JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

Ihanaa lisää vauvauutisia, Onnea äitee :heart: :heart: :heart:

Myrskynmerkki sä kirjoittelit eilen että sulla ollut kovia vihlaisuja tuolla alapäässä. Mulla kans tollasta, eilen olin kahvia menossa keittämään niin otti tosi kipeästi tonne jonnekin alapäähän, ihan kun piikillä olis isketty ja se sattu!!!Niitä tuli sit pari peräkkäin...Olispa pian neuvolalääkäri niin pääsis itsekkin tsekkaa että tapahtuuko tuolla kohdunsuulla jotakin noista kamalista "iskuista". Mä heräsin tänään sitten puol seiskan aikaan alaselän ja vatsan jomotukseen. Tunnin siinä kärvistelin ja sit helpotti ja nukahdin uudestaan. Edelleen vatsassa hieman jomottelee....Tänään pitäis lähteä työkavereiden kans syömään saa nähdä pääsenkö lähtemään jos toi jomottelu jatkuu...

[/b]Menninkäinen täällä myös huulissa turvotusta, löytyy myös käsistä ja jaloista =)

Shanmandalie kuullostais limatulpalta, tosin itsellä tästä ei kokemusta mutta lukenut olen asiasta....toivotaan että olis =)

Ja sitten odottelemaan lisää vauvauutisia!!!

Misse81 35+0
 
Hula: Täälläkään ei supistele yhtään! Ette siis Porschen kaa oo ainoot. Miun vauveli potki tossa 1 aikaan yöllä niin etten saanu nukuttuu... Sit kun sain unen päästä kiinni, vetelinkin 10 asti. Miten te muut jaksatte herätä niin aikasin? Tietty pakkokin jos on esikoinen jo olemassa, mut entä te sellaista odottavat? Mua välillä ihan huolestutaa ku nukun kaikessa rauhassa tavallisesti vähintään 9 asti, oonko ihan tauno sit kun Tauno syntyy........?
 
Paljon onnea Äitee 82 ja perhe :hug: :heart: :flower: !!!

Mä en sitten eilen tehnyt mitään, kun yöllä valvoskelin. Surfasin netissä, luin ja katoin telkkaa. Nukuinpa alkuillasta päikkäritkin. Mies kun käytti koiran ulkona, niin sain ottaa ihan rennosti. Yöllä sitten mentiin nukkumaan vasta joskus 3.30, koska ei väsyttänyt tippaakaan ja tämä aamu lähti käyntiin kymmenen jälkeen :whistle: . Miten te esikoisen odottajat kulutatte nykyisin päivänne? Mä touhusin ekat viikot hullunlailla, mutta nyt olen alkanut rauhoittua ja tämä viikko on mennyt niin, etten ole saanut mitään mainittavaa aikaiseksi. Tänään on pakko tsempata.

Mulla tuli neuvolalääkärillä käydessä veristä vuotoa ja lääkäri sanoi, ettei sitä kannata säikähtää. Kohdun reunat tms. alkaa olla niin herkät, että ne ärsyyntyy vaan kopeloinnista. Mulla sitä vuotoa ei tosin tullut enää lääkärin jälkeen, vain sen tutkimuksen aikana.

Maha on pikkasen nyt laskenut ja henki kulkee taas =) . Supistukset ovat vähenneet, eikä häpyluutakaan vihlo. Vauvan pää oli ihan parin sentin päässä häpyluista vielä neuvolalääkärin kopeloimana, mutta se ei ole kiinnittynyt eikä kyllä siltä tunnukaan. Eilen vauva melskasi taas niin älyttömästi, että maha vaan heilui.

