Joulutähdet -05 heinäkuun pinoon!!

Iltoja!

Täällä ihana rauha, kaikki muut nukkuu siis. Onkin ollu hiukan raska päivä. Aleksi saateltiin jo aamusella kaverinsa luokse, jossa oli alkuiltaan asti. Miikan kanssa sitten yritettiin keksiä tekemistä. Oli vaan hieman vaikeeta. poika kun ei välillä oikein itekseen osaa yhtään leikkiä. päikkäreille en viittiny edes yrittää laittaa. Miehen tultua töistä mentiinkin sit kauppaan, jossa Miikka ei sit suostunutkaan oleen kiltisti kärryissä, joten mies nappasi hänet ja vei autoon kamalan huudon kanssa. :ashamed: Minä suoritin kauppareissun loppuun. Miikka nukahti sit ihan viime metreillä autoon ja jatkoi uniaan eteisen lattialla jonkin aikaa. minä otin ja lähdin hakee aleksia kaveriltaan, jonka jälkeen jatkettiin matkaan mun kaverille jolla 2 tyttöä. Ihanaa oli hieman päästellä höyryjä ja olla ilman Miikkaa liikenteessä. Aleksi vaan teki kivan tempun kun lähdettiin sieltä mun kaverilta...oli pyörällä liikenteessä ja minä kävellen. yleensä poika odottelee aina mua jonkun matkan päässä, mut tällä kertaa päättikin ajella sit ihan omia reittejä kotia. onneksi oli päässyt turvallisesti perille. :)
on hieman omatoimiseksi Aleksi ryhtynyt, kun on saanut nyt hetken aikaa mennä kaverillen muutaman korttelin päähän osan matkasta omatoimisesti. hyvin on kyllä joka kerta homma onnistunut. :)

Huomenna olis sit töihin lähdettävä..lomat siis lusittu. Jotenkin jo kaipaakin tai ainakin tänään jo odotti että olis nyt se päivä, kun tietää että kumminkin kohta lähdettävä. Luulen että Miikka kaipaa ihan hirveesti omaa leikkikaveria. toivotaan että päiväkodissa alkaa sujumaan taas hyvin kaikki jutut. :)

Kaikille mukavaa viikonalkua. :hug: B)

myöhäiset moit!

Tässä miestä töistä odottelen ja en osaa nukkua oikein ennen kun kotona..

Täällä alkoi eilen arki kun mies lähti töihin loman jälkeen.. Tuntui että kesä loppuu siihen mutta onneksi on näin ihanat säät niin ei tunnukkaan siltä B)
Täällä on ollut hulinaa ja päivät menee nopeesti =)

Tänään oli kaveri lapsineen käymässä ja illasta mentiin sitten viikkokisojen palkintojen jakoon. Tatu oli ylpeä pokaalistaan ja kun sitten voitti vielä arpajaisissakin :D

Jenna alkanut ihan urakalla hulinoida aamuyöstä |O päivisin touhuaa kovasti ja Tatu on ollut kovasti apuna hoitamassa :heart:

tuli vähän sekava ja omanapainen kirjoitus mutta miestä jututtamaan kun tuntu tulevan...

Moikka!

Kotona ollaan! Eilen aamupäivällä jo tultiin. Oltiin siellä Ruotsissa muutama päivä, kierreltiin kaupunkia (Tukholmaa), käytiin Skanssenilla jne. Matkustettiin junalla, tunnelbanalla, ratikalla ja bussilla, ne ajelut taisi olla kaikkein hauskimpia poikien mielestä :D Tosi hyvät, aurinkoiset ja lämpimät ilmat sattui meille B)

Viimeisenä päivänä, kun oltiin jo matkalla laivalle, Rasmus kaatui/tippui rattaista (rattaatkin siis kaatui) takaraivo edellä mukulakivetykseen tosi pahasti :'( Olin siinä lähellä (en kuitenkaan tarpeeksi), mutta kuulin sen äänen, mitä siitä kuului :eek: :ashamed: Se oli kamala! Nostin Rasmuksen ylös ja takaraivo vuosi tosi paljon verta, väliin laitettiin 2 servettiä ja lippis, silti veri tuli läpi mun käsiin :( Lähdettiin ensin etsimään vessaa, että saatais haavaa putsattua ja vähän katsottua, Rasmus ei menettänyt tajuaan, eikä oksentanut, itki vaan hurjasti, mikä oli tietysti hyvä merkki, mut olin silti ihan paniikissa, mua pelottaa ihan kamalasti noi päänseudulle käyvät vahingot, kun se mun serkku kuoli, kuolinsyy oli kallonmurtuma :ashamed: :'( Se näytti musta ihan järkyttävän pahalta se haava, iso vekki ja syvä. Samin täti soitti ambulanssia, mut eivät suostuneet sitä lähettämään vaan käskivät johonkin toiseen kapunkiin lastensairaalaan!! Etsittiin sitten taksi ja mentiin lähimpään sairaalaan, jossa sitten loppujen lopuksi saatiin hoitoa, haavaa vähän puhdisteltiin ja sitten liimattiin. Ehdittiin vielä laivaankin takaisin, vaikka aikaa oli enää tunti. Kamala kuhmu siinä päässä on ja iso punainen haava, Rasmus aristelee sitä tietenkin ihan hirveesti. Mut hyvin on voinut koko ajan sen jälkeen, ollut ihan normaali. Mutta kyllä pelästyin ja järkytyin ihan kauheesti. Nyt sitten täytyis ottaa vähän rauhallisemmin, mut melko vaikeeta se on tolle menevälle 2 vuotiaalle, joka ei osaa/muista päätään varoa tai olla riehumatta...

