* JOULUNTÄHDET 2006 *

Me välillä livetään perhepetiin jos äiti sattuu sopivasti nukahtamaan yösyönillä =)
Mutta pääasiallisesti vauva kyllä nukkuu omassa sängyssään. Muutomia öitä ollaan tosiaan kaikki nukuttu meidän sängyssä, mutta ilmeisesti minä ja mies ollaan totuttu liian hyvään ja jos vauva vielä vieressä nukkuu niin alkaa olemaan liian ahdasta meidän 120cm leveässä pedissä.

Meillä masuvaivoihin auttoi Rela tipat. Tosin nyt ukkeli on alkakut piereskelemään TODELLA kamalan pahan hajuisia pieruja :x Vaikka mielummin hieman hajuhaittoja meille kun mahavaivoja vauvalle =)

Kertokaapas sitten hyviä vinkkejä kuinka tuon ukkelin vuorokausirytmiä voisi pikkuisen rustailla uuteen kuosiin kun miehelläkin alkaa taas koulu että hän ei kamalasti kerkiäisi öitä valvoa pojan kanssa. Ja kuinka hienovaraisesti vihjata vauvalle että "olet pieni kamalan väsynyt, nyt silmät kiinni ja unten maille"... tuo nukahtaminen kun tuntuu välillä olevan hieman hankalaa...


tinde ja Sintti
 
Viivuska
Mää oon jo monta kertaa alkanut rustaamaan tänne tuota synnytyskertomusta mut aina tulee kummasti keskeytys niin jospa nyt onnistus :D

Eli laskettu aika oli ja meni 10.12 ja sitten tiistai-iltana 19.12 n. klo 21 alkoi taas kerran supistelemaan enkä noteerannut niitä juuri mitenkään, hieman olin varppeisillani kun koko päivän oli ollut sellainen erilainen olo, aavistelin et josko tulis tänää lähtö.. Noh, supisteli aika säännöllisesti mut melko kivuttomasti sinne puoleenyöhön asti, ehkä vähän yli ja sit alkoi muuttumaan niin kipeiksi ettei voinut enää ajatellakaan nukkumista (en nukkunut tuona yönä yhtään silmällistäkään), ja n. puol kahden paikkeilla menin herättämään miehen et josko lähettäs näytille ainakin. Joskus ennen kolmea oltii synnärillä jossa oli kiva täti vastassa joka kysy et supisteleeko, minä vaan et "joo". Supistuksia tuli n. 5-10 minuutin välein JO sieltä ilta yhdeksästä asti. Noh, täti pisti siinä siihen käyrään ja tutkisteltiin ja ooteltiin, sit siinä pyörähti joku lääkäri tms. kattomas sitä käyrää ja tuumas et synnytys on käynnissä.

Katottii miehen kans epäuskoisena toisiamme et nytkö se on menoa :heart: Täti kokeili paikat ja ne oli reilusti kahdelle sormelle auki, sit karvojen ajelut ja perähuuhtelu (mikä ei ollut herkkua kun piti istua pöntöllä samalla kun supisteli niiiiin kipeetä), miestä ois naurattanu sielä oven takana kun oli kivat rapapyssyäänet kuulunu sieltä vessasta :whistle: Muttei ollut uskaltanu nauraa kuitenkaa kun oli se täti sen kans siinä samassa huoneessa :D

Sitten sairaalakamppeet päälle ja synnytyssaliin. Koko ajan oli sellainen uskomaton ja odottava olo et nytkö tämä tapahtuu ja tällaistako tämä on.

Salissa istuin kiikkustuolissa jonku aikaa ja pikkuhiljaa alkoi tulee niin kipeitä supistuksia et itkua melkein väännettiin ja ei pystyny enää olemaan niin klo 7.20 oli laitettu sit epiduraalipuudutus ja sen jälkee puhkaistiin kalvot ja laitettii se valvontalaite, paikat oli tällöin auki 4cm. Piti säikähtää kun sikiön sydänäänet alkoi laskemaan parissa otteessa ja joutuivat ottamaan vauvalta hapetusarvot jotka onneksi oli normaaleja, vauvalla oli napanuora kaulan ympärillä niin johtui vissii siitä. Happiviikset piti olla välillä mulla. Klo 8.45 katetroitiin kun puudutuksen läpi tuntu kamala pissahätä. Ja puudutus alko pikkuhiljaa heikkenemään eikä kipupumppuun enää lisäilty puudutetta et tuntee ponnistaa sitten joten supistukset alkoi tuntumaan taas aika kipeinä (ne supparit tuntu sellaisena paineena koko puudutuksen ajan tuolla häntäluun paikkeilla ja se lääkäri sanoi et se pitääkin tuntua ettei niitä supistuksia ihan kokonaa saa pois yleensä).