Asrai
, wow sulla on hieno päivä tänään! Musta tuo LA on hieno saavutus, onhan sitä odotettu keväästä saakka.

tivoli 36+0
 
Pinkeiju: On se rennie kummallista ainetta kun paketin katselu riittää. :D Mä en sellasta oo hoksannut ees koittaa, aina oon heittäny napin naamaan suurempia katselematta. Pitää koittaa ens kerralla. ;) :LOL:

Riikkuli: En mä nyt ihan sata varma oo et noi nivustuntemukset ois suppareita, mut kuulemma sielläkin ne voi tuntua... Toivossa on hyvä elää... ;) Ja mulla kans kun esikoisesta olin yliaikaiskontrollissa, niin sillon se lääkäri sanoi et vähän kovakouraisemmin "katsoo", että se vauhdittais käyntiin ja niinhän siinä sitten kävikin. Mut et kun vielä ei olla ees lasketussa ajassa, niin voiskohan se nyt jo jeesata... No, sopii sitäkin toivoa. :) Meillä isäntä on tänään menossa katsomaan kiekkoa, menevät työporukan kanssa Tuton peliin kun liput saavat ja kahvirahaa käyttämättä. Tosin mies aikoi ottaa tytön mukaan, joten mä kutsuin itseni vanhemmille kylään siksi aikaa... :D

Asrai: :hug: Tiedän tunteen. Jotenkin se la vaan on se, koska viimeistään vauva syntyy, eikä jaksa ees ajatella sitä pidemmälle... ;) Ja mulla on samanlainen olo kuin sulla, vaikka laskettuun on vielä aikaa... Eilen neuvolassa terkka kysyi mieheltä et oonko normaalia kiukkuisempi tai ärtyneempi, et nyt uskaltaa sanoa kun ei tarvii vaimolle kahdenkesken sanoa. ;) No, tiesinhän mä mitä tuo vastaa, et on hermot normaalia kireämmällä, mut lisäsi vielä et on hän ainakin tähän saakka kotiin saanut tulla ja sängyssä nukkua. :heart:

Kiitos kaikille limatulppa asiaan kommentoineelle. :flower: :D Tuossa ultrassa kysyin et voisko olla sitä, ja se lekuri katsoi mua sen näköisenä et piti mua ihan tyhmänä... :ashamed: Ei sit sanonu voisko olla sitä vai mitä, sano vaan ettei se oo näillä viikoilla vaarallista... :kieh: Juu ei oo ei... Niin, painoarviossa käyty: lähete äippäpolille, sieltä soitetaan kuulemma viimeistään maanantaina et alkuviikosta sinne sitten vielä tarkempaan syyniin ja sitten pohditaan mitä tehdään. Lapsivettä normaalisti, istukka hyvässä kohtaa ja ihan kunnossa, ja Torstin painoarvio nyt (37+4) on 4,1-4,2kg... :whistle: Että Yli ei ainakaan anneta mennä, ja voi olla et käynnistellään sitten jo ennenkin laskettua aikaa mikäli ei itekseen päätä tulla ennen.. Olin ihan :eek: kun kuulin lukemat. Ei mulla nyt niin tukala olo ole, et oisin uskonu et noin ison arvion sais nyt... :whistle: Nooh, sitä puhelinsoittoa odottaessa ja sitten tänään kokeen jälkeen siivoamaan ja kaikkea muuta... :D
 
Äitee82: Hurjasti onnea pikku prinssistä! :) :heart:

Lilleriina: Teilläpä oli kivat yllärit postilaatikossa... :x en voi käsittää tollasta pilantekoa...Kannattais tosiaan ottaa selvää kuka tollasta tekee, vaikka vaikeetahan se on kun ei tiedä millon se sen tekee, ei sitä viitti koko yötä sentakia ikkunassa kökkiä ja sit ei tietenkään just sinä yönä tapahtuis mitään.

Vanessa: Voi sun aamua... :hug: Toivottavasti loppupäivä olis ees hitusen parempi.

