Meillä vähän alavireisiä tunnelmia ollut pari päivää. Pojat tulivat kipeäksi tähän inhottavaan flunssaan mitä on liikkeellä. Onneksi Kassu-vauvalle ei ole kuin vähän nuhaa ja ehkä vähän lämpöä mutta sillä nyt aina on vähän, kun tykkää nukkua makuupussin sisällä ja on vähän väliä nukkumassa. Santeri-reppana on ihan tukossa ja nukkuminen on niin pätkissä kun itkettää kun ei saa hengitettyä nenän kautta välissä ollenkaan. Ei se jaksa niistääkään sitä kaikkea ulos. voi pikku-kullanmuruja..
Meillä muillaki on vähän nuha, mutta mulla nyt on aina päällä pikku nuha, ei yhtään tunnu niinku ois pahemminki sairastumassa. Jannella taas suukot maistuu siltä että sillä on tulossa poskiontelon tulehdus. hassu juttu kun sen intti-aikana huomasin että maistan koska sillä on poskiontelontulehdus. eka luulin että se oli joku intin kiisselin jälkimaku, mutta se oliki taudista. oli vähän väliä kipeä kun siellä oli homeiset kasarmit... Vähän ihmetyttää kun Rebekallaki on aika paljon räkää. se ei yleensä sairasta ollenkaan. oikeasti on ollu varmaan 3 vuotta ihan terve ku pukki. voineeko tuon sitte pistää pitkän imetyksen piikkiin että se on noin huono sairastumaan
Tämän nuhaisuuden takia vauva on nyt nukkunut pari yötä vähän huonommin. eilen oli kaikki päivikset semmosia että nukkui ehkä vartin verran ja heräsi kitisemään. koko ajan piti keinuttaa ja koko ajan pitäis olla syöttämässä. oisko vähän kurkku hellänä ja lämmin maito helpottaa? Välissä sitte syöttelen tunnin välein desin verran. sen verran annan jos syö tunnin välein. jos väli on kaks tuntia tai enempi, annan 120ml tai jos on tarkotus että sen jälkeen alkas nukkumaan niin saatan antaa 200ml jos on niin nälkänen. yleensä en anna ku 80-120ml kerrallaan ettei tule kaikki samantien ylös. jos on menossa syönnin jälkeen pitkälleen niin sitten todennäkösesti pysyy sisällä isompiki määrä. kakkaa ei tullu eilen ollekaan. kumma juttu. muutenki se on viime aikoina ollu sellasta että on kerran päivässä tullu sellanen yksi iso vähän kiinteämpi läjä, vaikka ihan vaan tuttelia syö. se on sellasta sinapin näköstä, niin värin ku paksuuden puolesta. ja haisee kamalalle :$
mie olen nyt sitte taas nukkunu pari yötä vähän huonommin. toissa yönä 1-5 ja sit vielä 7-10, kun sain vauvan takas nukkumaan. viime yönä jotain 4h ja senkin aikana heräsin kerran kun Santeri itki ja se piti ottaa meidän sänkyyn nukkumaan. kumma kun se ei yleensä tykkää yhtään nukkua meidän sängyssä, mutta nyt flunssasena kyllä. lohtua tarvii reppana. nyt heräsin kuudelta kun haistelin että oisko Kassulla kakka, mutta ei siellä ollu ku iso pissa. syötin sille sitte sen 200ml ja nukahti puolisen tuntia sitte. Santeriki siirrettiin omaan sänkyynsä kuuden jälkeen ku janne nousi ja on ihan hyvin nukkunu nyt. mutta en mie silti viitsiny mennä enää nukkumaan kun kestäs kumminki kauan aikaa nukahtaa kun silmäkulmaa tykyttää. sit ku sais viimein unen niin joku heräis. mulla alko eilen ihan kamalasti särkemään silmäkulmaa, ihan niinku siihen ois joku tirvassu. vaikka ei minua kyllä koskaan oo kukaan lyöny naamaan niin että ois jääny jälkiä. piti ihan peilistä kattoa että näkyykö siinä mitään ja olihan siinä pikku patti ja ihan vähän jotain värimuutosta. jääpalaa siinä haudoin sitte illalla kun sain Kassun nukkumaan niin senki takia piti valvoa kahteen.. ihmettelin että mihin oon sen pamauttanu vai onko janne pamauttanu unissaan. luulis kyllä että oisin huomannu. tuli sitte mieleen että olen kyllä viimeisen parin kuuakkuden aikana aika monta kertaa osunu itteäni silmäkulmaan kun jotaki kaappia avannu. ja muutama päivä sitte tumautin vähän kipeämminki ja siskontyttö naureskeli vieressä. siitä tämä sitte vissiin on. mie kyllä luulin että mustat silmät ja muut ruhjet ilmestyy samana päivänä kun on loukannu mutta ei näköjään. mulla ei ole aiempaa omakohtaista kokemusta kun ei oo tullu helposti mustelmia ym. viime aikoina kyllä jaloissa ollu vähän mustelmia, kun sinne on osunu alakaapit
johtuisko painonnoususta että nyt tulee helpommin näitä. en ole ikinä painanu näin paljoa ilman et ollu raskaana :ashamed: lähenterlee varmaan 75.ttä. mutta se on loppu nyt! eilen tuli postipaketissa mulle selkä/vatsa-penkki ja rasvanpoltto pilsuja!
no joo, näin fiksuja ratoja kulkee väsyneen ajatukset. varmaan myöhemmin käyn muokkailemassa tätä ja poistamassa noloja mölöjä. vauvastahan täällä pitäs vaan kirjotella...
Maria
-Rebekka 5, Santeri 2, Kasperi 3kk
ps. 9.pv on neuvola. kerrotaanpas sitte mittoja