Aurinkoista kevätpäivää!:wave:
Tervetuloa mam-84 jouluntähtösiin.
Marskulle :hug: Meilläkin oli esikoisen syntymä silloin aikoinaan kriisin paikka ja suhde oli katkollakin jonkin aikaa... Mutta siitä selvittiin ja nyt tämä toisen lapsen syntymä ei ole "kriisejä" aiheuttanut.
Minun neuvo kaikille vauvan saaneille onkin että muistakaa huomioida myös toisianne ja hoitaa parisuhdetta. Helposti sitä on vain vauvan lumoissa ja mies unohtuu ihan kokonaan. :ashamed: Niin minulle kävi silloin esikoisen kanssa. Nyt sitten olen siitä viisastunut
Onnellisilla vanhemmilla on onnellisia lapsia.
Meillä oli sunnuntaina ristiäiset. Pojan nimeksi tuli Lenni Eerik Viljami :heart: (Pimmi, älä laita kuin tuo etunimi vaan tuonne etusivulle. En halua kaikkien minua täältä tunnistavan
, kiitos!)
Ristiäiset meni hyvin. Vieraita oli n.20. Lenni ei enää suostu olemaan "vauva asennossa" joten kummitäti joutui heti ekaminuutin jälkeen nostamaan vauvan pystyasentoon, kun Lenni alkoin itkemään... Kun asentoa korjattiin niin sittenpä Lenni jutteli ja puhalteli kuplia koko kastetilaisuuden ajan
Isoveli luki rukouksen ja sai koko kasteväen liikuttumaan kyyneliin :heart:
Meillä oli eilen lääkärineuvola. Lennin iho on tosi kuiva! Lääkäri epäilikin ihon olevan atooppinen. Saatiin kontrolliaika ihosta kuukauden päähän ja jos iho on silloin vielä samanlainen niin sitten pitää mennä lastenpolille tutkimuksiin...
Mittoja:
Syntymämitat: 3300g ja 50cm
1kk2vko: 4780g ja 56.7cm
2kk1vko: 5450g ja 60.7cm
Pituus menee yläkäyrillä ja paino alakäyrillä. Mutta kuulemma ihan hyvät ovat molemmat mitat ja täysimetyksellä jatketaan edelleen.
Lääkäri ihmetteli poikaa miten topakka hän ikäisekseen on.
Lenni pisti kyllä parastaan koko lääkärireissun ajan ja lumosi jutuillaan ja hymyillään lääkärin täysin. :heart:
Meillä poika ei ole ollut vielä hoidossa 10 min kauempaa. Silloin anoppi on katsonut poikaa kun olen pikaisesti käynyt anopin lähikaupassa.
Puolituntia poika on ollut isänsä kanssa kahdestaan kotona, kun olen käynyt kaupassa. Imetyksen takia (enkä muutenkaan) ole hennonut poikaa jättää vielä pidemmiks ajoiks hoitoon. Ja ei ole ollut vielä tarvettakaan jättää.
Nyt poika on alkanut nukkumaan yöt hyvin ja muutenkin itkemiset on vähentynyt, joten voisin pojan tarpeen vaatiessa jättääkin jo luotettavalle hoitajalle (äidilleni tai anopille) hoitoon. Kyllä he pärjäisivät varmasti pojan kanssa jo useammankin tunnin. Minulla kyllä tulisi poikaa kova ikävä ja rinnat täyttys maidosta, niin silläpä tuo ajatus ei vielä houkuta. Minulla menee monet rinnansuojukset päivässä! Siksi käytän sitä maidonkerääjä kuppia, kun imetän jotta ei ihan niin paljon menis noita suojia.
Jaahas jos lähtis miehen ja Lennin kanssa kävelemään esikoista vastaan, kun se pääsee kohta koulusta.
Hyvää päivän jatkoa kaikille! :wave: