Joulutähdet -05 heinäkuun pinoon!!

Joulutähdet -05 heinäkuun pinoon!!

Ametisti 2.1 tyttö***
Caramelli 1.12 Neea, Oulu, 78,5cm / 11600g
Danjuska 10.12 Tatu Onni Oskari*, Oulainen, 78,4cm / 11850g
Epelis 21.12 Lauri Artturi*, 74cm / 8800g
Gerbera 4.12 Julius Weeti Elmeri***, Kuopio, 77,5cm / 10500g
Hannamari 14.11 Vili Valentin**, Pirkkala, 75,5cm / 9340g
Hannele 5.12 Niilo Elmeri*, Tampere
Huothanna 22.12 Mico
jellona78 4.1 Miikka Henri Joonatan**, Mikkeli, 88,3cm/13400g (2v)
JemiJassu 5.12 Juulia Lumi Linnea, Turku, 76,6cm / 10720g
jemma 6.12 Lisen Amanda**, Ahvenanmaa, 76cm / 9600g
Jonna79 25.12 Wilhelmiina Valpuri**, Loviisa, 72,5cm / 8605g
Jonttuli, Joni*, Kuusamo
Kaiza80 28.12 Matias Juhani*, Turku
katbe 30.12 Juuso*, Salo, 77,8cm / 10745g
kattinka 17.12 Otto Georg Valtteri*, Norja, 74cm / 8090g
koivunkäpy 11.12 Ville Valtteri**, Kontiolahti, 85,5cm/11700g (1,5v) Kristiina 80 23.12 Sauli Otso*, Tampere, 74,5cm / 8540g
kuusikon äiti 5.12 Elina******, 77cm / 9380g
Lillukka76 26.12 Onni Anssi Eemeli*, Savo, 76cm / 10240g
lumikarpalo 2.12 Joel, 78cm / 11300g
mamma-83 7.12 Eino, Helsinki
Mammatuulia 19.12 Noel Luka Ariel*, Helsinki
MammaRiia2 4.12 Maria Hanna Almira****, Kiuruvesi 74,5cm/8400g
minni83 7.10 Lucas Emil Mikael*, Kuopio
Minttusuklainen 31.12 Weeti Marko Sakari**, 82cm / 12500g
Melina 10.12 poika
Metku 10.12 Atte Matias**, Jyväskylä, 76,8cm / 9695g
MM-70 10.12 Topi Tapani***, Itä-Suomi, 88cm/13400g (2v)
Naakka 3.12 Sanni Tuulia**
Naanu86 31.12 Onni Eemil Johannes*, Oulu
nasuliino 11.12 Jone Topias*, 92cm/14440g (2v)
Neve05 10.12 Vera Fanny Margareta***, Porvoo, 73,4cm / 8500g
Niiskuneiti82 27.12 Joonas Mikael**, 90cm/14000g (2v)
Parpapapa 1.12 Jami Aaro Jalmari*, Siilinjärvi, 73cm /9000g
Peppi85 29.12 Joonatan Antti Mikael**, Espoo, 85,5cm/11600g (2v) peppiliina 11.12 Peppiina Venla Emilia
Petra 18.12 Vanessa Marina*, Porvoo, 78,5cm / 11630g
Pirre76 1.12 Erkko, 85cm / 12200g (1,5v)
Regina 5.12 Henrik, Kurikka
Siiri-Miina 14.12 Jimi Juhani Waltteri, 80cm / 13700g
siru2006 19.12 Otto**, 86,5cm/11620g (2v)
smirgelaine 7.12 Sami Antero**, Espoo
Taivaanvuohi 6.1 Anni Catriina**, Kittilä, 73,5cm / 7885g
Tanskuliini 23.12 Veera-Elisa Matilda****, Helsinki, 86cm/12200g (2v)
Tigru78 18.12 Atte Eemeli**, 87cm / 12000g (1,5v)
Tinttamooses7 2.1 Oskari***, 78cm / 10250g
Tiukuliini 3.1 Eetu*, 77,5cm / 10875g
Uneton 5.1 Peppi***, 14kg ja 97,1cm (3v)
Äitee-78 11.12 Dana Emilia**, Espoo, 12090g / 82,5cm

Tyttöjä 15
Poikia 33
Yhteensä 48

Minäpä tein meille heinäkuun pinon. Tosin, en olis edes tajunnut, jos jellona ei olis muistuttanut :D

Mä oon niiiin nauttinut nyt, kun pojat on lomalla päiväkodista :heart: Tää on IHANAA! Kummatkin on paljon paremmalla tuulella, on ihana touhuta niiden kanssa kaikenlaista eikä ole aamuisin koko ajan semmosta "tuliperseenalla" kiirettä :LOL: Ihan rauhassa saa heräillä, käydä suihkussa, syödä aamupalaa jne. =) Pojat näin aamusta tykkäävät kotona leikkiä ja leikit onnistuukin hirmu hyvin, aamu on oikeastaan ainoa ajankohta, kun kunnolla ollaan kotona oltu nyt näillä hyvillä ilmoilla :D Pojista varmasti siis ihan kivakin vähän kotona leikkiä kaikessa rauhassa, kun ei tarvi koko päivää sisällä kökkiä samoissa leikeissä :D

Eilen pojat oli Samin äitillä, kun mä kävin töissä, tänään menevät mun äitin luo, maanantaina olin illassa. Huomenna menevät ehkä taas Samin äitille aamusta... Ja perjantainakin kuulemma voivat, jos on tarve.

Nevelle kiitokset vinkistä! Aika mukavalle paikalle kuulosti se, nimeä en nyt muista kyllä enää :whistle: Voispa joskus käydäkin! Koskas ne teijän kissat nyt kotiutuukaan?

jellonalle kovasti jaksamisia yövuoroihin :hug: Ei kovin pahalta kuulosta noi Tykkimäen hinnat, kun vertaa Linnanmäkeen ja Särkänniemeen... Sielläkin haluaisin käydä :D Jos ei tänä kesänä niin sit ens kesänä :)

Tänään meillä on suunnitelmissa, että lähdetään serkun perheen kanssa Kumpulan maauimalaan! Se on kuulemma tosi kiva paikka =)

Pikaisesti pyörähdän koneella :wave:

Pienten poikasten kanssa kävin aamulla keskustassa shoppailemassa. Ja jädellä käytiin :p
Huomasin, että Hyvinkäällä on tosi hyvin parkkipaikkoja järjestetty! Ja liikenne täällä sujuu kans hyvin, kohteliaita kuskeja!

Nyt on Werneri päikkäreillä ja Julius katsoo Kaapoa tallennuksesta. Minä taidan kohta salaa karata hetkeksi patiolle hengähtämään kera lehden...

Jellona, työ on kolmivuorotyötä, mutta valvomista on 1 yö/listassaan, joten ei paha. Järjestelykysymyshän se vain on, mies pystyy järkkäämään työnsä siten, että on silloin aina poikien kanssa yön kotona. Eri asia olisi, jos yövuoroja olisi useampi. Alunperin hain vanhusten hoivaosastolle, mutta haluaisivat minut terveyskeskusen vuodeosastolle. Siinä on näin aluksi vain lyhyitä sijaisuuksia, mikä ei minua kiehdo lainkaan, mutta käyn nyt sitten kuitenkin haastattelussa. Lupailivat kyllä syksyn mittaan ihan pitkääkin sijaisuutta, katsotaan nyt mitä perjantaina selviää.

Peppi, kiitos! Teilläkin on söpöset pojat.

Nyt minä karkaan sinne patiolle!

mooi

Lapsoset nukkuu ja kohta joutaa jo itekki.

Käytiin aamupäivällä kyläilemässä kaverin ja hänen lapsiensa luona, sitten Tatun kanssa puunattiin yläkerta ja vaihdettiin järjestystä.
Iltapäivällä leikkien lomassa olin miehen kaverina kun puut sahaili loppuun. sitten on viritetty marjapensaitten päälle verkot jne.. koitettu saada pihaa kuntoon että hyvillä mielin voi reissuun sitten lähteä =) ja kun ei tiedetä millon takas tullaan :D

Tatu on tänään välissä ollut kuin enkeli ja toisessa hetkjessä näyttänyt toisen puolen itsestään |O Illasta piti jo suihkuun lähteä ja sanoa pijalle että nyt pysyt isäs luona.. ei pinna jaksa enää :ashamed:
Nukkumaan mennessä kuitenkin oli taas ihana itsenäs ja äitin piti laulaa ja lukea iltarukous =) :heart:
jenna nukkunut jopa kunnon päikkärit tänään!

Huomenna tuleekin minun porukat yöksi kun on ne konepäivät. Harmi että viilenevää lupas :/ Ja ennen kaikkea miehellä alka viimein loma :D
Ollaan Tatun kanssa ajateltu että tehdään aamusta jäätelökakku valmiiksi ja päiväruoka skipataan ja käydään pizzalla kun iskä tulee kotiin. Sanoin Tatulle että älä kerro vielä kakusta isälle, se on salaisuus.. Oli sitten mennyt sipisemään se miehelle.. salaisuudet kerrotaan vain sipittämällä Tatun mielestä, ja sillä ei ole väliä kelle/millon kertoo.. kunhan vain salaisuus sipistään :LOL: ;) :heart:

Jellonalle tsemppiä yöhän ja mukavaa lomaa kun alkaa! :)

Voi hyvät siskot mulle tuli niin hirmuinen ikävä teitä ihan yhtäkkiä.

Gerbsulle Onnea uuteen kotiin.

Danjuska: Otto osaa kans olla vuoroin tosi raivostuttava suorastaan pikkupiru, mutta viimeistään nukkumaan mennessä on kaikki unohdettu ja poika on taas niin kultainen.

Pepille iso :hug: . Sinä se olet aina niin kultainen muita kohtaan. Kiva kun pojat saa lomailla.

Jopas oli vatsaa Kävyllä.

Meillä on alettu arjesta tyttøjenkin kanssa oikein nauttimaan. Yøt on vielä hieman levottomia, mutta päivät ja päiväunet menee jo hyvin. Ensimmäistä kertaa olen tosiaan iloinen, että tytøt syntyivät kaksosina. On ihanaa seurailla miten kommunikoivat keskenään leikkiessään.

Emeline on nauravainne ja iloinen vipeltäjä, joak ehtii ihan joka paikkaan. Otto on hänen idolinsa ja isoveli saa räkäisiä halauksia aina ilmestyessään paikalle.

Ilona on rauhallisempi, mutta temperamenttia riittää. Jaksaa istua pitkään esim hiekkalaatikolla lapion kanssa. Âiti on hyvä pysyä näkyvillä, mutta uskaltaa jo tehdä pieniä tutkimusmatkoja siskon vanavedessä.

Otto taas rakastaa siskojaan ja rakkaudestahan se hevonenkin potkii... Kodin ulkopuolinen maailma alkaa kiinnostaa enemmän ja enemmän ja kyläily naapureiden luona on mukavaa ilman vanhempia. Kysyy onneksi vielä tositaiseksi luvan saako mennä. Hyønteisten pyydystys on mennyt harrastuksena haaviravustuksen edelle, mutta päästää ampiaiset ja hämähäkit niitä hetken purkissa ihailtuaan oman äidin ja isin luokse, eikä ota niitä hengiltä.

Âidin pitäisi alkaa tehdä jotain valtavan takamuksen ja vatsapussin poistamiseksi. Syyskuussa oon nuoruuden ystävän kans lähøssä Nitsaan ja siihen mennessä ois tarkoitus ¨mahtua vaatteisiin, ettei tarvii sielläkin verkkareissa kulkea.

Hienoja kuvia ootte lapsista ja käpy mahasta laittaneet.

