* JOULUNTÄHDET 2006 *

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pimmi84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
EHTOOTA

Rasittava päivä onneksi kohta lopuillaan.On ollut niin törkeän kylmä et likan nukkumiset mennyt pyllylleen tänään .puolentunnin pätkiä nukkunut sisällä vaunuissa ja sitten kitinää hereillä ,kun niin väsynyt.Ulkona tottunut nukkumaan 3 -4 tunnin unet iltapäivällä.

Ootteko ulos laittaneet nukkumaan ,vaik 15 pakkasta?Aattelin huomista josko uskaltas noin pienen sinne laittaa nukkumaan.?

:\|

ONNEA KAIKILLE UPEISTA NIMISTÄ!!! :flower: :hug: =)

Tänään oli neuvola ja neidillä painoa 5170g ja pituutta 57,5cm!!
Sopusuhtaisesti kasvava ja napakka neiti.Iho siisti.Kääntyilee masulta kyljelleen ja siitä selälleen.Juttelee ja hymyilee kovasti.
Eli kaikki asiat mallillaan!!! =)

Sunnuntaina oli ristiäiset.
Aluksi näytti,että itkuksi ja kähnäämiseksi menee mutta rauhoittuhan Typy sitten lopulta kummitädin sykkyyn.
Pappi oli ihan mölli ja ärsyttävä mutta muuten kaikki sujui onnistuneesti!! =)

T: Äiti & VEERA AINO ANETTE :heart:

Kyllä teillä tonttu nukutaan aikamoisia yöunia! =)

En tiedä onko siitä perunasta mitään sääntöä, mutta siskon pojalle tuntui menevän alussa parhaiten perunasose joka oli tehty äidin maitoon... Samaa ajattelin itsekin kokeilla kun aika tulee :)

Mä oon kyllä käyny Lassin kanssa kävelyllä ylikin 15 asteen pakkasella, mutta monen tunnin päikkäreille en kehtaa laittaa jos on yli 10 astetta... Tai no, pari kertaa oon tainnu laittaa kun on ollut n. 12 astetta, mutta oon käyny sitten kokeilemassa poskia ja niskaa useammin. Mun ymmärtääkseni 15 asteeseen saa laittaa kunhan on tyyni ilma...

No nyt on masu täynnä ja uni maistuu... Lähdenpä viemään pientä sänkyyn :)

:flower: Onnea uusille nimen saaneille! :flower:

Meillä on nyt ollut muutamia päiviä mahdotonta tuo kitinä ja itku. Poika jotenkin yliväsyy eikä meinaa saada millään unenpäästä kiinni ja sitten itkeä kitisee pitkiä aikoja eikä mitkään kantelut, asennon vaihdot ym. auta. Sitten kun nukahtaa niin yöt nukkuu ihan suht ok, mutta päiväunet on lyhyitä (30min-1h) pätkiä. Vatsavaivat on nyt helpottunut, mutta nyt sit tosiaan tullu nuo nukahtamisvaikeudet... :/

Soseista... Perunaa, parsakaalia,porkkanaa ym. suositellaan ensimmäisiksi soseiksi siksi kun ne eivät ole imeliä. Jos aloittaa imelillä soseilla, niin on vaikea saada vauvaa tottumaan enää noihin muihin makuihin.

Ja taas kuuluu kitinää... :wave:

jospa minäkin taas pitkästä aikaa... Onneksi olkoon nimetyille minunkin puolesta! :D :flower:

Me eilen myöhästyttiin neuvolasta puoli tuntia kyytiä ootellessa ja oli sitte terkka kerenny lähtiä johonki. varattiin sit uusi aika tänne meidän uuteen koti-kaupunginosaan ja sain se perjantaille. =) päästään näkemään paljon jäbä kasvanu, kun viimeksi 17.1. mitottu. on ties kuin monta kertaa siirtyny 2kk-nla kun näitten pakkasten takia ole voinu lähtiä kävellen ja kyydistäkään ei aina tiä.

Alkaa jo vähän jänskättää ens sunnuntain ristiäiset. en ole yhtään kerenny siivoilla ja en ihan vielä aatellu leipoa. tilasin eilen kukat ja kakun. 50e yhestä kakusta on kyllä minusta ihan liikaa ja muistaki tutuista, mutta minun äiti kehtaa väittää että se oli muka halpa. että mukamas ite tehntynäki maksais 30e. no enpä usko. hitsi, kun annoinki sen puhua minut ympäri tilaamaan sen kakun. aloin jo iteki aatella että menee koko juhlat persiilleen ku kasaan liikaa omaan niskaan, mutta mie kyllä suunnittelin jo kauan aika mitä kaikkea kivaa siihen kakkuun ois voinu laittaa. nyt mie sitte leivon ite vaan suolaset. äiti tilaa yheltä emännältä makeita.
MInun toinen sisko meinas ettei hän uskalla ottaa heti lomaa uudesta työpaikasta, mutta se oli nyt loukannu ranteensa siellä töissä ja saattaapi saada sairaslomaa ja päästä sittenki ristiäisiin. =) ihana. lapset on ootellu kovasti niitä sen muksuja kun ovat samanikäsiä. vaikka se kyllä meneeki aina ihan tappeluksi niiden kanssa.

Haaparannan ikeaki tuli katsastettua viikonloppuna. ostettiin vaikka mitä, mutta ei maksettu ku 70e kun oli 1000kruunun lahjakortti jannen tädeiltä :D ruokapöytä piti vielä jättää sinne kun ei mahtunu autoon. ja ruokapöytää me sinne lähettiin hakemaan! :laugh:

Ja sitten itse asiaan eli siis vauvaan. meillä on nyt reilun viikon ajan nukuttu melko mukavasti melkein joka yö. sellasia 6-8 tunnin unia. jätkä on alkanu vedellä maitoa vähintään 180 ml kerrallaan ja saattaa välissä tunnin välein santsailla. päiväunet on alkanu vähän tökkiä mutta parempi näin päin :D mie olen nyt nukuttanu vauvaa vieressä siitä asti ku imetys loppu. saapi vauva-riepu läheisyyttä ees nukkuessa kun ei tissillä enää saa. katellaan sitte parin kuukauden päästä sitä omaan sänkyyn siirtymistä. viimeistään syksyllä. kokemuksesta tiedän että jotain yli 8 kuista on jo aika vaikea saada siirretty vierestä omaan sänkyyn, puoli vuotiaan vielä saa vain parin yön itkuilla.
mie nyt vaan tämän viimisen sivun luin (32) ja ei kai muu pistäny silmään kuin tuo tikahtuminen. meilläki sitä välistä tapahtuu muttei sentäs vauva siniseksi mene. ei niin kauaa jaksa itkeä yhtä nuottia. on se kyllä aika kova itkemään kun suuttuu. kamalan kimeällä äänellä. mulla on ihan alkanu korvat soimaan tosi herkästi sen takia. :laugh:
Niin ja seuralliseksi on muksu muuttunu viikon aikana. ei se enää haluaakaan nukkua vähän väliä vaan jutellaki pitäis saada paljon. ja telkkariaki se tykkää kattoa. varsinki musiikki ohjelmia.

no eipä tässä kummosia. pitää alkaa valmistautua, kun pitää koululla käydä pyörähtämässä taas pari tuntia. äippä tulee kattoon muksuja. vauva nukahti äsken päiviksille niin hienosti että ihan varmasti nukkuu koko ajan ku olen pois ja sit ku tuun takasin niin alkaa kiukutteleen :p vieraskoreita nää minun muksut :whistle:

Maria ja KLT<br><br>

Ajattelin nyt tulla vähän neuvolakuulumisia kertomaan: Rasmuksen paino oli nyt:5640 (syntymäpaino 3750) ja pituutta: 58,7 (syntyessä 51).Eli ihan hyvin poika kasvaa.Meidän poika ei paljoa neuvolatädin tutkimuksista piittaa,yhtä hymyä on jokaisella neuvolakäynnillä ollut.Ens kerralla tuleekin sitten eka rokotus.

Vieläkään ei ole tullut tuloksia verikokeista..alan pikkuhiljaa olemaan aika kärsimätön.Kunpa tulis pian.

Yöt meillä menee nykyään tosi hyvin..Rasmus herää 4-6 tunnin päästä kun ensin on yöunille saatu josus puoli 11-12 maissa.Päivisin ei oo pahemmin poika nukkunut ku 15-30minsan tirsoja pari.Mutta siitä huolimatta Rasmus on iloinen ja pirteä poika.

Imetys on jäänyt nykyään aika vähiin,ei vain maitoa tahdo enää tulla vaikka mitä tekisi.Ja nyt kun on enemmän tuttelia annettu onvähentyneet isot pulautukset ja masuvaivat.Paljonko teillä muilla korvikkeita antavilla menee päivässä korviketta?

Ensimmäiset menkatkin on jo ilmestyneet=/Ihmeen nopeasti alkoivat.Ja ehkäisyksi otin taas ehkäisykapselit..oli aika hintavat mutta on sen rahan väärttikin kyllä helppoutensa/sopivuutensa suhteen.Parin kuukauden kuluttua kyllä pitää mennä verikokeisiin tarkistamaan,että maksakokeet on kunnossa.Aiemmin ei oo tollasissa verikokeissa tarvinnu käydä,on näköjään lääkäreillä aika erilaiset tavat!

Meillä Rasmus kón kannatellut päätä jo vaikka kuinka kauan,seuraa ympärillä pörrääviä sisarruksia ja ihmisiä kovasti,juttelee ja naureskelee todella paljon.Taitaa pitää paikkansa että se kolmas lapsi on se helpoin.

Onkos muut ottaneet sitä rotavirusrokotetta?Koska se pitikään antaa?

Nyt täytyy lopetella...rasmus heräs ekan kerran tänäaamuna ja nälkä on kova...kirjoittelemisiin!

Hyvää vauvaarkea kaikille,ja hienoja nimiä on lapsukaiset saaneet!

Moi!

Pitkästä aikaa minäkin ajattelin kirjottaa.
On ollut niin kamalan kiirettä kahden pienen lapsen kanssa.

Eilen oli neuvola.
Julia painoi 5024g (syntyessä 3700g) ja pituutta oli hurjat 60cm (syntyessä 51cm).
Oikein on iloinen ja seurallinen tyttö.

Meillä kans on nyt tullut jonkin laista rytimiä. Yöunille mennään klo.21-22 ja herätään yleenäs ekan kerran syömään klo.02-04
Aamut meillä alkaa klo.7-8.
Kerralla Julia on hereillä 1-1,5 tuntia ja sen jälkeen nukkuu tovin.
Välillä nukkuu päivällä todella vähän kun tuo isoveli on aika kovaääninen:)

Meillä syödään korviketta mielestäni aika vähän kerralla eli n70-90ml, mutta syö 1-2 tunnin välein.
Hieman on hoikka tyttö, mutta enempää en maitoa kerralla syötettyä. Jos tuputtaa maitoa niin Julia oksentaa ne.
Rasmus oli vauvana juuri samanlainen. Hoikka poika ja nyt vasta on alkanut painokäyrä nousemaan vaikka on jo kohta 2v.

Kuinka usein te muut kylvetätte vauvaanne?
Meillä kylvetetään pari kertaa viikossa.

Nyt täytyy mennä keittämään Rasmukselle ruokaa.
Moro!

Meillä kylvetetään tyttö joka ilta ja saunassa on lämmössä köllötellyt jo useamman kerran.On hyvä iholtaan ja nauttii suunnattomasti vesileikeistä.

Tyttö nukkut hyvin tänään ja synttäreille kohta lähdetään ettei iske mökkihöperyys..

terv.SUSSU JA EFFI

Päivää kaikille!!

Meillä on nyt parina yönä nukuttu 8,5h yöunet. Viime yönä ei ees tarvinut tuttia kertaakaan laittaa.. Voi kun tää olis pysyvää, eikä vaan joku vaihe.

Mullekkin rupee pikkuhiljaa hiipimään pieni vauvakuume. Onneks kuitenkin se lopahtaa aina aika pikaisesti, kun ajattelee arkea kahden pienen kanssa :D Sitäpaitsi mä kyllä vähän pomolle lupailin että mä palaisin töihin ens vuoden alussa, mutta saas nyt nähdä joutuuko pyörtämään sen lupauksen. Olis niin ihanaa jäädä hoitovapaalle pidemmäkskin aikaa, mutta taloudellinen tilanne vähän pelottaa :/ Kuinka kauan te muut olette ajatelleet kotona olla??

Korvike galluppiin... Eli meillä syödään kerrallaan n.120-150ml ja syöttövälit on 2-4h. riippuu vähän unista ja yöllä tosiaan menee se n.9h ilman ruokaa.

Päikkärit on täälläkin vähän mitä sattuu. Eli yleensä valvoo n.1,5h kerrallaan ja sit nukutaan 30min-1,5h ja yleensä kerran päivässä menee sellaset 3-4h päikkärit. Meillä tuo ukkeli ei oikein vaunuissa nuku muutakun sillon kun ne liikkuu, joten siksi meillä nuo päikkärit nukutaan pääsääntöisesti sisällä.

Täälläkin kylvetään pari kertaa viikossa ja saunassa meidän ukko kävi miedossa lämmössä ja alalauteella ekan kerran viime lauantaina.

Pientä flunnssan poikasta on täälläkin sekä pikku miehellä, että sitten tolla isommallakin ukolla. Itse siitä jo pikkuhiljaa alan päästä eroon..

Mutta eiköhän siinä taas ollut tarpeeksi tarinaa tälle päivälle! Onnea taas kaikille nimen saaneille :flower:

Nelly ja Paukku-Petteri

Pyry repäsi viimeyönä ja nukkui hurjat 5 tuntia putkeen B) Ja tämä äiti tuntee olevansa lähinnä uudellen syntynyt kun sai kerrankin nukuttue enempi kun tunnin pari kerralla.

Meillä kylvetään aina torstaisin ja vaihtelevasti sitten muinapäivinä, riippuu millä tuulella Pyry on. Nyt ollaan kylvetty yleensä kaksi kertaa viikossa.

Mie olen ajatellut, jos jäisi hoitovapaalle kun vanhempainvapaa loppuu sillon syyskuussa ja olisin hoitovapaalla aina seuraavan kesän loppuun ja sitten jos pääsisi lukemaan uutta ammattia. Meidän konkurssissa ei paljoa tunnu hoitovapaalle jääminen. Nytkin tuloina on ainoastaan tuo vanhempainpäiväraha, asumistuki, miehen opintotuki ja lapsilisät. Ei paljoa tulot tippuisi hoitovapaalla.
Toinen vaihtoehto on sitten että Pyry menisi syksyllä hoitoon ja minä jäisin työttömäksi, mutta tuo vaihtoehto ei kyllä kamalasti houkuttele. Haluaisin pitää oman pienen mahdollisimman kauan äidin kanssa kotona kukkumassa (vaikka nytkin meinaa hetkittäin hermo palaa tähän kotona kykkimiseen... ehkä se helpottaa kesällä kun on poikakin jo isompi ja pääsee helpommin menemään).

tinde ja Pyry

Päiviä!

Viime yönä neiti repäs,ja nukku hurjan pitkän pätkän. Illalla söi viimesen kerran klo21.30 ja nukahti klo23,heräs syömään vasta klo6,joten 8,5tuntia oli syöttöväli. Hieman tuo nukahtaminen meni myöhään,kun käytiin illalla mummolassa ja kaupassa, neiti sitten heräs tuossa 21:n jälkeen nokosilta kun kotiin tultiin. Aamulla neiti heräs klo8 ja tuossa yhdeksän jälkeen meni päikkäreille ja heräs vasta 12.30,eikä silloinkaan ollu heti nälkäinen... Saa nähdä sitten miten menee ensi yö! Tyttö on ollu muutenkin oikein kiltti ja rauhallinen. ja ehkä rytmit siihen vaikuttaa. Kun alkaa itkeskelemään väsymystä on neiti paras viedä tutin kanssa sänkyyn ja nukahtaa sinne itsekseen,jaksaa yleensä sellaisen tunnin-puolitoista valvoa..

Käyttääkö moni kestoja vauvalla... ? Minä olen ajatellut kokeilla kestoja. ja mietinkin tässä että toimiiko kestot hyvin yöllä. Meillä kun ei tarvii kertiksiä yöllä vaihtaa,tosi harvassa on ne kerrat kun neiti kakkaa yöllä, ja hyvin pissoille riittää 10tunnin vaihtoväli yöllä.

Täällä valmistellaan ensi sunnuntain ristiäisiä. siivottu on jo jotain, ja perjantaina luutuan lattiat, ettei lauantaina sitten tuu liian kiire,kun pitää täytekakku tehdä valmiiksi, hakea kastepöydälle kukka-asetelma ja silitellä pöytäliinat ... Tuun sitten sunnuntai-iltana ilmoittelemaan vauvan nimeä! ja kertomaan juhlista kuinka meni.Huomenna meillä on ne lääkärintarkastukset vauvan kanssa.

pauliina ja neiti 7viikkoa

meidän Netta ei suurempia päiväunia ottele.. jotain puolentunnin-tunnin pätkiä paitsi jos on päässyt rattaileen niin voi nukkua kaksi tuntia.. täällä vaasassa ei viitti viidentoista asteen pakkaseen mennä ku sen verran käy viima yms.. yöt neiti nukkuu hyvin.. 10 aikaan mennään nukkumaan.. nukahtaa ennen yhtätoista.. heräilee siinä 5-6 aikaan syömään.. siitä nukkuu 2-3 tuntia.. herää uudestaa syömään ja heti jatketaan unia.. ja sängystä pitää nousta 9 aikaan.. niin kova höpöttely ja tapitusta ettei siinä uni enää tuu silmään.. meillä on kylvetty kerran viikossa mut nyt ajattelin ruveta kylvettään kaksi kertaa viikos.. piti olla tiistaina 2kk neuvola mut siirtyi viikol.. huomenna jälkitarkastus.. kiva ku oli jo monta päivää vuoto pois mut rupesi yhtäkkiä tulemaan "ruskehtavaa limaa" ei onneks mitn verta.." onkohan normaalia?? juu.. pitääpä mennä syöttelemään.. :wave:

Pia & Netta melkein 2kk

Nostan kun oltiin tiputtu...

Tuossa eilen käväistiin työpaikalla (siellä tulee käytyä usein kun kerta kauppa on...). Työkaverit jo kovasti houkutteli mua töihin.... Ihan vakavasti puhuen varmasti jää tää kotona olo ihan vanhempainvapaaseen, halu olis olla kotona pidempäänkin. Nyt on jo talous tiukilla, vuokra ja autolaina vie suurimman osan meidän budjetista. Mun bruttotulot kuitenkin tippu 600? kun jäin äitiyslomalle ja meillä tuo raha on todella iso. Kotihoidontuki kuitenkin on paljon pienempi eikä espoo-lisä ole kummoinen, joten on pakko mennä töihin jos meinaa selvitä. Suututtaa niin älyttömästi!!! Vois kai sitä muuttaa muualle, mutta se merkkais työttömyyttä. Tänne on ollut pakko muuttaa töiden perässä.

Mut sit iloisimpiin asioihin, meidän Jarkko on tällä viikolla nukkunu aika säännöllisesti 4 tuntia yössä putkeen, sit heränny parin tunnin välein. Olen siis saanut nukkua ja ollu päivällä pirtee. Poika syö pelkkää tissiä ja ainakin tähän asti ollaan pärjätty. Ens viikolla on neuvola, joten katotaan mihin suuntaan se paino on menny.

