* JOULUNTÄHDET 2006 *

Kullannupun äiti
Niin olen siis uusi täällä kun löysin nämä sivut vasta viime viikolla. Kiva lueskella miten muilla sujuu. Meillä poika alkoi 2 viikon ikäisenä nukkua yöt läpi, muuten menee ihan kivasti, elikkä suuremmilta sairastumisilta ollaan toistaiseksi vältytty, rotavirus-rokote on otettu ja ensi viikolla on sitten 3 kk neuvolakäynti. Saa nähdä mitä kuuluu pituus- ja paino-asioihin, näyttää ainakin kasvaneen tosi paljon (käytttää 74 kokoisia vaatteita...). Ihan täysimetyksellä elellään, ja varmaan noiden läpi yön nukkumisten takia itselläni sitten menkat alkoivat melkein synnytyksen jälkeen, ja nyt saatetaan mahdollisesti odottaa jo seuraavaa pienokaista :) Oikein paljon terveisiä kaikille, taidan kohta siirtyä itsekin nukkumaan, poika ja mies jo ovat jonkin aikaa vedelleet sikeitä... :)
 
Voi :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

Kirjotin ihan kauheen sepustuksen ja taas hävitin sen jeeraan........

No, pitää koittaa uudestaan.

kullannupun äiti: Huomasin tuossa että teidän poju on syntynyt jo marraskuussa. Se ei tietenkään tarkota että et sais kirjotella tänne, mutta varmistan vain että laitanko teidät listalle? :)

maria-86: Kiva tietää että joku muukin asuu täällä päin :) Mä oonki viettäny aika paljon aikaa siellä päin kun Lassin isoisovanhemmat on asunu putaalla jo montakymmentä vuotta ja myös mun eno perheineen muutti sinne muutama vuosi sitten.

Anopista ja appiukosta (sekä mun omista vanhemmista) kirjoitin pitkän sepustuksen mutta nyt en jaksa kirjoittaa uudestaan samaa valitusvirttä :) Anopin kanssa on tosi hyvät välit ja hän on todella ihana ihminen. Appiukosta en välitä niin paljon, mutta antaa sen asian nyt olla... Vauvanhoidossa eivät ole olleet kovin paljon mukana kun ovat unohtaneet "ne jutut" aika hyvin ja hyvä että anoppi uskaltaa edes pitää Lassia sylissä :)
Mun omat vanhemmat taas on TODELLA vauva- ja lapsirakkaita ihmisiä ja heiltä kyllä hoituu vaipanvaihdot ja mahakivunhoidot.
Suurin vika Lassin molemmissa isovanhemmissa on se, että kumpiakaan ei näy täällä :( Me koitetaan kyllä kyläillä molemmissa mummuloissa aina kun ehditään ja jaksetaan, mutta ois kyllä mukava jos välillä tulisivat meillä käymään... Molemmat on käyny vain pari kertaa ja aika pikaisia reissuja ovat olleet...

Turvakaukalosta sen verran että meilläkin on tuo gracon autobaby jalustalla. Haluttiin helppo kaukalo ilman turvavöiden kanssa näpräämistä ja aluksi mietittiin isofix-kiinnityksellä olevaa kaukaloa, mutta hinnat oli sen verran mahtavia että päädyttiin tuohon gracoon. On kyllä aika painava, mutta niin myös turvallinen ja mukava. Kaupassa laitetaan kärryihin ettei tarvi kantaa, mutta kaupungille ei olla vielä lähdetty juuri sen takia että mä en oikein tiedä mihin Lassin laittais. Kaukalo painaa kauheesti, mutta vaunujen kanssa liikkuminen on tosi vaikeeta... Hankalaahan tuo on, mutta eihän tässä tosiaan mene kovin kauaa kun pienet osaa jo istua ja silloin käytetäänkin turvaistuinta ja kärryihinkin voi nostaa vain istumaan.

Täällä nuha alkaa mennä onneksi ohi niin minulla kuin Lassillakin. Välillä Lassi vielä yskiskelee, mutta ääni kulkee jo melkein normaalisti eikä vaikuta enää kovin tukkoiseltakaan. Hyvä vaan kun lauantaina ois mun tädin pojan ristiäiset ja sinne ois kiva päästä :)
Viikonlopuksi on myös luvattu lauhtuvaa (vihdoin ja viimein) eli pästään taas vaunuttelemaan :)

Eiköhän tässä oo jo tarpeeksi :)

pimmi + Lassi
 
Voi hyvää päivää! En tiedä mikä ihmeen dementia tai joku muu on iskeny, kun tajusin eilen, että ristiäiset on VIIKON päästä!!! Kovasti kyllä suunnittelin kaikki tarjottavat, muta eilen hokasin, että ne pitäis varmaan jonkun tehdäkin... :D No onneks tulevan kummitädin kaveri lupas tehdä täytekakun, mutta itte se on ruvettava leipomushommiin viikonloppuna. Sit pitäis käydä kattoo kahvipaikkakin, ite kun kaikki laitetaan.

