* JOULUNTÄHDET 2006 *

Heippa!

Täällä ei olla vellejä ajateltu aikoihin, siis jos on musta kiinni.. Ollaan nyt reilu viikko oltu täysimetyksellä, vaikka vauva on ensimmäisen 2kk aikana saanut lähes joka päivä 40-200ml.. Nyt ei ole korviketta vaatinut ja maitoa tuntuu ihan hyvin riittävän.. Tosin itsellä on välillä vaikeuksia uskoa, että riittääkö se varmasti, kun toinen ei vaadi syödä ku kerran yössä ja päivällä sit 3-4 tunnin välein, illalla 2 tunnin välein.. Kai se riittää, pakko uskoo itseensä. Ollaan arveltu tytön painovan jo 6 kiloo ja neuvola on 2 viikon päästä niin saa nähdä mitä mittari näyttää.. Ihanaa ku ei tarvii tuttipulloja enää pestä ja keitellä. Keittämisestä sen verran et kuinka usein teillä keitellään tutteja? Meillä on tutteja sen verta paljon, et vaihdan muutaman päivän välein käytössä olevaa tuttia ja keitän sit tuttit kerralla enintään 1 kerran viikossa.. Jos tippuu lattialle, niin huuhdotaan vain keitetyssä vedessä. Onko tämä mielestänne riittävää?

Leenu ja Lumi
 
Voih, kyllä on haikeeta. Päätin näin lauantain kunniaksi käydä pojan kaapin läpi ja pistää pieniä vaatteita sivuun ja miten ihmeessä tuo ukkeli on muka joskus mahtunut tuollaiseen 56 cm bodyyn :heart: :heart: On se vaan joskus ollut niiiiin pieni vauva,äidin pieni höpönassukka =)
Saatiin korjata kaapista jo kaikki 60 cm ja 62 cm vaatteet suosiolla pois. Ei mene enää Pyrylle pääle, bodyt varsinkaan noiden kestojen kanssa. Hyvä että kaikki 68 cm bodytkaan menee, meinaa osa olla aika pinkeitä.
Kamalaa miten nopeaa tuo pieni oikeen kasvaa ja kohta se on jo sellainen metrin mittainen pieni taapertaja ja sitten ei ole enää pientä vauvaa joka vaatii täysi palvelua :'( :'(

tinde ja Pyry
 
Olipas tänään mukava ilta! :)

Ystäväni tulivat viettämään meille iltaa, syötiin hyvin ja ihasteltiin vauvaa. Sai pikku-ukkokin kiertää urakalla sylistä syliin ja nauttia keskipisteenä olosta. :heart:
Ystäväni toivat tullessaan ihania vaatteita pikku miehelle ja ovat kaikki onneksi vielä sopiviakin. Yhdet ystäväni tekemät villahousut menee vielä varmaan ensivuonnakin, sen verran reilua kokoa oli. :D Mutta hyvä kun kaikki ei olekkaan "just sopivaa"...
Isolle pojalle kuulemma vauva heistä jo näytti ja kyllä minustakaan se ei enää ole niin "vauva". Niinkuin Tindekin sanoi niin äkkiä tuo aika menee ja nopeata nuo lapset kasvaa! Meilläkin on jo osa vaatteista käynyt pieneksi.

Minä olen ajatellut yrittää täysimetystä sen 6kk, eli meillä ei ole edes suunnitelmissa vielä vellit.
Saas sitten ajan kuluessa nähdä riittäkö pojalle pelkkä rintamaito.

Tutteja keittelen suunnilleen joka toinen päivä. Tarvittaessa huuhtasen niitä. Poika kyllä syö tosi vähän tutia. Yleensä vaan öisin. Silloin anna tutin, kun hän meinaa käyttää minua huvitutina.

Nyt kuuluu taas kitinää, moikka! :wave:
 
Kauheeta! :eek: Ette arvaa... Huomasin taas pyöriväni tuolla vauvakuume puolella :whistle: Käväisin vaan, ei sitä vielä kuumeeks lasketa... eihän? :ashamed:

Meillä kyllä on se kolmas lapsi haaveissa, mutta ei nyt vielä pariin vuoteen. Mutta hullu mikä hullu, minä siis, kun nyt jo pyörii vauva mielessä, vaikka pikku-ukkokin on vasta 7vko... Nuo lapset on vaan niiiiin ihania! :heart: :heart: :heart:
Neuvolassa oli puhetta ehkäisystä ja sitten kotona miehelle sanoin, että neukkatäti ehdotti niitä minipillereitä tai sitten kierukkaa. Mies tuumas tuosta kierukasta että: Ei varmasti, kai me nyt vielä lisää lapsia halutaan! Tuli kyllä tosi päättäväisesti tuo tokasu. :D

Mites teillä muilla, joko on vauvakuumetta? ;) :D
 
JES! en siis ol ainut vauvahullu!!! siis mulla alko vauvakuume ku kattelin nyyttiä laitoksella, et noita mulle monta lisää.. Lumi on nyt 2,5kk ja tuntuu et vauvakuume vaan kasvaa päivä päivältä.. on niin ihana =) :heart: syön pillereitä ja tarkoitus ois käydä yliopisto-opinnot loppuun ja sit suunnitella uutta vauvaa, mut kovasti jo kuumeilen... mies on kans haluamassa vauvoja lisää pian, mut eiköhän se pari vuotta odotuta, ku noin vuos ois koulua vielä kesken.. siis pitäähän se tutkinto loppuun saada!!! kyllä vauvat on niiiiin ihaniii :heart: :heart:

leenu kuumeilee
 
Heissan! Pitkästä aikaa pääsin lukemaan kuulumisia..Joo minustakin tuntui ihan mahdottoman haikealle kun päivitin pojun vaatekaappia! Kasvaa tosiaan ihan liian nopeasti..68 kokoset vaatteet on nyt sopivia, tuntuu että 62 koko jäi kokonaan välistä, on semmonen mötkäle jo :)

Meillä iski eilen ekat rintaraivarit, kyllä oli avuton olo, kun on tottunut, että tissi rauhoittaa itkun kuin itkunkin, mutta poju vaan raivosi ja kiljui ja tuntui, ettei syönyt koko päivänä oikein mitään :ashamed: ja tissit oli räjähtämäisillään maidosta ja sitten kun vihdoin huoli tissin niin sieltä suihkus ihan kauheesti maitoa ja siitäkös vasta suuttuikin..No onneksi yö ja tänään on taas syöty ilman raivoa..
Mäkin olen aika pian aatellut alkaa antaa kiinteitä, kun kasvaa niin kovaa vauhtia ja syö tiheään,nin päivisin kun öisinkin. 3-4 tuntia eka pätkä ja sitten parin tunnin välein heräillään, toivoisin että vähän pitenisi nuo unipätkät..
Ihanaa kuunneltavaa tuo vauvan jokellus :) Muutenkin on kovasti seuran kipeää tyyppiä, tykkää kun sisarukset jaksaa häntä viihdyttää. pieniä aikoja hyvällä tuulella viihtyy lattialla jumppalelunsa kanssa.
Rota rokotteesta oli puhetta, reseptin kirjotti tosiaan neuvolalääkäri ja hinnaksi sanoi 60e ja kaksi kertaa siis annetaan, 3 ja4 kk.n iässä.
Kohtahan tuo 3kk tuleekin jo täyteen! Täytyy yrittää nautiskella tästä vauva-ajasta kun menee ihan liian nopeasti, vaikka toki välillä on rankkaa ja usimmiten oon väsynyt,mutta pojun hymy antaa ihmeesti voimia!
Nyt lähdetään laskiaismäkeen ja makkaraa grillailemaan pihalle =)
 
