JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Joo, Mötkylä, varmasti on lapsivettä! Ja just olin silti itsekin tulossa kysymään, että kun mulla itsellä on nyt niin vähän tuota lapsivettä, että mistä mä tiedän, kumpaa mulla voi alapäästä tulla, lapsivettä vai valkovuotoa, kun mulla on valkovuotokin ollut ihan melkein vettä ja minusta siinä on aina ollut myös sellainen imelä haju (sori :ashamed: ) kuten lapsivedessäkin sanotaan olevan...
 
Kiitos ymmärryksestä joulunviettosuunnitelmien osalta Maukkis ja Mrs Nobody :heart: !

Mötkylä: Ihailtavan rento asenne tuo pipareiden leipominen :LOL: .

Anni: Toivottavasti en käännä veistä haavassa, mutta eilen illalla ennen nukahtamista mietin, että onko teillä naimisiin meno keskustelu edennyt mihinkään suuntaan vai onko aihe ylipäätään jäissä?

Haluan mun vauvan, että pääsen tuonne ihanaan auringonpaisteeseen vaunuttelemaan sen kanssa :heart: . Ja vaivat ja kolotukset samalla pois, kiitos! Sormet, nilkat ja varpaat on turvonnu kaksinkertaisiksi, mutta onneks näin päiväaikaan ne liikkuu toisin kuin yöllä :whistle: ... Tänään ei kyllä taida muuta vaivaa ollakaan :) .

Asrai: Millaisen videokameran te ostitte? Oon tänään itse menossa hankkimaan ennakkoon veronpalautusrahoilla videokameraa, mutta ei olla vielä yhtään perehdytty niiden ihmeellisyyksiin :p .
 
Mötkylä: Yhdyn edellisiin... Pulla varmaan tulossa unista ulos... :D Mulla alkoi noin esikoisen synnytys eli tihuutteli tuota vaaleanpunaista nestettä ja heti käskettiin tulla synnärille!!!!!!

Kiitti kaikille myötätunnoista ja osanotoista... Jotenkin tää joulu herkistää vielä enemmän... Sori taas vuodatus... Mut isä kuoli 28.12 ja me saatiin tietää 23.12, ett syöpä oli levinnyt kaikkialle... Eli ei kauaa kerennyt asiaa silloin sulattelemaan... Siitä vuosi jouluna tai siis 18 pvä syntyi meidän ihana tyttö... =) Ett joululla on sekä surullinen että ihana merkitys mun elämässä...

Ja sätseen: Tiedän itsekin olevani hullu tän asian suhteen, mutta mä olen kait niin kiltti, etten osaa tai uskalla sanoa, ettei tänä jouluna! Tyttö kun syntyi oltiin joulu anoppilassa, mutta mun sisko ja veli oli meidän 48 neliön kaksiossa koko joulun... Aika ahdasta oli silloin... ja täytyy myöntää, ett aika rankkaa vastasyntyneen kanssa, mutta kun iskä oli kuollut edellisenä jouluna, niin mulla ei ollut sydäntä sanoa ei... ja onneksi toi anoppi on luvannut hommata puolet jouluruuista...ym ja sitten mies on 3 viikkoa heti vauvan syntymästä isyyslomalla, joten eiköhän pärjätä... :D

Oltiin just tytön kanssa ulkona tunnin verran ja ilma mitä ihanin. :D No, siinä sitten pikku supparia oli ja veti mahan ihan kuralle eli juoksin kotiin isolle hädälle... Olipa siinä kastunut alushousut ihan märäksi, kun oli tota valkovuotookin kiitettävästi lurahtanut supparin aikana housuun... No, kakkahätään taas loppui nuo minun supparit.. :headwall: ihmeellinen elimistön toiminta mulla, kun p-hätä aiheuttaa supisteluja... :LOL:

Riikkuli taas kerran...
 