Kohdunsuu oli täysin auki klo 9.45 enkä saanu silti vielä heti ponnistaa. Ensin ponnisteltiin passiivisesti kyljellään klo 10.00 ja aktiivinen ponnistelu aloitettii klo 10.30 ja ja tuohon raporttiin kirjattu et "ponnistelee hyvin" (itestä tuntui ettei se asia etene olleskaa niin olinkin ihan yllättynyt sitten) ja tyttö syntyi maailmaan klo 10.49 ja sitten tulikin itku kun nähtii miehen kans pieni kultamuru eka kertaa. Sain vauvan rinnalle ja ah sitä onnea ja tunteiden myllerrystä :heart: Isi leikkas napanuoran ja sai kylvettääkin vauvan :)

Mies oli tosi suuri apu, oli tukena koko ajan ja ponnistusvaiheessa hengästyi itsekin minun mukana ja kuskas mulle vettä kun oli kamala jano koko ajan. Sitten pääsin suihkuun ja saatii synttärikahvit ja sitte lapsivuodeosastolle. Kolme yötä oltii laitoksella ja päästii jouluksi kotiin.

Niin ja jotain minä huutelin ja karjuin aina välillä, varsinkin ponnistusvaiheessa karjuin jotain et tulee kait sieltä ***vetin iso #&%?$!* :LOL: Mut ei sieltä tullutkaan kuin ihana vauva. Mies oli nähny (kun kuskas sitä vettä mulle) kun vauvan pää oli melkein kokonaa ulkona ja ne oli eka joutunu vetää sen napanuoran siitä vauvan pään yli, oli ollut hurjan näköistä mut vauvan parhaaksihan se oli. Mulla oli koko synnytyksen ajan aivan ihana opiskelijatyttö joka oli miehen lisäksi tosi iso apu ja tuki.

Mulla repes väliliha ja jotain emättimen reunoja ja tikkejä tuli mut pikkuhiljaa alkaa nekin paranemaan. Kaiken kaikkiaan jäi tosi positiivisena mieleen tämä synnytys ainakin, tulevistahan ei voi tietää mut onneksi tämä meni nyt hyvin ainakin.

Tässä nyt suurin piirtein tämä tarina. Lisäilen myöhemmin jos hoksaan jotain. Niin ja vauvan paino ja pituus oli 48,5cm ja 3475g ja pään ympärys 33cm.

Vauva-arki alkanut ihan hyvin (äidin tunteiluja lukuunottamatta, välillä naurattaa ja välillä itkettää). Tänään oltu tasan kaks viikkoo kotona ja neuvolatäti kävi tiistaina ja vauva oli kasvanu hyvin, paino oli noussu tasan neljään kiloon.

Täällä on kans jotain ihme unitaisteluita neitillä, nukahtais vaan tissille ja senki jälkee aina uni rauhatonta, mut sitten kun nukkuu niin parhaimmillaan nukkuu 4-5 tuntia putkeen. Maito riittää ihan hyvin mut välillä pitää antaa korviketta lisäksi. Ja perhepetiä harrastetaan myös välillä, vaunuissakin nukutaa välil, kummassakin mummulassa käyty kylässä yhesti ja ulkona yhesti.

Äitiä ja isiä vähän väsyttää mut kyl se tästä päivä kerrallaan!!!!

-Viivi ja PikkuViivi 2vko 3vrk-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 16:43 tindepekkaperkele kirjoitti:
Me välillä livetään perhepetiin jos äiti sattuu sopivasti nukahtamaan yösyönillä =)
Mutta pääasiallisesti vauva kyllä nukkuu omassa sängyssään. Muutomia öitä ollaan tosiaan kaikki nukuttu meidän sängyssä, mutta ilmeisesti minä ja mies ollaan totuttu liian hyvään ja jos vauva vielä vieressä nukkuu niin alkaa olemaan liian ahdasta meidän 120cm leveässä pedissä.

Meillä masuvaivoihin auttoi Rela tipat. Tosin nyt ukkeli on alkakut piereskelemään TODELLA kamalan pahan hajuisia pieruja :x Vaikka mielummin hieman hajuhaittoja meille kun mahavaivoja vauvalle =)

Kertokaapas sitten hyviä vinkkejä kuinka tuon ukkelin vuorokausirytmiä voisi pikkuisen rustailla uuteen kuosiin kun miehelläkin alkaa taas koulu että hän ei kamalasti kerkiäisi öitä valvoa pojan kanssa. Ja kuinka hienovaraisesti vihjata vauvalle että "olet pieni kamalan väsynyt, nyt silmät kiinni ja unten maille"... tuo nukahtaminen kun tuntuu välillä olevan hieman hankalaa...


tinde ja Sintti
miksi et valvo itse vaan miehesi :whistle: joutuu ne muutkin äidit valvomaan sekä päivällä että yöllä ;)
 
:wave: Taas kertoilen kuulumisia, kun ei ole pitkään aikaan tullut kirjoiteltua... :) Meillä tyty on siis nyt jo 2vko ja meillä on nyt vähän yöt takkuillut, kun tyty on nyt alussa nukkunut tosi hyvin, niin nyt me herätään useammin tissille, tai muuten vaan kitisemään. Rauhoittuu joko tissille tai sitten kun ottaa vähäksi aikaa ihan lähelle itseään ja pitää "tiukasti" kiinni. Meillä vauva nukkuu ihan pinniksessä joka on tossa meidän sängyn vieressä niin saan nopeasti vauvan tissille ettei isoveikat herää toisessa huoneessa ja isi siinä vieressä.

Meillä päivät menee hyvin, käydään jo ulkona, tosin vauvalla on aina podi (pitkä hihanen) ja sukkikset , kollari paita ja housut ja villa puku ja sitten toppa haalari, sekä tietysti tumput, kypärä myssy ja toppahattu ja sitten laitan vauvan vielä vaunuihin lämpimään "makupussiin", eikä ole ollut vauvalla kylmä eikä kuuma, ihan sopiva. Isoveikat ei ole vauvalle osoittanut mustasukkaisuutta mutta välillä isille ja äitille pitää mustistella, mutta ikinäei vauvalle :)

Me ajateltiin pitää ristiäiset jo 1.2-07 ja nimeä ei olla vielä päätetty, ollaan kyllä mietitty, mutta yhteis ymmärrykseen ei olla vielä päästy :D

Eli meillä tosiaan hyvin mennyt eikä minulla ole VIELÄ mitään "valittamista" :D


- MoMLoVeSoN, Jonne&Jesse 2v ja tyty 2vko :heart:
 
Pitkästä aikaa ehdin kirjoitella ja tälle puolelle vissiin ekaa kertaa.Olen kyllä yrittänyt käydä lueskelemassa juttuja...jos nyt yritän lyhyesti raapustaa synnytyksestä.

Eli meille syntyi poika 26.11.2006 klo 19.02, raskausviikolla 39+1.

Tiistaina alkoi limatulppaa pikku hiljaa valua ulos ja loppuviikosta iltaisin supistella ja lauantain ja sunnuntain välisenä yönä alkoi sitten supistella oikeasti.Aamulla niitä tuli jo 2-3 minuutin välein, mutta olivat kuitenkin siedettäviä.Kävin suihkussa ja vähän rauhoittuivat, mutta tulivat suht säännöllisesti ja tiheästi kuitenkin.No päätettiin, että lähdetään ainakin käymään sairaalassa näytillä, kun ei yhtään tiennyt mikä on alapään tilanne ja monta tuntia oli jo supistellut.Supistukset rauhoittuivat autossa ja sairaalaan kun n. klo 9.30 päästiin niin niitä tuli entistä harvemmin :headwall: Kohdun suun tilanne kuitenkin tutkittiin ja olin 4-5 cm auki.Vauva ei ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt.Mietittiin, että lähdenkö vielä kotiin :eek: , kun supistukset olivat muuttuneet epäsäännöllisiksi ja tulivat välillä 10 min. välein.No ei lähdetty kuitenkaan vaan mentiin kävelemään ulos ja kahvioon käymään.Supistuksia alkoi taas tulla tiheämmin, mutta epäsäännöllisesti.Käyrillä olin välillä ja uusi sisätutkimus tehtiin noin klo 14.15 ja kohdunsuu auki 5-6 cm. Klo 15.30 kohdunsuu auki 7 cm, mutta vauva ei edelleenkään ollut laskeutunut ja kiinnittynyt ja sitten vielä väläyteltiin vaihtoehtoa, että synnytys ei olisikaan käynnissä :eek: .No päästiin kuitenkin tässä vaiheessa synnytyshuoneeseen ja neljän aikaan aloitin ilokaasun hönkäilyn.Loistoainetta ja hauskaakin oli :whistle: . Klo 17.50 sain epiduraalin, joka auttoi jonkin verran ja 18.30 puhkaistiin kalvot ja 18.45 alkoi ponnistusvaihe ja 19.02 syntyi poika käsi poskella 3785 g, 51 cm ja pää 37 cm.Eli loppu menikin sitten suht nopeasti, vaikka alkuun oli niin hitaan puoleista.Synnytyksen kesto oli siis noin 12 tuntia ja ponnitusvaihe noin 15 min.Ja siksi näin pitkä synnytys, vaikka toinen lapsi kyseessä, kun vauva ei ollut laskeutunut eikä kiinnittynyt(kuten ei esikkokaan, kesto 17 tuntia), eikä aiheittanut tarpeeksi säännöllisiä ja napakoita supistuksia ja avannut kohdunsuuta ripeämmin.Traumoja ei jäänyt, vaikka jäi kivuliaammat muistot kuin ekasta, mutta toisaalta sitä tiesi mihin joutuu ja osasi ponnistaakin ihan eri tavalla.Muutama tikki jouduttiin repeämiin laittamaan, mutta paranivat tosi pian.

Nyt poika siis 6 viikkoa jo vanha ja kasvanut tosi hienosti.Viime viikolla neuvolan punnituksessa jo 5 kg.Ensimmäiset hymyt ollaan saatu ja jutellakin yrittää.Noin kahden tunnin välein syö sekä päivällä että yöllä, joten äidin univelka myös kasvanut :/Onneksi syö kuitenkin nopeasti 5-10 min. ja maitoa tulee paljon. Ensimmäinen nuhakin jo kiusannut vauvaa, mutta muuten mennyt mukavasti.Ja ristiäisiä vietetään 14.1. eli ensi viikonloppuna.

Oliskohan tässä kaikki tällä kertaa...

Mulperi ja Uuno 6 viikkoa
 
Tinde Menikö monta päivää ennenku relat alko vaikuttaa?Meillä on aloitettu rela tipat ja tuntuu et vaivat vain pahentunu :eek:

Cuplaton menee ja Jekovit, relan ja jekovitin aloitin yhtäaikaa. Huomenna aijonki kokeilla "tipatonta päivää" :LOL: ja olen antamatta relaa tai jekovittia, pitää sitte maanantaina alottaa toinen (en vain tiiä vielä kumpi) varovasti ja seurata et mistä ne vaivat oikein tulee. Tuntuu ettei ennää meinaa jaksaa ku ukko vain koko ajan kätisee tai huutaa :(
Onko kellään kokemusta disflatyl nimisestä lääkkeestä? On kuulemma Cuplatonia vastaava lääke, mietin pitäiskö sitten sitäkin vielä kokeilla Cuplatonin tilalle.

No joh,häätyy alkaa pistää nukkuu,jos sitä sais ees pari tuntia nukuttua ni taas jaksais

:D :D

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.01.2007 klo 19:29 mamma kirjoitti:
miksi et valvo itse vaan miehesi :whistle: joutuu ne muutkin äidit valvomaan sekä päivällä että yöllä ;)
Siksi en valvo kun tuo mies on sen verran ihana tapaus että suo minullekin unta :p Ja siksi että jos valvon vuorokaudet läpeensä niin täälä on sen jälkeen hyvin pääkipuinen äiti joka ei varmaan kykene edes tissiä vauvalle tarjoamaan :/
Eikä se että "kaikki muutkin äidit joutuu valvomaan" meinaa että minun olisi pakko :D


Rela tipoista sen verran, että muutomasta päivästä viikkoon siinä meni että alkoivat vaikuttamaan. En oikeen osaa sanoa kun annettiin Cuplatonia siinä rinnalla että millon ne maha vaivat oikeen helpotti (ja muutenkin onnistun unohtamaan kaiken tuollaisen samointein :ashamed: ).

Niin ja meiläkin vietetään nimiäisiä ensi viikonloppuna, eli 13. päivä meidän vauvan nimi tulee "julkisuuteen" =)
 
Moi

Mahtuko tänne vielä mukaan :ashamed:
Ilmoittautun, meille syntyi poika ja tyttö 8.12.2006 rv37+5. Poika tuli alatiesynnytyksellä ja tyttö hätäsectiolla koska oli perä-käsitarjonnassa. Pojan mitat 2675 g, 46,5 cm ja tyttön mitat 2245 g, 45 cm. Sorry kun on vähän kestänyt mutta kädeet on niin täynä töitä näiten kanssa...
 
Kuinkas paljon muilla joulutähdillä vauvat valvoo vuorokaudessa ja kuinka vanhoja ovat?

