* JOULUNTÄHDET 2006 *

Hyvää ystävänpäivää jouluntähdille ja mammoille!! :heart: :hug:

Eilen oli se jälkitarkastus ja eihän se sitten ollutkaan yhtään kauheeta :) Kaikki on kuulemma kunnossa ja haavan kiristyskin on normaalia kun synnytyksestä "vasta" kymmenen viikkoa. Minipillereitä antoi paketin ja lisäksi reseptin, mutta taidan alottaa ne vasta imetyksen jälkeen...

Ollaan alettu pitämään Lassia nyt aika paljon lattialla. Hyvin tuntuu viihtyvän kun kauhee selitys kuuluu koko ajan :) Noin puoli tuntia jaksaa aina kerrallaan jokellella ja tohottaa, mutta sitten pitää päästä levähtään syliin. Lassikin tekee joskus sitä, että pyörii ympyrää niin että pää pysyy yhdessä paikassa mutta jalat siirtyy :) Muuten ei kyllä kääntyile vielä ja mahallakaan ei voi pitää kauan kun se mahallaan olo on aika hyvä tyhjennyskeino -eli puklua tulee ja reippaasti jo vähän ajan päästä :/

Mulla ei oo kokemusta noista pitopalveluista, mutta ristiäisissä meillä oli kaks emäntää jotka hoiti kattaukset, ruokien laiton, kahvin laiton yms. Eli tarjottavat me tehtiin itse mutta nuo emännät hoiti loput. Velottivat 50 euroa tunnilta eli aika hintavaa oli, mutta iso apu :)

No nyt ukko hermostuu :)
 
Hohhoijaa, se sitten siitä ihanasta ja auvoisesta menkattomasta ajasta synnytyksen jälkeen :headwall: :headwall: Tänään sitä on saanut pyyhkiä verta pissillä käydessä eikä kyllä enää jälkivuotoa voi olla kun moinen on loppunut ajat sitten.
Jotenkin sitä olisi odottanut että menkat alkaa "sitten joskus vuoden päästä aikaisintaan"... tai olleet poissa einakin sen aikaa kun poikaa imettää suht säännöllisesti ympäri vuorpokauden.
Mutta ei niin ei sitten \|O
Tohtiikohan tässä edes kuukuppia alkaa taas käyttämään kun ei noita petipuuhiakaan olla vielä(kään) harrasteltu :ashamed:

Tääläkin tuota eppari arpea kiristelee edelleen, mutta ehkäpä sekin menee tässä ohi aikanaan. On vaan ilkeää kun välillä ei meinaa pystyä seisomaan kiemurtelematta kun kiristää sen verran mukavasti.

Pyryllä on jotakin ongelmia iltapäivä-päikkäreiden kanssa ihan selkeästi. Ne ei ole innistuneet oikeen ollenkaan nyt useana päivänä ja en kyllä meinaa alkaa ukkoa hereillä pitämään jostain 4-5 aina johkin yhdeksään kymmeneen asti. Kuinkahan tuon saisi tuonne sänkyynsä nukahtamaan näin illan suussakin? Aamupäikkärit hän sängyssä kuitenkin nukkuu ihan ilman mitään mutinoita.


tinde ja Pyry
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille!! :heart: :heart:
Ja onnea kaikille ihanista nimistä :flower:

Tänään käytiin neidin kanssa ensimmäisessä b-hepatiitti rokotuksessa. Päätettiin alkaa siihen tutkimukseen. Hieman piti huutaa, mut nyt ainakin neiti nukkuu, on nukkunu siitä asti ku kotia tultiin. Meinas äidilläki päästä itku ku toinen huusi, mutta sain hillityä itseni :D Neiti painoi 5,1kg ja oli 55cm pitkä. Kasvaa kyllä huimaa vauhtia.


Eilen kävin neidin kanssa kaupungilla ostoksilla, ostin itselle puseron ristiäisiin ja neidille ihanan farkkumekon, bodyn ja sukkahousut. Ajattelin ton mekon laittaa sit virallisen osuuden jälkeen. Nyt alkaa olla ristiäis järjestelyt leipomuksia ja siivoustalukuun ottamatta järjestyksessä. Ja ristiäisiin on kuitenkin yli viikko :D
Nyt kylpy puuhiin

Maria ja Typy 1kk ja 9pvä
 
Huomenta!!!!

