* JOULUNTÄHDET 2006 *

Meillä ollaan päästy hieman siitä kamalasta kokoajan kestävästä kitinästä eroon *koputtaa puuta*. Pyry on ollut muutoman päivän oikeen iloinen ja naureskeleva pieni ukko, mikä lie sitten viikon verran kituutti niin kamalasti?

Tänään pakattiin Pyry vaunuihin jo aamusta ja lähdettiin kaupungille koko perhe =) Ensin tosin kiekattiin siskon kautta ja haettiin hänen passinsa jotta pääsee lähtemään laivalle... Sisko kyllä odotteli passiaan jo Helsingissä, miten lie tuon kotiinsa unohtanut :LOL: :LOL:
Käytiin jopa oikeen syömässä (tosin raxissa, mutta kuitenkin) kaupungilla vaikka se on ollut "kaikkein kamalimmat tulevat tapahtumat"- listalla. Jännittänyt miten ruokailu julkisella paikalla tuon pienen kiljukaulan kanssa sujuu, mutta hyvin se meni vaikka loppu ajasta poika alkoi olemaan jo aika väsynyt. Löysin ihastuttavan pääkallo paidan Pyrylle ja minä kun vannoin suureen ääneen että "meidän pojalle ei kyllä yhden yhtä pääkallo vaatetta tule" :whistle: :ashamed: Mutta tuo paita on niin Ihana :D Eikä ne pääkallot kyllä ihan oikean pääkallon näköisiä ole. Ja muutakin kivaa vaatetta Pyrylle löytyi. Mukavaa kun täälä Tampereella on tuollainen lastentarvike kirppis, niin sielä on helppo käydä katselemassa vaatetta.

Ja meillä kun opittiin se selältä mahalleen kääntyminen niin ihme kyllä sitä ollaan harrastueltu aika aktiivisesti, melkein joka päivä. Jos ei muualla niin viimestään illalla omassa sängyssään täytyy kääntyä ja sitten kiljua kun jää jumiin :D

Kaiken kaikkiaan täälä menee oikeen mukavasti.


tinde ja Pyry
 
Tontulle :hug: Miksi ihmeessä niin pienille pitää sattua noin kauheita asioita :'(

Mä oon tässä ruuanlaittopuuhissa joten en ennätä enempiä taaskaan, mutta minäkin haluaisin kyllä tietää testien tuloksia!!! :D
Eli hopi hopi apteekkiin siitä ja sitten juomaan litra vettä ja vessaan :LOL:

Nyt jatkamaan...

Pimmi ja Lassi
 
Keskiviikko-perjantai yöt meni plörinäksi, heräili neiti tunnin välein.. Ja nyt selvis syy, NEITILLE TULI HAMMAS. Pakko hehkuttaa, ku oon ihan hepulissa. Neiti otti mun pikkurillin suuhun ja siellä se tuntu, sit hoitopöydällä katoin, niin toden totta, siellä oli hammas puhjennut vasemmalle puolelle eteen alas. Viikon kitinätkin eilen helpotti ja oli iloinen tyttö: nyt syy löyty. Kivaa!!!
 
pimmi
No voi hitsi... Ois ollu kyllä jännä juttu jos miilukalle ois tulossa jo uusi vaavi :)
Kyllähän nuo kiertohommat voi olla ihan sekaisin pitkän aikaa synnytyksen jälkeen että eiköhän ne joskus ala - nauti nyt vielä kun saat olla niistä erossa :D

Mä oon saanu olla ilman menkkoja jo vuoden ja reilun kuukauden eikä oo kyllä ikävä yhtään B)
 
tonttu06 harmaana
Onneksi ei ole täälläkään näkynyt kuukautisia! :D
Ja jos vanhat merkit pitää paikkaansa, ei niitä näy niin kauan kun imetän. Vaikka vain osaimetin viimeksi, kuukautiset tuli vasta kun lopetin.
Eli nyt taaperoimetys tavoitteeksi... :LOL:

Eelo ei käänny, sen pari kertaa kääntyyi mahalta selälle mut ne jäi siihen. Eikä osoita edes minkäänlaista yritystä selältä mahalle :whistle:

Me ei kanssa olla oltu paljoa missään kun ei tuo imetys onnistu julkisilla paikoilla :ashamed: Ne kerrat kun on oltu ollaan menty niin (siis kaupunkeihin missä asuvat) et pääsen siskon tai äitini luokse imettämään. Viikon päästä olis esikoisella jalkapalloturnaus, mietin et kai sitä pitää yritää sit imettää autossa?! :whistle:
Onneksi on päivällä, hyvällä tuurilla Eelo nukkuu suurimman osan peleistä.
 
Imettämisestä: me asumme pienellä paikkakunnalla ja kun lähdemme kaupunkiin shoppailemaan,imetän Johannan autossa. näin oon toiminu kaikkien meidän 3lapsen kanssa. Todella harvoin alan imettämään missään kahvilassa tai muulla penkillä,mutta toki jos ei muuta paikkaa ole.

Mulla on ollu kait yhdet menkat tuossa helmikuun lopussa ja sitten alotinki jo minipillerit,eikä oo tullu sen jälkeen! Kiva,ei oo ees niitä ikävä!:) kumpa näitä minejä vois syödä ikuisuuden?Tietääkö joku,että mistä johtuu että eivät määrää minejä,vaan heti pitäs vaihtaa tavallisiin kun imetys loppuu? Mulle nämä tuntuvat passaavan tosi hyvin,tavallisten kanssa on ollu joskin minkälaista ongelmaa:(

 
Leenu harmaana
Heippa!

Miilukalle :hug: ... Se seuraava vauva tulee sit pikkasen myöhemmin, kerkeepähän miehes valmistautua :LOL:

Tänään käytiin mun siskon luona ja sillä oli ollu kauhee ikävä Lumia, ihmetteli miten on kasvanu ja kuinka liikkuu joka suuntaan... Näki viimeks muistaakseni pääsiäisenä! Sit sisko katto Lumia, niin käytiin miehen kanssa syömässä:ihan luksusta!! Miehellä onkin koko ilta töitä niin ollaan Lumin kaa kaksin, toivottavasti joutaa pihaan ennen kuin Lumia pitää jo nukuttaa..

Eipä nyt kummempaa, en muista mitä piti kirjottaa!! No, sama pää kesät talvet ja sit imetysajan dementia päälle.

Leenu ja Lumi
 
Leenu harmailee viel
Unohtu, noi menkat (?), no ei ihme ku ei niitä näy eikä kuulu!!! Ja onneksi, ei oo raskautumisen jälkeen näkyny, siis viimeksi maaliskuussa 2006. Ja saavatkin pysyä poissa, ei oo ikävä yhtään. Imetys ja minipillerit pitää ne toivottavasti vielä jonku aikaa poissa..

Ai, niin eilen sanoin miehelle et palstalla jännitetään testeriä ja sanoin, et oispa ihanaa olla jo uudestaan raskaana, niin mies et juu, eiks oiski.. Tää vauvakuume vaan pahenee päivä päivältä ja miehen kuumeilu ei auta asiaa ollenkaan!!!
 
Jee, Petja kääntyi äskön ekaa kertaa selältä mahalleen! Hieno homma :D Me oltiin eilen ravintolassa syömässä isovanhempien kanssa ja Petjakin oli mukana. Syötiin oikeen alkuruuat ja pääruuat. Selvittiin kokonaan ilman huutoja ja kitinöitä. Alkuun poika viihtyi turvakaukalossa ja loppuajan sylissä. Hienosti siis sujui, vaikka etukäteen jännitin hirveesti.

Krissie ja Petja 3 kk 3 vko
 
Heippa pitkästä aikaa! :D

Täällä oltiin koko perhe viime viikko vielä siinä kamalassa flunssassa. Mies oli ke-pe pois töistä. Nuo ukot (pieni ja iso) kävi to lääkärissä ja kaikki oli ok. Mä jo ehdin huolestua että Jarkolla olis keuhkoissa jotain kun rohisi niin paljon. Onneks ei! Tytön pääkin on terve, ei enää kaksoiskuvia. Ne kyllä kesti n. viikon. Mennään viikon päästä maanantaina tarkistuskäynnille. Mun nuha ja yskä on nyt hävinneet kans. Hei, meillehän kuuluu näköjään hyvää... :LOL:

Tänään aamulla käytiin neuvolalääkärissä. Reipas pikku poika! Nuo 4 kk mitat on: pituus 63m ja paino 6,770kg. Nyt sit vaan soseita syömään. Ite asiassa ollaan perunaa jo maisteltu la ja su, ja voi sitä inhon ilmettä!!! Mies otti videolle Jarkon ensimmäisen perunan syönnin ja kyllä meitä kaikkia nauratti, paitsi tietty ite syöjää. Eilen Jarkko hermostui täysin koko perunan syöntiin ja nappas suun kiinni eikä avannut ennen kun oli tissi edessä. Siitä se sitten lähtee.

Niin ja tuossa viime viikolla selvis, että mekin tästä ruvetaan pikkuhiljaa muuttopuuhiin. Muutetaan touko-kesäkuussa Nummelaan asumisoikeusrivitaloon. Kaikki selviää tällä viikolla ihan varmaks. Mua vaan ahistaa ajatus tavaroiden pakkaamisesta ja kantamisesta, mutta eiköhän tuo ole lopulta sen arvoista. Todettiin tuon tytön kolauksen jälkeen, että muutetaan mahdollisimman pian pois täältä ja tuo asunto oli vapaa heti. Sitten myöhemmin voi miettiä talon ostamista ym. muuta.

Tässä taas juttua tälle kertaa. Palataan!
 
Terppa kaikille!!!

Täällä ollaan viikonlopun vapaa illasta selvitty kunnialla :D Oli kyllä ihanaa viettää miehen kanssa laatuaikaa kaksin, mutta Miika pyöri kyllä ajatuksissa lähes koko ajan ja ikävä oli kyllä aika kova. Onneks se oli vaan yks yö. Mummolla oli mennyt hyvin pojan kanssa, Miika oli kuulema ollut kuin pieni enkeli mummolle lähes koko ajan =)

Mites hömpällä meni vapaa ilta??

No voi kökkö, mä olin kyllä ihan sata varma, että Miilukka olis ollut raskaana :( Jännitys siis jatkuu, että kuka meistä ekana alkaa uutta vauvaa odottamaan..

Täällä ollaan nyt viikon verran maisteltu pottua ja tänään olis tarkotus porkkanaa kokeilla. Kuinka monta kertaa päivässä te muut syötätte noita soseita? mä en oo vasta kun kerran päivässä, mutta rupesin just tossa eilen miettimään, että missä vaiheessa pitäis sitten siirtyä kahteen sose ateriaan päivässä??

äh, mulla oli taas vaikka mitä mielessä, kun aloin tätä juttua kirjottamaan, mutta nyt on taas pää ihan tyhjä, joten palailempa myöhemmin uudestaan :wave:

Nelly ja Miika
 
Hömppä harmailee
Nelly83 Meillä se vapaailta oli jo viime keskiviikkona kun käytiin siellä Kärppäjuhlassa ja hyvin oli mummolla ja Viivillä menny täällä =) Oli ihana käydä siellä kun minun lemppariartisti Olli Lindholm oli myös esiintymässä siellä ja porukkaa oli taas jotain 25 000.. Kivat tunnelmat kyllä =)
 
miilukka harmaana
:whistle: elkäähän viel sanoko :whistle:

palstoilla on näköjään sellasiiki joilla testi näyttäny negaa ja onkin ollut raskaana ;) ja kaverini joka odotti kaksosia loppujen lopuksi niin testi oli näyttänyt plussaa vasta viikolla 9 . oli vaan testaillu kun oli ollut oireita ja housut alkanut kiristämään... :whistle:

ja oikeesti, kyl mul jotain ihme oireita on TAI SIT mä kuvittelen jo näitä ja oon tulossä höpöksi.ihan niinku mahaki ois turvonnu ja nää pienen pienet tissitkin vähä kasvanu. ja ties miten hyvä testi toiki oli kun makso 3,50euroa kaksi kipaletta noita liuskoja

:kieh: ja miten luotettavia lie kun edllisestä synnytyksestä niin vähän aikaan. ihan ku mulla olisi sellanen kuva että saattaa antaa väärän tuloksen jos on ollut vasta keskenmeno tai synnytys.

eli toivossa on hyvä elää....

:xmas:
 
miilukka taas
:LOL: otin tossa kerrankin pikku päikkärit kun lenniki nukku niin hyvin parvekkeella ja sain ton 2vee rauhottumaan myös päikkäreille :kieh:
luin tossa mun edellisen virren niin aika epätoivosta sanoisinki :LOL: :LOL: voi mua.... :ashamed: :whistle:
mutta edelleen toivossa on hyvä elää... :p


--epätoivoinen miilukka--silläkin uhalla että pelihousut ratkee ukolla... :LOL:
 
juusto-77 harmaana
EN ole pitkästä aikaa kirjoitellut kun aika menee ja touhua täällä tlaossa tuntuu riittävän. yhden kerran kirjitin pitkän stoorin ja painoin hiirtä väärään asentoon niin jes kaik hävis.

Meillä on oikein iloinen pikkuvesseli. Eemeli on kääntyilly mahalleen jo ainakin kuukauden päivät. Nyt uusinta huvia on sormien syönnit ja käsien katselu muutenkin. Tänään oli 5 kk:n neuvola ja mitat oli ääääh noussu liika vähän. Paino oli nyt 6560g ja pituutta 64cm ja risat. Pituushan on ihan hyvä mutta painoa oli tullu yli kuukauden aikana vaan 400g. Täytyy siis alkaa antamaan soseita ihan kunnolla niin saa poijan kasvamaan isommaksi.

Täällä on käynyt nyt kuumana keskustelu noista menkoista. Minulla ainakaan menkat ei ole ikinä alkaneet ennen ku imetyksen olen lopettanut ja en totisesti kaipaakkaan. Raivostuttavaa lörötystä koko hommeli. Turvonnut maha, väsymys ja huono olo on välillä ollut itelläkin mutta noita oireitahanb aiheuttaa monikin asia. Minulla ainakin jumissa olevat niskat, liian vähäinen juominen, ja ne menkat jotka mahdollisesti on tuloillaan. Noissa testereissä ei tietääkseni kamalasti ole eroja. Joskus sanovat a´pteekissa että periaatteessa se testi näyttää plussaa kun sitä hormoonia on 100 jotain. Kalleimmissa testeissä se saattaa näyttää hiukan alle ja osassa hiukan yli, mutta joka tapauksessa siinä vaiheesa kun ensimmäiset menkat jää pois niin tuon hormoonin pitäisi olla reilusti sen yli 100. Nousee kuulema jo hedelmöityksestä noin viikossa niin korkealle. Se on sitte asia erikseen millon ovulaatio tapahtuu.Eli jos ovis on ihan kierron loppupuolella jostain syystä niin sillon ei välttämättä näytä plussaa heti.

Meillä pikku-ukko huutaa kun sai tänään toisen rokotuksen. Onneksi ei enää ihan yhtä voimallisesti reagoinu ku eka kerran. Silloin koko koipi oli punainen ja kova pahkura siinä rokotuskohdassa. Nyt olen antanut useamman supon ja näyttäs että se kyllä helpottaa tuota kipua.Seuraava koitos onkin vasta vuoden iässä. On ne vaan vähentynyt aika paljon nuo rokotuskerrat ja se on hyvä se.

nukkumishommat meillä menee aika hyvin. Yöt Eemeli nukkuu sillä lailla että syö vasta 5-7 aikaan eka kerran, muuten nukkuu kyllä. Luulisin että nytkin tuossa jo unta tapailee yötä varten. Päivällä saa toisinaan imetellä tosi usein mutta annan kyllä ihan mielellään kun paremmin riittää maito kun antaa tiheään kun tuo yösyöttö on jääny pois.

Meillä on sellainen vaiva että Eemeli pulauttelee tosi paljon. Onko muilla samaa vaivaa? Mulla meinaa välillä hermot mennä kun joudun vaihtamaan vaatetta tosi usein kun aina kastuu minun ja pojan vaatteet ja matot ja sänkypeitot on ihan länttisiä. Terkkarin kanssa mietitty mitä tuon kanssa tekis mutta en millään jaksas lähtä lääkäriin kun on niin tuhannen monta muutakin käyntiä. täytyy nyt kahtoa auttasko tuohon painon nousuun se perunan anto ettei tarttis tosiaan lähtä mihinkään sen kanssa.

Iloista kevättä kaikille!

Terveisin juusto ja eemeli
 
Marsku harmailee
Huomenia! Mulla jäi eilen ihan puolet kirjoittamatta mitä piti. Tää on tää dementia...

Mulla ei onneks kans noita menkkoja kuulu eikä näy. Pysyköön vaan poissa mokomat. Kyllä niistä sitten taas saa "nauttia". Mut niin se oli tytöstäkin, menkat tuli vasta kun olin lopettanu imetyksen kokonaan. Mä olen kai sen sorttinen, että nuo hormoonit hyrisee tuolleen.

Tuosta nukkumisesta meillä. Jarkko on nyt tajunnu, että yö on nukkumista varten ja päivällä otetaan päiväunet. laitan pojan illalla nukkumaan siinä 20-21 aikoihin tai siis poju nukahtaa tissille ja kärrään siitä sänkyyn. Sit herätään syömään siinä 2-3 aikoihin ja jatketaan unia tuonne 6-7 asti. Saapi siinä itekin nukuttua ihan hyvin. En vaan malta mennä nukkumaan ukkelin kanssa yhtä aikaa, haluan miehen kanssa vähän aikaa iltaisin. Tuijotellaan telkkarista kaiken maailman ohjelmia, fiksua!

Meillä on kans kovasti kääntyilty tai ainakin yritetty. Tuo penteleen käsi vaan estää kääntymisen useimmiten. Sit Jarkko saa raivarit kun tarpeeks on yrittäny kääntymistä. Muuten vielä meillä ei katsella varpaita tai käsiä, mutta kylvyssä poika on tajunnut ne varpaat. Ukkeli tuijottaa niitä hypnoottisena kun joku olis tahallaan laittanu varpaita kylpyveteen. Mut ei tuo kyllä niitä mitenkään tavoittele. Kovasti poika kuitenkin tavoittelee leluja lattialla ja sit jos ollaan pöydän ääressä, maitopurkki on kova sana. Sille jutellaan ja kiljutaan. Kai maitopurkissa on sit niin selkeet värit.

Mut nyt pitää mennä kattoo mikä noin kiljuttaa, taitaa kohta taas tarvita tissiä apuun...

Hauskaa päivää kaikille!!!

Ai niin, Hömppä; Olli on kans mun lemppari artisti tai siis koko Yö...
 
miilukka harmistelee
huomenia vaan munki puolesta :wave:

taas niinku väsyttää niin maan p.ers.ku.eesti.... siis oikeesti joka aamu tuntuu ett ei saa silmiään auki ja nukahtaa väkisten uudestaan. ja sit vaikka on noussukki niin tuntuu ett nukahtaa pystyyn... \|O tätä tää mun väsymys on ollu. no jos pari kahvikupposta korjaistilannetta.

Lenni kerranki nukkuu vieläkin, meni normiaikaan nukkumaan tossa kasin jälkeen illalla ja söi tossa kuuden aikaan aamulla ja nyt on vetäny sikeitä siitä asti. Leeviki tais ihme kumma nukkuu tuolla tyttöjen huoneesssa alasängyssä kerrankin koko yön. se yleensä tulee joka yö tonne meijän makkariin omaan entiseen jatkettavaan nukkumaan. tyttöjen huoneeseen oon hommannu sellasen kolmikerroksisen sängyn jossa toi 2vee nukkuu nyt alimmassa :LOL: aika jännä sänky muuten. ukolle kerran vitsailin että kaks tollasta tonne niin sinnehän mahtuu hyvin 6 lasta. (asutaan kolmiossa edelleen nyt 6 hengen voimin) :whistle: :LOL: ukko oli ett justjust.... :LOL:

noista menkoista: että monella ei näköjään ole alkaneet vielä myöskään noi kivat hilloviiva-päivät mutta suurinosa taitaa imettää keillä ei ole alkanu???oonko lukenu ja käsittänyt oikeen.
minähän en siis edes imetä,en oo imettäny kohta 3kuukauteen. alussa imetin reilun kuukauden mutta korviketta meni samalla.

aha,nyt kuuluu ääntä makkarista, tais lenniki nousta!!!!
pakko lähtee kahtoo miten päin se siellä on...

moido!!!
 
neuvolakuulumisia, poitsulla ikää 4kk ja 3vk, painoa oli huimat 938og ja pituutta 66cm, että melko pallero on =) tissimaito taitaa olla melkosta kermaa, tosin meillä syöty myös soseita jo jonkun aikaa, aamupäivästä perunaporkkanaa ja illemmalla hedelmäsosetta ja toisinaan iltavelli myös, aika nihkeesti tuttipullo kelpaa, vähän ollaan yritetty opetella, kun ei oo ajatus imetystä loputtomiin jatkaa.
Mulla oli jo yhdet menkat :x ei ois väliks..Ihmettelin, kun vielä imetän tiheesti, tosin musta maito on vähentynyt kovasti.Täällä jo vauvoja kuumeillaan :) Meille ei ainakaan ihan heti tilauksessa, toistaiseksi nämä kolme riittävät hyvin ;)
Meillä kääntyillään ihan jatkuvasti, ja sitten raivotaan mahallaan, kun ei pääse mihkään, muutenkin aika kitinä vaihe menossa, ja kantelu aikamoisen rankkaa, kun painaa jo niin paljon..
Nyt mentävä hakemaan kerholaista kotiin..
 