Meidän neiti valvoo mielestäni melko paljon. Aamulla heräs tuossa klo6.40 ja laitto nukkumaan 4tuntia oltuaan hereillä. Ja ikää neidillä on tänään tasan 1viikko. Kiva vaan,kun on hereillä. Saa isosiskot hauskuuttaa pikkuista.

Täällä koitetaan saada epätoivoisesti pyykkikasaa pienemmäksi. Jää vielä huomiseksikin,kun on niin vähän kuivaustilaa meillä..

pauliina + tyttö 1viikko
 


Täysin terve Poika syntyi klo 17.12
2490g & 46cm..

Hetken sain pojan syliini ja sitten vietiin lääkärin tarkastukseen ja sitten teho-osastolle..niinhän keskoset aina..
siellä sitten pari tuntia "levättiin" salissa ja ooteltiin koska päästään pois, että pääsee poikaa katsomaan!
osastolta kävelin itse toiseen päähän sairaalaa, ja sielä se minun pieni nyyttini odotti :heart:
Sairaalassa poju joutui olemaan n. 3vko, koska ruokamäärät oli niin isoja, ettei jaksanut syödä, että syömistä harjoiteltiin..

Tässä oli minun jonkin asteinen synnytys kertomukseni =)


Paljon onnea pienestä pojanpallerosta! :flower:

Oli vaan pakko korjata tuota lausettasi mihin kirjoitit, että keskoset viedään aina teho-osastolle.
Minun poikani syntyi tismalleen samoilla viikoilla kuin teidän eikä joutunut teho-osastolle. Samantien sain rinnalle ja yhdessä päästiin sit synnyttäneiden vuodeosastolle. :)
Oli todella tomera ja reipas miehenalku.
 
Viivuska
Täällä meidän neiti nukkui viime yönä välin 22.30-04.30 eli kuus tuntia, ite mentii pöhköt ukon kans vasta kahden jälkee nukkuu, ois tajunnu mennä heti kun neitikin niin ois saanu ihanat pitkät unet itsekin :D

Sitten nukkui pienempiä pätkiä ja herättii koko porukka vähä ennen puolta päivää kun tuli vieraita =)

Minä niin toivon ettei tuolle neitille tulisi enään mitään koliikkia yms.. Tokihan se on kestettävä jos tulee, mutta muutenkin aina avuton olo kun toinen itkee eikä välttämättä heti hoksaa et miksi toinen itkua tihrustaa. Kyllähän sitä päivä päivältä harjaantuu tunnistamaan mitä itkua mikäkin on.

Tämmöisiä pikakuulumisia täältä.
 
Aleksin 2v äiti
Täällä ristiäiset VASTA 18.2...nooh,ompahan aikaa suunnitella ja valmistella... :wave:

Vähän samaa "vikaa" täällä kuin Tindelläkin...perhepetiin lipsahdetaan välillä väkisinkin!! :p
Typyllä on kyllä oma sänky meitin vieressä mutta kun en aina millään jaksa/viitsi nostaa häntä enää omaan punkkaan (varsinkin aamuyöstä käy näitä lipsahduksia)...ja jos vielä Aleksikin kömpyää yöllä viekkoon eikä jaksa/viitsi häntäkään kantaa enää omaan sänkyyn niin siinähän sitten ollaan kuin sillit suolassa kaikki... ;)

Rytmiin on vähän paha antaa vinkkiä kun se on itelläkin "hivenen hakusessa"...
Alkuyön nukkumiseen on ainaskin suunnattomasti auttanut joka toinen "ilta" lypsetty tisumaito pullosta (nukahtaa kuin tukki kun saa maidon niin nopeasti kupuunsa) ja joka toinen "ilta" lämmin kylpy!!
Eli näillä (ainaskin meillä) saa edes sen alkuyön itsekin nukkua parista tunnista joskus NELJÄÄNKIN tuntia kerralla... =)
...ja nämä toimet tehdään yleensä pikkusen ennen kun itekkin on käymässä unten maille...

Olisko kellään vinkata jotain hyvää sivua mistä vois löytyä mukavia runonpätkiä esim. ristiäiskutsukorttiin??

Äiti & Typy 1kk
 
Vähiin tahtoo jäädä aika koneella istumiseen ja samoin tänne kirjoittelutkin.

Täällä sujuu kaikki oikeastaan ihan hyin..ilmavaivat vaivaa välillä.Verikokeiden ottokin sujui viime viikolla ihan hyvin loppujen lopuksi,ei vain meinannut täti löytää suonia käsivarreta.Mutta eipä poika kauaa sitten kitenkaan itkenyt,sydäntä vain raasta tuollaiset piikittelyt.Nyt sitten vain jännityksellä/kauhulla odotetaan kokeen tuloksia saapuvaksi,vaikka taitaa siihen ainakin kuukausi mennä.

