* JOULUNTÄHDET 2006 *

Elviirattarelle super onnittelut plussasta :heart: :flower: Ja pienelle roppakaupalla tarrasukkia matkaan :heart:

Täällä vanhettiin tänään taas vuodella ja ihmetellään, että mihin se aika oikein on hävinnyt kun justhan mä vasta 20.v täytin :eek:

Äh, nyt en ehtinytkään pidempää pätkää kirjotella kun kundi meinaa hermostua kohta... :wave:
 
Minunkin täytyy tulla hehkuttamaan... :D Lenni kääntyi eilen mahalta selälleen ja selältä mahalleen! :heart: :D :heart:

Eipä uutta täti rintamalla, edelleen pysynyt pois... :whistle:

Käytiin miehen kans sunnuntaina tuulettumassa ekaa kertaa (siis minä olin eka kertaa Lennin syntymän jälkeen) syötiin, pelattiin bilistä ja mä join yhden siiderin. :) Yhteensä 3 tuntia oltiin pois, mun äiti oli poikia hoitamassa ja pärjäs ihan hyvin niiden kanssa. Tosin Lenni ei suostu pullosta syömään, joten ihan hyvä etten juonut kuin yhden siiderin alkuillasta, niin pystyin sitten imettämään, kun sen aika tuli.

Täällä myös seurataan mm-lätkäpelejä :wave:
 
Hyvää vappupäivää kaikille! Ja edelleen kiitoksia onnitteluista.

Nelly83:lle myöhästyneet onnittelut. :flower:

Eilen oli Jamin 4kk neuvola ja mitat oli nyt 5705g ja 63cm, pää 41cm. Lievästi on jätkä hoikistunut, mutta eipä se terkkari siihen sen enempää. Hiljalleen jatketaan kiinteiden maistattelua. Pulauttelusta kysyin, kun välillä tuntuu että takaisin tulee yhtäpaljon kun annetaankin, välillä pikku puklu, välillä kunnon kaaressa paineella ja muutamia kertoja tullut ihan kirkasta nestettä. Terveydenhoitaja käski vaan tarkkailla tilannetta jos lisääntyy niin lääkärillä vois näyttää, yritin kyllä sanoa että ihan pienestä astihan sitä on kyllä ihan kaaressa lentänyt että ei ole yhtäkkiä lisääntynyt. No katsellaan hetki ja jos paino ei ala nousemaan kunnolla niin vois yksityiselle viedä. Muuten siis on iho siisti ja iloinen poika että enpä oikeen allergiaakaan osaisi epäillä.

Kuukauden kuluttua olisi sitten seuraava neuvola-aika ja samalla sitten tehdään mun uudet paperit jne. Lupasi laittaa myös heti lääkärille sitten että lääkäri laittaisi lähetteen raskaudenkeston arviointiin.

nyt pitää lähteä ruuanlaittoon, saisi syötyä ennen kun lätkämatsit alkaa eli siis joo täälläkin ihan päivittäin seurataan.


hyvää toukokuuta kaikille!

Elviiratar
 
mamaria
:flower: Onnittelut Elviiratterelle! :flower:

mie muistan ku mulla oli esikko 4kk, mulla oli kamala vauvakuume ja menkat viipyi ja viipyi. meilä sit tuliki ero ja yhä vaan menkat viipyi ja viipyi ja kauhun ja toivon sekaisin tuntein mietin että oisko raskaana. en sitte ollu. hyvä vaan niin.
Mutta ei se tosiaankaan elämä siihen lopu jos lapset tulee noin tiheästi. Se on sisarussuhteen kannalta tosi hyvä ikäero, vaikka varmasti voi raskausaikana ja pikkuvauva-aikana olla vähän rankkaa, mutta ainahan ne ajat on vähän rankkoja. siinä enää paljon merkkaa onko yks vai kaks hoidettavaa. äkkiä se rutiini löytyy ja muuttuu ja tahdissa pysyy.. Minun siskolla synty kolme lasta vuoden välein. kun kolmas oli mahassa viimeisillään kesähelteillä niin oli kyllä aika väsyneen ja riutuneen näkönen mamma, mutta paljon sillä kuites tarmoa oli. Miehen serkullekin syntyi kaksi tyttöä vuoden välillä ja ne on kyllä ihan parhaat kaverit. :D
:hug: Elviiratterelle. eiköhän se siitä suttaannu... ihan kamalan onnellinen olen sinun puolesta.

