JOULUTÄHDET -05 LOKAKUUN PINOON

Käpy: ei olla kokeilu levolacia, jotekin en nyt halua vielä turvautua niihin... yritän kaikki "ei-lääke-keinot" ensin... Eikä muuten olla vielä testattu sitä maitoakaan, kun matte on muutenkin ollu vielä(kin) niin räkäinen ja kiukkuinen.
Siitä vaipasta en osaa vielä sanoa, mun täytyy vähän miettiä asiaa...
Ja gerbsu, kuulostaa aika tutulta. Joku puhui jostain kakkakirjoista sun muista ja mietin, et pitäiskö mennä kirjastoon/kirjakauppaan ja alkaa lukemaan matiakselle potalla... tällä hetkellä pottaan tulee vaan pissa ja sekin tv:tä katsellessa. Musta jotenkin tuntuu, että mattella ei oo "vaan" hidastoiminen vatsa, koska ennen toimi päivittäin ja silloin oli se oli helppoa ja yötkin oli parempia. Vai onko tää taas vaan jokin vaihe?? Jumpatakin oon välillä yrittänyt ja harkinnut vyöhyketerapiaa..
Ja siitä liinasta, mitä asentoa käytät nyt? tai siis sidontaa? minkä verran Werneri nyt painaa ja kauanko viihtyy liinassa? Tottahan se toki on, että kun lapset kasvaa, niin kyllähän ne myös painaa enemmän! :D
Nyt tenttiin. Wish me luck.

-k-

Smirge: oppi miehes jotain keväästä? :LOL: Meillä tuo on perinteinen suomalainen mies tuo V, jos on hyvää ruokaa ni sitä lapioidaan kaksinkäsin naamariin, jos ei niin hyvää niin sitä syödään vaan sit sen että ei nyt nälkään kuole :kieh:

Aleksille nimipäivää!

Kaiza, onnea tenttiin!! Mä tykkäisin käyttää sitä ristisidonta kakkosta. Werneri painaa melkein 8 kg, eli on jo aika junttura :heart: Viihtyisi liinassa kyllä, mut kun mulla alkaa heti käydä selkään, niin vähäiseksi sitten jää... Mulla on kyllä varppina huonot selkälihaksetkin, etten nyt koko juttua voi kääntää Wernerin painon syyksi :D Tai sit yksinkertaisesti teen sen sidonnan liian löysäksi...
Meillä ei muuten enää tehdä pissiäkään pottaan. Silloin kuukausi sittenhän se teki päivittäin melkein kaikki pissansa pottaan. Mikä lie tullut, kun ei sit enää pottailu kiinnostanutkaan pidempään.

Smirgelaine, kiitos! Meillä Julius on tosi pienisyömäinen, mut niin on ollut mieskin n.10-vuotiaaksi saakka. Malttaa kyllä syödä, mut määrä on toooosi pieni.

Koivunkäpy, meidän Aleksi kiittää!

Jellonan Aleksille oikein hyvää nimpparipäivää!

Ja nyt taas meen...

Hemmetin hemmetti :headwall: Rasmus ei sitten nukkunut pidempään ku 45min :( :( Siinä meni siis ne päivälepoyritykset meiltä!!! Toista mahdollisuutta ei tänään tule. Mä en voi käsittää, miksei toi lapsi nuku?? Sami yritti nukuttaa sitä varmaan ainakin 20min, mut kun ei vaan nukahda. Hermot ei riitä, näköjään kummallakaan meistä sen pidempiin yrityksiin.

Me oltiin Jontun kanssa käymässä mun kaverin luona, Joonatan leikki siellä kk nuoremman tytön kanssa ja hauskaa oli molemmilla. Kun lähdetiin niin poika antoi lähtösuukot ja halit tytölle, sekä mun kaverille :heart: Suloinen.

Täällä on nyt kaikilla hermot niin kireellä, että mun on paras kohta lähteä jonnekin :ashamed: Samilla menee hermot, kun Rasmus ei nuku, eikä se sitten viihdy missään, mä oon saanut kestää sitä nyt 3 päivää ja ajattelin et tänään on mukava, kun on Sami apuna, mut ei tommostakaan viittis kattoa :headwall:

Kaiza: En osaa kyllä auttaa tohon kakkaamisasiaan, Joonatanilla on kakka aina tullut hyvin, Rasmuksella on välillä vatsa kovana, annetaan luumusosetta, se usein meillä helpottaa. Jaksamisia miehenkin kanssa, en siihenkään oikein mitään osaa sanoa :| :hug: Enkä loukkaantunut, tiedän tekeväni väärin, kun miehelle kiukuttelen, mutta se ei vaan ole niin helppoa lopettaa :ashamed: Tästä meillä on lähiaikoina keskusteltu ja paljon. Mun pitäis aloittaa ne mielialalääkkeet niihin pms-oireisiin, jospa ne tasaisivat sitten näitä mielialoja, vaikkei ne toki väsyneihin öihin vaikuta, mutta kuitenkin... Sami välillä sanoo, että mun pitäis hakeutua johonkin hoitoon :ashamed: Ja joinain hetkinä mä jopa itsekin ajattelen et varmaan pitäiskin... Toivon tosiaankin, että noi lääkkeet auttaisivat! Vaikka arvelluttaakin niitä aloittaa, mut pakko se on. Tulipas pitkä sepustus. Onnea tenttiin!

Smirgelaine: Meillä on nyt semmonen kausi, että ruoka maistuu taas ihanan hyvin, puuroakin syö isot lautaselliset aamuin illoin! Toivon, että tää vaihe kestäis kauan :D Ai ootte menossa Pohjanmaalle, koska ja minne?

Alekseille nimpparionnittelut
:flower:

Mut nyt taas poistun! Makuuhuone hiljeni, liekö Rasmus nukahtanut vai mitä ihmettä...

Seinäjoelle (taas ) ensi viikon viikonloppuna. Anoppi täyttää 70 vee. Mennään syömään semmoiseen paikkaan kuin Maatilamatkailu Välimaa. Meitä on tulossa semmoinen 16 yhteensä syömään.

Hups. Annoin pojan nukkua 3 tuntia koska itsekkin torkahdin vähäks aikaa sängyn päälle. Tänään tiedossa siis ratkiriemukas yönukkumaan meno :ashamed: :kieh:

Pikaiseen, olen jumppaan nimittäin lähdössä... JONNA kyllä me oltiin samassa konsertissa. Meijän pitää kyllä sopia treffit, onko teillä autoa käytössä niin ajelisitte meille? Meillä mies vie auton päiväksi aina pois, illalla sit päästään. Ensi viikolla miehen loma ja silloin meillä on kaikenlaista ohjelmaa, esim. Vesileppikseen ollaan menossa parin päivän reissulle :) mut muutenhan me aina täällä kotona ollaan. Tervetuloa!

Gerbera harmi kun peukutukset ei auttaneet, varmasti kovasti harmittaa mutta jospa jotenkin kuitenkin asia järjestyisi parhain päin ensi kevääseen mennessä.

Mä olen tuntenut muutes liikkeitä jo viikon, parinkin ajan. Itse hieman kummissani olin et mites näin aikaisin, Onnistakin kyllä tunsin aikaisin (rv14) mut niin ne äippäpolilta sanoivat että aikaisin tunnet, mutta kyllä se mahdollista on.

Te, keillä useampia raskauksia takana, tuliko massu nopeammin esille toisella raskauskerralla....? Mulla on meinaan tullut, Onnista maha oli tällainen vasta joskus rv18 tai jotain, kaivoin jo ekat mammahousutkin esille. Oon kyllä syönytkin eri malliin, kun Onnista oksensin kaikki muut paitsi jäätelön ulos...

Nyt sinne jumppaan kipikapi!

heips

tentti on mennyt läpi kun ei eilen soittoa kuulunut :D

Pepille oiskein iso :hug:
on varmasti hankalaa olla koko ajan väysnyt.. se jo pelkästään hermoja kiristää. toivotaan että yöt alkaisi lähiaikoina parantua.

Kaiza:Kuis tentti meni?? Jaksuja myös sinne päin oikein kovasti, :hug:
en oikein osaa kumpaankaan asiaan sanoo mitään..

Gerbera:
harmi kun miehesi ei saanut sitä työpaikkaa, :hug: Olisi varmasti ollut ihanaa. Mutta toivotaan että pian tulisi soitto että paikka olisi auki :D Mites muuten asunto asia edistyy??

Smirgelaine: Tatulla on edelleen kyllä hyvä ruokahalu mutta on ruokamäärät pienentyneet.. menee aika kausi luontosesti..

