joulupuu keräys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kiki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kiki"

Vieras
Mitä ootte laittaneet joulupuukeräukseen, ja minkä ikäiselle? tai vastaavasti, mitä ootte saaneet?

Viime vuonna osallistuin ekaa kertaa keräykseen ja olikin yllättävän hankala löytää kivaa lahjaa...kun ei tiedä saajasta yhtään mitään.

En tule laittamaan mitään kun kuulin toisessa ketjussa että minkälaisille perheille ne oikeasti päätyvät! Yksikin äiti kehui että ovat saaneet nuita lahjoja vaikka kuussa jää käteen verojen jälkeen reilu 2000 €!!!Ja itsekin ihmetteli että miksi heille nuita annetaan,mutta otti kuitenkin lahjat aina vastaan.. Meillä ei tuota summaa todellakaan jää ja kohta 5 henkeä perheessä.

Miksi lajoittaisin rikkaammille mitä itse olemme..? Tuli olo että tuossa ei ihan oikeaa kohdetta ole löydetty:(

Oon joskus aiemminkin täällä kertonut, näin saajan silmissä erittäin ikävän tarinan tuosta keräyksestä... :( Sattui siis meidän kohdallemme vuonna 2007, kun vielä olimme toimeentulotuen varassa, ja saimme lapsillemme lahjat tuota kautta. Ihana idea siis kaikenkaikkiaan, mutta koska ihmisistä osa on julmia ja sydämettömiä, voi käydä näinkin...

Sain siis tytölle (silloin 5v) paketin, jossa luki et sisältää Bratzin ja tarvikkeita. Olin itsekin onnellinen, tyttö oli bratzia kovin toivonut, mutta en kyennyt sitä ostamaan, olivat silloin tosi kalliitakin vielä... Oletin, että kun tyttö paketin avaa, on ikionnellinen. Vaan kuinkas kävikään. Tyttö innolla avasi paketin, ja paketista paljastui tyhjä bratz paketti. Tai oli siellä ne tilpehöörit, mutta paketti oli avattu, ja nukke otettu... Ehkä tyttö ei täysin tajunnut asiaa vielä silloin, mutta itselleni se oli kyllä shokki, ja minulle tuli asiasta TODELLA paha mieli. Vieläkin muistan sen tytön innostuksen pakettia kohtaa, ja pettymyksen ja hämmennyksen, kun paketin avasi... :(

Itse laitoin viime vuonna kaksi pakettia, koska halusin aidosti ilahduttaa vähävaraisen perheen lapsia, kuten valtaosa keräykseen osallistuvista tietenkin haluaaakin. Laitoin 2v pojalle pakettiin salama Mcqueen äänikirjan, ja 5 vuotiaalle tytölle sellaisen petshop paketin, jossa kaksi eläintä ja tilpehööriä.

Minulla ei kanssa aina ole kovin hyvät rahavarat, mutta silti olen laittanut pieniä joululahjamuistamisia tuohon Joulupuu-keräykseen. Olen laittanut tyyliin leimasin-setin, kyniä ja vihkon, muovailuvahaa, katselukirjan, puuhakirjan + kyniä jne. Koska minusta on ihanaa tuottaa jouluiloa muillekin kuin vain pelkästään omalle lapselleni.

En tule laittamaan mitään kun kuulin toisessa ketjussa että minkälaisille perheille ne oikeasti päätyvät! Yksikin äiti kehui että ovat saaneet nuita lahjoja vaikka kuussa jää käteen verojen jälkeen reilu 2000 €!!!Ja itsekin ihmetteli että miksi heille nuita annetaan,mutta otti kuitenkin lahjat aina vastaan.. Meillä ei tuota summaa todellakaan jää ja kohta 5 henkeä perheessä.

Miksi lajoittaisin rikkaammille mitä itse olemme..? Tuli olo että tuossa ei ihan oikeaa kohdetta ole löydetty:(

juu munkin tuttavapiirissä on kyseisiä lahjoja saaneet perheet jotka asuu uudessa ok talossa, pihassa 2 autoa ja lapsilla merkkikuteet päällä. olin ihan suu auki kun kuulin et olivat saaneet. en enää laita kun ei tiedä meneekö ees oikeestui köyhälle. kun mä haluan antaa sellaiselle jolla todellinen tarve, en sellaiselle, joka saa niin paljon lahjoja ettei ees muista mitä kaikkea saa.

niin onko nuo lahjojen saajat vähävaraisia vai lastensuijelun asiakkaita?
Minkä arvoisia lahjoja olette laittaneet? Meillä on ollu budjettina 20-25e/lahja, yleensä 2 lahjaa on laitettu. meillä täällä ei lahjoja viedä avonaisina,toivottavasti ei nuin ajattelemattomia lahjojen antajia ole..

itse en ole keräykseen ennen osallistunut, mut nyt olisin kiinnostunut osallistumaan. voisiko saada tästä lisätietoa? mistä tiedän onko meidän paikkakunnalla kyseistä keräystä yms.

Mulla jää laittamatta tänä vuonna juurikin noiden väärinkäytösten vuoksi. Yhdessä ketjussa aloittaja valitti kuinka ei ole laittaa kuin 200 euroa lapsen lahjoihin ja sen takia odottavat saavansa tuolta joulupuusta lahjoja.

[QUOTE="mä";22398647]Mulla jää laittamatta tänä vuonna juurikin noiden väärinkäytösten vuoksi. Yhdessä ketjussa aloittaja valitti kuinka ei ole laittaa kuin 200 euroa lapsen lahjoihin ja sen takia odottavat saavansa tuolta joulupuusta lahjoja.[/QUOTE]

öh..... ei kiva... täytyykin lueskella nuita vanhoja ketjuja, ja miettiä uudestaan.

Olen mukanan tuossa Joulupuu-keräyksessä suunnittelemassa ja järjestämässä sitä omalle alueelleni.

Tiedä sitten paljonko on eroa paikkakunnittain, mutta ainakin meillä paketit tuodaan valmiiksi paketoituna, eikä paketteja jätetä auki. Viime vuonna täälläpäin jaettiin reilut 1100 pakettia, eikä yhdestäkään kuulunut perästäpäin mitään negatiivistä, vaan päinvastoin.

Tässä on jo nyt ollut keskustelua siitä, miten rikkaat perheet saavat paketteja, mutta ei se kyllä aivan niinkään mene, sillä JOKA IKINEN paketti menee toimeentulotukea nostavalle perheelle. Toki perheellä saattaa olla talot ja autot jotka he ovat hankkineet aiemmin, kun taloudellinen tilanne on ollut parempi, mutta juuri sillä hetkellä perhe elää toimeentulotuen varassa.

Yhteistyössä