JOULUTÄHDET -05 LOKAKUUN PINOON

Heips.
Mun miehet on just tulossa kotiin, piti tulla kirjoittamaan muutama rivi, ennen kuin joudun 9päivän konekieltoon. No ei vaineskaan, mut meillä alkaa nyt "kesäloma" ja ollaan päätetty pitää mahdollisimman paljon kone kokonaan kiinni, ettei tuu koulu ja työjutut mieleen.
Ohjelmassa on kavereiden kanssa oleilua, risteilyä ja hemmotteluyö Naantalin kylpylässä (ihan kaksistaan) ja sit mennään varmaan Matiaksen kanssa Caribiaan. Ihanaa... Tänään meinataan siivota ja käydä kaupassa, ni sit huomisesta alkaen saa vaan olla.
Mut ongelma on, että miten mä saan pysyttyä erossa teistä tai siitä facebookista. Siitä pitikin sanoa, että epeli, vastaa aina sille kaverin sivulle... mäkään en ole ihan varma miten se toimii, mut noin mäkin olen aina tehnyt ja ihan hyvin toimii. Sekavahan se vähän on, mut ei siellä enkkua kauheasti tarvitse, ellei tietty oo suurin osa kavereista ulkomaisia, niin kuin mulla. Ei sitä varmaan ihan paikallisten kavereiden kanssa tuliskaan niin paljoa käytettyä.
Taaperolle tervetuliaishalit, mukaan vaan joukkoon kirjavaan!
Danjuskalle jaksuja ja poitsulle pikaista paranemista!
No niin, nyt ne kaarsi pihaan, pitää vielä laittaa pyykit... eli menoks!
Haleja ja hyviä vointeja kaikille!
-k ja touhu-matte-

Ihanalta kuulostaa Kaizan loma!

Minä jäin tänään yksin kotiin, kun miekkoset lähtivät mummolaan hirvijahtiin. Ei huvittanut enää lähteä mahavauvan kanssa mihinkään, kun täällä sopivasti sairaalan lähellä asutaan. Vaikka edelleenkään ei ole mitään tuntemuksia, että olisin synnyttämään lähdössä! Terv.hoitaja epäili, että limatulppa olisi voinut jo irrota ja sanoi, että vielä voi mennä muutamia viikkoja hyvinkin ennenkuin vauva syntyy. Toki eihän vielä ole kiirekään, kun viikot on vasta 36 +??.

Meilläkään Lauri ei ole saanut kovin pahoja iskuja, kuten esim. Jone. MUTTA eilen löi jääkiekkomailalla lasivitriinin oven sisälle. Onneksi ei tullut haavoja vaan pelkkiä lasinsirpaleita... Oma vikamme, kun on annettu sisällä ja vielä olohuoneessa mailan kanssa touhuta. Arvattavissahan/odotettavissahan tuo oli,mutta kyllä silti 57 euron menetys kirpaisee. Kotivakuutuksen omavastuukin on 135 euroa, ettei siitäkään ollut apua! :headwall:

Taidanpa lähteä kauppaan täydentämään herkkuvaraston ja ryhtyä viikonlopun viettoon!

T:epeli

pojalle lääkekuuri.. keuhkot hieman rohisi ja tulehdusarvot koholla..
edelleen kuume korkeella. Hyvä puoli on että juo tosi hyvin... ja lääkettäkin ottaa oikein mielellään. Välillä jopa huvittaa kun sohvan nurkasta kuuluu että "Tatu haluaa lissää lääkettä" :LOL: Ja "hyvvee" on kuulemma...

Kaizalle oikein ihanaa ja rentouttavaa lomaa :D

Ja tuli taas investoitua.. tiputin taas jälleen kerran kännykän lattialle (tai siis se lenti kyllä ihan melkein ite sinne.. ihan kun väkisin..) ja siitä lähti sitten läppä huitelemaan..
lähin ärsyyntyneenä puhelin kauppaan ja siellä kauppas mulle samanlaista.. tuumasin vaan että ei kiitos kun on niin h.elvetin epäonninen puhelin ollu, jatkuvasti rikki. Ostin sitten uuden ja kun tulin kotiin mies oli kasannut pikaliimalla meikäläisen kännykän ja pitää sen nyt kun itelläsä oli semmonen vanha räpsy.

pykkiä oon pyörittänyt ja Tatu jo vähän traktorileikkejäkin jakso tuossa päivällä.. muuten onkin menny vaan huoneita raikotessa.

