Joulutähdet -05 heinäkuun pinoon!!


Moikkelis!

Meillä on kumman hiljaista täällä; Julius lähti isukin ja Aleksin mukaan hakemaan Kuopiosta meille uutta autoa ja Werneri jäi minun kanssa kotiin. Nää tappitermiitit ovat sen verran paljon tässä lähipäivien aikaan tapelleet, että tekee ihan hyvää olla hetki erillään. Koko kesän ovat nuopanneet olla yhdessä niin kait se toisen naama alkaa sitten jo ärsyttämään :D .

Werneri leikkii tuolla nätisti itsekseen ja selvästi nauttii, kun saa touhuta omiaan eikä kukaan häiritse. Kunhan nukutaan päikyt, niin sit lähdetään kärryttelemään lähipuistoon. Taitaa ilmakin olla jo selkeämpi.

Jellona perheineen kävi meillä eilen kylässä. Sain Aleksilta ja Miikkalta hienot piirrustukset, jotka komeilee nyt jääkaapin ovessa :heart:

Kaiza & Niiskuneiti, ilmoittelen teille meidän aikataulua, kunhan sellainen saadaan mietittyä :D Maanantaina ajetaan Turkuun hyvissä ajoin ja käydään ilmeisesti Raision Myllyssä. Tiistai ollaan Naantalissa ja keskiviikko hengaillaan Turussa ja sit ajellaan illasta kotiin. Mikäs ajankohta teille sopisi parhaiten? Ja mihis treffit tehtäis?

Nyt pitäisi vissiin tyhjätä kuivuri, vaikka ei yhtääääääään huvittais!

 

Olisko ihan hurja idea päivittää tuota etusivun listaa? Kun siinä on paljon sellaisia nimiä, ketkä ei ikuna käy kirjoittelemassa mitään. Ja samalla voitaisiin kerätä lapsukaisten 3 v mitat, kun aika usealla taitaa olla vielä 2 v mitat tai vanhemmatkin.

Tyrmätkää idea, jos tuntuu liian hurjalle, ihan vaan äsken juolahti mieleen, kun tuota etusivua pällistelin :D
 
Moikka!

täällä valkkaria nautiskelen ja ajattelin teidän seurassa hetken viivähtää. on taas hetki siitä kulunut. nuo ilmat vetävät ulos minut päivästä toiseen ja sit oltiin reissun päällä ma-to.
Maanantaina ajeltiin puuhamaahaan, jossa sai viettää 5 tuntii ihan vaan kuivalla maalla oleillen. oli sen verran viileetä että vesipuolelle ei menty ollenkaan, jos sitten vaikka ensi vuonna. :) illalla ajeltiin vantaalle miehen mummon luo jossa nukuttiin kaikki kolme yötä. tiistaina oltiin korkeasaaressa päivä, ilta menikin Pepin perheen luona. vauhdikasta menoa tosiaan. saat laittaa kuvan tänne, tietysti. keskiviikkona käytiin Ikeassa tuhlailee kaikkee ihanaan. lapset oli 45min lastenmaailmassa leikkimässä. äärimmäisen hyvä idea. :D sitten Espoon huimalassa seikkailuhallissa siis touhuttiin pari tuntii erittäin vauhdikkaasti, äidin ja isinkin piti käydä testaa seikkailurata, liukumäki on vaan äipälle jo liikaa. :LOL: ilta nautiskeltiin lauttasaaressa meren rannassa miehen siskoa moikkaamassa. pojat uivat meressa ja me muut kahlattiin. aivan mahtavaa oli. B) torstaina käytiin gerbsun perhettä tosiaan moikkaa ja sit ajeltiin iltapäivällä kotia. tosi ihanaa oli olla reissussa, mut tietty kiva oli kotiinkin palata. :heart: paremmin pääsi loma fiilikseen kun oli poissa kotoa, eikä tarvinnut tehdä ainaisia ruoka skeä tiski hommia. :)

täällä kotona ollaan tänään haettu kolme peräkärryllistä kiviä ja laitettu niitä meidän talon sivustoille. melkein saatiin koko homma tehtyä, mut hieman uupuu kiviä yhdeltä pätkältä. huomenna ei ole hirveesti suunnitelmii. mökillä toivottavasti päästään käymään uiskentelemassa, kun hyvää säätä on luvannut. maanantaina mennään varmaan sinne sit pidemmäksi aikaa. B)

peppi, nukkumisesta; meillä pojat käy nukkuu n. 20-21 ja heräävät 7-9 välillä, Mikkis yleensä eka ja sit Aleksi joskus 8 jälkeen. Mikkis nukkuu päikkäreitä vielä melkein ehkä joka toinen päivä. mies saa sen paremmin nukkuu kuin minä, mulle se rupee kenkkuilee, enkä minä viitti sitä alkaa väkisin nukuttaa. tänään viimeksi kävi niin, mut lopulta tosiian nukahti ja heräteltiin sit tunnin päästä häntä.
pyöräilystä; Miikalla on sellainen pieni pyörä missä apupyörät ja työntöaisa takana. on nyt viime aikoina vähemmän halunnut sillä ajella, mut hyvin onnistuu jos ajelee, vauhtia piisaa. :whistle: :D

gerbsu, mun puolesta sais etusivun jutut päivittää. olen samaa välillä ajatellut kuin sinäkin että monta nimeä jotka eivät valitettavasti ole enää aikoihin kirjoittaneet. terkut pojille. =)

kaiza, onnea kouluun pääsystä. :flower: ja tuuhan kertoo mihin ratkaisuun päädyit. mukava kun teillä yöt alkaa sujuu ja sopivia ruokia löytyy enemmän koko perheelle. :)

käpynen, mitäs teille kuuluu?

taaperot, onnittelut pikkuprinssistä, mukavaa kun juho saa leikkikaverin. :)

nyt on lähdettävä saunaan, joten aurinkoista viikonloppua kaikille B) =)
 
Lauantai-huomenet!

Tulin laittelemaan meidän pojista ja Jellonan pojista parit kuvat :)

Tänne ei kummempia, oltiin eilen aamupäivästä mun kaverin ja sen tyttöjen kanssa meidän pihalla leikkimässä pari tuntia ja iltapäivällä mentiin Helsinkiin Samin isäpuolen luona käymään. Samilla olikin sit dj-keikka, nyt nukkuu tuolla vielä...



Ja tässä tämä kuva, kun pojat hiljentyivät Pikku Kakkosen ääreen :D

Eipä mulla tämän kummempia :wave:
 
Miikka on ihan pikkiriikkisenväsyneen näköinen noissa kuvissa. ei meillä rankka reissu ollenkaan ollut :whistle: ;) noo, jaksoihan tuo ihan hyvin riehuakin tuolla pepin luona. =)

täällä vietellään päivää rennosti, jalat kipeinä eilisen kivien laiton takia. huh. puujaloilla kävellään. noo x-asentoon pihalle aurinkoon loikoilee. pähkäillään lähettäiskö käymään visulahdessa vai mitä tehtäis. ja mökkeilyä ehken illalla. :D

jos sais vaatteet ensin päällensä ja puput syötettyy..
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Aika rientää niin nopeasti, etten ole saanut aikaiseksi kirjoitella, mutta lukemassa olen aina pikaisesti teidän kuulumiset käynyt. Kesä on kulunut nopeasti työn merkeissä, onneksi sentään on noita vapaapäiviä niin on vähän kerinnyt lasten kanssa nauttia kesästä.

Nyt illalla käytiin iltauinnilla kolmen nuorimmaisen kanssa, Elina tykkäsi kovasti ja meni aika syvällekin, jopa niin, että minua välillä hirvitti. Meidän ekaluokkalainen kävi kesän alussa uimakoulussa ja rohkaistui kovasti, osaa nyt jo uida pikkuisen. Saisi vaan enemmän olla hyviä uinti-ilmoja niin pääsisi enemmän harjoittelemaan. Alunperin isommatkin oli lähdössä, mutta heille tuli sitten kaksi kaveria yökyläilemään eikä mahduttukaan kaikki autoon. He menivät sitten pyörillä lähirannalle. Sekin on ihan hyvä uintipaikka, mutta pienemmät vieroksuvat sitä kun pohja ei ole ihan niin hyvää hiekkaa kuin tuolla missä käytiin.

Vauvan odotukseen kuuluu ihan hyvää ainakin toistaiseksi, kävin joku aika sitten äitipolilla vähän varhaistetussa rakenneultrassa ja sielläkin kaikki oli hyvin. Kyllä pikkuinen joka päivä ihan vilkkaasti liikkuu, mutta itse en osaa vieläkään oikein ajatella niin pitkälle, että meillä marraskuun lopulla oikeasti olisi vauva talossa. Eilen tuli puoliväli täyteen, jos pikkuhiljaa kun vielä muutama viikko päästäisiin eteenpäin, alkaisi itselläkin usko vauvan tuloon vahvistua.

Suruakin on meillä ollut, rakas mummuni kuoli koulujen päättäjäisten aikaan :'( Ihan yllättäen, ei ollenkaan osattu odottaa, kun mummu viime aikoina oli ihan hyvässä kunnossa. Naapurit olivat vielää edellisenä päivänä nähneet mummun kukkapenkkiä laittamassa, kukat olivat mummun lempiharrastus. Sitten seuraavana päivänä enoni tuli käymään ja löysi mummun kuolleena sohvalta istumasta, ihan kuin olisi siihen vain hetkeksi istunut levähtämään. Juhannuksen jälkeen oli sitten mummun hautajaiset, oltiin siellä koko perheellä. Siitä jäi hyvä mieli että käytiin mummun 85-vuotispäivillä silloin pääsiäisen tienoilla eikä jätetty vierailua kesään. Mummulle oli aina niin mukava soitella ja kysyä kuulumisia sekä kertoa omista, tuntuu nyt niin tyhjältä, kun mummua ei enää ole.

Pyöräilystä on ollut puhetta, Elina on vielä vähän arka pyöräilemään, kun meidän piha on aika epätasainen ja Elina on jonkun kerran kaatunut pyörällään kun apuratas on mennyt kuoppaan. Liikennepuiston polkuautolla osasi kyllä polkea ihan hienosti. R:ää Elina ei vielä osaa sanoa, muuten puhuu selvästi.

Gerberalle
onnea uudesta työpaikasta!! :flower: Kiva, että olette viihtyneet uudessa kodisssa.

Kaizalle onnea opiskelupaikasta! :flower: Kuinka kauan saat miettiä, otatko paikan vastaan?

Koivunkäpy: Vau, sinä tunsit liikkeitä tosi aikaisin! Minulla alkoi tällä kertaa tuntumaan joskus viikolla 16.

Taaperotx4: Onnea teille toisesta pojasta! Kiva, että Juho saa leikkikaverin. Minkäikäinen Juho on nyt? Kyllä meilläkin tytöillä on aika paljon sellaisia yhteisiä tyttöjen juttuja, vaikka Elinalla isosiskoonsa onkin kuuden vuoden ikäero. Paljonhan Elina leikkii velipoikienkin kanssa, jotka ovat iältään lähempänä. Joskus on aika huvittavaa kuunnella kun Elina sanoo Pollyjaankin jätkiksi, kun on velipoikien kuullut ukkeleitaan niin kutsuvan =)

Täytyy vielä kertoa, että meille syntyi (taas) viime viikolla kissanpentuja. Vähän yli vuoden ikäinen Miuku-kissamme sai neljä pentua. Jännä nähdä, tuleeko mistään niistä pitkäkarvaisia, Miuku itse on pitkäkarvainen, samoin isikissa. Nyt ehkä olemme saaneet nauttia riittävästi kissanpennuista vähäksi aikaa, ja isikissa on menossa ensi tiistaina leikattavaksi. Yksi pennuista oli vähän pienikokoinen ja alkuun olin huolissani, jaksaako se imeä riittävästi. Nyt sen paino on alkanut kuitenkin nousta hienosti, olen punninnut niitä joka päivä keittiövaakalla joka näyttää gramman tarkkuudella =)

Pyykit odottavat vielä ennen nukkumaanmenoa levitystä, joten nyt toivottelen teille kaikille oikein mukavaa ja lämmintä kesän jatkoa :hug:
 
Täällä poksuu taas viikot ja nyt mennään rv 21+0

kuusikon äiti Juho on nyt 1v3.5kk

Vauveli potkii kovin jo masussa ja ne tuntuu myös käteen asti.Sillon varsinki meno ylimmillään kun mä syön jotain.

Tuo meitin 3v tyttö on kyllä aika jääräpää tuntuu aina välillä että hän ei kuuntele yhtään mitää mitä hälle sanoo ja kun hän pääsee tuon vanhimman tytön kaa yhteen niin sillon meno onkin vielä kovempaa kun he villitsevät toisiaan tekemään kaikenlaista.
 
Moikka!

pikaisesti jotain käyn raapustaa..pitäis alkaa siivoo noita poikien huoneita siis leluja raakkaamaan pois. ja kattoo muutenkin miten niitä järjestäis. sit Aleksin synttäreille olis kutsukortit tehtävä kavereille siis.

Me ollaan oltu mökillä eilinen ja lauantai. perjantai meni touhutessa kivien kanssa tuolla pihalla ja ruho on sen mukaisesti kipee. =) lauantaina meinasi käydä tosi ikävästi, mutta oneeksi kaikki päättyi onnellisesti. oltiin saunassa meidän perhe. minä menin uimaan ja olin aika pitkällä. Miikka oli sitten saunassa sillä välin sanonut miehelle että menee äitin kanssa uimaan..no mies tietty ajatteli että Miikka ainakin odottaa että minä tulen ja laitan sille kellukkeet. asia ei ihan niin kuitenkaan mennyt vaan minä olin pitkällä puolisokeena (siis ilman silmälaseja) etten nähnyt varmasti kuka poika sieltä oli tulossa, vaik kysymykseen vastasikin että Miikka. poika tuli siis päättäväisesti ilman kellukkeita rappusia alas ja tulla molskahti veteen ilman KELLUKKEITA. siinä vaiheessa kun kaveri rupes menee ylös alas vedesä niin tuli mulle ihan eri uinti tyyli ja vauhti kasvoi. huusin jopa apua jolloin rantaan ryntäsi mun serkku ja täti tehden uudet juoksuennätykset. sain sit melko nopeesti Miikan ylös sieltä järvestä ja laiturille. poika ite hiukan yski mutta muuten ei ollu juurikaan moksiskaan tapahtuneesta. hetki siinä rauhoiteltiin tilannetta ja jatkettiin saunomista sekä myös uimista kellukkeiden kanssa. eilen muisti joka kerta pyytää kellukkeet ennen kuin lähti uimaan. että sellainen supervekara meidän Miikka. meidän sauna rannassa ei yllä jalat pohjaan vielä häneltä, Aleksilla yltää.

nyt täytyy mennä..isäni soitti äsken ja tulee laitteleemeidän takkahuoneeseen yksiä kaapinovia joten olis saatava vaatteet pois ja aloiteltava päivähommia. mies on käymässä s-linnassa. miehen kummityttö tulee meille pariksi yöksi kyläilee. mökille varmaan lähdetään huomenna. :)
 
Viisi vuotta sitten klo 7.31 tuli meitin tahtotyttö maailmaan :heart: :heart:

Onnittelut Gerbera työpaikasta, tosi hieno juttu :flower:

Onnea kaikille raskaana oleville ja nyyttien jo saaneille =)

Meidän arkeen ei mitään ihmeempää. Mä pakerran töissä ja muu pesue lomailee. Viikonloppuna tulee vieraita ja lähdetään Puuhamaahan jos sää sallii.

Oikein mukavaa heinäkuun jatkoa kaikille :wave:
 
Huomenta!

Kylläpäs väsyttää, vaikka johan tässä on tullut hereillä oltuakin... Ja puoltoista kuppia kahviakin juonut |O (=haukotus).

Oltiin toissa päivänä veneilemässä, oli tosi kivaa!! Poikia kylläkin jännitti, kun mentiin kovaa vauhtia, mut muuten taisivat tykätä :)

Mulla on nyt sitten "virallisesti" alkanut kesäloma!!! :) Ja kesälomalta aloitan suoraan sit sen opiskelun =) Jännää!

kuusikon äidille paljon :hug: :hug: Osanotot :hug: Voin vaan kuvitella, miltä susta tuntuu. Mulla on myös tosi läheisest välit mun mummuun, ollaan tästä muistaakseni joskus sun kanssa puhuttukin... Ihanaa, että kaikki oli raknneultrassa kunnossa :heart: Kiva, kun kävit pitkästä aikaa kirjoittamassa :)

jellona, hui kamalaa tota Miikan laiturilta putoamista :eek: :( Onneksi ei kuitenkaan käynyt kuinkaan! :hug:

Unettoman Tessalle paljon onnea syntymäpäivän johdosta :hug: :heart: :flower:

Tänään onkin aika kivan näköinen ilma, mitähän sitä keksis tehdä. Ollaan pyöräilemässä oltu niiiiin usein et tekis mieli keksiä välillä jotain muuta, vaikka se pyöräilykin on kyllä kivaa! =)
 
Täällä ei mitää ihmeitä, olen kävelevä hippo. :kieh: Tnään nla, saapi nähä mitä sanoovat, vai sanoovatko mitään. Viikot taitaa olla 18+0 :eek: justhan mä plussasin.

Tyttö lähtee vissiin tänään yökylään, menistpä poikakin :snotty:
 
moikka

yritin käydä yksi pv kirjottelemassa mutta mummolassa on niin hounot nettiyhteydet että ei onnistunut.
Nyt siis tultiin kotona käymään mies, minä ja nennu. Meillä on ollut niin hauska loma että Tatu halusi jäädä mummolaan siksi aikaa kun kotona pyörähdetään.
Pe lähdetään viimestään takas.

Ulkona on paljon oltu ja Tatu ollut paljon "miesten hommissa".. ukin kanssa niittämässä, iskän kanssa remontoimassa mökkiä jne. Uitu ja saunottu (tosin itse en ole järveen uskaltanut. )
Eilen käytiin Kuopiossa ja olipa kiva syödä torilla herneitä, kirsikoita ja mansikoita :p
osin siltä kantilta meni mönkään reissu, että multa varastettiin lompakko :/ ja kaikki kortit sekä käteiset mukana.. :headwall:
Mattoja on äitin kanssa pesty ja aitta siivottu. Ois tarkoitus alkaa mattoja tekemään taas.

Unista täällä on ollut puhetta.. Tatu menee yleensä nukkumana klo 20.30-21.. nyt kesälomalla ollaan joustettu hieman. Aamulla heräilee 7-7.30.. jokunen kuuden aamukin on ollut jotka ei oikein äitiä nappaa |O ;)
Päikkäreitä nukkuu tosi tosi harvoin. Eilen otti torkut kuopiosta tullessa ja viime viikolla nukkui yhdet kun oli aikaisin herännyt.

Pyörällä ajo onnistuu Tatulta paremmin kuin osasin odottaa.. Luulin että ei oikein vielä hallitse mutta on parantanut huimasti viime kesästä =)
Tuonne kylän toiselle laidalle puistoon aina pyöräilee jonne matkaa se 1,5km suunnilleen. ja hyvin jaksaa.

Kuusikonäiti: Hienoa että ultrassa kaikki hyvin!
Ja osanottoni mummusi pois menosta :hug:

Jellona: huh tuota Miikan tippumista! Onneksi selvisitte säikähdyksellä!

Pepille mukavaa lomaa! =)

Kaizan kuulumisia oli kiva lukea! Onko Miikalla mitä ruoka-aine rajoituksia? Mukavaa kun teidän yöt on parantumaan päin :)

Gerbera: Vieläkö sinua on pyörryttänyt??

Tatulle puhkesi joku aivan ihme ihottuma hyönteisten pistoista.. Naamassa on monta länttiä, niska on aivan kauhean näköinen ja pieniä laiskiä siellä täällä.. tänään sitten huomasin että sormeen nousi vesirakkula aivan yks kaks... lääkäri sanoi olevan jotain märkäruven tyylistä ja määräsi basibactia.. mutta jos ei auta helpottamaan parissa päivässä niin mennään suoraan yksityikselle, eikä yhteenkään arvauskeskukseen. Poika on kyllä virkku ja muuten kaikki ok. Pelottaa vaan että alkaa nuo läiskät mätimään :/

Jenna nukkuu joten liityn miehen seuraan telkun ääreen.
 
tulinpa lisäilemään muutaman kuvan lapsista kun on aikaa



Tatu eilen Topin kanssa =)


ja Jenna tasan 3kk =)

ukkosta meinaa tännepäin pukata.. kostea keli kun ei edes pyykit meinaa kuivua.

Aamulla Tatulle soitettiin niin olivat käyneet torilla ja paistettuja muikkuja mutustivat syödä
:p Tatu on vasta nyt oppinut kunnolla kalaa syömään ja tykkääkin nyt tosi paljon.

 
Huomenta.

Meillä oli kiva päivä eilen. Heti aamusta tuli mun kaveri poikansa kanssa meille ja oltiin paljon ulkonakin. Puolen päivän aikaan hain mun kaverin poikaystävän lapsen meille hoitoon (yöksikin), lähdettiin käymään Korkeasaaressa, siellä menikin koko iltapäivä ja ilta. Autolla mentiin Ruoholahteen ja Kauppatorilta lautalla Korkeasaareen :) Oli ihan sairaan kuuma! Se olikin varmaan syy, miksei esim. kissaeläimiä juurikaan näkynyt.

Isot pojat nukkui lastenhuoneessa, hyvin nukkuivatkin, heräsivät aamulla, kun Rasmus kolisteli klo 7.40. Rasmus kyllä heräsi jo 5.30 aikaan :kieh:

Onpa ollut tosi kivaa, kun pojilla on ollut kaveri, ei leikit mene tappeluksi ja tekemistä riittää ihan eri tavalla =) Tää kaverin poika täyttää ensi kuussa 5v. Jontulla ja sillä leikit onnistuu tosi kivasti, Rasmus on sit vähän ulkopuolinen, mut eipä se sitä näytä haittaavan :D

Ihania kuvia Danjuska lisännyt, söpö Tatu ja suloinen Jenna :heart: :heart:

Taidan lähteä poikien kanssa ulos, on aika lämmin ilma taas!

Tänään pojat meneekin mummolle yökylään! Jee. Samin kaverilla on synttärit, tai oli, mut tänään niitä kai pienimuotoisesti juhlii. Mennään siellä käymään, mut ei huvittais kyllä kovin myöhään olla :whistle: Eikai sitä tarvikaan :)
 
Tervehdys mammat :D

Pitkästä aikaa,vaikka lupailinkin kirjoittaa useammin :whistle:
Onpas taas kivat ilmat,uimaan tarttis kohta lähteä muksuja viemään...itseä ei niin huvita näin päivällä sinne mennä kun on niin aurinkoista ja paahtavaa niin palaa helposti,mielummin menisin illemmalla :/

Peppi kyseli nukkumaan menoista ja pyöräilystä,tuohon pyöräilyyn vastaan että Oskari ei suostu ajamaan metriäkään pyörällään :/ en tiiä miksi,kovasti sitä taluttelee mutta ajamaan ei suostu vaikka kuinka vieressä olis ja auttais!
Nukkumaan oskari menee siinä yhdeksän maissa ja herää kanssa yhdeksältä,mutta nyt kun koulut alkaa ja toivottavasti mun työt,niin sekä tytöt että oskari menevät nukkumaan jo kahdeksalta :)
Ihania kuvia pojista :)



Ihania kuvia Danjuska laittanut ;)
Suloinen poika ja ponikin :) ja pikkuinen prinsessa ;)
Itselle tulee valtava heppakuume kun katselee vähääkään heppojen kuvia,hyvänen aika kun en edes muista milloin olisin viimeksi käynyt ratsastamassa :'(
Haaveilen kyllä välillä että kunhan lapset kasvaa ja rikastun hieman niin ostan oman hevosen tai ainakin aloitan ratsastuksen taas =)

Me ei olla käyty missään huvipuistoissa tms. koko kesänä ja justiinsa tajusin ettei ole muksut edes pyytäneet:) mökillä oltiin tuossa yksi viikonvaihde ja mukavaahan siellä oli käydä:)

Nyt lopettelen jo,palataan taas

:wave:
 

Heipparallaa!