Mötkylä: Siis mitäs jos tosiaan soittaisit sinne synnärille?! Kuulostaa aika selvästi sille että kaveri olis tuloillaan... Leipomaan pipareita, voi jestas!! :LOL: :LOL: Onkohan sulla jonkinlainen paniikkireaktio menossa, joka pukkaa yltiö-rauhallisuutena? :LOL:
Sätsen: Juu, kiva - kiitti muistutuksesta! Eipä ole mitään tapahtunut sillä rintamalla ja itse asiassa heitin tuossa miehelle että ei se ehkä olis huono idea mennä naimisiin samalla kun vauva kastetaan niin mies siihen että "ei niin".. Ja mä että "NIIN???!"... mutta kun ei kosi niin ei. Mun kuulemma pitää vaan odottaa? Voi vee sanon minä mutta minkäs teet. :/
No joo, menen leipomaan ne joulutortut ja vedän pellillisen, josko se taas tästä. Vois kai elämä olla hullumminkin? :kieh:
 
No mutta Anni, tuohan kuulosti jo tosi lupaavalta =) ! Tammi-helmikuussa olet siis rouvashenkilö hyvin suurella todennäköisyydellä :D . Ei miehesi muuten tuollaista siimaa antaisi, jos ei tosissaan olisi.

Nyt kun te kaikki puhelette joulutortuista, niin munkin tekee mieli. Niitä ei koskaan tee mieli sillai spontaanisti niinkuin salmiakkia, sipsejä tai Fazerin sinistä, mutta kun tuolla tavalla asiaa ahkeraan tuotte esille, niin kyllähän niitä menisi vaikka 10 :p . Luin taannoin me naisista, että se Huomenta Suomen Sanna oli viime jouluna syönyt 27 (!!!!!!!) joulutorttua heti ne paistettuaan |O ...
 
No minä täällä taas!

Hei, Riikkuli, mistä tiedät, että toi sun vuoto oli valkovuotoa eikä lapsivettä?? Mä kun tossa just edellä kyselin tota lapsivesiasiaa. Kun mulla on toisiaan hyvin vähän enää vettä ja olisi tietysti kiva, että tietäisi kumpaa täältä alapäästä silloin tällöin tulee...

polka rv 39+4
 
Apua, en mä tiedäkään! Mä olen vaan ajatellut niin, että se on, kun se on välillä tommosta valkoista maitoa (sori nyt tarkka selostus), sitten semmoista väritöntä ja välillä venyvää ja vihertävääkin. sanoin kyllä siitä neuvolassa, niin tätsy sanoi, ett valkkaria tai limatulppaa osissa. Ei puhunut lapsivedestä mitään. ja viimeksi mulla lapsivesi oli semmoista vaaleanpunaista, kun sitä alkoi suppareitten yhteydessä lurahdella pikkuhousunsuojaan... Ja sitä ennen mulla oli säännöllisesti supistellut jo tunteja...

Riikkuli taas vaihteeksi...
 
Kivaa. Maukkis ainakin on ajatuksella lukenut ainakin nuita ummetusjuttuja. :D

Kehukaa nyt sitten suppareittenne ja vesienne kanssa. |O :D Mäkin haluan jo lähteä synnyttämään... :) Mut vaikuttaa et Mötkylä vois olla menossa... :)

Muuten niin, pian vaihtuu kuukausi, joten onko täällä vapaaehtoisia ens kuun päivittäjiä? (Vai pitääkö pakottaa... :LOL: ) Ei kun sitä vaan että mä voin sen homman ottaa, jos ei muita halukkaita ole. On mullakin sitten ihan oikea syy istua ahteri homeessa koneella... :D Ja siis jos ei mitään pikapäivityksiä sitten odotella, en mee niitä lupaamaan... :whistle:

Taidan mennä päikkäreille, kun tuli tossa syötyä niin vois uni vaikka maistua.. :whistle: Ja lantutkin on hiljalleen kypsymässä, saa sen lanttulaatikon sitten pakkaseen odottamaan... :D

Ai niin, olikos se Hula vai kuka mainosti sitä älypään peliä. Kiitosta vaan, nyt mä oon koukussa siihen sanaristikkopeliin... :headwall: :D
 
Onnea MM- ja perhe :hug: :heart: :flower: !!!

Mötkylä, onnea matkaan, jos lähtö tulee :wave: =) !

Neuvolassa käyty aamulla, 10 kilon raja meni nyt rikki ja kaikki arvot normaalit. Terkka sanoi, että voin odotella sinne laskettuun päivään, ei mitään merkkiä, että synnytys olisi lähellä.

tivoli 36+6
 
Sätseeni, ostettiin tuommonen Sonyn, maksoi Gigantissa täällä reilu 400 euroa. Ihanaa, kun saa sitten esikoisestakin livekuvaa tavan digikuvien lisäksi. :heart: Arvokkaita muistoja.

Voi hitsi, Mötkylälläkin jännät paikat! Tervemenoa, eiköhän se ainakin kannata synnärillä käydä näytillä, niin voivat tarkistaa, oliko lapsivettä, jota hulahtelee. :wave:

Mä juttelin just veljen avovaimon kanssa, heillä kaksi lasta, nuorempi 2 kk vanha. Ihanaa, kun ei tarttenu vastata siihen maagiseen "jokojokoon", vaan juteltiin ihan kaikkea muuta.
 
Kyllä nyt siltä näyttää että lähtö tulee :) Mun synnytys alkoi juuri samalla lailla, lapsivesi on sellaista vaaleanpunertavaa. Avautumisvaiheessa minulta tuli myös kirkasta verta ja pari hyytymää joiden epäiltiin tulleen kohdunsuulta mutta istukan synnyttyä huomattiin että siitä oli vuotanut. Tarkkana saa olla, soitto synnärille nyt. Minun käskivät tulla 10:n tunnin päästä ekasta lapsiveden lorahduksesta jos supistukset eivät ole liian voimakkaat/vauva ei liiku. Supistukset käynnistyivät pikkuhiljaa ja olivat säännölliset noin 7:n tunnin kuluttua. Kaikki yksilöllistä, mutta kyllä se vauva sieltä nyt syntyy!!! Tsemppiä!!!

moksa ja tyttö 10pv.
 
Terve!!

Onnea MM vauvasta!!

Täällä moni fiilistelee joulua..itsekkin sain viikonloppuna laitettua jouluverhot ikkunaan ja vähän koristeita,tosin sellasia aika neutraaleja jotka ei ole niin "joulumaisia". Mulla on tapana ollu alottaa toi jouluilu aina mun synttäreitten aikoihin eli marraskuun viimisellä viikolla.
Kiitos kaikille onnitteluista :) nyt sitten käyn jo neljättäkymmenettä :eek:

Ihanaa nyt kun ainakin täällä meillä päin on lunta maassa..mieliala kohentuu heti kun on kirkkaampaa ja valkosta. Kaikki näyttää niin kauniilta..kiva laittaa tuikkuja ja lyhtyjä pihalle.
Mistä tulikin mieleen että eilen mennä viipotin tuikkuja sytyttelemään ja unohdin että noi meidän kiviportaat on tappoliukkaat..nooh,mä sitten kaaduin tosi lahjakkaasti ja löysin itseni viimiseltä portaalta. Mulla jäi vasen jalka kropan alle ja se väänty..onneks pidin kaiteesta kiinni että isku vaimentu mutta kylläpä pelästyin!!! Niiskuttaen kampesin sisälle ja pelästytin koko perheen vollottamalla eteisessä :ashamed:
Vähän ajan päästä jalkaan rupes sattuu kunnolla,tohon jalkapöydän päälle ja sisäpuolelle. Sitten iski hätä vauvasta mutta masussa alko sitten myllerrys niin siellä oli ainakin kaikki hyvin. Seurailin kuitenkin loppuillan että ei tuu kipuja tai että liikkuu..sen verran lahjakkaasti tömähdin kyllä siihen portaan reunaan. Viime yö olikin sitten taas "kiva" kun jalkaa pakotti,supisteli ja toi meiän vuotias päätti alkaa heräilemään klo 4 pintaan. Nyt on vaihteeksi poskihammas tulossa ja ien turvonnu valtavaks.

Tänään oli neuvola ja kaikki ok..paino ei ole noussu,paineet hyvät jne. Siellä oli mukava kätilö-opiskelija,vähän vanhempi nainen jo. Mittas sf:n (33 cm) ja tunnusteli vatsaa..kummasteli että taidat olla supisteluherkkä kun se tunnustelu veti vatsan heti kovaks..naurahdin että juu-u,tässä on supisteltu pitkään jo ja rajustikkin. Häpyluuta kokeili ja älähdin..se löys sieltä niin kipeen kohdan että tuntu päässä asti! Auts..oma terkkarikin sitten vielä kokeili vauvaa eikä tuntunu kyllä yhtään kivalta toi,yllättävän arkana on kaikki paikat mulla.
Se opiskelija siihen sitten kertokin jostain lukeneensa että miten Afrikassa saatetaan tehdä synnytyksessä :eek: --->siellä kun ei sektioita tehdä jokapaikassa niin on ollu tapana MURTAA se häpyluu!!! Ilmeisesti jotenki ulkopuolelta..auuuu sattuu jo pelkkä ajatus että kesken muutenkin vaikean synnytyksen joku tulis ja pamauttais sen luun halki :x
Siis eihän siinä varmaan muukaan auta mutta AUTS kuitenkin..tulee kyllä miettineeks että saa olla tyytyväinen että meillä on altaat,puudutukset ja lääkärit yms. paikalla!!

Yks hassu juttu on mulla ilmeentyny..en tiedä vaistooko/kuuleko vauva sen että oon suihkussa mutta mulla on nyt toista viikkoa ollu niin että suihkussa masussa alkaa hirveä vilske! Ja siellä melskataan ja kait liikutellaan vähän päätäkin niin että se lyö tohon oikeeseen jalkaan kipu-aaltoja niin että on pakko mennä kaksinkerroin tai jopa istumaan. Siis se jalka menee ihan kramppiin,vähän kun suonenvetoa ja kun yrittää nousta seisomaan niin lyö taas..yritä siinä sitten peseytyä! Voisko se olla niin että vaistoaa veden ja innostuu siitä?? Kun tää isoveli on kyllä oikee vesipeto,aina tykänny pulata veden kanssa ja isäkin on veneilyihmisiä ;)
Sama reaktio tulee aina vaikka käy eri vuorokauden aikaan suihkussa..

Joulusta vielä sen verran että mekin tykättäis viettää perheen kesken..mutta oon äitini kanssa sopinu että tulevat veljen kanssa meille kun meillä on nyt tilaa kun on omakotitalo. Äiti on yh ja muuten viettäis joulun kahdestaan veljen kanssa..ja toinen syy tulemiseen on se että JOS saatuttais olemaan synnyttämässä niin äiti on täällä sitten hoitamassa lapsia ja yrittää viimeistellä sitten joulua mun puolesta jos oon laitoksella.
Kyllä mä toivon salaa että syntyis vähän ennen joulua edes (la 21.12) niin saatais viettää joulu yhdessä..tai sitten joulun jälkeen. Mutta sama se miten se joulu menee..tärkeinhän se joulu on tolle meiän tokaluokkalaiselle. Kunhan tää vauva nyt vaan syntys terveenä ja kaikki menis hyvin :)

Jaksamista kaikille taas loppusuoralle!! :flower:
 
Nyt on joulutortut valmiina ja vetäsin heti kaksi kahvin kera.. NAMNAMNAM!!! =)
Sätsen: Tiedä häntä, tuntuu että mies on vaan saamaton ja heittelee juttuja sen enempää miettimättä. Toisaalta kyllä toivon että olis miettinyt jotain romanttista kuten kosintaa jouluna tai synnytyksen jälkeen tai jotain... Vaan miehet ne ei yleensä liikoja mieti, ikävä kyllä. :/ Shamandalie: Siis hetkinen, mitä ihmettä tarkoittaa se "ummetuksen oire on ripuli"? Oonko blondi vai miks ei tunnu hirveän järkevälle tuo kommentti...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Anni76:
Shamandalie: Siis hetkinen, mitä ihmettä tarkoittaa se "ummetuksen oire on ripuli"? Oonko blondi vai miks ei tunnu hirveän järkevälle tuo kommentti...
Siis ainakin näin meille joskus lähärikoulussa opetettu. Siis että jos on ummetusta, niin oire voi tosiaan olla ripuli. Eli siis kun siellä on se ulostekasa tukkimassa suolen, niin sen ohi ei pääse kuin nesteet jotka sitten poistuu ja kiinteä nesteetön jää sitten sen tukoksen taakse. Eli siis nesteet tulee ja sit luullaan et on ripulia... :whistle:
 
Myrskynmerkki: Kuullosti hurjalle tuo sun kaatuminen. Huh. Onneksi pikkanen liikkuu etkä säkään pahemmin loukannut. :hug:

Mä en vielä ole kaatunut *koputtaa puuta*, tosin liukastelin tuossa kun tuli pakkasia... Ja tietty sillon ku katoin et tuossa on liukasta ja meen varovasti. :headwall:
 
Soitin synnärille juu, käskivät ootella lisääntyykö vaaleanpunanen vuoto. Voi olla myös limatulppaa. Mutta inne vasta jos lisääntyy. Leivoin sit ne piparit, et tiedoksi Annillekin..! :p JOtain kellertävän vaaleanpunaista tihrustanu pikkuhousunsuojaan, mut ei mitään erityistä. Vauva liikkuu ihan normaalisti. Mä tässä nyt odottelen vaan...
 
Jänskättää Mötkylän puolesta, tsemppiä! Mä ite kauhulla odottelen jos täällä alkaakin tapahtua jotain ennen 8.12 kun silloin oltas jo lähdössä Roihin niin sais sinne saakka pysyä masussa.. stressaa että jos en tajuakaan ajoissa lähteä sitten jos alkaa tapahtua...

Nyt tuoksuu kaakku, nam. Leivoin neljä tuollaista hedelmäkakkua, huippuhyvää. Tai oikeastaan tein kaksi taikinaa ja jaoin ne puoliksi vähän pienemmiksi kakuiksi. Tarttis vielä miettiä kenelle ne tyrkyttäis :) Anoppi just kävi kylässä ja vei mennessään pipareita, niitä kun tuli myös leivottua yli oman tarpeen :ashamed: Nyt on kanat kiehumassa, ajattelin tehdä piiiitkästä aikaa kanaviillokkia :p

Joulukortit on kirjotettu, avokin ja pikkuneidin lahjat hankittu ja paketoitu. Vielä pitäs noille isovanhemmille keksiä jotain... Sitten tein kolme tollasta joulukoria tänne tuttaville jouluiloksi. Niissä on glögiä, rusinoita, mantelilastuja, suklaata, suklaatikkari, talvista/jouluista teetä ja pipareita. Pakattu koriin ja kääritty sellofaaniin. Musta on kiva väsätä tuollasia :) Joulukoristeista en ole koskaan niin suuressa määrin välittänyt, nyt on kynttelikkö ikkunalla ja jouluverhot keittiössä. Sitte ajattelin laittaa pienen koristeen ulko-oveen ja sitten palloja roikkumaan keittiön katosta. Siinä ne meidän koristelut taitaa sitten olla. Kuusta ei tule kun ei täältä oikeen saa hyvää kuusta mistään eikä se kyllä mahtuiskaan minnekään. Ja eipä oo sitten niin kova homma kerätä kaikkea pois =) Jouluruuista tykkään kovasti, parasta ois päästä äiskän joulupöytään mutta tänä vuonna taidetaan tyytyä vaatimattomampaan. Ostin kaupasta valmiina lanttu- ja porkkanalaatikon ja kinkkurullan. Jos sitten jouluksi pääsee jo kotiin niin voi vielä lähtiessä käydä cittarista hakemassa vähän rosollia ja ehkä jotain joulukalaa tms. Siinä ne taitaa sitte olla meidän jouluherkut tänä vuonna. Kotosalla ollaan varmaan ja ehkä anoppilassa käydään jos jaksetaan ja tarkenee vauvan kanssa.
 