Öitä!

Taas minä yötöissä. Parempi välillä ollakin niin ehdin teillekin kirjoittelee. on sen verta nopiaan tää vko menny, ettei ole liiemmin paljon muuta kuin teidän jutut vilasee. sit on ollu noi parisuhdesotkut, että ei ole mielikään niin virkee olluna...samaa valitusta kukaan olis jaksanu. :whistle:

Meidän elämään kuuluu nyt jo ihan hyvää, parisuhdesotkus selivtelty ja toivottavasti taas kaksi hyvinkin itsepäistä ihmistä selviää jonkin aikaa suurempia kriisejä. :) mukava olla sovussa.
Mikkiksellä on edelleen yskä, varsinkin yöllä pahempi. siihen usein herääkin ja tepsuttaa meidän luokse, mut nyt kolme yötä aika pitkälti nukkunut omassa sängyssä. eilen jopa nukahti ilman tuttia, kun sanottiin vaan ettei sitä tarvii, mut yöllä itki niin kovaa että äippä luovutti samantien. :) Kovasti touhuaa päivisin ja juttua tulee tosi paljon kaiken toistelee. Mikkis osaa sanoa yllättävän hyvin ärrän. ainakin toisinaan kun oikein keskittyy. =)

pirre,meillä oleilee yhtä vauhdikas poika kuin teilläkin. voin vannoa etten ole yhtä vauhdikasta vielä tavannut kuin Mikkis. Meillä suurinpiirtein yritetään kiivetä suoraa seinämää ylöspäin keinolla millä hyvänsä ja voimat ei hetkessä kesken lopu. =) Meidän perhe on jo niin tottunut tuon toilailuun että ei enää kovin pienistä hetkahdeta. suuria onnettomuuksia ei ole päässyt syntymään..'koputtaa puuta'

kaizalle, oikein rentouttavaa lomanpoikasta!! :hug:

gerbera, harmi kun asunto ei ole mennyt kaupaksi.oon käynyt juu viestin lukee mut mitään en ole ehtinyt ajatuksella vastaa.

hannamari, Onnea työpaikasta, jos sen vastaan otat. Jaksuja kovasti Artun kanssa. :hug:

kattinka, jännityksellä täällä odotellaan kuinka monta pienokaista masussa asustelee. :heart:

Jonna, harmi kun krijoitukset hävis tuhka tuuleen...mulla olis ollut niiiin hyvä aikaa lueskella sitä. :ashamed: Jaksuja kovasti viikonloppuun. :hug: :hug:

smirgelaine, meillä tuo ulkoilu auttaa kyllä kanssa tuohon nukkumis juttuun. toivottavasti alkaisi nyt helpottamaan ne unille menot. ja toivottavasti Sami suostuisi jäämään tädin kanssa puistoon. :)

Peppi, kiitti kaikista jaksuista. hyvin täällä nyt pyyhkii. kuhan näistä yövuoroista taas päästään ohi. jaksuja arkeen. :hug:

Niiskuneiti, mukava kun arki on lähtenyt rullaa ihan mukavasti. laulu jutissa en osaa oikein auttaa.

metku, kiva kun kävit kirjoittelee. missä teidän pojat olikaan hoidossa kun Eetu sen kerran kokee tylsäksi???

taaperotx3, teretulemast joukkoon kirjavaan. mistä päin olet jos saa udella??

Meillä viikonloppu menee ihan kotosalla. minä meen nukkuu porukoilleni aamupäiväksi niin saan rauhassa koisia. tulen vielä ensi yöksi, sit ollaankin yhdessä su ja ma kotona. katellaan mitä keksitään. ulkoilua enimmäkseen kun on luvannut niin kivaa ilmaa. =) Maanantaina ehkä käydään uimahallissa jonkinlaisella kokoonpanolla mun siskon tyttöjen kanssa. He kun ovat ensi vkollla syyslomalla niin ehtii heitäkin nähdä.
ja ensi vkolla mun toive toteutuu ja anttila aukee tännekin!!!hiukanko olen odottanut. :wave: :wave: *hyppii riemusta*

no joh taidan lähteä hetkeksi edes töiden pariin, onkin suht vilkas yö ollut tähän mennessä. =) palailemisiin...

Jellona, pipot lähtee tänään postiin eilen unohdin ottaa ne mukaan.

Loppuu tuo renkaan kanssa vehtailu, käytän sen ilmasen renkaan pois ja siirryn pillereihin, meni luotto tuohon.
Yö oli suht syvälltä kun en osaa nukkua ilman ukkoa, V nukku huonosti ku on niin limanen jajajaja... illlalla silppusin sipulin lautasella, taas kerran, mut tuopas oliki tujua tavaraa, ei sitä voinu jätää sängyn alle ku tuntu jotta nenästä palaa limakalvot, nakkasin lautasen ovenpieleen ja hyvin toimi sieltä parinki metrin päästä :eek: :LOL:
Pitös jaksaa raahautua kauppaan..

Jonna, tuo on hiukka ärsyttävää kun kirjottaa semmosen romaanin ettei oo ikinä kirjottanu ja sit vaan poff, se katoo |O

Huomenta!

Mä lähin eilen illalla käymään kaverin luona, siellä oli pari muutakin ala- ja yläastekaveria, tai siis kavereita, jotka on siitä lähtien kavereita ollut :D Sieltä lähin vielä moikkaamaan mun veljeä ja paria sen/mun kaveria. Ajattelin mennä puolenyön aikaan kotiin, mut piti sit vielä alkaa heittelee veljeä vaikka minne, olin sit yhden aikaan kotona :kieh: Enkä sit jostain syystä saanut unta, kävin jo ylikierroksilla :eek: Klo 4 katoin kelloa, enkä ollut nukkunut yhtään vielä :( Hirveetä. Rasmus heräili vähän väliä, siis taas 5min välein tyyliin :headwall: Menin Jontun huoneeseen nukkumaan, mut kyl mä siihen heräsin, kun Rasmus heräs 6 jälkeen.

Pitäis mennä tänään käymään mun mummulla, sinne tulee mun tätikin ja hänen pojat, heitä oon viimeksi kesällä nähnyt.

Kaiza: Ihanaa lomaa, ootte sen ansainneet!

Epeli: Harmi sitä teidän lasivitriiniä :/

Danjuska: Taidat olla töissä... Miten Tatu jakselee?

Jonna: Harmi, kun kirjoitus hävis :(

Jellona: Kiva, kun sulla on yötöitä niin käyt kirjoittelemassa :D Mukava, kun ootte sovussa miehen kanssa taas :hug:

Rasmus on EDELLEEN ja aina vaan räkäinen, mä en ymmärrä, miten se voikin koko ajan olla :eek: Nenä ihan tukossa jatkuvasti :/ Mut nyt Jonttua kiukuttaa :wave:

Jellona, pipot on postissa.

Kauppatyhjätty, mun ompelukone muuttu kaksiksi talvikengiksi, totesin että molemmat lapset tarvii talvikengät, minen tarvii ompelukonetta :LOL:
Oli sittarilla niitä tarrakiinnitteisiä kuomi 30?/pari, ostin molemmille, mut saakohan poika traumoja kun sillekkin ostin punaset, vaikka se olisi tahtonut pukivartiset oranssit kukkapopot.. A ois tahtonu pinkit ( :eek: ) kukkapopot, kävelkööt nyt noissa..

Sitten vuoden kyssä joilla on isompia lapsia, monta takahammasta lapsella on?? siis ennen ku tulee rautahampaat?

Jellona:Me asutaan Turussa päin,ollaan heinäkuussa tänne muutettu..
Meidän joulutyttö 05 syntyi 28.12. mitoin 3580g ja 50cm,synnytys sujui tosi hyvin ja nopeasti,ehdin olemaan sairaalassa ennen tytön syntymää vain 10min..

Taaperot: oot ollu tosi nopee!

Hitto, mun hyvä idea kumota liki pullollinen baileyssiä meni siihen kun neiti otti matsia lelulaatikon kans häviten matsin, eli menee yö valvoessa alkaako se oksentelemaan.. komiasti osu poskeen ja kulmakaareen lihakunnanlaatikon reuna :x ei tuo viel oksentele eikä kuulemma päähänkään koske.

Ja ihan vaan sen kunniaks kun ei oo sairasteltu pitkilleen pojalle iskemässä laryngiitti ja mulla alkava lentsunen olo, tosin huomenna tapan sen valkosipulilla, löysin kanan ohjeen mihi tulee 52!! valkosipulinkynttä per kana, no mun valkosipulivarastot on vaillinaiset, joten saavat tyytyä vähempään määrään..

Ukko nukuttaa kersat ja sit aaahhhh, saunaan!

Iltoja!!

Olettepas te vähän tänään kirjoitelleet. :ashamed: No ei tuo hirveesti harmita kun en välyttämättä tänä yönä juurikaan ehdi koneella istua kun hyvä kaveri on toisena yökkönä niin menee aika rupatellessa kaikkea. :D ihan huippu kiva yö pitkäästä aikaa. :)

Meidän päivä meni ihan mukavasti. aamupäivän kävin nukkuu porukoilla ja sit kotiin välkkäpalalle. Käytiin kävelmässä koko perhe kaupalla ja ulkoiltiin viel omassa pihassa. syötiin ja sisällä touhuiltiin kaikenlaista.
Mikkis on oppinut taas yhden ärsyttävän jutun..Me ollaan pidetty tutteja yhdessä samassa kaapissa keittiössä niin nyt sit kun sen oikein kovasti haluaa niin siirtää tuolin tiskipöydän eteen aukasee yläkaapin kiipeää tiskipöydälle ja nappaa tutin suuhunsa. Muutamana iltana on tehnyt sen nyt. tänään sanoinkin miehelle että täytyy vaihtaa niiden paikkaa pojan huomaamatta. et ei meillä mikään tyhmä jätkä ole. :whistle: välillä vähän liiankin viisas.

Annalle, toivotaan hyvää ja rauhallista yötä niinkuin myös koko muulle perheelle myös. toivotaan että selvii vaan pienillä naarmuilla. :hug:

Mitäs kaikkien muiden päivään??? :wave:

Tansku, huhuuu!! etkö vois missään vaiheessa ehtii edes jotain kirjoittaa.

peppi, voisitko sinä heittää tanskua viestillä niin tiedettäis hiukan mitä kuuluu??

kuusikon äiti, mitä teille kuuluu?? :wave:

taaperot, nopee synnytys on tosiaan olluna. :)

jaahas taidan käydä hiukan surffailee ja sit ootella kaveria bbtä kattoon.

Kauniita unia kaikille!! :hug:

heips. Lukasin pikaseen ja oli ihana kuulla et muillakin on yhtä "villejä" lapsia, mulle kun jo ollaan vihjailtu et ei ole normaalia noin vilkas poika, et oliskon adhd, no se jää sit nähtäväksi mutta en usko. Kuitenkin niin paljon olen lasten kanssa ollut jo työnkin puolesta että mielestäni kyllä tietäisin jos jokin olisi vikana, Yli vilkas.
No puheet omaan arvoonsa. Mut tosiaan kiva et muillakin, tai siis en tarkoita pahalla, vaan et yhtä päättömiä touhuja muillakin lapsilla, ei päätä, ei häntää tekemisissä.
:hug: :hug:

käytiin tänään asta messuilla, ihani ideoita saatiin jos se asunto nyt ostetaan, niin ja olihan ne kyllä kalliitakin.
PS: tietääkö kukaan mitään sellaisia sivuja missä pääsis ihan vapaasti ja valtoimenaan suunnitteleen huoneiden sisustusta. Kokeileen vaihtoehtoja.
Öitä

Ihan vaan Jellonan iloksi :whistle: :LOL:

Oltiin päikkäreiden jälkeen mun mummun luona, mukavaa oli, Joonatan sai siellä semmosen energiapistoksen, juoksenteli, hyppi, pomppi, kiipeili ja vaikka mitä, ihme, ettei sattunut missään vaiheessa.. Huoh. Mummu oli kauhuissaan ja sydänsyrjällään :D

Sit mentiin Jontun kanssa sen kummitädin luo, oltiin siellä aika kauan, tultiin kotiin, mä laitoin Rasmuksen nukkumaan, menin käymään yksinäni vielä kaverilla sillä aikaa, kun Sami nukutti Joonatania (siihenhän menee se tunti).

Huomenna on Samilla taas töitä :| Mun veljen pitäis tulla meillä käymään, tehdään ruokaa jne. Äiti ja muut tulevat huomenna Pärnusta, oli siellä syyslomaa viettämässä, to lähtivät.

taaperotx3: Ollu tosissaan nopea synnytys :) En sitten tiiä, et oliko hyvä vai huono asia? :whistle:

Koivunkäpy: Baileys on ehkä parasta ikinä :p :p 52 valkosipulinkynttä??? :eek:

Jellona: Kiva, että mukava yö tiedossa :) Joonatan tietää/muistaa hyvin myös, missä mitäkin on, mummun luo kun mennään niin käy melkeinpä ekana herkkukaapit läpi :whistle: Mistä löytyy karkkia, mistä keksiä :whistle: :D Järjestyksessä menee läpi ja sanoo: "anna" tai "lisää" :whistle: Juu, Tanskuun on pitänyt olla yhteydessä! Eräällä tavalla nyt olenkin, ilmoittelen alkuviikosta, jos sieltä suunnilta jotain kuuluu... Uskon, että jotakin saattaa kuulua ;) Jos ei niin sit tekstaan sinne päin =)

Mut nyt äkkiä iltapesuille ja pehkuihin!! Kahvi auttoi jaksamaan tän päivän, mulla kun tuli unta viime yönä se pari tuntia :ashamed: Päivällä, kun olin just nukahtanut niin eka heräs toinen ja sit toinen :kieh: Kummatkin saatiin nukutettua uudestaan, mut en mä enää unta saanut :headwall:

Hyvät yöt!!

Höh, sit se Jellona ei ollu käynyt enää kirjoittamassa :eek: :whistle: Kai sillä oli niin mukava työyö? Vai kauhean kiireinen? :/

Lähiaikoina olen tullut siihen tulokseen, että Rasmuksella on "joku hätänä"... Joko se on jollekin allerginen tai sit jotain muuta! Allergiaepäilyjäni olen sanonut jokaikisellä neuvolakäynnillä, mut ei niihin oo silleen kiinnitetty enempiä huomioita, mun sanomisiin siis... Sanottu vaan, että oireet kyllä voisivat olla allergiaa mahdollisesti, mut ei muuta. Aion seuraavalla käynnillä, joka muistaakseni on ensi viikolla (kontrollikäynti) sanoa, että nyt haluan kyllä joihinkin tutkimuksiin!! Mun mielestä EI ole normaalia, että se heräilee öisin 5-10min välein, vääntelehtii, pyörii, itkee, eikä rauhoitu! Ikää on tiistaina 7kk. Selvästi ei ole nälkää, mä luulen, ettei sillä ole nälkä koko yön aikana, vaikka sit maitoon usein rauhoittuu, mut en usko, että nälkä olis kuitenkaan ollut! Sillä on nyt kyllä nuhaa ja nenä tukossa ja hampaitakin varmaan tulossa, mut ei se kyllä selitä mun mielestä sitä, että on koko ikänsä nukkunut TODELLA huonosti!! Sitten noi posket ja suunympärys lehahtelee, siis tulevat näppyläisiksi ja punaisiksi vähän väliä, senkin eräs lääkäri kuittasi sillä, että flunssan aikana näin saattaa usein käydä. Juu, flunssaa meillä on ollut nyt kesän lopusta koko ajan, mut kuitenkin. Suunympärys voi ehkä sen takia, kun tuo kuolaa ja päristelee aika paljon... Kasvaa hitaasti, eikä pituus asetu mihinkään kohtaan vaan menee koko ajan alaspäin, painokin keskikäyrän alapuolella, se kyllä tasaisemmin.

Tekis mieli mennä suoraan yksityiselle, mut ei taida olla nyt varaa :ashamed: Sinne pääsis suoraan, ei tarvis jonotella jne...

Viime yönä rupesin kunnolla ajattelemaan ja päätin, että kirjoittaisin ylös kaikki, mitä neuvolasta haluan kysyä ja mitä haluan kertoa, tuo allergia-asia suurin. Jotain apuja noihin öihin on PAKKO tulla, me ollaan koko ajan väsyneitä ja väsyneenä mä olen huonolla tuulella, kiukuttelen ja tiuskin, hermot palaa hetkessä, pinna on kireällä ja se ei ole kivaa KENENKÄÄN mielestä :ashamed:

Anteeksi valitus ja "avautuminen" :ashamed:

-VäsyPeppi+pikkupoikaset-

olipas kiva yö, mulla itellä niin tkkonen olo jottei tosikaan, onneks A sentäs selvis pelkällä turvotuksella ja pinta naarmulla..
Nyt on mönkijäki testattu, olihan tuo.. ennemmin silti pärräisin hevosella :LOL: mut hyvää tekee Annan tasapainolle ratsastusta ajatellen tuo että isin kans ajelee mönkijällä. Poika on tosimies eikä suostu etes istumaan mönkijän selkään jos se on käynnissä, pelkää vissiin pörinää..

Juttelee yksin, epistä!!

Pirun kanat, piti olla tunnissa valmiita, ei ollu kahdessakaan tunnissa valmiita, toisesta sentään sai rintafileet ja tietty molemmista siivet, niillä ruokittiin 5henkee :LOL:
Ja tuo enkelten ruokaa paholaisen kakussa oli melko haasteellinen tehtävä vaikka luulis mun nyt osaavan kakun ku kakun tehä..

Missäs muut?

No vähän se kyllä hirvitti että syntyykö tyttö jo meijän auton takapenkille,kun oli neljän ruuhka silloin ja liikenne mateli niin hitaasti ja sanoin miehelle että nyt menet vaan tosta sivusta vaikka mikä ois että se syntyy muuten autoon..mut onnex ehittiin sairaalaan asti..ja hyvä kokemus jäi tuostakin synnytyksestä..tänään on ollut siivouspäivä,olen pessyt kaikkien petivaatteet ja tytötkin kävivät pesulla ja imurointi,lattianpesu ja pölyjen pyyhkiminen pisti kyllä väsyttämään..

heips

Tulin pyörähtämään ja kohta lähden siskon junalta hakemaan..

Eilen illalla kaveri pariskunta tuli käymään ja tuli sitten muutama muukin vieras. Saunottiin ja jokunen lasi viiniä nautittiin.. oli mukava ilta ja nyt tuntu että jo kaipasikin ihmisiä ympärille.

Koivunkäpy: Onneks Anna selvisi säikähdyksellä.

Peppi: Onkos teillä mitään vakuutusta joka korvaisi jos yksityiselle menisitte?? meillä meni onneks vakuutukseen kun käytettiin Ttau yksityisellä testeissä.
Ota vaan asia esille neuvolassa ja vaadi kunnolla. Ite en aikanaan tajunnu tarpeeks jämy olla.Vasta alkuvuodesta uhmasin neuvolaa ja vein pojan sinne yksityiselle ja ihan niin kun arvelinkin, sieltä allergioita löytyi. Jaksuja kovasti :hug:

Tatu voi jo paljon paremmin ja kuumettakaan juurikaan enää ole. Aika tukkoien oli viime yönä mutta ihan yhtä virkku kuin ennenkin.
Pyyti jopa lisää ruokaa päivällä kun söi minun tekemää "riisi-lohi-kasvis muhjua" :whistle:

Nyt tuli Tatu kiipeilemään tähän niin eipä tulee enää kirjoittamisesta mitään.. parempi lähettää tämä nyt ennen kun häviää..

Moikka!

Aika on taas mennyt niin nopeesti, ettei ole ehtinyt kuin nopsaan lukea teidän kuulumiset =) En tiedä kyllä, mitä me ollaan tehty, kun ei mitään erikoista ole tehty... mitenhän mä ehdin töissä käydä sitten vuodenvaihteen jälkeen :whistle: Nyt oli vapaa vknlp, viisi edellistä vknlp:a olenkin ainakin joku pvä käynyt jonkun vuoron tekemässä. Kiva olla välillä ihan miehen vapaapäivät kotona ja yhdessä tehdä kaikkia juttuja, miehen serkun luona käytiin kylässä pe, eilen uimassa ja tänään olin lasten kanssa liikuntamaassa. Otto painoi sata lasissa siellä koko sen pari tuntia, mitä kesti :D

Peppi; ne on tosi hienot farkut, mutta taidan nyt antaa ostovuoron Hannamarille, kun olen etsinyt mustia pillifarkkuja, enkä kuitenkaan raaski ostaa kaksia. Ja mulla on vähän samantyyppiset Onlyn farkut yhdet. Toivottavasti tuo Rasmuksen juttu selviäisi, kyllä varmasti joku vaiva on. Hyvä, että meinaat vaatia tutkimuksiin pääsyä.