Mukavaa kesän jatkoa teille kaikille. Olette usein mielessäni.

:heart: :lla Kattinka

Öitä!

Ihanaa Kattinkakin oli käynyt piristää mun yötä. On ollu ikävä sua. ja teidän kuulumisia. :hug: mukavaa kun teillä alkaa mennä paremmin nukkumiset. ihanalta kuulostivat Oton retket eläinten parissa. =)

Gerbera, ihan oman alan töitä oot siis saamassa. toivotaan onnee perjantaille. ja kiva kun pääset yhdellä yöllä listassa. meneekö pojat sitten kuitenkin jonkinlaiseen vuorhoitopaikkaan? eikös sulla ole iltoja kuitenkin? en minä utelias ole.. :whistle:

peppi, aurinkoista nimpparia! :hug: :flower:

Lillukalle nimpparitervehdys :flower: Mitähän teille kuuluu??

danjuska, mihis kaikkialle te aiotte reissata?

mulla meni eilis päivä hieman vähillä unilla, mut eiköhän tätä suht hyvin jaksa..onhan tuota ennenkin. :) olin porukoilla nukkuu ja iltapäivällä kävin shoppailee mun siskontytön kanssa. ilta menikin rauhallisesti kotona oleillen. tänään on pakko saada nukuttuu enemmän. meinasin ihan kotia mennä, ehkä pojat antaa minun nukkuu päivällä. :) sit ei olis enää kuin yksi yö ennen lomaa. ihanaa kyllä tätä on odotettu. =) :D

Kauniita unii ja aurinkoista päivää. B) :hug:

Moikkelis kamut :wave:

Täällä vietellään laiskaa kotiaamua :D Ei vielä jaksettu ulos lähteä, mun pitäisi vähän siivoilla, kun minun rakas ystävä (Aleksin kummi) tulee perheineen huomenna meillä käymään ja lauantaina tulee anoppi ja appiukko, mutta vielä en ole saanut aikaiseksi tehdä mitään sen siivouksen eteen... ehkä ihan kohta :D

JELLONA, juu pojille on paikat vuoropäiväkodissa. Ole vain utelias :D Joka kerta kun ollaan Mikkelin ohi ajettu, niin olen ajatellut, että pitäisi viestiä laittaa ja kysyä, että oletteko kotosalla, mutta aina se on sitten jäänyt. Sitä on olevinaan niiiiiin kiire kotiin tai vastaavasti sitten mummolaan. Mut ehkäpä sit seuraavalla kerralla (heinäkuun lopulla?).

KATTINKA, kiva, että teillä on arki alkanut sujumaan paremmin! Se vie kyllä totaalisesti voimat, jos ei saa nukkua. Meillähän Julius oppi nukkumaan vasta tänä kesänä (!!!!!!!) täydet yöunet. Ja nyt kun meillä nukutaan, niin onpa oma olokin ihan erilainen.
Ihanalta kuulostaa Oton seikkailut :heart: Jaksuja sinulle sinne!!
Ai niin, minä siirrän aijaa.comin kautta kuvat.

KAIZA, oletko kotosalla 13-15 pvä? Tullaan Turkuun maanantaina, kun tiistaina mennään muumimaailmaan. Ajattelin, että jos oltais keretty jossakin välissä treffaamaan?

Ja PEPPI jos vielä käytte täällä Hyvinkäällä, niin tulkaa käymään! Ja kaik muutkin ovat tervetulleita! Meidän ohi EI saa ajaa!! :D :D

Nyt kait pitäisi männä siivoomaan...

Huomenta!

Aamuyö aurinkoinen ja mun lomani häämöttää aivan edessä enää pari tuntia ja täältä vapaa seuraavavt 4vkoa. Ihanaa. :wave: :D B) :D

Iltaa odotan kovasti kun päästään Kuopioon. varmaankin ainoo kesäreissu miehen kanssa kaksin. toivottavasti saan unen päästä kiinni aamulla niin jaksan illalla. :)

Miehen sisko tulee poikaystävänsä kanssa meille poikien kanssa. mukava kun pojat saa olla ihan omassa kotona yötä eikä tartte mihinkään roudata. huomenna ehkä menevät miehen siskon kotiin päivällä. :)

Gerbera, ollaan heinäkuun lopulla kotona. ilmoittele vain, kun olette ajelemassa ohitse. olisi niin kiva nähdä. paitsi me ennätetään teille varmaan eka, kun luultavasti ensi viikon aikana yritetään lähteä reissuun jos vaan ilmat on aurinkoisii. B) te lähdettekin sit sinne muumimaailmaan.

Puuhamaa on ainoo pakko paikka missä käydään, muuten mennään mikä tuntuu hyvälle. :)

eilen kävin poikien kanssa läheisellä uimarannalla. aleksi ui hetken aikaa, mut hälle tuli sit kylmä. Miikka uiskenteli sit pidempään eikä olis pois lähtenyt. hyvin onnistui, vaikka ite järvessä touhusikin. hiukan pelkäsin, että joutuuko äippä lähtee hameessaan kahlaa sen perässä, kun tuntu menevän hiukka pitkälle ja huuti äitii, ei mukamas päässy takas rantaan päin, mut onnistuhan se ihan hyvin kun vähän kannustin. :)
Meillä on vaan ollu törkeen huono säkä noissa kellukkeissa..varmaan ainakin 4 ollaan niitä ostettu tässä matkan varrella ja joko menneet rikki tai muuten eivät ole olleet käyttökelpoisia. tänään käytävä vielä uudet ostamassa molemmille. koska tuolla rannalla oli ihan mukavaa..tulee siis käytyä tänä kesänä toisenkin kerran. ja sit jos noilla reissuilla tarvii.

nyt vielä loppurutistus täällä töissä ja sit kotiin. Kaikille ihanaa Aurinkoista viikonloppua. gerbsulle paljon onnea työhaastatteluun!! :hug: B)

Ihan äkkiseltään vaan koneella ilmoittamassa, että SAIN TÖITÄ :D :D :D :D :D :D :D
Sijaisuus, mutta sain sen ymmärryksen, että täyttä listaa teen ihan koko ajan. Ja heti kun olin ottanut tän sijaisuuden Mäntsälästä vastaan ja olimme kotiin ajamassa, niin soittivat Hyvinkään sairaalan vastaanotosta, että olisivat ottaneet minut vuoden loppuun saakka töihin. Ja vieläpä ihan näkemättä :eek: , että kyllä täällä tosiaan taitaa olla hoitajista pula!