Nyt ollaan omalla porukalla kotosalla, joten hetken piipahdan koneella muiden hommien lomassa.

Maanantaina tosiaan lähdettiin reissuun ja käytiin shoppailemassa Raision Myllyssä ja treffattiin samalla siellä Niiskuneiti poikineen! Oli mukava tavata heidät! Meidän pojat oli "vähän" villissä, joten treffit oli suht pikaiset :D
Tiistai oltiin Naantalissa Muumimaailmassa ja keskiviikko-aamuna ennen Turusta lähtöä treffattiin Kaiza poikineen. Mukava oli tavata heidätkin!

Kun tultiin kotiin, niin hetiperään tuli ystäväpariskunta kyläilemään pienen poikansa kanssa (Wernerin ikäinen) ja tänään aamusta lähtivät jatkamaan matkaa. Aleksi lähti isukin kanssa Särkänniemeen ja minä jäin pienten kanssa suosiolla kotiin. Ollaan aamupäivä tehty siivoushommia ja pesty pyykkiä.

Eilen mies purki tuon vanhan pation ja huomenna tulee miehen kaveri tekemään uutta. Vaihdetaan sisälle väliovet nyt vkl aikana, kun entisillä omistajilla on ollut koira ja on raapimisjälkiä joissakin ovissa. Haaveiltiin jo edelliseen kotiin "peiliovia", mutta kun sinne ne ei mitoiltaan käynyt, niin ostettiin ne nyt sitten tänne.

Uusi auto ostettiin viikko sitten ja sillä olen onnessani nyt ajella pörryytellyt :D On automaattivaihteistolla, ihan huippu! Entinen oli bensakone, niin oli pakko ostaa diesel, kilometrejä tulee nyt huimasti enempi.

Julius on oppinut sanomaan "voi helevetti" ja sitä hokee nyt joka väliin :ashamed: Ollaan oltu niinkuin ei kuultaiskaan mitä se sanoo, mut silti se sitä jaksaa hokea. Toivottavasti pian unohtaa moisen lausahduksen!

Nyt nukahti Werneri (Herne, niinkö Matias oli isälleen sanonut :D :D ) syliin, joten pitänee lopetella.

-G-
 
Lauantaita B)

Ihana ilma,kohta pitää lähteä ulos pesemään mattoja,olen jo melkein kaikki pessytkin,mutta muutama vielä pitää pestä :)
Isäntä lähti eilen Annin kanssa mökille tekemään liiteriin peltikattoa,joten ollaan täällä kotosalla kolmisin Emmin ja Oskarin kanssa,kokoajan tarttis olla keksimässä tekemistä heille...Annin täällä ollessa ei moista höpötystä kuule,se on kova keksimään leikkejä ja touhua ;)
Illemmalla lupasin viedä uimaan.....saas nähdä montako kertaa ehtivät sitäkin asiaa kysellä :whistle:

Siitä tulikin mieleeni että tykkääkö teidän tähtöset uida?
Oskari menee kyl mielellään muttei koskaan kovin syvälle,eikä juuri yhtään ui vaikka kellukkeet hällä ovatkin. pari kertaa olen ottanut syliin ja vähän uittanut mutta en kauheesti viitsi kun ei oikein tykkää siitä,ajattelin et jos sit alkaa vaan lisää pelottamaan :/
Uimahallissa ui tosi kovasti ja siellä syvässäkin altaassa päästä päähän polskutteli innoissaan kellukkeilla :)

Gerbera:Meillä on Oskarilla sana samperi tullut ihan melkein vakiosanaksi :x
Ei nyt ihan mutta viimeaikoina on sitä hokenut aika taajaan....harmittaa oikein :/
Ihana tuo Herne :D

No jospa nyt joisin tuon kahvini loppuun ja sit mattojen kimppuun :wave:
 
Heips!

Meille kuuluu vesirokkoa... Aleksi sairastui keskiviikkona. Meidän oli tarkoitus tehdä pikku kesäreissu ke-pe, kun miehen ja minun vapaat osuivat kerrankin samoille päiville! Noh, nyt on sitten vain paranneltu rokkoa. Itse asiassa tuo rokko taisi alkaa jo tiistaina, mutta luulin ensimmäisiä paukamia itikan pistoiksi :ashamed: . Laurilla ei ole vielä pilkkuja, mutta itämisaikahan on parisen viikkoa eli just meidän kesälomien aikaan! Onneksi ei ole lomalle tehty suurempia suunnitelmia, kun oli tarkoitus remontoida sitä meidän tulevaa kotia B) .

Gerberalle onnea töistä! Ja hyvin ne pojat varmaan uuteenkin päiväkotiin tottuvat! Onhan heillä kuitenkin jo kokemusta päiväkodissa olosta!

Meillä pojat menevät nukkumaan noin klo 20-21 (tosin eilen Laurin klo22...). Lauri ajaa jo hyvin pyörällä ja mietti eilen, että joutaisi ottaa nuo apurattaat jo pois. Oli miehen kanssa puhe, että jos kerran intoa riittää niin voihan sitä tuossa pihanurmikolla kokeilla! Laurin pyörä on se pienin mahdollinen, kun itsekin on niin kirppu! Päivä unia Lauri nukkuu lähes päivittäin. Tänään en laita nukkumaan kun nukkui aamulla yhdeksään ja tarkoitus olisi, että nukahtaisi tänä iltana taas tavalliseen tapaan aiemmin.

