* JOULUNTÄHDET 2006 *

Nonii, täällä kokeiltii eilen pottua muutama puolikas teelusikallinen ja eka irvisteltiin mut sitte jopa tykättiin :heart: Tänää samanlainen annos uudestaan sitten :)

Ja kokeilun vuoksi kun olen yöt sinnitellyt pelkällä tissillä ja päivälläkin jonkin verran + saa myös pullosta. Yöt ollu tosi levottomia, roikkunu tissillä ja nukkunu huonosti, kokeilin sitte viime yönä antaa pullosta maitoo sen määrän mitä se yleensä pullosta syö ja kappas, tyttö nukahti uudestaan omaan sänkyyn!!!!! Tuota se ei oo montaa kertaa tehny. Sitten aikaisin aamusta ennen ku ukko heräs töihin otin Viivin tissille.. Taitaa täällä alkaa toi imetys tökkii sen verran et pikkuhiljaa jättää kokonaan pois kun kiinteitäkin saa ja korviketta kuitenkin menee. Vähän katkera olen kun siihen sairaalareissuun asti meni niin hyvin tuon imetyksen kanssa, mutta toisaalta on tuossa pullossa etunsakin. :)

Niin ja tänäänhän alkaa MM-kisat kello 16 B)

Nyt täytyykin lähteä vaihtamaan kakkavaippa kun kuului semmoinen rutina!! Hyvää viikonlopun alkua kaikille!!!!

 
mamaria
Meillä meni eilen sitte kaks tuntia TK:ssa istuessa. Toissapäivänä lääkärineuvolassa lekuri sanoi ettei nähny kunnolla korvaa, kun niin paljon vaikkua. se pieni kohta jonka näki, oli harmaa. mulle on joku lääkäri joskus sanonu että terve korva on helmen harmaa. Käski kummiski mennä huomenna siis eilen tk:n velä näyttämään että sitä eka putsattais imulla ja näkis paremmin. no 16.15 meillä oli aika sinne ja vähän ennen kuutta päästiin lääkärin paikkeille. tiedä sitte mitä se niille muutamalle teki jotka oli meitä ennen mutta meillä meni taas vain 10 minsaa siellä sisällä. :whistle: se koitti katsoa ja jätkä huusi ku syötävä kun piti piettää paikoillaan sitä ja silti se onnistu heilumaan. jätkässä enempi voimaa kuin esikossa ja pikku kakkosessa. mitä voimamiehiä mie kasvatan? ;) no asian vierestä meni..
lääkäri eka katto ja sitte puikolla yritti putsata ja katto uudestaan. imua ei noin pieneen kulema käytetä. sitä se minäkin. tämä lekuri sano että se mitä näkyy näyttää normaalilta, mutta jotta saatais 100% vastaus, pitäisi hakea remowaxia ja tulla vielä huomenna, siis tänään takaisin. ostin remowaxia mutten mie taida jaksaa lähtiä sinne turhaan jonottamaan. :ashamed: ei sillä mitään korvatulehdusta ole, eihän sillä ole lämpöäkään edes sitä vähää mikä esikolla oli silloin ku sillä oli tulehdus ja siellä ei siis näkyny mitään. miksi pitää turhaan juoksuttaa ihmisiä...vain toisessa korvassa siis oli vaikkua niin paljon ettei kaikki kohtia nähnyt. toinen näytti aivan terveeltä ja puhtaalta, toinen vaikkuiselta ja terveeltä. olenko siis ihan pöljä jos en mene sinne enää turhaan istumaan? mulla on lapset niin vähän sairastaneet että enhän mie osaa sanoa...


maria ja kassu
 
Heippa kaikille. Meillä alkoikin aamu mukavasti...koira kakki lattialle. Minä siivosin ja sit kylvettiin Nellan kans. Ulkonakin jo ehdittiin nukkua pari tuntia, kunnes yläkerran tenavat alkoi huutaa parvekkeella. Syötiin tuossa vähän peruna-porkkana sosetta, ensimmäistä kertaa se maistui kunnolla. Tuo peruna kun tuppaa olemaan sellaista ettei maistu. Nyt ollaan kunnolla kuukaus syöty velliä ja soseita, kuinkahan on paino noussu, ensi viikolla olis neuvola. Viimeks oli pituutta tullu 6cm, kuukaus ja viikko...<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 16:13 pimmi84 kirjoitti:
Tervetuloa mukaan äippä-86!! Laitoinkin teidät jo listalle :)

Lassin ihottuma on alkanu vihdoin helpottaan ku jätin potun kokonaan pois... Vielä sitä kyllä on, mutta ei oo enää niin paha. Viikon päästä ois neuvola et siellä pitää kyllä kysellä että päästäiskö allergiatesteihin... varsinkin jos tuo ihottuma vielä pysyy.

Mä oon ollu reippaana tänään ja eilen ku oon käyny molempina päivinä reilun 2 tunnin kävelyllä Lassin kanssa :) Lassi on alkanu kiukuttelemaan myös noiden päikkäreiden kanssa ja vaikka käveltiin 2 tuntia niin poju nukkui yhteensä ehkä tunnin :/ En kyllä tiiä mitä ton kanssa tekis ku nyt ei muka kelpaa enää edes liikkuvat vaunut...

Lassi ei ryömi vielä, mutta on jo alkanu vähän yrittämään kun on mahallaan... Mahalleen kääntyilee koko ajan ja selälleenkin aina silloin kun sattuu muistamaan miten se tapahtuu :)
Onneksi pysyy vielä sängyssä ihan vaan selällään eikä edes yritä kääntyillä ku on jo nyt ihan tarpeeks levottomia nuo meidän illat :/

Huh, nyt on kyllä niin naatti olo että vois käydä vähän lepäilemässä pojan kanssa..

Pimmi ja Lassi
Nellaan voi lisätä vielä Emilia perään, tuolla kun näyttää toisillakin olevan se toinen nimi perässä.
 
mamaria: En minäkään varmaan lähtis enää sinne lääkärille jos ei kerran oo edes lämpöö ja se mitä näki näytti ihan terveeltä... Pitäis kait sitä korvaa aristaa jos on tulehdus? Ku mä oon kuullu että jos korva on tulehtunu niin ei vauva anna koskee siihen ollenkaan...?
Jos sitä vaikka seurailee nyt viikonlopun yli ja jos näyttää kipeältä niin vie sit vielä katottavaksi...?
Toivottavasti on terve!
 
Meillä oli sitten tapahtumarikas yö :/
Pyry heräsi normaalisti tissille kahden aikoihin mutta eipä poika rauhottunutkaan siihen meidän väliin sitten nukkumaan. Silmät kirkkaana heilui ja meinasi jo äidillä pinna palaa että yöt oon nukkumista varte ja päivällä valvotaan.
No ei mennytkauaa kun poika alkoi vääntämään hirmuista kakkaa. Ja siitä alkoi mahoton vaipan vaihto ruljanssi. Toisella kakka tuli ihan vetenä ja lopulta itkun kanssa väänsi viimeisiä mahasta pois :(
Onneksi selvittiin tunnin päästä jo nukkumaan ja Pyrykin nukahti tyytyväisenä meidän väliin ja nukkui seitsemään asti.
aamusta kakkakin oli jo kiinteämpää. Mikä lie tuo yöllinen ripulointi sessio ollut?
Tosin ollaan miehen kanssa oltu huomaavinamme kumpikin erikseen että Pyryllä toinen etuhampaan kohta olisi pikkuisen turvoksissa ja miehen mielestä sielä tuntuu kovaakin, että olisiko tuolle sitten hammasta tulossa? Se voisi selittää tuo ripuloinnikin.

Pyry on myös oppinut että hänhän osaa tehdä mahottomasti erilaisia ääniä :D :D Pikku ukko innoissaan huutelee kun paraskin ooppera laulaja :LOL: Eipä ole tässä mökissä pahemmin hiljaisia hetkiä enää ollut kun poika on hereillä.

Pyry ei vielä ryömi (peruuttaa mahallaan vahingossa osaa), mutta pyllyä kovasti nostelee korkealle ilmaan, että eiköhän sekin taito tässä jossain vaiheessa opita =) Alkaa kyllä hirvittämään mitä tuon termiitin kanssa sitten tekee kun hän osaa vilistää ympäri asuntoa. nyt kun Pyryn voi vielä ihan huoleta jättää olohuoneeseen yksi vaikka siksi aikaa että käy vessassa.

Miehen kanssa tuossa pohdittiin että saa nähdä aletaanko maistelemaan kiinteitä ennen tuota puolta vuotta. Paljon riippuu siitä tuleeko Pyrylle nyt hammas vai ollaanko nähty omiamme ja innostuuko hän miten puremaan. Pikkuisen jännittää nimittäin jos poika innostuu pureskelemaan kamalasti, voi jäädä imetykset lyhyeen kun muutenkaan nämä tissit ei ihan priima kuntoiset ole.
Mutta toivotaan parasta ettei Pyry halua tuhota äidin tissejä ihan kokonaan :D


tinde ja Pyry (huomenna 5kk iso)
 
Leenu harmaana
Täällä pongattiin tänään uus taito: neiti rymyää sivulaukka-askelia... Siis mänkii nostaen itseään ja meneekin sivullepäin. Hassun näköstä. :LOL: Ja tänään käytiin hakemassa kummitäti junalta ja sit käytiin toisen tädin luona, niin neiti pörisytti sylkee suoraan tätinsä naamalle, heh.. :LOL: Oikee riiviö. :saint:
Juna oli muuten tosi jännän näköinen ja vähintään yhtä pelottava kuin lehmät oli eilen.
 
Jospa vielä tännekin kirjoittelisi nopeasti. Melkein päivittäin luen kyllä teidän kuulumisia, mutta jotenkaan en oo saanut oikeen kirjoiteltua itse. Ehkä tuntuu että ei tapahdu mitään sillee erikoista niin sitä samaa jankkaisi sitten.

Täällä oli ollut pohdintaa menkoista, juu eipä ole alkanut täälläkään vielä synnytyksen jälkeen vaikka imetys loppui aikoja sitten, ekan kuukauden varmaan melkeinpä täysimetin jonka jälkeen pullo tuli mukaan kuvioon ja lopulta vei meillä voiton. No tänäänpä sitten selvisi että ilmeisesti eipä niitä menkkoja ole tulossakaan kun tein positiivisen testin...

Mulla ollut nyt 3,5viikkoo pahoinvointia ja närästystä, polttaa rintalastan alta ja välillä kyökkäyttää. Kävin lääkärissäkin jo sen vuoksi, kun ennen edellistä raskauttahan mulla oli tosi paha ruokatorven / kurkunpään tulehdus ja nyt sain samat lääkkeet ja lähetteen tähystykseen kun sehän saattaa olla uusiutuvaa. Jostain syystä kuitenkin oon kärsinyt ilman lääkkeitä kun en oo halunnut niitä vielä aloittaan. Taitaa siis nyt olla syy tuohon löytynyt kun samoja oireitahan mulle tuli viimeksi rv 6->.

Nyt tosi sekavat fiilikset, molemmat ollaan kyllä ihan onnellisia (luojan kiitos) ja paljon tänään jo puhuttu tulevasta, mutta jotenkin silti niin sekavat ajatukset ja paljon kysymyksiä päässä. Suurimpana varmaan molemmilla että kuinkahan pitkällä tää on jo, mikäli oikein muistetaan niin pahemmin tässäkuussa ei oo ollu oikeestaa mitää elämää lakanoide välissä edes.

Pojalla on maanantaina 4kk neuvola niin pitänee siellä keskustella samalla, eipä kai oikee muita keinoja oo selvittää asiaa kun ultraamalla. Pitää vaan elää toivossa että kun tähänkin asti Jami on ollut tosi kiltti ja nukkuu hyvin niin jatkaisi samoin, saisi lepäiltyä itsekin ja voisi jotenkin selvitä kahdesta vauvasta sitten kun se aika koittaa.

Mutta jospa nyt koittaisi mennä nukkumaan. On niin seko olo ihan kun kaikki ois unta ja varmaan tekstikin tosi sekavaa. No kirjottelen sitten lisää kun tietää miten tässä käy ja oonko sitten taasen joulumasuissa. Toivottavasti vaan kaikki menis hyvin kuitenkin.

Hyvää viikonloppua kaikille

Elviiratar
 
En jaksa kirjautua vieläkään..

Meillä on nyt vauva-uinti käyty ja meni todella hyvin, ei mitään itkua tai kitinää missään välissä ku oli niin paljon katottavaa ja ihmeteltävää. Ja jestas et uinti ja veessä olo oli Lumin mielestä hauskaa, kilju riemusta ja naureskeli ku mentiin vessä ees taas ja ympäri. Olinkin uintia ootellu jo hyvän tovin ja vihdoin kun päästiin, oli vielä hauskempaa kuin kuvittelin.. Ja mies oli mukana ja ihan innoissaan oli hänkin.

Juu, nyt väsyttää, aamutorkut ois poikaa!
 
miilukka harmailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 23:42 elviiratar kirjoitti:
Jospa vielä tännekin kirjoittelisi nopeasti. Melkein päivittäin luen kyllä teidän kuulumisia, mutta jotenkaan en oo saanut oikeen kirjoiteltua itse. Ehkä tuntuu että ei tapahdu mitään sillee erikoista niin sitä samaa jankkaisi sitten.

Täällä oli ollut pohdintaa menkoista, juu eipä ole alkanut täälläkään vielä synnytyksen jälkeen vaikka imetys loppui aikoja sitten, ekan kuukauden varmaan melkeinpä täysimetin jonka jälkeen pullo tuli mukaan kuvioon ja lopulta vei meillä voiton. No tänäänpä sitten selvisi että ilmeisesti eipä niitä menkkoja ole tulossakaan kun tein positiivisen testin...

Mulla ollut nyt 3,5viikkoo pahoinvointia ja närästystä, polttaa rintalastan alta ja välillä kyökkäyttää. Kävin lääkärissäkin jo sen vuoksi, kun ennen edellistä raskauttahan mulla oli tosi paha ruokatorven / kurkunpään tulehdus ja nyt sain samat lääkkeet ja lähetteen tähystykseen kun sehän saattaa olla uusiutuvaa. Jostain syystä kuitenkin oon kärsinyt ilman lääkkeitä kun en oo halunnut niitä vielä aloittaan. Taitaa siis nyt olla syy tuohon löytynyt kun samoja oireitahan mulle tuli viimeksi rv 6->.

Nyt tosi sekavat fiilikset, molemmat ollaan kyllä ihan onnellisia (luojan kiitos) ja paljon tänään jo puhuttu tulevasta, mutta jotenkin silti niin sekavat ajatukset ja paljon kysymyksiä päässä. Suurimpana varmaan molemmilla että kuinkahan pitkällä tää on jo, mikäli oikein muistetaan niin pahemmin tässäkuussa ei oo ollu oikeestaa mitää elämää lakanoide välissä edes.

Pojalla on maanantaina 4kk neuvola niin pitänee siellä keskustella samalla, eipä kai oikee muita keinoja oo selvittää asiaa kun ultraamalla. Pitää vaan elää toivossa että kun tähänkin asti Jami on ollut tosi kiltti ja nukkuu hyvin niin jatkaisi samoin, saisi lepäiltyä itsekin ja voisi jotenkin selvitä kahdesta vauvasta sitten kun se aika koittaa.

Mutta jospa nyt koittaisi mennä nukkumaan. On niin seko olo ihan kun kaikki ois unta ja varmaan tekstikin tosi sekavaa. No kirjottelen sitten lisää kun tietää miten tässä käy ja oonko sitten taasen joulumasuissa. Toivottavasti vaan kaikki menis hyvin kuitenkin.

Hyvää viikonloppua kaikille

Elviiratar
:heart: :heart: :flower: :flower: :hug: :hug:
ai ku ihanaa elviiratar!!! sulle taitaa tulla sit se jouluvauva taasen.tai marraskuun lapsonen :xmas:

voiku itsekin olisin.... jos oot sattunu lukemaan mun juttuja yhtään niin tiijät mitä tarkotan. :whistle:

onnee onnee onnee... :flower: :flower: :flower: voi vide... =)
 
Elviirattarelle suuret onnittelut pienestä ihmeestä! :flower: :hug: :heart:
En yhtään ihmettele vaikka ajatukset on vielä sekavat. Kyllähän se jaksaminen varmaan mietityttää. Onneksi Jami on tosiaan ollut kiltti vauva, niin jospa se tämä tulevakin oisi. :hug: Olikos teillä muita lapsia kuin Jami?
Ihanaa, kun saatiin tähän pinoonkin jo plussa uutisia! :D :heart:

Mulla jäi sitten eilen testi ostamatta, kun Lenni pisti sellaisen huudon kaupassa pystyyn, että oli vaan kiireesti päästävä sieltä pois.