Noista appivanhemmista laitan minäkin. Mulla on aivan ihanat appivanhemmat, asuvat vaan liian kaukana. Tulen melkein paremmin toimeen anoppini kun äitini kanssa.

Piti kirjoittaa jotain muutakin, mutta nyt on lopetettava lyhyeen, tuli kutsu vaihtaa vaippaa...
 
Aleksin 2v äiti
PIA...kuulostaa epäilyttävästi rintatulehdukselta...
Mulla oli kotvanen takaperin ja illalla nukkumaan mennessä oli vähän semmonen hömelö olo...yöllä tulikin sitten jo ihan tuskanen olo...ja aamulla 39 kuumetta ja en voinut kun maata soffalla ja torkkua!!
Vasen tisu oli yhdestä kohtaa todella arka ja punainen...
Illalla menin päivystykseen kun ei tujut särkylääkkeet auttanu ja sain antibiootit jotka melkein heti alkoivat auttaan...
Suuri kiitos ukolle joka silloin hoiti esikoisen jutskat...ite en millään ois jaksanut!! :hug: :heart:

Oma anoppini on aivan ihana...auttaa kun pyydetään mutta ei tuputa neuvoja tai apua...
Todella korvaamaton ihminen meille ollut...nytkin järjestää meidän tulevat ristiäistarjoilut (kuin myös esikoisenkin)!! =) :hug:

Oli puhetta joskus semmoisesta VAUVA omistajan opas-kirjasta...nyt on tullut samaan sarjaan TAAPERO omistajan opas!
Ajattelin hommata sen...jos vaikka oppisin taaperon käsittelystä,ruokahuollosta ym. päivittäisistä ongelmatilanteista jotain uutta!! ;)

PÖH...tänään piti pakkasen laskea päiväksi likemmäs 15 astetta.
Ajattelin eilen,et tänään vois pikaiseen pyörähtää muksujen kanssa ulkona...JA KAKAT...-22 täällä laski mutta ei enempää joten eipä menty sit vieläkään ulos!! :p

MIU...sen verran (leikilläni) ukolle mökötin,et nyt se lupas,et huomenna lähetään kaupunkiin kattelemaan sormuksia...JES!!! :heart:
 
mamaria
hei taas pitkästä aikaa! :wave:
minä en edes muista että koska mie viimeksi oon täälä käyny. tais olla puolet lyhempi ketju sillon. :whistle: no mie oon vähän tarkotuksella vältelly ettei liikaa täällä ramppaa kun tuossa raskausaikana huomasin, että meina masis iskeä kun liikaa kattelee näitä keskusteluja. siis lähinnä nuo mitäs nyt-porinat..

:flower: Onneksi olkoon minunkin puoleesta nimensaaneille ja vihkiytyneille! :D

Meillä on ristiäiset 25.2. nimi on valmiina, nyt ku vielä löytäs sen lapun mihin ne tiedot piti kirjottaa. taisi mennä muutossa hukkaan. mistäs ihmeestä sais uuden tilalle?
Olipa muutes tosi ihana toi nimi juttu nyt. mie olin miettiny mielestäni hyvän nimivaihtoehdon ja sitte yksi päivä päätin sen miehelle pudottaa ja olin varma että se sen teilaa, vaan tuohan kelpasi sellaisenaan. :D lempinimestä ei vaan perustanu, mutta eihän minuakaan kukaan kuunnellu ku sanoin että Santeria ei saa sanoa Santuksi. ;)
Tarjoiluja olen vähän miettiny mutten yhtään hokannu kuin nopeaa aika kuluu, siihenhän on enää 2 viikkoa!oiskohan jotain tarjoiluja mitä vois tehä valmiiksi pakkaseen. ei kai mikään maistu hyvältä lämmitettynä tai sulatettuna :/
kumit on päätetty mutta kahta en ole muistanu vieläkään kysyä. mie en jotenki kehtaa soitella.. omituinen akka..

meillä menee vähän ylämäkiä ja alamäkiä. välissä bebe nukkuu 3-4 tunnin pätkiä yöllä, välissä saattaa nukkua 5-8 tuntia putkeen.viimeisen viikon aikana on ollu vähän niin että jos on päivällä nukkunu hyvin niin sitte se kätisee 3-4 tuntia just ku mie meinaan saada unen päästä kiinni. ja sit ku sen viimein saa nukahtamaan niin nukkuu minun kyljessä aamu 7-8.aan. sit vaihdetaan vaippa ja syödään ja jatketaan unia. mutta oon kyllä aika kuitti jos pitää yöllä yhteenkään asti valvoa nykysin ku joutu kuukauduen verran pärjäämään kolmen tunnin yöunilla. meinaa iskeä kamala päänsärky ja kärty pienimmästäki valvomisesta. toivottavasti nyt kuitenki alkaa tasottua. tuntuis että vauva itkee nykysin vaan väsymystä ja nälkää, ei tunnu kipuiluitkulta.

mutta sitä tässä vähän ihmetellään kun ei vauva oikein viihdy hereillä. se vaan nukkuu, syö ja sontii.sisaruksiaan se kyllä kattelee kun ne höpöttää sille mutta vasta ihan viime päivinä se on alkanu kattomaan minua kasvoihin. kaikki lamput ja ikkunat on aina kiinnostanu ihmisiä enempi. minun äiti jo pelotteli että se on sokea.. :snotty:
toisaalta on syytä ehkässä minussaki kun ei sen vauvan kanssa oikein kerkeä juttelemaan ja leikkimään. eikä vauva oikein jaksa vaan olla sitterissä ja kattoa kun touhuan. sitä pitäs koko ajan keinuttaa tai hyppyyttää ja olla suuna päänä. mutta se kyllä päivällä nukkuu monen tunnin pätkiä. tänäänki käyny kahesti vaan syömässä ja just laitoin takas nukkuun. no kaipa tämä tästä suttaantuu. pitäs tosiaan panostaa aikaa enempi lasten kanssa leikkimiseen. nyt mulla menee päivät siihen että yritän päästä väsymyksen tuomasta pahasta olosta...

jälkitarkastus oli. hemppa oli parempi ku ikinä: 135. ja silti veri rupes omituisesti suihkuamaan. ei oo koskaan ennen. nyt sitte pääsi yllättämään niin että housutki sotkeutu vähän. sain ne sit jotenkuten putsattua että kehtas mennä kiinalaiseen ja kauppaan. housut haisi sit ihan raudalle.on se kiva ku tekee nykysin enempi mieli ruisleipää ku vaaleaa.. ;)
painoa oli tullu 2kg lisää synnytyksen jälkeen. minä kamalasti yritän olla laihiksella mutta on kamala suklaaan himo koko ajan. tai no nyt sitä on viikon ajan syöny niin paljon että oksettaa pian ajatuskin. nyt tekee mieli suolasta. onneksi on vielä vähän suolapähkinöitä jäljellä. niissähän ei pitäs olla huonoja rasvoja..


-maria ja poika 2kk
 
Hoksasin äsken et monella on ristiäiset 25.2, niinku meilläki :wave:
Mitäs ootte ajatelleet tarjota ristiäisissä? Meillä on ainaski täytekakku, voileipäkakkua, kuivakakkua, pullaa ja kääretorttua. Sit mietin et vois tehä jotain pasteijoita.

Kuivakakkuja voi ainaki tehä pakkaseen valmiiksi ja sitte pasteijoita kans.

Pitäs lähteä ens viikolla käymään kaupungissa ostamassa itelle ristiäisiin vaatteet ja sitte aattelin ostaa tytölle kans jonku nätin mekon minkä voi laittaa sitte päälle kun "virallinen" osuus on ohi.

Niin ja piti lisätä vielä et meilläki on se Gracon autobaby jalustalla. On tosi kätevä kun ei tarvi joka kerta vöiden kanssa taistella. Kun lähen kaupungille asioille niin otan vaunut mukaan, niin ei tarvi kantaa kaukaloa.

Maria ja Typy<br><br>
 
Meidänkin oli tarkoitus pitää ristiäiset tuolloin 25.2, mutta kun siskon perhe ja kummiäti ei ois päässy niin vaihdettiin siihen 11.3 päivään, jolloin varmasti kaikki tärkeät ihmiset pääsee paikalle.

Tarjoiluja en oo vielä miettinyt tarkemmin, mutta ainakin valmiita voileipiä, pasteijoita, täytekakkua, jotain keksejä, joihin sitten laitan nimen alkukirjaimen jne. Täytyy miettiä, että tekiskö sinne vielä salaattejakin... :whistle:

Meillä on esikoinen vieläkin mummin luona. Sille oli illalla noussut kuume ja tänään ei sitten päässyt kouluun. Esikolla on myös mieletön yskä, joten hän jää vielä yhdeksi yöksi mummin luokse, ettei vauvaan kuume ja yskä tarttuis... Hirmuinen ikävä kyllä alkaa esikoista jo olemaan, kun on ollut jo monta yötä siellä :( Onneks hän on ihan mielellään mummin luona.
Mummi on siis mun anoppi. Anoppi asuu tuossa reilun 2km päässä. Tullaan loistavasti toimeen ja anoppi on aivan ihana ihminen. Välillä tietenkin sekin käy hermon päälle, mutta onneks harvoin :D
Appiukko asuu sit 20km päässä. Häntä tulee nähtyä harvemmin, mutta hyvät välit meilläkin on.
Anoppi auttaa meitä juuri tuollein, että pitää esikoista luonaan. Näillä reilun -30 asteen pakkasilla, kun en ole raaskinut esikoista laittaa kävelemään pakkaseen, niin mummin luota on lyhyt matka kouluun, joten sillä hän on nyt siellä öitä ollu. Vauvan hoidossa anoppi ei auta yhtään eikä muutenkaan tule meille siivoomaan ym. tekemään. Pullaa hän kyllä meille leipoo jos pyydän :D Anoppi leipoo aivan ihanaa pullaa ja mun pullista tulee aina kovia, niin sillä anoppi saa meillä tuon pulla puolen hoitaa ;)
Omat vanhempani asuvat reilun 50km päässä ja siellä tulee käytyä kerran 1-2viikossa. Äitini on innokas vauvan hoitaja ja vaihtelee vaipat sujuvasti. Isäni taas katselee esikoisen kanssa luonto ohjelmia ja kertoilee hänelle juttuja merillä olo ajoistaan. Mulla on ihanan loistavat vanhemmat, joten siellä on aina ilo käydä kyläilemässä :heart:

Meillä on vauvalla Britaxin turvakaukalo. Sitä on kyllä työläs laittaa aina autoon ja ottaa pois. Silläpä jos olemme käyneet vauvan kanssa yhdessä kaupassa olen laittanut vauvan kauppojen kärryissä olevaan turvaistuimeen. Ei kyllä olla käyty, kuin kaksi kertaa kaupassa... Mies on nyt hoitanut meillä tuon kaupassa käymisen.

Olen nyt kolmena iltana peräkkäin kylvettänyt pojan ja näyttäs siltä, että uni maistuu paremmin ja pidempään tuon kylvyn avulla. On nyt heräillyt öisin vain 3-4h välein syömään.

Ohos, tulipas taas sepustusta :ashamed:
Profiilissa kuva haukottelevasta muutaman tunnin ikäisestä "Ilmarista" :heart:
 
Meillä nimiäisissä oli tarjolla kalaisa voileipäkakku, mokkapaloja, suklaisia kaurakeksejä, kinkkupiirakkaa ja riisi-pinaatti-feta pasteijoita. Juomana kahveeta ja limua.
Hyvin riitti nuo tarjoilut eikä kukaan kaivannut kakkuja (me ei miehen kanssa perusteta kuivakakuista ja meidän syötäkväksi ne kuitenkin olisi loppuviimein jääneet ja täytekakkukaan ei oikein iskenyt joten jätettiin sekin suosiolla pois listasta).

Ai että sitä odottaa niitä pikkasen lauhempia ilmoja. Tänäänkin Pyry on nukkunut vaan 2 tunnin mittaiset päikkärit, nyt kolmannet menossa ja saas nähdä kauanko nyt viitsii nukkua. Sitten kun poika ei saa nukuttua yksiä pidempiä päikkäreitä alkaa illasta olla NIIIIN kiukkunen vauva ettei mitää rajaa :/
Mutta jospa nämä ilmta tästä pikkasen alkais hellittämään. Meillä kun ei ole edes mitän pikkueteistä mihin pojan voisi tyrkätä viileään nukkumaan.


tinde ja Pyry
 
Meillä on myös ristiäiset 25.2.

Olen suunnitellut tarjottaviks ristiäisiin: 2 täytekakkua, 2 kuivakakkua ja pikkuleipiä. Suolaisena karjalanpiirakoita+munavoi ja pasteijoita.

Meillä ristiäiset pidetään kotona ja vieraita tulee n.25.

Ensi viikolla on tarkotus lähteä ostamaan itselleni puseroa ristiäisiin, ja ostan raakapakasteina piirakat ja pasteijat. Anoppi lupas leipoa kuivakakut..

Mulla on hyvät välit anoppiin, ja voinpa sanoa että paremmat kuin omaan äitiin. Asuttiin jopa n.4v. saman katon alla,ennen kuin hän ja appiukko muuttivat pois ja hyvin sekin meni. nyt meillä on kuitenkin omat kotimme. Toistemme luona vieraillaan viikottain. Aika harvassa sellanen viikonloppu etteivät he meillä kävis. Anoppi ja appiukko ovat myös lapsirakkaita, ja kovasti ottavat lapsia hoitoon,jos tarvetta tulee.Omat vanhempani asuvat kauempana, eikä heitä niin lasten hoito tai lapset kiinnosta.

pauliina ja neiti 5viikkoa
 
Viivuska
Meillä ois ristiäiset huomenna.. Tarjottavana ois: Kalavoileipäkakku, kinkkuvoileipäkakku, cocktailtikkuja (joihin tulee pikkulihapullia, juustoa, tuorekurkkua, viinirypäle) ja cocktailpiirakoita ja munavoita. Ja kahvin kanssa, mansikkatäytekakku (siihen tulee päälle semmonen koriste missä joutsen pitää vauvaa), tiikerikakku, mokkapalakakku, kahdenlaisia keksejä ja korvapuusteja. Juomana: Kahvi, tee, mehu..

Mää oon taas paniikissa kun eilen neitillä oli lämpö vain 37.08-37.16 ja nyt oli 37.57, (ja peräsuolesta mitattuna 37.5 on vielä normaali) ja meillä on tänään ollut täällä kämpässä tosi kuuma +28 astetta et voiskohan tuo vaikuttaa mitenkään.. Neiti muuten oikeastaan ollut tänään ihan normaali itsensä, ehkä vähän enemmän juonitellut mut se tekee sitä usein ja tuo kuumuuskin voi vaikuttaa. Toivottavasti ei enää kipeäksi tuu.

Ilmoittelen huomenna nimestä sitten illalla joskus jos ehdin/muistan!!

Hyvää viikonloppua kaikille =)
 
Nostelen meitä vähän ku oltiin tiputtu aika alas.

Aattelin kysästä, kun tässä anopeista puhuttu, et miten teidän miehet tulee toimeen teidän vanhempien kanssa? Musta tuntuu et välillä mies tulee toimeen ihan hyvin, mut mulle tulee joka kerta paha mieli ku käydään meillä kotona. Aina miehellä löytyy jotain sanottavaa meidän äidistä, millon se ei osannu tehdä jotain tai se sano jotain väärin. Sitä sitte kuunnellaan koko koti matka ja vielä sen jälkeenkin. Ja matkaa on noin 100km. Niin ja sitten miten teidän vanhemmat tulee toimeen keskenään? Meillämuuten tulee toimeen, paitsi äidit keskenään jos joutuvat olemaan pidemmän aikaa keskenään tai järjestetään jotain juhlia :ashamed: Molemmat on sen verran itsepäisiä.

Tulipas taas vuodatettua... :D

Maria ja Typy
 
mamaria
Ristiäiset meillä siis 25.2. kotona. On ihanan isot oleskelutilat täs meidän talossa. Ei tarvi olla niinku sillit purkissa niinku kaksissa edellisissä ristiäisissä rivari- ja kerrostaloasunnossa. Tarjoiluja olen miettiny sen verran että täytekakkua ja pasteijoja. ehkä vois noita cocktailtikkuja miettiä. tekisköhän käly voileipäkakun kun multa se ei varmaan onnistu eikä varmaan ole aikakaan. niin ja sit tietty pullaa ja keksiä. ei kai sitä sen kummempia tartte parillekymmenelle ihmiselle..

Appivanhemmista sen verran että meillä miehen isä kuoli toissa syksynä 50-vuotiaana. oli oikein mukava ja rakas pappa. esikko jäi kovasti kaipaamaan, pojat ei tietenkään muista. Anoppi on mukava nuori muori. ei pidä itseään mitenkään ylivertaisena niinkuin joidenkin anopit vissiin. auttaa kun kysytään, mutta ei halua olla "ammmana" peräkkäisinä viikonloppuina. ei me kyllä kehattas niin tiheästi pyytääkään, mutta miehen sisko kyllä. Minun omat vanhemat on alkoholisteja ja se on saanu minut vähän nyrpistämään nenää niille kun ne ei todellakaan käyttäydy ihanasti humalassa ja ne on humalassa usein. oli aika masentava teini-ikä. mie en sitte ota tosissani juurikaan mitään mitä minun vanhemmat sanoo ja mies on sen sitte omaksunu omaksi asenteekseen. minun äiti on nyt asunu muutaman vuoden täällä samassa kaupungissa, vuoden verran oltiin samassa rivarissa ja oli kyllä aika rasittavaa. lapset tykkäs. minun isä asuu pohjosessa tuppukylässä, josta olen kotosin. ryypänny terveytensä pilalle ja tekee kuolemaa ja silti ryyppää päivittäin. vastaki oli sairaalassa, saa nähä tuleeko ristiäisiin. mulla ei ole sen kans paljon puhuttavaa, vaikka lapsena olin vähän isin tyttö. teininä oli yksi sellanen yhteenotto että meni välit totaalisesti. vaikkei meillä kyllä oo ikinä juteltu..

mutta nyt pesemään 2-vuotiaan kakat ja vauvalla ei näköjään uni pysy silmässä...