Riikkuli: ymmärrän nuo joulun ajankohtaan sijottuvat ajatuksesi hyvin... tässä kun itsekin odottelee esikoista syntyväksi ja saa noita appiukon hautaamisasioita samalla pohtia... Tuntuu, että kaikki kasaantuu samaan ajankohtaan. Myös mulla toinen vanhemmista on alkoholisti, eikä senkään asian kanssa eläminen etenkään silloin lapsena/nuorena ollu kovin helppoa... Jaksamista sulle!

Tää kävi tänäaamuna kolmannen kerran tälle viikolle antamassa virtsanäytteen labraan. Maanantaina neuvolassa kun oli proteiinit yhellä plussalla ni sain purkin kotiin, jotta seuraavana päivänä saan kiikuttaa uuen näytteen. Siinä sitte havaittiin jotain sekaflooraa ja mahollista tulehdukseen viittaavaa ja eiku tänään taas heti herättyä tk:seen purkkiin pissaamaan. Jos sieltä jotain vaikka löytyiski, ni sais maholliseen tulehukseen lääkkeet alotettua jo ennen viikonloppua.

Tässä oon tänään käyny ton meiän narttukoiran kanssa pitkiä emäntä-spinone-keskusteluja. Tytöllä oli juoksu tuossa vajaa pari kuukautta sitten, nyt on nisät turvonnu, meiän sänky joka petauksen jälkeen täysin myllätty, ruoka ei maistu ja eilen olisi tehnyt itelleen pesän tonne pihalle kuistin alle. Valeraskautta pukkaa päälle ja mä yritän sille selvittää, että tässä talossa olen ainoastaan minä, joka lisääntyy, eikä niitä koiranpentuja oikeasti ole eikä tule. Leikkaus on kyllä nartulla edessä jahka tästä valeraskaudesta nyt ensin päästään yli... *huokaus*
 
Voi teitä joiden kotona tuoksuu hyvyydet. Täällä haisee vaan lanttu. :kieh: No, voishan haju pahempikin olla... :whistle:

Nyt alkaa tuntua alakerrassa koko ajan sellanen pieni paineen tunne, istuessa, maatessa ja seistessä, asennolla ei siis väliä... Oispa se nyt sit se pää eikä vikaa mun päässä et kuvittelen vaan. :headwall:

Toivottavasti Mötkylä pääsis pian jo hommiin. :D Mutkun mäki haluun... Ei jaksais enää oottaa, onhan tätä tässä jo odoteltu, vai mitä? :D
 
Enkuli: tsemppiä sullekin... :hug: Tämmöstä elämä vaan joskus on... onneksi osaa arvostaa sitten nuita muita asioita sitäkin suuremmalla syyllä... =)

Onkohan meidän kirjailija Tuitsu päässyt tositoimiin, kun ei ole kuulunut koko päivänä mitään... :D Mä luulen, ett hänellekin on tullut lähtö!

TAHTOO KANSSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :LOL:

Supisteli pikkaisen tossa levätessä, mutta varmaan sen takia, että pikkuinen piti sellaista mekkalaa mahassa, ettei ole kyllä vielä kertaakaan pitänyt... Möyrys melkein kaksi tuntia putkeen. Mulla oli kylki ja alapää ihan hellänä... Sitten alkoi ne jalan pettämiset alta, kun painoi tonne nivusiin... Auts...