Asiasta kukkaruukkuun. Oletteko leikanneet pienten kynsiä? Musta tuntuu, että Jarkon kynnet repeilee ihan itestään kun ovat kasvaneet, mutta nyttenkin muutama kynsi on niin pitkä, että kaipais leikkausta. Pientä heiluvaa kättä on kuitenkin kamalan vaikee pitää paikoillaan, että sais leikattua. Sama on varpaiden kynsissä.

Tulipas taas vuodatusta... :D Hauskaa pakkaspäivää kaikille!!!

Tuosta kynsien leikkauksesta sen verran,että meillä on leikattu 2 viikon iästä lähtien,kun kasvavat niin kovasti.Meillä ne leikataan silloin kun Rasmus nukkuu,muuten siitä ei tule yhtään mitään.Tai syöttämisen aikan voi kans kokeilla leikata!

Meilläkin ollaan kynsiä leikattu siitä asti kun poika oli pariviikkoinen. Meillä tosin isäntä hoitaa nuo leikkuu hommat, ottaa napakasti poikaa kädestä kiinni ja napsii kynnet lyhyeksi ja yleensä vaipanvaihdo yhteydessä kun poika on silloin tyytyväinen saadessaan olla ilman vaippaa.

Täällä ollaan kans kynsiä leikelty parin viikon iästä, ehkä vähän vajaakin. Leikkaan istualteen syöttämisen yhteydessä, on silloin rauhallinen eikä kädet viipota joka suuntaan. Kauheasti kynnet kasvaakin, ku viikottain on pitäny napsia, ettei raavi itseään vahingossa naamasta.

Heippa pitkästä aikaa,lueskellu oon teidän juttuja aina pikasee välillä,mutta en itse oo kerenny kirjottaa...

Meillä annettiin pojalle rotavirus rokote,eka annos 6:n viikon iässä ja toinen annetaan siitä noin neljän viikon päästä...

Meillä jäi esikoinenkin nyt kokonaan kotihoitoon,alkoi olee niin vaikeeta se tarhaan meno kun oli vaan siellä kahtena päivänä viikossa,itki ikäväänsä jne. on kuitenkin sen verran iso että ymmärtää et äiti on vauvan kanssa kotona,mutta onhan kotona mukava olla,kun vaan pakkaset hellittäis ja päästäis enemmän ulkoilee...
Perhekerhoa kokeiltiin tänään ekan kerran et olis edes vähän jotain ohjelmaa ja esikoisella kavereita ja ihan ok meininki siellä olikin ja ehkä menemme sinne myös uudelleen =)

Meillä Niko nukkuis ulkona paremmin unensa,mutta on niin kovat pakkaset että sisällä on yritettävä nukkua ja se on välillä aika vaikeeta ja pienillä pätkillä mennään,osittain johtuu myös siitä kun tuo isoveikka pitää aikamoista meteliä ei saa pikkunen unesta kunnolla kiinni....

Yönsä nukkuu onneks hyvin,pari kertaa syö =)

Nyt täytyy lopetella,meillä pikku-ukko heräilee ja kaipaa ruokaa =)

Tuulenviemää&Niko

Kynsiä meilläkin leikattu jo parin viikon ikäisestä lähtien.Ukko hoitaa (onneksi) sen homman kun mie en suoraan sanottuna uskaltanut!! :ashamed:
Veeran nukkuessa sujuu tämä homma ja esikko ymmärtää jo sen verran paljon,et osaa olla jo suht paikallaan.

Kylpyä meillä on about balttiarallaa joka toinen ilta...joko saunan alkulämmössä tai jälkihöökissä...riippuu paljolti kellon ajasta!!

Kiitos kovasti muutamille jotka kommentoivat tuota pitopalvelu-asiaa tuossa kotvanen takaperin!! =) :hug:
Nyt on päätös tehty ja ensi viikolla on tapaaminen jossa sovitaan yksityiskohdista tarkemmin!!