Enkuli: Täällä on kans välillä liikkeellä pieniä lapsia joko isojen ja mahdollisesti pitelemättömien koirien kanssa (ollaan kohtaamistilanteessa menty aina tien toiselle puolen tai vaihdettu suuntaa) tai sitten sellasten pikku fifien kanssa jotka päästetään sitten koko fleksin pituudelta siihen nokan eteen haukkumaan tai rähiseen... Voi kun sais vanhemmat tajuaan että on se koira miten pieni tai kiltti tahansa niin se EI ole lasten koira ja lapsien EI kuulu ulkoiluttaa sitä yksin... Täälläkin asuu yhessä omakotitalossa sellanen vihanen bokseri uros joka ei pysy pihassaan ja se on meinannu meidän päälle kädä kerran mutta mä lykkäsin koirat miehelle ja menin ottaan sen kiinni ja vein kotiin, niin mitä joku ala-aste ikänenkään tekee kun menee siitä ohi koiransa kanssa ja tää bokseri käy päälle??? ei ainakaan revi irti sellasta lihaskimppua millään! Siinä sitten kattelee vierestä kun mahdollisesti oma koira menettää henkensä. Et vähän pitäis sitäkin miettiä et vaikka omat ois kilttejä niin ei ne kaikki muut välttämättä ole, saatika ois sitten edes hallinnassa.

Menninkäinen: Mitä on toi sun ostama Kräuterblutsaft?? siis jotain rautavalmistetta varmaan mutta niinkun jotain mehua vai mitä?? mistä sitä saa ja onko kuinka tehokas?? mietin vaan kun ei itelläkään oikeen tunnu noi hemoglobiinit nousevan. Enkä ole tollasesta aineesta ikinä kuullukkaan. :)
 
Tosta rautalääkkeestä unohdin mainita. Mun hemppa nousi heti, kun aloin syömään Obsidania ja se ei ummeta ollenkaan, päin vastoin. Maha on ollut jotenkin sekaisin sen ottamisesta lähtien ja tuota "pahaa oloa" on ollut myös aamuisin. Ajattelen sen johtuvan tuosta lääkkeestä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tivoli:
Miten te esikoisen odottajat kulutatte nykyisin päivänne? Mä touhusin ekat viikot hullunlailla, mutta nyt olen alkanut rauhoittua ja tämä viikko on mennyt niin, etten ole saanut mitään mainittavaa aikaiseksi. Tänään on pakko tsempata.
Lorvimalla :D . Ekalla ä-lomaviikolla pesin pyykkiä, silitin, laitoin vaatteita kirpparikuntoon yms. Nyt kun on tollanen ankea, harmaa keli, en jaksa tehdä mitään |O . Joku päivä on pakko mennä joululahjaostoksille ja tänään on pakko leipoa, kun illalla tulee vieraita, mutta kotitöihin ei jotenkin riitä virtaa vaikka haluaisinkin saada kodin siistiks ennen vauvan kotiutumista :heart: .
Olin suunnitellut kyllä hääkuvien ja häämatkakuvien albumiin laittamista yms. mutta kai ne ehtii sitten vauvan synnyttyäkin... :whistle: Nythän on käsketty levätä, joten levätään sitten.

Neuvolakuulumiset:

- Painoa maanantaista +800 g
- Paineet 128-84 (mulle ihan ok)
- :heart: 140-150
- vauvan liikkeet ++
- pissa puhdas
- sf-mitta 32

Hemoglobiinia multa ei ole taas moneen viikkoon otettukaan. Otetaanko teillä muilla joka kerta?

MM-:lle vielä kerran kovasti tsemppiä tämänpäiväiseen sektioon!
 
Joku sitä limatulppaa kyseli. Mul Lääkäri sanoi kun olin et nyt voi tulla vähän verta et iho niin herkkää tässä vaiheessa että ei kannata pelästyä ja samoin sanottiin painoarvion jälkeen. Mut toivotaan et sul ois limatulppa et pääsisit pian tosi toimiin =)
Mul on eilisestä asti ollut maha sekaisin toivottavasti ei ole iskemässä mahatauti :( Toivon et tä olisi sitä kun joku on joskus kirjoittanut et maha voi mennä sekaisin ennen synnytystä.
 
