JOULUTÄHDET -05 elokuussa

Tulin minäkin, kun on ihana rauha täällä meillä :whistle: Pojat nukkuu ja Sami on dj-keikalla =)

Täällä elämä melko kiireistä. Aika pitkiä päiviä koululla ollut, tosin niitäkin, jolloin ei ole kuin vaan pari tuntia (niinku eilen), mut ne päivät jolloin on 4 asti venyy sit aika pitkiksi, ennen kuin olen kotona. Mut onneksi Sami pystyy hakea pojat jo 14.30 päiväkodista, joten ei tuu niin pitkiä hoitopäiviä niillä. Ja mä meen aika usein vähän myöhemmin kouluun niin ei ihan joka päivä pidä 7.45 viedä hoitoon.

Meillä oli fuksiaiset toissailtana. Oli kivaa ja tutustu kivasti muihinkin opiskelijoihin, kun oli muistakin ryhmistä sekaisin noi ryhmät. Hauskoja tehtäviä ja juttuja oli järkätty (mm. laulettiin karaokea, onneksi isolla ryhmällä, piti hankkia julkkiksen nimmari jne. ). Kotiin lähdin kyllä ajoissa, vaikka seuraavana päivänä olikin koulua vasta 14.30 ;) Ei mua vaan huvita, enkä jaksa, oon vanha ja väsynyt :LOL: Oon oikeestikin monia jopa 5 vuotta vanhempi!!! :eek: Oon tottunu yleensä olemaan se nuorin, mut nyt en kyllä oo B) Tosin, meijän luokalla on suurinosa samanikäisiä, vm 85. Tai 86-84, on sit muutama nuorempi ja muutama vanhempi.

No joo, tuleepa turhaa lätinää taas :ashamed: :D

Koivunkävyllä oli I H A N A kuvalinkki :heart: :heart: Voiko se ollakin jo noin valmiinnäköinen tossa vaiheessa?? :heart:

Oikeastaan Jellonan ja Kaizan takia aloinkin kirjoittelemaan :) :wave:

jellonalle jaksamisia yöhön :hug: Ja tuuhan kirjoittamaan! Ihanan kuuloinen viikonloppusuunnitelma teillä :) Mä en oo Samille vielä puhunut tosta reissusta, täytyy sen kanssa siitä vielä jutella, haluaisin kyllä tulla!

Kaizalle onnittelut opiskelupaikasta :flower: En muista lukeneeni, että sen paikan sait, muistan kyllä, että hait... Tai sit mun muisti ei vaan pelaa :D Mikä koulu siellä teillä päin on? Laita ihmeessä viestiä! Mielummin fb:ssä, kun täällä toi saapuneet kansio on melkolailla täysi :D En raaski mitään viestejä sieltä poistella, heh :D Jos mä en saa missään vaiheessa vaihdettua koulua (Metropoliaan, kätilöinjalle), niin vaihdan sitten tuolla Diakissa linjaa ja meen terveydenhoitopuolelle =) Sisäinen vaihto siis onnistuu. Terkkarin hommat kiinnostaa enemmän, kuin sh:n ja saahan siinäkin sen sh:n pätevyyden, eikä ole ku puolvuotta lisää koulua. Siitä sit aikuisopiskeluna kätilöksi, jos ei muuta. Neuvolassa oliskin ihana olla töissä :heart: Se 2 vuotta pitää kuitenkin jossain olla töissä ennen sitä aikuisopiskelua. Tää on mun lempiaihe, voisin puhua tästä vaikka miten paljon :LOL: Tsemppiä tohon hoitoasiaan, niiiiin tutuilta kuulostaa noi sun ajatukset ja tunteet :hug: Jos yhtään lohduttaa, niin voin sanoa, että Rasmuksella meni päiväkodinaloitus paaaaljon paremmin ja koko ajan mennyt paremmin, mitä Joonatanilla. Varmaan osasyy se, että oli niin paljon pienempi hoidonaloittaessa (1,5v). Ja oon monesti, tosi monesti kuullut, että pienemmillä se menee jotenkin helpommalla ja tottuvat nopeammin hoitoarkeen ja hoitopaikkaan, mitä isommat lapset. Ihan siis hoitohenkilökunnaltakin kuultua. Toki luonteenerot/piirteetkin asiaan vaikuttaa (meidänkin lasten kohdalla), mut kuitenkin. Voi noita sun öitä :( Ootko hakenut niihin jotain apua? :hug: Laita tosiaan sitä viestiä, niin voidaan enemmänkin näistä jutuista jutella (koulusta jne. ), vaikka tulihan tässäkin taas tätä tekstiä multa :whistle: ;)

Unettomalle suurensuuret tsempit työnhakuun :hug: Täällä ollut pitkään jo silleen sama tilanne, toisaalta, Samilla jatketaan tota nykyistä sopimusta ainakin syyskuu, mut oman alan töitä on hakenut, eikä vaan löydy :| Jaksamisia sulle :hug: Laitoin muuten sulle sitä viestiä tossa iltapäivästä ;)

Samilla alkaa kai ens viikolla ne iltahommat. Kyllä mua suoraan sanottuna hirvittää, et miten ihmeessä mä jaksan, kestän, pärjään ja pystyn tähän :ashamed: Kun pitäis ehtiä koulutehtäviäkin tehdä, niitä on jo nyt kertynyt... hetkinen, yhteensä 5 ja ainakin yksi on just tulossa :eek: Yhden oon kokonaan tehnyt, yhden puoliksi, yksi on kokonaan tekemättä ja viimeinen onkin ryhmätyö, jota aloitellaan ens ma koulun jälkeen, eli klo 16-->. Huh, huh. Ryhmä/paritöissä on hankalaa järkätä semmosta ajankohtaa, että kaikille sopis ja mulla on vielä 3 iltaa niin, etten kovin helposti pääse tai pitää yrittää lastenhoito jotenkin järkätä |O Olis vaan kiva niitä lapsiakin ehtiä nähdä :ashamed:

No joo, en halua valittaa, vaikka valitinkin jo :D Täytyy vaan aika paljon töitä tehdä ton koulun eteen, mut se olikin jo tiedossa. Ja sekin on tiedossa, että tätä mä oikeasti haluan, tai ainakin sen ammatin haluan :LOL:

Nyt taidan mennä ottaa mustikkapiirakkaa :p Hyvää yötä!

P.S. Sirulle laitoin taas yks päivä yv:tä :attn: :)

Öitä!

kiva kun kaiza ja peppi oli kirjoitelleet minun iloksi. :hug: kiitos kovasti. on niin rauhallisen oloinen tämäkin yö että täytyy taas tikusta asiaa keksiä.
kurkku edelleen vähän kipeä, ärsyttävää. muuten olo suht hyvä, nuha tietty myös on, mut kuume ei ole noussu. toisaalta hyvä niin, eipähän mene viikonlopun illanistujaiset mönkään. :)

Peppi ottaa nyt vaan pakkaa kimpsut ja kampsut autoon kaikkine miehineen sekä miehen alkuineen la 12.9 ja suuntaa niiskikselle..ei sitä edes kysellä. tinttamooseksella sinne ei myöskään ole matka eikä mikään joten mukaan vaan. naamakirjan puolella voidaan tästä aiheesta keskustella enemmän. mut olishan se kiva jos mie täältä asti lähden että porukkaakin olisi. :D

Miikalla menee päikkärissä muuten loistavasti verraten siis kaikkiin aiempiin paikkoihin. osaa kuulemma hienosti keskittyä lautapelejä pelaamaan sekä muistipelejä yms. hyvää muistia kehuivat, nimimuisti sekä näkömuisti erityisesti. voitte varmaan kuvitella kaiken viime syksyisen jälkeen miten mukava kuulla tuollaista tekstiä hoidosta. Päikkäreilläkin oli pyörinyt ja hyöriny niin että hoitajalle itelleen meinasi jo tulla hiki siinä katellessa. oli sit n.15min ehtinyt nukkuu, kun herättelivät välipalalle, joka oli aivan hyvä etteivät sit anna nukkuu pidempään sen ajan yli. koska poitsu jaksaa ihan hyvin illan kotona vaik ei nukukaan. mut tuostakaan päikkäri jutusta ei tehty mitään suurta numeroa, ainoastaan se pyörimisen määrä nauratti. =)

kaizalle, kovasti voimia kaikkeen. ja hyvin se hoidon aloitus sujuu. :hug: reippaita poikia ihan varmasti. ja todella kiva nähdä teitä kohta. =) niinkuin kaikkii muitakin.

