* JOULUNTÄHDET 2006 *

Lassi valvoo päivisin melkein koko ajan... Päikkärit on ihan lyhyitä, 10-30 min, jos pitää nukkua sisällä, mutta ulkona vaunuissa saattaa nukkua parikin tuntia.
Tänäänkin herättiin kymmenen aikoihin ja nyt vasta poju alkaa nukahtaa kunnolla. Pari kertaa on simahtanu tissille, mutta heti kun yritän laittaa sänkyyn niin herää... Aikamoiseksi kitinäksi menikin jo kun poju on niin väsynyt ettei oikein taida itsekään tietää mitä haluaa. Pitää päästä syliin, mutta sylissäkään ei oo hauskaa ja pitää saada tuttia mutta kuitenkin se tipautetaan viiden minuutin välein ym ym...
Onneksi mies on aika kova ottamaan päikkäreitä ja ottaa Lassin aina silloin viereen ja ei menekään kuin pari minuuttia niin molemmat ukot koisaa sängyssä täyttä päätä :)

Toivottavasti nukahtaa nyt vähän pidemmäksi aikaa kun on yhtä hymyä aina kunnon päikkäreiden jälkeen :)
Äipälläkin ois puuhaa kun pitäis laittaa pyykkejä kuivumaan ja leipoa sämpylöitä... Eli voi jo irrottautua tästä koneesta :D

pimmi + Lassi
 
Viivuska
Täällä alkoi vastustamaan.. Neitillä on kolmisen viikkoa ollut se pikkunuha päällä ja eilen alkoi nousemaan sitten kuume. Tänään käytiin lääkärissä -30 asteen pakkasessa ja jos vointi pysyy tuollaisena niin voidaan pitää kotona mutta hyvin herkästi jos pahenee olo niin lähteä päivystävälle lastenlääkärille jolle saatiin lähete. Kummatkin korvat punoitti ja epäili alkavaa korvatulehdusta mitä epäiltiinkin kun ollut niin kärttyinen. Toinen vasta 7 viikkoa huomenna. Jos joudutaan osastolle tai jtn niin toivottavasti pääsis ristiäisiin lauantaiksi takaisin.. Ei ois noin pienen tarttenu sairastua.. Toivotaan, että menee itsellään ja supoilla ohi, joihin saatiin onneksi nyt lääkäriltäkin lupa. Oli kamalaa katsoa toisen itkua kun tutkittiin lääkärissä ja sormenpäästä otettiin verinäyte ja tulehdusarvot oli onneksi tällä hetkellä ainakin normaali vielä. Mutta, ilmoittelen aina jos joudan miten menee. Hyvää viikonjatkoa kaikille :wave:
 
Aleksin 2v äiti
TINDE (käytän tota kun tykkään siitä enempi ;) ) ,meiltä on noin pikkasta reippaan tunnin ajomatka Tampereelle!!
Käydään siellä aikasta usein kun miun paras ystäväni avokkeineen asuu siellä...heistä tulee myös Typylle toiset kummit!! =)

Alkaa toi meitin lähikaupunki aina välillä vähän tympiin joten käydään aikasta usein myös shoppailemassa Tampereella...ja löytyyhän sieltä miun KULLAT eli Tapparan miähet niin tulee siellä jäähallillakin silloin tällöin poikettua!! ;)

AAH...mikä ihana rauha ja hiljaisuus täällä torpassa on...
Ukko tosiaan otti ne muksut ja passitti mamman saunomaan ja rentoutumaan!
Nyt on lökötelty löylyssä,virkistäydytty hunajanaamiolla,siistitty ihokarvat,rasvailtu kroppaa ja ennen kaikkea NAUTITTU HILJAISUUDESTA!!
Kyllä mie noita mukeloita kovasti rakastan mutta aina välillä tahdon tällaisenkin illan... :heart: =)
 
Aleksin äiti: Nyt sait mut kyllä kateelliseksi! :D
Meillä kun ei ole edes tuota saunaa :LOL:

Ja viivuska: Toivottavasti tosiaan ei ole mitään vakavampaa ja menee äkkiä ohi... Nuo flunssat ei ole mitään mukavia näin pienillä :/

Äh... Lassi ei meinaa nyt nukahtaa millään kun päikkärit meni ihan liian myöhään ja on vain naureskellu koko illan ku äippä on koittanu nukuttaa :whistle:
 
Tääläköön ei oikein päivällä nukuta,"väkisin" nukutamalla nukhataaa sitte parin tunnin unet iltapäivästä.Ukko on ennen sitä tosi väsyny eikä oikein tee muuta ku kitisee :/ Yöt on alkanu menemään sitte suht paremmin,vaikkakin usein vielä syödään.
Toissailtana Leevi sai jonku ihme itkukohtauksen,huusi vain koko ajan.ei ollu edes sylissä hyvä olla,hetken saato siinä nukahtaa. Kävin jo kaikki mahdolliset sairaudet läpi ja aamulla ukko vain pulautteli koko ajan.Soitin jo neuvolaanki et onkohan oksennustautia.Pieniä määriä annoin ruokaa ni alko helpottaa,kyllähän siinä hätä vähän tuli.Tuntee ittensä melko avuttomaksi kun vain jo kuvittleeki et toinen on kippeenä :(
Niin,ristiäiset tuli ja meni,anoppi oli taas vauhdissa enkä mie ymmärrä miksei meillä yhteiselämä sen kans suju!Onko teillä muilla mimmoset välit anoppiin? MIe en kertakaikkiaan jaksa sen puuttumista joka asiaan ja sitä ikusta moittimista jos kaikki ei mene niinku hän haluaisi. Tästä hyvänä esimerkkinä meidän pojan nimi joka ei kokonaan häntä miellyttänyt. Ja voih ku voisinki suoraan sille naiselle sanoa et oleppas jo hiljaa tai lähe kävelee...Se vain tekee ne asiansa selväksi itse epäsuorasti mut kuitenki niin suorasti ettei jää ymmärtämättä mitä on jostakin mieltä.
Tulipas taas avautumista :whistle: mut pitää lähtee aamupesulle ku pojuki vielä nukkuu,varmaan ihan kohta heräilee.
 
MEIDÄN NEITIÄ HIEROSKELTIIN EILEN TAI YRITETTIIN KAKS PLUS -LEHDEN VYÖHYKETERAPIA JUTUN MUKAAN.. se kakki tosi isot plöröt. ei huutanu illalla ja 7 yö-unille ja nukkuu vieläki...!!!!!Ehkäpä jutussa jotain perää???Mut kyllä on outoa kun se on hiljaa ja oli niin tyytyväinen illallakin.Ihanaaa.
NO päivä vasta aluillaan ja toivon et ois rauhallista tänäänkin.

pitäs uskaltautua kyläilemään. Jännittää mahtaako auto toimia kun pakkanen 24.
mulla vanha luosku, mut hyvin tähän saakka toiminut.Ei tarvi haaveilla uudesta, kun rahat menee mukavasti tohon ruoka-kauppaan ja laskuihin.

mukavaa pakkaspäivää kaikille!

toivoo sussu ja Effi ..tuli toi nimikin nyt julki
 
Effi-- aivan ihana ja harvinainen nimi.

Luin ton tilityksen anoppi-suhteen vaikeudesta (oisko miila-83:lla), niiin meni kuvaus ihan nappiin mun anoppisuhteeseen.. Eee tulla toimeen ku pienissä erissä tapaillessa (lue: 5min. tapaaminen) ja pitempi aika anopin kanssa saa sapen kiehumaan ja stressin nousemaan. On sellanen touhottaja toi anoppi ja kaikki pitäs tehä niinku hän tekis.. =) No, avautuminen täälläki, huomenna on anoppi tulossa ristiäisiin siivoomaan,iso kiitos hälle avusta, mut suun vois teipata kiinni jo ulko-ovella.

Leenu
 
Viivuska
Moi!

Täällä ainakin viime yö selvitty, yötä kohti alkoi kuume laskemaan, illan huusi välillä ja söi, tosin vähän vaikeasti kun veti aina hepuleita mut kumminki söi. Sitten rauhoittui minun kainaloon kun otin sängyssä oikein likelle ja isi läpytteli välillä pyllylle tai minä. Nyt ei onneksi ole kuumetta eikä tarvis kyllä tullakaan. Nuhaa on taas mut siihen on tippoja ja muita keinoja, mutta tuo kuume.. Itse olen sairastanut korvia vauvasta asti niin ei tartteis meidän pienelle tulla. Eilen lääkärissä punoitti muttei voinut sanoa et ois tulehtunut. Äitini meinas et jos vauva itkee niin voi siitäkin alkaa punoittamaan.. Toivotaan et oli vain sitä. Niin ja neiti nukahti reippaasti ennen puolta yötä ja heräs viideltä puoliunissaan tissille, raasulla oli vähän univelkaa. Toivottavasti tämä tästä nyt niin saatais ne ristiäisetkin lauantain vietettyä. :)
 
Meillä taas eilen illalla itkettiin mahottomat itkut :( Pyry kyllä nukahti kymmenen jälkeen reiluksi puoleksi tunniksi, mutta sitten päätti herätä ja olisi kovasti halunnut seurustella ja lopulta intootu itkemään aiban mahottomasti. Tissillä kävi pariinkin otteeseen, mutta se ei lohduttanut kun hetken. Loppu peleissä kävelin ympäri asuntoa vauva silmät puoli ummessa sylissä, mutta nukahtaahan ei tietenkään voinut :\|
No lopulta yhden aikaan suostui tissille nukahtamaan eikä kyllä tullut mieleenkään yrittää alkaa poikaa siirtämään mihinkään meidän sängystä.
Mutta Onneksi noita ilta huutoja meillä harrastellaan aika harvakseltaan. Tämä oli vasta kolmas kerta kun Pyry moista alkaa harrastelemaan (ja minun puolestani saisi olla viimenenkin). Meinaa nämä pakkaset sotkea hyvää rytmiä mikä opittiin, kun ei poika pääse pitkille päikkäreille ulos ja sekös sitten kiukuttaa illalla kun pienillä unipätkillä on koko päivän mennyt ja illasta jo aivan liian väsynyt.

Miula on anoppiin onneksi ihan hyvät välit. Välillä kyllä meinaa alkaa ärsyttämään kun tulevat käymään ja anoppi alkaa suurinpiirtein ensimmäisenä tiskaamaan, hyvä ettei imuria kaiva kaapista. Ja useasti kantaa meille pussitolkulla pullaa tai vastaavaa :headwall: Tuntuu etteu hänelle (ja miun äidilleni) ole vielä oikein selvinnyt, että kyllä me miehen kanssa osataan ihan itsenäisesti siivota kun onliian likaista ja tehdä ruokaa kun on nälkä =)
Mutta muuten anopin kanssa menee oikein hyvin eikä hän pahemmin puutu meidän elämään ja sotkeudu päätöksiimme.


tinde ja Pyry
 
Kerään hermoni ja aloitan kirjoituksen alusta, hieman tiivistettynä versiona vaan tulee tekstit mitä aiemmin kirjoitin...

:flower: Onnea kaikille nimen saaneille vauvoille! :flower: :heart: Hienoja nimiä olitte antaneet :)

Meillä ristiäiset on vasta 11.3. Silloin pääsee sitten kummit ja kaikki tärkeimmät sukulaiset paikalle. Tiukkaa tekee vaan pitää nimi salassa niin kauan... :whistle:

Meillä nukuttiin viime yönä ekaa kertaa 4h kerrallaan. Klo23-03, jolloin sitten heräs ja valvoi 03-06 ja kuudelta taas nukahti ja nukkui klo10 asti.
Meillä tuo pikku-ukko valvoo päivällä sellaisia 1.5-3h pätkiä ja öisin 3-4h pätkiä. Nuo yövalvomiset sais kyllä olla päivisin... Mutta poika on kova juttelemaan ja hymyilemään öisin, joten hyvin silloinkin jaksaa poikaa katsella.=)

Mulla on tuo maidontulo taas vaan lisääntynyt. Käytän imettäessä sitä maidonkerääjä kuppia toisessa rinnassa ja se on aina ihan täynnä maitoa. Muutenkin ollaan vauvan kanssa yltäpäältä maidossa, kun imetän... Eli täysimetyksellä täällä pärjäillään.

Luin imetyssivuilta, että täysimetyksen ehkäisyteho on 98% ensimmäisen 6kk ajan, jos imetys on lapsentahtista ja imettää vähintään 4h välein, eikä kuukautiset ole alkaneet. Aika hyvä ehkäisyteho, kun vertaa kondomiin jonka teho on 88-97%.
Itse ajattelin kans alkaa syömään niitä minipillereitä. Kortsun käyttö kun ei niin mieluista ole...
Meillähän sänkyhommat aloitettiin jo 2 viikkoa synnytyksestä. Jälkivuotoa vielä oli, mutta kun huolehtii hyvin hygieniasta ja käyttää kortsua niin ei siinä sitten ongelmia tule. Ei maltettu odottaa jälkitarkastukseen asti...Tosin seksiä tulee harrastettua vähemmän, kuin aiemmin. Mulla alkaa olemaan jälkivuoto loppusuoralla ja kun se loppuu kokonaan niin varmaan nuo seksi kerratkin sitten taas lisääntyy ;)

Meillä ois ollut eilen neuvola, mutta kun pakkasta oli -32astetta niin peruin sen. Ensiviikolla sitten uusi yritys...

:flower: :heart: Onnea Maaritille avioitumisen johdosta! :heart: :flower:

Mitäköhän muuta siihen toiseen kirjoittelin, mikä sitten hävis... Noh enpä muista. Täytyy kirjoitella sitten uudestaan, kun muisti palaa :D

Lumiina ja "Ilmari" 5vko
 
Heipodei ja kirpakkaa pakkaspäivää vaan kaikille,ei kyllä tarvi ulos pahemmin lähteä,paitsi autolla kauppaan ja hakemaan ukko kotiin töistä!!!!
Eihän tossa ilmassa muuta vikaa oo kuin tuo hirmunen pakkasmäärä,muutenhan ilma on mitä ihanin kun aurinko paistaa B)

Mulle on iskeny joku kevät intoilu... pitäis kaikkee vaan siivota ja järjestellä ja sisustaa.... mutta ajattelin jos vaikka edes noi petivaattet sais näillä pakkasilla tuuletettua ja vähän noita mattoja pestyä mitkä mahtuu pyykkikoneeseen,samalla tekis sitten kunnon siivouksen niin olis hetken edes siistiä,seuraavan suuremman siivouksen vois sitten tehdä esikoisen kolmevuotis synttäreille toukokuussa =)
No hyvähän se on puhua,katotaan tuunko saamaan mitään aikaseks :p