Lauri kävi tuossa kertomassa, että on paistanut nuotiolla makkaraa ja kalaa, joten täytyy mennä syömään =) . Saadaan leikkiä rauhassa, kun Aleksi nukkuu.

T:epeli
 
Ehtoota vaan

Sit kun aloitan kirjottelun niin ei loppua tulekaan;)
Huomaatte varmaan että mulla on ollut hirmu tylsä viikonloppu ilman isäntää ja tytärtä :ashamed:
No matot sain pestyä,siivottua asuntoa,leikkimökki siivottiin ja vietettiin siellä sitten pientä piknikkiä kera mehun,mustikoiden ja sipsien :D
Niin ja uimassa tosiaan käytiin nyt illalla...

Nyt sit ehtookahvetta,naamakirjaa ja sit romaanin pariin :wave:
 
Huomenta.

Onpas ollut mukava viikonloppu :) Pojat oli pe-la yön mummolla yökylässä, me käytiin Samin kanssa ravintolalaiva Wäiskissä syömässä ja olikin hyvää ruokaa :p Sieltä mentiin katsomaan Samin kaverin ravintolaa, tai baaria, jonka on avannut ja sit vielä mentiin käymään toisen Samin kaverin luona, jolla oli viime viikolla synttärit :D Tultiin ihan hyvissä ajoin kotiin ja arvatkaa mitä?? Herättiin vasta 11.30 :eek: :D En oo varmaan 4 vuoteen nukkunut noin pitkään :) Kyllä oli levännyt olo.

Lauantaina mentiin sit mun pikkuserkun vaunulla käymään Vihdin leirintäalueella, oli aika kiva paikka, käytiin siellä uimassa jne. Sunnuntaina käytiin aamupäivästä Haukilahden rannalla ja sit puolenpäivän aikaan lähdettiin taas sinne Vihtiin ajelemaan ja oltiin siellä koko loppupäivä :)

Samilla on enää tää viikko töitä ja sit parin viikon kesäloma, jipii!! Lähdetään sinne Pärnuun ja Ruotsissakin käydään :)

Tintta, kiva kun oot käynyt kirjoittelemassa! Joonatan on aikamoinen vesipeto :D Mut ei rannoilla mene kellukkeiden kanssa uimaan, siis silleen kunnolla, kävelee kyllä aika syvällekin ja muuten vedessä peuhaa, mut ei samalla tavalla ui, ku uimahalleissa. Ei sitä sais vedestä poiskaan ja viihtyis vaikka miten kauan! Nytkin la ja su uiskenteli ja touhusi vedessä monta tuntia :heart: Rasmuskin vettä rakastaa, se oppi uimaankin kellukkeilla ennen Joonatania, mut on aikamoinen vilukissa et uimahalleissa jos ei oo tarpeeksi lämmintä vettä niin huulet sinertyy heti ja hampaat alkaa kalisemaan ja haluaakin pian vedestä ja koko uimahallista pois :D Mut lämpimässä vedessä uis vaikka koko päivän.

Kirosanoista/rumista sanoista ollut puhe. Meillä pojat osaa niitä käyttää :ashamed: Perkelettä sanovat ja saakelia :/ Tyhmä on sanavarastossa myös ja ahkerassa käytössäkin :kieh: Tänä aamuna pesin Rasmuksen suun saippualla (tai silleen vähän), kun kylvyssä noita taas hoki |O Sit pissa-kakka-jutut on kans muka niin hauskoja, siis poikien mielestä :headwall: Mulla parit kaverit kiroilee aika paljon ja ne varsinkin, jotka harvoin käy (kuten Rasmuksen kummisetä ) niin ei tajua tai muista olla kiroilematta, kun täällä käy. Siltä sitten lipsuu niitä vähän väliä, mut on kyllä tosi nolona, kun niistä aina huomautan :D Viime viikolla tuli toi (keski-ikäinen) naapuri selittämään, kun olin poikien kanssa "leluvarastolla", että "joku naapuri oli vttu kusettanut koiraansa tohon hiekkalaatikolle ja sitä kusta ja paskaa on nyt sit joka puolella, on se saatana" :eek: :eek: En mä kehdannut isolle miehelle huomauttaa kielenkäytöstä, mut pojat katto tätä setää ihan suu auki :eek: Onneks eivät siinä alkaneet niitä ihania sanoja toistelemaan! Ei sillä, etteikö itseltäkin kirosanojakin pääse, mut kyllä varsinkin nyt on aika hyvin koittanut niitä varoa ja kattoa, mitä sieltä suusta päästää :ashamed: Miten se onkin niin, että ne lapset osaa just ne sanat lauseista poimia ja niitä sitten latelevat KOKO AJAN :/

Epeli, kiva kuulla teistäkin! Harmi, kun vesirokko tuli pilaamaan teidän lomasuunnitelmat :(

Kiva, kun ootte vastailleet noihin nukkuma-asioihin ja pyöräilyjuttuihin :)

Jospa mäkin nyt lopettaisin tän kirjoittamisen vihdoin, huh :eek: :ashamed:
 
Hei vaan kaikille!

Taas vähän vierähtäny aikaa, että oon täällä ehtiny käymään. Välillä vaan lukassu jossain välissä teidän kuulumisia =) Kiiruista tämä kesäaika. Onneks nyt ollu ihanat ilmat, sais vaan jatkua, kun to-aamusta alkaa loma. Töihin palaan vasta elokuun loppupuolella, ehkä 25-26.8. Työvuoroja ei ole vielä sinne asti meillä tehty. Onneksi on ehtiny nauttia hyvistä ilmoista, kun ollu vapaapäiviä.