Mulla on nyt se "täti" kylässä. nyt ois kolmelta pitäny laittaa uusi rengas paikoilleen, mutta kun en löydä mistään sitä apteekin pussia jossa mulla oli se paketti ja resepti. hitsi jos se on menny vahingossa roskiin niin sama ku ois heittäny 30e roskiin. niin ja meni sit se reseptiki. en kyllä kehtaa mennä uutta hakemaan.. saa nähä sitte miten tässä käy. siinä renkaassa oli keltarauhashormoonia joka auttaa ovulaatiota. mie olen vissiin aika laiska ovuloija ja siksi taitaaki olla pieni ihme että oon tullu niin helposti raskaaksi.. pikku kakkosta ennen mulla oli kuukautishäiriöitä ja lääkäri anto terolut-kuurin, joka siis myös sisältää keltarauhashormonia, ja sitte tulinki raskaaksi heti seuraavasta kierrosta. mitenhän nyt käy.. ei taida ihan kuulua tälle palstalle, mutta minä nyt aika pitkästi kirjotan ajatukseni suoraan tähän. :D
no Kasperistahan täällä piti jutella. :D
Eilen illalla ekan kerran ihan ite ja ihan salaa käänty selältä mahalle. ei ole kyllä uusinu temppua. ei taida oikein muistaa että päätäkin pitäis nostaa. siitä se aina jää kiinni. hermostuu sitten ja alkaa karjumaan. no mutta nyt se käänty ihan ite mahalta selälleen! :D
Saatiin sitte sieltä sairaalareissusta tuliaisiksi flunssa. Mulla ja Kasperilla tuli heti seuraavana päivänä kurkut kipeiksi ja tänään on jo räkääki ollu enempi. ja ääni menny selvästi käheämmäksi pienellä reppanalla. on se niin säälittävän kuulonen kun yrittää sitä kiljuitkuaan eikä kuuluu ku käheää kitinää. hermostuu sitten siitäkin. välissä ei suostu millään nukkumaan ja aamulla sellanenkin hetki että mikään ei kevannu ja suoraa huutoa vaan. laitoin sitten suppoa ja meni sitten tunti että rauhottui.. ihan mahotonta meininkiä. ei paljon muuta ku kurkkuvaivoja vielä näy, mutta kohta meillä tietty tulee oikeasti korvatulehdus...
Meidän oli viikonloppuna tarkotus lähteä junalla siskon luo etelään. sen keskimmäisellä ois synttäritkin. mutta ei me tietenkään lähetä. ainakaan jos tulee kuumetta. tiä sitte viittitäänkö muuten lähteä. vois tulla aika rankka junamatka: 6 tuntia ja jos Kassu vielä itkee suurimman osan matkaa... pettyis kyllä lapset molemmissa päissä jos ei lähetäkään.. :(

no mutta, jopa tässä varmaan tuli suunnilleen kaikki mitä aioinki kirjottaa. ja vähän päälle. :whistle: jatketaanpa kokkailua...


Maria & Kasperi Leo Tapio
 
ONNEA ELVIIRATAR :hug:

Meillä on puhjennut effille vappuhammas.eli vasen alahammas on nyt läpi.
vaput menneet rauhaisasti,grillailtu ja jne.

effi oli 5kk neuvolassa eilen ja pituutta oli 64,5cm ja painoa 7760kg.
kaikki hyvin.piikki saatiin vielä vappuillan iloksi. =)

eipäs tähän hätään muuta
t.sussu ja yks hammas effi
 
mamaria
oho, mulla unohtu mainita Kassun syönneistä. Lusikkaa ei pikku mies olleskaan huoli suuhun ja suurimman osan ruoastaki pulauttaa sillä menetelmällä pihalle. Olen nyt sitte viikon ajan syöttäny kahdella pullolla. ensin syötän pikkupullosta vellitutilla velliä tai maitoon sekoitettua porkkana-peruna-sosetta (ensin vain lusikallinen sosetta sinne sekaan, nyt jo 5 ja sitte maitoa lisäksi niin paljon että on siinä 60 millin viivalla ja sekoitus) ja sitte isosta tutusta maitopullosta desin verran maitoa päälle. tulee oikein tyytyväinen poika sitten ja tuntuis että on viikossa taas leukamakkaraki kasvanu. neuvolassahan viime viikolla sanottiin että vähä nmeinaa pudota käyrältään, muttei huolestuttavasti. minua kyllä vähän huolestutti kun alko tuntua ettei se nälkä lähteny.. :whistle: :D

-Maria & Kassu
 
Hyvää vappua kaikille =)

Onnea Elviiratar plussauksesta!! :hug:

En ole pitkään aikaan tänne kirjotellut, mutta teidän juttuja olen kyllä käynyt lukemassa.