Huomenna tuleen lastenneuvolan täti käymään ja katsomassa poikaa ensimmäisen kerran.Saas nähdä paljoko poka on kasvanut.Ainakin posket on reippaasti pulskistuneet=)Ja kyllä se ruoka maistuukin,joinakin päivinä pitää lisämaitoa jonkin verran antaa..kun oma maito ei riitä.

Ristiäiset meillä on 18.2 ja vieraita tulee n.20henkeä...tarjottavat menen tilaamaan meidän naapurin "leipurilta"..ei millään ehdi ite kaikkea leipomaan enkä muutenkaa oikein leipomahommista pidä.Kummitkin nyt on siten kysytty ja ilolla ottivat tehtävän vastaan.

Poika nukkuu aika hyvin..välillä on päiviä että poika valvoskelee monta tuntia putkeen ja nukkuu aika vähän,ja sitten toiset päivat menee nukkuessa.Välillä on parikin yötä jotka menee valvoessa aamuyöhön asti.Mutta rytmiä kun ei tämänikäisellä muuteta niin millään..ja kyllä se rytmi siitä aikanaan muuttuu.Se nyt ainakin näitä muksuja kasvatettaessa on huomattu.Ja niille jotka hoitelevat esikoisiaan,niin hyvä neuvo on että nuku aina kun vauva nukkuu.Sillä pärjää pitkälle vaikka vauva öisin valvottaisikin.

Nyt olen parina päivänä ollut 3 tenavan kanssa yksin päivät,kun mies meni töihin.Yllättävän hyvin on päivät menneet,vaikka aluksi hirvitti kuinka muksut suhtautuu kun iskä palaa töihin,ja aina ei heti huomiota heille ehdi antaan.

Mutta nyt täytyy yrittää paapimaan..että aamulla on taas virtaa touhuta tenavien kanssa.Hyvät voinnit kaikille!
 
meillä poika nukkuu lähes koko päivän ja yöllä myös mitä nyt vatsa hiukan oireilee.. omituista ähinää pitää öisin. joskus päivisin jaksaa olla tunnin hereillä jos sitäkään pojalla on nyt ikää kohta 3 viikkoa. hiukan on ollu harmia nuhan kanssa tai ei sieltä nenästä mitään valu mutta tukossa on ja kuivaa räkää on ja paljon. ja sitten vielä kaveri ei hengitä kunnolla suun kautta. vetää kielensä kurkkuun ja röhkii kun porsas. kamalaa kuunneltavaa mutta ostettiin nenä tippoja ja ollaan imetty sellaisella letkulla räkää pois ja onneksi on olo helpottunu.. pelkäsin jo muutamana yönä että vauva lopetttaa hengittämästä ja en kyllä saanu unta kun kuuntelin sitä kamalaa korinaa/röhkimistä. no onnelksi tilanne on jo parempi ja huomenna tulee lasten neuvolan täti koti käynnille niin tarvii kysellä siltä paremmin asiasta ja nyt syöttö puuhiin ja sitten nukkumaan

miikku ja pikku "kake"
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.01.2007 klo 23:03 miikku-75- kirjoitti:
hiukan on ollu harmia nuhan kanssa tai ei sieltä nenästä mitään valu mutta tukossa on ja kuivaa räkää on ja paljon. ja sitten vielä kaveri ei hengitä kunnolla suun kautta. vetää kielensä kurkkuun ja röhkii kun porsas. kamalaa kuunneltavaa mutta ostettiin nenä tippoja ja ollaan imetty sellaisella letkulla räkää pois ja onneksi on olo helpottunu.. pelkäsin jo muutamana yönä että vauva lopetttaa hengittämästä ja en kyllä saanu unta kun kuuntelin sitä kamalaa korinaa/röhkimistä.
Täälä tilanne aika samanlainen. Kohta viikon verran nuhaa pikku ukolla ollut ja välillä rohisee aika pahasti ja minä tietysti olen ihan hermona täälä että saako toinen henkeä vai ei :ashamed:
Muutenkin panikoin melkein jokaisesta pikku jutusta (kuten kakkaamisesta... poika oli eilisen kakkaamatta ja tänään vasta illalla tuli kakkaa niin enköhän minä jo kerennyt kehittelemään kamalat ummetukset ja muut pojalle) ja mies sitten saa rauhotella :ashamed: Luulin että olisin pahimmat paniikit panikoinut jo siskon pojan kanssa mutta ei... tai ehkä olekin, millainenhan panikoja olisin jos tuo poikamme olisi ensimmäinen vauva lähipiirissä :whistle:
 