No joo.. Eilen vein Kelaan opintotukihakemukset sun muut, kävin päiväkodillakin vaihtamassa poikien hoitoaikoja ja muutenkin vähän juttelemassa. Viimeiset työtuntilistat lähetin kans, vielä pitäis kirjoittaa päiväkotiin tulonselvitys lappunen ja lähettää se. Ensi viikolla se arki jo alkaa :eek: Meillä on rytmit vielä sekaisin, Rasmus nukkui tänäänkin vähän vaille 8 ja Joonatan yli 8. En olis ikinä uskonut, että toivoisin lapsien heräävän aikaisemmin tai palaavan rytmeihin :LOL: Mun pitää ennen kahdeksaa lähtevällä bussilla jo lähteä!! Eli pojat menee hoitoon jo n. 7.45 :eek: Onneksi sentään pystytään kai hakemaan ne suht aikaisin, ettei niiiiiin pitkää päivää niille tule. Pitää noi hakuasiat vielä miettiä ja katsoa et miten järjestetään ne.

Edelleen kommentointi taitaa jäädä, kun on vähän kiire tässä ja omaa napaa tulikin noin kauheesti :ashamed: Viimeisiä lomapäiviä viedään! Lähdetään Jontun ja mun äitin ja isäpuolen kanssa veneilemään kohta, Rasmusta ei viitsitä mukaan ottaa, kun saaressa on kuitenkin märkää, liukasta ja vaarallisia paikkoja, Sami tekee Rasmuksen kanssa sit jotain rauhallisempaa.

Mä voisin tohon tapaamiseen ehkä päästä, riippuu vähän ajankohdasta, kun jouduttais saman päivän aikana ajella kotiin, kun Samilla on kai sitten sunnuntaina taas töitä.

Danjuskalle jaksaisia öihin :hug: Raskaanaoleville jaksamisia muuten vaan ja tähän helteeseenkin (mikä ainakin täällä pk-seudulla on, tai ainakin pitäis olla/tulla).

Moi!

Ihanat ilmat olleet, ollaan oltu koko ajan ulkona ja käyty uimassa joka päivä.
Mattopyykillä oltiin maanantaina ja eilen, maanantaina pesin mummun matot ja eilen omat, mitkä pystyi itse pesemään. Lapset oli mukana molemmilla kerroilla ja tosi hyvin meni, vaikka meren rannassa oltiinkin. Söivät eväitä ja Lotta pesi muutaman mummun pikkumaton. Porkkana oli, että sitten mattopyykin jälkeen mentiin uimaan siihen lähelle uimarannalle =) Sitten on tapailtu kavereita lapsineen ja poimittu marjoja ja oltu vaan.

Peppi ihanan kuuloinen reissu teillä ollut. Paitsi tietenkin Rasmuksen onnettomuus :( Uskon, että pelästyit kyllä paljon. Mun toinen pikkuveli oli pienenä tosi onnettomuusaltis, sen päätä käytiin useampaan otteeseen ompeluttamassa päivystyksessä, onneksi ei koskaan mitään vakavampaa käynyt.

Niiskuneiti me päästäis tapaamiseen 12.9., ehdin vielä työvuoroihin toivoa vapaata =)

Uneton millaista asuntokuumetta podet? Noi kuumeet on aina pahoja ;) Mitäs teille muuten kuuluu? Pääsetkö sä tapaamiseen?

Nyt pitäis lähteä puita kärräämään liiteriin... en ole vielä edes aloittanut ja niitä on paaaljon. Jos koittais nyt joka päivä viedä vähän. Aitamaalaustakin olis vielä tiedossa. Pitää lähteä aloittelemaan hommia.

Aurinkoista viikonloppua kaikille!

Täällä sairastetaan vaihteeks, pojalla kuumetta 38.5-40 riippuen kuinka lääke vaikuttaa. yksii ja räkä lentää. no, toivottaasti ei tyttöön tartu ku se on lähdössä yötsyyn viikonloppuna.
Täällä on taas turkasen kuuma, auringossa reilu 40 mittarissa, ei mitää tolkkua. ja lat on ku pylväät, varpaissa näkyy taas olevan makkarat :LOL:

Peppi, hui tuota Rasmusta, sehä on ku mun sisko pienenä, yhtä riskialtis.

moro

Hetki omaa aikaa :) mies vei Tatun uimahalliin kun on sinne koko kesän kärttänyt.. Jenna nukkuu vaunuissa.. Tilasin sen manducan ja tosi näppärä kapistus!

Miehen eka työviikko takana ja ihmettelen että miten nopsaan viikko ja illat meillä lasten kanssa menneet!
Olen huomannut että oma mieliala heijastuu suoraan Tatuun.. poika on ollut tosi kiltisti ja turha vastaan jupruilu on tällä viikolla jäänyt pois. Vaikka kovasti on isän poika niin on taas alkanut enemmän hakeutua myös minun kanssa touhuamaan.. Ja ehkä osittain huomannut että ei se pikku sisko kokonaan äitiä omi itselleen ;)
Eilen illasta itsellä oli hermokireällä ja heti alkoi poikakin jupruilemaan.. piti laskea useempaan otteeseen kymmeneen että sai oman mielen rauhoittumaan. Sitten sovittiin Tatun kanssa että ollaan kunnolla kumpikin ja tilanne korjautui :D
Vähän painaa yksi asia.. sanotaan näin että meitä syytetään semmoisesta mitä ei olla tehty.. voisinkin vaikka kerhon puolella käydä jos vaikka ois jollain vinkkejä antaa miten toimia.

R:stä oli joku aika sitten puhetta.. Tatu on alkanut ihan parin viikon aikana enemmän käyttää sitä. Jos kovasti selittää niin se unohtuu mutta huomattavasti enemmän käyttää mitä alku kesästä.

jenna nukkui viime yönä 21-5 :eek: :D ennätys unet neiti huitas nukkua!
Muuten neitiä meinaa turhauttaa kun mieli tekee eteenpäin mutta kun ei vielä pääse.

Tatulla yöt menee ihan ok.. nyt kun juo paljon helteitten aikaan niin herää pissalle ja saattaa käydä kuikkaamassa meidän huoneeseen.. joskus herättää ja joskus huomaan aamulla että ovi on ihan auki (yleensä raollaan) välillä myös kertoo että kävi hereillä ja katsomassa. oon yrittänyt sanoa että herättäis niin tulen peittelemään mutta taitaa itsekkin niin unessa olla että varmista avaan että paikalla ollaan ja painuu takas nukkumaan.

Peppi:
Kamalan kuulonen tuo Rasmuksen haaveri! :eek: Onneksi selvisitte "vaan" liimauksella ja säikähdyksellä. ois voinu pahemminkin käydä. oli kuitenkin enkeli matkassa =)

josko jaksais mennä jotain kotitöitä tekemään.. tai sitten ei X)

Moikka!

danjuska, kävin kerhon puolella kirjoittelemassa sulle. :hug: meillä on sitten eilen ollut yhtä aikaa kiukkuisuutta ilmassa. jaksuja kovasti arkeen. :hug:

Minä oon ihan itekseen kotona. olin aamuvuoron töissä ja pojat ovat menneet sillä aikaa mökille. on mulla auto, mut en tiedä kiinnostaako edes lähteä mihinkään. kaupassa tarvii käydä, mut en sit muusta tiedä. eilen paho niin pahasti taas kerran pinna kiinni, että ei kiinnosta mikään. että mies voi olla ärsyttävä. arrgghhh. olin vaan niiiiiin väsynyt. :ashamed: |O onneksi nyt on hieman pirteempi olo ja saan hetken olla ihan rauhassa, mikä on aika outoa mulle.

huomenna ja maanantaina on vapaata onneksi. huomenna on serkun rippijuhlat ja maanantaina menen kaverini kanssa käymään ikeassa päiväreissulla, kun kaveri pyysi seuraksi. mukavaa. :D

Miikalla tuli ti-ke sekä ke-to öinä pissat sänkyyn, mitä ei ole tapahtunut koko sinä aikana jolloin on ollut ilman vaippaa yöllä. siis n.kuukausi. to-pe yönä ei ollut tullut kuin ehkä ihan pieni liraus housuihin. sitten ennätettiinkin jo pissalle 6 jälkeen, kun oli heräteltävä päiväkotiin lähtee. viime yönä huusi vähän vaille 2 äitii ja käytiin pissalla. siis yöstä selvittiin jo kuivin housuin. jess. ajattelin jo että täytyy laittaa hetkeksi aikaa vaippa takas, kun noin alko kastelee. vaikutti varmaan toi päiväkodin aloittaminen. toivotaan että menee pian ohi. :)

Peppi, aivan hurjalle kuulosti tuo Rasmuksen onnettomuut. toivotaan että paranee hyvin ja onneksi ei käyny pahemmin. :hug: Rasmukselle kovasti.

jeps, mut nyt mie meen miettii mitä tekisin...aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille. B)

peppi hui kauhea mitä teidän pojalle on käynyt.

Täällä poksuu taas viikot nyt mennää jo rv 25+0

Lämmintä on taas pitänyt mutta sais kyllä vähän viiletä kun tuntuu ettei jaksa tämän mahan kaa tämmösiä ilmoja enää kauaa.

Moikka moi.

Huh, kun jännittää ihan liikaa huominen! Pojilla alkaa piiiitkän kesäloman jälkeen päiväkoti ja mulla koulu!!! Joillain ruotsin kursseilla, mihin ei kuulemma edes tarvis mennä, kun siellä käydään niin helppoja asioita läpi jne.. Niin kaveri sanoi. Mut aion huomenna kuitenkin mennä ja sit päättää, että meenkö vielä loppuviikonkin. Eniten kuitenkin jännittää poikien hoidonaloitus :ashamed: Voin kuvitella ja oikeastaan olen ihan satavarma, etteivät todellakaan hyvin jää hoitoon, nään jo mielessä, miten riuhdon Rasmuksen irti mun sylistä ja miten se potkii ja huutaa :ashamed: :'( :| Ja Joonatanin kanssa varmasti sama homma, itkun kanssa se sinne jää, aivan varmasti, toivottavasti joku on siinä vastaanottamassa, kumpaakin!

Huomenna pitää herätä aikaisin, mitenhän sitä ehtii saada kaikki hommat tehtyä, en käsitä. Sit pojat hoitoon ja ite kohti tunnin koulumatkaa :eek:

Kiitos Siru, Koivunkäpy, Danjuska, jellona ja taaperotx4 :hug: :heart: :flower: Rasmus taisi viime yönä sit kolauttaa sen päänsä jotenkin siihen sängynreunaan, kun oli tullut verta vähän tyynylle ja siihen haavanympäristöönkin ja hiuksiin :( Taidan ottaa sen taas meidän väliin nukkumaan, viime yö oli eka, jona oli omassa sängyssään ja heti kävi noin :ashamed: En oo kyllä ihan varma, että kävikö siinä noin, mutta niin ainakin voisin kuvitella, en keksi muutakaan syytä, miksi sieltä olis taas vertä tullut.

Ihanalta kuulosti Sirun ja lasten mattojen pesut, sun muut hommat :) Oon lukenut noita lapsihoroskooppeja ja oinaan kohdalla kyllä kirjoitetaan, että on tapaturma-altis ja se on tullut kyllä huomattua :whistle: Ja muutenkin oinaan kuvaus sopii Rasmukseen täydellisesti... Huoh :D

koivunkäpy, mites teillä jaksellaan?? Ei sen puoleen, taisin mäkin aika rämäpää lapsena olla, vaikken oinas olekaan :D Paritkin arvet muistuttamassa yhdestä jos toisesta tapaturmasta!

Danjuska, kävin minäkin kerhon puolella kirjoittelemassa! Mukava, kun Jenna on nukkunut nyt paremmin! Kiva, että teillä on mennyt aika hyvin ja muutenkin kivasti, kun mies palannut töihin.

jellonalle haleja :hug: Tsemppiä tuohon vaipattomuuteen.

Nyt vielä hetkeksi telkkaria katsomaan ja sit untenmaille, jos se uni nyt sattuu tulemaan :ashamed:

Heipähei!

Minä olen palannut työelämään ja sen kyllä huomaa! Ei jaksa enää työvuorojen jälkeen koneelle kammeta samalla tavalla kuin kotona ollessa.
Pojat on olleet ekasta päivästä saakka päiväkodissa kuin kotonaan ja minä olen viihtynyt töissä erittäin hyvin, vaikka raskas osasto potilasmatskultaan onkin.

Tässäpä pikaiset kuulumiset, nyt kotihommien pariin! Huomenna on vapaapäivä, joten mielelläni tänään teen kotihommat siihen malliin, että huomenna vaan ollaan ja nautitaan =)

Aurinkoisia päiviä teille kaikille!!

-Gerbera-

Niiskuneiti, pitikös sun aloittaa se elokuun ketju? :whistle: :D Nythän ollaan jo puolessavälissä ;) Nopeesti se aika menee vaan!

Mullakin eka kouluviikko nyt takana ja voi näitä tunteiden vuoristoratoja, mitä tälläkin viikolla on tullut koettua :ashamed: Ensimmäisenä hoitopäivänä Joonatan jäi TOSI reippaasti hoitoon, Rasmuksen jouduin kolmena ekana päivänä repiä sylistäni irti, siis tyyliin sormi kerrallaan :( Ihan kamalan huudon kanssa sitten niinä päivinä jäi, voi sitä ilmettä, kun ikkunasta vilkutti ja itki :'( Tuli siinä äitilläkin itku, kun bussipysäkille kävelin (mut pakko oli tsempata, kun eihän siitä olis loppua sit tullukaan, jos olisin kunnolla antanut tulla :whistle: ). Joonatan on jäänyt kaikkina muina (ekaa pvää lukuunottamatta) melko huonosti, itkien ja jonkun on täytynyt ihan syliinkin ottaa (muuten tulee vaan mun perässä ).

Päivät on pojilla kuitenkin mennyt ihan kivasti, ma ja ti Rasmus oli kuulemma aina välillä äitiä ikävöinyt, mut jo keskiviikkona oli jo kuulemma oma hymyilevä, naurava, ilmeikäs itsensä :heart: Näin sanoi hoitaja. Joonatanilla on kaikki sujunut kivasti ongelmitta, siis aamujäämisten jälkeen.

Tämä aamu meni sitten jo oikeastaan tosi kivasti!! Muina aamuina Rasmus on aloittanut jo kotona itkun, ettei halua päiväkotiin ja sitä on jatkunut automatkan ajan, aina voimistuen, mitä lähemmäs pk:ta ollaan ajettu :ashamed: Tänäkin aamuna oli sitä jo aloittamassa tai aloittikin, mut huomattavasti vähemmän aikaa sitä teki ja autossa, kun käännyttiin pk:lle niin sanokin "joo, tänne" :) :heart: Eikä itkenyt YHTÄÄN! Meni kiltisti hoitajan sylkkyyn ja vilkutteli nätisti ikkunasta, vähän vakava ilme oli naamalla, mut kuitenkin :heart: :heart: Voi, miten hyvä mieli siitä tulikaan!! Joonatan itki vähän, mut huomattavasti vähemmän, kuin muina aamuina ja taisi lopettaa sen heti, kun katosin näköpiiristä :)

Aika hurja viikko oli, vaikka menikin niin nopeasti. Ollaan viikossa käyty läpi tyyliin koko ruotsinkielioppi :eek: Kyllähän joitain asioita jopa muisti, mut aika hyvää teki tää kertaus! Vapaaehtoinen oli tämä kurssi, mut tosiaan ihan tarpeellinen.

Ens maanantaina alkaakin sit ihan kunnolla! On tässä käynyt viikon aikana mielessä, että oonkohan ihan hullu, kun oon tämmöiseen ryhtynyt, mut juttelin tänään yhden opiskelijan kanssa tuolla koululla ja se kertoi, kuinka on tehnyt harjoitteluja mm. lastenklinikan päivystyksessä ja lasten syöpäosastoilla, sen keskustelun jälkeen tuli kyllä semmoinen olo, että mä tosiaan haluan tehdä tätä ja että oon oikeassa paikassa ja oikealla alalla (vaikka siis kätilöksi haluaisin, mutta kätilöhän valmistuu ensin sairaanhoitajaksi ja on siis sairaanhoitajan pätevyys, niin löytyy siltäkin alalta paljon semmoisia paikkoja, joissa voisin/haluaisin työskennellä ). Saa nähdä, mitä tossa kätilöasiassa käy, pääsenkö vaihtamaan (pääsykokeiden kautta) Metropoliaan (jossa klä-linja) vai valmistunko ensin sairaanhoitajaksi (vai ehkä sittenkin terveydenhoitajaksi, sekin valmistuu ensin sairnaahoitajaksi ja siitä jatkaa th:ksi)!! Ihan mihin näistä vaan päädynkin niin joka tapauksessa saan ensimmäisenä sairaanhoitajan pätevyyden :)

Voi apua, ketä nää mun selostukset edes kiinnostaa :LOL: :LOL: Mut ei varmaan jäänyt epäselväksi, että innoissani oon :D Harmi vaan, kun pelkkä innostus ja motivaatio ei auta tätä koulua läpäisemään :whistle: Töitä täytyy tehdä ja paljon sen eteen.

Täällä on ollu nyt tosi hiljaista, eikä Jellonakaan ollut käynyt kirjoittamassa, vaikka yövuorossa olikin!!! Hyi sua :whistle: Niin ei saa enää tehdä! Tai vaan hyvästä syystä ja se on, et jos ei ole vaan ehtinyt ;)

Mitä kaikille kuuluu?? Tinttamoosestakaan ei ole näkynyt pitkään aikaan! Ja eikös Tanskukin luvannut silloin joskus aikoja sitten, että kirjoittelis useammin? ;) Entäpä sit Koivunkäpy, Smirge, Epeli, Metku, TIGRU!! Siru, LILLUKKA, Uneton, Hannamari, Hannele, Danjuska sun muut!! :attn: :attn:

täälä ollaan, kutakuinkin hengissä. mulla eilen paukahti liitos vasemmalta ja itkua tirraten liikuin eilisen ja yöllä ei paljon nukuttu.

Tyttö alotti koulun, innoissaan on! tosin mä alotan sodan koulua vastaan maanantaina, lain mukaan koulumatka+odotus ei saa ylittää 3h Annalla ylittyy kolmena päivänä 3h odotusta+matkoja. kaks tuntia päivässä kestää koulumatkat, tosin ite päädyin kuskaamaan osan viikosta koska tulee 7h päiviä neitille muuten, ja se on mun mielestä tuomoselle ihan liikaa :ashamed: :kieh: kahtena päivänä koulua on 3h, mutta Annan päivät on tuolloinkin 6h jos en ite kuskaa. Perjantaina koulu alkaa 9.30 ja sitli kyyti tule 7.30, ei mitään järkeä. hiukka kiehuttaa.

Eilen valuttelin pikkusen mehua (9l) ja täytyypä sanoa etten oo ikinä saanu tehtyy noin hyvää memmuu :p

Moikka!

peppi, pyydän anteeksi etten käyny viime yönä. olin vaan patalaiska enkä jaksanu kirjoittaa mitään. ehtinyt olisin kyllä..tunnustan. :D yritän nyt kirjoittaa sit jotain vaikka ei meillä ole mitään tapahtunut. :whistle: Kiva kun sie viihdyt koulussa. Voimia noihin teidän aamuihin. onneksi päivä päivältä menivät jo paremmin. tiedän jopa tunteen kun pitää toinen itku silmässä jättää hoitoon. :'( luulen että jo muutaman viikon päästä homma onnistuu jo hyvin.

Mulla siis toinen ja tällä kertaa viimeinen yö sit olis pari päivää vapaata. täällä on kalamarkkinat nyt viikonloppuna. siellä mennään huomenna iltapäivällä käymään. pojat odottaa jo kovasti että päsevät herkuttelee, huvinsa kullakin. :) herkutellaan koko ilta kun mullakin vapaata, ihanaa. :D

Mulla on nyt sit suunnitteluasteella se 12.9 tapaaminen siellä niiskuneidin luona. olen tulossa itekseni poikien kanssa, joten se hieman mietityttää. mies kyllä sanoi, että kyllä sie pärjäät ja ei sinne kauaa aja yms. mut ainut on toi yö ongelma...oliskohan mulla ja pojilla mahdollisuus olla niiskuneiti teillä yötä siis la-su? en kuitenkaan mitenkään voi vaan päiväreissua heittää, tai sit jonkun muun luona. pistän tuolla naamakirjassakin viestiä tästä, mut nyt ilmoitin tännekin samalla. :)

Aleksi päätti sit lopettaa jääkiekko uransa, eikä jatka joukkueessa. sanoi pelaavansa ulkojäillä, mutta ei muuten ja pysyy hyvin tiukkana asiassa. jalkapallo on kuulemma paljon parempi, joten haluaa sitä harrastaa. :) mies vaan ei ymmärrä nahkakuula pelin päälle yhtään, mut oon nyt saanu jotenkin perusteltua ja selitettyä tätä juttua, että voi joinain kertoina viedä pojan harjoituksiin. :)
Miikan ajattelin ilmoittaa sellaiseen gladiaattori jumppaan, jossa on kait teline juttui ja kaikkee mitä liikuntasalissa pystyy kehittelee. on muistaakseni naisvoimistelijoiden järjestämä.

koivunkäpy, aika hurjia aikoja Anna joutuu odottelee tosiaan tuota taxia. kohtuuttomia koulupäiviä tuon ikäiselle. toivottavasti asia jotenkin selviäis. :hug:

danjuska, mites se teidän asia on edennyt mistä kerhon puolella oli juttuu??

Mulla ei oikein runosuoni syki...ollenkaan niin hyvin kuni pepillä. lopetan nyt tähän ja katson jos kirjoitusvimma paranee yön edetessä. kauniita unia kaikille. :hug:

Hei!

Täällä sataa kaatamalla. Just kun meidän piti miehen kanssa lähteä moottoripyöräajelulle... ehkä ens kesänä sitten =) Tähän asti ollut ihanat ilmat lomalla, että kai yhden sadepäivänkin kestää. Viikko olis vielä lomaa jäljellä, ja on kyllä loma tehnyt tehtävänsä; on päässyt työasioista kyllä ihan irti, vaikka työkavereita onkin nähnyt :D Keskiviikkona meillä onkin työpaikan tykypäivä, mihin meen. Ja ti ammattiosaston hall. kokous, mihin myöskin meen.
Koulu alkoi täällä jo tiistaina, Lotta oli innoissaan. Vaihtui koulu, luokalla onneksi edelleen muuten samat kaverit+lisäksi tuli pari poikaa. Enkkukin alkaa ens viikolla, sekin on kuulemma jännää =) Nyt on vaan tosi isossa koulussa, kun 1-2.lk kävi kahden luokan viipalekoulussa, missä yhteensä n.40oppilasta. Nyt jotain yli 500 tuossa koulussa, mutta sekin on kuulemma vain hienoa. Kiva, että 1-2lk. sai käydä pienessä koulussa. Koulumatka piteni puolella, vajaa 3km nyt. Pyörällä kulkee ja talvella sitten kävellen.

Otto aloitti srk:n kerhon pe ja yllätti mut ihan täysin. Jäi niin hienosti sinne, että ei olis edes huomannut moikata mulle. Tuo kerho on siis 2x vkossa, ti ja pe klo 13-16. Ilmoitin Oton sinne, kun tarhapäiviä tulee niin vähän, n.8/kk, välillä ei tuotakaan ja nyt selvästi kaipaa kavereita. Pääsi pieneen ryhmään, 4 tyttöä ja 4 poikaa, aika samanikäisiltä näytti, vaikka 4-6v on ikähaitari. Kerhossa on tosi ihanat kerhotädit, toinen on mun hyvän ystävän sisko. Lottakin on käynyt 5v. tuossa kerhossa, sekin oli Otolle tärkeä juttu, että hän menee kans kerhoon :D Eikä sitten meinannut lähteäkään kerhosta. Me oltiin koko ajan vaan puhuttu, et miten isot pojat menee hienosti kerhoon, eikä ollenkaan, et miten isot pojat lähtee hienosti kerhosta :LOL: Tuo iso poika-juttu on meillä nyt lähes päivittäin puheissa =)

Ilmoitin Oton myös 4-5v. poikien kuperkeikkaklubiin, eli jumppaan. Hänen hyvä kaverinsa on ilmoitettu myös, nyt odotellaan, miten poikien jumppaharrastuksen käy. Molempien isosiskot ovat yhdessä käyneet jo vuosia jumpassa, nyt olis sit poikien vuoro. Viime vuoden aikana molemmat alkoi kyselemään, et pääsiskö hekin. En muista, oliko harrastuksista jokin aika sitten juttua, mutta kyselenpä nyt, että harrastaako muut joulutähdet jotain ja mitä?