Meillä Julia oppi tänään kääntymään, jipii.
Johan ollaan jo sitä odotettu.

Meillä on kans kiinteitä maisteltu. Ainoa soseet mitä tykkää syödä niin on kasvissose ja hedelmistä päärynä ja mango. Maissi- ja porkkanavelli on kans maistunut oikein hyvin.

Paljonko teillä juodaan suurinpiirtein maitoa päivänaikana kiinteiden lisäksi??
Meillä menee todella vähän maitoa. Muutenkin on Julia aina ollut vähän huono syömään.

Julialla on hieman kuiva iho.
Mitä rasvaa te suosittelisitte??

Semmosta tänne.
Nyt täytyy mennä laittamaan pyykkiä kuivumaan.

T:Maarit ja Julia 4,5kk
 
Heipat!

Huh, mikä matsi, olipa viimeinen erä jännä.. Harmi et Venäjä oli niin hyvä!!

Tänään puhkes Lumille toinen alahammas, oikeen puolen hammas.. Sitä kitistiin muutama päivä, mut nyt ku hammas tuli läpi niin eiköhän helpota taas vähäksi aikaa.

Mites vappu on sujunu? Me jätettiin eilen mummo tyttö vahtiin, kun pistin neidin yöunille kahdeksan aikaan, sit lähdettiin käväsemään kavereiden luona ja saunottiin ja paistettiin makkaraa.. Join puoli tölkkiä olutta (viime oluesta on kohta 1,5 vuotta) ja hauskaa meillä oli. Sit puolilta öin tultiin kotiin takasin, ja neiti oli nukkunu koko ajan ja heräs syömäänkin vasta 5.20 tänä aamuna ja kokonaan uuteen aamuun noustiin vasta 8.30, joten hyvät unet sit Lumi mulle anto vapun kunniaksi, vaikka valvoinkin sit normaalia pidempään.

Huomenna ois hammaslääkäri mulle, iik.. Hammaskiven poisto ei ikinä oo kivaa.. Mut hyvää yötä kaikille.
 
Nyt on käyty Viivin 4kk neuvola (tyttö on nyt 4,5kk).

Paino 6365g
Pituus 63.4cm
Päänympärys 41.0

Painosta sanoi sen, että jarruttelee vähän joten suositteli et pottua vaan nyt joka päivä ja nostaa sitä annosta aina vähän joka päivä.

Laitettii eka piikki tosiaan nyt vasta ja vähän itki mut sitten rauhoittui. Virkee ja tomera vauva on sairasteluista huolimatta.

Tämän kuun lopussa on 5kk neuvola ja se on sit lääkärineuvola ja silloin laitetaa rotasta se tehoste.

Nyt hyvät päivänjatkot!! =)
 
tonttu06 harmaana
Täällä kans käyty 5kk neuvolassa,

paino 8340g
pituus 66,6cm
päänym. 43,6

Kasvu on tasaista ja täysimetyksellä jatketaan. Pieniä makuannoksia perunasta voi ruveta antamaan, jos haluaa. Välillä tuntuu et eelo haluais jo syödä, hihkuu ja innostuu aina kun näkee jonkun syövän.
Piikin sai, sitä piti tietenkin itkeä, varsinkin kun oltiin päiväunien aikaan liikkeellä. Kaupassa nukahti, nukkui matkalla ja nyt nukkuu vaunuissa.

Minä olin vappuna viihteellä :D
Sisko ja sen miesystävä tulivat meille, niin pitihän sitä paikallisessa käydä. Eelon kummitäti tuli meille hoitamaan, ehdin sitten vielä illalla imettää. Yömaidot sai pullosta, kun olin jo jonkin verran juonut :whistle:
Pelkäsin vähän että kuinka nukahtaa, kun aina nukahtanut tissille. Täti oli laittanut vaunuihin, niin hyvin nukahti. :)
Jännä vaikka en missään hirvittävässä humalassa ollut, oli aamulla AIKA ankea olo :x
Totesin ettei tuo baarielämä ole enää minua varten. Yli vuosi sitten viimeksi ollut ja samat naamat siellä oli. Tänäänkin on vielä ollut väsy :ashamed:
 
memmuliini
Onnea Elviirattarelle plussaamisesta :flower:

Meillä meni vappu ihan kotona ollessa, mun piti mennä vähän viihteelle, mutta en sitten hammassärkyineni päässy lähtemään...