Kävin eilen teidän juttuja lukemassa, mutta itse en kerenny mitään kirjotella...
Meillä oli viikonloppuna isän hautajaiset ja äidin luota kotiuduttiin sitten eilen.

Miilukka Kiitos kuvista! Samanlaista ihottumaa on meidänkin Lennillä. Tosin poskissa sitä ei ole niin paljoa, mutta muuten koko vartalo on sen ihottuman peitossa ja myös päässä on sitä. Sibicort auttaa, mutta heti kun sen lopettaa ihottumaa tulee uudelleen :/
Suloinen poika teidän Leevikin! :)

Täällä ei tosiaan ole menkat alkanu. Täysimetän, joten saattaahan sekin olla syynä. Ihmeellisesti ne eka menkat tuli kuitenkin silloin 7 viikon kuluttua synnytyksestä, ja ne oli kyllä ihan oikeat kuukautiset. Noh, hyvä vaan kun pysyykin poissa!
En välttämättä vielä haluais olla uudelleen raskaana. Kesän jälkeen sitten vois alkaa kolmatta yrittämään... :whistle:
En ole tehnyt testiä vieläkään. Mutta jos raskaana olisin ja samanlailla menis, kuin näiden kahden lapsen kanssa niin uskon että mulla ois jo tässä vaiheessa selvät raskausoireet!
Harmi, kun en muista tuliko esikon synnytyksen jälkeen kuinka pian kuukautiset säännöllisesti. Aika pian ne kummiskin alko... Esikoistakin täysimetin 6kk ja osaimetin 2v.

Miilukka kyllä sun kuules täytyy tehdä ihan apteekin testi, ei ne kaupan testit oo mistään kotosin ;) Jospa silloin testi näyttäs toivottua tulosta ja pääsisit ostaan ne toiset kolmikerros sängyt :D

Lennillä on alkanut tuo tyrä oireilla. Nyt se on ilmaantunut useampia kertoja ja olen sitä joutunut aina pois painamaan. Onneksi se on aika hyvin painamisella lähtenyt. Voi kun tulis pian se leikkaus aika...

Kuinka kauan teidän vauvoilla on tuo nuha kestänyt?
Lennillä se on ollut jo 2viikkoa. En sit tiedä onko tuolla nuhalla jotain tekemistä tuon atopian kanssa vai onko Lennillä ihan vaan sitkeä kevät flunssa (niinkuin meillä muillakin)

Lenni käänty sunnuntaina mahalleen, käsi vaan jäi sinne alle, mutta maha oli maata vasten... Lasketaanko se kääntymiseks?

Jahas, kukot huutaa taas ulkona. Kai se on käytävä ne syöttämässä ja katsottava josko Lordi ois muninu :D

Lumiina ja Lenni 3,5kk
 
mamaria
mulla kyllä nyt kaduttaa että aloitin sen pirun rinkula-ehkäisyn. kolme viikkoa ollu kamalia mielialavaihteluja ja halut hukassa. just otin sen pois ja pitäs viikon sisään alkaa tyhjennysvuoto.. :\| ei oo kiva. että pitikin mennä panikoimaan. varmaan ois menkat pysyny muuten pois vielä muutaman kk vaikken olekaan imettäny aikoihin.. merkit oli sellaset.. nyt oli illalla sellasta polttelua alamahalla että eipä taida monta päivää niin on japanin lippu salossa... :'( niin, ja vauvakuumettaki muka meinaa pukata vaikka ajoitus ois aika huono...

Kasperi on iso ja reipas poika. pelkällä maidolla kasvaa niin että huomenna puntari varmaan näyttää 8:lla alkavan luvun. on jo maxivaippoihinki siirrytty. kumma kun se ei huoli soseita vaikka välissä tuntuu ettei nälkä lähde pelkällä maidolla. velliä sille saa joskus vähän huijattua. :whistle:

no juu, huomisen neuvolan jälkeen enempi..


-Maria ja Kassu 4kk3vk
 

Yhteistyössä