:wave: :wave: :wave: :wave:

heipä hei taas! ilmoittaudun minäkin mukaan kun päästiin kotiin perjantaina sairaalasta. jäin siis viime keskiviikkona sinne äippäpoli reissulle ja käynnistykseen!
POIKA tuli!!!

pikku mies syntyi siis 3.1.07 klo 18.41 ja mittaa oli 3920g ja 52,5cm ja viikoilla 42+1

oli siis neljäs lapsonen meille.aikaisemmat oli tytöt 2/99 ja 8/00 sekä poika 1/05

profiilissa kuva pikku ukosta :heart: :heart:

synnytys oli helpoin kaikista ja lyhyin; 6 tuntia laitettiin kestoksi. muita on saanut vääntää aina pitkän kaavan mukaan.

rytmiä meille ei ole tullut vielä parin päivän kotona olon jälkeen mutta toivottavasti tää lähtee tästä....

--Miilukka ja poju 4vrk--

 
:wave: Pomppaampas nyt pinoon!

:heart: Meille syntyi 3.1.07 klo:11.58 suloinen poika! :heart:
Pojan mitat: Painoa 3300g, pituutta 50cm ja päänympärys 34cm.

Iso-veli sai paljon toivomansa pikku-veljen. :D
Pikku-ukko on kyllä hurmannut koko perheen aivan täysin!
Uskomatonta se rakkauden tunne, mikä valtasi heti, kun näki pienen miehen... :heart:

Kotiuduttiin perjantaina ja nyt on mennyt päivät vauva arkeen totutellessa. Esikon sanoja lainatakseni: Vauva on kova syömään, kakkimaan ja nukkumaan.

Lisään tuon synnytystarinani odotuspuolelta tänne jossain vaiheessa.
Synnytys oli kyllä uskomattoman helppo ja nopea 2h58min :)
 
No niin, ehdinpä minäkin tänne taas rustaamaan. Perjantaina piti laittaa neuvolakuulumisia, mutta se sitten taas jäi. Muutenkin kaikki asiat tehdään sit kun ehditään...

Pojan eka neuvola oli siis perjantaina, herra oli noin kaks viikkoo vanha. Pikkumiehen paino oli noussu oikein hyvin, mutta vaikka täti kuinka mittas, poika oli kutistunu sentin syntymäpituudesta! Se kun on niin mittaajasta kiinni... Lisämaitoo ei ole tarttenu antaa. Muutenkin täti kehui poikaa jänteväksi. Kaikki siis hyvin.

Meillä nyt näyttää olevan jonkunlainen rytmi tässä hommassa, mutta tasan varmasti muuttuu vielä sata kertaa. Aamulla herätään siinä 9-10 aikoihin aamutoimille, ensin syöttö ja vaipan vaihto ja sit mammalle aamukahvit. Sit poju valvoo kolmesta neljään tuntia, välillä syö ja kakkaa ja sit vetää tirsat, n. 1-3 tuntia ja sit vaihtelevasti unta, syöntiä ym. iltaan asti, illalla tasaisesti syöntiä ja torkahtelua ja vihdoin klo 23-01, herra nukahtaa pidemmille unille, jotka kestää n. 3-5 tuntia ja sen jälkeen syöttö ja lyhempiä unipätkiä (1-3 tuntia) syöttöjen kanssa ja taas uudet aamutoimet... Välillä vähän väsyttää \|O , mutta kyllä tän kai kestää =)

Me ei olla aloitettu perhepetiä, kun a) en saa kunnolla syötetyksi makuultani ja b) haluan sängyssä oman tilan ("julmaa"). Kokeiltiin vaikka ja mitä keinoa saada poika omaan sänkyyn, mutta mikään ei tuntunut onnistuvan kunnes mies keksi että laitetaan poika vaunun koppaan. Pojalla oli kyllä pinnasängyn sisällä pienempi "laatikkopeti", mutta sekin oli ilmeisesti liian avara ja poika tunsi olonsa turvattomaksi. Niinpä meillä on kopassa kaks makuupussia sisäkkäin (auki) ja niiden päällä tyyny, joka on mulla syöttäessä ja poika niiden toppausten välissä tiukassa kapalossa ja uni maistuu!!! Kuulostaa hankalalta, mutta takaa rauhalliset unet sekä pienelle että vanhemmille.

Nyt pitää lähtee laittaa pyykkiä kun pikku-ukko nukahti. Jatketaan taas!
 
Päivää kaikille!!

