JOULUTÄHDET -05 LOKAKUUN PINOON

hieronnasta palattu, matkalla menasin romuttaa ukon mesen ei näkyny yhtään että ois tien pinta jäässä, niin sitä sitten mentiin nelipyöräluisussa 90 mutkassa.. onneks pysy tiellä eikä tullu ketää vastaan. Ja ennen ku kukaan alkaa valistaa liukkaudesta ni kyllä se yleensä soratienpinnasta näkyy jos se on jäässä..

Poika oli sammunu autoon ku tulivat kylälle, kettu. oisin ollu päikkäreitten tarpeessa mut ei sit. NEKIN alko ni mieli on vallan positiivinen.

Hei kaikki ihaNaiset!! :D

Mä olen sit huomisen "työttömänä", sanoin itteni irti vanhasta työpaikasta, astuu voimaan huomenna, ja kirjoitan huomenna illalla uudessa paikassa sopimuksen. :D :D :D Pomo ymmärsi tosi hyvin, on itekin miettiny työpaikan vaihtoa.. :whistle: Toiselle m-päällikölle ei varmaan ole vielä kerrottu, sen kanssa saattaakin olla nuljua aikaa seuraavan 4 viikkoa. :/

Peppi: Onneksi sait ajan näin pian, ja ihana äiti sulla, on kyllä tukena kun tarvitaan. Ihan hirmuisesti jaksuja, muistan kyllä mäkin välillä sen ajan kun Vili heräili 5-10 kertaa yössä eikä Arttu enää mukkunu päikkyjä ja V huusi joka iltapäivä vähintään tunnin.. Siis kaiken uupumuksen keskellä usko tämä: Se ei kestä ikuisesti vaikka nyt siltä tuntuisi. :hug:

Gerbsu: Kylläpä Werneri kasvaa! :D

Ja samat sanat Niiskiksen Jessestä! Anna maitoa vaan, jos vaan ite jaksat olla tuttina, uskon vakaasti että sitä ei voi antaa liikaa! A. Wahlgren sanoi lapsikirjassaaan että kyllä se ylimääräinen jommasta kummasta päästä ulos tulee.. :whistle:

Siru: On se hyvä ettei äiti ole Brätsi joo! :LOL: Arttu sanoi mulle tänään että äitillä on hyvä pomppumaha, tuollainen pullea, siitä voi pompata ihan kattoon ja pilviin saakka!! :LOL:

Danskulle, Käpyselle, Smirgelle ja Tigrulle paranemisia, ja muille sairaille ja toipilaille myös, jos tässä unohdin.. Jelulle :hug: , tuliko hyvä lihapiirakka? Kuis teet?

Katinka, uskallanko sanoakaan, talviloma meni tässä työpaikan vaihdossa, anteeksi vaan... :ashamed: :hug:

Oi Lillukka, Maameren tarinat on yks mun lempifantsukirjoja, mulla on ne ja muutkin LeGuinin kirjat hyllyssä, mutta juuri siitä syystä en varmaan haluais nähdä elokuvaa, kun omat mielikuvat kirjasta on niin vahvat. Katoin joku aika sitten Parfyymin, ja se oli aika lattea, kirjaan verrattuna.. :/

Nyt päästän Artun pelaamaan ja siivoan keittiön. Yök.

Väsyttää.

Joonatan heräsi kesken unien, häädin sen iskänsä kanssa ulos, ettei herättäisi Rasmusta. Rasmus nimittäin herää aina päikkäreiltä, jos J herää aiemmin, se on ärsyttävää |O

Joonatan on varmaan kipeä, tuntui vähän lämpimältä, nokka vuotaa, yskii ja on KIUKKUINEN!!!

Gerbera: Rasmukselle on tullut syntymästään painoa 2kg851g ja pituutta 15,5cm, ikää näissä mittauksissa oli pojalla 6kk 2vko ja 3pvä, tarkkoja kun ollaan :D Eli vähän :| Mutta täytyy ottaa huomioon, että tuo syntymäpaino oli niin suuri, ettei näillä geeneillä olisi voinut jatkaa niillä käyrillä. Meillä on koko suku täynnä lyhyitä ja keskimittaisia ihmisiä, kummankin puolelta. Enemmän lyhyitä, semmosta 154-165 senttisiä ollaan kaikki (aikuiset). Hienosti on teidän Werneri kasvanut!! Menee jo Rasmuksen ohi just... :whistle: Rasmuksella tuli kuitenkin eilen 7kk täyteen :whistle:

Hannamari: Vautsi! Onnittelut hienosta ratkaisusta :flower: Koska siis aloitat uudessa paikassa? Kiitos noista sanoista, välillä on nimittäin usko loppunut, vaikka aina oon yrittänyt ajatella, että tämäkin vaihe menee ohi ja joskus meilläkin nukutaan hyvin ja lapset käyvät itse nätisti nukkumaan jne. :whistle: Tuntuu vaan niin kaukaiselta ajatukselta... Ihana Arttu, taas :heart: Mulle tulee aina hyvä mieli, kun ajattelen teidän Arttu-poikaista :heart: On niin mahtavia juttuja hällä ja suloinen kuin mikä, hyvä tyyppi :D Vaikka uskon, että kiukuttelu/uhmakohtaukset ovat rankkoja jne. Mut kuiteski :D

Olipas pahaa kahvia :x Pakko sitä oli juoda, että jaksaa loppupäivänkin...

Mummusta ei ole nyt kuulunut, meni leikkaussaliin 11 aikoihin, äiti ja pappa on siellä sen kanssa, siis sairaalassa, äiti lupasi ilmoitella, kun on heräämössä tai hereillä...

Heippatirallaa!!!!

Kiitos kaipailuista :hug: Ja ISOT kiitokset Pepille ihanasta ja maukkaasta yllätyksestä :hug: Puolet on jo syöty... :ashamed: :D :p

Nyt täytyy myöntää että Tansku on pihalla kuin lumiukko kaikkien kuulumisista... Meidän kannettava on jo kolmatta viikkoa huollossa eikä tälle poikien koneelle iltaisin ole juurikaan asiaa... Mutta nyt hätistin miehet töllön ääreen että äiti pääsee sivistäytymään :D

Ensin itsekkäästi omia kuulumisia... Tai oikeastaan ihan ensiksi KATTINKALLE IHAN HURJAN PALJON TSEMPPIÄ RASKAUTEEN!!!! Aivan mielettömän ihania uutisia :hug: :heart: :heart: Onnellista ja turvallista odotusaikaa :hug:

Ja sitten omaan napaan... Töissä on tilanne hieman rauhoittunut, vaikka toista apuemäntää ei ole vielä löytynytkään. Nyt kun olen saanut ns. hommat kuntoon ja päässyt jyvälle uuteen kohteeseen niin päivät sujuvat nopeammin :) Aika pitkiä putkia joudun silti tekemään, eilenkin oli 8. työpäivä. Tänään pidin vapaapäivän ja kävin ostoksilla -ostin viikonlopuksi tarvikkeita kun juhlitaan Saaran synttäreitä. Neiti täyttää huomenna 3 vuotta =) Pidän jopa pitkän viikonloppuvapaan, perjantaista sunnuntaihin, ehdin perjantaina laittaa kaiken valmiiksi kahden päivän juhlia varten.

Veera jakselee hyvin :) Kova vatsa vaivaa edelleen, eilen käytiin taas lääkärissä ja saatiin vihdoin lähete lastenpolille erikoislääkärille. Saas nähdä kuinka pitkään saadaan odotella aikaa jos hoitajien työtaistelu jatkuu. Mutta pääasia että asiassa päästiin eteenpäin, Levolacit yms. kun eivät auta yhtään. Kovasti Veera on sairastellut kuten osattiinkin odottaa päivähoidon alettua. Tytöt ovat vuorotellen flunssassa, vähintään pari päivää viikossa toinen on kotona sairastamassa. Mä en ole voinut olla yhtään pois töistä joten mies ja mummot ovat vuorotelleet sairaanhoitajan töissä :D