Miula ei niinklään ole vauvakuume vaan raskauskuume :ashamed: Raskaana oli niin ihanaa olla ja on suorastaan ikävä sitä isoa mahaa. Olenkin aatellut, että mie vosiin ihan hyvin olla raskaana vaikka HETI jos joku muu vaan sitten hoitaisi sen vauvan. Mainaan meinaa tuon pojankin kanssa hetkittäin tuntua pikkusen rankalle vaikka onkin kamalan hyväluonteinen vauva. Olenkin miettinyt, että vauva aika ei ehkäole se miun suosikkini. Siskonpojankin kanssa oli paljon mukavempi viettää aikaa kun hän oppi edes palloa tönimään suurinpiirtein miun suuntaani niin oli yhteistä tekemistä =)
Minen osaa sanoa velleistä ja kiinteistä vielä mitään. Katsellaan miten pitkälle maitoa riittää ja kauanko pää kestää yöllä heräilyjä 2-4 tunnin välein (meinannut käydä hieman rankaksi kun ei saa ollenkaan nukuttua pidempää unipätkää. 6 tuntia edes yhtenä yönä voisi tehdä ihmeistä). Mukavuudenhaluisena ihmisenä kyllä toivon että tissimaito riittäisi sinne 6kk asti ja tissit kestäisi, niin eitarvitsisi ihan heti alkaa miettimään sosieta ja muuta vastaavaa =)


tinde ja Pyry
 

Nyt on ristiäiset juhlittu ja pojan nimeksi tuli Petja Oliver. Vietettiin ihan pienimuotoiset juhlat eli vieraita oli 10 + pappi. Tarjolla oli perinteiset voileipäkakut, täytekakku ja jotain pullan tynkää. Petjalla riitti sylissä pitäjiä ja ihastelijoita. Varsinainen kastaminenkin sujui hyvin, vasta lopussa alkoi poikaa itkettää. Mukavat juhlat oli!

Krissie ja Petja 6vko 6pv
 
Komeita nimiä kyllä saaneet meidän joluntähdet :heart:

En minäkään oo vielä miettiny soseita -Lassihan on vielä niin pieni!! :heart: Eiköhän me kokeilla niitä tuossa 4-5 kk iässä että tottuis uusiin makuihin, mutta kyllä mä rintamaitoakin annan tuonne puolivuotiaaksi asti... Tai siis sellainen ois tämänhetkinen suunnitelma :)

Voi, raskausaikaa mullaki ikävä, mutta sen oon tainnu kertoa täällä jo pari kertaa :D Kyllähän toinen pienokainenkin kelpais, mutta pitäis käydä koulunpenkilläkin välissä että valmistuiskin joskus :whistle:

Oho, nyt tuli taas pojulla sellaiset pörinät että mennään vaipan vaihtoon :)
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa,enpä oo ehtiny kummemmin omia kuulumisia kirjotella mutta nyt ajattelin pari riviä rustata...

Eli tänään oli kastajaiset,hyvin meni..poika sai nimekseen Rasmus Mikael vähän aluksi meinas itkettää.Pappiakin yritti sormesta kiinni haroa,kun teki sitä ristinmerkkiä rintaan.Sai ainakin poika papinkin nauramaan=)

Huomenna olis sitten neuvola (2kk) ja tuun sitten kirjottelemaan lisää kuulumisia..nyttäytyy mennä poikaa syöttämään!
 
Hei!

Mulla on vähän lipusunu tuo vauvan nukuttaminen meidän sängyssä,tai illalla nukahtaa kivasti omaan sänkyyn, eka syötön jaksan istualteen tehdä ja viedä sitten neidin omaan sänkyyn ja sitten seuraavalla sýötöllä otan sänkyyn syömään ja itse nukahdan samon tein, ja sittenhän tämä neiti tissuttelee vähintään parin tunnin välein aamuun asti.. nyt ollu vielä useampana yönä sellasta että neiti herää klo3 syömään, sitten jo klo5 ja 7, ja joskus jopa tunninkin välein. Taitaa maito tuoksua äidistä kun vieressä nukkuu ja sitten haluaa tissiä,vaikka ei oiskaan juuri nälkä.. täytys kokeilla jaksaa vaan istualtaan syöttää.Tuntuu väsyneenä 5min istualleen vaan niin pitkältä.

Eilen oltiin sisaren pojan ristiäisissä, ja kivan nimen hänkin sai. Meillä juhlitaan sitten ensi sunnuntaina neidin nimeä..

Torstaina olis mulla jälkitarkastus ja tytöllä lääkärineuvola. Taitaa olla jo lähes 60cm pitkä tuo neiti ja n.5kg on saatu omalla puntarilla painoks. Minä taidan pyytää sen minipillerireseptin.