Meillä on viime aikoina ollut hirmusti hupaisia hetkiä...
Esikko näet alkaa puhua jo aika selvästi ja on hitsin hauskaa ja mielenkiintoista,et mitä hää keksii...
Eilenkin hän täytti kaksi pientä kassia leluillaan ja ilmoitti,että hän menee kauppaan...kysyin,että mitäs meet sieltä ostamaan?..."VAUVALLE TISSIMAITOA" :laugh: :heart:

Kynsien leikkuusta, sormien kunnet tuntuvat kasvavan tosi nopsaa, kerran viikossa vähintään täytyy napsia. Meilläkin onnistuu parhaiten vaipan vaihdon yhteydessä, tykkää kölliä hoitopöydällä ilman vaippaa =)
Varpaan kynsiä sen sijaan ei oo tarvinut leikata vielä kertaakaan ja vieläkin on ihan nysät!
Meillä vauva pestään joka toinen päivä, otan suihkuun mukaan ja se on pojusta eri hauskaa, välillä käy myös ammeessa, mutta tuo suihkuttelu käy jotenkin kätevämmin..
Voikun nää paukkupakkaset jo loppuis, on jo ikävä lenkkelyä vaunujen kanssa ja kunnon päikkäreitä sisällä on aika risasta :(
Mutta onneksi päivä pitenee vauhdilla ja aurinkoakin on mukava nähdä!

Onnea kaikille nimen saaneille!! :flower: :flower:

Tuosta rytmi hommasta, meillä iltahommat tehdään siinä 20-20.30 välillä. Sen jälkeen syödään ensin tissit tyhjiksi ja sitte vielä korviketta joskus jopa 200ml. Mut hieman pienemmissä erissä, kun typy on tankannu tarpeeksi niin nukahtaa yleensä siinä n.23. Sitten herätään 3-5 aikaan ja nukahdetaan uudestaan. Sitte herätään 1-2 tunnin välein loppu yö ja herätään sitte joskus yhdeksän aikaan aamupesuille. Päivällä ei ole säännöllistä rytmiä, nukutaan silloin kun nukuttaa. Toisina päivinä enemmän ja toisina päivinä vähemmän.

Korvike asiaan en kauheasti voi kommentoida kun meillä ei sitä syödä kuin illalla. Mut joskus jos annan päivällä niin voi mennä joku 160ml kerralla.

Tänään kävin jälkitarkastuksessa ja siellä oli kaikki ok. Paino oli tippunu melkeen lähtöpainoon B) Sais kyllä tippua enemmänkin.
Ehkäisy hommaan en osannu vielä sanoa mitään, kun ne minipillerit ei välttisole ihan mun juttu kun en muista niitä kuitenkaan ottaa, mutta sitten ei miehen kanssa noista kumiukoistakaan välitetä. Ja muita ei voi ennen imetyksen loppumista miettiäkkään. Et hieman kinkkinen tilanne. Pitää tässä hieman miettiä vielä.

Meilläkin on sunnuntaina ristiäiset. Olen saanut jopa yhden kuivakakun saanut leivottua :D No huomenna pitää mennä alotteleen siivousta anoppilaan,kun pidetään ristiäiset siellä. Lauantai taitaa myös vierähtää siellä ja sitte pitäs leipoa kääretorttu. Täytekakut tilattiin leipomosta ja suolanen piirakka tilattiin myös. Meidän äiti tekee voileipäkakkuja, jos ei tule kipeäksi, oli tänään kuulemma ollu maha tosi kipee. Sitte ne kakut jää mun tehtäväksi jos äiti tulee kipeeksi.
Harmittaa kamalasti kun minun mummi ja ukki ei päässekkään tulemaan ruotsista kun tulivat kipeiksi :'( Olisin niin halunnut ne paikalle.