Me järjestettiin yllätysvauvakutsut pe kaverille. Oli oikein onnistunut ilta ja täysin yllätyksenä tuli tälle odottajalle :) Nyyttäriajatuksella pidettiin ja jokainen toi pienen lahjan odottajalle tai vauvalle. Syötiin hyvin ja juteltiin kaikenlaisista asioista, sitten ystävä sai katsoa lahjat, saikin tosi ihania lahjoja. Lopuksi kaikki sai tehdä ennustuksen, mihin tuli vauvan sukupuoli, synt.pvä, paino, pituus, nimiehdotukset tytölle ja pojalle, koska eka hammas, koska eka sana ja mikä se on, koska eka askel, tuleva ammatti ja harrastukset :D Paikalla oli 10 vierasta juhlakalun lisäksi. Vieraita oli äiti, anoppi ja ystäviä.
Ai niin, tämä meidän ystäväpariskunta kysyi meitä kummeiksi :heart:

Peppi ihanaa, että olet noin innostunut opiskelusta =) Toivottavasti onnistus vaihto sitten myöhemmin, jos vielä haluat sitten vaihtaa. Kiva, että pojillakin sitten alkoi sujumaan hoitoon jääminen hyvin, alkuvaikeuksista huolimatta. On kyllä kamalaa jättää itkevät lapset, vaikka sitten koittaakin ajatella, että itku ei varmasti kauan jatku, kun äiti häipynyt näköpiiristä.

Koivunkäpy voi miten pitkiä päiviä Annalle tulee :( toivottavasti järjestäisivät jotenkin niin, ettei tarvis noin pitkiä aikoja odotella. Missä Anna odottelee kyytejä/koulun alkamista?

Jellona kiva, jos säkin tulet tapaamiseen! Ai niin, sä olitkin laittanut, et Miikka aloittaa ehkä gladiaattorijumpan (ihana nimi jumpalla :D ).

Nyt jos suunnittelis kaupungille lähtöä. Täällä olis Intersportissa kaikista -20% ale (myös alennetuista), eilen kävin jo hakemassa uudet juoksulenkkarit, en koskaan raaski ostaa niitä oikean hintaisina, ihan tarpeeksi maksoi alessakin. Mutta on niin hyvät juoksulenkkarit (Asics), etten uskalla vaihtaa merkkiä, tuo merkki mulla on ollut jo varmaan 7-8vuotta. En vaan eilen ehtinyt katsella mitään muuta, mies sanoi nähneensä lasten nappiksiakin edullisesti. Lotalla on nyt hyvät, mut jos ostais jo seuraavan koon. Samoin sisäpelikengät tarvis Lotta.

Nyt valmistautumaan lähtöön. Moi!

morjes

Jos tässä välissä kerkeis kirjoitella.. Jenna nukkunut jo hyvän aikaa vikoja päikkyjään ja varmaan ihan just heräilee..

Meillä on riittänyt touhua ja tänäkin päivänä ensin käytiin siskon kanssa lenkillä ja päivällä suunnistettiin koko porukka luontopolulle =) Käristettiin vaahtokarkkeja nuotiolla jne =)
Tatu oli innoissaan ja pinkoi osan matkaa kaukana edellä.. oli innoissaan kun nähtiin sammakonpoikasia jne.

Siru: Meilläkin Tatu tykkää käydä kerhossa. Kävi viime talvena ja nyt syyskuussa alkaa myös. Täällä tosin vaan 1 kerta/vk.. Lisäksi Tatulla on virikepaikka päiväkotiin, eli menee aina kun mahtuu ryhmään. Näkee pojasta selvästi että kaipaa ikäistään seuraa välillä.
Tatu ei tällä hetkellä harrasta mitään.. futiskerhon aloittaa jahka se alkaa.. Se on pikkuisten liikuntakerho jossa liikutaan ja pelaillaan eri pelejä. Siitä voi sitten kuusi vuotiaana edetä joukkueeseen jos haluaa. Tatu innostunut potkimaan palloa tänä kesänä ja lupasin että tuohon kerhoon pääsee kokeilemaan jos haluaa. Kovasti sitä odottaa :)

Eilen käytiin siskon kans ostoksilla ja tarttui paljon kaikenlaista mukaan.. Meillä on Tatun kanssa yhteisenä projektina nyt akvaarion laitto =) mulla oli joksus ihan pienenä akvaario ja nyt laitetaan tuo 100litrainen pystyyn. ensi viikolla haetaan kalat. Poika sanoi että hän haluaa ainakin mustan kalan ;) musta tuntuu nyt tällä hetkellä olevan jonkunlainen lempiväri Tatulla.
Meillä on elo ollut jotenkin hyvin paljon seesteisempää kuin esim. puoli vuotta sitten. Itsellä kasvanut pinna huomattavsti ja ehkäpä myös hieman enemmän osaan johdonmukaisempikin olla.. että jos on poika kasvanut niin on myös äitikin ;)

Jennan yöt menee hyvin vaihtelevasti.. monena yönä alkaa hihkuminen ja pää pystyssä sängyssään kiljahtelee eikä meinaisi asettua millään. nyt onkin monta yötä nukkunut kainalossa. siinä tyttö nukkuu hyvin mutta herää aamulla sitten kun itse alkaa heräilemään.. mutta onhan se pikkuinen aivan ihana siinä kainalossa :heart:
ja aamut muutenkin niinihania kun tyttö on yhtä hyvyä ja pian sen jälkeen kun Jenna on herännyt, tepastelee Tatu meidän sänkyyn ja pikkusiskon hymy vaan levenee :D

Jellona: Ei ole nyt kuulunut mitään siitä.. vähän ihmetyttää ja samalla hirvittää mikä tästä tulee.

Nyt tuli tatu portaikkoon hihkumaan että vauhtia vauhtia :D joten pitänee mennä että saavat mokkapaloja ;)

Se olis huomenna arki taas :) :eek: Toisaalta kiva, kun koulu alkaa nyt kunnolla, mut kyl sitä taas jännittää lasten hoitoonjäämiset jne. :ashamed:

Me ei olla kummempia viikonloppuna tehty, eilen aamupäivästä oltiin poikien ja mun äitin kanssa kävelyllä, pareissa puistoissa käytiin jne. Tänään ollaan kyläilty mun mummun ja papan luona.

koivunkäpy, toivottavasti tulis nyt joku tolkku noihin Annan koulumatkoihin, eihän tommonen oo todellakaan yhtään oikein |O Mites oot nyt jaksellut?

jellona, olipas hyvä, että edes toisena työyönä olit käynyt kirjoittamassa ;)

sirun kirjoituksia on aina yhtä mukava lukea :hug: Ihana toi Oton kerhoon meno :D Meillä on ollut jo tosi pitkään toi iso-poika-juttu! Keväällä se oli tosi suuressa numerossa, söi hyvin, koska on iso poika ja haluaa kasvaa isoksi jne. jne.! Joka päivä sitä yhdessä ihmetellään, että miten onkaan niin iso ja taitava :heart: Meillä ei mitään harrasteta, tuntuu, että riittää ihan hyvin "harrastukseksi" tuo päiväkoti, kun joka päivä siellä ovat (onneksi pystytään edelleen tekemään vähän lyhyempää päivää, haetaan heti päiväunien ja välipalan jälkeen), ei riitä voimat ottaa just nyt ainakaan mitään harrastusta, Samillakin alkaa pian taas iltahommatkin... Ja sit toisekseen, Joonatan on sen verran ujo, että tuntuu, ettei ainakaan tällä hetkellä nauttis semmosesta harrastustoiminnasta :) Katsotaan sitten, kun kiinnostusta alkais löytymään. Talvella käydään ihan varmasti luistelemassa, jo viime talvena kävivät 1-2krt viikossa iskän kanssa ja sitä semmosta jatketaan kyllä :) Täytyy ens syksynä/talvena katsoa, jos laitettais johonkin minikiekkokouluun, jos itse haluaa (pakottamalla en halua viedä, tietenkään). Kuulostipas IHANALTA noi yllätysvauvakutsut :heart: Tosi hauska idea ja varmasti tuleva äiti tykkäsi :flower:

Sami on kipeänä, ehdin jo ajatella, et olisko sikainfluenssaa, kaikki muut oireet sopii, mut kuumetta ei ole, terveysneuvonnassa ja lääkärikin sanoi, että on sit ihan perus flunssaa, et tossa sikainfluenssassa on aina sitä kuumetta, korkeaa. Ja nimenomaa alkaa sillä kuumeella. On varmaan huomisen kotona, täytyy vähän voinnin mukaan katsoa, että jäiskö pojatkin kotiin vai viekö Sami ne sit myöhemmin hoitoon (lyhyeksi päiväksi), mä toivoisin, että voisivat olla kotona... :)

Iltoja!

Danjuska, toivotaan että se olis tullu järkiinsä eikä enää tuliskaan mitään. :)

siru, mie jo juu selittelin noita Miikan harrastuksii. ihanalta tosiaan kuulosti nuo vauvajuhlat. =) ja meilläkin käytetään hyvin usein tuota iso-poika nimitystä. :)

peppi, Jonilta terveisii. :)

koitetaan vaikka naamakirjan kautta koota sitä porukkaa jotka pääsis sinne tapaamiseen niiskuneidin luo, jookosta, kookosta?! mut muistakee mie tartten yöpaikan poikineni muuten en pääse. ;)

huomenna ihanaa viel vapaapäivä, viedän aksu eskariin, mut muuten ollaan mikkiksen kanssa vapaalla. mies toi tänään kaveriltaan raparperia joten siitä tehdään piirakka jossain välissä. ja ehkä kutsutaan ittemme heille illalla kahville/teelle. :D

Mut nyt pikkuhiljaa unten maille.. :wave:

jatkampa vielä hetken.. katottiin sormusten herraa mutta ei jaksa loppuun asti |O

Peppi: Toivotaan että poikien hoitoon jääminen alkaa sujua! Muistan kuinka paha olo jäi itellekkin kun poika hoitoon jäi itkien :/
Minusta on mukava lukea sinun opiskelu suunnitelmia :) Tässä on alkanut itseäkin kutkuttaa ajatus että opiskelisi uuden ammatin kerta en voi entisessä toimia. Mutta ihan vaan ajatus tasolla vielä.. :whistle:

Siru: tosi ihanilta kuulosti nuo vauva kutsut.. Mukava varmaan sitten katsoa että kuka osui arvailluissaan lähimmäksi oikeaa =)

Käpy: Toivotaan että Annan kyyteihin tulee selvyys!

pikku hiljaa jos nukkumaan kampeis..

Yhteistyössä