Tais meidän poitsu tehdä joulutähtösten nukkumis ennätyksen.... Päätti herra viimeyönä vetää komeat 10,5h unta yhtä kyytiä. Sen jälkeen HERÄTIN sen syömään ja nyt nukkuu taas :eek: Eilinen päivä tosin menikin 4x0,5h päikkäreillä, että ei mikään ihmekkään että väsytti :whistle: Kauankohan lie olis nukkunut, jos en olis herättänyt....

Mutta nyt taidan itse mennä aamupallalle, kun poika on ruokittu :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.02.2007 klo 15:30 Aleksin 2v äiti kirjoitti:
HYVÄÄ YSTÄVÄNPÄIVÄÄ,kanssa-sisaret!!!! :flower: :hug: =)

Kysäsenpä teiltä,et onko teistä kellään ollut mitään pitopalvelu-jutskia??
Lähinnä hinta/laatu sydeemejä mietin,et minkä hintaisia ja tasoisia ja millaisilla tarjottavilla??
Meitin loppukesän häille ollaan täs mietiskelty jotain pientä lämmintä salaattipöytää ja kakkukahveja ja tarjouksia on tullut ihan laidasta laitaan...tähänastisista ehkä miellyttävin tarjous on ollut 14e/hlö,alle 10v 7e ja alle 5v ilmaiseksi!!
Jos joillakin teistä on kokemuksia ja tietämystä tälläisista niin miltäs kuulostaa...?? :eek:
Tuosta pitopalvelusta sen verran, että meillä tarjotaan ruoat ja kahvit. Pitopalvelu antoi hinta arvioksi (70 aik. + 10 3-11.v lasta) kaikkine työtunteineen, astioineen, pöytäliinoineen, ym reilut 2200?. Niin ja meillä siis järjestetään häät samassa, joten siksi on vähän enmmän tuota porukkaa kutsuttu.
 
Jumankekka teidän vauvat nukkuu Pitkiä yöunia :eek: Meillä huudetaan hurraata jos Pyry sattuu nukkumaan vahingossa 4 tuntia putkeen yöllä :whistle: :D

Me ollaan onneksi saatu pikkasen rytmin poikasesta kiinni niiden kovien pakkaste jälkeen =) Ehkä tämä elämä tästä taas asettuu mukavasti omaan uomaansa.


tinde ja Pyry
 
Heippa!

Millanen päivärytmi joulutähdillä on nykyään? Meillä neiti nukahtaa yöunille 21-22 ja herää syömään 4-5, sit jää viereen nukkumaan ja seuraava syönti on 7-8:n aikaan, jonka jälkeen torkutaan pari tuntia tai noustaan jo uuteen aamuun. Sit syödään n. klo 10 ja päikkäreille, jotka on tällä viikolla olleet joka päivä kellon tarkasti 11-15. Siis neljän tunnin päikkärit sisällä!!! Sit syödään ja leikitään (tykkää itsekseen leikkiä lattialla jumpparin kanssa, ja sitterissä seurustella äitin kanssa) ja jos ilmat sallii käydään ulkona vaunuilemassa 17-18 ja yleensä ei jaksa enää nukkua tuntia kauempaa, vaan ilta sit touhutaan ja syöpötellään 20.30 asti, jolloin mennään vaihtamaan yöpaita ja yövaippa (kerran viikossa myös kylpy) ja syönnin kautta sit nukkumaan. ´Nyt on selkiytyny rytmi mukavasti ja tuntuu et on päivän päikkäreillä liikaakin aikaa ja tahtoo kotityöt loppua =) Siispä istuskelen koneella ja odottelen päivänsäteen heräämistä.

Enpä nyt muistakaan enää mihin kyssäreihin piti vastailla.. No, toisen kerran sit.

Leenu ja Lumi
 
Ei meilläkään nukuta kuin max. tuo 4 tuntia ja yleensä ei sitäkään.Nyt kaksi yötä poju nukkunut unipussissa ja yöt menneet vähän paremmin, mutta taitaa vielä olla liian aikaista sanoa onko vaan sattumaa vai auttaako tuo pussukka oikeesti.
Kuolaako teidän vauvat?Meillä kuolataan aivan älyttömästi nykyään.Ei kait ne vielä voi hampaita olla?
Pulauttelemaan on myös alkanut, että josko nuo kahden tunnin syömiset olis sitten liian tiheesti... :whistle: mutta tissi kelpaa kyllä aina kun vaan tarjotaan ;)

Ja sit kuvanlaittoapua...kun en millään saa kuvaa laitettua profiiliin.Ei kait se nyt niin kovin monimutkaista voi olla :ashamed: mutta olen ladannut kuvan ja painanut tallenna muutokset, mutta ei siellä mitään kuvaa näy :eek: mitä mä teen väärin vai jääkö mulla joku juttu välistä tai huomaamatta?
 
Meidän rytmistä.
Aamulla heräillään 9.00-9.30 ja noustaan ylös. Ekat päikkärit poika nukkuu 10.30-11.00 aikaan ja nukkuu sellaisen tunnin. Sitten höpsitään ja ulkopäikkäreille mennään 12.00-13.00 ja ulkona Pyry nukku yleensä sellaisen 3 tuntia (minkä jälkeen on super nälkäinen =) ). Illalla Pyry nukkuu vielä yhdet päikkärit siinä 18.00 aikoihin tunnin verran ja sitten yritetään valvoa iltaan asti että seuraavat unet olisi vasta yöunet. Joskus kyllä ottaa vielä illansuussa pienet tirsat että jaksaa.
Yöllä herää syömään 1,5-4 tunnin välein yleensä 3 kertaa.
Torstait on kylpypäiviä ja välillä käydään kylvyssä muinakin päivinä. Riippuu miltä isistä tai äidistä tuntuu ja onko Pyry sen oloinen että kylpy maistuisi.

Ja sanokaa miun sanoneen että kun nyt pistin meidän päivä rytmin niin viimestään huomenna se on jotain-ihan-muuta :whistle: :D


tinde ja Pyry
 
Huh... 10,5 tuntia! :eek: Tuo on jo aika luksusta :D

Tuossa kuvaongelmassa mä en voi kyllä auttaa ku itsekin vaan laitoin kuvan ja tallensin asetukset ja kuva näkyi... Onkohan näillä sivuilla jotain vaatimuksia siitä, millainen kuvan pitää olla :whistle:

Rytmi... Hmm... Aikasemmin oon laittanu meiltä jotain rytmiä, mutta ei meillä taidakaan olla sellaista... Tällä hetkellä paras kuvaus meidän rytmistä on se, että yöllä nukutaan ja päivällä valvotaan -muutamia päikkäreitä lukuunottamatta- ja se riittää mulle tällä hetkellä :)

Nyt poju näyttää nukahtavan päkkäreille joten mä alan silityshommiin...

pimmi+Lassi
 
Meillä on aika toivoton päivärytmi. Eli ei nukuta ollenkaan päiväunia! :eek: Tai jos saan pojan nukahtamaan, niin tämä herää viimeistään 15 minuutin kuluttua. Päiväkävelyn ajan nukkuu vaunuissa, mutta herää heti kun palataan kotiin tai vaunut lakkaa liikkumasta. Syliin ja rintareppuun poika kyllä nukahtaa, mutta herää, jos siirtää muualle. Iltaisin poitsu nukahtaa mun kainaloon yleensä suht helposti n.klo 23, herää syömään noin klo 2.30 ja toisen kerran n.klo 4.30, jolloin vaihdetaan myös vaippa (on ihan märkä). Tämän jälkeen heräillään puolen tunnin-tunnin välein, jota jatkuu lähes aamukymmeneen saakka. Ja tosiaan sen jälkeen ei nuku ennen iltaa muuta kuin sylissä, rintarepussa tai liikkuvissa vaunuissa. Blaah! :( Tätä päiväunettomuutta on nyt jatkunut noin viikon. Kotitöiden teko on pikkusen hankalaa. Kunpa tämä olisi vain nopeasti ohimenevä vaihe!

Öihin olen tyytyväinen, koska aiemmin (kun vielä yritettiin nukuttaa poikaa pinnasänkyynsä) saattoi hän valvoa yöllä pahimmillaan KUUSI tuntia putkeen. Kateellisena olen lueskellut, miten pitkiä päivä- ja yöunia teidän muiden pikkuiset nukkuu :whistle:

Sunnuntaina on ristiäiset. Olen pitkin viikkoa yrittänyt siivoilla ja järjestellä niitä aina kun poika on hetkeksi silmänsä ummistanut tai kantanut mukana rintarepussa. Onneksi lauantaina ehtii vielä paremmin siivota, kun mieskin on kotona. Täytekakun ja voileipäkakut olen suosiolla tilannut valmiina leipomosta. Onneks on vain pienet juhlat tulossa, isoja kekkereitä en jaksaisikaan järjestää tässä tilanteessa.

Nyt pitää lopettaa, kun kaveri karjuu rintarepussa...just kyllä söi.. :headwall: ;)


Krissie ja poitsu 6 vk 3 pv


Ps. Olen vihdoin saanut laitettua pojan kuvan profiiliin.<br><br>
 
Mitenkäs ihmiset lentääkö teillä laatta oikeen kunnolla ? Meidän eilinen ilta oli seuraavanlainen:

Syöttö oli siinä 23.00 ja siitä n. 24.00 päästiin nukkumaan. Sit ennen yhtä heräsin kun tyttö huusi kunnolla ja tuumasin ettei se nyt nälkää ainakaan huuda kun norm. syödään siinä klo 5. Otin syliin ja sitten sitä oksennusta tuli ja tuli vaan ja oltiin ihan märkiä. Noh, vaihdettiin vaatteet ja sittenhän tyttö olikin nälkänen. Syötin taas ja sama homma maidon jälkeen. Kaikki lensi kaaressa meidän päälle. Siinä oli jo epätoivo iskee ja kolmas syöttö sitten onnistui vihdoin ja päästiin nukkumaan puol 3.

Me kyllä röyhtäytetään oikeen kunnolla ja siinä meneekin se suurin osa ajasta. Käännän ja väännän ja lopuksi ollaan lattialla ensin mahallaan ja sitten selällään jotta ylimääräset tulee pois ilmojen mukana.

Noh, sitten onneksi nukuttiin puol 8 asti ja syötön jälkeen vetelin itse hirsiä vielä 11 asti ja tyttö 12 asti. Mut tämmösii öitä ei toivois kyllä usein. Pyykkikone onkin sitten pyörinyt tänään urakalla.

Neuvola oli ip ja paino oli 4700g ja pituus 57. Aika höyhensarjalainen on meidän poikaa verrattuna joka oli jo samanikäsenä vetässyt kilon enemmän painoa.

Jälkitarkastuksessakin kävin ja kaikki ok. Mä päädyin nyt ottamaan sen ehkäsylaastarin. Katsotaan millanen on, ainakin oli musta suht kallis.

Hedy ja Michaela (huomenna 2kk) :flower:
 
Rytmistä. Meillä neidillä on jonkinlainen rytmi. Iltaisin laitetaan tuossa klos21.30 sänkyyn ja nukahtaa yleensä klo22 mennessä. Syö yleensä kerran tai kaksi yössä ja herää n.7.30-8.00 uuteen päivään. Yleensä nukkuu puoli tuntia- tunnin klo9 -10. sitten syödään ja tuossa klo11 mennään ulos nukkumaan jos ilmat sallivat. Silloin nukutaan vajaa 2h siellä. loppupäivä menee aina vähän miten sattuu. joko torkkuen tai sitten saattaa nukkua pitemmän pätkänkin,jos hyvin sattuu.. kuitenkin neiti syö 2-3tunnin välein päivällä,ettei kovin pitkiä unia ehdi nukkumaan kun nälkä yllättää! ,

Meillä hymyillään kovasti ja osaa neiti jo poristakin.. Suosikki jutustelukaveri tuntuu olevan neidin vanhin sisko,sen kanssa neiti viihtyis vaikka kuinka kauan..Myös sänky tuntuu olevan vallan hauska paikka,sieltä on kiva katsella ja vaikka nukahtaakin sinne sitten kun on tarpeeksi katsellut.äiskän ja iskän vieressä neiti ei ollenkaan tykkää nukkua, viime yönä,tai aamua se oli otin neidin viereeni kun olin niin väsy ja en jaksanu istualtani imettää niin neiti siellä vain söi ja sitten tahto omaan sänkyyn ja jatko siellä sitten rauhassa vielä hetken unia. Meillä kukaan lapsista ei oo viihtyny meidän sängyssä,missä lie vika?Noh,hyvä niin että jokaisella on omat sänkynsä!
 
Hello pitkästä aikaa! :wave:

Eli en oo päässy pitkään aikaan tänne ilmoittelemaan olemassa olosta, koska me on muutettu, ja muutenkin aikamoista rumbaa ku pojut uhmistelee :D :heart:

Pikkuprinsessa sai nimekseen Sanni Jade Johanna :heart: :heart:

Eli meidän pesueen nimet on:

Jesse,Jonne ja Sanni.


Mutta nyt pitää mennä pois, mies jo huutelee olkkarissa. Lapset saatiin just nukkumaan ja tuolla nuo kaikki tuhisee, Sanni meidän huoneessa ja pojat omassa huoneessaan... :heart: Nyt alkaa se mun ja miehen kahdenkeskinen aika, tosin ei me nautita tästä kuin korkeentaan kaks tuntii, ku miehen pitää töihinkin huomenna lähtee... Mut tää on kiva kun on illalla yhteinen hetki, ilman muita. :heart:
 
Viivuska
Täällä ainakin puklitaan, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Saattaa mennä useempikin body päivässä kun ei viiti märkänä pitää toista. Johtuu joko siitä et liiat tulee ulos tai sitten kun mulla tulee maito tisseistä aika paineella ja suihkuamalla ja vielä jos toinen hotkimalla vielä syö niin se on siinä sitten.

Täällä en tiiä voiko puhua rytmistä mut nyt on muutaman päivän/yön menny jotenkin näin: Alkuillasta yökkäri päälle, tarvittaessa kylpy, yövaippa (jos venyy se nukkumaanmeno vaihdetaan viel yks vaippa) ja valojen vähentäminen. Sitten tissittelyä vauvan tahtiin, sitterissä istuskelua, seurustelua yms. Sitten kun aletaan väsymään mennään kaikki makkariin, valot ihan minimiin, otan Viivin viereen tissille ja kun alkaa torkkumaan/nukahtaa, oon nostanut sänkyyn ja nukkunut nyt 6-7 tuntia ja herää sitten aikaisin aamulla (niihin aikoihin kun miehellä herättää puhelin tai pikkasen aiemmin eli josku 5-6 maissa) tissille ja siitä eteenpäin tankkaa n. 1-2 tunnin välein ja kokonaan herätään laajalla aikavälillä n. 9-12 maissa uuteen päivään :D

Päivät onkin sitten eri juttu, ennen meni niin et otti melkein heti yöunien perään päikkärit mut nyt saattaa valvoa useempia tuntejakin ennen ekoja päikkäreitä ja ottaa päivän aikana noin parit parin tunnin päikkärit (joskus ehkä vaan yhet pidemmät) ja muuten torkkuu joko sängyllä tai sitterissä. Meillä on niin vaiheessa nämä rytmit vielä ettei varmaan ees rytmistä voi puhuakaan ees viel.

Mutta, tuossa suurinpiirtein :D

Ei olla ees pihalle oikein päästy kun täällä on koko ajan niin pakkasta mut jospas se alkais lauhtumaan.

Hyviä öitä!!!!

-Viivuska ja Viivi-

 
Heips! :wave:

Meillä oli pojalla eilen neuvola. Pituutta oli tullut jo 56.7cm ja painoa 4780g. Poika on käyrien mukaan ikäistään pidempi. Pitkä ja hoikka poika on tämä meidän kuopus. Esikoinen taas oli aivan erillainen ruumiinrakenteeltaan tässä vaiheessa :) Esikoinen on tullut isäänsä ("riski" ja leveä harteinen) ja tämä kuopus sitten näköjään minuun.

Meillä on alettu öisin nukkumaan suht hyvin. Poika heräää syömään n. 3 kertaa yöllä, mutta nukahtaa syönnin jälkeen heti uudelleen. Eikä jää öisin valvomaan moneks tuntia niin kuin vielä joku aika sitten teki.
Maitoa mulla tulee edelleen valtavat määrät ja öisin pojan nukkuessa pidempään, kuin 3.5h niin mulla alkaa ollla jo tukalat oltavat rintojen kanssa.
Viime yönä sitten alkoi koskemaan tuohon vasempaan rintaan oudosti ja kipu ei ole hävinnyt, vaikka rinta ei enää maidota täysi olekkaan. Toivottavasti ei tule rintatulehdusta... mullakun on huono tapa olla tossa ulko-oven välissä t-paita päällä, kun päästelen eläimiä ulos ja sisälle.
Minkäälaista rytmiä meillä ei ole vieläkään oikein muodostunut.