31.7 aloitan työt ja pojilla on rankka alku päiväkotiuralle, maanantaina 3.8 kerkiävät käydä tutustumassa ja tiistaina aloittavat sit ihan rytinällä hoidon. Päiväkoti on heinäkuun kiinni, joten siksi tutustuminen jää noin vähiin. Jospa se kuitenkin hyvin menisi.

Huh! Nyt menen laittamaan poikasille iltapalaa!

Meillä on nyt sitten Rasmus kipeenä :( Eilen alkoi ensimmäisenä valittamaan vatsakipua, oli tosi nuutunut. Ulkona makoili vaan sylissä ja meinas torkahdellakin siihen. Tultiin sit sisälle ja täällä aloin tunnustelemaan, että onpa poika kuuma! Oli pieni ihan tulikuuma! Halusi olla koko ajan vaan sylkyssä :heart: Mun kaveri tuli käymään toisen kaverinsa ja hänen tytön kanssa, ilmoitin kyllä, että Rasmus valittelee mahakipua, mut heidän täällä ollessa alkoi vasta se kuume nousemaan...

Rasmus nukahti sitten sekunnissa yöunille, nukkui reilun tunnin heräämättä, mut sit heräilikin koko ajan ja oli hereillä. Menin sen kanssa makkariin ja siinä makoiltiin, Rasmus torkahteli mut säpsähteli koko ajan hereille. Mittasin sit kuumeen, kun tuntui, et poitsu syttyy kohta palamaan :eek: Siinä vaiheessa mittari näytti 38.7 astetta. Siinä rytäkässä tuli pojalta oksennuskin :( Olin aiemmin antanut Pronaxenia, mut kun ei tuntunut vaikuttavan niin laitoin vielä suponkin.

Yön nukkui sit heräämättä, siis sen jälkeen, kun oli vihdoin kunnolla nukahtanut. Aamulla heräsi vähän viiden jälkeen, mut ihan on pirteänä ollut, vähän lämpimältä tuntuu, mut ei ole sen kerran jälkeen kuitenkaan oksentanut.

Siinäpä meidän tautikertomusta :whistle:

Gerberalle suurensuuret onnittelut työpaikasta!! :flower:

Kiitos Kattinka :hug: :hug: Olipas ihana kirjoitus sulla :heart: Ihanat pienet tytöt ja ihana isoveli Otto :) Niin ja aijaan kautta minäkin kuvia laitan. Eli www.aijaa.com

Jellonalle kiitokset nimpparionnitteluista :hug: Ihanaa lomaa sulle!! :flower:

Mulla onkin enää vaan yhtenä päivänä töitä (varmaan maanantaina...) ja sitten alkaa moooonen viikon kesäloma!!! JEE!

Täällä ollaan nyt monena aamun herätty jo 7 aikaan aamulla kun tuo poika herää siihen aikaan.Olo on kyllä tosi väsy koko päivän sen takia.

Maanantaina ois sitte rakenneultra ja omat synttärit.

Tytöt tykkää polskia joka päivä takapihalla omassa altaassa.

Nyt ei oikee juttu luista kun väsyttää mut eiköhän tää tästä.

Moikka kaikille!
Jospa mäkin nyt yrittäisin jotain kirjoittaa, kun Jesse vielä nukkuu ja Joonas on isin kanssa ulkona. Piti kyllä alkaa leipomaan, mut vähän se on hankalaa ilman kananmunia :whistle: Kunhan mies ja Joonas tulee takaisin, niin pitää kaupassa käväistä.

Tänne ei kummempia, kotona vaan lähinnä oleillaan, mitä nyt välillä tietenkin kyläillään. Viime viikonloppuna oltiin kahden päivän Hesa-reissulla. Hotellissa yövyttiin ja su käytiin Korkeasaaressa. Oli oikein mukava reissu, mutta kyllä sen vaan aina matkoilla huomaa, kuinka paljon helpompaa ja rennompaa pienten lasten kanssa on olla kotona. Jessekin jäi hotellissa kerran yksin hissiin, kun ovi meni niin äkkiä kiinni, eikä enää auennut, vaikka työnsinkin jalan väliin. Oli sitten käynyt kerrosta ylempänä ja tuli sieltä alakerrokseen joidenkin muiden asukkaiden kanssa, missä olin jo poikaa odottamassa. Vähän siinä kyllä ehti säikähtämään, mut onneksi ei ollut päässyt lähtemään mihinkään toiseen kerrokseen yksin juoksentelemaan :attn:
Huomenna ehkä mennään Muumimaailmaan, jos ei ole liian kylmä ilma, eikä sada. Niin mekin muuten Gerbera asutaan Turun seudulla, parikymmentä kilsaa Naantalista :wave: :D

Pihahommiakin ollaan kovasti tehty. Pieni terassi tonne talon päätyyn, hedelmäpuita ja marjapensaita istutettu, leikkimökki rakennettu (vielä pitäis se maalata, maalit on jo ostettu) ja tänä viikonloppuna mies rakensi autokatoksen omalle autolleen, niin ei tarvitse sitten talvella molempia autoja talliin ajaa, kun ne pitää sinne aina peräkkäin ajaa.