Mä vahingossa olin jo menossa vauvakuume puolella,ja kun siitä miehelle sanoin hän vaan meinas että taasko?! juu,ei meille taida ihan lähiaikoina vauvaa tulla.. mutta raskaana ois kiva olla! Tosin nyt olo tuntuu ihanan kevyeltä..kun paino on jo alle sen mitä oli kun tulin raskaaksi.
 
Huomenta!
Meillä ei vielä oo vellejä mietitty, hyvin tuntuu kasvavan korvikkeella. Isommat lapset on molemmat alottanu kiinteet 2½kk ikäsinä, mutta ois kiva jos tän vauvan kanssa selvittäis pidemmälle pelkällä maidolla. Vaan sen mukaan mennään, ku vauva haluu. Vellejä meillä ei oo lapset syöny, eikä taida tulla syömäänkään...
Meille menee 62 kokoset vaatteet hyvin, kestovaippojenkin kanssa. Typy oli viimeks 55cm pitkä, eli ihan kivan kokonen. 56cm vaatteet oon jemmannu pois :( Ristiäisissäki yritin tunkee vauvalle 56cm potkupukuu, mut se kirras varpaista niin pahasti ettei voinu pitää.
No juu, ei mulla mitään asiaa ollu. Ronya on alkanu kitisee päivisin, mikä lie toisella. Ainoo paikka missä se rauhottuu heti, on mun syli. Isänsä syliin rauhottuu, mutta ei niin nopeesti. On vaan raivostuttavaa koittaa tehdä kaikki kotityöt vauva sylissä, ja isommat roikkuu lahkeessa...
Mulla on lievää vauvakuumetta ilmassa (mulla on aina...) mutta ollaan isännän kanssa päätetty et ainakin pari vuotta odotellaan ennen seuraavaa yritystä. Meillä on niin pienet ikäerot näiden kanssa, että ei jaksais enempää vauvoja. Vanhin on kohta kolme, keskimmäinen reilu 1½vee...
Mahza ja Ronya
 
Mää vaihdoin sitte nimimerkkiä kun alko v.tuttaan toi Viivuska. Ja jotenkin musta ehkä nykyään tullukin vähän Hömppä niin sopii toi paremmin :D Tarttu ehkä Tindeltäkin vähän toi into vaihtaa nikkiä kun meni hänkin vaihtamaan.

Tänään on sitten 2 kk neuvola tossai iltapäiväl niin tuun sitte ilmoittaa miten on Viivi kasvanu.
 
huh huh nyt on onneksi ristiäiset taakse jäänyttä elämää.. onneksi oli mummo auttamassa en olis kerenny tai pystyny tekee kaikkea yksin.. ja nimeksi sitten pienelle miehelle tuli VERTTI MATIAS nyt tarvii taas mennä syöttö hommiin

miikku-75- ja vertti
 
MOIKAT
hulinassa mennyt viikonloppu :) miehet lähtivät laskettelemaan ja me tytöt jäätiin kotiin rauhaan tänään.
Effi koisii ulkosalla.On alkanut tulla rytmi päivään pikkuhiljaa.Kiva.Ja helpottaa kummasti tätä eloa.
Eilen oli iskän kanssa illalla kun kävin elokuvissa 20 jälkeen.Hyvin oli nukahtanut iskän kanssa tyttö! :) JA äiti oli onnellinen ,kun pääsi hetkeksi pois kotoa.
Meillä keitellään kerran viikossa pullot .tutit noin 2 kertaa.just vaihdoin uudet tutit tytölle.Muistelin et suositus käyttää 2kk samaa tuttia..

vai on täällä vauvakuumeilua.. :D

Mulla ei ole .eikä varmaan enään tulekaan.kyllä meille riittää nää 3 lapsosta ;) ehkä...Tuntuu et ei meillä enään mitään pientä vauvaa ole vaan eloisa pullea tyttö tuossa köllöttelee ja kehittyy vauhdilla.
Se on kyllä lyhyt se "rääpäle"vaihe. :(

mukavaa iltapäivän jatkoa kaikillet.EFFI JA SUSSU
 
Onnea taas uusista hienoista nimistä kaikille!!

Viiville oli tullut painoa ihan hyvin lisää. Nyt oli 5070g ja pituutta 58cm. Eli syntymästä tullut painoa n. 1,5kg ja pituutta 10cm. Päänympärys 38cm mut ei sillä tavalla oo yleensä kovinkaan verrattavissa synnytyksen jälkeiseen mittaukseen kun synnytyksessä se pää saattaa ja onkin yleensä erimuotoinenkin mitä näin "isompana vauvana" mut silti se mitataan et suuntaa antaa sekin.

Täysimetyksellä menty nyt kuukausi kokonaan ja onneks on riittänyt näköjään rintamaito. Pulauttelukaan ei pitäis haitata kun paino kerta nousee.

Täysimetyksellä saadaan jatkaa, tarvittaessa korviketta iltaisin jos tuntuu et huutaa nälkäänsä muttei ainakaan vielä ole tarvetta. On tuolla tosin Nannia varalta kaapissa kun ei koskaan tiedä.

Viivi ei oikein tykännyt kun neuvolatäti pyöritteli ja tutki, ja sitten iski nälkäkin ison puklauksen jälkeen niin sain onneks antaa tissiä siel neuvolassa sitten ja neitikin rauhoittui ja otti pikku torkutkin siellä turvakaukalossa, tosin heräs kun iskä alkoi laittaa ulkovaatteita päälle ja nyt kun tultiin kotiin niin simahti heti, rankkaa pienelle tuo reissaaminen :heart:

Laitettiin lääkäriltä "tilaukseen" se rotavirusrokote joka annetaan sitten suun kautta tässä muutaman päivän päästä ja vasta kuukauden päästä eka piikki.

Ja sanoi noista yörytmeistä et ihan hyvältä kuulostaa kun kerroin et TÄLLÄ HETKELLÄ vielä menee hyvin, nukkuu 6-7 tunnin pätkän joka yö ja pari 2-3 tunnin pätkää sitten lisäksi.

Tässäpäs näitä ja nyt on pakko mennä siivoomaan ja touhottaan kun Viivi nukkuu niin ehtii tehä jotain.

Hömppä ja Viivi
 
Pitkä reissu on takana,ja onpa se mukava olla taas kotona! Meillä ei oikein päivällä ole minkäänlaista rytmiä,miten teillä päivät menee?
MIlloin muksut alkavat yleensä vierastamaan?Minusta ku tuntuuu et ukko on alkanu vierastamaan joitakin ihmisiä,voiko se olla mahollista näin aikasten?
Viimeyö meni hyvin,nukuttiin 5 ja 4 tuntia putkeen :D Meillä on vellipurkkeja muutama kaapissa odottamassa,mut vielä ei ole ollu tarvis alottaa. Ruokamäärät on ukolla vähä pienentyny,tai ei ainakaan ole kasvanu, saa nähä mitä puntari kertoo ens neuvolakäynnillä.Ukkolla oli painoa aika reilusti 6700 :LOL: tais olla joku kasvupyrähdys ja jospa se nyt sitte rauhottus.
Vauvakirjaa on hankala täytää...Ne kysymykset on niin hassuja, esim.milloin jokelsi ensikerran.No seki taito kävi niin salakavalasti et ku mun sisko tuli kylään ni se tuumas et teijän ukkohan porisee ja mie siihen et juu,onhan tuo tuota jo jonninaikaa tehny.Sitte vasta itekki hoksin et kappas vaan. :LOL:
Noh,ite oon ollu lunssassa,pahimmasta aletaan selviämään,voi ku mie vain toivon et muksu pääsee ilman tätä tautia,mut taitaa olla turha toivo :/
Miila ja Ukko 2kk
 
Huomenta päivää!!! Nyt on meidänkin pienoisella nimi. Lauantaina oli ristiäiset ja nimeksi tuli Jarkko Aarne Sakari.

Meillä oli ihan pienet pippalot. Vieraina oli vain molemmat isovanhemmat, eno, miehen serkku ja kummipariskunta kahden lapsensa kanssa. Oli aivan ihanaa kun mun sairas äitikin sai luvan tulla ristiäisiin. kaikki meni oikein hyvin, vaikka ensimmäinen katastrofi meinas tulla kun menin hakemaan tilattua voileipäkakkua edellisenä päivänä. Sitä ei nimittäin löytynyt mistään. Leipomon tyyppi epäili etten olisi edes tilannut koko kakkua! Se onneks löytyi. Sit tietty unohtui tulitikut, kahvikerma ja kakkupaperi ja kummisetä sai lähteä kauppaan 15 min. ennen tilaisuutta. Hengissä selvittiin...