Ollaan alettu jo vähän maistelemaan soseita vaikka ikää vasta 3,5kk!
Velliä annan iltasin ja hiukan hedelmäsosetta päivällä. Hyvinhän se pojalle maistuu :p

Saatiin ne allergiakokeiden tulokset... Koirallehan tuo poika allerginen on!
Että nyt olis sitten edessä uuden kodin ettiminen koiralle :'(
Harmittaa vaan niin paljon, kun tuo otus on tullu meille toisesta allergia perheestä kun ei voinut siellä olla ja nyt olis taas uudelleen sijoitus edessä :headwall: Ottaa päähän ja rankasti ja onhan tuo koiruus niin rakaskin jo! No ei siinä ny muu auta...

memmu ja poitsu
 
Hammaslääkäri ohi, mut röntgen ja viisaudenhampaiden poisto edessä kesällä.. Ei kiva.

Laitoin muistaissani profiiliin uuden kuvan meidän ilopilleristä. Pilleri onkin nukkunut jo kauan, normaalisti ei päivällä nuku niin nyt kun mummo kävi vaunuttelemassa, niin on nukkunu jo puoli kahdesta asti... Siis kolmisen tuntia kohta. No, toisaalta en ihmettele, kun neiti heräs tänä aamuna jo kuuden jälkeen ja yhdet puolen tunnin tirsat oli ottanu mun käydessä siellä hammaslääkärissä. Ja sit se tietysti väsyttää, kun mummon kanssa pitää kovasti seurustella.

Eipä nyt muuta..
 
Huomenta! Meillä sitä vaan herätään sitkeästi joka aamu kuuden aikoihin. Minä kyllä olen aina puoliunessa, mutta Jarkko on pirtee kun peipponen...

Mietin tuossa mihin meidän aika menee. Olen jo pari kuukautta yrittänyt mennä perhekerhoon tai avoimeen päiväkotiin, mutta vielä en ole päässyt. Ollaan ukkelin kanssa kaikki päivät kaksistaan kotona, mutta aika ei tunnu riittävän mihinkään. Mitenkähän tässä vielä ehditään pakkaamaankin...

Eilen kun syötin Jarkolle tuota peruna-porkkanaa tuli mieleen, että missähän vaiheessa sitä rupeis antaa soseita kaks kertaa päivässä. Miten te annatte pienille soseita, kerran vai kaks päivässä? Jotenkin nimittäin tuntuu, että joinain päivinä Jarkko söis enemmän ja taas toisena menee vähemmän. No niinhän se on kyllä aikuisillakin, joskus on isompi nälkä ja joskus pienempi.

Mut nyt taas tuolla kiljutaan. Pitää mennä kattoo mikä mättää...
 
aamupäiviä!
effi koisii jopäikkäreillä vaikka heräili puol kasin aikaan.

Meillä syödään nykyisin aamupuuro ,perunax2 ja iltapuuro.oon noista velleistä koittanut eroon.
effihän on aloitellut kiinteet jo tosi varhain niin nyt vaatii jo kunnolla masuntäytettä.
ajatelkaas ,pian on kesä!muksuilla alkaa lomat ja keskimmäinen täyttää loppukuussa 10.vuotta! esikoinen seuraavassa kuussa 14.vuotta.
Tunnen itseni ikälopuksi. :)
Mulla kävi kummat ajatukset tossa toissa päivänä..ajattelin ,et MITEN OIS IHANAAA kun ois neljäskin :snotty: mutta sitten ajatus meni ohi..onneks sillä meillä ei isäntä kyllä enää suostu. ;)

Mutta se on tää kevät ,kun pistää pään sekaisin varmaan.

terv.Sussu74 ja effi
 
Minä kans haluaisin noita vauvoja lisää. Vaikka välillä on tosi rankkaa mm. sen vuoksi kun Viivillä tuli nyt tuo munuaishomma yms. mut kyllä nuo vauvat niin palkitseekin aina ja tää on niin pelottavaakin miten omaan lapseen kiintyy ja yleensäkin omaa miestäkin arvostaa ihan eri tavalla nykyään. =)

Viivillä nousi illalla kuume, laitettii suppo ja yöllä oli varmaan melko korkealla mut en alkanut enää mittailemaan kun aamua kohti alkoi vointi paranemaan ja nyt on lähes normaali. Tuli aika varmasti siitä rokotteesta ku sai sen ekan piikin eilen. Neukkatäti sanoikin et saattaa nostaa kuumeen.

Tässä pikakuulumiset nyt täytyy mennä!!

Hyvää päivänjatkoa!!
 
Onnea Elviirattarelle!! :flower:

Täällä ei vieläkään ole käynyt "täti" kylässä, vaikka imettämisen olen lopettanut aika päiviä sitte. Toissa päivänä tein testin mutta miinusta näytti. Vauva kuume on kauhia, miehellä ei vielä niinkään :D

Käytiin tossa vappuna Porissa rekalla. Kiva oli taas käydä vaihteeksi jossain. Nähdään Ninninki kanssa muutaki maisemia ku tätä koti kylää. Vaikka kyllähän me melko paljon reissataanki. B)

Lauantaina käytiin vauva-uinnissa ja Ninni sukelsi ihan veden alla :p Oli aluksi ihan ihmeissään, mutta sitte levis naama virneeseen. Ukkoki oli ekan kerran mukana :)

Kiinteitä ollaan syöty pari päivää, ihan vaan pelkkää pottu-ämkorvike mössöä. Aamulla ja illalla syödään velliä. Päivällä tota pottu juttua ja sitte muuten maitoa. Pottu menee jo jopa alas mahaan asti, mutta ei vielä kovin paljon. Joku pari teelusikallista.

Taispa tulla epämääräsesti selvitettyä, mutta kait tuosta saa selvää.


Maria ja Ninni
 
Aksun ja Veeran äiti
HEIPPATI HEI!!!

Olen jäänyt niin totaalisesti teistä nyt jälkeen,että en jaksa enää kelata taaksepäin ja katsoa mistä täällä on puhuttu... :p

Eli,eli...hengissä & hyvissä voimissa täällä oleillaan (jos nyt on joku sattunut kaipailemaan)... ;)

Meillä on nyt ollut ihan hirmusti kaikkea hulinaa,että en ole yksinkertaisesti kerennyt/jaksanut käydä koneella...


Mutta hauskaa kevään jatkoa kaikille tänne...
älkää meitä ihan kokonaan unohtako vaikka ei täällä enää säännöllisesti käydäkään...

:wave:
 
Onnea elviiratar :) :) minä täällä kaipailen vähä sitä masua.. ihanaa pömppistä.. ;)

niin en oo ehtiny paljon lueskella ku on ollu muuttohäsäkät käynnissä viimeviikol.. Netta on vissiin persikalle allerginen?? suun ympärys tuli tulipunaiseksi.. ja nyt muutama päivä myöhemmin rutikuiva.. ja kaulassa läikkiä?? eli onko allergiaa??? vitsi ku en näis asiois tiiä yhtikäs mitn... jso joku vois vähä jeesii tietämätöntä näis ruoka-allergiois....

Pia & Netta 4kk
 
Tänään oli 5kk neuvola ja kuulumiset sieltä:
pituutta ukolla 69 cm
painoa 8120 g (tullut kuukaudessa vaan reilu 120 g lisää painoa)
pipo 43,5 cm
Täti jaksoi taas ihastella Pyryn ihoa (päivittelee joka kerralla että ompa hyväkuntoinen iho). Painosta ei tuumannut muuta kun että on poika ottanut oman käyrän kasvaakseen, +1 tuntumassa menee. Muuten koko neuvola reissu oli yhtä kiljumista :whistle: Joutui poika heräämään kesken unien ja suuttui tädille kun laittoi Pyryn selälleen pöydlle ja kiljui sitten koko mittaamisen ajan. Sitten rauhottui pikkasen, mutta aloitti uudelleen kamalan kiljumisen kun pistettiin piikki :( Ilmeisesti tällä kertaa sitten kirpaisi, viimeksi kun alettiin itkemään vasta reilusti piikin jälkeen kun jalkaa ei saanut heilutella, nyt itku alkoi kun täti tyrkkäsi piikin jalkaan.