Taaperotx3; tervetuloa munkin puolesta! Upea sarja lapsia teillä =)

Pirre; meillä asuu kanssa villi pieni mies :heart: Suoritti juuri joku pvä hienon kamikazehypyn suoraan sohvan selkänojan yli lattialle päälleen. Eka hirvitti, että minkälaisen tällin mahtoi saada, mutta vähän aikaa itki mun sylissä ja sitten leikkimään takaisin. Itsekin kyllä pelästyi, otti tietysti mallia akrobaattisesta siskostaan :D

Lotalla on pari pvää koulua ja sitten syysloma. Meillä ei ole mitään erikoisia suunnitelmia, mies on yövuoroissa. Mun kaveri tulee lapsineen yhtenä iltana kylään ja sitten Lotan kaverin synttärit on yhtenä iltana ja sitten amm.yhd. juttuja yhtenä päivänä. Lotta lähtee sitten syysloman jälkeisenä maanantaina matkalle mun vanhempien kanssa... en vielä tiedä, miten selviän siitä vkosta, kun me ei olla koskaan oltu kuin max 2 yötä erossa toisistamme. Ikävä tulee olemaan kova, tiedän sen nyt jo. Onneks mulla on tuo vauhtiveikko täällä. Ottokin varmaan kyllä ikävöi siskoa. Me mennään Oton kanssa mun porukoille ainakin yhdeksi yöksi sen vkon aikana mummun seuraksi.

Nyt Otto on sitä mieltä, että äiti pois tietokoneelta, joten moikka!

Iltoja!

Anteeksi Peppi ihan kauheesti. mulla oli siis todellakin mielettömän lupsakka yö ja vielä tosi rauhallinen. :D
Tää päivä on mennyt nukkuessa aamupäivän ja Mikkiksen päikkäri ajan. illalla käytiin viemässä siskolleni lääkettä ja yhdessä puistossa touhuamassa. äskettäin tuossa virkistyin.

Huomenna ollaankin vielä koko perhe kotona, kun mies saikulla. lähdetään aleksin kanssa heti aamusta käymään kaupungilla asioilla. sit loppupäivän tekemisistä ei ole mitään tietoa. :)

peppi, epäilen minäkin että Rasmuksella ei olisi kaikki ihan ok. toivotaan että neuvolassa ottaisiva asian vakavasti. ainakin olisi hyvä tarkistaa kaikki mahdolliset jutut niin ei vaivaisi nekään mieltä. jaksuja kovasti. :hug:

danjuska, mukava kun oli viihtyisä eilisilta. :)

Meille ei tänne mitään ihmeempiä muuten, täytyis varmaan pojille iltapalaa lähteä laittaa että sais ne nukkuu ja ite pääsis rauhoittuu.

kaikille oikein ihanaa yötä. :hug:

Heips

Miehen syyslomaviikko alkaa olla pian takana. On mennyt nopsaan ja kivasti. Molemmat vanhemmat on saanut hieman omaa aikaa ja yhdessäkin ollaan touhuttu paljon, mm. käyty vähän kyläilemässä, ulkoiltu... Ja to-pe oltiin Vesileppiksessä, oli oikein kiva paikka. Käytiin kylpylässä, syömässä hyvin, kuntosalilla koko perhe yhdessä ja sitten vietettiin aikaa lasten leikkipisteessä ja likellä olevassa leikkipuistossakin käytiin. Nyt vkl:n mun vanhemmat on olleet meillä ja Onni on saanut "kokoaikaista leikkiseuraa". Mä olen pääsemässä huomenna elokuviin illalla "Maameren tarinat" kaverin kanssa, kivaa. Ihan outoa kun nyt olen saanut paljon omaa aikaa ja myös osannut ottaa sitä... Nytkin kävin sekä la että su kävelyllä ja pe-iltana oli jooga. Ensi viikolla onkin taas neuvola, viikkoja on jotain 14-15? nyt ja ensi viikolla on myös optikko ja saan valita uudet lasit :) ihanaa. Noh, kohtahan sitä omaa aikaa ei taas olekaan ja kahden lapsen kanssa sitten jatkossakin elämä erilaista varmasti eikä oma aika ihan niin helppoa sitten ottaa.

Peppi toivottavasti saisit selvyyden (VAADI!) mikä Rasmusta vaivaa. Minusta nuo oireet kuulostaa allergioille, Onnillahan oli pienempänä useampiakin aineita joita ei kestänyt ja edelleen tuore maito ei käy (käsitelty käy) eikä banaani eikä mustikka, mut vähällä ollaan me päästy noitten allergioitten suhteen, mutta siis tuolta pohjalta asiasta jotain tiedän ja jotenkin kuulostaa niin allergiaoireille. Eikös Rasmuksella ollut ihan pikkuvauvanakin kasvoissa jotain ongelmaa ihon suhteen, ihan silloin kun vasta imetit? Ja se kokemus mikä mulle on tullut, niin aikas paljon on itse pitänyt vaatia ja ottaa asioista selvää, neuvoloissakaan eivät välttämättä paljoa tiedä, tosin vaihtelua varmasti on. Että vaadi ihmeessä jatkotutkimuksia!