Uimisesta on ainakin ollu juttua. Otolla on se aikoinaan sieltä Floridan matkalta ostamamme kellukeuikkari, mikä vielä tämän kesän menee päälle. Aikalailla kulunut jo kyllä on, kun on ollu kovassa käytössä. Otto rakastaa vettä ja ui tuon uikkarin kanssa hyvin. Toki pitää itse olla valppaana, mutta maauimalassa olen antanut Lotan kanssa uida isompien lasten altaassa niin, että itse olen vaan altaan reunalla ollut. Lotta on kyllä edelleenkin oikea pikkuäiti, on tosi huolehtivainen sisko :heart: Usein enempi huolehtivainen kuin me =)

Nukkumisesta ollut myös. Otto menee nukkumaan 21-22 yleensä, nyt kesälomaillessa myöhemminkin joskus. Heräilee n. 8.30-9.30. Päikkäreitä ei yleensä nuku, joskus autoillessa saattaa nukahtaa, jos sopivaan aikaan liikenteessä ollaan.

Otto oppi maaliskuussa pyöräilemään. Viime kesänä ei yltänyt polkimille kunnolla, pikkuinen kun on. Appareilla ajelee, ja yllättävän varovainen on, muuten kun on aika kova menemään. Hyvä niin silti =)

Kirosanoja on muutaman kerran sanonut, mutta ei ole käynyt jankkaamaan.

Täällä oli viime viikolla jazzit. Alkuviikosta oltiin työkavereiden ja lastensa kanssa kidsjazzeilla, oli tosi kivaa. Viltit ja eväät oli mukana. Keskiviikkona vietiin lapset mun porukoille hoitoon ja oltiin mun veljen ja sen kavereiden kanssa jazzkadulla, tosi kivaa oli silloinkin ;) Torstaista alkaen olinkin sit loppuviikon töissä, kun ens vknlp:n saan olla vapaalla. Täällä on se Metallican konsertti silloin ja on siellä muitakin esiintyjiä. Lapset menee taas mun vanhemmille hoitoon. Konsertissa käytiin viime lauantaina koko perhe, oli hauskaa sielläkin. Oltiin jo 22 jälkeen kotona, hyvin jaksoi lapsetkin rokata :D Jazzkadulta hankin sellaiset klipsihiustenpidennykset, aikas hauskat on :D Töissä en niitä viitti pitää, kun kiinni pitäis olla kuitenkin, mutta muuten on ollu joka päivä ne. Mun ei oma tukka varmaan edes kasvais niin pitkäksi ja on sen verran ohut tukkalaatu, ettei näyttäis edes kivalta, niin tää on hyvä vaihtoehto. Eikä ole omalle tukalle niin kuluttava, kun liimasineteillä laitetut, mulla on nekin ollut silloin kun kirjoitin ylioppilaaksi... eli mooonta vuotta sitten :LOL:

Mitäpäs muuta... ainakin Kuusikonäidille osanotto ja halaus mummun poismenon johdosta :hug:

Ja Pepille että sori, en ole ehtinyt/muistanu vastata sulle. Ainakin työpaikasta kysyit, niin siellä samassa paikassa olen, kierrän vaan kahden yksikön välillä ja joskus harvoin olen poliklinikallakin =) Ja ai niin, laitankin sulle yhdestä jutusta yv:tä :D

Nyt saunomaan, aurinkoista kesän jatkoa kaikille!!
 
Moikka!

eipä ole paljon koneella pystynyt niin pitkää aikaa olemaan että olisi tänne kirjoitellut. Miikka on muuten heti kimpussa. ei anna juuri mulle hetken rauhaa olla tässä. ärsyttävää. :/
meillä alkanut jo melkein arki, kun mies aloitti maanantaina loman jälkeen työt. mulla vielä tää ja ensi viikko olisi lomaa. just kattelin forecalta ettei ainakaan hääppöiset loma kelit ole ensi viikollekkaan luvassa. no saapahan vaan olla, kun mitään ei pysty tekemään. sataa,sataa ropisee. synttärijärjestelyissä meneekin ensi viikko ainakin osaksi. Aleksilla on torstaina kaveri synttärit ja perjantaina sukulaissynttärit. :)
huomenna mennään miehen siskon synttärikahveelle, perjantaina aleksilla on kaverinsa synttärit illalla ja mun äidilläkin olis synttärit, mut niitä ei vietä mitenkään. sunnuntaina olis omat sekä siskon tyttö viettää myös sillo synttärinsä, niitä sit juhlitaan siskon luona. Minä jätän omat juhlimiset väliin. :)

uimisesta en muista kuka kyseli ja olenko jo vastannut, mut Miikka rakastaa sitä. meressäkin kesälomareissulla polskutteli ihan innoissaan. =) muistais vaan poika ainba pitää ne kellukkeet mukana. :ashamed: :)

sirustakin oli mukava kuulla. :)

Miikka on ollut alkuviikon ihan hirmu kiukkuinen eikä tietenkään ole suostunut nukkuu päikkäreitä, paitsi kun tänään en antanut periksi ja nukkui sit 2-vähän yli 3. maanantaina sai ihan hirmu kilarit illalla, ei meinannut loppua tulla. sit sammuu kuin saunalyhty nukkumaan. toisaalta kiva, mut toisaalta ei voi tehdä oikein mitään, kun ei poitsu jaksa.
mulla on vielä ollu ihan hirvee kesäflunssa viime viikosta saakka. maha oli karseen kipeä monen päivän ajan. tänään on eka tosi hyvä päivä, ainoastaan on kauhea yskä ja räkä lentää. kuumetta ei ole ollut ollenkaan, joten sikamaista flunssaa en ole oikein saanu sopii kuvioihin. toivottavasti ei ikinä tulekkaan. :kieh: =)
'koputtaa puuta'.

taidampa mennä vetäsee kunnon yskänlääke hömpsyt jos vaikka sais nukuttuu.. mukavia päiviä kaikille. :hug:
 
Heippa hei.

Alkuviikko oli melko tylsä ja jotenkin väsynyt |O Tai minä olin väsynyt, ei oikein huvittanut mitään tehdä tai minnekään lähteä ja ilmatkin oli huonot. Pojat kyllä tappeli keskenään ja hermothan siitäkin menee... No joo. Eilen käytiin sit mun tädin luona, mun serkun perhekin oli siellä, ja sit illasta vielä toisen mun tädin luona, oli kiva päivä :) Tänään pojat oli tunnin verran mun mummun ja papan luona, mä vein mun tädin ja sen miehen satamaan, sit oltiin yhdessä vielä tunnin verran mummolassa.