Muutenkin ollut tänään hieman kiukkuinen poika meillä. Aamusta asti pikkuisen näytetty nyreää naamaa ja itkeskelty. mies sanoo että ikenessä on ärtynyt kohta, minä olen luopunut ikenien bongailusta. Saa nähdä huomaanko edes sitten kun ensimmäinen hammas on puhjennut.

Maistettiin tänään pikkuisen bataattia, jolla meillä nyt aloitettiin sitten nämä kiinteiden maistelut. Ollut pari viikkoa aikasen rikkonaisia öitä, joten taisi olla korkea aika aloittaa meillä soseiden maistelu ennen kiun äiti paran pää on kokonaan hajalla äisten valvomisien johdosta. Hyvin maistui bataatti Pyrylle, suu auki odotti lisää ja otti itse lusikasta kiinni ja nuoleskeli sosetta lusikasta :D :heart: Huomenna jatketaan harjoituksia. Pikkuisen harmittaa ettei pärjätty pelkällä tissillä sinne puoleen vuoteen asti, mutta mukavaa että edes näin pitkälle pärjättiin =)


tinde ja Pyry
 
Leenu harmailee
Heippa!

Jaa-a, kerrankin minä olen palstalla aamuvirkkuilemassa. No, Lumi nukahti ennen kahdeksaa ja heräs syömään viideltä, eikä uni sit sen jälkeen enää maittanu.. Siis ollaan aikaisin hereillä. Tänä aamuna ois 5kk neuvola, niin keretään ennen sitä ottaa aamu torkut. Nyt ei kummempaa.

Täysimetyksellä mennään, mut lusikkaa harjotellaan d-vitamiinia ottaessa. Saa nähdä miten kasvu on mennyt, uskon et hidastunut.. Saa sit tässä kuussa varmaan jo kiinteitä ruveta maistamaan, eli se 6kk täysimetys ei mulle oo mikään välttämättömyys, katsotaan ne kasvut ja mietitään sit.

Nyt kuuluu kiljuntaa lattialta.
 
Heips! :wave:

Lennillä oli eilen 4kk neuvola ja tässäpä mittoja:
Pituus: 63.7
paino:6205g
päänympäryksen täti näköjään unohti merkata, enkä minäkään sitä enää muista :ashamed:
Mitta käyrä meni nyt vähän alaspäin, mutta neuvolatäti ei suositellut vielä lisäruuan antamista. Täytyy kuulemma tarkkailla tilannetta ja jos poika vaikuttaa nälkäiselle, niin sitten voi perunaa alkaa syöttään.
Lenni sai eilen vasta eka rokotteet. Yöksi rokotus nosti sitten kuumeen ja laitoin yöllä supon.

Lennille tuli nivustyrän leikkausaika! :) Se ois tämänkuun 16 päivä. Pelottaa ihan kamalasti (siis äitiä), siinä kun nukutetaan ja nuo nukutukset kun aina ei ole niin yksinkertaisia... :'( Hirvittää koko leikkaus, mutta kai se on hyvä nyt tehdä ettei pikkunen joudu tyrän takia kärsimään. :/ Onhan siellä ammattitaitoset lääkärit. *yrittää epätoivoisesti lohdutella itseä*

Pia87, kyllä tuo Netan iho kuulostas sille, että ois yliherkkä persikalle. Meidän esikolla alkoi samanlailla punottaa suun ympärys, kun hän söi mansikkaa tai sitrushedelmiä. Allergiaa hänellä ei todettu ja iho parani kun niitä vältettiin. Isompana ei ole enää iho niistä oireillut, mutta vielä 2 vuotiaana niistä alkoi suunympärys punoittamaan ja kuivimaan.

Nyt täytyy poistua imetyshommiin. Hauskaa viikonloppa kaikille! :wave:

Lumiina ja Lenni 4kk1pvä :heart:
 
Pikaisesti vain 5kk neuvolamitat:

6620g, 65.5 cm ja py 41.1

Painokäyrä nousuun ja pituuskäyrä laskuun, päänympäryksen kehitys tasainen. Liikkuvainen, pirteä, hyväihoinen neiti, joka neuvolassa sit pyöri pöydällä ympäriinsä ja nousi jo konttausasentoonkin... Kova liikkumisen halu ja sylissä tahtoi hermostua paikallaan olosta, ei niinkään rokotteesta!! =) . Kasvu oli hyvää, joten pelkällä rinnalla toistaiseksi jatketaan...
 

Yhteistyössä