Potalla Veera käy päiväkodissa mutta ei kotona... Eipä pidetä sen asian kanssa kiirettä -jospa sitten viimeistään ensi kesänä mökillä heitetään vaipat mäkeen ;) Veera on alkanut juttelemaan paljon, nyt alkaa isosisko jäädä jo toiseksi puhumisessa. Paljon tytöllä on omaa kieltä josta kukaan ei tajua mitään mutta paljon tulee jo ihan ymmärrettävääkin juttua. Ihan uskomatonta, Veera täyttää tasan 2 kuukauden kuluttua jo 2 vuotta :eek: :eek:

Tytöt viihtyvät tarhassa ihan tajuttoman hyvin, tykkäävät paikasta ja kavereista. Enää ei tee yhtään tiukkaa herätä klo 6.15 ja lähteä seiskaan mennessä liikkeelle. Isukki vie aamuisin tytöt ja mä haen neljään mennessä -jos pääsen lähtemään normaalisti kolmelta.

Poikien yläaste menee odotettua paremmin! Jopa "kaikki on mälsää ja p.askaa-Santeri" pärjää koulussa tosi kivasti, koenumerot ovat pysyneet ala-asteen tasolla ja osa jopa noussut. Kovasti opettaja kehui molempia poikia kun tapasin hänet vanhempain vartissa -ja äiti oli ylpeänä :)

Ai niin, tytöt saivat lokakuun alussa uuden serkkutytön, miehen sisko synnytti ihanan pienen neidin :) Heillä olikin kiire sairaalaan, isukki oli ajanut 140 kilsaa tunnissa Kättärille ja olivat just ehtineet synnytyshuoneeseen kun tyttö oli syntynyt :eek: :D :heart: Kiire oli :D

Siinäpä meidän kuulumiset pähkinänkuoressa...

Hannamarille ONNEA uudesta työpaikasta! Rohkean ratkaisun teit ja se taisi kannattaa :hug:

Pepille hurjan paljon jaksuja :hug: Munhan se olis pitänyt sulle lähettää se suklaa eikä päinvastoin... Pitäis kyllä nähdä joku päivä! Hitto kun olen aina töissä... Jouluna onneksi hotelli on kiinni pari viikkoa, jospa vaikka sitten viimeistään :D

Epelilläkin alkaa olla jo tositoimet lähellä -kyllä se aika vaan rientää! Tsemppiä ja jaksuja raskauden viimemetreille :hug:

Kaikille sairastelijoille paranemista ja väsyneille jaksamista! Ja ihan kaikille miljoonatsiljoona halia :hug: :hug: :hug:

Tansku joka yrittää olla aktiivisempi kirjoittaja :D , Veera 1v10kk tasan ja Saara huomenna 3v :D

Tanskusta kiva kuulla piiitkästä aikaa! :hug: mun täytyy myöntää et melki jo patistelin pepin soittamaan sulle et onko kaikki ok :ashamed:

Jesh, mammalla alko oma-aika, kävin ostaa lapsille legopalikan kavereineen, viihtyyvät vähän aikaa.. Tosin ehkä itekki tykkään rakennela palokoilla ni sks tuli ostettuu vähä etuaikaan yhteinen synttärilahja lapsille.. vähä kävi himottamaan se 1800ämpäri, siis missä on tuo määrä palikoita.

Tanskulle viel, harmi ku asutte kaukana voisin tulla sulle apulaiseks ruokapalkalla, välillä tympii kotona olo B)

Iltoja!

minäpä yritän uudelleen, jos tää kone ei heittäis mua nyt pellolle. :whistle:

ihana tanskuliini, että kävit kirjoittelemassa. ihan tippa linssissä melkein luki, kun ajatteli et miten läheisiä me palstalaiset ollaan keskenään. sitä useaan oottaa että joku harvemmin kirjoitteleva tulisi kertoo kuulumisia. minä nyt ite ehdin yövuoroissa aina tasaa tän homman ja välillä vapaapäivinäkin. :)
kiva kun pojilla on yläaste mennyt hyvin. ja onnittelut Saaralle huomisen johdosta. :flower: :hug:
kiva että työ hommatkin ovat alkaneet sujumaan. :)
niin ja ei meilläkään Mikkis suostu potalle,ei kotona eikä hoitopaikassa. pistää vaan kintut ristiin ja suoraksi...ensi kesänä sitten minäkin ajattelin nurtsi pissailua mikkiksellä yrittää.

hannamari, Onnea työpaikan vaihdoksesta. :flower: =) hieno juttu varmasti kannattaa.
lihapiirakka oli kyllä erittäin hyvää pitkästä aikaa.

ohje lyhykäisyydessään tässä: pellillinen,
500g j.lihaa paistettuna+ 1 sipuli
2dl keittämätöntä riisiä, keitetään. voi heittää vaiks lihaliemi kuution sekaan.
nämä sekoitetaan sit keskenään ja lisätään 2-3 munaa (raakaa) sekä soijaa ja suolaa, maun mukaan.

minä olen käyttänyt sunnuntain 400g piirakkataikinaa niitä 2kpl. kaulitsee pellillisen kokoiseksi pohja voi olla hiukan isompi niin kääntyy päälle päin sit. pohja paikoilleen täyte sisään ja päällinen päälle. munalla voitelu ja haarukalla pinnalle reikiä.
200' n.30min. jos kysyttävää niin vastailen. :p

metku, arvelinkin että pojat ovat tuollaisessa paikassa. meillä kun pojat ovat ryhmiksessä jossa aleksi vanhin niin alkaa käymään välillä varmaan sillä aika pitkäksi. tykkää kyllä siellä olla, kun ei joka pvä ole. mut Aleksi on kyllä koko ajan pk jonossa, joten toivon että nopeesti paikka aukeaisi. hoitotäditkin ovat olleet sitä mieltä että ei ole ihan viisas paikka aleksille. ei pääse noita taitojaan hirveästi harjoittamaan.
toivottavasti sulla on ollu mukava vapaapäivä. =)

peppi, innolla odotellaan lääkärin sanomisia täällä. :)

käpysen tekemiä hattuja voin suositella toisillekin. tulivat tänään postissa ja ovat aivan mielettömän suloiset. aleksi on pitänyt hattua useaan otteeseen sisällä tänään päässä. =)

jaahas jospa lähtis suihkuun ja nukkuu. oli huomenna aikainen herätys ja koko perhe lähtee samalla kyydillä töihin/hoitoon. ei ole vasta kun toisessa autossa talvirenkaat.

hyviä unia kaikille! :hug:

Huh, mummun leikkaus oli mennyt hyvin! Oon ollu tosi hermona koko päivän sen takia...

Äiti tuli meillä käymään tossa iltasella vielä. Laitoin sillä aikaa Rasmuksen nukkumaan.

Tansku: Olipa mukava, kun kävit pitkästä aikaa kirjoittamassa :hug: Ja kiva, että tykkäist yllätyksestä :) Etukäteen onnittelut Saaralle, iso tyttö jo :heart: :flower: Kiva, että töissä alkaa helpottamaan ja et tytöt tykkää olla hoidossa ja pojille menee hyvin koulussa!

Meen kohta jo laittaa Jonttua nukkumaan, on aika väsynyt. Laitoin suponkin, kun oli lämpimän tuntuinen. Hyvät yöt!

moikka

huh että on taas olo kun jyrän alle jääny...

Peppi: aivan mahtavaa että sait ajan noin äkkiä. Hieno teko mummolta =) Meillä kans porukat sillon jelppi yksityis maksuissa joka onneks saatiin sitten takas vakuutuksesta.

Tanskun kuulumiset oli kiva kuulla =) Onnea Saaralle jo vähän etukäteen :flower:

Gerbera: Wernerille onnittelut uudesta taidosta :D

Ja Hannamarille onnittelut uuden työpaikan johdosta :flower:

Tänne ei mitään uutta.. olo edelleen kurja mutta jospa se tästä kun ei ees kuumetta nostanu tähän mennessä.

Vähän mullakin tässä mietinnässä että vaihdanko työpaikkaa.. saa nyt nähdä miten tämä elämä heittelee.. mut jos vaihdan niin olis ainakin ens syyskuuhun asti varma työ..

nyt ei taas pää raksuta yhtään.. taidan mennä hörppimään teetä.. huomenna tuleekin miehen vanhemmat Tatua hoitamaan.

öitä

Pitkästä aikaa täällä taas!

Lueskelinkin jopa hieman teidän kuulumisia.

Peppi oli kaipaillut, ihanaa. Ja jaksamista sinulle myös poikien kanssa!

Hannamarille onnea uuden työpaikan johdosta! Hienoa, että uskalsit tehdä ratkaisun!

Kattinka: Onnea plussan johdosta!!

Ja kaikille muillekin :wave:

Meilläkin on ryhdytty yrittämään kakkosta. Toinen yrityskierto vasta menossa, joten ei vielä stressiä aiheesta, mutta katellaan nyt miten käy :)

Niilo on ruvennut höpöttelemään ihan hirveästi. Kaikki uudet sanat toistetaan ja 3-4 sanan lauseita tulee solkenaan. Hauskaa :kieh:
Kohtuullisen terveenäkin on kevään korvakierteen jälkeen oltu. Nyt on ollut hassua vatsaflunssaa tms., kun kolmisen viikkoa oli Niilolla masu ihan löysällä ja välillä tuli limaa, välillä vihreetä kakkaa. Viime viikolla käytiin erikoislääkärillä, joka ei sen kummempaa osannut sanoa. Näytteet jätettiin ja huomenna ollaan viisaampia sitten niiden osalta. Mitään muita oireita (pahoinvointia, kouristeluja, ruokahaluttomuutta, risaisia öitä tms.) ei ole ollut. Kaikkea sitä näköjään voi tulla.

Semmosta täällä...

Kohta alkaakin Pako telkusta, joten siirrynpä sen ääreen :)

Pirtsakkaa syksyn jatkoa kaikille!!!

Danjuska, ootko kokeillu tuota auringonhattu-uutetta? melko toimivaa tavaraa lentsuun..

Hannelelle lykkyä kakkosen yritykseen!

Smirgelle yytä!

Voi %#"/%=()) siellä selässä oli tulehdus, mukavasti aktivoitu.. |O :headwall: :'(
Ja poika päätti räjähtää, tai siis ihottuma päätti räjähtää, saapi taas käydä ostaas purkin sibikorttia:/

Ja peppi tulee kertomaan sit mitä tohtori sanoo, ihan kun et ilman erikäskyä sitä tekis :LOL: :saint:

Huomenta!

Työlllä on tänään retkipäivä. Joten piti jo kiskoa ennen seitsemää ylös. Eskarilaiset lähtevät julkisilla busseilla matkaan ennen 8. Taitaa olla työmatkalaisilla äänekästä seuraa ja osaa saattaa jäädä pysäkille. Tytönkin ryhmässä on 14 lasta.

Ihan vielä en kyllä pojan kanssa ulos lähde ehkäpä 9 pintaan vois aatella.

*muoks* Tossa kasin pintaan meni talon ohi bussi, joka oli aivan täynnä
:LOL:

Keskiviikkoa siskot :D

Mietin tässä samalla yhtä ystävääni ja kirjoitin tähän alkuun että "mitäpä sinne kuuluu?" :LOL: :LOL:
Äkkiä otin pois :LOL:

Elikkä uus yritys :)
Oltiin eilen keskimmäisen 5-vuotis neuvolassa ja tänään on vielä hänen lääkärineuvolansa,kauheesti sitä jännittää kun se lääkäri on mies :D
Oli neiti kasvanut tosi paljon pituutta,on yleensä kasvanut tosi vähän vuoden aikana ja onkin aina ollut tosi lyhyt,mutta nyt oli tullut pituutta lisää 7 senttiä =)

Tästä tulikin mieleeni että aiotteko ottaa/oletteko ottaneet tähtösille sen influenssarokotteen?
Oskari sai sen ekan rokotteen eilen ja sit neljän viikon päästä uudestaan.
Ihan kiva että sen saapi nyt ilmaiseksi pikkuiset,tosin olen ajatellut ottaa sen myös tytöille ja meille itselle.Tänään pitää vaan kysellä mitä se mahtaisi kustantaa.