Ite kaste meni niin, että Jarkko huusi koko ajan kun olis päätä leikattu. Anoppi sanoi kyllä, että jos lapsi itkee toimituksen aikana, siitä tulee onnellinen. Tiedä noista viisauksista!

Mut myt pitää lähtee naapuriin kummitätiä kiusaamaan (tai itehän tuo meitä sinne pyyteli... :D )
 
tonttu06 harmaana
Onnea kaikille nimen saaneille! :flower:

Eelo on nyt kahtena yönä nukkunut 10 tuntia!! Sitten on pakko herättää, kun rinnat niin täynnä maitoa, niin että niitä särkee ja tietenkin vuotavat!! Pikku hiljaa on yöunet pidentyneet, 4-6-8 ja nyt 10, seuraavaksi 12?! Lypsää en oo uskaltanut, kun poika aamulla sit syö niin mee kuin 20 min. ja molemmat rinnat on tyhjät! :eek:
Eilen ei sitten nukkunut ollenkaan päiväunia, vaan oli tissillä koko päivän! Huoh... Nyt on nukkumassa, on nukkunut n. tunnin =) (ja äiti heti koneella... :whistle: )
Muuten on mennyt ihan hyvin, kotitöitä ei paljoa saa tehtyä, kun yöt nukutaan ja päivät tarjotaan tissiä.

Ei vielä ihan ajankohtaista (ainakaan kaikille) mut millä soseella olette ajatellut aloittaa? Onko olemassa joku "sääntö" et perunalla (tai muulla) pitää aloittaa? Mä oon miettinyt et jos aloittais päärynällä tai omenalla. Kun jotenkin tuntuu hassulta aloittaa "mauttomalla" esim. perunalla kun äidinmaito on kumminkin suhteellisen makeaa :p
 
Heippa!

Onnittelut nimensä saaneille!! =)

Päikkäreistä, et viime viikolla meni yhdet pidemmät päikkärit kellon tarkasti 11-15, mut tällä viikolla on niin et useammat lyhyemmät... Yleensä 2 tuntia hereillä, jollon paljon aktiviteettia ja sit nukahtaa n.tunniksi ja tällaisia tunnin torkkuja on n. klo 11, 14, 17 ja sit yöunille mennään 20.30-21.30... Ihan kivasti saa tehtyä hommia, ku tyttö leikkii lattialla tunninki kerrallaan itsekseen, niin saa ruuan laittaa ja pyykkiä pestä suht rauhassa.. Välillä on aikaa liikaakin..

niin, tosta soseista, meillä ois tarkotus alottaa maistelemaan sit 6kk ikäisenä perunalla.. Päärynästä en tiedä, mut eikös omena ole mahdollisesti mahavaivoja aiheuttavaa.. Siis asinakaan itse en imetyksen aikaan oo omenaa uskaltanu kokeilla, ku välillä kaikki on tuntunu ottavan pienen massuun..

Mitäs täällä.. Isukki on kotosalla kaverina myös täällä, siksi tuntuu aikaa olevan välillä liikaakin.

Leena ja Lumi
 
Tuosta lapsen huutamisesta. Japanilaisilla on uskomus että mitä enemmän vauva huutaa, sitä onnellisempi hän on aikuisena (koliikki lapsen vanhemmille ehkä hieman lohdutusta tuova uskomus :D ).

Meillä päivät rakentuu 3-4 päikkäreistä. Ensin herätään aamusta ja Pyry on hereillä n. 1,5h minkä jälkeen ottaa tunnin unet. Jos pakkasta on vähän, on seuraavat unet ulkona sellaisen 1-2h valvomisen jälkeen ja ulkona Pyry nukkuu sellaiset kolmisen tuntia. Ja kun onpaljon pakkasta eikä ulos päästä on päivät sitten yhtä mössöä päikkäreiden ja valvomisen kanssa. Ulkopäikkäreiden jälkeen Pyry valvoo taas sellaisen 1-2h ja nukkuu tunnin verran. Illalla saattaa ottaa vielä yhdet tunnin päikkärit tai pikku tirsoja ennen yöunille menoa.
Eli meillä poika jos valvoo yli 2h kerrallaan, nin on kun persiiseen ammuttu karhu :/