Ensinnäkin Onnea äitee82 ja Moksa!! tuhannet :hug: :flower: koko teidän perheille
Mistä on pienet tytöt/pojat tehty?
Sokerista ja kanelista.
Niistä on pienet tytöt/pojat tehty!

Mistä on pienet tytöt/pojat tehty?
Pusuista ja haleista.
Niistä on pienet tytöt/pojat tehty!

Onnen lapsen,
pienen ihmeen
kannoit alla sydämen.
Nyt on onni täydellinen,
syliisi saat ottaa sen.
Tunnet käden pienen hennon,
tunnet posken pehmeän.
Voisko olla kauniimpaa
kun alku uuden elämän!


Asraille täällä kans oli närästystä ja luulin että meiltä sitä löytyy, no tietty sitä ei sillon illalla löytynyt mistään ja aamulla kävin ostaan sitä niin ei moneen päivään mitään havaintoa närästyksestä, mutta kyllä niille on nyt löytynyt käyttöä. :LOL: ja lasketusta ajasta meillä tuo edellinen oli tulla ennakkoon jo viikolla 32 ja lepoa ja sitten kun olis saanut syntyä niin ei mitään yritystä ja kun oli sovittu käynnistys torstaille niin tiistaina syntyi ja viikkoja 41+5 ja tulikin sitten vauhdilla jo ambulanssiin että "lieviä" päättämis vaikeuksia vissiin :LOL: :LOL: joten kyllä se sieltä tulee aikanaan, hyvähän se on näin sanoa ;) joskin itekkin olisin jo ihan valmis lähtee hakee pikkusen kotiin niin sais rauhassa sitten oleilla ja rueta laitteleen joulua :xmas:

pitää vissiin kehua että kyllä meiltä löytyy ihania tausta joukkoja kun toista viikkoa sitten miehen kaks siskoa kävi tekee suursiivouksen tänne huusholliin ja pari päivää sitten työkaveri kysyi että kelpaako jos hän leipoo, ja eilen illalla kun oli kokouksessa niin oli käynyt tuomassa neljä pullapitkoa, muutaman pussin pikkupullia ja pari tiikerikakkua ja pipareita :p no lapset olivat jo maistelleet ja eivät antaneet kaikkea pakastaa mutta sain sentään jotain sinnekkin varalle, jos vaikka käy vieraita niin on muutakin kun kaupan keksejä ja korppuja :eek:

mutta jospa yrittäs tehdä pika imuroinnin alakertaan ja lähtis käymään suihkussa kun illalla olis jouluruokailu tiedossa :p nam

tulipas taas pitkästi kaikkea sepostusta mutta jospa joku jaksaa lukeakkin... ite kyllä luen kaikki jutut ja roikun täällä monesti päivässä vaikka tuo kommentointi on välillä vähän hitaanlaista :ashamed:
 
Onnea vauvan saaneille!!!! :hug: :flower:

Onpa tullu hurjati tekstiä!!!! hyvä hyvä.
luin kyllä kaikki mut ei osaa nyt kommentoida ihan kaikkii..
joku(Maukkis?)kyseli limatulpasta, mä olen omani bongannu jo yli viikko sitten
eikä vielä oo mitään tapahtunu, siskollanikin meni 2 viikkoo tulpasta ennenekuin esikoinen synyi..
mä sain nyt sitte verenpainelääkityksen, ku ollu vähän kovat noi paineet ja kamala päänsärky.. ei oo siksi pystyny viimepäivinä paljoa palstaileen.
vauvalla paino arvio 3300g. onneks on ens viikolla kontrolli äippäpolilla, jos vaikka sais ajan käynnistykseen :D
Täällä kaikki supistukset loppunu, tuntuu et tää ei varmasti synny koskaan :headwall:

sätsen mulla kyllä otettu hemppa jokakerta.