Käpy:Millaisia hattuja olet tehnyt?Heräs tietty heti mielenkiinto kun niitä kehuttiin ;)

Tänään tarttis jaksaa siivota ja pestä pyykkiä.
Ajattelin myös saunan pestä,Miten usein pesette saunan?
Olen huomannut että sisäsaunan sais pestä aika usein,meillä oli edellisessä talossa pihasauna ja sitä en kovin usein pessyt.

Voi hitsi kun harmitti,tilasin HM:ltä itselleni n.kaksi vkoa sitten ihanan neulepaidan ja se on nyt ehkä kerran tai kaks kertaa pesty,ja se on ihan nukkainen sivulta ja kainaloiden kohdalta.Näyttää ihan vanhalta paidalta,harmittaa :/ :/

Nyt pitää mennä ottamaan kupponen kahvetta,tulen taas katselemaan josko Peppi olis jotain laittanut siitä lääkärillä käynnistä :wave:

Noniin, lääkärillä käyty.

Ensinnäkin, Rasmuksella oli aikas paha tulehdus toisessa korvassa :ashamed: Sai siihen antibioottikuurin ja se selittää ehkä sen, miksi meillä on nyt muutamat yöt olleet vieläkin huonompia, Rasmus on valehtelematta herännyt 15min välein ja aina on saanut nukuttaa takaisin :( Huh hirveetä. Mut se ei toki selitä sitä, miksi on koko ikänsä nukkunut niin huonosti. Lääkäri oli aivan ihana!! Ihastui Rasmukseen taas, kehui poikaa kovasti :heart: Laittoi lähetteen Jorviin allergiatesteihin! Ymmärsin niin, että testit tehtäisiin verikokeella, samalla testataan pölykin, en edes ollut ite tullut ajatelleeksi, että voisi esim. Viiville olla allerginen :/ Mitään ei lähtenyt siinä epäilemään, enkä mäkään osannut sanoa, mille voisi allerginen olla. Kun ei ole selvästi jonkun aineen jälkeen reagoinut. Eikä mitään uutta ole nyt aloitettu vähään aikaan. Mutta testeistä ne sitten selviää...

Oli aivan huippuihana käynti, kun lääkärikin oli niin ihana. Lopuksi kysyi vielä multa, että miten itse jaksan, hyvä, ettei itku päässyt :'( :ashamed: Sanoin, että Sami on täysin mukana arjessa ja hoitaa yöllisiä nukutuksia ja syöttöjä, mutta että molemmat ollaan kyllä aika väsyneitä... Ymmärsi tosi hyvin ja sanoi, että siitä saa ja pitää puhua (noin niinku neuvolassa jne.).

Ei osannut sanoa, kuinka pitkät ovat jonot sinne Jorviin, mut et aika tulee varmaan kuitenkin aika pian. Jos menee kauheen pitkälle niin jos tuntuu kurjalta tai tilanne huononee/pysyy samana niin sinne voi soitella ja pyytää aikaa nopeammin.

Äiti lupasi, että tästä lähtien maksaa käynnit yksityiselle, jos siis ei joka päivä tarvi käydä :D :heart: On toi paljon mukavampaa, kuin tuolla arvauskeskuksessa käyminen :kieh: Sieltä lähtee aina huonolla mielin pois |O Ihanaa =)

Niin, siihen refluksiin ei uskonut lääkäri, kun ei tosiaan sitä pulauttelua ole koskaan ollenkaan esiintynyt... Nyt tutkitaan noi allergiat ensin.

Äiti soitti aamulla ja kertoi, että mummu on tosi hyvässä kunnossa ja pääsee jo tänää kotiin! Aivan ihana juttu, oon niin hermoillut ja stressannut jotenkin sitä, mutta nyt helpotti, kun noin hyviä uutisia kuuli :)

Kaverin vauvakin pääsee naikkarilta Jorviin, eikä joudu esim. Tammisaareen, mitä oltiin jossain vaiheessa puhuttu :eek: |O

Hyvien uutisten päivä siis :D Itelläkin tuntuu, että on taakka pudonnut harteilta jotenkin :) Asiat alkavat hoitumaan ;)

Olipa ihana, kun Hannele oli käynyt kirjoittelemassa ja vieläpä PANO-päivänä :LOL: :hug: Onnea ihan hirmuisesti kakkosen yritykseen, pidäthän meidät ajan tasalla sitten!! :attn: Kiitos jaksuista :hug: Ja käyhän kuule useammin meidän ilona täällä kirjoittelemassa :)

Tintta: Mä aion kyllä ottaa pojille tuon rokoitteen!! On hippusenverran rankanpuoleinen ollut tää meidän sairastelujen syksy :ashamed: :snotty: Muistelin, että neuvolassa sanottiin et ruvetaan antamaan marras-joulukuussa, vaihteleeko ne paikoittain, milloin annetaan vai onko mua huijattu? |O

Nyt meen laittaa poikia nukkumaan! :wave:

jeehaa!! Anna läpäs hengitystestit rimaahipoen, mut ei tarvii jatkuvaa lääkitystä, vaan tarpeen mukaan. Ja mä oon virallisesti kuollut, multa ei kuulu sydänäänet :saint:
Nyt tulee pipoja..

Peppi, hyvä että päsäette eteenpäin tutkimuksiin!

Ja aivan tajuttoman ihanaa, kulta oli siivonnu olkkarin sillä aikaa ku me oltiin saikulla :heart: hyvä kun ei itku tullu ku kotio tulin, oon niin stanan väsy kun ollu taas pari yötä sieltä ja syvältä, jos ei yöt taas asetu ni korvat tarvii käydä näyttämässä kun tuo on räkänen..

Ja Annan mitat oli 115.5cm ja 21kg, kivasti kasvaa, ei ihme että ne kaks pukua oli pieniä kun kokoa oli 116cm.. :whistle:

Tintta minkäkokonen neiti teillä on jos saa udella?

Iltoja!

Peppi tosi ihanaa että asiat etenee Rasmuksen tutkimusten suhteen!!! Hyvä kun lääkärikäynti meni hyvin!

Käpy ihania hattusia! Mä en tarttee lasketteluhousuja...

Hannamari, Tansku ja Hannele kiva kuulla teistä kaikista!Ja jokaiselle ONNEA, Hannamarille uudesta työpaikasta, Tanskun kautta Saaralle ja Hannelelle tärppionnea ;).

Tinttamooses kyselit rokotteesta ja saunapesusta. Mä en vielä tiedä, otetaanko influenssarokote, taidan kaivata asiasta hieman vielä lisätietoa. Eka rokote, jota nyt mietitään, muut on kyllä otettu. Saunanpesu, meillä tehdään aina viikkosiivous, johon kuuluu imurointi ja lattianpesu koko talosta, myös saunasta. Lauteilla käytetään aina sellaisia isoja laudeliinoja. Lauteita pesen silloin tällöin inspiksen niin tullessa, koko sauna sitten oikein jynssäten muutaman kerran vuoteen.

Taaperotx3 kiva kun rakenneultrassa kaikki hyvin! Kuinka olet jaksellut raskausajan?

Epeli täällä peukut pystyssä! Jänniä aikoja...

KATTINKAA kuinka sinä jakselet?

Mulla oli tänään neuvola, kaikki ok paitsi hemppari olis laskenut 116:n, pläh. Luetelkaas mulle mistä saa rautaa paljon? Lihasta, ruisleivästä, esim. veriletuista, pinaatista... Mistä muusta? ... Purkista
:LOL:.

Illalla kävin vähän sauvakävelyllä ja sit ollaan köpötelty tässä kotona. Aamupäivällä oli kaveri lapsensa kaa käymässä, ulkoiltiin yhdessä.

Öitä! :wave:

Ihan nopsasti, en tiedä muistanko väärin mutta eikö tänään ole RASMUKSEN päivä?! Onnea pienelle!!! :flower: :hug: Ja ihanaa Peppi että saitte oikeaa apua ja hyvää palvelua lääkäriltä!!