Riikkuli 38+4
 
Mötkylälle tsemppiä, toivottavasti asiat etenevät, ettei tarvitse kovin pitkään epävarmuudessa kärvistellä. Ja onnea synnytykseen, jos sinne olet lähdössä.

Itsellä tänään neuvola. Kaikki hyvin, verenpaine on alkanut pikkuhiljaa kohoamaan (nyt 116/76, mulle tuo alapaine on aika korkea, kun matalimmillaan oli 52). Vauva oli laskeutunut lisää, mistä johtuivat ilmeisesti ne viime viikon infernaaliset liitoskivut. Sf-mitta oli pudonnut ekaa kertaa, viimeksi viikko sitten 34, nyt oli 33. Täti oli sitä mieltä, että synnytyksen luulisi etenevän hyvin kun se kerran alkaa, niin alhaalla vauva jo on. Ja pää oli selvästi kuulemma kiinnittynyt.

Muuta? Niin, että olen kateellinen teille, jotka vielä teette pitkiä lenkkejä. Itselle ei ole tullut viikkoihin enää mieleenkään moinen (no okei, en kyllä ennen raskauttakaan ole harrastanut monen kilometrin päivittäisiä kävelyjä). Nytkin matka neuvolasta kotiin (noin 1,3 kilsaa, koko matka ylämäkeä) oli yhtä supistusta, ja todella hidasta taaperrusta. Toivottavasti vauva syntyisi ennen seuraavaa neuvolaa, ettei enää tarvitsisi tuota matkaa kärvistellä tämän mahan kanssa. Mulla siis liitoskivut vaihtuivat supistuksiin, vielä joskus kuukausi sitten kävelyä estivät nimenomaan liitoskivut, nyt niiden tilalle on tulleet noi (kivuttomat) supistukset.

Hirveän ahkeraa porukkaa täällä on muutenkin. Itse yritän noin suunnilleen yhden asian saada päivässä tehtyä, esim. jonkun ruoan pakkaseen tai imuroinnin. Enempää en oikein edes kuvittele jaksavani. Vauva myllää nykyisin öisin tosi kipeesti mahassa, ja siksi nukkumaan tulee mentyä nykyisin yleensä vasta 2 maissa.

Joulua me ollaan perinteisesti vietetty niin, että mies on ollut omien vanhempiensa luona, minä omieni ja sitten mies on jossain vaiheessa iltaa tullut mun vanhempien luona. Onnistuu, kun asutaan kaikki kohtuu lähekkäin. Ja kaikilla hyvä mieli. Nyt tästä joulusta en oikein tiedä, voi olla että mun pitää mennä miehen vanhempien luokse vauvan kanssa alkuun, ja sitten siirtyä siitä. Katsotaan sitä sitten kun vaavi on syntynyt. Paineita en aio asiasta ottaa.

Landir 39+4
 
Heips mammat!
Kauheesti tullut tekstiä päivän aikana,tyhjää lyö taas yllätys yllätys!
Joulu menee varmaan tutun kaavan mukaan jos kunto kestää itelläni leikkauksen jälkeen,eli kierretään lahjat viemässä ja syömässä anoppilassa. Sit illaksi kotiin ja joulunpyhät ollaan perheen kesken.

Tänään oli viimenen neuvolakäynti,tässä hiukan tilastotietoa:
rv 38+3
RR 113/79
hemppa 121
+ 525g/vko
SF 37 (tää kaveri taitaa olla jumbo kun alhaalla ja ylhäällä tuntuu himskatin pahalta!)

Vielä 5 yötä niin olis vauva maailmassa,rupee jo pikkasen jännittämään. Toivottavasti muutkin pääsis jo tositoimiin!
 

Yhteistyössä