Heinä- ja elokuun vaihteeseen ollaan suunniteltu miehen kanssa kahdenkeskistä lomareissua Valkeakosken asuntomessuille, niin et oltaisiin sitten yksi yö mökilläkin, kun on siinä aika lähellä. Mamma jo vähän lupaili ottaa pojat yökylään. Niin ja yksi mun kaverikin on luvannut ottaa pojat joskus hoitoon, kun niiden lapset (3- ja 1-vuotiaat) tulee meille 17.7 yöksi, kun vanhemmat lähtevät laivamatkalle.

Gerbera: Paljon onnea työpaikasta ja mukavaa, että olette hyvin kotiutuneet uuteen asuinpaikkaan! :flower:

Peppi: Toivottavasti Rasmus on jo parantunut! :hug:

Jellonalle ja muillekin lomailijoille mukavaa lomaa!!! B)

Keskiviikkona oltiin miehen kanssa meidän kunnan kesäteatterissa ja olikin oikein kiva paikka (vanha makasiini) ja hyvä näytös, ei olla ennen siellä käyty. Silloinkin mamma eli mun äiti oli poikia hoitamassa. 8. päivä menen mun äitin, siskon, kahden tädin ja toisen tädin kahden tytön kanssa Turkuun Samppalinnan kesäteatteriin katsomaan Elvis-musikaalia. Siellä meillä on ollut tapana käydä melkein joka vuosi.
Elokuun 22. päivä mennään kaverin kanssa Helsingin kaupunginteatteriin katsomaan Maija Poppasta, kivaa! :D Junalla meinataan matkustaa ja samalla voisi sitten vähän Helsingissä shoppaillakin ja käydä jossain syömässä :)

Nyt tuli oikeestaan vaan omaa napaa, anteeksi siitä, mut ei nyt millään muista, et mihin kaikkeen pitäis kommentoida...
Ai niin, puhumisesta on ainakin kysytty...eli Joonakselta puuttuu vielä ainakin r- ja s-kirjain ja jotkin muutkin kirjaimet tulee vielä vähän epäselvästi. Pitää miettiä, et pitääkö syksyllä käydä toistamiseen puheterapeutilla.

Tässä kuva meidän pojista Korkeasaaren vesibussin kyydissä.

Eipä nyt muuta, kuin oikein ihanaa kesää kaikille! Olette kovasti mielessä, vaikka niin harvoin kirjoittelenkin :heart:

Gerberalle onnea työpaikasta!

täällä on yö/päivä kuunneltu Tinkan melttoomista, tuntuu ja näkyy selvästi ku riehuu :heart:

Jos menis kohta suihkuun, palelee :kieh: Eilen käytin illalla koiran, ihmettelin ku tuntu kylmältä keli, nojoo, 4,8 näytti mittari.. nyt on 7 ja sataa vettä.. :kieh:

Taaskin pikaiseen koneella kerkiän käväisemään!

Jellona, unohdin eilen kirjoittaa, että tottakai tulette käymään! Kivaa :D Ja minä lupaan viestitellä, kun ajellaan teidän ohi seuraavan kerran.

Kiitokset onnitteluista! Vähän jännittää palata tositoimiin, mutta kait se ihan hyvin menee...

Anoppi ja appiukko tulivat tänään ja onpas poikaset onnessaan =)

Nyt me lähdetään saunaan!

Huomenta.

Rasmuksen tauti ei kauaa kestänyt =) Lauantaina päiväunien jälkeen oli vielä vähän lämmin, eikä syönyt koko päivänä kunnolla, mut illasta ei ollut edes lämpöä ja eilen oli jo täysin kunnossa :)

Eilen oli kummatkin pojat jotenkin tosi huonolla tuulella ja kiukkuisia :kieh: Olis tullut kyllä niin tarpeeseen saada niistä edes hetkeksi vapaa-aikaa :whistle: Mut eipä tietenkään just silloin kukaan voinut niitä ottaa tai niiden kanssa olla, tyypillistä. Kyllä illalla huokaisin helpotuksesta, kun olin vihdoin saanut pojat untenmaille :ashamed:

Oli meillä ihan kivaakin, aamusta heti lähdettiin pyöräretkelle, katsomaan lampaita tähän lähelle ja kierrettiin ihan hyvä lenkki. Joonatan osaa ajaa ihan hirveen hyvin pyörällään! Menee ihan täysiä eteenpäin, osaa jarruttaa ja hidastaa vauhtia, et silleen voi antaa aika hyvin mennäkin omaa tahtiaan. Olis tietenkin koko ajan pyöräilemässä :heart: Nopeassa ajassa oppi tosi taitavaksi :) Miten ja millaisilla pyörillä muut joulutähdet ajaa? Meidän pihalla asuu Joonatania muistaakseni 3 kuukautta vanhempi poika, se on tosi hyvä pyöräilemään, pyöräili jo viime kesänä noin, miten Jonttu pyöräilee nyt, tänä kesänä sillä ei ole ollut apupyöriä enää ollenkaan :)

taapero, voi kun meillä herättäis aina vasta seittemältä :whistle: Olis ihan luksusta. Kaikilla on tietenkin omat rytminsä ja toisille 7 on kamalan aikaisin. Ja riippuu tietenkin siitäkin, mihin aikaan lapset menee nukkumaan jne. Meijän pojat meneekin aikaisin sänkyihin.

Mihin aikaan joulutähdet menee sänkyihinsä ja mihin aikaan nukahtavat, entä nukkuvatko vielä päiväunia? Meillä pojat menee sänkyihin 19.30, Joonatan nukahtaa melkein aina ennen klo 20, Rasmuksella saattaa sit kestää kauemminkin, toisinaan nukahtaa kans 20 aikaan, mut joskus menee jopa 21 asti :/ Se nukkuu vielä päiväunet, Joonatan ei. Mihin aikaan aamulla heräävät? Rasmus herää 5-6.30 välillä (joskus, todella harvoin saattanut mennä 6.45 asti ;) ). Joonatan herää 7 aikoihin.