tosta koira jutusta... mulla oli kauhunhetkiä silloin kun kävin vielä töissä ja aamusin jouduin sit aina juoksemaan bussiin.. siinä reitillä tuli
melki joka aamu vastaan semmonen nuori tyttö ja iso koira ja joka He...tin kerta se koira yritti napata kiinni.. ei auttanu muu kuin aina kävellä heidän ohitseen, kun se tyttö ei sitä koiraa hallinnut mitenkään, eikä edes komentanu.. tää samainen koira myös pomppi lenkillä omistajaansa vasten ja selvästi hallitsi koko tilannetta, ymmärrän kyllä et monet koirat hyppii ja pomppii kun leikittää, mutta tää oli erilaista, semmoista uhmaamista..
Ymmärrän kyllä et se koira olis varmasti halunnu vain tulla tutustumaan ja tuskin olis puraissu jos olis ehtiny vähä silittää..
Mut jos oikein kovasti pelkäis koiria nii olis kyllä kauhun paikka kun se parivaljakko tulee vastaan.
 
Schätzchen, mullakin otettu varmaan 3 kertaa hemoglobiini ja tuskin enää otetaan.

Mulla alko esikoisesta irtoaan limatulppaa jo rv 37+ ja tyttö syntyi vasta 41+4!Koko ajan tuli sellasta verensekasta limaa aina kun pyyhki vessassa käynnin yhteydessä. Eli mulla se tarkotti että paikat kypsyi pikkuhiljaa. Kuopuksesta ei tullut mitään ennakkoon, samalla kun lapsivettä alkoi tulemaan,2,5h ennen syntymää, tuli sellanen nyrkin kokonen verinen limamöykky jonka ajattelin olevan limatulppa kokonaisena...Toivottavasti kukaan ei oksentanut kuvailujani :whistle:

Mä oon aina asennoitunu et raskaus kestää noin 41+42vkoa niin en oo sitten turhaan ootellu LA ja pettynyt =) Esikoista oottaessa synnytyslääkäri sanoikin et nykyaikana se 41vkoa on todellisempi raskauden kesto kuin 40vkoa koska elintaso on niin hyvä nykyään.

Ja niitä ensisynnyttäjiä lohuttaakseni joita ei supistele; ei mullakaan ollut mitään merkkejä supisteluista ennen kuin esikoisen synnytys alkoi ja nopeasti tyttö syntyikin ekaksi lapseksi, 5,5h:ssa.

Maikka+nelonen 36+5

muoks, Oonko muuten ainut jolle ei ole tehty painoarviota vauvasta?Täällä sitä ei tehdä kuin ensisynnyttäjille.
 
:wave:

tivoli kyseli miten saa ajan kulumaan... Täälläkin alussa touhuiltiin oikein urakalla, mutta nyt on hieman tahti hiljentynyt :whistle: Joka päivä kuitenkin koetan tehdä edes jotain :). Olen kirjoittanut paperille sellaisia asioita, jotka pitäisi tehdä ja koettanut niistä tehdä edes yhden joka päivä :). Asiat saattavat olla tosi pikkujuttuja, kuten mm. askartele joulutonttuja tai sitten hieman isompia, kuten kylppärin kunnollinen siivous. Tällä tavalla olen saanut sentään jotain tehtyä. Lisäksi olen koettanut käydä päivittäin edes pienen lenkin kävelemässä valoisaan aikaan. Mutta olen myös LEVÄNNYT ja nauttinut vaan löhöilystä :D. niin ja olen viettänyt tosi paljon aikaa netissä :)

Schätzchen Minulla mitattiin aluksi hemoglobiini joka kerta, mutta kun hb on ollut sen verran hyvä koko ajan, niin nyt on otettu noin kerran kuussa.

