* JOULUNTÄHDET 2006 *

Hei kaikille! Kyllä sitä on saamaton kun ei ole saanut mitään kirjoitettua taas pitkään aikaan. Tuntuu muutenkin että on joku kevätväsysymys iskenyt. Lumiinalle :hug: , on varmasti vaikeaa aikaa.

Menkoista on ollut puhetta, täällä ei ole vielä alkanut enkä ole kyllä kaivannutkaan. Raskaus ei pitäisi ainakaan olla mahdollinen. Hatunnosto niille jotka pärjäävät kahden pienen kanssa, itse hyvä kun yhden kiltin vauvan kanssa pärjää. Ei vaan kyllä sitä varmasti tarvittaessa pärjää ja toisen kanssa ei varmaan jaksaisi niin panikoida kun ensimmäisen.

Meillä Silja kääntyi vatsalta selälleen muutamia kertoja n. kk sitten. Taisi olla vahinko koska ei enää muista/osaa eikä muutenkaan viihdy vatsallaan. Nyt uutena juttuna on omat varpaat, ottaa niistä kiinni samoin myös helistimistä ym.

Meillä herätään yöllä syömään yleensä pari kertaa, päivällä nukutaan yhet 2-3 tunnin päikkärit ja illalla otetaan ehkä pienet torkut sitterissä tai sylissä. Sisälle ei myöskään suostu päivällä nukahtamaan, ulos on mentävä oli keli mikä hyvänsä. Illalla nukahdetaan 21-22 pitkän tissittelyn jlk sänkyyn melko helposti.

Onko muilla joulumammoilla ollut univaikeuksia? Mulla on välillä vaikea saada aamuyöstä unenpäästä uudestaan kiinni syötön jälkeen, vaikka Silja yleensä nukahtaakin uudestaan. Muutenkin välillä nukkuu semmosta koiranunta jonka läpi kuulee kaikki ähinät ja tuhinat. En tiä liittyykö imetykseen mutta myös hikoiluttaa ja sen jlk paleltaa. En tiä mikä mummotauti ja keväthulluus on iskenyt.

No eipä tässä kummempia joten heippa!
t.tähtityttönen
 
Unipula
Moikkelis,

Onko kenenkään muun vauva yösyöppö? Meidän poika on syntymästään asti heräillyt syömään tiheästi.. usein 1-2 h välein. Pisin väli 4h joskus harvoin. Alkaa olla melkoinen unipula. :/ Auttaiskohan soseiden aloitus..kokemuksia? Neuvola suositteli. Painokäyrä ollut koko ajan plussalla ja pituus keskikäyrällä. Muuten tyytyväinen ja iloinen poika, joka ei juuri itkeskele. Nukkuu päikkäreitä 1-2 h x 3.

t: Kävelevä zombie +poika 4,5kk
 
On kyllä Miilukalla aika kauan ollut nuo menkat poissa. Itellä on alkaneet menkat kuukauden sisällä imetyksen lopettamisesta. Vaan totta noissa saattaa olla vaihteluita. Kannattee varmaan kokeilla eri testiä ja jos ei kuulu menkkoja eikä näytä plussaa testit niin kääntyä lääkärin puoleen sitte.

Sammaa kevätväsymystä näyttää täällä potevan monet muutki ku minä. Meillä ei edes poitsu syö yöllä mutta silti joinakin aamuina on kun virtanappi ois käännetty pois paikoiltaan. Tänä aamunaki nukutti ja jurppi niin lujaa että voi tautisen paikka. No ei se ennää sitte ku saa ihtesä hinattua ylös niin vaivaa. Ulos vaan kera neljän kotona olevan niin päivä on pelastettu.

Minulla on myös samaa vaivaa kun tähtityttösellä eli yöllä pukkaa hikeä sitten paleltaa ja väliin myös janottaa ja niin tuska olo että noustava juomaan. Edellisyönäki kolme lasia vettä join ku niin mieletön jano iski. Onneksi suurimman osan öistä nukun kuin tukki jos vaan Eemeli ei herätä.

SItten vielä lopuksi Lumiinalle :hug:

terveisin juusto ja Eemeli 5 kk
 
Huh, Violan poika on kyllä aikamoinen jytky ukko :D Miusta tuntuu aina että tuo meidän kiljukaula on iso, mutta hänhän on ihan pieni teidän pojan rinnalla =)

Täälä menee edelleen suhteellisen hyvin. Iltaisin on tullut ongelmia nukahtaa, nukahdan kunnolla oikeastaan vasta kun Pyry syö ensimmäisen kerran sen jälkeen kun itse raahaudumme sänkyyn. hyvin osaa poika äidin nukuttaa :D Pikkuhiljaa sitä pitäisi alkaa miettimään kiinteiden alottamista, pitäisi ottaa projektiksi pumppaill hieman maitoa pakkaseen että on sitten helppo nakkailla sieltä soseiden sekaan.

