JOULUTÄHDET -05 LOKAKUUN PINOON

Moi vaan!

Ihanaa kun on viikonloppu!!!! Meillä on taas töissä aika tukalat oltavat :kieh: :headwall: Siellä on yks ihminen joka suorastaan rakastaa tätä että kaikilla on kireet välit toisiinsa. Hänellä on aika vaikeeta kotona ja varmaan saa jotain ihmeen iloa itselle kun sekoittaa kaikkien välit. Itekkin olen joutunut ikävään tilanteeseen vaikka en ole mitään tehnytkään :eek: :kieh: No nyt yritän olla ajattelematta työasioita ja nautin vaan tästä kotona olemisesta.

Meillä tytöt saa tuon influessa rokotteen , jo ihan tuon infektioastmankin takia. Ei sitä tiedä kuinka ärhäkkänä tulis ja sitten ollaan kyllä aivan varmasti osastolla hoidossa niin toivotaan että siltä säästyttäis.
Maanantaina Veralla on valokuvaus päiväkodissa ja Nealla keskiviikkona. Tosi tyhmää kun ei ole samana päivänä niin joudutaan menemään sinne kahtena päivänä kun nuo päivät ovat vapaapäiviä niin käyvät vaan kuvauksissa ja sitten kotiin.

Gerberalle onnea asuntokauppoihin ja pitkää pinnaa. Kyllä se sopiva ostaja sieltä löytyy. Nyt on varmaan aika hiljaista asuntokaupoilla kun joulukin on tulossa ja kaikkea. Onko teillä iso yv tai muita menoja? Kuuluuko esim. sauna , vesi ja autopaikka yv:hen vai ovatko erikseen? Niitä me katsoimme kun etsimme rivaria eli sellaista jossa ei olis niin korkeita asumiskuluja.

Peppi Jontulle pikaista paranemista. On se vaan niin kauheeta kun lapset ovat sairaina vaikkakin vaan flunssassa. Kyllä se vie voimat kaikilta varsinkin jos yöt menee huonosti. Hyvä että Rasmus pääsee jatkotutkimuksiin. Yhdyn vielä tohon Jellonaan että refluksissa ei kuulemma aina ole edes tuota pulauttelua. Siitä voisit mainita? vaikka sillä samalla käynnillä. Olen vaan kanssa kuullut että monilla on ollut aika piilevänä ja oireet helpottuivat lääkkeillä. Meillä Vera oli tuollainen huono nukkuja 1v ja 2kk ikään asti eikä tiedetä miksi. Onneksi nyt nukkuu hyvin ainoastaan se nukuttaminen huoh... :(

Tänään mun sisko tulee käymään poikiensa 2v ja 3v kanssa joten illalla menoa riittää.

Oletteko jo synttäri lahjoja miettineet? Mä en keksi mitään mitä sanois Veran lahjatoiveista kun kummit ja mummit kyselee. Mitkä lelut ovat teillä nyt in ? Meillä Vera tykkää leikkiä siskon barbeilla ja poneilla ja tuntuu että ei piittaa omista leluista pätkääkään.

No nyt poistun. Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

Pikainen tervehdys! :wave:

Tänne kuuluu oikein hyvää, vaikka jonkin verran kiirusta onkin :D Jesse ei tuttia oikein ole huolinut, joten aina on oltava tissien kanssa paikalla, kun ääni alkaa nousemaan ;) Mutta onneksi väliaikaistahan tämä vain on... :whistle:

Laittelin eilen yhteisöön pojista muutaman uuden kuvan :)

Lillukka taisi meidän öistä kysellä... Ihan ok ne sujuu. Jesse nukahtaa illalla klo 22-24 ja aamulla herää n. klo 9, yön aikana syö pari-kolme kertaa ja yleensä kyllä nukahtaa heti takaisin. Tai niin ainakin luulen...minäkin kun aina siihen nukahdan ja sitten jonkin ajan päästä havahdun siihen, että yövalo on vielä päällä :D Vaippa pitää vaihtaa ainakin kerran yössä, muuten tulee pissat läpi, mutta onneksi mies hoitaa aina sen puolen :) Iltaisin on joskus vähän ongelmia nukahtamisen kanssa, mutta kyllä loppujen lopuksi sinnikkyys aina palkitaan ;) Aika paljon Jesse nukkuu meidän sängyssä, kun usein herää siihen kun hänet nostaa omaan sänkyyn, niin helpommalla pääsee kun jättää hänet meidän sänkyyn, ettei tarvitse alkaa uudestaan häntä nukuttamaan. Päivisin nukkuu vielä aika paljon, mutta kaipa se valveillaoloaika koko ajan lisääntyy.

Käytiin Jessen kanssa äsken Myllyssä ostoksilla ja viemässä miehen puku pesuun ristiäisiä varten. Mies ja Joonas on miehen veljen luona käymässä. Kunhan he palaavat, niin aletaan pitsan tekoon ja saunan lämmitykseen :)

Nyt tuli valitettavasti vaan omaa napaa, mutta Jesse taitaa kohta alkaa tuolla kaukalossa jo heräilemään... Yritän joku päivä ehtiä vähän kommentoimaankin. Iso :hug: kaikille ja mukavaa viikonloppua!

-Niiskuneiti ja pojat-

Iltaa siskot ihanat!!

Minun päivä menyt vauhdikkaasti. aamupäivän siivoilin ja sitten kävin siel anttilassa, sit menikin loppupäivä töissä. anttilasta löysin itelleni hameen, sukat ja meidän makkariin koristetyynyihin päälliset. päiväpeiton haluaisin viel uuden ja löysinkin, mut täytyy ostaa ensi kerralla. maksaa niin kovin. :)

huomenna onkin se aamuvuoro ja pojat tulee sit kotia. kiva nähdä niitä. =)

kiva niiskuneiti että teille kuuluu hyvää. kivan kuuloiset yöunet jesse nukkuu. ai, että tekis rosson pannupizzaa mieli. :p

muistakaahan siskot siirtää kelloja ensi yönä. :wave:

eipä mulla tässä tämän ihmeempiä..kauniita unia kaikille! :hug:

Iltaa!

Kiitos kysymästa Jellona ihan hyvää tänne myrskyävän (mun lapsen hoitaja on opettanut miten saadaan pilkut ä:n päälle vuonon rannalle kuuluu B) )

Kiittää myøs lumikarpaloa onnitteluista. Olen itekkin aatellu et taitaa olla ihan ok toi 2,5 vuoden ikä ero ja sit on kiva kun kesällä ei tarvi niin hirveesti ulos pukea kun tämä meidän taapero vieläkim kiljuu ja potkii pukiessa, vaikka pitää kovasti ulkoilusta.

Kaikille kipeille paranemista.

Smirge: Oispa täälläkin tolanen lapsi parkki systeemi.

No täällä on tøitä tehty. On mun tyø viikonloppu, mut huominen on vapaa kun meiltä puuttu porukkaa viime su ja tein sen sillon sisään.

Me ollaan kaikki køhitty ja yskitty viikko. Mua vaivaa lisäksi epämääräinen huonovointisuus joka pahenee syømällä ja iskee useinmiten iltapäivällä. En tiedä onko jonkin sortin raskaus pahoinvointia vai vaivaako jokin lievä vatspøpø.

Torstaina on sit se ultra. En oo ehtiny kauheesti jännätä tai miettiä mitä sieltä løytyy. Muutenkin tää toinen raskaus on paljon arkisempi ja on taka-alalla. Unohdan usein olevani raskaana ja Ottoa odottaessa se oli yleensä päivän ensimmäinen, viimeinen ja mieluiten ainoa ajatus. Niin kai se pitää sitten olla.

Taidan tästä lähteä nukkumaan kun ei tuo meidän pikkuprinssi kuitenkaan aamulla välitä, vaikka kelloja on siirretty.

Hyvää yøtä kaikille ja iso :hug:

Nyt se tapahtui. tulin tienhaaraan.

Katinkalle lykkyä pahoinvoinnin kanssa! ja syö kokoajan jotain, kuivaa hapankorppuu (saako sieltä moista? ) muroja tms..

Tänään pitäs leipoo kun tuloo annan ex-kerhokaveri huomenna äiteesä kans kaffelle, ihanaa saada seuraa! ja jos ompelis Jontun hatunki valmiiks ku en eilen ehtiny.
Vähän on jalat kipeet ratsastin eilen kun A ei uskaltanutkaan ratsastaa isolla hepalla, piti sit eite mennä ettei turhaan olleet laittanu pollee valmiiks.. Tyttäö näytti sitlä et repee ku sanoin et voinko mä mennä sen puoltuntii, tuumin sit ettei tarvi taluttaa :whistle:

Huomenta.