Mutta tulipas taas tekstiä :D

Maria ja Typy

Onnea kaikille nimen saaneille!! :flower: :flower:

Tuosta rytmi hommasta, meillä iltahommat tehdään siinä 20-20.30 välillä. Sen jälkeen syödään ensin tissit tyhjiksi ja sitte vielä korviketta joskus jopa 200ml. Mut hieman pienemmissä erissä, kun typy on tankannu tarpeeksi niin nukahtaa yleensä siinä n.23. Sitten herätään 3-5 aikaan ja nukahdetaan uudestaan. Sitte herätään 1-2 tunnin välein loppu yö ja herätään sitte joskus yhdeksän aikaan aamupesuille. Päivällä ei ole säännöllistä rytmiä, nukutaan silloin kun nukuttaa. Toisina päivinä enemmän ja toisina päivinä vähemmän.

Korvike asiaan en kauheasti voi kommentoida kun meillä ei sitä syödä kuin illalla. Mut joskus jos annan päivällä niin voi mennä joku 160ml kerralla.

Tänään kävin jälkitarkastuksessa ja siellä oli kaikki ok. Paino oli tippunu melkeen lähtöpainoon B) Sais kyllä tippua enemmänkin.
Ehkäisy hommaan en osannu vielä sanoa mitään, kun ne minipillerit ei välttisole ihan mun juttu kun en muista niitä kuitenkaan ottaa, mutta sitten ei miehen kanssa noista kumiukoistakaan välitetä. Ja muita ei voi ennen imetyksen loppumista miettiäkkään. Et hieman kinkkinen tilanne. Pitää tässä hieman miettiä vielä.

Meilläkin on sunnuntaina ristiäiset. Olen saanut jopa yhden kuivakakun saanut leivottua :D No huomenna pitää mennä alotteleen siivousta anoppilaan,kun pidetään ristiäiset siellä. Lauantai taitaa myös vierähtää siellä ja sitte pitäs leipoa kääretorttu. Täytekakut tilattiin leipomosta ja suolanen piirakka tilattiin myös. Meidän äiti tekee voileipäkakkuja, jos ei tule kipeäksi, oli tänään kuulemma ollu maha tosi kipee. Sitte ne kakut jää mun tehtäväksi jos äiti tulee kipeeksi.
Harmittaa kamalasti kun minun mummi ja ukki ei päässekkään tulemaan ruotsista kun tulivat kipeiksi :'( Olisin niin halunnut ne paikalle.

Mutta tulipas taas tekstiä :D

Maria ja Typy

Hups, kone näköjään sekoilee ja laitto kaks kertaa saman jutun.

Niin ja kynnet meillä kans pitää leikata kerran viikossa ja minun hommahan se on. Onnistuu parhaiten kun neiti nukkuu.

Ja meillä kylvetään keskiviikkoisin ja lauantaisin. Laitetaan aina sauna päälle ja jätetään ovi auki pesuhuoneeseen niin on lämmin sitten kylpeä ja meillä on niin vähän tilaa et pitää pitää amme saunan lauteilla.

Meillä kans leikataan kynnet viikottain. Siitä vaan ei tahdo oikein tulla mitään,kun neiti pistää vastaan. Nukkuessa en oo edes koittanu,yleensä otan syliin selkä mun mahaa vasten ja siinä koetan saada lyhyemmiks. Varpaista ei oo tarvinnu kynsiä edes vielä leikata.

Tänään käytiin neuvolassa, ja oli ihan lääkärintarkastus sekä äidillä että vauvalla. Tyttö oli 5020g ja 58,5cm,ja pipo: 38,5cm. kaikki oli hyvin vauvalla. Mulla oli tosiaan se jälkitarkastus, ja kaikki täälläkin hyvin. Sain sen minipillerireseptin,mutta pitää kattoa mitä sen kanssa tekis,kun taitaa mun imetys jäädä,kun vauva saa kamalaa ihottumaa ja läiskiä imetyksen päätteeksi..ja taitaa vaikuttaa hengitykseenkin!En vaan saa päähäni mistä moinen,kun en oo mitään uutta taikka erilaista syöny! Harmi vaan kun ei voi aloittaa normi pillereitä tai ottaa rengasta ennen kuin kuukautiset alkaa.

Yhteistyössä