Kärsivällistä odottelua vain kaikille :hug:
 
Onnea Äitee82 :flower:

Neuvolakuulumisia rv37+1:
-painoa tullut yht. 16kg
-verenp. 109/77
-pissa puhdas
-kohdunpohjankorkeus 37
-turvotus +-
-tarjonta PT edelleen
-hb 116 (ei ole mitattu joka kerta)

Tietääkö joku jotain lantioröntgenistä ja niistä alatiesynnytyksen mitoista? Kun neuvolantäti sanoi, että kolmen alamitan summa tulee olla 30, että alatiesynnytys on ylipäätään mahdollinen. Mulla mitta on 30,1. Että tulisko ongelmia alatiesynnytyksen kanssa kun noin rajoilla mennään...? Täällähän vauva on nyt perätilassa, joten sektio on ainut vaihtoehtokin (noilla mitoilla) mutta ajattelin vain, että jos vauva kääntyy vielä..?
 
Alkuperäinen kirjoittaja maikka79:
Oonko muuten ainut jolle ei ole tehty painoarviota vauvasta?Täällä sitä ei tehdä kuin ensisynnyttäjille.
Mulle ei ainakaan ole tehty, vaikka ensisynnyttäjä olenkin :( . Ihan mielenkiinnosta olisin sen kyllä halunnut. En tiedä, onko täällä Tampereella sellainen politiikka, ettei ne tee, ellei ole jostain syystä syytä ulrata tässä loppuvaiheessa, koska kavereillenikaan ei ole tehty :/ .

Hirveä paineentunne alapäässä |O .

Onko tuolla ulkona ihan pakko olla noin harmaata :headwall: ?
 
Heissan alla! Ja heti aluksi: onnea äitee82 :flower:

Tivoli kyseli miten esikkoa odottavat saavat aikansa kulumaan, ja Schätzchen kyseli miten pystytään nousemaan aikaisin aamulla kun ei ole vanhempia lapsia: Omalla kohdallani vastaus on: koira :) Se ei anna armoa aamujen kanssa, ulina ja teputus on armoton jos iltalenkin ja aamulenkin väli lähenee kymmentä-kahtatoista tuntia! Eli jos illalla käy ulkona kymmeneltä, on aamulla paras olla remmin varressa kasilta :) Meillä isäntä onneks käy koiruuden kanssa viettämässä laatuaikaa iltalenkillä, ja minä hoidan aamu- ja päivälenkit. Toisinaan isäntä on niin ihana että ottaa koiran aamulla mukaan töihin, hänellä kun ei ole kiinteää työpaikkaa vaan liikkuu autolla paikasta toiseen. Silloin saan nukkua piiiiitkään :D Näitä aamuja on kyllä tosi harvoin, johtuen siitä että isäntä lähtee yleensä pakettiautolla tien päälle, jotta mulle jää auto! Ei muutenkaan kyllä ole ongelmia ajankäytön kanssa, oon turvautunut samaan kuin veeruska eli kirjoitan paperille mitä pitäis tehdä :) Koulutehtävistä oon muistuttanut itseäni jo useammalla Post it-lapulla, mutta "jotenkin" ne on jäänyt tekemättä :ashamed: Joulutonttujen ja -korttien tekeminen on kiinnostanut paaaljon enemmän!

Joskus tässä joku kyseli D-vitamiinin syömisestä ja mulle neuvolassa sanottiin että olis hyvä syödä sitä lokakuusta maaliskuuhun eli pimeän ajan.

Hb on mitattu minulta ehkä joka kolmas kerta, vaikka huippulukema on 117. Kai ne sen mittais jos pyytäisin tai tarvetta olis.

Jeps, miehen tytär saapui koulusta, ja katkes ihan ajatus mitä piti vielä kirjoittaa, mutta tuskin mitään tähdellistä! Me aletaan ompeleen hänen kahdelle pikkusiskolle (äitinsä puolelta) pussilakanoita joululahjksi :) Olin oikein ihmeissäni kun ei tätä esiteiniä tarvinnut montaa kertaa houkutella ompelupuuhiin!