Leenu tuo vauvauinti kuulostaa kyllä kivalle! Harmi kun meillä on niin pitkä matka sinne missä täällä järjestetään vauvauintia ja itse olen vähän allerginen sille kloorivedelle. Olen kyllä kuullut, että klooria oisi vauvauinti vedessä vähemmän kuin normaalisti... Onkohan se niin?

Nyt on alettava siivoomaan, kun Lenni on ulkona päiväunilla ja luultavammin nukkuu vielä ainakin 2h. Sitten päästään isomman kanssa puhaltelemaan vappupalloja ja koristelemaan kotia, kun on siistiä :D
 
pimmi
Voi :heart:
Täältäkin Elviirattarelle paljon onnea plussauksesta! :heart: :flower:
En kyllä yhtään ihmettele jos on vähän sekava olo kun onhan tuo aika pikaista toimintaa ;) :whistle:
 
Onnea elviiratarelle täältäkin :D :D :D
Varmasti on ajatukset pikkuisen sekaisin, mutta onneksi kummallekin on positiivinen asia että on jo uusi ipana tuloillaan =)

Me repästiin tänään ja kaytiin taas kaupungilla ja uskaltauduttiin ihan oikeaan ravintolaankin syömään (mitähän mie tuossa oikeen olen kammonnut?). Pyry hurmasi tarjoilijan aivan kokonaan :D :D


tinde ja Pyry (5kk)
 
Myös täältä onnittelut plussasta elviirattarelle!

Minulla on vanhimmilla tytöillä ikäeroa 13kk, ja elossa vielä ollaan:)..
Toki vauvavuosi oli raskas,kun oli kaksi syötettävää ja vaipoissa olijaa,mutta nyt kiitos seisoo,kun tytöt ovat isompia. Toinen auttaa toistaan pukemisessa ja sen sellaisissa jutuissa. Tytöt ovat nyt 3v ja 4v.

Mua hiukan huolettaa se, että mitenkä Johanna kun ei oo suunnitelmissa sitä seuraavaa lasta. Jääkö sitten ihan yksin, kun kuitenkin nuo vanhempiin sisaruksiin on tuota ikäeroa. Salaa toivon, että raskautuisin,mutta miehen reaktiot on tiedossa,jos vahinko kävis..

Tänään leivoin munkit, siman ostin kaupasta,kun meillä ei oo sille menekkiä. Minä ja mies vaan sitä juodaan,isommile tytöille se ei maistu,mutta munkit senkin edestä!

Maanantaina on Johannan 4kk neuvola,sitten tuoreimpia mittoja neitistä..
 
Kiitokset kaikille onnitteluista. :hug:

Tosiaan Jami on meen eka lapsi ja huomenna ikää se 4kk. Ja on ollut ainaki tähän asti tosi ihana hymypoika, nukkuu hyvin yöt ja nauraa päivät. Tosi iso helpotus että ainakin toistaiseks saa sitten levätä itekkin. Oli onneeks ollut kyllä suunnitelmissakin että ainakin kaksi lasta molemmat halutaan ja puhuttu että pienellä ikäerolla. Lähinnä oltii aateltu että kun Jami täyttää vuoden niin alettas toista yrittämään.

Kyllä varmaan selviää kahden pienen kanssa ja mulla/meillä on kyllä ihana tukiverkosto joka varmasti on valmiita auttamaan jos siltä tuntuu. Tänäänkin varavaari haki Jamin seurakseen ja olivat käyneet pariin kertaan 2h vaunulenkillä. Nyt jätkä sitten ollut oikea ilopilleri kotona.