Tänään ei onnistunut mikään.. ensinnäkin sillon kun olis tarkotus lähtee kotopuoleen seuraavan kerran, onkin inventaario ja hyvin tod.näk. oon töissä sillon.. sitten kotimatkalla kun rupsein peruutuspeiliä paremmin laittamaan, peili jäi käteen.. kotiin pääsin ja liimasin sen niin liimasin samalla sitten sormetkin.. kiireessä lähdin postiin ja ajattelin että samalla vien auton renkaitten vaihtoon.. kerkesin sinne ja sanoin että auto on pihalla ja tajusin että renkaat jäi kotia :ashamed: :eek:
no hain ne ja lähdin asioille siksi aikaa.. kävin haravan ostamassa. maksoin renkaan vaihdon, hain pojan hoidosta ja kun oltiin pihassa, muistin että harava jäi auto liikkeen pihaan :headwall: :headwall:
tässä vaiheessa jo kiehuin kiukusta..

onneks pinnaa löysäs kun laiteltiin Tatun kans parit callunat paikalleen ja haravoitiin pihaa. oli ihana kahtoo kun poika riekku lehtikasoissa :D

juu että semmonen päivä.. ja sitten saattaa olla että vuoden vaihteessa vaihdan työpaikkaa jos hyvin käy.. siis nykyinen paikka on aivan ihana mutta työmatka sen jälkeen olisi 36km:n sijasta n. 200metriä :LOL:

juu, mut nyt suihkuun

Heippa siskoset!

Teista monet jo tietavatkin etta + tuli testissa. Tuli ihan huono omatunto kun olette noin muistelleet ja kannustelleet enka oo ehtinyt mitaan itsestani ilmoitella. Kavin ma iltana pikaisesti tyøvuoron aikana kirjottamassa siirosta, mutta painoin vahingossa jotain ja kaik havis.

No la aika meilla on 18.6 joten joulutahden lisaksi saadaan juhannuskoivu, jos kaikki menee hyvin.

Ultra on 1.11 jolloin sitten selviaa løytyykø sydammen lyønnteja vai kahdet.

Pyydan anteeksi kun en kommentoi nyt mitaan, mutta sanky kutsuu ja aamulla tyøt.

:heart: :lla Katinka

Koivunkäpy: Meidän volkkarin jäähdytysjärjestelmä on niin uskomaton letkuhässäkkä, etten ole edes varma mikä niistä on ylävesiletku :ashamed: oletan, että se, johon viime vuodossa vaihdettiin pätkä letkua :) Se moottori on suunniteltu ilmajäähdytteisen pohjalta, joten letkua letkun perään kiertää moottoritilassa ja menee vielä auton eteen jäähdyttimeen, vuotomahdollisuuksia siis riittää :kieh: Näyttää että lorisee sellaisen ohuehkon letkun kohdalta, mutta on melko hankalassa paikassa, vielä on epäselvää mistä se letku lähtee ja mihin se päättyy. Paras olisi kai ottaa pikkuhiljaa selvää, sillä ilmat kylmenee, eikä iänkaiken voi vain kaadella vettä lisää =) Oliko teidän lapset innoissaan lumisateesta? Täällä vielä lumet antaa odottaa itseään, aamulla oli kyllä jo viisi astetta pakkasta. Esikoisen kanssa oli jo kiistaa aamulla vaatetuksesta, meinasi, että samat vaatteet riittää kuin 10 asteen lämpimässäkin :whistle:

Lillukka: Minulla ainakin heti tokassa raskaudessa oudommatkin huomasi melko varhain masun kasvamisen, puhumattakaan myöhemmistä raskauksista =)

Siru ja Danjuska: Raskauteen kuuluu ihan hyvää, olo on ihan hyvä ja pirteä ja vauva liikkuu jo kovasti. Tänään illalla kun sanoin, että nyt vauva liikkuu, niin lapset yrittivät jo tunnustella niitä mahan päältä, mutta eihän niitä vielä tuntenut. Kerran saunassa itse näin kun maha liikkui vähän liikkeiden tahtiin. Lapset odottavat ihan innokkaasti vauvaa, mutta toki pitävät vauvan syntymää vielä melko kaukaisen asiana. Ehkä isoimmat pojat ei niin ole osoittaneet innostustaan, ovat nähneet jo monta pikkusisarusta, mutta ihan hyvällä mielellä ovat mukana, kukaan ei ole kuitenkaan pitänyt vauvan tuloa huonona asiana. Eilen tuli täyteen 18 viikkoa, joten puoliväli hiljalleen lähestyy.

Smirgelaine: Elinalla oli useamman viikon kestänyt huonomman ruokahalun kausi, mutta nyt parina päivänä on varsinkin lounaalla syönyt kuin hevonen, tosi nälkäisen näköisenä, isoja annoksia. Päivällisellä ei sitten niin paljon yleensä syökään, aamu- ja iltapalalla ihan kohtalaisesti.