Mun kaveri tulee käymään meillä huomenna puolenpäivän jälkeen. hällä on la lokakuun alussa niin lupasin antaa kaikkee mahdollista ensinnäkin ajantappoon kaksplussia vinon pinon. on joutunut olee kotosalla jo koko kesän, kun on montaa vikaa raskauden tuomana. illalla mennäänkin Miikan kanssa ulkoilee kaveriperheen äidin ja pojan kanssa. aksu lähtee sitten kattoo jääkiekkopeliä tän kaveriperheen isän ja isomman pojan kanssa. ensin piti meidän miehenkin lähtee, mut meneekin hoitelee omia asioita eli kattoo yhtä prätkäpyörää..kriisi iskeny hälle, no ei. on pitkään jo haaveillu prätkäkortin ajamisesta ja nyt onnistuu sekin niin oishan se hyvä kun olis sit käyttöökin sille. =)

mut juu kait tässä täytyis tehdä jotain yleishyödyllistäkin...niin että kauniita unia kaikille :hug: ja voikaatte hyvin.

Heipparallaa ystäväiset! :wave:

Ihan hiljaa voisin teille kuiskata, että plussasin eilen! :heart: Ihan alussa ollaan siis vasta, nyt on netin mukaan 6. viikkoa menossa, la 28.4. Pitäkäähän kaikki peukkuja, että kaikki menee hyvin :) Oireitakin jo on, koko ajan ainakin pissattaa ja väsyttää |O Kuvottavaa oloakin on jo ollut havaittavissa...

Ketä nyt sitten olis varmuudella tulossa meille la 12.9? :wave: Jellona, Kaiza, Siru... Peppi suostuttelee nyt miehensä, niin että tekin pääsette :D Ja Tinttamooses tosiaan, teillä ei hirveän pitkä matka ole. Mites Gerbera ja Uneton ja muut parin tunnin sisällä asuvat, tuleeko Tampereen seudulta ketään, Hannamari, Hannele? :wave: Voidaan sitten Facebookissa alkaa tarkemmin suunnittelemaan, kun saadaan osallistujamäärä tietoon ;)

Me oltiin keskiviikkona katsomassa ekaa kertaa mun siskon reilun viikon ikäistä tyttöä, oli se vaan ihana, niin pieni ja suloinen :heart: Aiemminkin oltaisiin tietty menty, mut sairaalaan ei lasten kanssa saanut nyt sikainfluenssan takia mennä ja kotona sisko halusi, et imetys lähtee ensin kunnolla sujumaan, muuten kuulemma vauva ei olisi ollut kovinkaan seurallinen ja sisko itse pinna kireellä :whistle: Kyllä olivat pojat innoissaan ekasta serkustaan, kovasti silittelivät ja monta kertaa piti käydä yläkerrassa kurkkimassa, missä vauva oli aluksi nukkumassa. Jessekään ei malttanut oikein mitään kahvipöydässä syödä, kun osoitti vaan yläkertaan ja hoki "tyttö", "vauva", "kattomaan" :D

Huomenna olis meidän kunnassa markkinat. Sinne olen poikien ja mun äitin kanssa menossa, jos ei vaan sada. Miehen siskokin luultavasti tulee meidän seurassa.

Kaizalle onnittelut opiskelupaikasta :flower: ! Kyllä poikien hoito varmasti alkaa oikein hyvin sujumaan, turhaan sitä murehdit ja toivottavasti yösikin jo alkaisi paranemaan :hug:

Koivunkäpy: Olipa ihana kuva! :heart:

Nyt ei varmaankaan muuta, jos alkaisi vaikka taas vaihtelun vuoksi kotihommiin... :whistle:

Mukavaa kesän viimeistä viikonloppua kaikille!