Huomenna olisi aamupäivällä Jamin 4kk neuvola ja samalla voisi sitten tästä uudesta tulokkaasta kertoa, miehekkeen kanssa puhuttiin että on ainakin ihanaa päästä taas ultraan katselemaan. :)

Mutta nyt taitaa alkaa nälkä kiukuttamaan jätkää niin pitää mennä.

Peukkuja kaikille vielä testausta harkitseville ja plussausta toivoville.
Jos joku haluaa ensimakua niin voisin mä tän pahoinvoinnin jollekin lahjottaa... :LOL:

 
Pikkasen oon minäkin elviirattaren plussaukselle kateellinen, vauvakuumeilen kokoajan. Vaikka neiti tänään olikin aika vaikeena..

Tänään neiti kitis pitkin päivää, vaikka oltiin mummolassa käymässä ja tädit ja eno oli hauskuuttamassa tyttöö. No, tiirattiin sit suuhun, niin viikko sitten puhjennut hammas näyttäs saavan kaverin, vieressä oli nimittäin jo jälki, ja hammas saattaa olla läpi jo huomenna. Yöksi laitoin supon helpottamaan yöunille menoa ja tietysti helpottamaan tytön oloa. Suppoon en kyllä haluaisi turvautua, mutta ajattelin nyt laittaa, kun kitinän syy selvia ja puhkeava hammas niin kovasti tyttöä vaivaa.

Nyt eikun telkkarin ääreen... JA siitä tulikin mieleen Galluppi: Kuinka moni mamma seuraa leijonien pelejä? Täällä on yx mm-jääkiekko hullu, ja Ville Peltonen on mun ehdoton suosikki, on ollu 1995 hatrikin jälkeen ihan ykkönen mulle!!!

Leenu ja Lumi (jo unten mailla)
 
tonttu06 harmaana
Pakko tulla heti hehkuttamaan...
Eelo kääntyi selältä mahalle :D
Olin ihan :eek: yht´äkkiä lattialla ähis, pää ja ylävartalo ilmassa, jalat "solmussa" lelukaaren ympärillä. Ekalla kerralla ei onnistunut, mut toisellä kääntyi! Tais olla huomisen kunniaksi äidille nimipäivälahja :LOL:

Ihan hyvin meni reissu ja autossa imettämiset. Ihmeen hyvin poika nukkui, vaikka minä välillä huusin ja kannustin tyttöä kentänlaidalla :ashamed:

mutta nyt meen nukuttamaan pojan yöunille!
 
Marsku harmaana
Ihan pikaisesti tulin kurkkaamaan kuulumisia!!! Onnea kovasti Elviitarelle!!! :flower:

Meillä elo sujuu rauhallisesti täällä. Jarkko on ruvennut kääntyilemään ja "liikuskelemaan" ihan kovasti. Paikoillaan ei ollenkaan haluaisi olla ja jos jumittaa vaikka sohvan eteen, tulee raivarit. Kiinteitäkin menee ilman itkua. Nyt meillä syödään porkkana-perunasosetta.

Nyt kyllä pitää taas kiirehtiä. Lähdetään äkkiä kauppaan ja sit tytöllä on kontrolli Jorvissa sen täräyksen takia.

Ai niin, meillä ainakin seurataan lätkää joka päivä... Me ollaan miehen kanssa molemmat ihan lätkähulluja!!! :D

Oikein hauskaa vappua kaikille!!!! B)
 
Hömppä harmaana
Elviirattarelle oikein paljon onnea!! *olen vähän kateellinen* :flower:

Kamala vauvakuume ois päällä itselläänkin.. =)

Mulla on menkat tullu heti jälkivuodon loputtua säntillisesti ihan normaalisti ja prikulleen täsmällisesti mut nytpä ei oo kuulunu.. Muutama päivä sitten ois pitänyt alkaa. Masua kyllä kivistää niin ku alkais (samanlainen oli silloin kun Viiviä ootin alussa), mutta ei se voi olla mahdollista kun me ollaan käytetty kumiukkoa eikä tietääkseni oo pitäny ehkäisyn pettääkään :eek: Kaippas ne nämä hormonit vielä temppuilee kun pikkuisen imetän viel välillä..

Mutta, minäpäs alan valmistautumaan hierojalle nyt B)
 
miilukka harmailee
:wave: heips!

tänään oli lennin 4kk neuvola vaikka täyttääkin vasta torstaina sen 4kk

painoa oli 8585g ja pituutta 67cm


onks täällä kukaan puhunu tai suunnitellu jotain tapaamisen tynkää??? tuolla vauva puolellahan on joulukuisten äidit tapailleet jo pari kertaa , oliks se nyt oulussa ja tampereella ja nyt on tulossa helsinki. ois kyl kiva nähä että minkälaisii mammoja täällä chättäilee :kieh: :D =)

Lumiina: sullako se oli myös "täti" myöhässä tai ei ollut kuulnut vielä laisinkaan? onko sille rintamalle uutta vai ovatko liputuspäivät pysyneet pois?

itselläni ei edelleenkään..... :whistle:
 
Perjantaina oli 5 kk. neuvola ja pojun mitat olivat 66 cm ja 7605 g.Kasvu tasaantunut ja pituus menee -1 ja paino 0-käyrällä.

Yötkin on alkanu mennä vähän paremmin."Unikoulun" tuloksena poju syö ekan kerran 2 tai 3 aikaan ja jos herää siinä 23 tai 24 aikaan niin ei enää pahemmin huutele vaan huolii tutin ja jatkaa uniaan ja viime yönä ei edes herännyt kuin sitten syömään.Aamuyöt nukkuu kyllä sellaista herkempää unta ja herää 2 tunnin tai tunnin välein ja syökin sitten melkein aina.Mutta iso parannus tämä on :) ja yllättävän pienellä vaivalla, kun tosiaan pisin huuto kesti vain 20 min.

Meillä on syödään kiinteitä jo ihan urakalla ;) Itse ajattelin, että hissukseen edetään ja ei ole mitään kiirettä noiden syömisten kanssa, mutta kun tuo poju tuntui niin nälkäiseltä.Vaati tissiä kahden tunnin välein ja joskus tunninkin välein ja nyt perjantaina neuvolassa tätikin ehdotteli, että voisi syödä jo kaksi kasvisateriaa päivässä.Välipalaksi saa marjasosetta ja illalla vetelee vellipullon ja tietysti tissiä aterioiden päälle.No täytyyhän toisen ruokaa saada, kun kerta nälkä on :D Koskaan ei ole kyllä kieltäytynyt mistään tarjoilusta :whistle:

Meillä on nyt keksitty kääntyminen selälleen mahalta ja poju on kehittänyt siihen oikein oman tekniikan, hauskan näköistä :D Eli liikkeelle pääsisi pyörimällä, kunhan vaan sen keksii.Lentokoneasennossa poju välillä myös sätkii eli kädet ja jalat yhtä aikaa ilmassa.Kauaa ei siskon lelut ole turvassa :whistle: ja kauhistuttaa miten sitä ehtii vahtimaan ettei poju laita suuhunsa noita kaikkia ihania pieniä aarteita :/ Mietin just että täytyy kait siivota tytön huone ja laittaa kaikki pikkutavarat ylemmäs laatikoihin ja sopia, että niillä leikitään pöydän päällä tai omassa huoneessa ja kaikki kerätään pois leikin jälkeen.Mitenkä muut olette toimineet, joilla jo isompia lapsia?

Onnittelut Elviirattarelle plussasta.

Mulperi ja Poju 5 kk.+4 päivää
 
Tänään oli Petjan 4 kk neuvola. Pojan kasvu on hieman hidastunut, mutta hyvin silti kehittyy. Pituutta oli nyt 64 cm ja painoa 7015 g. Pään ympärysmitta oli 42,7 cm.

Meillä on maisteltu soseita nyt pari viikkoa, mutta se on edelleenkin tosiaan vaan maistelua! Perunasosetta maistatin vajaat pari viikkoa ja nyt parina viime päivänä olen antanut peruna-parsakaalisosetta. Ei taida mun tekemät mössöt olla kovin herkullisia, kun poika pursottaa melkein saman verran ulos suusta kuin minä sinne lusikoin. Aikamoista sotkua ja opettelua se vielä on :p

Lätkägalluppiin tiedoksi, että tässäkin kodissa matseja seurataan!

Krissie ja Petja (huomenna 4 kk)
 

Yhteistyössä