jospa minäkin taas pitkästä aikaa... Onneksi olkoon nimetyille minunkin puolesta!

:flower:
Me eilen myöhästyttiin neuvolasta puoli tuntia kyytiä ootellessa ja oli sitte terkka kerenny lähtiä johonki. varattiin sit uusi aika tänne meidän uuteen koti-kaupunginosaan ja sain se perjantaille. =) päästään näkemään paljon jäbä kasvanu, kun viimeksi 17.1. mitottu. on ties kuin monta kertaa siirtyny 2kk-nla kun näitten pakkasten takia ole voinu lähtiä kävellen ja kyydistäkään ei aina tiä.
Alkaa jo vähän jänskättää ens sunnuntain ristiäiset. en ole yhtään kerenny siivoilla ja en ihan vielä aatellu leipoa. tilasin eilen kukat ja kakun. 50e yhestä kakusta on kyllä minusta ihan liikaa ja muistaki tutuista, mutta minun äiti kehtaa väittää että se oli muka halpa. että mukamas ite tehntynäki maksais 30e. no enpä usko. hitsi, kun annoinki sen puhua minut ympäri tilaamaan sen kakun. aloin jo iteki aatella että menee koko juhlat persiilleen ku kasaan liikaa omaan niskaan, mutta mie kyllä suunnittelin jo kauan aika mitä kaikkea kivaa siihen kakkuun ois voinu laittaa. nyt mie sitte leivon ite vaan suolaset. äiti tilaa yheltä emännältä makeita.
MInun toinen sisko meinas ettei hän uskalla ottaa heti lomaa uudesta työpaikasta, mutta se oli nyt loukannu ranteensa siellä töissä ja saattaapi saada sairaslomaa ja päästä sittenki ristiäisiin. =) ihana. lapset on ootellu kovasti niitä sen muksuja kun ovat samanikäsiä. vaikka se kyllä meneeki aina ihan tappeluksi niiden kanssa.
Haaparannan ikeaki tuli katsastettua viikonloppuna. ostettiin vaikka mitä, mutta ei maksettu ku 70e kun oli 1000kruunun lahjakortti jannen tädeiltä

ruokapöytä piti vielä jättää sinne kun ei mahtunu autoon. ja ruokapöytää me sinne lähettiin hakemaan!
Ja sitten itse asiaan eli siis vauvaan. meillä on nyt reilun viikon ajan nukuttu melko mukavasti melkein joka yö. sellasia 6-8 tunnin unia. jätkä on alkanu vedellä maitoa vähintään 180 ml kerrallaan ja saattaa välissä tunnin välein santsailla. päiväunet on alkanu vähän tökkiä mutta parempi näin päin

mie olen nyt nukuttanu vauvaa vieressä siitä asti ku imetys loppu. saapi vauva-riepu läheisyyttä ees nukkuessa kun ei tissillä enää saa. katellaan sitte parin kuukauden päästä sitä omaan sänkyyn siirtymistä. viimeistään syksyllä. kokemuksesta tiedän että jotain yli 8 kuista on jo aika vaikea saada siirretty vierestä omaan sänkyyn, puoli vuotiaan vielä saa vain parin yön itkuilla.
mie nyt vaan tämän viimisen sivun luin (32) ja ei kai muu pistäny silmään kuin tuo tikahtuminen. meilläki sitä välistä tapahtuu muttei sentäs vauva siniseksi mene. ei niin kauaa jaksa itkeä yhtä nuottia. on se kyllä aika kova itkemään kun suuttuu. kamalan kimeällä äänellä. mulla on ihan alkanu korvat soimaan tosi herkästi sen takia.
Niin ja seuralliseksi on muksu muuttunu viikon aikana. ei se enää haluaakaan nukkua vähän väliä vaan jutellaki pitäis saada paljon. ja telkkariaki se tykkää kattoa. varsinki musiikki ohjelmia.
no eipä tässä kummosia. pitää alkaa valmistautua, kun pitää koululla käydä pyörähtämässä taas pari tuntia. äippä tulee kattoon muksuja. vauva nukahti äsken päiviksille niin hienosti että ihan varmasti nukkuu koko ajan ku olen pois ja sit ku tuun takasin niin alkaa kiukutteleen

vieraskoreita nää minun muksut
Maria ja KLT<br><br>