Niiskis, se on sit tyttö. :saint: jos mun unet paikkaansa pitää. :LOL:

Mää oon niin ylpee, poika sai keskivertoa paremmat pojot terapeutin testistä tänään, ei montaa pojoa mutta kumminkin. uskoopahan seki nyt ettei sillä ÄLYSSÄ ole mitään vikaa. :kieh: ja ennen terapeutille menoa käytiin ostaas Annalle housuja,matkaan tarttu myös Viljamille isompi pyörä, tinkalle muutama vaatekappale ja pari kestovaippaa.
Nyt sitten kotiin kun tultiin niin viljamiitti käski ottaa vanhasta fillarista apparit pois kun ei kunnolla isossa yllä jalat maahan, isoon kun ei saa appareita, opetteli sit ohikulkiissaan ajamaan ilman appareita :D ja mammalla sydäntä kylmää. nyt viel tajusin että neitin pyörä taitaa vedellä viimesiään muutenki ku kokonsa puolesta, siitä kuuluu semmonen ääni et laakerit taitaa alkaa olemaan aika loppu..

Mun salainen haave ois laittaa firma pystyyn sit joskus, se vaan vaatis opiskelua.. tiedän että moisella liikkeellä ois kysyntää..
Jaha jos tuon hatun surauttas loppuun..

moiks

Niiskuneidille tulin toivottamaan onnea ja rutkasti jarrusukkia matkaan pienelle!! :flower: ihanaa =)

Nyt ei tämän kummempia.. Telkkarin äreen miehen kainaloon. tänään kotiuduttiin ja onpahan vaan ollut touhua täynnä viikonloppu. Valitettavasti myös ikäviä yllätyksiä mutta ei siitä sen enemäpää.
Navetta saatiin isän kans pestyä ja samalla 2kpl ponia ja 2koiraa =) jne.. mutta palaan myöhemmin ajan kanssa..

taaperoilla on ihana maha! mulla samanmoinen.. :ashamed:

Eilen menin lääkäriin ku lauantaina alko ahdistamaan pahemman kerran, vastaanoton tyyppi ei meinannu edes ottaa jonoon kun ei ole kiireellinen tapaus ja muutenkin ruuhkaa. :eek: ilmotti että 4h jonotus vähintään, tokasin että ihan sama, tänne on turvallisempaa pyörtyä ko kotio. ehdin vissii 5min istuu ku hoitaja tuli kutsu, otti paineet, saturaation jne ja pisti puhaltaa pef-mittariin, sittempä mut nakattiinki lääkärille, just ehdin takas istuu ku lääkäri kutsu sisään ja sit kiikutettiinki jo erikoissairaanhoidon puolelle. ihmettelin hiukan että mua ahdistaa ja kaikkia kiinnostaa mun JALAT :LOL: no, selvis sit että minkä takia, ne keksi että mulla on ihan varmasi keuhkoveritulppa. sanoin mää niille että ei tasan voi olla, koska noi trombosyytit ei oo niin korkeet että edes riskiä moiselle olis, mutta kun raskaana olen niin hutkivat sitä tehden.
Ei löytyny syytä, jos jatkuu/tulee takas ni sit vissii pitäs harkita astmalääkkeitten alotusta.
No, saipahan varmaan palautetta se vastaanoton setä että ihmisiä joita ahdistaa ei koiteta laittaa kotiin. joku heikompihermonen ois voinu tuumata että mennään sit. vaikka ei siis mitään vikaa löytynykkää. Peffiin puhalsin litran vähempi ku normisti.

Danjuska & taaperotx4: Kiitos paljon! :hug:

taaperotx4: Ihana masu! :)

Tänne ei kummempia, vähän aikaa sitten kotiuduttiin kyläilyreissulta poikien kanssa. Pääsin samalla Joonaksen turvaistuimesta eroon, kun ostettiin nyt hänelle turvavyöistuin.

Tässä samalla BB:tä seurailen, alkaisi jo jotain tapahtumaan... ;) Pojat katsoo Titi-nallea, kohta varmaan vois koittaa laittaa Jesseä päiväunille...

Onko joku muu muuten joutunut lastaan vieroittaa peukusta? Millä keinolla ja miten onnistui? Mä aloitin eilen Jesseä vieroittamaan, kun kyllästyin kaikkien kommentteihin, et "mikäs sillä on suussa?" :kieh: Laastaria olen siinä nyt pitänyt ja alun pienen huudon jälkeen on tottunut siihen oikein hyvin. Kulkee peukku pystyssä ja hokee "pipi" ja puhaltelee siihen välillä :D Kuinkahan kauan mahtaa joutua laastaria käyttämään, et peukku unohtuu...? :whistle:

Nyt muihin hommiin :wave:

Koivunkäpy: Sitäkin meiltä jo löytyy eli jos laastari ei auta, niin pitää siirtyä järeämpiin aseisiin :D Ihan hyvältä kyllä vaikuttaa, kun laastari on nyt pari kertaa lähtenyt irti, niin Jesse tulee heti itkien näyttämään, että laastari puuttuu :LOL:

Niiskuneidille kovasti onnea plussasta :heart: Toivottavasti kaikki menee hyvin! Ihana uutinen!