Jep, herättiin, tai Rasmus heräsi sit viideltä :kieh: No, niinhän se nyt sit menee, kun kelloja siirrettiin. Tuntuu paljon pahemmalta :whistle:

Joonatan on kiukkunen... Tässä sylissä vaan viihtyy.

Mentiin eilen käymään mummun (siis mun äitin) luona, Sami kävi yhdellä kaljalla sillä aikaa B)

Mä kävin päivällä salilla, muuta ei sit oikein tehtykään.

Danjuska: Yöt on menneet aika samalla tavalla |O Alkuyön Rasmus nukkuu suht hyvin, mut sit loppuyön heräilee 5-30min välein :( Ja nukuttaminen kestää |O Harmi niitä teidän rattaita :/

Neve: Jaksamisia työhön, tosi ikävää tommonen :hug: Synttärilahjoista... Mä toivoisin Jontulle varmaan Tomi Traktori dvd:itä, pussilakanoita ja ehkä jotain vaatetta... Leluja meillä on paljon, mut ehkä joku uusikin olis ihan kiva, en vielä vaan tiedä, että mikä...

Niiskuneiti: Jaksamisia :hug: Ihan vaan omaa napaa saa ja pitää kirjoittaa! Mielellään teidänkin kuulumisianne luetaan :)

Jellona: Kiva, että oot saanut rauhassa touhuta =)

Kattinka: Olipa mukava, kun olit käynyt kirjoittelemassa sinäkin :hug: Muistathan sitten ultrakuulumiset kertoa!!

Mä näin muuten viime yönä jotain ihme unta, että oltiin jossain sukujuhlassa ja siellä oli arpajaiset, jonkun keksin sisältä löytyi voitto, 2 viikon lomamatka jonnekin (en enää muista, minne), mun täti (tää Rasmuksen kummitäti) voitti sen... Mä sit söin niitä keksejä ihan hirveesti ja toivoin, että siellä olisi toinenkin voitto, siinä äitille juttelin, kuinka hän SAISI olla poikien kanssa sen kaksi viikkoa, kun minä ja Sami lähdettäisiin reissuun :whistle: :LOL: Miten niin loman tarpeessa :whistle: :D

Koivunkäpy: Mikä tienhaara?

ONNEA, ONNEA NIISKUNEITI JESSE-POJASTA :flower: :heart: :heart:
Viimeksi täällä kirjoitellessani sinulla oli 2 päivää yli lasketun ajan menossa raskaus.

Meille ei kuulu kovinkaan hyvää.
Työharjoittelu alkoi maanantaina, työpäivät on 16.30 ja kotona olen viiden jälkeen.
Sitten lapset ja kotihommat vie loppupäivän.
Tyttöjen nukuttamisen jälkeen olen itsekin niin puhki, että katson hetken telkkua ja käyn nukkumaan, kotikonetta en ole juurikaan avannut iltaisin.

Kiitos koivunkäpy sinulle tiedät kyllä mistä :heart: :hug:

En tiedä kenenkään kuvioista yhtään mitään, mutta toivottavasti kaikki ovat kunnossa ja voivat hyvin, niin tähtöset, vanhemmat kuin sisaruksetkin.

En ole mesessäkään kovin usein, mutta kännykällä saa kiinni jos ikävä iskee.

Mukavaa talven alkua ( ensi viikollekin luvatu lähes + 10) kaikille ja pitäkää toisistanne huolta

:wave:

Heips.

Mä oon jo nyt ihan koukussa tohon Facebookkiin, vaikka vasta opettelen sen käyttöä :LOL:

Uneton: Huomasin sun viestin mesessä, olit jo ehtinyt lähtemään, kun mä tulin takaisin koneelle :hug: Jaksamisia!!

Ihania kuvia Niiskuneiti pojissa, huomasin kyllä samaa näköä Joonaksessa ja Jessessä :) Suloisia poikia molemmat!! :heart:

Meidän kummatkin pojat viihtyvät!! Mulla on aikaa perehtyä Facebookiin :whistle: :D Kauhee nälkä, ei nyt oo kyllä yhtään hyvä juttu tää kellojensiirto :kieh:

moikka

huh, olin eilen kotona (siis oikeestaan tänään) klo. 00.10.. enkä tietenkään saanu heti unta.. sitten heräili poika eikä asettunut kunnolla takas. Onneks sain aamulla nukkua hiukan pidempään.

Olo hiukan väsynyt ja tukkoinen mutta parempaan koko ajan.

Käytiin äsken puistossa Tatun kans leikkimässä ja nyt on poitsu unilla.

Koivunkäpy:
Tienhaara????

Kattinka muistaa sitten ne ultra kuulumiset tulla kertomaan heti :D

Unettomalle jaksuja kovasti :hug: Täällä kans suunnilleen samaan aikaan ennään aamuvuoro viikolla nukkumaan kun poika :LOL: ihan tajutonta miten väsyttää eikä tämmöset ilmat auta yhtään asiaa :/
Nyt kun oli vielä semmonen työviikko että ei kerennyt aamusta käydä ulkona ja illasta ei yksinkertaisesti jaksanut.

*torkuille menee hän* :whistle:

Pöh, Rasmus ei sit taaskaan halunnut nukkua kauempaa :| No, se nukahtaa varmaan autoon sit. Me mennään käymään Rasmuksen kummeilla, kun Sami pääsee töistä.

Danjuska: Jaksamisia päivään, toivottavasti sait/saat torkut otettua :hug:

Eipä mulla taas sit muuta :D

Meillä oli eilen lasten 7 vuotias serkku kylässä.
Ja tänään ollaan öllötetty sisällä ton kostean syysssään vuoksi.

Mä en oo koskaan aikaisemmin ollut "sekaisin" kellon siirrosta, mutta nyt tuntuu etten tiedä paljonko kello on ja enkä oikein siäsistä sitä vaikka kellosta sen ajan katsoisinkin.

Kiva kuulla Uneton ja Katinka teistä. Ja Katinkalle myös jaksamis toivotuksia öklö-olon suhteen. Unettomalle virtaa arki rumban pyörittämiseen.

smirgelle vastattu..
Mullasamaa tuon kellon siirron kanssa, ihmettelin miks jäpä oli kymmenen aikaan kärttysä, noi kait se on kun sen mielestä ruoka-aika oli jo puoltuntii sitten. Tein hienon kissakakun mikä näyttää ihan possulta. B)

iltaa

arvatkaas mitä.... mies lähti grillille :ashamed: päätettiin hiukan syöpötellä näin sunnuntai illan kunniaks :whistle:

Tatu rupes just nukkumaan.. meidän rytmiin ei tuo kellon siirto kummosemmin vaikuttanut kun meni viime yö sen verran huonosti.

Ja seuraavaksi Tatun touhuja :D
Tatu meni jääkaapille, otti viinirypälerasian, vei pöydälle, kävi paiskaamassa oven kiinni ja selitti että Tatu HALUAA, saisinko viinirypäleitä :LOL: minusta oli niiiin ihana kun on yritetty opettaa että pitää pyytää että saisinko :LOL:
Kun rypäle astia oli tyhjä niin oli iskälle tuumannut että rypäleistä kiitos

Nyt on pikku miestä alkanut nuppipalapelit kiinostamaan ja tekee niitä jo yllättävän hyvin vaikka alussa ei oiekin sujunut mitenkään.

Kuinka luja muilla tähtösillä tuo omatahto on??? Meillä on nyt jonkun aikaa ollut tätä että HALUAA.. ja kaikkea samaan aikaan...

Iltapäivästä käytiin metsässä hakemassa jäkälää allunoitten juurelle ja Tatu oli ihan tohkeissaan.. kiipes mättäälle ja laskeutu alas ja uudestaan =)
Huomaa että vasta nyt alkaa olla ihan kunnossa.

itellä vielä hiukan tukkoinen olo mut muuten ok. Aamulla töihin. Tatu onkin kotona ainakin huomisen kun pph:n lapsen vuorostaan kuumeessa. Menee mies tuntia myöhemmin töihin että minä kerkeän kotia. Ei tartte rueta mistään hoitopaikkaa ehtimään.

mut nyt miestä kotiin odottelemaan :p

huoh, tänään saa tietää labratulokset, sit katellaan mitä tehdään..
Kaveri tulee (toivottavasti ) tänään kahville ekaa kertaa, sitä odotellessa.
Mä vihaan kellojen siirtoa, ei oikein nuo 6 herätykset oo mua varten.
Luoja meidän koira on käyny jossai karhunsonnassa pyörimässä ku eile karkas :x nyt meillä haisoo koko mökki kamalalle.
Odotan keskiviikkoa, saan omaa aikaa, kaveri pisti kans anomuksen iltavapaalle vetämään :LOL:

Huovuttaminen on kivaa, onnistuin tekemään ite pupun, siis tuomosen pyöreen, anna sai tehtyy sydämen, semmosen litteen..

Sami nukahti vasta 10 jälkeen ja heräs nyt seitsemältä. Pakko kiskoo itsensä tohon piahlle ja käydä myös täyttämssä jääkaappia (onneksi sunnuntai aukiolot alkaa taas ).

Käpy täälläkin haaveillaan huovuttamisesta, mulla on vaan se alottamisen vaikeus...

Tylsän harmaata ja kosteata :/

Smirge, tiimarissaoli kivoja villoja suht edullisesti, sit muistat ostaa mäntysuopaa ja muovia ni siitä se lähtee! mä tosin käytän kerniliinaa huovitukseen, pitäs opetella tuo tasohuovutus ni vois tehä sen hatun mistä Anna haaveilee edelleen..
ja vastasin.. :hug:

Huomenta.

Rasmus heräs sit taas klo 5, vaikka yöunille meno vähän venyi, kun tosiaan nukahti illalla sinne autoon. Heräs läpi yön 1-2h välein ja loppuyöstä vähän väliä, nukuttaminen kesti. Mistä me voidaan saada apua tän asian suhteen? Koska sitä me oikeesti aletaan tarvita :ashamed: Samikaan ei enää jaksa noita yöheräämisiä, aamulla se sanoi, että se on tulossa hulluksi :eek: :ashamed: Ei tää näin voi jatkua...

Mä tykkään kyllä hirveesti meidän neuvolatädistä, mutta kun oikeesti tarvis jotain apua niin jotenkin tuntuu, että sitä vähän nihkeesti annetaan :eek: Hyviä vinkkejä olen häneltä saanut ja myötätuntoinen on... Yrittäähän se aina auttaa, ehkä tää on vaan mun omassa päässä tää ajatus :ashamed:

Mulla särkee päätä ja harmittaa. Sami on ollut aina se pitkähermoisempi, eikä ole pienistä hermoillut, mutta silläkin alkaa mennä hermot siihen, kun Rasmus nukkuu niin huonosti :| Mun mielestä se on jo yksi iso syy, miksi pitää apua hakea, kun Sami menettää hermonsa. Ei siis toki tee mitään, mutta... No, on huonolla tuulella ja semmosta... Mä vaan en tiedä, mitä apua tällaiseen muka voi saada? Ja voiko mitään.. Mut kai sitä on jotain tehtävä, kun kumpikaan vanhemmista ei jaksa, on väsyneitä jne.

En jaksa nyt oikein muuta, omaa napaa vaan :ashamed: Kiitollinen olisin, jos joku tietäisi jotain neuvoja/vinkkejä antaa. Unikoulusta sen verran, että ei se auta Rasmukseen mitenkään, sitä me tehdään joka yö, taputellaan ja hyssytellään. Enkä usko, että nukkuisi yhtään sen paremmin yksin, se nyt on kuitenkin vielä kokeilematta.

Peppi sinuna soittaisin sinne neuvolaan jo nyt heti. Soittotunti alkaa kohta ja sanot suoraan, että nyt on asiat huonosti. Vaatimalla vaadit että teille saadaan apua (ei oo tosi helppoa pyytää, mutta nyt sun on pakko ).
Mites ne allergiatestit? Joko ootte käynyt ja saitteko mitään tietoa (sori kun en muista ootko kirjoittanut niistä :ashamed: )?
Voisko sun äiti ottaa Rasmuksen ens viikonloppuna yhdeksi yöksi yöhoitoon, niin että te muut saisitte nukkua? Vielä parempi ois jos saisitte myös Joonatanin öykylään. Ei tommonen valvominen ole hyväksi.

Neuvolalääkäriltä saa vissiin lähetteen sairaalan unikouluun.

Moikka!

Täällä tosi sateinen ja tylsä ilma. Kateeksi käy ihan pikkaisen, kun Lotta lähtee tänään sinne matkalle. Ikävä kyllä tulee, mutta siltikin hienoa, että pääsee sinne.

Peppi, mäkin ehdottaisin kyllä sairaalan unikoulua, niinkuin Smirgelainekin. Kyllä sinne noilla perusteilla pääsee ja oikeasti tekevät siellä ihmeitä. Mun yhden kaverin lapsi on ollu sellaisessa, eikä se olis ikinä uskonu, että siellä pystytään auttamaan, olivat jo kuukausia valvoneet ja sanoi, että jos olisi tiennyt siitä olevan niin hyvä apu, niin olis vienyt jo paaljon aikaisemmin. Muutaman yön siellä oli heidän lapsi.

Katinkan ja Unettoman kuulumisista ihana lukea! On kyllä kumma, miten ekassa raskaudessa on NIIN raskaana koko ajan, mutta toinen menee siinä kaiken muun sivussa =) jos siis hyvin menee raskaus. Toivottavasti kaikki on hienosti to ultrassa ja siellä haluamanne määrä vauvoja :D Uneton, mä olin kans jo ihan huolissani, kun susta ei kuulunu mitään. Harmi, ettei teille kuulu hyvää :( pitkiä päiviä sulla kyllä on, eipä siinä varmaan iltaisin paljon jaksakaan. Jaksamista kovasti arjen pyöritykseen!

Danjuska; meillä asuu myös pieni tahtoihminen. Välillä hermot on kyllä koetuksella hänen kanssa, välillä naurattaa ihan hirveesti, kun toinen on niin tosissaan =) Onpas teidän Tatu kohtelias pieni mies :heart:

Niiskuneiti; kiva kuulla, että teillä menee hienosti poikien kanssa. Ihana, kun saat noin hyvin nukkua öisin.

Nyt hakemaan Ottoa päikkäreiltä, hyvää viikkoa kaikille! :wave:

moikkas

löysin Tatulle kirpparilta semmosen ison kuorma-auton =)
touhuttiin pihalla hyvä tovi kauppareissun jälkeen.. ja roope särki pojan pallon kun innostu sillä pelaamaan :whistle:

Peppi: Mites siellä tällä hetkellä?? soititko neuvolaan?? nyt vaan rohkeasti apua hekemaan jos vaan yhtään itsest diltä tuntuu! voimia, :hug:

Mites Koivunkävyn labrat??

Tuossa mehua juotiin ulkoilun jälkeen ja annoin tatulle keksin mitä voi syödä ja en ite ottanu niin alko kertoa että äiti pipi tullee, tästä kekkistä :LOL:
Ite ollaan aina Tatulle yritetty selittää jos tahtoo jotain mitä ei voi syödä että pipi tulee ja rupeaa kutittamaan niin poika päätteli sitten siitä :LOL:

nyt leikki hommiin..

Kävylle :hug: . Tottakai apua saa ja pitääkin hakea kun siltä tuntuu! Jos haluut niin saa laittaa yytä.

meillä oli tatun kans oikein mukava ilta =) mies vielä töissä. jos itse menis haukkaamaan iltapalaa ja sitten vähitellen nukkumaan kun aamuvuoroa koko viikko.

Moikka!

kirjoitin jo äsken pitkät pätkät, mut kone onnistu hävittään kaiken, mut kirjoitan jotain lyhykäisyydessään.

meille ei mitään ihmeempiä. vapaapäivä tänään, huomenna taas töitä.
aamupäivällä käytiin ulkoilemassa ja nyt Mikkis vielä onneksi nukkuu. heräsi aamulla puol 7 maissa. :) voikin olla nää ilmat synkkiä. :ashamed:

peppi, toivottavasti teillä kaikki hyvin. voimia :hug: ihan hirmuisesti.

hannamari, mitä teille kuuluu? :wave:

kattinka, kiva kun kaikki siellä päin maailmaa hyvin. mukavaa odotusta ja toivotaan että to ultrassa kaikki ok. :)

gerbera, mitä teidän arkeen kuuluu? :wave:

Mikkis on hassu, kun se sanoo parro niin tarkoittaa pallo ja virre niin ville. L on siis R.

uneton harmi että teillä ei ole kaikki ok. jaksuja kovasti ihan kaikkeen! :hug:

kaikille muillekin piristystä arkeen ja voimia. :hug: jos joku muukin jaksaisi tulla kirjoittelee jotain niin kiva. :D

Yhteistyössä