Kaiza: Meidän kakkoselle potalle kakkaamisen oppiminen oli tosi vaikeaa, ja meillä oli tosi paljon apua säännöllisistä istunnoista mukavien kirjojen kanssa. Poika oli tosin huomattavasti isompi, en oikein tiedä, jaksaako meidän joulutähtöset vielä keskittyä kirjaan niin pitkän aikaa. Siinä kirjan ääressä kakka tuli kuitenkin kuin huomaamatta. Sehän on hyvä, että sulla on vielä aikaa opinnäytetyölle ja muille rästihommille, ja mitäpä se tosiaan haittaisi, vaikka valmistuisi puoli vuotta myöhemminkin. Oliko tentti vaikea?

Gerbera: Harmi, ettei miehesi saanut sitä paikkaa :hug: Olisihan se ollut loistava tilaisuus, toivottavasti vielä aukenee uusia mahdollisuuksia!

Danjuska: Onnea tentin läpimenosta! Olipa sinulla tapahtumarikas reissu =)

Kylmien ilmojen kunniaksi kaivoin tänään talvivaatteita esiin ja aloin pesemään kesäisempiä ulkovaatteita pois. Tässä kevään ja syksyn vaaterumbassa aina huomaa, että meitä on paljon =) Monta koneellista jo pesin eikä siinä ollut vielä puoliakaan :whistle: Elinalle ja pienimmälle isoveljelle mahtui viimevuotiset haalarit toistaiseksi hyvin, ja toisillekin varmasti löytyy toppavaatteita, ainoastaan esikoiselle tarvii ostaa toppahousut, joten ei ole kiirettä lähteä millekään paniikkiostoksille.

Nyt Elina tais herätä kesken uniensa joten hyvät yöt kaikille!

yöterveiset vaihteeksi... :wave:

Töissä siis, vaihdoin taas avuliaasti yövuoron itelleni, kun oli sairastapaus. en ole edes omalla puolellani, mut hyvin tää yö on mennyt. minä oikeesti tykkään näistä vaihteluista ja pomppimisista. voisin tehdä tälläista enemmänkin. :whistle: outo minä. :)

Kotona pyyhkii ihan hyvin, toivon että lapset nukkuu tämän yön. viime yö meni ainakin molemman lapsen kohdalta erityisen hyvin, kertaakaan ei tarvinnut käydä rauhoittelemassa. Isäni oli eilen poikia päivän hoitamassa ja miehen äiti tulee tänää 8 aamulla, niin pääsen minäkin hiukan lepäämään. :) Kiitos kysymästä Mikkis voi jo siis paljon paremmin eilen oli ehkä hiukan vielä kuumetta, mut pirteempi kuitenkin. käytin pojan illalla suihkussakin pitkästä aikaa. jos tänään vaikka illasta uskaltais hiukan pistäytyä pihalla, on viimeksi sunnuntaina käynyt. =)
Aleksi kiittää onnitteluista. ja Gerberan Aleksille myöhästyneet onnittelut. :hug:

gerbera, harmi tuota miehen työjuttua. olisi ollut teille suuri helpotus. onkohan sama lääkefirma missä mun siskon ex-mies on töissä. laita vaiks huvikseen yv:nä. onneksi miehellä ensi vkolla loma. ihanaa varmasti. jaksuja. :hug:

kaiza, toivottavasti tentti meni hyvin. mulla ei tuohon kakka juttuun ole hirveesti apuja. ja mies asiassa meillä menee yhtä hyvin kuin pepillä, yhtä samaa homroni oikkua. minä olen jo pitkään suunnitellut et pitäis vaihtaa noi pillerit pois johkin muuhun, mut en vaan saa aikaiseksi. en muista niitä välillä ottakaan ja sit jossain vaiheessa kuuta olen välillä hirviö. mut nykyään olen oppinut kontrolloimaan itseäni enkä räyhää joka asiasta. Auttasko jos juttelisit miehesi kanssa ja yrittäisit sanoo jotenkin rakentavasti et kiukkuaminen sulle ja lapselle ei johda mihinkään pahentaa vaan tilannetta. yleensä minä olen se joka hoitaa pahat tilanteet siis jos Mikkis ei jaksa kauppareissulla niin keksin viihdykettä tai kannan sitä ettei miehen tarvitse, mulla kun on pidempi pinna. joskus asia menee meillä kyllä myös toisin päin ja meillä on yleensä jo kauppaan mentäessä sotasuunnitelma valmiina, eli mitä tehdään jos näin tai näin käy. olikohan vähän sekavasti selitetty, mut pannaan osittain tän yön piikkiin.

peppi, meillä mies ehdotti kans mulle joskus tuolloin Mikkiksen vauva-aikoina et voisin jostain hankkii apua..no kävihän se neuvolan täti meillä juttelee ja olikin ihan mukavaa selkeyttää ajatuksia hänen kanssaan. jaksuja kovasti. toiv. yö mennyt hyvin. :hug:

kattinka, onnea kovasti +. kiva kun ehdit käymään täällä. toivotaan että kaikki menee hyvin. hiukanko mua toi juhannuskoivu nauratti..ehkä hiuakn yöväsymystä. :LOL: :whistle:

Lillukka, mulla ainakin Mikkiksestä näky maha aiemmin ja äippähousut piti ettii jo aikas alussa. oih, ihana vauvamasu..hiukanko mulla on vauvakuume..hoitasko joku meidän vauvaa ekat 6kk?! :whistle: :LOL: :) jaksuja :hug: niin ja Mies ja Aleksi kävivät konsertissa. Aleksi oli kait tehnyt vähän kaikkee muuta kuin kuunnellut musiikkia, no mut ostivat kuitenkin cd:n ja dvd:n.

Jonna, kiva kun kävit kirjoittelee. koitetaan törmätä joku kerta mesessä. illalla on ollut välillä niin väsy ettei ole jaksanut 9 pidempään. perjantaina olen melko varmana koneella, kun mies lähtee liehuamaan kartsalle. :) jaksuja tyttjen kanssa, varsinkin pienemmän. tiedän mitä tarkoittaa kun kaveri uhmaa ja kaikki muutkin on aikas tuttuja jo pitkältä ajalta. :)

mut nyt taidan lopetella...palailen taas. kaikille mukavaa torstaita.

käpy voi heitellä lunta tänne päin. otan sitä mielelläni vastaan. :wave:

:wave:

Olipas taas yö, no parempi kuitenki ku edellinen..
Tahdon nukkumaan takas, mut jospa eka nakkais tytön taksiin ja menis sitten :LOL:

Danjuska, hyvä että tentti meni läpi!

Kaizajuu nuo miehet on välillä vähä outoja, ite illalla huikkasin erään pikkuasian kun loäksin poikaa nukuttaa, eikä tuo siihen reagoinu sen kummemmin vaikka kuvittelin että kyseessä ois melkonen shokki ollu..

Pettymys, ei ollu maa valkeana nyt aamusta.. :LOL:

Katinkalle viel kerran onnea :heart: kaikki saa vauvoja ;)

Ompas reilu kissa meni nukkumaan koiran nenän päälle ku koira yrittää nukkua :LOL:

Jellonalle pitkiä päikkäreitä!

Kuusikon äippä, mä voisin ottaa itelleni toisen volkkarin, tykkäsin, mut pösöä en ottas :saint:

Huomenta.

Rasmus heräsi yöllä ensimmäisen kerran vasta 03.30 aikaan :eek: :) Siitä sit heräili parit kerrat. Joonatan ei herännyt kertaakaan :attn: Jospa meillä toi tutinvieroitus alkaa helpottamaan. Tai siis et ei yöt jne. olis niin "vaikeita". Päiväunillekin nukahtaa nykyään tosi hyvin, ei itke yms.

R heräs 06.15, J vasta vähän ennen 8.

Smirgelaine: Ainiin, olithan sä puhunutkin jo noista juhlista. Miten teillä meni yöunille meno Samin kanssa? Entä yö?

Lillukka: Kyllä se maha tuli tavallaan esiin nopeammin, ainoa vaan, että mulla oli sitä mahaa Jontusta vielä niin paljon jäljellä, ettei ollut heti semmonen söpö pinkeä :D

Danjuska: :hug: Huh, olipa reissu sulla eilen :eek: Multa olis varmaan itku päässyt :ashamed:

Kattinka: Onnea vielä tätäkin kautta :hug: :heart: :flower: Ultrakuulumiset voi aina laittaa tekstarilla mulle :D

Jellona: Kiitos :hug:

Koivunkäpy:
Mee ihmeessä nukkumaan :D

Kävin eilen kaverin kanssa hulluilla päivillä, ostin housut (kokoa 34 :D :D ) 19,90 ja semmosen hupparin (kokoa S :D ), se oli jotain 24,90.

Viedään varmaan Sami sinne operaatioon, peukut pystyyn, että se onnistuu tällä kerralla! En viitti täällä sanoa, mikä operaatio on kyseessä, ei siis edelleenkään mitään vakavaa.

Joonatan yrittää tuhota mun kirjoituksia, joten parempi lähettää tää äkkiä!

Moi

Katinkalle ihan hurjasti pidän peukkuja pystyssä, että kaikki menisi hyvin.

Itse asiassa Sami nukahti kohtalisen hyvin illalla ennen puolta kymmentä. Me käytiin päivällisen jälkeen nimittäin ulkoilemassa ja pistin Samin kävelemään. Yö meni yhdellä itkulla läpi.