Käpy saimme hammaslääkäristä esitteen, jossa sanottiin että lapselle tulee kaksi kpl poskihampaita per puoli, jotka sit lähtee pois, muut sit rautahampaita mitä tuonne taakse tulee.

No nyt meen kattoo jos ja kun Räkä voittaa maailmanmestaruuden!!!

Niinhän se Kimi teki!!! :flower: :) :flower: Jee!

Haettiin mun veli poikien päiväunien jälkeen tänne meille. Tehtiin uunilohta, perunoita ja patonkia. Sit lähdettiin äitin luo, josta tultiin Jontun kanssa vasta äsken kotiin. Saatiin tuliaisiakin =)

Katoin just Rasmuksen neuvolakortista, se aika on vasta 1.11., harmitti ihan hirveesti :( :ashamed: Siis kun siihen on melkein 2vko :/ Olisin halunnut heti huomenna sinne mennä... Tässä kun on mielenpäällä vaikka kuinka paljon asioita, joista olisin halunnut puhua siellä :ashamed: Nyt ei ole kauhean hyvä olla...

Koivunkäpy: Onko teillä muut tukkoisia? Joko on kakkua maisteltu? :p Mun kaveri teki sen kämppikselle just lauantaina synttärilahjaksi semmosen appelsiini-valkosuklaa-tuorejuusto-keksipohjakakun :LOL: Olisko voinu vaikeemmin kertoa :whistle: Mut hyvää se oli!!!

Danjuska: Pojilla ei semmosta vakuutusta ole, joka korvais tuollaisen käynnin... Kiva, kun teillä ollut mukava ilta eilen!

taaperotx3: Onko muut synnytykset olleet nopeita? Milläs viikoilla nyt olet raskaana? Aiotteko ottaa selvää sukupuolesta? :)

siru: Ei hätää. Jos kukaan ei niitä tätä kautta osta niin aivan varmasti saan ne huutonetissä kaupaksi ja vieläpä ehkä ihan hyvän hinnan niistä siellä :D

Jellona: Hih, eipä mitään. Kiva, kun oli hyvä työyö :hug:

Lillukka: Kiva, että ootte saaneet molemmat omaa aikaa =) Kahden lapsen kanssa jo se tuntuu "omalta ajalta", kun on vaan yhden kanssa :whistle: Niin me aika usein tehdäänkin, kuten tänäänkin, Rasmus oli iskän kanssa kotona ja mä Jontun kanssa siellä mun äitillä. Jos nyt ei ihan omalta ajalta tunnu niin ainakin se on paaaljon helpompaa niin :D

Kiitos kaikille jaksuista ja "tsempeistä" :hug: Ihania olette :heart:

Jospa toi Jonttukin menis kohta nukkumaan... Rasmus jo nukkuu. Itekin oon ihan poikki :ashamed:

Hyvät yöt!

Ensimmäinen synnytys oli aika pitkä kesti 13h50min josta 3h sairaalassa..ja kolmas synnytys kesti 3h35min josta noin 30min sairaalassa ja 5 sekuntia kesti ponnistusvaihe..ja ajattelin kysyä että kumpikohan tällä kertaa mahtaa masussa kölliä,jotenkin on niin tyttö olo,ja nyt on menossa rv 19+6

Iltoja tigrulasta!
HYVÄ KIMI!!!!!!
pikaisesti ilmoitan, ollaan hengissä
meillä selvittiin yhdestä lentsusta ja mut nyt iski toinen tai onko tää jo kolmas. onneksi pojilla ei ole kuumetta.
Tää flunssa onmun syytä kun käytiin pe uimassa ja hallissa oli aika viilee, kai siellä oli ihan normaalilämpö mut molemmilla vuotaa nyt nenät :snotty:

taaperotx3 tervetuloa porukkaan!

Oon nyt huomannu että Atte on herkkä mansikalle. reagoi omatekemään mehuun jossa on 20% mansikkaa. huomenna katson reakoiko kaupan mansikkarahkaan.

jaahas nyt räkäinen pikku mies huutelee pitää mennä rauhoittelee ja syöttää..

palailen taas joskus kun on aikaa...

syksyjä

Yhteistyössä