Niiskuneiti, kiva, kun kävit kirjoittelemassa :hug: Ihana kuva teidän pojista :heart: Joonas on niin ison pojan näköinen :)

koivunkäpy, siellähän on ollut melkein pakkasen puolella :eek: :whistle:

Gerbera, täytyy ilmoitella, jos vielä siellä teillä päin liikutaan niin tullaan käymään =)

Eipä mulla muuta, mut johan sitä tässäkin oli juttua :LOL: :wave:

Moikka! :wave: Yritän nyt jatkossa käydä vähän useammin kirjoittelemassa, ettei väli ihan hirveän pitkäksi venähdä... ;)

Peppi: Kiitos ja hienoa että Rasmus on jo kunnossa! :hug:

Koivunkäpy: Hui kun siellä on ollut kylmä! :whistle: Ja ihana masu jo sinulla ;)

Me oltiin eilisiltana miehen kanssa kahdestaan Naantalin rannassa syömässä tiistaisen hääpäivän kunniaksi, kaksi vuotta tulee täyteen :D Pojat vietiin siksi aikaa mammalle ja papalle hoitoon.
Tänään pääsen pitkästä aikaa Tuppereille :) Pyysin yhden kaverin mukaan, kun en tunne sieltä varmaan ketään muuta, kuin sen kaverin, kenen luona kutsut on. Toivottavasti olisi jotain hyviä tarjouksia ;)
Huomenna aamupäivällä tulee kaksi kaveria lastensa kanssa kylään ja keskiviikkona menen toisen näistä kavereista kanssa verenluovutukseen, kun hän pyysi minua mukaansa. Vähän jännittää, kun en ennen ole ollut :)
Torstaina olis se Samppalinnan kesäteatteri ja perjantaina aiotaan lähteä viikonlopuksi mökille. Joka päiväksi on siis jotakin ohjelmaa, mukavaa :D

Joonas on nyt oppinut sanonnan "nousta väärällä jalalla". Joka aamu sitä hokee ja kysyy, et kummalla jalalla muut on nousseet. Tosin yhtenä aamuna kuulemma heräsi väärällä sormella :LOL:

Mukavaa uutta viikkoa kaikille ja toivottavasti se kunnon kesäkin sieltä taas tulisi :whistle: B)

Ai niin, Peppi nukkumisajoista kyseli... Joonas menee yleensä yhdeksän-kymmenen aikaan nukkumaan ja aamulla herää yleensä yhdeksän maissa tai 8.30-9.30 välillä, kellon ympäri siis suunnilleen nukkuu :)
Päiväunia ei enää ole nukkunut pitkään pitkään aikaan, tosin joskus illalla voi nojatuoliin tai autoon hetkeksi nukahtaa, jos on ollut raskas päivä =)

Meillä lapset menee tossa 20.00 nukkuu mut välil voi venyy tonne 23.00 asti se nukkumaan meno ja silti herätään jo 7.00

Tänää oli ultra ja toinen poika on tulossa meille.Kiva kun Juho saa leikkikaverin toisesta pojasta.

Heipparallaa :wave:

Piti vielä koneen kautta pyörähtää ennenkö nukkumatti kutsuu.

Meillä on ollut tapahtumarikas viikonloppu takanapäin. Anoppi ja appiukko tosiaan tulivat lauantaina meille ja minä järjestin la-su välisenä yönä vähän äksöniä; aamuyöllä neljän tienoilla Julius oli mua vailla, halusi että peittelen hänet ja annan pusun. Mua pyörrytti aivan tautisesti ja mun piti siinä välillä käydä Wernerin sänkyyn pitkäkseen, kun tuntui, että ihan justiinsa pyörryn. Olo ei pitkällään yhtään kohentunut, mutta koska Julius rauhoittui nukkumaan, niin ajattelin, että vessan kautta menen sänkyyn. Kävin vessassa ja sielläkin olin koko ajan pyörtymispisteessä ja kun sitten tulin tuohon yläkerran "aulaan", niin taju läksi :/ Olin kaatunut siten, että löin otsani ja nenäni ovenkarmiin ja ihan hilkulla oli ollut, etten ollut tipahtanut portaikkoon! Siinä sitten lattialla makailin puolisen tuntia anopin ja Peten töllistellessä :D Pyörrytti ihan koko ajan, vaikka pitkällään olin jalat taivasta kohden. Siinä ne sitten miettivät, että pitäiskö kutsua ambulanssi vai odotellaanko jos vaikka olotila alkais kohenemaan. Vihdoin sitten helpotti sen verran, että miehen avustuksella siirryin sänkyyn. Aamulla oli pakko käydä sitten lääkärissä, kun olo oli koko ajan tosi huono. Lääkäri ei saanut selville pyörtymisen syytä. Yksi arvaus oli, että kun joillakin maailma mustenee ylös noustessa, niin minulla se tila "jäi päälle". Lievä aivotärähdys kompsusta tuli.
Eniten tuossa säikäytti mahdollisuus tipahtaa rappuihin! Viime yönä en jostain kumman syystä noussut kertaakaan pois sängystä :D Pissitti kamalasti, mutta sinnikkäästi pidättelin aamuun :D :D

Että tämmöstä tänne! Olo on muuten ihan ok, mutta hengästyn normaalia helpommin ja hikoiluttaakin aika paljon. Ja päätä särkee vähän. Tyytyväinen olen, että mustelmia ei tullut. Otsassa menee pitkä kohouma ja nenäluu on erittäin kipeä.

Tänään anoppi ja appiukko lähtivät kotiinsa ja mies lähti Turkuun. Aleksi on ihanasti huomioinut minut ja kyselee aina välillä, että mimmonen olo minulla on :heart:

Viisainta olisi ollut varmaan levätä koko päivä, mutta vissiin se aivotärähdys oli hyvästä, sillä mulle iski kamalan siivousinspiksen :D :D Koko kämpän puunasin, saunankin pesin! Vissiin pitäisi tärähdellä useimminkin :LOL:

Taaperotx4, ihana kun pikkuruinen poika on tulossa :heart: Laitahan masukuvaa joskus!