Meillä Pyry heräilee edelleen vähintään 2 kertaa yössä, mutta harvoin enää heräilee 1-2 tunnin välein. Voin kuvitella miten unipulalla on univelkaa kerääntynyt. Soseet varmaan voisi auttaa asiaan (tai sitten ei jos vauva on ottanut tavaksi vaan heräillä tissille tiheästi), kannattaa varmaan kokeilla =)


tinde ja Pyry
 
Huomenet!
meillä effikin syö 1-2 kertaa vielä yöllä.nukkuminen mennyt kovin myöhäseen viime aikoina .johtuu varmaan tosta valosuudesta.eilenkin klo 22.30 suostu nukkumaan.ja nukkuu vieläkin sitten.. =)
pitää katsastaa jos kaapista löytys pimentävämpää verhoa.

Vilkkaan oloinen on ja eläväinen tyttö.vaikka ei vielä käänny. :) maanantaina on neuvola.

Meillä täällä tapellaan asuntomme rakentajan kanssa ,kun pesutilat ovat ihan susi.ilmeisesti tulee isompi juttu ja ei kyllä jaksas kun on kaikkea muutakin tässä ihan riittämiin.harmittaa kun on 2 vuotta vanha vasta tää asunto. :(
terv.sussu ja effiliini
 
Täällä unipulan kohtalotoveri :flower: Varmaan meidän pojan komiat mitatkin osittain tuon yöllisen tissilllä roikkumisen tulosta..Tosiaan heräilee myös tunnin kahden välein ja selvästi tissi tuttina..Ja 3tunnin pätkä yhtäjaksoista unta on luksusta..
Eilen ostin taas uudenmallisen tutin jos vaikka kelpaisi,mutta pahalta näyttää, jonkin sortin unikoulu paikallaan kunhan vähän ikää tulisi lisää.
Meillä soseiden aloitus ei auttanut nukkumiseen, opittu tapa tuntuu olevan jas siitä pitäisi kyllä eroon päästä, kun mamma alkaa olla aika sippi :/
Nyt lähdettävä pukemaan poitsua päikkäreille..
 
Meillä myös heräillään öisin tiuhaan. Enää ei itketä pää punaisena, niinkuin joku aika sitten, mutta nyt herääminen on kitinätä ja kitinän loppumiseen ei auta kuin tisu tai se että vauva pääsee nukkumaan mun masun päälle.
Meilläkin 3-4h yhtämittainen uni on ihmetyksen aihe nykyään.
Luulen kyllä että nyt öisiin tiuhoihin heräämisiin Lennillä on syynä tuo atoopinen iho. Sitä kun tuntuu kutittavan vaikka kuinka rasvailee ja öisin kun hän herää hän hankaa päätänsä tai naamaansa lakanaan, ihan silleen niikuin niitä kutittaisi kovasti.
Onpas teillä joillain isoja lapsia :D Meillä Lennillä on ensiviikolla neuvola.
Nyt vasta alkaa Lennin nuhakin helpottaa, joten tällä viikolla ois tarkoitus käydä ottamassa 3kk rokotukset! Niitä kun ei ole vieläkään saatu. :headwall: Eka kerralla neuvola täti ei niitä uskaltanut antaa kun lääkäriä ei ollut talossa. Seuraavan kerran Lenni oli kipeä ja kipeänä hän nyt sitten on ollut 2 viikkoa. Vihdoin ne päästäs ottamaan, jos vaan nyt sattuis se lääkäri olemaan sitten paikalla jotta täti sen piikin uskaltaa antaa...
 