Mutta mä olen kaiken puolin väsynyt, enkä pelkästään univelan vuoksi... :ashamed:

Mikäs smirgellä? Yhdyn väsyneiden kerhoon, jopa tää aikanaan helpottas, jahka lumet tulee ja valostuu :D
Anna kyselee taas koska tuutte käymään ;) Joululomalla? itsenäisyyslomalla?

Annaa odotellaan kerhosta saapuvaks jotta pääsis nukkumaan, aamulla kävin potkii ukon hereille ja sammuin ite, kerkesin nukkuu puoltuntii, sit herätti ku sen piti hakee renkaat vaihdosta, vaan eivät ollu viel ees valmiit |O oisin ihan hyvin voinu nukkuu parituntii.. vaadin korvausta kivusta ja särystä :kieh:

Voih ihanaa... Kattinkalle oikein paljon onnea! Tosi ihana juttu, että onnistui!!! Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Mitenkäs on vointi muuten ollut?

Mulla taas yks toivoton laiskuuspäivä. En sit millään saa työnteosta kiinni. Kaikkea muuta oonkin sit tehnyt, kuten siivonnut ja pessyt pyykkiä. Ja nukkunut varastoon, kun oon menossa illalla opiskelijakavereideni kanssa saunomaan ja tiedän, et väsähdän muuten ekan siiderin jälkeen jo 9ltä. Ei mua suoraan sanoen kauheasti kiinnosta mennä, mut kun en oikein tunne tätä luokkaa mille palasin äitiysloman jälkeen, niin meen ihan vaan "kannatussyistä", etten olis niin ulkopuolinen aina ja jotta tuntis olevansa osa tätä porukkaa, kun kuitenkin kaikki painitaan samoja oppariasioita samaan aikaan. Suunnittelin kuitenkin, et otan ihan vaan 2-3 siideriä ja sit kotiin hyvissä ajoin, että baariin en lähde.

Ainiin, kiitos kysymyksiin vastanneille, ajattelin soittaa neuvolaan ja kysellä vähän sieltä, kun jotain pitää asialle kyllä tehdä.
Niin ja tentti meni kait ihan jees. Oudolta tuntui pitkästä aikaa kirjoittaa mitään käsin ja semmosia esseevastauksia, mut ihan hyvin se meni. Onneksi siinä tentissä on hyväksytty/hylätty menetelmä, eli arvosanaa ei tule.
No juuh, nyt rupean jonottelemaan neuvolaan ja sit yritän vielä hetken saada tehtyä jotain töitäkin, kasaantuu muuten kaikki illoille ja viikonlopuille... pitäis varmaan tehdä jonkinnäköinen lukusuunnitelma, niin ei olis niin epävarma olo.
Matiaksen lempipuuhiin kuuluu nykyään muuten asioiden etsiminen kuvista, kun me sanotaan tavaroiden nimiä. Se tietää yllättävän paljon, sekä ruotsiksi että suomeksi. Harrastaako muut joulutähdet tätä?
Haleja.
-k-

voi kilinkellit |O tekis mieli käydä puistelemassa annan kerhotätejä, toinen tuli itkien kotio kun niskaan koskee nii paljon ja sillä ei pää käänny ja koskee kamalasti, ts nyt nukkuu, mut se reppana seisoki ihan kierossa :'( annoin lääkettä ja nyt koitan saada sairaalasta jotakuta kiinni päivystyksestä kun yksityisten ajat oli menny.

Smirge, yhdyn täysin sanoihis! Annal on tod.näkösesti pelkkä lihaskramppi vaan pakkopa se on lääkärissä käyttää kun ei pää käänny oikeesti mihinkään ja kun ei kyenny ees suorana seisoo.
Kerhontätille soitin, oli kuulemma ihan hyvin siellä leikkiny, muutaman kerran vaan sanonu et niskaan koskee, mut eivät ollu kattonu aiheelliseks ilmottaa mitään kun A oli sanonu et oli mullekki sanonu aamul siitä, no sanosano vaan perkele ku se viel aamul toimi ja ite halus mennä, toki en ois laskenu jos ois tuossa tilassa ollu' (tai paremmassaki ) mut jos niska ois mitenkää vaivannu

Huoh.

Meillä oli aivan älytön raivokiukkukohtaus just ennen päiväunia. Joonatan siis raivosi. Olin ostanut itelleni Hesestä salaatin, poika näki pussin, eikä todellakaan uskonut, ettei siellä ollut ranskalaisia, vaikka kuinka näytin :eek: Huusi ku hullu. Sitten tuli päikkäriaika ja vein sen rattaisiin, huusi vieläkin kovemmin, aivan jo raivona parkui niin, että koko Saunalahti varmaan kuuli |O Kävin ottamassa pois rattaista, rauhoittui syliin, mut ei todellakaan suostunut takaisin rattaisiin ja kun laitoin niin huuto vaan yltyi kahta kauheammaksi. Kävin äkkiä laittamassa Rasmuksen nukkumaan, huuto vaan voimistui ja voimistui. Kävin ottamassa pois rattaista, raivo vaan jatkui, mentiin vessaan, ettei Rasmus heräisi... Siellä heittäytyi lattialle, enkä saanut enää mitään kontaktia poikaan, tuntu ku olis ollu jossain muualla, silmissä outo katse :/ Naama oli jo ihan punainen ja turvonnut :| Sitten kun suostui taas syliin tulla niin melko pian rauhottui, ei kuitenkaan halunnut rattaisiin mennä, kun asiasta puhuinkin niin alkoi itku. Riisuin sit haalarin ja menin pojan kanssa sen huoneeseen ja siihen lattialle vierekkäin makoilemaan, nukahti sekunnissa. Mut yli tunti tuota raivoamista kesti ja päikkäreille meno venyi.

R heräs jo, J nukkuu vielä huoneessaan.

Sami tuli just kotiin, operaatio oli onnistunut :)

Smirgelaine: :hug: :hug: Jaksamisia kovasti!!

Koivunkäpy: Voi sitä Annan niskaa :( Toivottavasti helpottaa pian! Tyhmä kysymys, mutta mitä lihaskrampille pitää tehdä? :ashamed:

Kaiza: Joonatan on pidemmän aikaa jo osoitellut kuvia kirjoista ja joko ite sanonut, mitä ne on tai kun kysytään, että missä jokin asia on niin etsii sen ja näyttää. Nyt n. kk ajan (ellei pidempäänkin) on tykännyt kattoa valokuvia ja aina itse kertoo ketä kuvissa on :) Suloinen. On ihana, kun osaa sanoa Rasmus, sanoo sen jotenkin Ahmu, joskus tulee ässäkin johonkin väliin :D

Meillä muutenkin tulee sanoja joka päivä lisää. Kaiken toistaa ja usein toistaa niin, että muutkin, kuin äiti saa selvää :D Pitäis joku päivä ihan laskea, että montako sanaa jo osaa, niitä on kyllä ihan hirveen paljon, pitäis jäädä pidemmäksi aikaa miettimään. Miten paljon muut tähtöset jo osaavat puhua? Muistan, että joku osaa jo ihan lauseitakin jne. Ärrääkin Joonatan yrittää, kun sanoo haalari (jotenki haarrraii), on tosi hauskan kuuloinen, mut yllättävän oikeaan paikkaan sen osaa laittaa =) Kaikki sanat, joissa on keskellä useampi k, on kaikkein helpoimpia, kuten rikki, kukka, kakka, rekka jne.

Joonatan on suurimmaksi osaksi ollut tosi hyvällä tuulella ja ihanana, sen kanssa on niin helppo touhuta ja jutella, kun ymmärtää niin paljon, on oikein aurinkoinen ja herttainen, antelee suukkoja ja haleja, hassuttelee ja nauraa kikattaa, mut sit, kun suututtaa niin sit suututtaa kyllä ihan kunnolla :whistle: Tainnut tulla luonteensa kanssa äitiinsä aika paljon :ashamed: :D

Tänään olis taas spinning, kivaa =) Eipä sit taas muuta.

Katinka: Oikein paljon onnea teille koko perheelle! :flower: :heart: Oltiin kirjoitettu eilen yhtä aikaa niin huomasin vasta nyt viestisi kun toiset sinua onnittelivat =)

Peppi: Elina puhuu nykyään aika paljon, ainakin kolmen sanan lauseita. Meilläkin on joillakin lapsilla ollut joskus tuollaisia raivokohtauksia, että on ihan poissaolevan oloinen, mutta ei onneksi kovin usein. Onko Rasmuksen nenä toipunut jo kolhusta?

Koivunkäpy: Minäkin arvostan volkkarin hienoja sisätiloja ja matkustusmukavuutta, mutta toimintavarmuudeltaan farmarivolvo hakkaa sen mennen tullen, sillä on ajettu melkein 200 000 km enemmän, mutta volkkaria silti aina remontoidaan =)

Nyt konetta odotellaan hermostuneena, joten on kai mentävä.

moikka

se ois kuulkaa huomenna taas perjantai :D
vaikka ei sillä.. aiaknen herätys lauantaina ja eiku töihin.. mut luultavasti ma on sitten vapaa.. nyt oonki monta lauantaita kiinni.. soitti joku aika sitten pomo ja sano että joutuu ikävä kyllä polttaa multa sen lauantain mitä olin vapaaks toivonu.. prkleen inventaario.. no mut se hyvä puoli että kun mulla on lauantait töitä niin yleensä talo on melkeinpä siihen siivottu kun tulen :LOL: :ashamed:

Smirgelaine:
:hug: tiedän tunteen. Ootko töihin lähtöö miettiny jos kovin tämän hetkinen arki nyppii?? jaksuja kovasti :hug:

Peppi: Tatulla tulee 2-4 sanaisia lauseita. Ja sanan kun sanan matkii.
Kova puhumaan isovanhempien kans puhelimessa :D

Koivunkäpy: Kävittekö lääkärissä?? mitä ne sano?

Kattinka
olet mielessä =) ajattelin automaattisesti että viesti oli sulta vaikka ei ollukkaan sitä numeroo kännyssä :D vielä onnitteluja!! :flower:

Saas nähdä missä sitä ite on vuodenvaihteen jälkeen.. sano töissä että ei ainakaan kortistoon minua mielellään päästä kun noita työjuttuja pähkäilin..

jaahans.. tatu tuli ilmottaa että kakka joten nyt vessaan ettei jouduta housu pyykille.

nonnih.. homma hoidettu :LOL:

sitä piti vielä että ei mulla Käpy mitään erikoista ollu kun huhuilin.. taas vaan ihan sekais tuon pojan ihon kans.

Nyt kuitenki huomenna lopetetaan maito kokonaan ja katsotaan vaikuttaako ihoon.. on tällä viikolla menny vaan huonompaan :(
en oikein ymmärrä kun on kuiteski jo monta viikkoa maitoa menny.. ei taideta sittenkään näistä allergioista eroon päästä :/
noh, vehnä kokeillaan kun iho parantunut.. vaikka senkin tiedän jo etukäteen miten siinä käy. |O

sainpas muuten yläkerran siivottua ennen kun poitsun töistä hain :D
nyt jos vielä lakanat vaihdettas niin päästään illalla raikkaisiin lakanoihin nukkumaan =)

juuh A oli toki jo parempana ku just olin saanu lekuriajan varattua ja neiti heräs unilta, silti käytiin tohtorissa kun oli jotai punertavia viiruja lmaantunu käsiin.
Peppi kysy mitä tuomoselle pitää tehä, annetaan särkylääkettä ja lämmitetään jumiutunutta kohtaa, voidaan myös varovasti venyttää/hieroa jos lapsi antaa.
Parasta lääkettä tuohon on nimenomaan joko pronaxen tai ihan ibuprofeiini, panadoli ei oo niinkään tehokasta.
JA kerranki oli nopeeta toimintaa, oltiin vähä jälkeen puolviiden saikulla 5aikaan oltiin jo pihalle, nakkasin sit yhelle eksyneennäköselle isälle parkkilapun ja jatkoimme matkaa heselle ja sit nopeesti käytiin prismassa ostamassa pojalle maitoa yms kun annan olo anto moisen myöten, siel oli osta pois päivät ni mukaanhan tarttu 3?n rukkasia, 2?:n sukkia yms.. ja vihdoin löyty mansikkamarja dvd! eikä ollu ku 5?.

Tuossa säätietotusta kuuntelin huomenna kaikki sit varovaisia! etelässäkin voip sataa 5cm lunta, joten jopas kaikki nyt kaivaa ne talvikumit alle!
Josta tuli mieleen et ne ukon talvikumit on siel ewssolla vielki ku ei ollu ehtiny setä vaihtaa vanteille niitä mut eipä se haittaa, mastan viekussa on pino vanteita talvirenkaineen, menkööt sillä töihin.

eipä mee Tatu sitten huomenna hoitoon.. ihmettelin miten on noin vetämätön mies kun vaan haluaa sohvalla muumeja katella niin oli kuumetta 38 :/
eikä mitään muuta oiretta.. ei nuhaa tms.. ainut on tuo iho mikä kukkii.

Nyt unilla ja toivottavasti menis yö hyvin niin jaksas huomisen.. ihmettelenkin mistä mulla näin paljon riittää virtaa kun ei pahemmin oo väsyttäny kun ihtesä liikkelle saanu..

Täällä kiristyny pakkanen huimaa vauhtia.. 2,5 tunnissa laski nollasta -3:een *hyrrrr* pitänee kaivaa itelle toppatakki aamuks vintiltä. saattaa olla muuten hiukan vilu..
kohta tulee talvi :D

aina sitä odottaa mutta pian siihen kyllästyy...

nyt öitä!

Yhteistyössä