Nyt toi pikkumies nukkuu,johan se valvoikin puol yhdeksästä asti,mutta saahan sitä valvoa kun on hyvän tuulinen eikä itke kuin nälkäänsä....
Eilis iltakin meni ihan hyvin,millään poju ei olis nukkumaan käyny,ja vähän yritti itkeskellä massuvaivojaan,mutta kun hyvä asento löyty sylissä niin siinä olla möllötteli sitten ja lopulta nukahti ja toin hänet omaan sänkyyn ja pääsin sitten itsekkin yöunille jo 22.50 =) 02.20 meillä syötiin ekan kerran ja sitten toisen kerran 05.15 ja sitten puoliyhdesän aikaan heräiltiin ja mentiin syömään,että ihan kivasti sai taas nukuttua =)
eipä meillä noi yöt oo vaikeita missään vaiheessa oikeastaan ollutkaan,lähinnä illalla on niitä masukitinöitä ja jonkin verran aamusin/päivisin mutta aikas vähän... että kai tästä selviää vaikka itsensä pahimpina hetkinä tuntee tosi surkeeks ja varsinki nyt kun mulla vaan tää flunssa jatkuu ja oon koko ajan puolikuntonen,mutta kaipa tää tästä kesään mennessä ;)

No ristiäiset on sitten sunnuntaina ja vähän kyllä jännitän miten tuo pikku ukko on,mahtaakohan huutaa koko homman ajan,no onneks se ei kestä kun noin 15min. esikoinen oli hiljaa sillon omissa ristiäisissä koko ajan,no hänhän kyllä nukkua posotti,kummia jännitti ihan hirmusesti jos vauva alkaa huutaa niin mitä hän sitten tekee,mutta turhaan jännitti kun kaikki meni erittäin mallikkaasti =) saa nähdä miten tällä kerta.

No eiköhän tässä ollu tälle kerralle,tuun taas kirjottelee joskus kun kerkeen =)

Tuulenviemää&"ossi" 5vk+2pv
 
Aurinkoista pakkaspäivää kaikille!!

Viime kirjotuksesta onkin jo varmaan lähemmäks viikko aikaa, kun päivisin en oo koneelle ehtinyt ja iltaisin en ole enää jaksanut.

Täällä espoossa tällähetkellä pakkasta -16, eli ei onneksi mikään järkyttävän kylmä, mutta ulos ei viitsi kuitenkaan lähteä.

Maanantaina käytiin neuvolassa ja poika painaa tällähetkellä (5,5vko) 4360g ja on 54cm pitkä. Neuvolan täti ei oikein tykännyt mun imetysken lopettamisesta. Sanoi vaan, että luovutan liian helpolla. Ehkä niin, mutta mun mielestä ei ole enää järkeä jatkaa, kun se ei tunnu mukavalta pojasta, eikä musta itestänikään. Lisäksi maitoa ei oikein tahdo edes rinnoista tulla (tuo varmaan osa syyllinen noihin ukkelin rintaraivareihin). Pulloruokinnan ansiosta ukkeli on todella tyytyväinen ja masuvaivatkin ovat nykyään melko vähäisiä. Lisäksi ukkeli nukkuu kuin tukki yönsä ja sen seurauksena äitikin on virkeä päivisin. Meillä siis iltaunille mennään tuossa n.klo 18-19. Ensimmäisen kerran herätään syömään klo.21-22 (tämän syönnin jälkeen painun yleensä itsekkin pehkuihin), toisen kerran syödään klo.3-3-30 ja sitten aamulla herätään kahdeksan aikoihin ja syönnin jälkeen nukhdetaan yleensä vielä pariksi tunniksi. Päivisin poika jaksaa valvoa n.1,5h kerrallaan ja sitten taas nukutaan n.1-2h.

Täällä ollaan sänkypuuhia kokeiltu pariin otteeseen varovasti :whistle: ajattelin ensin odottaa jälkitarkastukseen asti, mutta kun tuo jälkivuotokin loppui jo pari viikkoa sitten ja paikat ei tunnu kipeiltä, niin päätettiin kokeilla. =)

Osakestoilua ollaan täälläkin harrastetu n.viikon verran. Öisin vielä käytetään kertiksiä ja samoten jos lähdetään liiketeeseen, mutta muuten kotona päivisin kestoillaan.

noista maitomääristä. Meilläkin menee kerrallaan sellaset 120ml (syödään 2-3h välein)korviketta. Illalla ja yöllä saattaa syödä välillä 150ml. Tosin syöntivälitkin on silloin pidempiä.

Mitäs muuta minulla vielä oli....

Ainiin, viivuskan perheelle jaksamista flunssan kanssa. toivottavasti pikkuinen paranee pian :hug:

Niin ja tuohon anoppiasiaan... Meillä on myös ihan hyvät välit anopin kanssa. Välillä muakin ärsyttää sen ainaiset "vinkit", miten hän on toiminut lapsiensa kanssa (mm. "saunaan viet pojan sitten heti kuukauden iässä"). Mutta on niistä neuvoista ollut muutamista ihan hyötyäkin...

Äh, nyt tuli kyllä taas niin pitkä sepustus ja pinnasängystäkin kuuluu ähinää, että eiköhän tämä riitä tälläerää :wave:

Nelly ja "Jaakko"

niin onnitteut vielä uusille nimen saaneille ja Maaritlle onnea avioitumisen johdosta :flower:
 
heipati hei vaan kaikille....ja mukavaa pakkaspäivää täältä pohjanmaalta! meillä menee aminkaa hyvin ja poika on tyytyväinen vaikka maha ei vieläkään toimi kunnolla....mulla on sellanen itsestään keinuttva sitteri ja amin tykkää kyllä olla siinä ja näin jää aikaa muillekkin lapsille ja koti hommille vaikka välistä vanhin lapsista on pojankaa tosipaljon :) :flower: tosi suuri apu äidille!!!!jos teitä tosissaan kiinnostaa se tapaaminen niin pitäs selvittää et ketkä haluaa tavata ja se mistä päin kukin on et tietäis missä vois tavata et jokaisella suurinpirtei yhtä pitkä matka :wave: :) loppu pelissä toi aika menee tosi nopiaa ku aattelee et vasta oltiin tuolla odotus puolella ja nyt jo kirjoitelaan et miten vaavinkaa menee :LOL: on se niin lutusta!!!voikaa hyvin ja toivottavasti nähtäis :wave: :hug: :wave:
 

Poika on nukkunut tänään melkeen koko päivän. Pari kertaa vain herännyt syömään ja vaipanvaihdolle. Harvinaista! Sainpa silitettyä ja ripustettua kevätverhot keittiöön ja olkkariin, ilmoitettua pojan siihen B-hepatiittirokotukseen ja soitettua leipomoon ristiäistarjoiluista =) ..ja surffailtua netissä B)

Mun anoppi on aivan ihana! Tarjoaa auliisti apuaan, mutta ei tyrkytä sitä eikä koskaan tule kylään ilmoittamatta. Synnytyksen jälkeen hän teki meille ruokia ja kävi vaan pikaisesti ovella tuomassa ne, ettei häiritse. Siinä vaiheessa en olisi itse jaksanut kokata mitään ja kiitos anopin; mieskin sai näin välillä vapaata ruuanlaitosta. Anoppi myös tuo vauvalle ihania vaatteita ja lainaa ristiäisiin astiastoa, pöytäliinan, jne. Hän myös hyväksyy mukisematta kestovaippailuni.. toisin kuin oma äitini, joka väkisin ostelee meille kertakäyttövaippoja. Siinä vaiheessa kun vauvalla oli vatsavaivat pahimmillaan, nukkumisesta sai vain haaveilla ja mieli oli maassa, mua kyllä ärsytti suunnattomasti, kun anoppi jatkuvasti hoki miten ihanaa vauvanhoito on :whistle:

Meillä ei oo sekstailua vieläkään aloitettu. Mies on pientä vonkaamista lukuun ottamatta odottanut kärsivällisesti. Nyt alkaa jälkivuoto loppua, joten ehkä niihin petipuuhiin voi kohta ryhtyä. Paikat tuntuu olevan kunnossa, mutta jännittää vähän miten se epparihaava kestää. Lääkärintarkastus on vasta tämän kuun lopussa.

Huomenna iltapäivällä pitäisi uskaltautua ulos vauvan kanssa neuvolakäynnille. Onneks sinne on vaan kilometrin matka ja tänne Vantaalle ennustettu "vain" 15 astetta pakkasta. Mitäköhän tuolle pojalle puen päälle, että tarkenee. Mitä te muut olette vauvalle pukeneet päälle tuommoisella pakkasella ulos mentäessä?

Krissie ja poika 5 vko 2 pv
 
Täälläkin pakkasta 26 astetta et sisällä pysytään :/ Eipä tuota nuhanenää kehtais muutenkaan viedä ulos, mutta jos sitten ens viikolla päästäis...

Lassi makoilee lattialla ja on ihan tohkeissaan kun laitoin sille tuommosen lelukaaren missä on erivärisiä ja heliseviä juttuja. Kädet ja jalat vispaa ja joka kerta kun osuu johonkin niin kuuluu kiva kilinä ja sitten vasta innostutaankin :) Lassi ei viihtyis millään mahallaan, mutta koitan pitää joka päivä vähän aikaa että vahvistuis niska... Ressukka ei ymmärrä millään että jos väsyttää niin päätä voi kääntää sivulle -alkaa vaan hinkkaamaan nokkaa vilttiin ja ähisemään :)
Tympeetä vaan kun meillä vetää lattialla ihan hirveesti niin ei kehtaa pitää Lassia tuolla kauaa ettei vilustu...

Kestoilijat: Käytättekö harsoja vai sellaisia valmiita sisävaippoja? Mä en käsitä miten tuon harson saa järkevästi tuon kuorivaipan sisälle kun se kolmiotaittelu ei pysy paikoillaan ollenkaan eikä tunnu yhtään varmalta ja jos taittelee putkiloksi niin sitten se harso menee niskasta kaulaan et Lassi taitaa olla vähän liian pieni siihen :) Mä oon monta kertaa yrittäny laittaa kestovaippaa mutta en vaan saa sitä omasta mielestä tarpeeksi hyvin että pitäiskin jotain ja laitankin sitten taas kertakäyttövaipan...

No nyt alkaa lelukaari tympimään eikä oo enää hauskaa :)

pimmi + Lassi
 
Meillä on ihan valmiita sisävaippoja mutta niitä käytetään ilman kuorta (eli päästävät suhteellisen helposti läpi, mutta ei se tässä kotosalla haittaa kun kuitenkin "kyttää" poikaa muutenkin kokoajan) ja sitten kuorivaipan kanssa harsoa taiteltuna pötkyläksi. Tosin tuo meidän ukko oli viikko sitte jo yli 6,5 kg painava, että hälle menee nuo M koon vaipat.
 
huomenta!
Mä vihdoin jaksoin eilen alottaa osakestoilun! Koko päivä mentiin kestoilla :saint:
Mä käytän sideharsoa, ihan kolmiotaitoksena, ja näpsyllä kiinni. Päälle villahousut. Hyvin toimii, mieskin kokeili ja osas laittaa hienosti vaipan. Kyllä tää tästä, vielä kun jaksais ommella muutaman sisävaipan niin vois harkita et alkais täyskestoilee. Toisaalta, just ostettiin tarjouksesta vaippoja, niin ne täytyy käyttää pois.
Mä taas ehdin jo innostua, että jälkivuoto ois ohi. Pari päivää meni ilman vuotoja, ja eilen sit taas alko :headwall: tiputtelua vaan, mutta silti. Edellisten lasten jälkeen on ollu kolme viikkoa jälkivuotoa, ja sit menkat. No, kyl kai tää joskus loppuu.
Ronya viihtyy ihan kivasti lattialla, eilen se käänty vatsalta selälleen. Mä luulen kyllä et se oli puhdas vahinko, mutta silti. Ihanaa kun joka päivä on jotain uutta, ainakin uus ilme jos ei muuta.
Viime yö meni pikkasen lörinäks. Ensin Ronya heräs kitisemään yheksän jälkeen, ja otin sen syliin. Hieroin masua, ja kas, vaippa turahti täyteen kakkaa. No, sit pidin sitä hetken sylissä, vaikka se jo nukku, ei vaan raaskinu laskee poiskaan. Ja säikähdin kun se alko nykimään siinä mun sylissä. No, tutti kun putos pois suusta niin selvis et se vaan nauraa :LOL: unissaan. Mahto helpottaa ku sai kakattua.
Juu, en sit saanu unta ku vasta 12 aikaan. Kahelta Ronya heräs, ja söi, sai yskäkohtauksen ja puklas oikein taidokkaasti.. Vaihdettiin vaatteet, ja laitoin sen takas nukkumaan, ei se sit syöny ku 50mll, ja siitäkin puolet tuli ulos. Ja sit herättiin viideltä, enkä mä saanu enää unta. Jos se ois nukkunu vartin pidempään, ois mies ehtiny töistä kotiin ja mä oisin voinu nukkua. Nyt en enää vaan saanu unta.
Eilen oli kyllä ihmeellinen päivä, Ronya nukku melkein koko päivän. Kai se kasvaa, ja tarvii enemmmän unta. Jännää vaan et se nukkuu noin paljon, ku yleensä masu on pitänyt sitä hereillä, ja muutenkin se on möllöttäny pystyssä. Mut ei nyt.
Jos lopettais tän romaanin, ennenku venyy liian pitkäks. Oli taas olevinaan niin paljon asiaa... :whistle:
Mahza ja Ronya
 
Moe!
Miten teillä matkustaa vauva autossa?Meillä ukko on kaukalossa,jota on minun mielestä tosi työläs kuljettaa ja pistää aina turvavyöhön. Onko näin pienelle jotaki säädettävää turvaistuinta,edellytyksenä tietenki et selkä olis vielä menosuuntaan päin? Jostaki joskus luulen kuulleeni et olis joku semmonen istuin mitä vois käyttää ihan pienillekki mut en nyt mistään löydä tietoa,tosin en kyllä osaa hirveesti nettiä käyttääkkään.
Meillä menny mukavasti,nyt ukko nukkuu jo neljän tunnin pätkiä yöllä :p Eiköhän se tästä...
Tänään kävin labrassa ja sielä oli semmonen mukava pappa joka porisi et hänen ensimmäinen lapsi huusi päivät ja yöt neljään kuukauteen asti.Olivat käyneet lääkärissä ja lääkäri oli sanonu et kyllä se joskus lopettaa,sitte ku on saanu itkut itkettyä :eek: onkohan silloin tiedetty et on olemassa koliikki mietin itekseni mutten sanonu mittään.Huh,mie olisin ollu ihan sekoamispisteessä jos itkun syytä ei tietäs :eek:
No juu,pitää alkaa nauttimaan päiväkahvista ku meijän vara-pappa sai nukutettua ukon sillä aikaa ku olin pistettävänä :D
 
oon iteki miettiny ,et miten hankalaa turvakaukalon lans on liikkua.Kädet kipeenä kannat.
meillä Effi neiti nukkuu yleensä automatkoilla ja rauhoittuu.

tänään oli itkua ,kun papalla hoidossa ,kun mulla jälkitarkastus .
pappa parka oli unhoitellut royhyt ja cuplatonit antaa..mut nyt rauha maas.

anopeista puheenollen ...ennen oltiin vain pakollisesti tekemisissä.joulut synttärit ym,ja yhteenkin otettu monesti.mut nykyään viimeset 3 tai 4 vuotta ollaan jotenkin kai opittu toisiamme sietämään.
Ja on apua ollut kun tarvetta.

pittääpi lopetella...