Nora ja Vilma 36+4
 
.. lilleriina.. ei oo kyllä kiva!!
kannattaisko tehdä poliisille rikos ilmoitus??
kannattais tosiaan yrittää selvittää kuka tommosta tekee. :kieh:
mä varmasti kyttäisin ikkunassa..
mut jaksuja, toivottavasti asia selviää!! :hug:
 
Niin vielä painoarviosta: eli mulle ensisynnyttäjänä tehtiin vauvan painoarvio mutta ihan käsikopelolla eli ei neuvolassa mitään ultrattu. Ja neidille annettiin tämän hetkiseks painoksi 3kg ja veikkas syntymäpainoks 3,5kg.

Nyt tää poistuu.... Heipä hei :wave:
 
pmmj: Mä sanoin kans eilen neuvolantätille, että tää ei synny lainkaan, kun n. viikko sitten mulla oli kahtena yönä ihan kunnon suppareita ja nyt ei viikkoon yhtään mitään. No, paitsi viime yönä alkoi taas tulla oikein sellaisia kunnon vyöryntäsuppareita selästä mahaa kohti, välillä tuli 10 min välein ja nukuin siis todella kehnosti. Heti kun nousin ylös, kaikki supparit loppuivat. Ihan salamana kirkkaalta taivaalta noi supistukset tulee, joten älähän hätäile, Kohta saat "nauttia" sinäkin niistä. Toivon, että oma muksuni syntyisi ihan pian, koska pelkään hänen olevan nyt jo aika iso.

Margaret: Mulla kuvattiin esikoista oottaessa lantio ja ylin lantiomitta on ahdas, juuri kuulemma rajoilla vauvan pään suhteen. Vauvan pää tarvitsee n. 10 cm läpimittaisen kuilun ja mulla ylin lantiolukema on 10,2! Silloin sanottiin, että n. 3,5-kiloisen pystyn synnyttämään alakautta. Juu, ja esikoinen oli 3700g ja alakautta tuli, vauvalla vielä keskimääräistä isompi pää. Kyllä mua pelotti, mutta olisi pelottanut paljon enemmän jos olisin tiennyt esikon painon. Painoarvio meni nimittäin täysin pieleen, sanottiin, että n. 3-kiloinen vauva tulossa!! Tuosta mainitsemastasi lantion yhteisluvusta 30 en ole ennen kuullutkaan. Muut mitat mulla ovat sitten ilmeisen tilavat, koska summaksi noista kolmesta lantiomitasta saan 34,4 cm. Mutta kuten jo sanoin, toivon, että tämä nykyinen maha-asukas syntyisi suht pian, sillä ainakin mahan koon perusteella täällä on ihan iso vauva köllimässä.

No, suppareita ootellessa! Pitääpä lähteä välillä laittamaan ruoka valmiiksi. Broilerikeitto mulla päivän ruokana.

Ainiin, koirista vielä. Mua kans vähän pelottaa, kun meidän ekaluokkalainen joutuu käveleen tollasen lyhyen metsäpolun pätkän koululle ja siinä polulla tulee aika usein vastaan koiria ja välillä isojakin ihan itsekseen. Ulkoiluttaja saattaa tulla ihan reilusti jäljessä. Eihän tuo ole laillistakaan. Varsinkin yksi suursnautseri on minusta pelottava.

Polka + "pikkuinen" rv 38+5
 
Maikka79: Mullekaan ei ole tehty minkäänlaista painoarviota tästä tulokkaasta. Hiukan mietityttää, kun esikoista seurattiin tarkkaan mun sokerihäikän vuoksi. Lääkäri ei keskiviikkona edes maininnut noista sokereista, tutki vaan aika yliolkaisesti, jotenkin jäi hapan maku suuhun koko käynnistä. Aionkin ensi tiistaina asiata mainita terveydenhoitajalle, siis että oliskos mahdollista päästä vaikka polille kontrolliin, kun se gestaatiodiabetes tässäkin raskaudessa löytyi.

