Terve!!
Onnea MM vauvasta!!
Täällä moni fiilistelee joulua..itsekkin sain viikonloppuna laitettua jouluverhot ikkunaan ja vähän koristeita,tosin sellasia aika neutraaleja jotka ei ole niin "joulumaisia". Mulla on tapana ollu alottaa toi jouluilu aina mun synttäreitten aikoihin eli marraskuun viimisellä viikolla.
Kiitos kaikille onnitteluista
nyt sitten käyn jo neljättäkymmenettä
Ihanaa nyt kun ainakin täällä meillä päin on lunta maassa..mieliala kohentuu heti kun on kirkkaampaa ja valkosta. Kaikki näyttää niin kauniilta..kiva laittaa tuikkuja ja lyhtyjä pihalle.
Mistä tulikin mieleen että eilen mennä viipotin tuikkuja sytyttelemään ja unohdin että noi meidän kiviportaat on tappoliukkaat..nooh,mä sitten kaaduin tosi lahjakkaasti ja löysin itseni viimiseltä portaalta. Mulla jäi vasen jalka kropan alle ja se väänty..onneks pidin kaiteesta kiinni että isku vaimentu mutta kylläpä pelästyin!!! Niiskuttaen kampesin sisälle ja pelästytin koko perheen vollottamalla eteisessä :ashamed:
Vähän ajan päästä jalkaan rupes sattuu kunnolla,tohon jalkapöydän päälle ja sisäpuolelle. Sitten iski hätä vauvasta mutta masussa alko sitten myllerrys niin siellä oli ainakin kaikki hyvin. Seurailin kuitenkin loppuillan että ei tuu kipuja tai että liikkuu..sen verran lahjakkaasti tömähdin kyllä siihen portaan reunaan. Viime yö olikin sitten taas "kiva" kun jalkaa pakotti,supisteli ja toi meiän vuotias päätti alkaa heräilemään klo 4 pintaan. Nyt on vaihteeksi poskihammas tulossa ja ien turvonnu valtavaks.
Tänään oli neuvola ja kaikki ok..paino ei ole noussu,paineet hyvät jne. Siellä oli mukava kätilö-opiskelija,vähän vanhempi nainen jo. Mittas sf:n (33 cm) ja tunnusteli vatsaa..kummasteli että taidat olla supisteluherkkä kun se tunnustelu veti vatsan heti kovaks..naurahdin että juu-u,tässä on supisteltu pitkään jo ja rajustikkin. Häpyluuta kokeili ja älähdin..se löys sieltä niin kipeen kohdan että tuntu päässä asti! Auts..oma terkkarikin sitten vielä kokeili vauvaa eikä tuntunu kyllä yhtään kivalta toi,yllättävän arkana on kaikki paikat mulla.
Se opiskelija siihen sitten kertokin jostain lukeneensa että miten Afrikassa saatetaan tehdä synnytyksessä
--->siellä kun ei sektioita tehdä jokapaikassa niin on ollu tapana MURTAA se häpyluu!!! Ilmeisesti jotenki ulkopuolelta..auuuu sattuu jo pelkkä ajatus että kesken muutenkin vaikean synnytyksen joku tulis ja pamauttais sen luun halki :x
Siis eihän siinä varmaan muukaan auta mutta AUTS kuitenkin..tulee kyllä miettineeks että saa olla tyytyväinen että meillä on altaat,puudutukset ja lääkärit yms. paikalla!!
Yks hassu juttu on mulla ilmeentyny..en tiedä vaistooko/kuuleko vauva sen että oon suihkussa mutta mulla on nyt toista viikkoa ollu niin että suihkussa masussa alkaa hirveä vilske! Ja siellä melskataan ja kait liikutellaan vähän päätäkin niin että se lyö tohon oikeeseen jalkaan kipu-aaltoja niin että on pakko mennä kaksinkerroin tai jopa istumaan. Siis se jalka menee ihan kramppiin,vähän kun suonenvetoa ja kun yrittää nousta seisomaan niin lyö taas..yritä siinä sitten peseytyä! Voisko se olla niin että vaistoaa veden ja innostuu siitä?? Kun tää isoveli on kyllä oikee vesipeto,aina tykänny pulata veden kanssa ja isäkin on veneilyihmisiä
Sama reaktio tulee aina vaikka käy eri vuorokauden aikaan suihkussa..
Joulusta vielä sen verran että mekin tykättäis viettää perheen kesken..mutta oon äitini kanssa sopinu että tulevat veljen kanssa meille kun meillä on nyt tilaa kun on omakotitalo. Äiti on yh ja muuten viettäis joulun kahdestaan veljen kanssa..ja toinen syy tulemiseen on se että JOS saatuttais olemaan synnyttämässä niin äiti on täällä sitten hoitamassa lapsia ja yrittää viimeistellä sitten joulua mun puolesta jos oon laitoksella.
Kyllä mä toivon salaa että syntyis vähän ennen joulua edes (la 21.12) niin saatais viettää joulu yhdessä..tai sitten joulun jälkeen. Mutta sama se miten se joulu menee..tärkeinhän se joulu on tolle meiän tokaluokkalaiselle. Kunhan tää vauva nyt vaan syntys terveenä ja kaikki menis hyvin
Jaksamista kaikille taas loppusuoralle!! :flower: