JOULUTÄHDET -05 LOKAKUUN PINOON

Kattinkalle + perheelle PALJON PALJON ONNEA, oikein ihana uutinen! Ja hyvää vointia ja toivotaan että kaikki menee oikein hyvin. Ja hui, jännää sit et onko yksi vai kaksi vauvelia tulossa :). KÄyhän sitten ahkerasti oloistasi kirjoittamassa. Kuinka voit Ottoa odottaessa alkuraskauden? Näköjään nää raskaudet voi olla niin erilaisia, nyt ei mun ole onneksi tarvinnut vessanpöntön kanssa tehdä läheisempää tuttavuutta. Onnia odottaessa siitä tuli aikas tuttu.

Nyt tällä kertaa ei muuta, palaan linjoille paremmalla ajalla!

Huomenta.

Yö oli aika samanlainen, kuin muutkin olleet nyt. Joonatan ei taaskaan herännyt ennen kuin n. 6.45 ja herätti samalla Rasmuksenkin, joka olis tod.näk. kerrankin nukkunut ainakin 7 ellei ylikin! Menin vielä Jontun huoneeseen ja poika nukahtikin ja torkkui 7.45 asti.

Me mentiin vielä Samin kanssa eilen käymään Hulluilla Päivillä, Rasmus oli kummitätinsä (mun tädin) luona ja Jonttu mummun luona sen aikaa. Ei me kauaa jaksettu olla, hammasharjat ja karkkia ostettiin. Mäkin voin sit 3,5vko päästä syödä :D

kuusikon äiti: Rasmuksella on nenässä vielä pieni tumma jälki, pari päivää oli sierain ihan kuivuneen rään peitossa, ei antanut oikein putsata sitä... Kiitos kysymästä :hug:

Danjuska:
Paranemisia Tatulle, kuinka teidän yö meni?

Ostettiin muuten Jontulle Tomi Traktori dvd kans eilen, nyt rupeaa poika innoissaan sitä kattomaan, saa nähdä, kauan malttaa kattoa :D

Mitäs suunnitelmia teillä on viikonlopuksi?

Huomenta!

Meidän päivä alkoi viideltä. Onneks poju makoi sängyssään n. kuuteen asti ja sit mnetiin syömään viiliä. Ja sitten poju malttoi olla nätisti vielä n. 7 asti, mutta enpä ole nukkunut enään kukonlaulun jälkeen.

Kylmä totuus mun töihin menosta on se, että mun palkalla ei ole varaa maksaa kahden lapsen hoitokuluja. Mulle jäis saman verran käteen kuin nyt san Kelalta, joten joudun kärvistelemään täällä ainaskin ens syksyyn kunnes tyttö menee kouluun.
Omahan on valintani ja siksi ei kai sais valittaa...

No kyl mä pääsin eilen rauhassa käymään mäkkärissä syömässä, ennen kuin mulla oli am.os. johtokunnan kokous ja sitten kun tulin sopivasti kotiin ennen Lostia, niin pennut oli jo nukkumassa. =)

Hitto poika nukahti sänkyyn, munkin tarttee mennä nukkuu

Täällä o edelleen -4 mittarissa, ukko punoo masukan alle renkaita että pääsee hakee omat renkansa kylältä :D tai pääsee ees jollain töihin tosin jos se vie mun auton ni menee suunnitelmat vtuiks.

Onko kukaan oikeestii kuulllu tanskusta mitään? HUUUHUUU???

Ja uneton onko ne rääkänny sut hengiltä siel harjottelussa?

Selkä meinaa vaihteeks leipoo kiinni, jos se tästä..

Smirge, tuttu tunne, meijän pitää ettiä paremmin palkattu duuni :LOL: kohtahan niiät hoitajia kimppairtisanoutuu ni ois varmaa duunia, ite kkun pääsisin vanhuspuolelle huutain ;)

Perjantaita :)

Lunta sataa ja onpi märkää,mutta lapsista on niin kivaa ;) ;)
On ollut koko viikko yhtä häslinkiä,en sitten niistä kuvista mitään kysellyt,sain ajan ensi viikolle joten kaippa siellä selviää,tuskin niissä röntgenkuvissa mitään on :/

Jotain mun piti kommentoidakin,hmmm... :whistle:
Käpy:Ihana toi pipo ja neitikin :heart:
Peppi:Kiva että olet saanut hyviä tuloksia noista kuntoiluista,mukava huomata sopivansa pienempiin vaatteisiin.
Oletko muuten raskausaikoina saanut paljon kiloja?Mulla niitä kertyi tytöistä tooosiii paljon mutta ei sit Oskarista niin paljoa.
Niitä tässä kuitenkin yhä sulattelen :D
harmi että olet väsynyt ja kiukkuinen,ymmärrän kyllä että purat kiukkusi Samiin,kehenkä muuhun sitten? ja toisaalta toisesta tuntuu varmaan ihan samalta ja sit on kaikki yhtä kiukkua :x
Toivottavasti pian alkaa unirytmit tulemaan paremmiksi,ihan jo sun oman jaksamisen kannalta :hug: :)
Lillukalle ja Kattinkalle onnea ihanista raskausuutisista :hug: :)

Enpä nyt muista mitä muuta piti kommentoida :headwall:
Tarttis aina kirjottaa muistiin niin muistais(lahopääkin) :D

Tänään menen illalla Oskarin kummeille ja huomenna menen äitin kanssa Myllyyn ostoksille,yritän samalla löytää sen ekaluokkalaisen prinsessapuvun :)
Mun mummi ja pappa tulee huomenna meille niin ei tartte sitten lapsiakaan ottaa,koska mies menee mökille(p.erkele noita hirvihommia |O |O |O )
No lihaa sieltä sit onneksi tulee pakkaseen.

Tarttis alkaa miettimään leipomisia tyttöjen synttäreille,ne on 20 päivä elikkä jo ensi lauantaina(ei onneks huomenna)
:)
Tytöt odottaa jo innolla...
Mitä te yleensä leivotte syntymäpäiville?
Suunnitelmissa oli että teen ison(ison pellin kokoisen)täytekakun,voileipäkakun,pullaa,mariannerouheisia kauralastuja ja sit jonkun piirakan...mitä olette mieltä riittääkö,kun vieraita tulee noin 35?

Oskarille just laitoin muumit pyörimään,se katselee niitä tosi innokkaasti =)
Joku kyseli puhumisesta...peppikö?
Oskari juttelee aika paljon mutta mitään lauseita ei sano,korkeintaan helppoja kahden sanan lauseita(tyyliin:sataa vettä ja anna mehua) :)
Ihana on välillä kun jotain selittää enkä heti ymmärrä niin suuttuu todenteolla
:D

Nyt pitää mennä,hauskat viikonloput kaikille :wave:

Tintalle raivaikun merkeissä, mä en leivo ku kakun, sit jonku kuivakakun, keksejä ostan paria laatua, eikähä nuo riitä, meijän vieraat ei syö oikeestaan mitään makeeta paljon..

Huusimpas molemmille kersoille huopikkaat.. :whistle:

Ja puhumisesta, meillä V selittää edelleen -karrrrk po'is mee..
Tarkoittaa että karkit meni pois, viime la oli namipäivä ja meinas ihan yli mennä ni sanoin jotta karkit karkas ikkunasta pellolle :LOL:

Päikyt otettu. :D

Täällä tulee räntää :eek: . joka kylläkin vedeksi muuttuu heti kun maanpintaa koskettaa.

Eikä se mun tämän hetkinen töihinmeno pojan huonosti nukuttuja öitä poista minnekkään. Ja siltikkin ne samat kotihommat oottaa tekijäänsä. Mä nostan Gerberalle hattua siitä kuinka se jaksaa hoitaa kaikkia asiat kotona kun hänen miehensä on poissa. Minusta ei ole siihen (ja eikä tarvitse ollakkaan ).

Heippa!

Iiiiiihanaa, miehen pitäisi olla puoli kuudelta kotona :heart: Sit alkaakin LOMA :heart:

Peppi, meidän vkl-suunnitelmat on sellaiset, että huomenna aamusta mennään keskustaan, mies käy parturissa ja me sillä välin pikkupoikasten kanssa shoppaillaan. Katsotaan jos iltapäivästä mennään kyläilemään ystäväpariskunnan luokse tai sit he tuleevat meille. Illalla menen sit lenkkisaunaan ja saunonkin pitkään ja hartaasti :D Sunnuntaiksi ei taida suunnitelmia olla, ollaan varmaan kotosalla, ulkoillaan ja mitä kivaa nyt sitten ikuna keksitäänkään. Mut siis tarkoitus ei ole lähteä sen kummemmin minnekään.

Smirgelaine, älä suotta hattuasi nostele :D Ihminen sopeutuu ihan kaikkeen, jos on vaan pakko. Minulla ei ole vaihtoehtoja, näin mennään. Mutta kyllä minä ihan päivittäin mietin, miten ihana olisi jos oma rakas olisi jakamassa sitä arkea minun kanssani.

Vitsi kun meinaa päätä särkeä :/ Olen nukkunut useamman yön huonommin, en tiedä miksi. Virkeä ihan kuitenkin olen, mut ilmeisesti pää on toista mieltä...

Juups. Tanskuliinia minäkin kaipailen!

Nyt antamaan ruokaa Julberille :heart:

pikaisesti...

tosiaan Tatu ei mennyt tänään hoitoon.. mutta juuri nyt ei vaikuta yhtään kipeeltä.. hyppii sängyllä ihan vauhkona.. on tosin kamalan väsynyt ja välillä vaan makoilee.. päikkäreitäkin oli reilun 2 tuntia nukkunut.. mutta välistä vauhti vaan kiihtyy..

Smirgelle: Edelleen jaksuja kovasti! Ei minustakaan olisi arkea yksin pyörittämään.

Peppi tais viikonlopun suunnitelmista kysellä.. ite huomenna 9 tuntia töissä ja sen jälkeen ei paljon jaksa kun aamulla aikanen herätys |O
onneks su ja ma vapaata mutta eipä oo mitään suunnitelmia.. korkeintaan pikkusisko tulee käymään kun syysloma alkoi sillä.