Tänään käytiin pojan kanssa neuvolassa ja painoa oli taas tullut n. puolessa viikossa 145g. Paino siis nyt 3360g.

Neuvolan täti kehui poikaa virkeäksi tapaukseksi ja antoi myös luvan ulkoilun aloittamiseen pikkuhiljaa(vaikka poika täyttää sen 2vko vasta perjantaina). Sanoi vaan että harso vaunun kopan eteen, ettei mene tuuli sisälle, niin hyvin voi "ulkoiluttaa" kun vielä on kelit näin lämpöisiä.

Noista uni-valve jutuista... Meillä ei täällä ole oikein minkäänlaista rytmiä, mikä nyt ei varmaan ole yllättävää, kun poika on vasta reilun viikon vanha, mutta yleensä vuorokauden aikana on kaksi jaksoa, jolloin valvoo 1-3h. Muuten ei oikein muuta tee, kun syö ja nukkuu. Masuvaivat ovat tällä helpottaneet todella hyvin, Kiitos rela-tippojen, joten nyt valveilla olo aika ei ole enää pelkkää itkemistä. Äitiltä sain viikonloppuja todella hyviä vinkkejä mm. siitä, miten pitää vauva hereillä syöttöjen ajan. Näin olen itsekkin saanut parina yönä todella hyvät pätkät nukuttua, kun ei ihan tunnin- kahden välein tarvitse olla tissi suussa. Viime yönä tosin valveilla olo jakso ajoittui klo. puoli kolmesta puoli kuuteen, mutta muuten nukuttiin yö todella hyvin(yhden kerran jouduin vain heräämään tuon kolmen tunnin pätkän lisäksi).

Meillä yritetään kanssa välttää perhepetiä viimiseen asti. Meillä kun tuo ukko on niin kova pyörimään unissaan, että pelkään koko ajan sen kierähtävän vauvan päälle ja näin ollen oma uni jää todella huonolle. Pari kertaa ollaan nukahdettu niin, että vauva nukkuu reunassa(tietysti sen verran keskellä, ettei pääse putoamaan ja vielä peitto kasattuna sängyn reunaan) ja äiti sitten keskellä, mutta nyt on muutamana yönä nukahtanut niin hyvin omaan sänkyyn, että ei ole tarvinut perhepetiä edes ajatella.

Jaahas, taidampa minäkin lähteä pyykki hommiin, kun tuo pikku-ukkokin nyt nukkuu.... :wave:

Nelly ja Jaakko 1vko 3pv :heart:
 
täällä öisin tyttö nukkuu 3-4 tuntia ja herää syömään.. si jatkaa uniaan.. päivällä saattaa olla pariki tuntia hereillä.. mutta mielummin päivällä hereillä ku yöllä ;)
hain tuossa toissa päivänä disflatyl tippoja... on auttanut.. ei ole vatsanväänteitä ollut.. tänään pitää hakea devitol tippoja viel..
meillä on tosi kiltti tyttö muuten mutta osaa olla vaativa ku mikään asento ei kelpaa ja vähä äänähtelee si.. hmmm.. öisin nukutan viereeni mutta hetken päästä nosta omaan pinnikseen mikä on ihan vieressä... mmutta nyt tiskailemaan kun neiti nukahti...

Pia & tyttö 2vko
 
onkos täällä muita äitejä joiden vauvalla ilmavaivoja?
Mitä d-vitamiinia annatte? Itse antanu jekovit tippoja mutta neuvolassa käskivät pitää taukoa koska se voi olla syynä koviin ilmavaivoihin.
Deetipat tulee sitten käyttöön jos jekovit ei sovi.
 
Tulin kertomaan, että meille syntyi 5.1.07 klo 16.50 pikku prinsessa. Paino 3420g ja pituus 50,5cm. Tänään pääsimme kotiin ja on tässä opeteltu vauva-arkea :heart: :heart: Käyn kirjottelemassa myöhemmin synnytyskertomusta :D

Maria ja Typy 3vrk
 
Meidän neidillä lähti eilen napatynkä,ja ikää oli eilen tasan viikko. Vielä puhdistelen ainakin muutaman päivän ajan napaa, kun vuotaa vähän. Sellasen ohjeen ne anto sairaalastakin.

Neiti on nyt eilen ja tänään heränny aamulla puoli seitsemän ja seitsemän välillä ja valvoo pioli yhttentoista tai yhteentoista.sitten nukkuu pitemmän pätkän kaksi kertaa syöden välillä, ja sitten heräilee tuossa kuuden maissa ja valvoo iltaan/yöunille menoon asti. Yöllä heräillään syömään kahdesti tai kolmesti.
 

Yhteistyössä