:flower: Onnittelut Elviiratterelle! :flower:
mie muistan ku mulla oli esikko 4kk, mulla oli kamala vauvakuume ja menkat viipyi ja viipyi. meilä sit tuliki ero ja yhä vaan menkat viipyi ja viipyi ja kauhun ja toivon sekaisin tuntein mietin että oisko raskaana. en sitte ollu. hyvä vaan niin.
Mutta ei se tosiaankaan elämä siihen lopu jos lapset tulee noin tiheästi. Se on sisarussuhteen kannalta tosi hyvä ikäero, vaikka varmasti voi raskausaikana ja pikkuvauva-aikana olla vähän rankkaa, mutta ainahan ne ajat on vähän rankkoja. siinä enää paljon merkkaa onko yks vai kaks hoidettavaa. äkkiä se rutiini löytyy ja muuttuu ja tahdissa pysyy.. Minun siskolla synty kolme lasta vuoden välein. kun kolmas oli mahassa viimeisillään kesähelteillä niin oli kyllä aika väsyneen ja riutuneen näkönen mamma, mutta paljon sillä kuites tarmoa oli. Miehen serkullekin syntyi kaksi tyttöä vuoden välillä ja ne on kyllä ihan parhaat kaverit.
:hug: Elviiratterelle. eiköhän se siitä suttaannu... ihan kamalan onnellinen olen sinun puolesta.
Mulla on nyt se "täti" kylässä. nyt ois kolmelta pitäny laittaa uusi rengas paikoilleen, mutta kun en löydä mistään sitä apteekin pussia jossa mulla oli se paketti ja resepti. hitsi jos se on menny vahingossa roskiin niin sama ku ois heittäny 30e roskiin. niin ja meni sit se reseptiki. en kyllä kehtaa mennä uutta hakemaan.. saa nähä sitte miten tässä käy. siinä renkaassa oli keltarauhashormoonia joka auttaa ovulaatiota. mie olen vissiin aika laiska ovuloija ja siksi taitaaki olla pieni ihme että oon tullu niin helposti raskaaksi.. pikku kakkosta ennen mulla oli kuukautishäiriöitä ja lääkäri anto terolut-kuurin, joka siis myös sisältää keltarauhashormonia, ja sitte tulinki raskaaksi heti seuraavasta kierrosta. mitenhän nyt käy.. ei taida ihan kuulua tälle palstalle, mutta minä nyt aika pitkästi kirjotan ajatukseni suoraan tähän.
no Kasperistahan täällä piti jutella.
Eilen illalla ekan kerran ihan ite ja ihan salaa käänty selältä mahalle. ei ole kyllä uusinu temppua. ei taida oikein muistaa että päätäkin pitäis nostaa. siitä se aina jää kiinni. hermostuu sitten ja alkaa karjumaan. no mutta nyt se käänty ihan ite mahalta selälleen!
Saatiin sitte sieltä sairaalareissusta tuliaisiksi flunssa. Mulla ja Kasperilla tuli heti seuraavana päivänä kurkut kipeiksi ja tänään on jo räkääki ollu enempi. ja ääni menny selvästi käheämmäksi pienellä reppanalla. on se niin säälittävän kuulonen kun yrittää sitä kiljuitkuaan eikä kuuluu ku käheää kitinää. hermostuu sitten siitäkin. välissä ei suostu millään nukkumaan ja aamulla sellanenkin hetki että mikään ei kevannu ja suoraa huutoa vaan. laitoin sitten suppoa ja meni sitten tunti että rauhottui.. ihan mahotonta meininkiä. ei paljon muuta ku kurkkuvaivoja vielä näy, mutta kohta meillä tietty tulee oikeasti korvatulehdus...
Meidän oli viikonloppuna tarkotus lähteä junalla siskon luo etelään. sen keskimmäisellä ois synttäritkin. mutta ei me tietenkään lähetä. ainakaan jos tulee kuumetta. tiä sitte viittitäänkö muuten lähteä. vois tulla aika rankka junamatka: 6 tuntia ja jos Kassu vielä itkee suurimman osan matkaa... pettyis kyllä lapset molemmissa päissä jos ei lähetäkään..
no mutta, jopa tässä varmaan tuli suunnilleen kaikki mitä aioinki kirjottaa. ja vähän päälle.
jatketaanpa kokkailua...
Maria & Kasperi Leo Tapio