Hemoglobiini mulla on mitattu n. 1krt/kk, johtuen sen alhaisuudesta luulen ma. Viimeks ei mitattu kun edellisen kerran 2 viikkoa sitten oli just sen 120.

Mitähän muuta mun piti kommentoida...Sama pää kesät, talvet ja tää hormonihuuru vielä päälle niin avot :kieh:

Vaan huomenna olis se yks maaginen raja saavutettu, rv 37

Ai niin, mulla otetaan ens kerralla verinäyte josta testataan rh-tekijät, kun sain punasoluja edellisen synnytyksen jälkeen, onkos jollain kokemusta asiasta? (Ei siis siitä verikokeesta :p )
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nora79:
Schätzchen kyseli miten pystytään nousemaan aikaisin aamulla kun ei ole vanhempia lapsia:[/b]
Hmmm...Enpä muista kyselleeni, mutta kiitos kuitenkin vastauksesta
:LOL: . Luulen, että mun kohdalla aikaiseen heräämiseen riittää jatkossa se, että tiedän, että joku minusta totaalisen riippuvainen pieni olento :heart: vaan tarvitsee sitä. Ja nyt lomalla en edes yritä herätä ajoissa.

Roikun täällä tänään selkeästi vähän liikaa... Pitäis kirjoitella vähän sähköpostejakin, mutta kun tuo sää nukuttaa |O . No, viikonloppuna en pääse koneelle, joten täytyy nyt norkoilla täällä varastoon :D .
 
Tivoli kyseli ajan kuluttamisesta. Minulla ei tuota mitään vaikeuksia nukkua yhteentoista :ashamed: Sitten kun heräilen luen kaikki postit ja lehdet syön jotain pientä, surffailen netissä ja loikoilen sohvalla pitkin päivää. Jotain pieniä kotitöitä tulee myös välillä tehtyä. Kyllä hävettää. Loman aluksi sitä teki kaikkia ompelutöitä ja järjesteli valokuvat yms. Nyt on mennyt ihan toivottomaksi, kun kaikki aikaisemmin sunnittelemani projektit on tullut tehtyä.
Shamandalie Tyksissä treffataan, jos sinulle tuleekin käynnistys ensi viikkoon =)
Mennään tänään ulos syömään isännän kanssa, kun saattaa tuo kahdenkeskisen ajan järjestäminen olla inan vaikeampaa ensi viikon jälkeen. Kukas se olikaan, kun ei tahtonut lähteä ollenkaan virkistäytymään. Minulle on hirveän tärkeää päästä ihmisten ilmoille, vaikka se tuskaista välillä onkin... ei tästä kotona pimeässä laiskottelusta muuten mitään tule.
 
Niin ei mullekaan tehty esikoisestakaan kuin käsikopelolla arvio neuvolassa. Lopussa jouduin käymään äitipolilla raskausmyrkytyksen vuoksi ja siellä sit ultrattiinki. Nyt ei tehdä ees käsikopelolla kun ei ole sitä viimistä lääkäriään kun en ole ensisynnyttäjä.

Aika pieleen mullaki on nuo aikasemmat arviot menneet,esikoisenkin piti olla iso ja varsinkin isopäinen ja kuiteski oli 3440g 50cm ja pää vain 32,5cm.
Serkulla meni tosi pahasti arvio ultralla pieleen vaikka se tehtiin Oysissa. Neuvolassa arvioivat vauvan isoksi ja siksi lähete Oysiin, jossa arvioivat vauvan olevan n.4kg, mutta olikin sitten reilusti suurempi,reilu 5600g ja 57cm!!!!!Ikinä en ole niin isoa vastasyntynyttä"vauvaa" nähnyt. Tyttö oli jo 2kk:n iässä 10kg kun meidän poika ei ollut niin painava vielä 1,5vuotiaanakaan :D Oli siinä vauvan äidillä niskat koetuksella kun imetti tyttöä.

Illalla kattoon leffaan Joulutarinaa :p
 

Yhteistyössä