Ihanat kuvat Koivunkävyllä, sekä kasvokuva, että lakki :)

Ja taaperolla ihana maha :)

Mä en siellä FB:ssä ole, että jos joku laittaa mulle sit tarkempaa infoa yv:llä tmv. Tulossa siis ollaan, ainakin minä ja Otto, ehkä Lottakin lähtee mukaan. Kylläkin hänelle sanoin, ettei taida sit oikein hänen ikäluokkaansa kaveria olla tulossa =) Jos ei nyt sitten Uneton innostuis lähteä mukaan :wave:

Peukusta muuten, mun siskolle ei aikanaan auttanut mikään muu kuin aika. Kaikki temput kokeiltiin. Toivottavasti tuo laastari auttais Jessellä =)

Nyt hakemaan Lottaa jalkapalloharkoista.

Moro piiiitkästä aikaa!

Ihan pikaseen tännekin poikkean jotain kirjoittamaan, ettette mua vallan unohda =) Meillä elämä on kiireistä tällä hetkellä ja paljon isoja juttuja on tapahtunut ja tulee tapahtumaan lähiaikoina. Talolla touhutaan kaikki ylimääräinen aika ja sitä kun ei tunnu riittävän sitten niin millään. Tästä voitte siis päätellä, etten valitettavasti tällä erää ehdi Niiksuneidin luokse teitä tervehtimään, harmittaa kyllä. Olisi ihana ollut nähdä teitä kaikkia.

Ollaan melkein myyty tämä nykyinen asunto, vielä haluavat kosteusmittauksen tulokset tarkistaa rauhassa nämä ostaja ehdokkaat. Kävi ihan mielettömän hyvä tuuri, ostotarjous tuli ekasta esittelystä ja vielä sillä hinnalla mitä olimme pyytäneet. Toivottavasti saadaan kauppa maaliin. Samalla päätettiin, että muutto uuteen kotiin tapahtuu lokakuun lopussa ja tämä vanha on sitten vapaa 1.11. Saa nähdä kuinka keskeneräiseen joudutaan muuttaan, voi olla että jotain pientä jää tekemättä.

Talolla laatoitukset ollaan aloitettu, katot on paneloitu, maalia on seinissä eli valmista pintaakin jo löytyy. Paljon on kuitenkin vielä tehtävää. On ollu ihanaa valita ihan uusia pintoja kotiin, paljon vaihtoehtoja on, jossain vaiheessa vain on valinnat tehtävä. Pojat viihtyy talolla mainiosti. Pääsevät yksin pihalle ja naapurissa asuvien kavereiden luokse. Molemmilla on omia kavereita ja yhteisiäkin, leikit sujuu tosi hyvin.

Eetu aloitti eskarin ja hienosti on menny. Kulkee yksin pph:n luota lyhyen matkan koululle ja on niin isoa poikaa että =) Atte on ekaa kertaa "yksin" päivät hoidossa, siis ilman isoveikkaa ja sen huomaa. Poika on kasvanut isoksi ihan silmissä. Veikeitä juttuja kertoo hoidosta ja kerhosta ja tosi reippaalta pojalta vaikuttaa. Kyllä pitää olla tyytyväinen, että lapset on näin hyvin sopeutunu tähän meidän tilanteeseen, huonomminkin voisi olla.

Toinen iso asia on, että työt on mullakin taas alkaneet. Olin hetken aikaa telemarkkinoinnissa yrityspuolella, ihan soittivat kotiin mun netti cv:n perusteella ja halusivat töihin. Ihan kaikki kaksi viikkoa ehdin siellä olla kunnes sanoin itseni irti. Työ sinänsä oli ok, mulla oli oma työhuone, työajat 8-16 ja viikonloput vapaat, ainoa mikä mätti oli provikkapalkka ja säästöt yrityksissä. Myy nyt niille jotain ku säästää pitää joka paikasta. Yllättävän hyvin sekin homma kuitenki sujui. Mut suurempi onnen potku oli ku pääsin Motonettiin töihin. Tänne avataan marraskuussa liike ja rekrysivät 15 henkee. Olin yksi niistä 350:stä hakijasta joka valittiin =) Pikkasen olen ylpeä itsestäni, vielä haastattelussa tyyppi sanoi, että mut on valittu =) Eli työt siellä alkaa ens maanantaina, viikoksi lähden Tampereen Motonettiin harjotteleen.