Samilla oli illalla/yöllä taas dj-keikka, mä oon nukkunut yöllä niin sikeesti, etten oo edes kuullut kun se on tullut :eek: Sen jälkeen ku me laitettiin noi pimennysverhot niin mä oon nukkunut ihan hirveen sikeesti, ku tukki :LOL: Heh. Korvatulpat mulla on edelleen joka yö. Rasmukseen noi verhot on vaikuttanut vähän vaihdellen, ehkä vähän pidempään on nukkunut ja muutamina kertoina jopa 7 asti, kuten tänään!! Koko yön heräämättä, omassa sängyssään :)

Huoh, Samillakin alkaa tänään vihdoin LOMA! Vaan 2vko, mut kuitenkin :) 2,5vko niin mullakin alkaa jo opinnot :eek: :) :eek: Iik.

Joonatanilla on mielikuvitusystäviä :whistle: Marios, Elios ja Milli, kahdesta ensimmäisestä puhuu useimmin. Yks päivä keskusteltiin niistä aika paljonkin, Joonatan kertoi, että ne asuu Pirjolahdessa ( :LOL: :LOL: :ashamed: ), sit rupes pyytämään, että mä soittaisin niille, että voiko niille mennä kylään :whistle: Ja kun mulla jossain vaiheessa tuli tekstiviesti niin sanoi, että nytkö ne mun kaverit laittaa sulle viestiä :D Ei silleen niiden kanssa leiki, mut niistä kyllä puhuu ja kertoo tarinoita ;) On muutenkin aika hyvä mielikuvitus kaverilla, tarinoita ja juttuja riittää :D On kuulkaa monet kerrat käynyt yksin kaupoissa ja eri paikoissa, heh :whistle:

Rasmuksella on kamala "kyselykausi", kaikesta kysyy "miski", joka asia pitäis selittää, mut onneks on vähän helpompi tapaus ku isoveljensä, aika pieni selitys riittää, toisin, ku J:lle vähän aikaa sitten. Tuntuu, että J:llä ei ole kunnolla edes vielä loppunut se ainiainen kyseleminen ja toinen aloittaa saman heti putkeen, huoh :LOL:

Rasmus on päiväkuiva, tosin, jos jonnekin lähetään niin en oo vielä uskaltanut olla vaippaa laittamatta. Täytyy ruveta, nyt kesällähän se on helppo, kun ei paljoa vaatteita tarvi edes.

Rasmus saa ihme hepuliraivareita mitä pienemmistä asioista :kieh: Aika hyvin niitä silleen jaksaa, mut väsyneenä on kyllä hermoissa pitelemistä :whistle: Ettei ihan samalle tasolle vaipuis :whistle:

Pojilla tulee tosi usein kinaa ja tappelua, ilmeisesti vähän liikaa toisiaan näkevät, alkaa toisen naama ärsyttää :LOL: Meidän kiltti isoveikkakin on menettänyt kerran jos toisenkin hermonsa pikkuveikan ärsyttäessä ja nytkin on Rasmuksen naamassa pienet jäljet, kun Joonatan vähän nipisti :/ Ei sillä, Rasmuksella kyllä useammin nyrkki heiluu noista kahdesta :LOL: :ashamed:

Kylläpäs rupes runosuoni sykkimään, heh :D

Sirulle laitoin yv:tä :wave: Kiva, kun kävit kirjoittelemassa :hug:

jellonalle jaksamisia ja paranemisia :hug:

Mitenkäs jakselee käpynen mahasensa kanssa? :D

Mitäs kuuluu Smirgelainelle? Ja kaikille muille harvemmin kirjoitteleville? :attn:
 
Moikka!

Piti kirjautua, kun näin, et Peppi olit laittanu yv:tä :D Laitoin takaisin.

Meiltä just lähti vieraat, mun kaveri neljän lapsensa kanssa. Tosi kivat leikit oli lapsilla, tytöt on Lottaa vuoden vanhempi ja vuoden nuorempi ja pojat Ottoa vuoden nuorempi ja 3 v. nuorempi. Pelle Hermanninpuistossa eilen iltapäivää ja iltaa vietettiin. Tänään käytiin lastenkirppiksellä ja lelukaupassa. En löytäny omille lapsille mitään, mut veljen tytölle pari ihanaa Gapin paitaa. Niitä olis ollu siinä enemmänkin, soitinkin hänen äidille, että kannattaa vielä mennä katsomaan =)

Täällä sataa nyt kovasti, toivottavasti huomenna olis kiva ilma, kun on se Soniphere täällä, missä siis Metallica pääesiintyjänä. Sinne ollaan menossa miehen kanssa ja paaaljon kavereita tulossa myös.

Jellonalle paranemisia ja iiisot onnittelut jo etukäteen, kun en varmaan sunnuntaina täällä ehdi käymään :flower: :heart: Näen su mun vanhimman kummitytön, palasi tällä vkolla Australiasta ja tulee täälläpäin käymään viikonloppuna, ihana nähdä pitkästä aikaa :heart:

Peppi ihanat nuo Jontun mielikuvitusystävät :heart: :LOL: Hyvin keksitty nimet ja asuinpaikka. Mun pikkuveljellä oli pienenä kans mielikuvitusystäviä 2, kenen kanssa se teki aina hommia ja ne saattoi tulla meidän isääkin auttamaan, kun sillä oli paljon töitä. Ja ne osas tehdä kaikkea =) Hyvä mielikuvitus on älykkyyden merkki :) Apua, sun opiskelu alkaa jo noin pian. Ja siis koulut muutenkin. Pitkäkin kesäloma menee nopeasti, just vasta Lotalla loppui koulu ja nyt enää vajaa 3 vkoa jäljellä.

Nyt auttamaan Lottaa, kun lupas tehdä suursiivouksen huoneessaan :) kumpikohan sen nyt sitten enempi tekee :whistle:

Hauskaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille B)
 

Yhteistyössä