Ihanaa, kun ilmat lauhtu ja päästään ulos vaunuileen! :D Käytiin ostamassa uudet vaunut (emmaljungan duo edget) ja nyt ei sit tarvi pelätä että rengas irtoaa tai jotain vastaavaa, niin kuin vanhoissa vaunuissa...
Oltiin ostoksilla silloin tosi monta tuntia ja hyvin poika jaksoi meidän kanssa tyytyväisenä kauppoja kierellä. :heart:

Meillä poika viihtyy vielä aika lyhkäsiä aikoja sitterissä. Viihtyy silloin ihan hyvin, kun joku häntä viihdyttää, mutta muuten alkaa kitinä kuulumaan ja syliin pitää päästä. Isoveli on tosi in :heart: Sitä poika jaksaa katsella vaikka kuinka kauan.
Pikku- ukko hymyilee ja "höpöttelee" päivä päivältä vaan enempi.

Nyt kutsuu taas imetyspuuhat :wave:

Lumiina ja "Ilmari" 6vko+2pvä
 
Hei! Ihanaa kun noi pakkaset lauhtu ja ollaan päästy pihalle. Viime viikko oltiin hätää kärsimässä kun neiti ei suostunut nukkumaan päikkäreitä ja karju väsymystään illalla. Nyt on tosin nukkunut myös pieniä päikkäreitä sisällä vaunuissa.
Rytmistä: Iltaunille nukahtaa suht helposti 21-22, ensimmäinen unipätkä on pisin 2-5 tuntia, sitten heräilee n. 2 tunnin välein. Välillä kyllä teuhtaa sängyssä ihan mahdottomasti.
Meillä hyväksi havaittu keino nukuttamiseen on musiikki. Meillä on vauvoille suunnsttua klassista musiikkia, mutta eniten meidän vauva tykkää U2:sesta. Hassua vaikken edes kuunnellut sitä raskausaikana. Rauhallisimmat piisit tuuditta neidin uneen.

Eilen tuli postissa kirje haluaako osallistua rotavirus ja/tai b-hepatiittitutkimukseen.Sitä rotaa täytyy ainakin harkita.

Nyt neiti heräsi ja itkee..
Moi t. tähtityttönn ja vaapukka 6vk.
 
Täällä aloiteltu hiihtolomaa pikkuhiljaa.Alkaa vipinä jä vilske kun koko porukka kotosalla.
On varmaan outoa.Effi jo aamulla katseli, et tääl on nyt liikaa väkeä meillä ,kun isänsä olikin petissä kun heräili.
Tottunut selkeästi päivällä siihen ,et äiti vaan paikalla.Ja jotenkin sitä on tullu tehtyä omia rutiineja kotitöiden ym. suhteen jotka Effikin jo tuntee.

OLI IHANAA ,KUN SAI KÄYDÄ RAUHASSA KAUPAS JA ISKÄ NUKUTTELI JA SYÖTTELI KOTONA.Isäntä sanoi ensimmäistä kertaa mun kuullen .et kotona ei pääse tällä hetkellä helpolla ja et nostaa hattua mulle.

=)

Ihan asiallista huomata ,et kotosalla ei vaan istuskella sohvalla.Ja tuntuu. et nyt vähän helpompi vaihe Effin kans.Alku kun meni huudossa noi päivät.Siinä sit kuitenkin huolehdit kaikki muut asiat ohessa. :\|


Noista rokotteista.. Mua harmittaa et meitä ei tohon rota-roketekokeiluun pyydetty.On pasxxx juttu jos sen saa lapsi.vanhin meillä oli viikon siitä sairaalassa 7kk iässä. Ja kun päästiin kotiin oli saanut rs-viruksen sairaalasta tartuntana ja taas keukokuumeen vuoksi sairaalaan.Oli raukka kyllä kovilla.
:'(

terkuin Sussu ja EHFI :D
 
Pikaseen tulin kertomaan neuvolakuulumisia. Huomenna ristiäiset, ja hommat vielä tekemättä...
Eli tyttö on nyt 55cm ja 4605g, keskikäyrillä mennään. Kaikki muutenkin hyvin, lääkäri sanoi ettei moitteen sanaa. Hymytyttö, jäntevä ja seuraa hyvin katseellaan.
Mun jälkitarkastus siirty, kun on noi menkat. Nyt on lopuillaan, mut johan mä viikon vuodin ku sika... Toivotaan et saadaan mulle aika, nyt on hirveen huonosti lääkärit paikalla. Aina tietenkin voi mennä terveyskeskukseen, kun pakkohan tää on ajallaan hoitaa ettei rahantulo katkea.
Huomenna tosiaan ne ristiäiset. Kauheesti ois hommaa vielä, vaatteet täytyy ettii ja silittää ja verhot vaihtaa ja pöytäliinat silittää... Ja huomenna tarttee kakku koristella ja tänään tai huomenna leipoo croisantit. Onneks suurin osa tarjottavista tulee sukulaisilta, niin ei ite tarvii alkaa hösäämään. Mua ei kiinnosta yhtään ristiäiset :ashamed: ois kiva vaan olla ja nauttia miehen isyyslomasta. Ja sit kun vielä ristiäisten jälkeen mies menee finnish metal expoon, niin mun tarttee yksin jaksaa siivota kaikki sotkut. Pitikin luvata sille et se voi mennä :headwall:
No, mä tuun taas joskus paremmalla ajalla lueskelemaan kuulumisia!
Mahza ja Ronya
 