mamaria
No olipahan neukkareissu! :whistle:
Kasperi piti kesken unien herättää vaunusta taas ja sit oli joku ihan uus hoitsu siellä. riisuin sitten jätkän ja tämä täti vaan heti siitä nappaa jäbän syliin ja vielä aika kömpelösti. pikku mies säikähti ja alkoi ihan kamalasti kiljuitkua pukkaamaan. siinä sitä sitte yritti punnita enkä kyllä yhtään tiedä että pitääkö nuo mitat paikkaansa, kun Kassu niin kamalasti huusi ja rimpuili koko ajan. vierastamisesta alko se ämmä höpöttämään, mutta minä kyllä luulen että poika vain säikähti sitä naista, kun yleensä sille kaikki lepertelee tai ainakin juttelee ennen kuin nostaa täysin vieras ihminen syliin.. tietty se kesken herääminenkin vaikutti asiaan. kamala shokki toisella. odotushuoneessa varmaaan ajateltiin että rokotetaan. rokotusta ei itkeny yhtään silloin edellisellä kerralla. lääkärillekin alkoi sitten itkemään ja minä jo meinasin hermoilla että kuuluuko sieltä sydämestä kummia kun niin kauan sitä kuunteli, mutta siitä rimpuilusta se vaan johtuki. olin jo sanomassa että kun tuolla pikku kakkosella on eteiskammioiden välissä reikä niin onko se kuinka yleistä sisaruksilla..

no kumman hyvällä tuulella pysyin koko matkan neuvolaan, siellä, kaupassa ja sieltä pois. monesti tahtoo palaa pinna, jos on koko lauman kans kaupassa. :kieh: aivan selkeästi hormonirinkula aiheuttaa mulle mielialavaihteluja...

no siis, Kasperin mitat 4kk3vk: 7,358g; 65,6cm ja pipo 42,8.
vajaa kilo lisää, pari senttiä pituutta lisää ja 1,5cm lisää pipoon. sanoi se että vähän on kasvu hiljentynyt mutta ei huolestuttavasti. selvästi ruan tarve lisääntynyt, kun syökin nykysin enempi kuin kk sitte, mutta eihän se ookaan ku joku pari desiä enempi oikeasti kun se on nyt alkanu nukkumaan niitä 5 tunnin päikkäreitä vaunuissa. siellä se nytkin posottaa.. kerroin kiertelemättä, että olen velliä tarjonnu ja soseita koittanu maistattaa, mutta ei se huoli soseita olleskaan ja velliäki saa vain vähän huijattua. maito miehen tiellä pitää. nyt oli kyllä sellanen täti, että halusi mennä vanhoilla suosituksilla. kovasti käski pukata kaikkea mahdollista kiinteää ja jopa lihaaki mahdollisimman pian. no huh huh, ei kai sitä nyt sentään ihan viikossa hypätä maidosta lihaan... :whistle: tarjoillaan tästä eteenkin päin sen mitä saadaan alas menemään ja runsaasti maitoa päälle! :D iso mies se on. ei kai se yöllä nukkuis 6-7 tuntia jos sillä ei nälkä lähtis maidolla?

no ja eiku kotihommiin..


maria ja kassu
 
Jospa minäkin kirjoittelisin kuulumisia. Tänään soitin neuvolaan pitkästä aikaa kun Viiville ei oo vielä ensimmäistäkään rokotetta laitettu kun oli kipeenä eikä silloin saa laittaa. Eli ens viikolla on piiitkästä aikaa neuvola. Laitetaa eka piikki ja rotasta se toinen annos. Eli se on niin ku 4kk neuvola ja 3kk jää väliin kun siellä osastolla lääkärit ja hoitajat kuitenki tutki ja punnitsi tyttöö nii paljon. Ois nyt ollu lääkärineuvola mut siirretään se sit 5kk neuvolaan.

Viiville maissivelli ei kelpaa pullosta vaa pitää antaa lusikalla. Oon antanu vaa satunnaisesti sitä ja huomenna ois tarkoitus vihdoin ja viimein keittää eka peruna pienelle :heart: Minkä verran teillä syödään korviketta kerralla? Kun Viivi syö vain 80-120ml kerral.. Tosin syökin sitte ehkä jotain 2 tunnin välein paitsi yöllä kun yöllä saa vielä tissiä.

Mitähän muuta.. Täällä ei hammasta oo tullu vielä pintaan mut muuten on kärttyinen ja ikenet alhaalta aika pinkeenä et ajan kysymys varmaankin milloin puhkee.

Ja massullaa viihytään lattialla hyvin, kova pyörimään mut välillä unohtaa et osataan kääntyä itse takas selälleenkin..

Tässäpä näitä taas tässä jotain mitä mieleen tuli B)
 
No niin, josko nyt kerkeis, kun neiti hiljeni sänkyynsä. Meillä oli tänään oikee kitinäpäivä, mikään ei hyvä ja tissilläkin ihme venkoilua. Kunhan ei ois samantien tekemässä toista hammasta!!

Tänään testattiin rattaita, ihan sellasessa makaavammassa asennossa ja tuulen takia ihan vaan tossa pihapiirissä ja hyvä on, tyttö simahti siihen heti ja vyöt on tukevat ja rattaat kulkee hyvin. Ei valittamista. Nyt ku kesä näyttää tulevan, niin oli pakko testailla.

Yöt on onneks normalisoituneet ja neiti nukkuu sen 20-4 yleensä ja sit syönniltä jää viekkuun nukkumaan vaihtelevasti 7-8 asti, joskus ihan kymmeneenkin.

Liikkuminen on kovaa, ryömii leikkimatolta ja kiinnostuu nyt lehtitelineestä, et matkustaa sinne ja sit repii isin tex willereitä tai tm:aa suuhunsa. Kaikki isin lehdet ois niin kiinnostavia ja suuttuu kun äiti pelastaa lehdet "termiitin" käsistä ja muuttaa matkaamis kurssia toisaalle. Sylissä venkoilee kans kovasti, liikkua ja kiivetä pitää. Ihan mahoton, en osannu oottaa näin vilkasta menoa, vaan aattelin et ois äitin rauhallinen vauva tohon puoleen vuoteen ja sit liikkeelle, mut ei väkiste. Menee kaikki aika nykyään tytön siirtelyyn kielletyistä paikoista :LOL: :LOL: tai kiellettyjen esineiden äärestä :LOL: . Toisaalta kiva et lähtee liikkeelle, mut toisaalta ei kiva ollenkaan. Mahallaan pitää sit olla koko ajan, ku sillei pääsee eteenpäin, selällään taitaa neiti olla tasan vaipanvaihdon ajan hoitopäydällä, ja sillonki aina vänkää mahalleen. Kumma tyyppi. Onko teillä vauvat jo liikkeellä terrorisoimassa kaikkea??

Lumiinalle :hug:

Telkkarin pariin..

Leenu ja Lumi
 
Tohon KORVIKE kysymykseen ..effi juo nykyisin just ton määrän ja parin tunnin välein.jos erehtyy nukkumaan pitkät päikkärit .menee enemmän.

Leenu kyseli liikkumisista.effi venkoilee kyljeltä toiselle ja jotenkin kyllä onnistuu selälläänkin peitolta poistumaan .mut ei kyllä vielä teidän neidin tasoa ..ei meininkiäkään :LOL: Mut jännästi menee ,kun effi istuu tuetta kuitenkin.eli on toi tasapaino tullut tosi hyväksi.sylissä,sitterissä esim.

Syöttötuolin jo tohon pöydän päähän raijasin..

pitää lähteä kauppaan ,kun neitonen herää.

terv.sussu ja effukka
 
Äippä-86 teretulemas joulutähtösiin! :flower: :wave:

Lennille tuli nyt kutsu lastenpolille tutkimuksiin siitä ihosta. Epäilevät lehmänmaitoallergiaa. 4.6 on tutkimusaika.
Luulin että kutsu tuli sinne nivustyräleikkaukseen, ja olin ihan :eek: kun oli kyselylomake mukana, että onko lemmikkejä jne...

Meillä alkaa kiukuttelut olemaan toistaseks ohi ja poika on yhtä aurinkoa koko ajan! :heart: Öisin kyllä heräilee ja kitisee, mutta se tosiaan varmaan johtuu tuosta ihosta. :/
 
Tervehdys!

Äippä-86 tervetuloa mukaan!

Meilläkin ollaan olettu syömään maissivelliä. Oon sitä lantrannu korvikkeella et puolet ja puolet. Hyvin maistuu, mut tuntuu et ei se pidä nälkää sen pidempää ku maitokaan. Pitää vissiin laittaa velliä enemmän ku maitoa. Syödään sitä päivällä ennen pitempiä päikkäreitä ja sit illalla ennen nukkumaan menoa.
Ninni menee yleensä nukkuun siinä 21-22 ja herää ekan kerran syömään 5-6 aikaan ja sit saatetaan nukkua vielä 9. Et täällä nukutaan yöt tosi hyvin. Ja päivällä nukkuu parit sellaset 2-3 tunnin päikkärit ja sit muutamat pikku päikkärit.
Viikonloppuna ajateltiin kokeilla pottua kun isiki on kotona :p Saa nähdä rupiaako pottu maistuun. Mut ei oo hirvee kiire ku ei neiti ole vielä sitä 4 kk.

Meillä ei vielä liikuta mihinkään suuntaan. Jos on ilman housuja lattialla niin kääntyy kylelleen. Ninni on nyt oppinu pärisyttään :D Hyvän näkönen ku se kieli ei oo ihan vielä kunnolla hallinnassa, muljuaa suussa miten sattuu. Yrittää jo vähän tarttua esineisiin kiini.

Nyt kuuluu makkarista kutsu!

Maria ja Ninni
 
moikka!

LUMIINA: niinhän meilläkin epäiltiin lehmänmaitoallergiaa mutta eipä ollu sitäkään \|O

omaan piikkiin piti kokeilla sitä kallista peptidi tuttelia ensin. ei mitään vaikutusta.

no tästäpä tulöi lyhyt virsi ku ukko rupes huutamaan tuolla, tarttee mennä....
 
äippä-86 tervetuloa joukkoomme.

täällä on iloinen äiti. on vaan niin hyvä päivä. Käväsin ukon apuna sonnipuolen vesijohtojen rakentamisessa, kun tänään sinne saapuu 15 sonnia ja vesijohtoja vaille on kaikki valmista. Neiti nukku vieressä tunnin ja sit meinas herätä niin kävästiin lenkillä ja kerettiin pihaan ennen sadetta. Neiti vetää vieläkin tirsoja sit vaunussa tossa eteisessä. Mulle tuli tosi hyvä mieli, kun sain tehdä töitä ja auttaa ukkoo. Nyt oon sit pirtee ku peipponen.

No, nyt ku laitoin et nukkuu, niin heräilee.. mistä noi vauvat aina tietää, joku 7 aisti?
 

Tervetuloa mukaan äippä-86!! Laitoinkin teidät jo listalle :)

Lassin ihottuma on alkanu vihdoin helpottaan ku jätin potun kokonaan pois... Vielä sitä kyllä on, mutta ei oo enää niin paha. Viikon päästä ois neuvola et siellä pitää kyllä kysellä että päästäiskö allergiatesteihin... varsinkin jos tuo ihottuma vielä pysyy.

Mä oon ollu reippaana tänään ja eilen ku oon käyny molempina päivinä reilun 2 tunnin kävelyllä Lassin kanssa :) Lassi on alkanu kiukuttelemaan myös noiden päikkäreiden kanssa ja vaikka käveltiin 2 tuntia niin poju nukkui yhteensä ehkä tunnin :/ En kyllä tiiä mitä ton kanssa tekis ku nyt ei muka kelpaa enää edes liikkuvat vaunut...

Lassi ei ryömi vielä, mutta on jo alkanu vähän yrittämään kun on mahallaan... Mahalleen kääntyilee koko ajan ja selälleenkin aina silloin kun sattuu muistamaan miten se tapahtuu :)
Onneksi pysyy vielä sängyssä ihan vaan selällään eikä edes yritä kääntyillä ku on jo nyt ihan tarpeeks levottomia nuo meidän illat :/

Huh, nyt on kyllä niin naatti olo että vois käydä vähän lepäilemässä pojan kanssa..

Pimmi ja Lassi
 
Hei vaan kaikille. Tänään käytiin 4kk neuvolassa Jeren kanssa ja painoa oli tullut lisää edelliseen kuukauteen verrattuna 810g eli 6940g ja pituus 64 (3cm/kk), mut kyllä poika syökin. n. 5-7 purkkia tuttelia, aamua iltaa 100ml maissi tai perunaporkkana velliä, 1x peruna-annos ja 1x hedelmäsoseannos (n. 1/3 purkkia), joten ei ihme että kasvaa.
Tänään kääntyi myös ensimmäisen kerran vatsalleen lattialla ja on jostain oppinu, ku on sylissä, niin heijaa itseään edestakaisin niinku kiikussa olis... tosi hauskan näköstä :)
Yöt meillä nukutaan tosi hyvin, nukkumaan klo 21, ensimmäinen pullotauko klo 4-5 ja sit aamu 8-9 posottaa meneen.
Kädet on löytänyt ja niille kovasti juttelee ja päristelee ja ääneen naureskelee, ku äiti syö varpaat :LOL:
Eilen isoveikka tökkäs lusikallisen naminamia suuhun ja maiskutteli ja suuttu, ku ei lisää saanu, vaikka kuinka suu auki odotti..on nää semmosia veijareita, et ei voi ku nauraa.

Mekin saatiin 8.5 neuvolalääkäriaika, ku tuttelin alottamisen myötä nousee välillä semmonen " lehahteleva" ihottuma selkään ja käsivarsiin ja pientä näppyä siellä täällä...toivottavasti ei maitoallergiaa :( Mut sen näkee sitten.
Hauskaa vapun aikaa kaikille!
 