Muutenkin menee liian hyvin, kohta tullaan alas varmaan korkealta ja kovaa, ei makeaa mahan täydeltä. Mut täytyy nauttia tästä niin kauan ku kestää :LOL:

Siinäpä mun tärkeimmät kuulumisetkin oli, en osaa kommentoida kenellekään mitään ku olen niin pitkään poissa ollut. Niiskuneidille kuiteki onnittelut plussasta ja jarrusukkia kovasti matkaan :flower: Ja Jellonan puolesta olen iloinen ku Mikkiksen päivähoito menee noin hyvin. Ja meilläkin on kova uhma Eetulla päällä ja ärsyttävä inttäminen ja matkiminen koko ajan... Jaksuja!

Muille teille kaikille tasapuolisesti terkkuja, voikaa hyvin ja pitäkää palsta pystyssä, Olette ihania!

Teillä on varmaan ollutkin jo puhetta näiden jouluntähtösten synnytyksistä,mutta mä haluisin myös kuulla miten ne teillä on mennyt?

Tässä tulee mun kertomus
Laskettuaika ois ollu 24.12 mutta kun tuo päivä ylittyi rupes jo taas tuntumaan että ei tää synny ikinä ja joka aamu sai pettyä että ei taaskaa tullu lähtöä.No sitten kun koitti tuo 28 päivä ja mulla ois ollu sillon päivällä vielä neuvolakin mut soitin sinne ja sanoin että musta tuntuu että tänää synnytetään että en lähe tulee sinne vaikka tuolloin ei supistellut vielä yhtään.No tossa klo 15.45 oltii alkamassa syömään mutta sitte alkoi ihan yhtäkkii kovat supistukset jolloin lähettii heti sairaalaan johon päästiin perille klo 16.42 ja ne tädit ois halunnu laittaa mut 30min käyrille vielä ennen sisätutkimusta mutta vaadin et tekevät sen ensin jossa sitte ilmeni että oonki jo 10cm auki ja vauvan pää on jo tulossa.Sitten lähettiikin kiireesti saliin päin ja ne sano mulle kokoajan että pidätä älä ponnista kun vasta salissa.Ennen ku oltii sinne hissiin päästy ni joku täti siel huutaa ette voi mennä saliin ku ei olla lappuja täytelty kun he ei ota sinne ketään jos nää on täyttämättä,mut ehtiihän ne myöhemminki.Saliin kun päästiin niin tyttö syntykin heti ja syntymäajaksi tuli 16.50 ja mitat oli 3580g ja 50cm

taapero, koitanhan nytki ehtiä sairaalaan asti :saint:
Itellä oli perinteinen mulle, ensin ootetaan ku kuuta nousevaa että tapahtuu, sit ku läks tapahtuu ni meinannu kätilökää saapua paikalle. eli kokonais kesto reilu 10h, klo 15 olin auki himpun yli 6cm, poika synty 15.31, n.11min oli ponnistusaika, ponnistanu en tosin ku kerran.

http://i57.photobucket.com/albums/g234/Kostaja/Picture028.jpg tänään viikkoja 25+0

Joo koitanha mä mutta kun tuo neljäski tuli alle tunnissa ja kätilöt arveli että seuraava tulee jo puolessa tunnissa tai nopeampaa,en mä sitte mitenkää voi ehtii ajoissa kun matkaan menee ainaki tuo 30min,no sen näkee sitte marraskuussa kuinka käy.
jouduinha mä ite melkee tosta kolmosesta nappaa kopin ku kätilö huitelee ties missä vaikka olin jo 8cm auki mut hän arveli että hyvin tässä kahvilla viel kerkee käymään mut eipä sit kerinnytkään kun tyttö päätti tulla syöksyllä heti kun kätilö oli poistunu huoneesta,ja siitä merkattii ponnistuksen kestoksi vaan 5 sekuntia

koivunkäpy nätti masu sulla =)