Peppi, Julius ei ole pitkään aikaan nukkunut päikkäreitä ja nukahtaakin illalla tosi nopeasti kasin jälkeen. Werneri nukkuu yleensä päikkärit, jotka voi kestää puolesta tunnista kahteenkin. Illalla nukahtaminen sitten yleensä kestää kauemmin kuin Juliuksella, mut viimostaan ysiltä on unten mailla. Tänään oli nukahtanut yläkerran "aulaan" pehmeän maton päälle masulleen, kun oli tullut sängystään siihen odottelemaan mua saunanpesusta :heart:
Pyöräilystä kysyit kans, Juliukselle ei täksi kesäksi ostettu lainkaan pyörää. Sitä ei huvittanut edes kokeilla pyörän päälle menoa, joten jätettiin pyörän osto suosiolla ensikesäksi. Juliuksen samanikäinen serkku (tyttö) ajaa jo ilman apupyöriä.

Niiskuneiti, ai niin kun sinäkin asut niin lähellä Naantalia. Olisko sua huvittanut treffata?

Nyt mun on kyllä pakko kaivautua peiton alle, että jaksan huomenna herätä tappitermiittien kanssa :D Tänään tappelivat ihan kiitettävästi keskenään... :D

Öitä!

-G-

Hei pitkästä aikaa!

Niiskuneiti vinkkasi mut tänne, kun oli Gerbera kysellyt.. En olekaan pitkään aikaan täällä taas käynyt, kun ollaan oltu paljon mökillä ja meidän nettiyhteydessä on ollut jotain häikkää, niin oon jättänyt nettijutut välistä, kun ne vaan ärsyttää. Ihanaa, että pidätte kuitenkin palstaa aktiivisesti pystyssä.
Ja Gerbera, ollaan kyllä ainakin ma kotona, joten silloin voisi ainakin treffata! Se olis kivaa! Mikä teidän aikataulu on? Onko sulla vielä mun puhelinnumero tallella?
Vastaan nyt minäkin Pepin kyselyyn... meidän rytmit on menny miehen lomien takia ihan sekaisin, mut noin periaatteessa lapset menee 20.30-21.00 nukkumaan ja herää 7-8 aikaan. Miikakin (vajaa 10kk) nukkuu jo vaan yhdet päikkärit, joten yritän saada kummatkin pojat n. 12.00 - > nukkumaan. Viime viikonloppuna siirrettiin pojat samaan huoneeseen, joten sekin on nyt vaatinut vähän totuttelua kaikilta osapuolilta. :D
Matias on kanssa kova pyöräilemään, ihan pitkiä matkoja (pari kilsaa suuntaansa) voidaan hyvin mennä. Viime kesänä jo oppi tosi hyvin sen. Ollaan ajateltu kokeilla tota apupyörien pois ottoa loppukesästä, kun ollaan taas normaalimmin kotona, että pääsee päivittäin harjoittelemaan.
Puheestakin teillä on ollut jotain juttua... Matiaksen kielenkehitys on vähän muita jäljessä, edelleen. S-kirjain tulee välillä ja R äLlänä, mikä on kuitenkin hyvä, ettei oo kurkku-ärrä. Mut ruotsia ei tuu paljon mitään (ymmärtää kyllä kaiken) ja suomi on ihan hassun kuuloista. Mut ei se haittaa, kakshan sieltä samalla tulee. Kuitenkin siis kehittyy kokoajan huimasti.
Meillä on arki nyt vähän helpompaa, kun parin unikoulun jälkeen ollaan saatu Miikakin nukkumaan suht hyvin yöt. Pari herätystä vielä tulee yössä, mut se on lievää se. Sain myös lopetettua imetyksen viime viikolla, joten oman ruokavalion suhteen ei tarvii olla enää niin tarkkana. Ja mieskin on altistanut itsensä sipuleilla (monen vuoden tauon jälkeen, kun ei vatsa aikaisemmin kestänyt) ja nyt meillä ei ole enää muita rajoitteita ruokavaliossa kuin laktoosi. Ja se on ihanaa!!! Miikan ruokavalio tietty vielä on, mutta sekin aika lievää, että toivotaan parasta, että sekin normalisoituisi parissa vuodessa.
Mä sain puoli tuntia sitten tietää, että pääsin taas opiskelemaan, terveydenhoitajaksi. Vielä pitäisi sitten päättää, että jaksetaanko me vielä 4vuotta opiskelijan tuloilla elämistä, johan tässä on 10vuotta sitä eletty, tavalla tai toisella. Tosin, jos en sitä paikkaa ota, en teidä mitä muutakaan tekisin. Mä olen ihan ulapalla elämästäni! :eek:
Mut joo, nyt pitää taas mennä, Matias kinuaa pyöräilemään ja meillä on vielä yöppärit päällä.
Voikaa hyvin ja pitäkää toisitanne huolta!
Ja gerbera, soitellaan!

-k-

Kaiza, on minulla sinun numero tallella! Maanantain aikataulu ei ole vielä selvillä, ei olla vielä keretty miehen kanssa sitä suunnittelemaan. Mut minä ilmoittelen sinulle heti, kun tiedän, niin katsotaan saadaanko treffit sovittua!

Taaperotx4, ihanan iso massu sinulla :heart:

Tiistaitervehdys! :wave:

Gerbera: Ois kyllä kiva teidät tavata ja Kaizakin taas pitkästä aikaa, et jos vaan saatte treffit sovittua, niin mielellämme liityttäisiin seuraan :) Voin laittaa sulle yv:nä mun numeron, Kaizalla se varmaan vielä onkin...