Maria ja poika (+poika ja tyttö ja avokki)
 
päiviä kaikille.meillä mennyt Effin kanssa hyvin oikeastaan jo 4 päivää.on lakannu tyysti vatsavaivoja huutamasta.?!
Tyttö huomannut, et käsiä liikuttamalla lelut heiluu.(on sellane sitteriin laitettava lelu).
ihana katsoa kun neiti jännittää jalkoja myöten itsensä, kun keskittyy niin kovin tähän hommaan.
Kakka muuttunut keltaseksi .kun ennen ihan vihreetä.
=) =)
Pakkanen onneks laihtumaan päin.pääsis ulos tyttösen kans.
tossa aikasemmin joku kertoi ,et on kylvetellyt iltaisin lastaan ja uni tullut paremmin.Meillä Effi käy joka ilta kylvyssÄ(Iho on tosi hyvä)se tietää et sen jälkeen nukkumaan.useasti hoitopöydälle nukahtaa pukiessa.
Jos alkaa iho kuivahtaa pitää karsia kertoja,mut viel ainakin toimii.Tyttö kova puklailemaan niin senkin takia kiva saada kunnolla pestyä.

heippa!
 
onneksi pakkanen on jo hiukan hellittänyt :) juuri viimeeksi kun kirjoitin ja kehuin että ollaan oltu terveitä niin siitä seuraavana iltana mulla alko vuosisadan flunssa pieni mies on nyt kanssa hiukan nuhainen mutta ei vielä mitenkään häiritsevästi itse alan olla jo elävienkirjoissa.. toivottavasti ei tulekkaan kovin kipeäksi. ristiäiset meillä on ensi viikonloppuna. ja täytekakun leivon itse ja muut noudan kaupan pakaste altaasta.. uuninkautta pöytään =) ajattelin pasteijoita ja karjalanpiirakoita. esikoisen ristiäisissä leivoin kaikki itse ja sitä seitsemää sorttia nyt en jaksa siihen hommaan ryhtyä. onneksi kaupasta saa ihan ok juttuja nykyään. anoppi keskusteluun et mulla on ihan ok anoppi. käydää välillä shoppailee yhdes ja aloitettiin yhteinen harrastus elikkäs hiihto ja apua sieltä saa kyllä tarvittaessa kunhan vaan pyytää. olen vaan niin pirun huono pyytämään apua vaikka joskus olis pakkokin. oma isäni asuu 400 kilometrin päässä joten näemme 4 kertaa vuodessa. harmittaa mutta minkästeet.. jaahas kai sitä tarvii lähtee laittamaan vehkeet kasaan ja lähetään koko porukka mummolaan..

miikku-75-
 
Joku kyseli omien ja miesten vanhempien väleistä.meillä he tulevat hyvin toimeen, tai mun isä ja miehen vanhemmat. Mutta mun äiti nyt ei oikein tuu kenenkään kanssa toimeen,ei edes minun. Enempi oon ollu isän tyttö.. Äitini on alkoholisti ja siksi välit on viileät, ja ei oikein häntä tunnu meidän elämä kiinnostavan.hänellä on ne omat ympyränsä.Onneks asuu 200km päässä ettei oo tässä lähellä,ehkä kerran tai kaksi vuodessa käydään hänen luona kylässä. Mun vanhemmat on eronneet, ja isän kanssa on paremmat välit, ja hänen kanssa soitellaan useamman kerran viikossa..

Olipa kiva,kun tänään päästiin ulos, täällä ollut n.10astetta pakkasta. Isommat tytöt laskivat mäkeä ja käytiin vaunuilla pieni lenkki, ja neiti nukkukin n.1,5tuntia, ennen kuin nälkä yllätti.

Viime yö meni hienosti,niin kuin tällä viikolla on menny. Illalla käy nukkumaan viimeistään klo23, ja syö siinä n.5.30 -6.00. Sitten nukkuu tuonne yhdeksään, ja syö ja vaihdellaan vaipat. Toisinaan herää jo 3 aikaan ja sitten seuraava unipätkä onkin sitten 5-6tuntia. Olen ajatellut rueta tuota neitiä aina aamupäivällä klo11 eteenpäin nukuttamaan ulkona,jos nuo ilmat suvaitsee pysyä hyvinä. Tulee jotain rytmiä meidän eloon,kun sisällä neiti ottaa päivällä vain sellaisia alle 30min nokosia, välillä vain 5minuuttia.

pauliina+neiti huomenna 6viikkoa
 
Ristiäiset pidetty.. tyttö huusi melkein koko toimituksen ajan ja rauhottu heti juttelemaaan ku saatiin kuuma ristiäismekko vaihdettua kevyempään mekkoon valokuvien jälkeen. Ja sit söpöläinen kiertiki sylistä syliin, oikeestaan oon saanu omaan syliin vain syömään ja välillä vähän rauhottuaan. Prinsessa sai nimekseen Lumi Anna Emilia.