Ihana, kun Jere on päässyt jo naminamin makuun :D Ois jäänyt varmaan vielä tässä vaiheessa sekin nautinto kokematta ilman isoveljeä... :D

Toivon kyllä todella, ettei meilläkään Lenni ois allerginen maidolle eikä eläimille! Juon itse tosi paljon maitoa, joten ois aika outoa jos en enää sitä pystys juomaan... :whistle:

Olen kokonaan unohtanut kertoa, että Lenni käänty maanantaina ihan oikein mahalleen. :heart: Muutenkin hän on alkanut kovasti liikkumaan lattialla ollessaan ja liikkua möyryää selällään jos minnekkäpäin.
Meilläkin Lenniä naurattaa tuo varpaiden syöminen :D
Eilen kylvyssä Lenni myös hokas omat varpaansa ja niitä sitten tutkiskeli ihmeissään...

Tuntuu ihan hullulta miten nopeata aika on mennyt! Vielä hetki sitten vauvat oli ihan pikkuisia jotka vaan nukku ja söi ja nyt he jo seuraavat maailmaa uteliaina, liikkuvat ja ääntelevät vaikka miten! :heart:
Millään meinaa uskoa että Lennikin on jo viikon päästä 4kk...

Unohdin jo kenen vauva se oli joka on alkanut jo "tuhoja" tekemään. :D Hauskan näköinen varmaan, kun on vielä niin pieni ja nyt jo menee joka paikkaan... *muoks Leenun Lumihan se pikku terroristi olikin!

Aattelin muuten huomenna ostaa raskaustestin, ihan vaan varmuuden vuoks. :whistle:

Ärsyttää tää mielialojen vaihtelu! \|O Saatan raivota ukolle pääpunasena ja hetken päästä olen kuin mitään ei ois tapahtunu ja ukko on ihan :eek: missä mennään.
Onko kellään muulla noita mielialojen vaihteluja? Voisko se liittyä tähän imettämiseen. :whistle: <br><br>
 
tonttu06 harmaana
Ei jaksa kirjautua....
Meidän aamu on alkanut tänään vähä ennen NELJÄÄ!! \|O :eek:
En ymmärrä mikä on, siis onhan Eelo joskus ennemminkin herännyt noin varahin mutta on syönyt ja nukahtanut uudelleen. Mutta ei tänään, pienet puolen tunnin tirsat otti kuuden jälkeen. Mä oon varmaan oppinut liian hyvälle kun nyt oon ihan töööt...... :ashamed: \|O

mutta kutsu käy....
 
Huomenta! Täällä ollaan ihan vauhti päällä oltu jo puoli seiskasta lähtien. Taas aivan silmät ristissä... :D

Lumiina, mulla on ihan samanlaista mielialan vaihtelua. Välillä hermostuttaa jo miehen istuma-asento sohvalla ja räjähdän alta aikayksikön. Kohta jo hymyilen ja olen hyvällä tuulella. Samoin raivoan pää punaisena tytölle siivoamisesta tai läksyjen tekemisestä. Mies on jo kyllä ihan kyllästynyt noihin juttuihin. Se oli taas eilen lähdössä, mun kanssa ei kuulemma voi olla kun ei ikinä tiedä mitä seuraavaks tapahtuu. Mä olen sitä mieltä, että ne on ne hormoonit. Siihen kun lisätään väsymys, soppa on valmis!!!

No onneks tuo poika pelastaa paljon. Sen touhuja kun kattelee, ei voi kun tulla hyvälle tuulelle. Jarkko kääntyili koko eilisen illan, sitten tuli hermostus kun ei mahallaan ollutkaan niin kivaa pitkän aikaa. Kovasti olis meno eteenpäin, mutta lähinnä se on vaan pyörimistä.

Meidän kiinteiden syönti vaan tökkii. Jarkko ei varmaan oikein vielä hoksaa, että se on ruokaa ja se täyttää massua samalla tavalla kun maito. Eilen poika heräs päikkäreiltä ja laitoin perunaa. Tuli aivan hirvee huuto kun yritettiin sitä syöttää. Mun piti antaa ensin maitoa ja sit vasta jatkaa perunan syöttöä. Eihän sitä kuitenkaan mennyt paljoa kun massu oli jo täynnä maitoa. :headwall:

Oikein aurinkoista päivän jatkoa!!!
 

Yhteistyössä