Missä tosiaan Tansku?? Ja Uneton??
Jemman ja Lumikarpalonkin kuulumisia odotellen =) Ja tietenkin myös muitten jostka harvemmin käyvät.

mut nyt puita uuniin lisäämääm..

nyt se punainen paholainen on varatu, ensi viikolla noudamme kotiin |O

Kävin anilan poistopäivillä enkä löytäny mitään. :/ olikin kiva kun poju sammu kaupunkiin ajellessa, nukku tunnin verran ni sain viettää kaupungissa aikaani niin kauan että sain hakea neidin hoidosta..

Vkl on ihan auki, joko kaverit tulee käymään tai sit ei.. ehkä äijät käy tekemässä puita, tai sit ei.. :LOL:

missä kaikki on???

ite täällä notkun :whistle:

Poika vaikutti iltaa kohti vaan koko ajan virkummalta.. ja tankkas uskomattomia määriä ruokaa :eek:

Peppi: Kiitos kysymästä viime yö meni ihan hyvin. Levottomasti nukkui mutta ei herännyt ennen ennen kun minun kello soi aamulla.. ja sitten jatkovat vielä unia iskän kans.
Omat unetkin on ruenneet paranemaan.. en tiedä olenko yksinkertaisesti niin väsynyt vai mikä.. toinen mitä pohdin mikä saattaisi vaikuttaa on iltasyönnin lopettaminen/rajoittaminen :whistle: mutta kun mikään ei olisi niin ihanaa kun syödä kerran päivässä IHAN RAUHASSA kun ei ole töissä kiireesti paussilla tai kotona Tatun kans tolskaamassa ruokapöydässä :LOL:

Mulla taas oireilee tuo selkä.. siitä lähtien kipuillut kun Tatusta supistukset alkoi.. ja nimenomaan vaan vasen puoli. mikähän siellä häröttää :|

Sain hieman raikottua kodinhoitohuonetta ja vaihdettua vasta nyt puhtaat petivaatteet.. sitten kateltiin Tatun kans kirpparitavaroita kasaan ja siivottiin avan häkki.

mitähän tässä vielä keksisi kun ei pahemmin väsytäkkään...

mukavaa viikonloppua itsekullekkin!!

perjantai-iltoja!

Täällä rauha päällä..lapsukaiset nukkuu ja mies on iltariennoilla. sanoi kyllä tulevan yhdentoista aikoihin, mut mene ja tiedä miten mopo karkaa käsistä. eikä se mua juuri haittaa, kun ei niin usein missään käy.
Minä nautiskelen valkkaria ja pyöri netissä. IHANA ILTA. pitkästä aikaa. :D
Mikkis on jo aikas hyvin parantunut. eikä ole edelleenkään kehenkään muuhun tarttunut, mulla oli tänään hiukan viluinen olo, mut otin yhen särkylääkkeen niin olo parani. Aamulla käytiin kaupungilla kolmisin ja iltapäivällä ulkoiltiin. Mikkis on nyt ottanut tavaksi että jossain vaiheessa yötä tulee meidän viereen. Me ei niin hirveesti jutusta tykätä, mut katotaan nyt vaihtuuko yhtään takaisin, kuhan paranee kunnolla. :)

Danjuska, Tatuhan on ihan isänsä näköinen, kun tuota yhtä kuvaa katoin missä olivat Oton kanssa. :)

peppi, omenapiirakka oli muuten hyvää, kun unohdin viimeeksi vastata. :) kiva kun yöt menneet hiukan paremmin. jaksuja. :hug:

Mikkis juoksi tänään suoraan ovenkarmia päin..niin että nyt on sit punainen jälki silmäkulmassa. oikeesti se on noin tohelo aina. :ashamed:

kiva huomenna nähdään tutun kanssa, jonka vanhemmat asuu tuossa ihan naapurissa ja ite asuvat 100km päässä. Mikkiksen vauva-aikana nähtiin melkein joka päivä, kun olivat mummolassa evakossa talorempan takia, mut nyt sit harvemmin. onpahan aamupäiväksi tekemistä. =)
huomisillasta ei tietoa, mulla on siis pitkästä aikaa vapaa viikonloppu. jiiihaaa. :D eikä ole sunnuntainkaan menoista tietoa. tehään mitä huvittaa. suurimmaksi osaksi kotihommia varmaankin. Tänään sain katottuu kaikkien talvihanskat ja pipot sun muut jutut kuntoon ja tiiän mitä tarttee pojille ostaa.

Jemmalle, myöhästyneet synttärionnittelut!! mitähän teille nykyään kuuluu? :wave:

tanskuliini, jokohan tänä viikonloppuna ehtisit tulla meitä moikkaa..??? :wave:

taidanpa jatkaa surffailua...

heips

Täälläkin satoi hieman lunta aamulla, Onni alkoi puhua "ukosta" heti ku näki lumisateen, ois halunnut että tehdään lumiukko, mut eipä sitä lunta tullut niin paljoa.

Yrtän nyt vastailla joihinkin asioihin, mistä täällä puhetta, mut en oo vaan aiemmin saanut aikaiseksi.