Leenu ja Lumi
 
Viivuska
Tänne kuuluu vähän samaa kuin Leenulle, onnea neitille hienosta nimestä!!

Meillä oli kanssa ristiäiset, neiti huusi melkein koko ajan ja oli raasulla kuuma, nyt onkin sitten yliväsynyt eikä taho nukahtaa millään.

Ja neitin nimeksi tuli Viivi Kristiina =)

Itse en ole Viivi vaikka nimimerkistä voisi niin päätellä, mutta lempinimi mulla on tuo Viivi ja mies sitten halusi tuon Viivin meidän neitille nimeksi :heart:
 
Meilläkin oli tänään ristiäiset -ei kylläkään omat vaan tädin poika sai nimen :D

Ristäisten jälkeen käytiin vielä mun vanhempien luona ja kun tultiin sieltä niin miehen sisko tuli kylään... Eli Lassi on saanut seurustella tänään aika lailla :)

Huomenna pitäis mennä käymään miehen vanhempien luona. Siellä ei olla käyty vielä montaa kertaa kun asuvat tunnin ajomatkan päässä... Myös Lassin setä pyyteli käymään, mutta mä oon vähän sitä mieltä että tässä alkaa olla jo ihan tarpeeksi menoja yhdelle viikonlopulla...

Ukko tulee ihan hyvin toimeen mun vanhempien kanssa. Isän kanssa saattavat jutella vaikka mistä ja äitinikin kanssa riittää jutun juurta. Joskus kylläkin menee sukset vähän ristiin mun äidin kanssa kun ovat molemmat aika itsepäisiä ja sanovat kyllä oman mielipiteensä :) Varsinkin minuun liittyvistä asioista saattaa tulla väittelyä... Esim tänään äitini "torui" miestä kun valitin hartiakipuja ja ukolta tuli heti kauheet paasaukset siitä että hänellä on ihan tarpeeksi rankkaa töissä ja ei jaksa eukkoa hieroa kun itsekin tarvis hierontaa jne... Tästä aiheesta riittää riideltävää myös mulla itsellä ja miehellä...

Miehen ja omat vanhemmat tulee myös hyvin toimeen, mutta aika "kankeita" on vielä nuo tapaamiset kun näkevät niin harvoin. Miehen isä on myös aika paljon viinaan menevä eli viihtyy eniten kotona pullon kanssa... Eivät siksi kyläile kovin paljon... Mun vanhemmat taas juovat vain silloin tällöin ja usein vain lasillisen tai kaksi viiniä. Äideillä riittää keskenään juttua, mutta nuo miehet on usein aika tuppisuita :)

Jahas, ukko kutsuu nukkumaan... =)

Onnitteluja taas nimen saaneille!! :heart: :flower:

pimmi + Lassi
 
Oltiimpas alas tiputtu.
Tänään poju pääsi pitkästä aikaa ulos nukkumaan, kun pakkasta ei ollut enää niin paljon.No vetelikin sitten kolmisen tuntia putkeen inahtamattakaan, oli vissiin ottanut sisäilyviikko niin koville...Ihmeen hyvin kuitenkin selvittiin viime viikko, vaikka tosiaan ulos ei päästy ja sisällä piti nukkua, ei äiti eikä poika(eikä isosiskokaan)ihan raunioina.
Poju on ruvennut nyt sylissä ollessaan pinnistelemään itseään pystyyn, ikään kuin istumaan ja jaksaa käsistä kohotettaessa kannattaa päätään.Vatsalla ollessa pään kannattelu on vielä vähän niin ja näin, mutta selvästi on jo jämäkämpi.
Meillä ollaan nyt siirtymässä 62-koon vaatteisiin.Laittelin pieniä pois ja hurja määrä onkin ehtinyt jo jäädä pieniksi vain vähän yli 2 kk. aikana.No jospa niille pienille vaatteille vielä yksi käyttäjä saataisiin... :whistle:
Sitä tässä yksi päivä mietin, että ainakin vadelma, chicco ja plussapallo eivät ole tainneet tänne puolelle paljon kirjoitella, vaikka odotuspuolelle ahkerasti kirjoittivatkin.Vaikka itsellekin tekee välillä tiukkaa päästä/ehtiä koneelle, saatika että jotain ehtisi kirjoitella.
 
Kullannupun äiti
Pimmi84: Juu poika syntyi marraskuussa ja kirjoitin tänne, kun huomasin että tuolla oli listalla muitakin marraskuisia. Löysin äsken "Marraskuun vauvat" ja taidan siirtyä sinne kirjoittelemaan :) Kaikkea hyvää teille jouluvauvojen onnellisille vanhemmille =)

Toivoopi Kullannupun äiti
 
Lumi heräs äsken, ensin 9 tunnin yöunet (20.20-5.20) ja sit vielä puolen tunnin syötön jälkeen kolmen tunnin tirsat.. Eli yhdellä syötöllä kellon ympäri.. On kyllä ollu rankka viikonloppu Lumelle, ku pitkänmatkan vieraatki lähti eilen ja ääntä on ollu koko viikonlopun sit niin paljon. Päikkärit on niitä 20min. pätkäpäikkäreitä useaan otteeseen päivässä. Vielä, ku päikkärit saatas onnistumaan, niin johan.

Me ollaan kanssa siirrytty 60- ja 62-kokoisiin vaatteisiin 2kk kohdalla ja vaipat siirty samalla mideihin (koko 3).. Hurja, miten muksu kasvaa. Lähes pelkällä imetyksllä mennään, joinakin päivinä menee korviketta vieläkin n.60-80 ml illalla imetyksen päällä tai sitten korvaamaan päivällä yx imetyskerta.

Mutta eipäs nyt tule muuta mieleen, vaikka asiaa oli olevinaan paljon. Niin, Viiville onnittelut nimestään! :flower:

Leenu ja Lumi (2kk+vk)
 
JESS!!! Meidän pikku-ukko nukkui la-su välisenä yönä eka kerran elämässään 6 tuntia putkeen!!! Piti kattoo kelloo kerran jos toisenkin, ei sitä meinannu uskoo. Yleensä ne unet kuitenkin on ollu semmosta 3-4 tuntia. Olin eilen ihan mielettömän pirtee ja energinen. viime yönä sitten meni 4,5 tuntia ja loppuyö pätki kovasti. En usko, että nuo 6 tunnin unet ihan joka yö on mahdollisia, mutta ainakin edes joskus...

Nyt pitäiskin sitten ruveta siivoilemaan ja pesemään pyykkiä kun loppuviikosta on taas talo täynnä porukkaa. No kohta on luvassa pyykinkuivatukseen helpotusta. Anoppi lupas ostaa meille kuivurin!!! Se ihminen on ihan ihmeellinen; oli vaan ajatellu, että ostaa kuivurin kun meillä ei semmoista ole ja pyykkiä kuitenkin tulee aika paljon.

Palataan taas!!!
 
Tännekkin on nyt sitten iskenyt räkätauti! Onneksi muhun eikä ainakaan vielä poikaan. Olen ihmetellyt koko viikonlopun, että mistä ihmeestä tää flunssa mulle oikein tuli, kun koko viime viikon kökittiin sisällä pakkasten vuoksi, eikä sitten oikeen edes ketään ihmisiä miehen lisäksi tullut nähtyä :eek:

Viikonloppu oltiin mummolassa (mun vanhempien luona). hääkarkkeja väännettiin papereihin (sellasiin, missä on meidän häiden "logo") ja muutekin tehtiin valmisteluja. Hurjaa ajatella, että tässä on enää kaksi viikonloppua ja komantena on sitten häät ja risitiäiset. Tuntuu, että tekemistäkin olis vaikka kuinka ja paljon. mä en ole vielä edes löytänyt itselleni hää asua (mulle siis ei tule varsinaista hääpukua).

Äiti otti pojan heidän makkariinsa nukkumaan la-su väliseksi yöksi, kun mulla oli flunssan takia veto niin pois. Päätti jätkä sitten olla vieraskoree ja vetäs 7h unet =) . Harmivaan, ettei meikäläinen saanut paljoa hyödyttyä tästä avusta, kun köhiminen ja niiskuttaminen piti hereillä puolet yötä.

Jaahas taitaa taas olla tutti pudonnut, kun pinniksestä kuuluu ähinää...

Nelly ja "Jaakko"

Onnea taas uusille nimen saaneille :flower:
 
Hei!
Hienoja nimiä vauvoille tullut!
Tääläki ukko kasvanu mahoton 62 vaatteita käytetään. Housut ei niin ole pieniksi menny,mut bodyt ja potkuhousut. Mie viherryn kateudesta ku luen kuin hyvin teillä nukutaan yöllä,meillä on vielä tosi rikkoinaiset yöt js niin on kyllä päivätki...
Huomenna neuvola ja jälkitarkastus saa nähä paljonko ukko on kasvanu :D
Aah,nyt jää juttu kesken,makkarista alkaa kuulumaan elämää.
 

Yhteistyössä