Taaperotx4: Ihana masu :D

Peppi: Unohdin eilen tohon pyöräilykysymykseen vastata... Me ostettiin Joonakselle pyörä jo viime kesänä, sellainen pieni apupyörillä, mut oikeestaan vasta nyt tänä kesänä on sillä alkanut vähän ajaamaan. Ei kovin hyvin vielä luonnistu, kun meillä on tässä lähellä vaan hiekkateitä, eikä isolla tiellä vielä olla pyöräilty, niin ei oikein jaksa liikkeelle itseään polkaista, alamäkeä alas tietenkin pääsee :)

Kaiza: Tosi kiva, kun kävit kirjoittelemassa ja toivottavasti tosiaan nyt nähtäisiin! :hug: Onnea opiskelupaikasta! :flower:

Gerbera: Hui tuota sinun pyörtymistä, onneksi ei kuitenkaan pahemmin käynyt! :hug:

Meillä oli aamupäivällä vipinää, kun talossa oli kuusi pientä lasta, kun kaksi kaveria oli lastensa kanssa kylässä. Nyt on Jesse päiväunilla ja Joonas on pihalla, kun ei huutamista lopettanut ennen kuin sinne pääsi :kieh: Pitäis varmaan käydä katsomassa, et onko se taas naapuriin karannut. On siis aina sinne menossa, eikä sitten kauan kestä, kun alkaa tappelu naapurin 2-vuotiaan tyttärenpojan kanssa. Nyttenkin on Joonaksen naamassa naarmu, kun poika vähän raapaisi, kun meni varmaan taas jotain tavaraa Joonakselta ottamaan, eikä kumpikaan anna periksi :attn:

Nyt siis heippa! :wave:

Huomenta.

Onpas tylsä ilma :( Äsken vielä satoi kaatamalla ja puut heilui niin, että ajattelin ton meidän pihan pikkupuun kaatuvan...

Ja Rasmus tietenkin heräsi taas vähän 5 jälkeen :kieh: Joonatankin heti kuuden jälkeen, pitkä päivä tulossa siis |O Mitähän sitä keksis. Meillä ei oo autoakaan, kun Sami on mennyt sillä nyt töihin.

Jellona perheineen kävivät meillä toissapäivänä :heart: Oli tosi kiva taas nähdä, ihania ihmisiä ovat!! Koko perhe :heart: Aikamoinen meno ja meininki oli päällä lähes koko ajan!! Huh sitä meteliä ja vilskettä :LOL: Sain taas ihanan kukkakimpunkin heiltä :flower: Hetkeksi pojat rauhoittuivat telkkarin ääreen, kun pikkukakkonen alkoi (saanko Jellona pistää siitä kuvan tänne? ), oli pakko taltioida tilanne :whistle: Parikymmentä minuuttia sitä jopa kestikin! Joonatan tykästyi Jellonan mieheen, kiipeili ja apinoi sen päällä, vähän liiaksikin asti :ashamed: Oli aika väsynyt poika, Jonttu siis.

Toissa päivänä pyöräiltiin poikien kanssa tähän Saunalahden puistoon ja siitä jatkettiin matkaa mun mummun ja papan luo, reilu kilometri tuli siis pyöräilytä ja enemmänkin olis Joonatan jaksanut, tosi reippaasti polkee! Rasmuksella ei kunnolla vieläkään yllä jalat polkimille, siis silleen, että sais poljettua itse eteenpäin.

Jonttu oli eilen mummun kanssa, me käytiin Samin ja Rasmuksen kanssa Seurasaaressa kävelemässä, nähtiin 2 joutsenperhettä, toisessa oli 10 poikasta ja toisessa 6 :heart:

Rasmuksella on ollut vatsa aika sekaisin ja huono ruokahalu, sillä on varmaan taas puhjennut hammas, aika samat oireet ollu, mitä sille tulee aina, kun hampaita tulee :eek: Eli korkea kuume (perjantaina oli), vatsa löysällä, huono ruokahalu ja kiukkuisuus.

Joonatan joka aamu sanoo, että onpa ihanaa, kun ei tarvi päiväkotiin mennä, tosi kivaa olla kotona :heart: Mä en tiedä, mitä ajattelisin siitä... Kun siis en oikeesti kyllä oikeastaan tykkää noiden hoitopaikasta ollenkaan :ashamed: :( Tai on siellä yhteensä 2 mukavaa hoitajaa, mutta lopuista en sitten tykkääkään, eikä pojatkaan tykkää :| Sijaisia siellä on yhteensä 4, eli yli puolet. Ja kahta sijaista vasta haetaan... Mä en tiedä, että mitä tekisin tän asian kanssa, tai nyt se on vähän vaikea tehdä yhtään mitään, kun kaikki paikat on kiinni. Mut onnistuuko hoitopaikan vaihtaminen ja millä ajalla ja miten? Tää asia on painanut jo pitkään mun mieltä, harmi, kun en tarpeeksi ajoissa ruvennut asian eteen mitään tekemään, mut ajattelin, että pitää odotella ja katsoa ihan rauhassa, josko pojat rupeisivat paremmin hoidossa viihtymään/sinne jäämään ja josko hoitajatilannekin rauhoittuu/paranee. Mut kumpaakaan ei ole tapahtunut :headwall: Senkin takia ensi syksy jännittää ihan hirveesti.

Niiskuneiti, ihana toi Joonaksen nouseminen väärällä sormella :LOL: :heart:

Gerbera, hui tota sun pyörtymistä :eek: Ootko nyt voinut miten?

taaperotx4; ihana masukuva :heart:

kaiza, kiva kuulla teistäkin :hug: Mukavaa, kun Miika nukkuu jo paremmin ja hienoa, että teillä on vähentyneet noi "kielletyt ruoka-aineet" :flower:

Tulipas pitkä viesti :ashamed: Tulkaahan muutkin kirjoittelemaan!

Eilen muuten, kun menin hakemaan Joonatania niin se leikki mummun pihalla vesikannulla, kasteli kivilaattoja, pyysi monta kertaa lisää vettä, totesi sitten yhdessä vaiheessa, että "jos mä en sählää ollenkaan niin saanko vielä lisää sitä vettä" :LOL: :heart: :LOL:

Yhteistyössä