Puheesta Peppi kyselit meillä Onnilta tulee paljon, paljon sanoja mutta varsinaisilla lauseilla ei meilläkään puhuta. Mut hyvin puheella saa asiansa kerrottua ja esim. isälleen aina päivän kuulumiset, kun mies tulee kotiin ja kyselee, mitä on tehty/ketä käynyt tms. Onni pötköttää välillä sanoja silleen sanoa peräkkäin, esim. tästä päivästä nyt tuli mieleen "Viivi...häntä...on". Ja tuo Viivi on Onnin tätin kissa, josta Onni tykkää hirmuisesti. Suloinen sana uusimmasta päästä on "pimmee" ihan savolaisittain, no alkaa nuo illat ollakin pimeitä. Josta tuli mieleen, että miten te aina toimitte jos lapsi pelkää jotain? Onnilla vissiin nyt alkaa tuota mielikuvitusta kehittyä sen verran, että pelkojakin joitain on. Onhan niistä täällä aiemminkin, siis peloista ollut puhetta. Nyt sit Onni on sanonut "ukko, hui" näyttäen ulko-ovelle ja sitten pitää käydä kattomassa, että siellä ulkona ei ole mitään pelättävää ukkoa. Tällaista on viime päivinä ollut muutaman kerran.

Kaiza toivottavasti kovaan massuun on löytynyt jo apu, mutta ei sulla sattuis olemaan pakastimessa vadelmia? Ne auttaa meillä Onnin kovaa massuun.

Smirge tiedän minäkin nuo tuntemukset että kaikki töks töks tökkii. Saatko miten usein/paljon omaa aikaa? Onko sulla jotain harrastusta?

Mä käyn nykyään kerran viikkoon kaverin kaa kävelyllä, kerran viikkoon jumpassa ja kerran joogassa ja käyn vielä yksin 1-2 krt kävelyllä eli tosi hyvin TÄLLÄ HETKELLÄ saan omaa aikaa, mutta vasta viime aikoina sitä olen paremmin oppinut ottamaan ja näin paljoa en ole Onnin syntymän jälkeen harrastanut. Tuolla jumpassa käynnin varmaan joudun lopettelemaan jossain vaiheessa, siksi meninkin tuonne joogaan, että sitä vois käydä pitemmälle raskautta. Ja nyt menen näin reilusti niin kauan kun voin, koska sitten ei taas kohta voi mennä.

Kiitos edelleen onnitteluista, Tinttamooses ainakin sitten viime kiitosten onnittelit.

Viikonlopusta miehellä alkoi syysloma
B) . Hän menee huomenna metsälle Ilomantsiin, mutta sitten muutoin ollaan kotimaisemissa ihan tehden sitä mikä milloinkin huvittaa, paitsi ensi viikon loppupuolella mennään Vesileppikseen :) ollaan siellä yksi yö. Mä oon menossa työpaikalla käymään, tietävät kyllä että hoitovapaata olin aikeissa hakea lisää, mutta eivät vielä tiedä vauva-asiasta mitään ;) .

Onnilla oli tänään tosi riehakas päivä, aloin jo olla hieman kireenä siinä vaiheessa kun mies tuli töistä kotiin. Jatjuvaa komentamista jne ja riehunta vaan lisääntyi kun isi tuli kotiin. Mulla oli sit jooga ja sillä aikaa Onnilla oli alkanut vuotaa verta nenästä, mies ei ainakaan ollut huomnnut että olisi sattunut mihinkään/kaivanut nenäänsä mut hieman nuhaa on ollut et lie vaikka kaivanutkin, kun aina räkäpalleroita sieltä on tonkinut. Onni oli muuttunut ihan hiljaiseksi ja pötkötellyt ja sama jatkui kun tulin kotiin ja oltiin ihan ihmeissämme, et onko Onni kipeäksi tulossa vai mitä. Kun kysyin, että onko pipiolo, niin Onni vastas että ei oo. Mut ennne nukkumaan menoa näytti mahaansa ja sanoi et pipi, en sit tiiä oliko vai ei? Loppuillasta sitten oli hieman virkumman oloinen, mutta jotenkin "vaisu", liekö sit tulossa kipeäksi vai vaan väsähti koko päivän riehumisesta. Toivottavasti ei tulis kipeeks, kun mies huomenna lähdössä sinne metsästysreissulle. Et terve vaan Tinttamooses metsästysleski täälläkin, tosin meillä mies ei käy hirvimetsällä mut lintuja pyytää.

OIKEIN MUKAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!

Vielä täällä...

piti ihan tulla vaan lillukalle kirjoittelee ja muutenkin...kun noista omista vapaista on smirgenkin osalta ollut puhetta. Niin tiiätekö mulla ei ole mitään omaa menoa muuta kuin työ, joka on siis kolmivuorotyö, josta tulikin mieleen siru, et onko sulla mitään omia juttuja kun teillä molemmat ainakin välillä tekee kolmea vuoroa?? siis minusta olisi kiva käydä jossain liikunta jutussa, mut tietty työn puolesta hiukan vaikeeta ja sit kun mies joutuu noiden hulivilien kanssa oleen sillo kun ite olen iltavuorossa tai joskus viikonloppu aamuisin kun tulen yövuorosta niin omasta mielestäni en voi enempää vaatia häntä olee poikien kanssa et joskus kävisin jossain. en keväälläkään käynyt kertaakaan siellä jumpassa jossa vielä syksyllä kävin, et näin itsekäs ihminen. ja tää on suurimmaksi osaksi mun omaa ajatusta. mies on sitä mieltä ainakin välillä että mee, mut joskus se näyttää muulta niin olen karsinut menot minimiin. poikien vauva-aikoinahan en käynyt juuri missään muualla kuin kaupassa. :ashamed: :/ tää on pitkälti mun omasta pää kopasta kylläkin kiinni, mut välillä aika kovasti itseäni rassaava aihe. nyt kun tänne vielä avattiin se uusi kuntoilukeskuskin niin tykkäisin käydä siellä, mut en tajuu et missä välis.... :attn:

sori, et tuli näin tylsä illan lopetus. toivottavasti joku kirjoittelis vielä jotain..niin ei olis niin apea tunnelma...

mieskin tulee kohta kotiin...viesteltiin tuossa äsken tosi fiksuja.meil on olo välillä ku armeijassa..oikeesti kyseli saako huomiselle iltavapaata aleksin kanssa. korjasi sen sitten iltapäivä vapaaksi. :LOL: :whistle:

noniiin kaikille oikein makoisat unet t.jellonaemo

Huomenta!

Meillä aamu alkoi jo varttia vaille seitsemän. Nyt on menossa Himpulat.

Eipä mulla mitään harrastusta. Mulla nää tämmöset v*tutus kaudet tulee aina silloin jos meillä on pidempi yövalvomisputki tai muksut on ollut paljon kipeänä, niin etten ole päässyt kotoa minnekkään. Ja tekemättömät kotityöt kasaantuu |O

Vaan nyt toisiin aiheisiin.
Me ollaannyt vikonloopuna kotona. Tosin mies pitäis patistaa tänään housu, kenkä ja paita ostoksille. Hän kun ei mene vaatekaupaan kuin pakon edessä ja nyt se ois. Kun ne entiset rytkyt on hajoomispisteessä ja ne synttärit on ens viikolla.

Huomenta!

Kirjoitin eilen pitkät pätkät ja teksti hävis, en sit jaksanut kirjoittaa uudestaan.

Ollaan Jontun kanssa äitin luona, tultiin tänne yöksi, ajatuksena, että saisin nukkua paremmin, ihan hyvin silleen nukuin, ainoa vaan, että poika pyöri ja puhui unissaan niin paljon, että heräilin siihen sit vähän väliä :/ Illalla nukahti vasta vähän ennen 00, kun ei malttanut nukahtaa... Aamulla herättiin 07.45.

Eilen kävin spinningissä, vein Jontun mummulle ja Rasmuksen kummitädilleen, Samilla oli samaan aikaan harkat.

Tinttamooses: Molemmista pojista tuli 20kg, Joonatanista oli jäänyt vielä 6kg, kun aloin odottaa Rasmusta. Hyvältä määrältä kuulostaa tarjottavat synttäreille :p

Lillukka: Miten Onni jakselee?

Mä en tykkää yhtään kirjoittaa kannettavalla (äitillä on kannettava, jolla nyt kirjoittelen). Joten, nyt en enempiä juttele/kommentoi.

Huomenta!

Ihan ekaksi Katinkalle hurjan paljon onnea :heart: :hug: Toivottavasti kaikki menee hyvin ja siellä olis niitä vauvoja niin monta kuin haluaisitte, siis 1 tai 2 ;) Ihana juttu :heart:

Puhumisesta on ollu puhetta. Meillä Otto sanoo muutaman sanan lauseita, osa sanoista tulee epäselvästi, osa selvästi. Kovasti toistelee kaikkea meidän perässä. Nyt ihan ykkössana on EI, mistä muistan täällä muutamankin sanoneen, että oli EI-vaihe. Melkein kaikki on EI, paitsi, kun Lotta äsken kysyi, että Mennäänkö uimaan tänään, niin UIMAAN, sanoi Otto :D Ja peloista ainakin Lillukka kertoi. Otto sanoo usein, että HUI, pelottaa! Ja myös näyttää ulos, että pimee (satakuntalaisittain ;) ). Ja sitten sanoo, että isä pelottelee, kun leikkivät sellaista, että Otolla t. isällä t. Lotalla on peitto pään päällä. Itsekin Otto pitää "pelotteluärinää" :heart: Sammuttaa valot vessasta, kun olemme siellä kolmisin (älkää kysykö miksi... olisi kiva saada olla rauhassa joskus edes siellä ;) ) ja pitää pelotteluääntään.

Tinttamooses Ihanilta kuulostaa synttäritarjoilut! Ja riittäviltä, ehkä liikaakin. Mullakin on paha tapa, että mietin aina, että riittääkö nämä ja sitten vielä teen jotain, vaikkei kyllä tarvis. Lotan lastenkutsuille olen nyt muutaman vuoden jälkeen ymmärtänyt olla tekemättä liikaa, kun lapset ei yleensä paljon syö, muuta kuin karkkia ja sipsiä yms. Ja paljon vieraita teille tulee; onko siinä sukulaiset ym. ja lasten kaverit?

Jellona; sun takia oikeesti lähdin kirjoittelemaankin :) Eli harrastusasiat on kyllä näin vuorotyöläisten perheessä aika huonosti. Mulla just toi juoksulenkkeily ja kävelylenkit on todella tärkeitä juuri sen takia, että pääsen koska vaan ja lasten kanssa. Haluaisin kans tosi kovasti aloittaa jonkun jumpan, opiskeluaikana ja aikana ennen lapsia olin himojumppaaja (5-6x vkossa) ja tykkään hirveästi. Mutta sama juttu, että jos nyt miehen työvuorojen puolesta pääsisin, ni en halua, että hän aina silloinkin olisi lasten kanssa, kun on heidän kanssa tosi paljon muutenkin, aina kun olen töissä (tällä hetkellä, ei tietty sitten, kun hoitopaikka Otolla on). Toisaalta se on kyllä vuorotyötä tekevän äidin lapsille mun mielestä etu, että saavat ihan oikeasti olla paljon myös isän kanssa. Sitten on vielä tietty toi mun miehen sairaus, minkä takiakin koitan tehdä ainakin oman osuuteni kaikista jutuista ja etenkin nyt, kun olen vielä pääasiallinen kotiäiti. Ai niin, työasiasta laitan (toiv. muistan) sulle yv:tä =)

Smirgelainelle kovasti jaksamista v*tutuksen kanssa! Toivottavasti nuo yövalvomiset ja sairastelut jo loppuisi.

Peppi; hyvä ajatus toi sun ja Jontun yökyläily, harmi, että Jonttu nukkui levottomasti :| Oletpas sä kyllä hienosti onnistunut kuntokuurissa :hug: :flower: Ja olet kyllä pieni! Teittekö jo kaupat niistä 36 kokoisista housuista Jellonan kanssa? Jos ei mennyt sinne, niin voisin olla myös kiinnostunut :D Vielä sen verran, että mistä vaatekoosta lähdit liikkeelle, eli kuinka paljon on vaatekoko pienentynyt?

Yllättävän pirteä olen, oltiin eilen ihanaista Irinaa katsomassa työystävien kanssa. Hauskaa oli kyllä, meitä oli 5 istumassa eka iltaa yhden työkaverin luona ja sitten yksi oli raskautensa takia kuskina ja heitti meidät neljä baariin ja lähti itse kotiin. Oli vaan jotenkin liian nuorta porukkaa liikenteessä, se paikka missä esiintyi on siis nuorempien paikka ja meistä ainakin pojat näytti jotain 15-vuotiailta, vaikkei ne varmaan ollutkaan :D Me lähdettiin sitten keikan jälkeen kotiin ja kaksi jatkoi vielä aikuisempaan paikkaan. Vähän harmitti, ettei kertakaikkiaan jaksanut lähteä sinne, kun kuitenkin harvoin käyn missään viihteellä... seuraavan kerran siis kahden vkon päästä olen miehen kanssa menossa :LOL: no oikeesti, muuten hyvin harvoin.

Vknlp:n suunnitelmissa aamuvuoro huomenna. Tänään uimaan ja varmaan kauppaan ja muuten vain yhdessäoloa.

Nyt kotitöitä ja valmistautumaan sinne uimaan lähtöön. Hyvää vknlp:n jatkoa kaikille!

Kotona taas.

Käytiin Jontun ja mummun kanssa hakemassa Joonatanille talvihaalari, Jonathan-merkkinen, tosi hyväkuntoinen, 25?.

Rasmus jo nukkuu. Joonatan kaipaa nukutusta, että suostuu rattaisiin jäädä nukkumaan :/ Sami sitä tuolla heijailee...

Ite kävin jo salilla polkemassa ja hölkkäämässä tunnin. Viikon reenit tehtynä :D

Smirge: Tiedän niin ton tunteen, v*tutuksen ja väsymyksen, sitä samaa on täälläkin, eikä valoa edes näy tunnelin päässä... En tiedä, että koska Rasmus alkaa kunnolla nukkumaan... Mustakaan ei olisi hoitamaan tätä arkea yksin, eikä musta siihen onneksi tarvikkaan olla. Kovasti jaksamisia ja parempia öitä :hug:

Koivunkäpy: Onnittelut punaisesta paholaisesta :D :flower:

Jellona: Eikös teillä poikien mummu hoida mielellään lapsia? Ajattelin, että jos vaikka veisit hänelle, jos haluat jotain tehdä, näin ei tarvis miehenkään aina poikasten kanssa olla =) Oma aika ja omat harrastukset on mun mielestä tärkeitä, työ ei kuitenkaan ole sitä omaa aikaa, kun silloin ei voi tehdä, mitä itse haluaa. Tai sekin vähän riippuu töistä, Samin töitä pidän vähän semmosina, se kun pystyy siellä olemaan netissä ja kuuntelemaan musiikkia, sitä se vapaa-aikanaankin kuitenkin tekis :D Tosin, nyt se on tehnyt aika paljon omia kouluhommia siellä... Mut ei nyt ihan koko aikaa. Menipä taas asian viereen :whistle:

Lillukka: Meillä ei Joonatanilla vieläkään ole kummempia pelkoja, sitä vaihetta odotellessa... :/ :whistle:

siru: En tehnyt kauppoja Jellonan kanssa... Ei ollut sen kummemmin puhe, että haluaisko Jellona ne ostaa? Äitikin niistä kyseli, mut mun mielestä ei oo oikein äitin malliset, enemmän semmoset nuorisohousut :D Ilomielin ne kyllä jollekin myisin, kun kerta isot ovat, päällä ovat olleet mulla vaan kerran (pari päivää siis) ja tosi hyväkuntoiset ovat! Tässä linkkiä samanlaisiin housuihin (kokoa pienemmät, jotka mun piti huutaa, mutta prkl unohdin mennä kattomaan kohdetta, ennen kuin sulkeutui |O Mm. tästä eilisessä kadonneessa viestissä kirjoitin ja harmittelin): http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=63195976
Ahaa, löysinkin nää kyseiset housut, jotka ite siis huusin, huusin ne vieläpä noin isolla summalla, kun aivan välttämättä kyseiset housut halusin |O Että kyllä harmittaa :/ Mut tavallaan ei kuitenkaan, kun onhan se kiva, että meneekin pienemmät housut, mitä kuvitteli :D http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=62520038
Sit vielä kysymykseen, eli liikkeelle lähdin koon 38 housuista ja M-koon paidoista :) Oliko hyvä keikka? Ite en sillon sit sinne Irinan keikalle lähtenytkään... Vielä joskus aion kyllä mennä :heart: Mä haluaisin kans uimahalliin Jontun kaa... Rasmusta en vielä ottais kyllä mukaan, pitäis taas sit kehitellä sille hoitaja siks aikaa, ku haluaisin Saminkin mukaan. No, täytyypä katella.

Ja juttu taas luistaa kun on omalla koneella :LOL: Nyt nukkuu jo molemmat pojat. Tää kirjoittaminen onkin jo kestänyt. Jos nyt vihdoin tän lähettäisin! Ja kopio eka :whistle:

herkkuja tuloo! paholaisen kakku uunissa ja paholais-pätkismuffinssit odottaa vuoroaan :p

Typerä kettuhattu, tuli kokoa pieni :headwall: no menee sit pieni päisemmälle pojulle :LOL: Mut tossuja en prkl tee, ovat vihin viimesiä jos en löydä kaavaa jostain hermo palaa |O

Viunaa tekis mieli, tuukko smirge kaveriks? Ois se sun tuoma siiteri tuolla edelleen, samoin yks juhannukselta.. Tai joku muu tulee kaveriks!

Ähky! Massussa lämpimiä voileipiä ja hedelmäsalaattia, siinä siis meidän perheen iltapala. Mies oli metsällä aamuyöstä (lähti matkaan siis silloin) ja tuli kotin 19 maita, nukuttaa nyt Onnia ja aikoi mennä itsekin nukkumaan saman tien. Mulla siis hyvin rauhaisa ilta, aikaisin menen kyllä itsekin nukkumaan. Päivä meni pääasiassa ulkona. Syyspihahommia tein Onni seuranani eli juoksentelin välillä sinne tänne, Onnia kun aikas kovasti tuo ranta kiinnostaa. Sisällä käytiin sit syömässä ja nukkumassa, mäkin nukun päikyt usein nykyään.

Nyt selkis se mikä ukko sitä Onnia pelottaa. Luulin et se on kokonaan mielikuvituksen tuotetta, mutta se onkin meidän yhdessä naapuritalossa silloin tällöin lomalla käyvä mies. On ollut helpompi puhuakin asiasta Onnin kanssa, kun nyt tiiän mistä on kyse.

Onni oli ihana aamulla. Nosti mun yöpaidan helmaa niin että mun massu paljastui, silitti nätisti mun mahaa ja sanoi "vauva". Toinen hassu juttu tapahtui, Onni antoi mulle aamulla pusuja ja sanoin sit että pussaaminen tarkoittaa sitä että tykkää kovasti. Kysyin sit Onnilta että kenestäs sä tykkäät, odottaen tietenkin kovasti vastausta että "äiti" ;) mutta pojupa vastaskin että Viivi eli se on Onnin tätin kissa. Meinas ruveta naurattaan että siinä ne äitin yritykset...

Peppi Onni on kunnossa, tosin taas tänään tuli ihan pikkaisen kylläkin vaan eiliseen verrattuna verta nenästä, nyt kaivoi nennuaan ja meni varmaan pikkuinen verisuoni rikki. Nuhaa Onnilla on vähän ollut, niin se varmaan altistanut niin tuolle nennun kaivelulle kun vuodollekin.

Smirgelle parempia öitä ja että perhe pysyis nyt terveenä!

Peppi meilläkin Onni puhuu unissaan, mä herään niihin herkästi kans... Olet kyllä hienosti tosiaan pienentänyt kokoasi...!

No nyt meen kattoo josko tekis jostain firmasta jouluverhotilauksen...

heips

aikas uninen on olo |O

mut päivä hurahti äkkiä ja jos kohta sidukan avais.

Jellona:
Joo moni on sanonu Tatusta että ei ainakaan isästä oo epäselvyyttä :LOL: Oli ihan vauvana minusta vielä enemmän vielä isin näköinen jos mahdollista :D

Pikkusisko kun tuli niin Tatu juoksi vastaan ja huusi että "Henna täti tuli junalla" :D :heart:
Myös iltapala meni ihmetellessä kun alettiin joulupukista keskustella.. melkein näki kun rattaat pyöri pään päällä kun niin ahkerasti mietti :LOL:
tuumas että "joulupukki tullee rekka autolla.." ja että "palikoita tuo joulupukki".. sitten taas tuumailu jatkui :LOL: :heart:
Ja lumi sataa kuulemma puusta pojan mielestä :D

Ny unten maila pikkuinen ja minä saan kuulemma aamulla nukkua pitkään =)

Lillukka: Onko sulla jo mahaa tullut?? Itellä tuntu että alkoi pikkuisen pyöristyä jo jossain 8 viikon maissa..

jep, jep mutta nyt telkun ääreen.

Iltoja!

Meillä taas kaikki muut nukkuu ja minä kattelen tässä sivussa bb:ta. Päivä menny ihan suht koht mukavasti. aamupäivällä ulkoilin poikien kanssa pihalla. iltapäivällä mies ja Aleksi kävivät yhdes kilpailussa ja me Mikkiksen kanssa mökillä. illalla saunotin pojat. mies on aina vaan väsynyt. eipä muakaan just mikään sit sen kanssa kiinnosta... :attn: :/ täällä ei siis kovin hyvin tällä hetkellä mene. ketutus käyrä on korkeella..ja minä en tod.saa nukkua huomenna pitkään. no tänään torkuttiinkin puol 9 asti.

peppi, onko noi housut matalalla vyötäröllä, jos ei niin voisin ostaa ja toiva että sopiivat. mut noi matalat jutut ei mulle käy. näyttäis hiukan siltä noista kuvista.
Niin mun äiti joka hoitaa poikia aina sillo kun mulla on iltavuoro niin häntä en halua rasittaa enempää. kun tekee suuren työn jo siinä kun auttaa meitä muutamina päivinä joskus. Isäni ei oikeestaan ehdi. ja miehen äiti joka varmaan hoitaisi poikia mielellään niin asuu kuitenkin 50km päässä, joten ei viitti sitä iltaisin enää tänne ajeluttamaan. eikä varsinkaan poikia sinne. ettei kovin hyvä homma. jätän harrastukset ja omat menoni siihen kun pojat ovat kouluiässä. nyt juuri tuntuu tuolta. evvk. :/

käpy, harmi kettuhattua. :| toivotaan että löytyis pikkuinen pää.

siru, kiitti vastauksestasi. laitoin sulle yvtä takaisin. :)

enpä minä just nyt muuta jaksa tähän valittaa...tai muutenkaan löpistä. katsotaan jos huominen päivä olisi pirteämpi ajstuksilta. B)

kauniita unia kaikille, ihanaa että olette olemassa. :hug: :hug:

Jellona, juu on pieni pää tiedossa kun pitää ukon veljenpojalle tuomonen tehä synttärilahjaks, kahtoo jos huomenna sais tehtyy sopivamman B) onneks pojilla on suht samankokoset kaalit ni on helppo testailla..

Jos käytäs koiran ja menis nukkumaan, nukahdin jo tuohon sohvalle..

Öitä :)

Eipä tule uni taas,joten päätin tulla kirjoittelemaan.
Tänään oli ihana ilma,tosin itse vietin tän päivän ostoksilla mutta lapset saivat nauttia pihalla olemisesta mun mummini kanssa =)
Ostin myllystä sen prinsessapuvun,Oskarille paidan,yhden hatun keskimmäiselle ja tyttöjen huoneeseen sydänvalot ikkunaan :D
Itselle en jaksanut ees kattella mitään(johtuu siitä että just tilasin satkulla itselle vaatteita HM:n kuvastosta) :ashamed:

Illalla tuli vielä ystävä lapsineen meille,juteltiin ja syötiin.
Oli niin kiva kun meni ilta nopsaan =)

Meillä rapisee hiiri tuolla välikatossa :(
Kävin eilen ekaa kertaa tuolla talon vintissä ja katselin että siellä on hiiret myllänneet kun villoja on revitty ja kanneltu mitä ihmeellisimpiin paikkoihin :x
ärsyttää mokomat elukat,voi h.elvetti kun inhoan niitä,onneksi ovat kuitenkin pysyneet tuolla katolla eivätkä sisälle tulleet niinkuin edellisessä paikassa :x
Siitä tulikin mieleeni,että Käpy:Miten teidän hiirien laita,onko vielä näkynyt?
Meinattiin ostaa tuonne vinttiin ihan kokonaan oma karkoitin,myrkkyä mies on sinne näyttävästi vienytkin jo :)

Huomenna ajattelin vaan olla ja touhuilla kotihommia,tarttis pestä pari mattoa ja koneellinen pyykkiä.
Sit vois käydä lenkillä lasten kanssa.
Niin ja paksumpia kenkiä tarttis mennä varastosta hakemaan,Millaiset talvikengät tähtösillä on?
Oskarilla on goretex-kengät toiset ja toiset on kuomat =)

Nyt lähden maate,palaillaan :wave:

Yhteistyössä