Heh, laitoin Lassin pitkästä aikaa parvekkeelle nukkumaan päikkäreitä kun ilma on lauhtunu tuonne 10 pakkasasteen paikkeille ja ukko vetelee sikeitä jo kolmatta tuntia :eek: Jos sisällä nukuttaa niin päikkärit on maksimissaan sen yhden tunnin, et mulla alkaa olla jo aika toimeeton olo kun oon jo imuroinu, laittanu tiskit koneesee, pyykit kuivumaan ja uudet koneeseen... Koneellakin oon istunu jo jonkun aikaa ja katellu itkuhälytintä että toimiikohan tuo kunnolla :D No, eiköhän tuo kohta puolin heräile ku luulis että nälkäkin jo tulee :whistle:

Mulla oli eilen aika mukava ilta kun sain ukolta yli tunnin hieronnan mansikan tuoksuisen hierontaöljyn kera ja sen jälkeen nautiskelin suihkussa melkein tunnin ja ajelin jopa sääretkin pitkästä aikaa :)
Aika helppoa tulee olemaan muutenkin seuraavat 2 viikkoa kun ukko tulee kohta kotiin ja menee seuraavan kerran töihin vasta 2 viikon päästä... Ens viikon on talvilomalla ja sitä seuraavan isyyslomalla. Saa nähdä mitä keksitään :)

Lassi puklailee myös aika lailla. Vaikka kuinka koitetaan röyhtäyttää niin joka syötön jälkeen tulee puklua enemmän tai vähemmän. Viimeksi tänäaamuna tuli aikamoiset "heittopuklut" ja sopivasti juuri kun olin vaihtanu pojalle puhtaat päivävaatteet päälle... Noita vaatteita menee meilläkin monet päivässä -niin pojalla kuin vanhemmillakin :D

Ei mutta nyt meen kyllä kattomaan onko tuo poju enää hengissä... Äipällä alkaa olla jo ikävä :saint:

pimmi+Lassi
 
:wave: tultiin tänään tukholman parin päivän risteilyltä koko porukka eli minä, ukko ja 4 muksuu... ja sanompa vaan ett hoh hoijaa...oli aika raskas reissu ton pienen kitisijän kanssa ... niinkuin olen aikaisemminkin maininnut että märisee ja kitisee tosi paljon. mut hengissä selvittiin takaisin.

aattelin sellasta kysästä että onko joku alottanut jo vellin antamisen?

mietin että pitäisikö itselläni pikku hiljaa aloittaa kun tosiaan on niin kova syömään toi poika!söis koko ajan ja nyt se juo kerralla korviketta sen purkillisen 200ml. vuorokaudessa menee vähintään litra,parhaimmillaan menny 1400ml \|O \|O \|O ja syöntivälitkin tosiaan saattaa olla vaan reilu tunti välillä.
paino olikin noussut 3 viikossa miehellä 1,6kiloo ja pituutta tullu huimat 4cm (kaveri sanoi että jos se kitisee ja märisee kasvukipuja) voisko olla???

yöt nukkuu meil kyl ihan hyvin, n.21-22 menee nukkumaan ja tavallisesti nousee syömään 4-5 aikaan, sit 8 korvilla herätään. mut aamu alkaa kans aina rahvakkaasti märinällä ja koko aamupäivä ja päivä menee niissä merkeissä. todella mehut vievää toi kitinä kun sitä kuuntelee päivät pitkät. no,yöt on onneksi vähän rauhallisempia. nytkin ukko kitisee tossa vieressä keinussa. ei siis viihdy vieläkään kuin hetken sitterissä tai tossa keinussa. lattialla ei periaatteessa ollenkaan.....

profiiliin päivitin märisijän kuvan ;) kastajaisia vietetään ensi viikonloppuna sitten....
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2007 klo 13:55 SUSSU74 kirjoitti:
Täällä aloiteltu hiihtolomaa pikkuhiljaa.Alkaa vipinä jä vilske kun koko porukka kotosalla.
On varmaan outoa.Effi jo aamulla katseli, et tääl on nyt liikaa väkeä meillä ,kun isänsä olikin petissä kun heräili.
Tottunut selkeästi päivällä siihen ,et äiti vaan paikalla.Ja jotenkin sitä on tullu tehtyä omia rutiineja kotitöiden ym. suhteen jotka Effikin jo tuntee.

OLI IHANAA ,KUN SAI KÄYDÄ RAUHASSA KAUPAS JA ISKÄ NUKUTTELI JA SYÖTTELI KOTONA.Isäntä sanoi ensimmäistä kertaa mun kuullen .et kotona ei pääse tällä hetkellä helpolla ja et nostaa hattua mulle.

=)

Ihan asiallista huomata ,et kotosalla ei vaan istuskella sohvalla.Ja tuntuu. et nyt vähän helpompi vaihe Effin kans.Alku kun meni huudossa noi päivät.Siinä sit kuitenkin huolehdit kaikki muut asiat ohessa. :\|


Noista rokotteista.. Mua harmittaa et meitä ei tohon rota-roketekokeiluun pyydetty.On pasxxx juttu jos sen saa lapsi.vanhin meillä oli viikon siitä sairaalassa 7kk iässä. Ja kun päästiin kotiin oli saanut rs-viruksen sairaalasta tartuntana ja taas keukokuumeen vuoksi sairaalaan.Oli raukka kyllä kovilla.
:'(

terkuin Sussu ja EHFI :D
siis sen rota rokotteen voi ostaa apteekista..
 
tietää hän et voi ostaa ,mut on aikas tyyris...tietty siit maksaa et muksu pysyis terveenä.Toden näköisesti Effille annetaan.

Se muistaakseni on toi kevät aika sitä rota-virus aikaa?..
tai toi vanhin sairasti sen keväällä,mut siitä kohta 13 vuotta aikaa.keskimmäinen oli rota-kokeilussa. 10 vuotta sitten.. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.02.2007 klo 16:30 Miilukka kirjoitti:
:wave: tultiin tänään tukholman parin päivän risteilyltä koko porukka eli minä, ukko ja 4 muksuu... ja sanompa vaan ett hoh hoijaa...oli aika raskas reissu ton pienen kitisijän kanssa ... niinkuin olen aikaisemminkin maininnut että märisee ja kitisee tosi paljon. mut hengissä selvittiin takaisin.

aattelin sellasta kysästä että onko joku alottanut jo vellin antamisen?

mietin että pitäisikö itselläni pikku hiljaa aloittaa kun tosiaan on niin kova syömään toi poika!söis koko ajan ja nyt se juo kerralla korviketta sen purkillisen 200ml. vuorokaudessa menee vähintään litra,parhaimmillaan menny 1400ml \|O \|O \|O ja syöntivälitkin tosiaan saattaa olla vaan reilu tunti välillä.
paino olikin noussut 3 viikossa miehellä 1,6kiloo ja pituutta tullu huimat 4cm (kaveri sanoi että jos se kitisee ja märisee kasvukipuja) voisko olla???

yöt nukkuu meil kyl ihan hyvin, n.21-22 menee nukkumaan ja tavallisesti nousee syömään 4-5 aikaan, sit 8 korvilla herätään. mut aamu alkaa kans aina rahvakkaasti märinällä ja koko aamupäivä ja päivä menee niissä merkeissä. todella mehut vievää toi kitinä kun sitä kuuntelee päivät pitkät. no,yöt on onneksi vähän rauhallisempia. nytkin ukko kitisee tossa vieressä keinussa. ei siis viihdy vieläkään kuin hetken sitterissä tai tossa keinussa. lattialla ei periaatteessa ollenkaan.....

profiiliin päivitin märisijän kuvan ;) kastajaisia vietetään ensi viikonloppuna sitten....
 
SEKOILUA :headwall:

mun piti tohon VELLI-JUTTUUN se verran et Effi saanut jo velliä.
annan illalla ja aamulla. Enää en sekoittele edes maitoon vaan saa ehtaa tavaraa.Eipä syökkään yöllä kuin kerran ! Ilmavaivat poissa. :) :)
Meillä näin.
 

Yhteistyössä