 
Viivuska
Onhan tuo vähän työläs tuo turvakaukalo, mutta meillä ainakin ehkä paras vaihtoehto.. Eihän tuo kaukalo kauaa edes mene kun pitää vaihtaa turvaistuimeen kun kasvaa niin joutuin.

Täällä onneksi vielä ainakin toistaiseksi pärjätty flunssan kanssa ihan kotona. Kuumetta ei ole ollut (eikä edelleenkään tarvis ees nousta enää, paha itselläkin katsoa kun toinen on niin pipi..) Henki rohisee välillä pikkasen kun limaa kertyy mut pitää käyttä tippoja ja sängynpäätyä nostettua, vois kokeilla sitä "kylppärikuumahöyryhengitystäkin" :D

Lauantaina ois tosiaan ristiäiset ja papille soitettiin tänään vielä niin olipa merkannut allakkaansa et ristiäiset ois vasta 10.3 :eek: Mutta, onneksi onnistui muuttamaan takaisin samalle päivää eli ylihuomiselle mut kaks tuntia myöhempään.. Eipä se oikeastaa varmaa haittaa niin ompahan aikaa valmistella aamu ja päivä paremmin eikä tulis neitinkään kanssa niin kiirettä kun pidetää juhlat anoppilassa ja mennää itsekin sinne vasta aamulla sinne sitten. Ihanasti anoppi järjestää ristiäisiä kyllä, meiltä kyselee mitä halutaan sinne ja nämä tekee sitten vaan kaikki :ashamed: Mut ihan kiva kun neitikin sairastellut, että saa keskittyä itse ihan neitiin vain sitten.

Niin ja kiitos teille ihanille jotka huolehditte meistä kun neiti oli/on pipinä. Mukava tietää, että ollaan hengessä mukana kun vastustaa, mutta jospas se tästä tosiaan nyt alkaisi sujumaan.

-Viivuska ja Neiti 7vko1vrk-
 
onkohan mulle tulossa rintatulehdus? eilen aamulla oli lämpöä joka iltaa kohden nousi melkein 39 asteeseen.- nyt kumminki ihan ok olo.-- niin tuo vasen tissi on yhestä kohtaa arka.. ei tunnu mitään paisetta ainakaan vielä-- onko kellään kokemusta?? muuten voidaan hyvin ja ihanasti netta nukkui 4 tunnin pätkiä läpi yön.. ku päivisin on kova valvomaan.. oli valveilla 18-24.. ja sitä ennen nukkui vaan pari tuntia.. kyl meidän neiti valvoo enemmän ku pitäis ja si ollaan välillä niin huonolla tuulella että..


Pia & Netta 6vko
 
No niin.. Jospas sitä kerkeäis kirjottamaan jotain. Olen kyllä käyny lukemassa teidän juttuja, muttei muka ole ollu aikaa kirjottaa.

Onnea kaikille hienoista nimistä ja Maaritille onnea naimisiin menon johdosta :flower: :flower:

Katsotaan muistanko kirjottaa kaikki mitä aioin, mutta yritetään..
Käytiin viime viikon perjantaina 1kk neuvolassa ja neiti painoi 4620g ja oli 54cm pitkä. Typy oli oikein reippaana ja nosteli masullaan ollessa päätä niin komeasti, neuvolatäti sanoi ettei tarttis vielä ihan niin reippaasti nostella :LOL:

Meillä nukutaan hyvin, aikaisemmin nukuttiin 2-4 tuntia kerralla yöunia ja päivällä 1-3 tuntia. Nyt oltiin sunnuntaista tiistaihin miehen mukana rekalla reissussa ja typy tykkäs ihan kympillä. Eka yönä nukku 7 tuntia :D Kyllä oli äiti ihmeissään ja nyt kotonaki on nukkunu 4-6 tuntia ensiksi ja sitte 2-3 tuntia. Nukkumaan mennään 22-23 ja aamulla noustaan ylös 9-10 aikaan. Päivällä valvotaan erittäin vaihtelevasti kerralla. Mutta pisin valvomis jakso painottuu iltaan.

Meillä syödään päivällä parin tunnin välein, riipuen unista ja sitte saatetaan tankata pitkään, välillä taukoa ja sitte syödään taas. Ennen nukkumaan menoa annan lisämaitoa jonku 100ml, riippuu vähän miten tissistä on tullu maitoa. Välillä on sellanen olo et maito loppuu tisseistä kokonaan, mutta on ainaki toistaseksi riittäny päivällä. Mutta typy osaa onneksi hyvin syödä myös pullosta.

Tänään mun piti lähtä viemään autoa huoltoon ja typyn setä tuli piiaksi (ei ollu aikasemmin ollu) että saan vietyä auton. Mies on reissussa niin ei ollu kotona. No neiti jäi nukkumaan ja luulin et nukkuu sen aikaa et käyn viemässä sen auton ku ei sinne kovin pitkä matka ollu. Ei ollu menny kauaa siitä ku olin lähteny niin eiköhän neiti ollu heränny ja ruvennu huutamaan täyttä huutoa. Setä raukka oli ihan hepakoissa, olin kyllä hyvin ohjeistanu maidon lämmityksessä ja ym. No miun piti sitte palata takasin kun ei neiti ollu rauhottunu. :LOL: Ei taida setä tulla ihan heti piiaksi, sillä oli ihan hikiä pukannu :D No kaveri sitten vei auton huoltoon.

Anopin kanssa on ihan hyvät välit. Välillä hieman otetaan yhteen, mutta asiat on aina sovittu. Ei tuppaa liikaa vaikka asuu kilometrin päässä meistä. Siellä me vietetään sitten ristiäisetki ja anoppi on luvannu auttaa. Appiukko on myös aivan ihana. Et en kyllä olisi parempia appivanhempia saada vaikka välillä ottaakin päähän. :D :heart:

Mulla on loppunu jälkivuoto ja eihän me maltettu oottaa jälkitarkastukseen vaan petipuuhia kokeiltiin. Tosi varovasti kokeiltiin, eikä se pahalle tuntunu, mut ei vielä kaikkein parhaimmallekkaan :D
Mulla on jälkitarkastus 22.2.

Me ollaan aateltu ottaa se rota-rokote kaiken varalta vaikkei ole isompia niitä pöpöjä kantamassa kouluista tai päväkodeista. On se kivempi olla kokematta se tauti.

Jos Pimmi viittit laittaa tohon listaan et me ollaan Haukiputaalta.

Laitoin profiiliin tänään otetun kuvan, typy on siinä 1kk 3pvä.


Maria ja Typy
 
Tervehdys kaikille, tänne joskus alkuun ilmoittauduinkin jo mutta eipä oo jaksanut pahemmin kirjoitella vaikka kaikki pojun kanssa hyvin on mennytkin. Lukenut muiden kirjoituksia kyllä olen jonkunverran.

Ensiksikin onnittelut kaikille ihanista nimistä ja naimisiin menneille.

Sitten jos vähän kertoilisi ja vastailisi kysymyksiin...
neuvolakäynti oli nyt tiistaina, pojalla silloin ikää 5vko ja 2pv. Paino oli nyt noussut (3095g) 3920g ja pituus (50cm) 54cm. Hyvin maito maistuu ja on tullutkin niin että välillä lypsän ja isä antaa pullosta. Muutenkin tosiaan kaikki mennyt hyvin ja poju ollut ihan terve pikkuista flunssaa lukuunottamatta.
Ite välillä ollut vähän väsynyt, mutta onneksi mies on kotona ja tosiaan pullosta antaa välillä maitoa ja koittaa patistaa muakin nukkumaan.

Tänään sain itestä ekan kerran niinpaljon irti että kestoilua koitettiin, harso ja villikset oli käytössä ja hyvin toimi. Muutamia kuoria on odottamassa että poika kasvaa vähän vielä ja nauhavaipat pesin tänään että ehkä huomenna päästään koittamaan. Samoin kantoliinaa koitin tänään ja kyllähän poika siinä nukkuikin. Pahemmin ei ole tarvinut edes ajatella liinaa kun sitterissä tuo viihtyy hyvin ja nukkuukin siinä päivisin.
Iltaisin vähän onkin sitten uni-itkua ollut eikä mikään tahdo kelvata silloin. Yleensä n 24-01 päästään lopulta nukkumaan ja kun nukahtaa niin nukkuukin hyvin sitten ja herää parikertaa syömään jonka jälkeen nukahtaa heti takaisin.

Meillä käytössä gracon autobaby-kaukalo jalustalla. Kyllähän tuokin tietysti painaa, mutta ihana kun ei tarvitse jokakerta turvavöiden kanssa autossa taistella ja kun meillä on siihen myös ne matkarattaat niin on helppo kaupassakin lykkäillä niissä eikä herää kun irroittelisi kaukalosta tai miettisi mahtuuko kaukalo kauppakärryihin.

Meillä anoppi asuu tuossa ihan liki mutta ihan hyvin tultu toimeen, välillä tietty ärsyttää jokin mutta niinhän se aina varmaankin.

Ristiäiset on 25.2 ja kaikki alkaa olemaan sen suhteen kunnossa. mun äiti ja miehen isäpuoli hoitaa tarjottavat niin ei tarvitse itse ressailla sellaisilla onneksi.

Jälkitarkastus on vasta ensikuun alulla, vuoto ollut nyt hetken poissa jo ja varovasti muutamia kertoja kyllä jo petipuuhia koitettu. Pari tikkiä vielä on mutta eivätpä ne ole haitannut.

Tännekin tuli kutsu b-hepatiittirokotustutkimukseen ja ajateltiin osallistua. Saa loppuiäksi suojan ja nyt kun sen ilmaiseksi saa. Nykyään kun ei tiedä mitä sattuu missäkin ja itselläkin ihan ammatinkin puolesta se on ja onhan se hyvä jos aikoo matkustellakin.

Mutta nyt lopettelen tämän romaanin ja yritän vähän useammin jaksaa itsekin kirjoitella.

Hyviä vointeja kaikille

Elviiratar ja "Tarmo"
 

Yhteistyössä