Lillukka: Kasvisten rauta ei imeydy yhtä hyvin kuin lihasta saatava, mutta tee ruoka valurautapannulla, siitä sitä irtoaa. :D ..ja tämä on muuten aivan totta, ei mikään illan vedätys!

Nyt nukkumaan, olen taas ihan tööt. Päivän tauot oli 11.30 pikainen salaatti ja seuraavan kerran 16.30 kahvikupillinen, ja aamut ja illat poikien kanssa, huh huh...

moikka

Tauti jyllää edelleen ja töissä ihan karmee olla kun ei jaksas tehä mitään.. muutenki tuntuu että oma kroppa sekoomassa tai jotain..
varmaana asiakkaatkin kahtoovat että onpas siinä ilonen ja virkee ihminen :ashamed: :snotty:

Lillukka:Hyvä wttä kaikki ok. Tuohon rauta asiaan en oikein osaa lisätä mitään.. mut helpoiten varmaan tosiaan purkista saa :D

Peppi: Hienoa että saitte lähetteen eteenpäin. Toivotaan että saisitte ajan nopeasti!!
Ja toivon mukaan myös yöt hiukan helpottaa kun Rasmus sai lääkekuurin korvaansa, :hug: ja voimia. kyllä se tästä lähtee purkautumaan.

Tinttamooses:Tuota rokotetta en oo kerenny tarkemmin miettiä otetaanko..
Ja saunan pesusta.. meillä se pestään kaiketi liian harvoin :whistle:
Laudeliinat on käytössä ja sillon tällön aina pesastaan lauteet mut saisin varmaan hiukan aktiivisempi olla tuossa touhussa.

Epelin vointi kävi myös mulla tässä iltamassa mielessä??

Koivunkäpy: Tänään kävi kaupassa semmonen pikkutyttö jolla oli aika samanmallinen hattu kun nuo sinun tekemät. Tuli heti mieleen että ootko kuinka suurelle alueelle niitä valmistanu :D
Hienoa että Anna läpäisi testin. Onko pojan lehahdukseen mitään syytä?

pikku hiljaa nukkumaan kömmin. Mies meni töihin.. miehen vanhemmat tuli tänään tänne että vahtiivat Tatua aamupäivän että saa mies nukkua kun töistä tulee aamulla. Ite meen taas tuntia aikasemmin.

öitä kaikille!

:wave: Täällä ollaan!

Piti jo aiemmin kirjoittaa, mutta kun oli niin paljon muka muuta touhua. Synnytys ei tunnu millään lähestyvän! Tänään tuli ekat kipeät supistukset, kun Lauri sai raivarin kauppareissulla, eikä suostunut pysymään kärryissä... Huomenna onkin lääkäriaika ja sitten ehkä olen viisaampi tuon alapääni suhteen!

Hyvä Peppi, että saitte Rasmuksen lääkäriin! Kurjaa toki, että pienellä on korvatulehdus, mutta jospas yöt nyt helpottaisivat. :hug: Toivottavasti pääsette pian myös jatkotutkimuksiin, eikä niistä löytyisi mitään!!!

Hannamarille tsemppiä työpaikan vaihdokseen! Kiva oli kuulla myös mm. Tanskuliinista ja Hanneleesta. Missähän se Uneton mahtaa piileskellä???

Influenssarokotteesta en vielä oikein tiedä. Toisaalta Laurin rokote varmaan suojaisi vauvaakin, kun ei saisi ainakaan Laurilta sitten tartuntaa. Jos tuo rokote siis tartunnan estää! lauri ei kyllä sairastanut edellisinä talvinakaan, vaikkei rokotetta ollutkaan. Riittäisiköhän, jos taas tehostettaisiin käsienpesua??? Pitänee kysellä terv.hoitajalta vähän lisätietoa koko rokotteesta.

Nyt painaa jo silmiä unia. Taidan mennä sänkyyn mahani kanssa. Vaikka maha tuntuu pieneltä verrattuna Laurin odotusaikaiseen, nin kyllä se nukkumiseen vaikuttaa...

T:epeli

Yhteistyössä