Oli muuten järkyttävää huomata kun sisko yritti pojalleen saada hammaslääkäriaikaa (isänsä unohtanut tilata kunnalta :kieh: ) yksityisesltä täälä Tampereella, niin oikeestaan mihinkään ei oteta vastaan lapsi potilaita :eek: Ihan uusi juttu miule. Vaikka kyllähän sitä lääkäri, varsinkin yksityisellä puolella, potilaansa saa itse valita, niin pistää kyllä epäilemään ammattitaitoa jos ei kykene lapsipotilaiden kanssa toimen tulemaan :\| Sitä vaan alkaa pohtimaan että kuinkahan paljon on sitten normaaleja lääkäreitä yksityisenä jotka kieltäytyy ottamaan lapsipotilaita vastaan... onko joku törmännyt tällaiseen?


tinde ja Pyry
 
Hei tinde! Meilläkin Viivi on sellainen et jos valvoo liikaa niin on toooosi äkäinen, eli huutaa ja huutaa. Täällä on yhesti jo tikahduttukin mut neukkatäti rauhoitteli ettei se oo vaarallista. Ja vanha kansa sanoo et jos vauva on kova tikahtumaan niin vauva on pahansisuinen :whistle: Passaa meijän Viiviin, on niin temperamenttinen tyttö kyllä. Pisimmillään illasta valvoo jopa 4 tunnin pätkän ja arvatkaa vaan mitä huutoo se sitten on, ja Viivi valvoo vain sen takia kun ois niin paljon mukavampi vain katsella ympärille ja "leikkiä" eli pötkötellä sitterissä tai olla lattialla lelukaaren alla. Noh, sitten kun nukahtaa niin onkin yleensä hirmu väsynyt ja nukkuu ihan hyvin paitti päivällä vähän levotonta unta aina.

Tänään oli jälkitarkastus.. Kaikki oli ihan ok, välilihan haava (mulla repes se) oli "ei-ihan-täysin-parantunut" kun se selitti jotain et kun se arpeutuu jne mut ihan normaalia, ei tulehtunut eikä mitään mut sellainen arka viel, tunnen sen itsekin välil kun kiristää viel ajoittain. Seksiä saa harrastaa (jota ollaan jo kokeiltukin :D ) ja otin minipillerit kun kumpikaan ei tykätä kumiukoista olleskaa :/ Pitää vaan seuraavat mensut ootella et pääsee aloittamaan, käsitin ainakin niin. Yhet menkat mulla on jo tullut vaikka kuukausi menty täysimetyksellä, onneks lääkäri usko kuitenki et menkat ne oli eikä mitään jälkivuotoo kun se on loppunu jo monta monta viikkoo sitte.

Papakin otettii samalla ja meinasin pökertyä sinne tutkimuspöydälle kun en tykkää noista ronkkimisista yhtään, sanoinkin sille lääkärille et on se niin kumma kun sieltä on vauvanki puskenu ja sit tommonen rutiinitarkastus tekee niin pahaa. Nyt on tosi kipee pää sitte ku jännitys laukes.

Täällä ollaa opeteltu jokeltelemaan ja eka nauru tuli ääneen iskälle! En tiiä oliko tarkoituksella vai vahingos mut selvä ihana nauru tossa pari päivää sitte. SILLOIN Viivi on niin aurinkoinen tyttö kun on masu tarpeeks täynnä ja just heränny eli ei oo YHTÄÄN väsyny.. On vähänkää väsy neiti niin ollaa nii äkäpusseja.

Mutta, tässäpä kuulumisia taas tältä erää =)
 
Heh, toi tikahtuminen (en tiiä sille "virallista" nimeä) mut tarkoittaa et lapsi itkee niin kovasti et ylihapettuu ja on muutamia sekunteja hengittämättä (joskus pidempäänkin) ja saattaa käydä sinisenäkin ja sitte taas normalisoituu. Pelottavan näköistä muttei vaarallista ainakin neuvolantätin ja lääkärin mukaan.
 

Yhteistyössä