Hei kaikille :wave:

Onpa jo syksyistä, ihan yhtäkkiä vaan huomaa muutokset luonnossa. Tosin viime aikoina aamut on ollut tosi lämpimiä. Kuuden aikaan kun lähden fillaroimaan niin ihan kuuma on tullut.
Pimeää alkaa kyllä jo olla ja sellaista erilaista :D

Siru kiitos ajatuksesta. Me ei päästä silloin tulemaan. Mutta jos tulevaisuudessa on vastaava kohtaaminen niin tosiaan esikkohan olisi samaa ikäluokkaa kuin teitin tyttö =)

Pepille voimia koulutehtäviin ja pitkiin päiviin :heart: :hug: Mullaki on ne taas edessä, jos saan sen paikan mistä puhuttiin. Mutta kaikkeen turtuu ja tottuu :whistle:

Käpy onko vointisi nyt mikä? :wave:

Taaperotx4, toivottavasti kerkiät saliin asti kun aika koittaa :whistle: ;)

Metku mukavaa kuulla teistä :heart:

Danjuska ootko sä naamakirjassa?

Eipä mulla tässä nyt kai muuta.

Olette rakkaita!!!

moikat täältä sairastuvasta :wave:

Tai, no Tatu jo onneksi parempana ja kävikin pk:ssa leikkimässä tämän päivän ja menee käymään huomennakin.
Jenna on aivan tukossa ja yöt sen mukaisia.. ei tullut kovin montaa tuntia unta viimeyönä |O ja jos tyttö nukahtaa hetkeks niin ite kuuntelen korvat höröllä että varmasti hengittää :whistle: mieskin jäi saikulle kun lämpöä nosti.
Onneksi Jenna kuitenkin hyvällä tuulella ja oma iloinen itsensä päivisin =)

Niin, ja neiti sai myös ensimmäisen hampaansa :D Kauheeta kun aika menee nospaan ja typy kasvaa äkkiä!

Käpy: Kiitos! kiva masu =)

Uneton: jep, kyllä minut naamakirjasta löytää.

Metku: Hienoa että saitte asunnon myytyä ja onnea työpaikasta!! :flower:

Taaperot
kyseli synnytyksestä.. Tatun synnytys kesti 14tuntia.. ponnistusvaihe oli 21min. + se väärähälytys minkä poika ensin teki.
Itsenäisyyspäivän iltana alkoi kova selkäkipu joka vain yltyi yötä kohti enkä voinut enää olla mitenkään päin. soitin synnärille ja sanoivat että alkakaa tulla vaan.. vaivaset 3cm olin auki ja ooteltiin.. olivat varmoja että vauva syntyy ennen aamua.. ooteltiin vähän lisää ja lisää. aamupäivästä osastolle ja sitten seuraavana päivänä kotiin..
oli perjantai päivä kun illasta käytiin vielä lenkillä ja grillillä :p pari tuntia siitä heräsin taas kauheeseen selkäkipuun ja supistuksiin ja kun en enää kärsinyt sitten olla niin takas sairaalaan.. poika syntyi seuraavana päivänä 14.26, kaikkien mahdollisten puudutteiden avustuksella.
Jennan synnytys oli paljon, paljon nopsempi ja positiivisempi kokemus, vaikka ei Tatun syntymästäkään mitään kammoja jäänyt.

Pepille tsemppiä kouluhommiin! :hug: voin vain kuvitella kuinka monta rautaa sulla on tulessa kun pitää keretä koulu jutut tehdä, kotihommat ja ennen kaikkea poikien kanssa keretä olla. jaksuja vatavasti!
Itsesä tuntu jo töissä ollessa että aika ei riitä mihinkään ja pojan kanssa saa olla aivan liian vähän.. ja mulla työpaikka oli ihan tuossa vieressä :whistle:

Nyt Tatun kanssa hiekkalaatikolle.. jos vaikka vähän piristyis. päässä vaan humisee ja on ihan pöhnä olo kun univelkaa.. huomasin myös että ei parane lähteä oikein autonrattiinkaan.. reakointi ei ole kovin nopeeta.. tuntu ihan kauheelta käydä Tatu hakemassa kun tuntu ettei pysty keskittymään liikenteeseen.

Yhteistyössä