JOULUNODOTTAJAT Marraskuu

hulivili: Täällä ainakin masukki ollut iisimmin, kun aikaisemmin aina kun liikkui, tuntui et tulee mahasta läpi, nyt on kerran kolmeen päivään ollu sellanen kerran. Mut onneks liikkuu, muuten hermostuis... No, tänään on nla lääkäri niin saa sitten kuulla onko kaveri laskeutunut tai jotain... :)

tivoli: Mä kanssa huomasin että heti kun maha tippui, oli hengittäminen helpompaa. :D Eikä kylkiluutkaan ollut niin kipeenä. ;)

Kiitos kaikille ketkä ootte jaksaneet tsempata ton Kelan kanssa. Ihan rehellisesti laitoin et mun mielestä liikamaksun on aiheuttanut väärä informaatio sekä koulusta että kelasta... :whistle: Ja mukaan aion liittää tiedot asuntolainasta, opintolainojen tiedot heillä siellä näkyykin. Saas nähä sitten oisko tarpeeks hyvät syyt luopua/pienentää takaisin perintää... ;)

Hienoa Jajepoo et pikkuisella oli kaikki hienosti. :) Samoin enkuli, hienoa että kaikki on hyvin. :)

MM Jaiks. :D Tsemppiä jo nyt valmiiksi. Vähän oon kade, voi kun itekin tietäis päivän. :D (Tai osais ees arvata hyvin... ;))

Joulukuun päivittäjäksi voin ilmoittautua, mikäli ei muita innokkaita ole? Tosin sitten saa kaikki infot laittaa yksityisviestillä, ja huomautellakin pitää todennäköisesti et tulee kaikki päivitettyä... :whistle:

Eilen tosiaan oltiin kummipojan luona kylässä... :heart: Ikää pikkuherralla on 3,5kk, ja aivan ihana pakkaus. :heart: :heart: Makuuasentoon kun koittaa sylissä laittaa, niin jo ollaan pää etukenossa et kukas sitä hereillä ollessa makoilis. :D Ja kainaloista kun nostaa ylös, niin on kädet levällään kuin supermiehellä. :D Mietin, et pitäskö ihan kiusaks ostaa tai tehdä sellanen pieni supermiehen puku? :D Ja ylhäällä kun on niin nauraa hekottaa ääneen ja kuola valuu. :LOL: Mulla oli paidan rinnusta ihan märkä kun leikittiin, ja esikoinen sit katto :eek: Yök, kuolaa.. :D Oli se vaan niin ihana, voi kun sais jo itellekin pienen kotiin... Alka vauvakuume pahentua taas hiljalleen... :whistle:

Tosiaan, neuvolalääkäri tänään 12.45, ärsyttää kun saa taas koko päivän sitäkin odotella. :headwall: Aamusta oisin heti menny jos ois päässy... :whistle: Isäntä lupas tulla mun tueksi ja turvaksi sinne, kun jotenkin sitä lääkäriä kammoan... :ashamed: Mulla jäi siitä rv 12 ultrasta jotenkin paha mieli (mitä en varmaan koskaan unohda... :whistle: ) kun mä suunilleen paniikissa sinne menin kun pelkäsin ettei pikkuinen olekaan hengissä, niin tämä totes et "mitä sitä turhaan jännittää, kun ei sille ite kuitenkaan mitään vois?". :headwall: Juu ei voi ei, mut jännittää se kai silti... :/ Ja tietty mun tuurilla tuolla neuvolassa on se sama lääkäri joka hoitaa Turun äitiyspuolen ultraukset... :/ No, eiköhän siitä hengissä selvitä... ;)

Eilen ja tänään on supistelut jatkuneet, ja osin myös sellaisia nipistelyjä, et ei ihan kivuttomia enää... Ja nyt on aamusta ollu maha sekaisin, johtunee toivottavasti jännityksestä kun alitajuisesti ainakin tota lääkäriä ressaa... Laitoin opettajallekin jo sähköpostia, et palautan huomenna tehtävät, jos en oo synnyttämään lähtenyt... :whistle: Onneksi nyt on anopin kanssa sovittu, että mikäli arkena yöllä/illalla (tai koska vaan...) tulee lähtö, niin hän voi tulla esikoisen kanssa tänne. Anoppi kun arkena menee vasta iltapäivällä töihin, niin mun äiti ehtii taas pääsemään töistä ennen kuin anoppi menee. :D Eiköhän ne sitten täällä pärjää... ;) Mut miten mä pärjään sit laitoksella kun esikoinen on kotona?!?! :eek: Mä varmaan soittelen sit koko ajan ja kyselen miten menee... :D

Jospa nyt menis suhkuun ja sitten vois kuivatella rauhassa ja lukea kokeeseen ennen neuvolaan lähtöä... :) Tulen sitten kertomaan myöhemmin tänään mitä siellä sanottiin... :) Jospa itekin sais tänään jonkinmoista koko arvioita... :)

Shamandalie ja Torsti 37+3 :heart:
 
Huomenta joulumammat :)

MM:lle Onnea huomiseen sektioon :hug: :heart:

Asrai Jospa teidänkin pienokainen näkee pian päivän valon :heart:

Shamandalie Tsemppiä Kelan kanssa :hug: Itsekin olen joutunut kyseisen laitoksen kanssa joskus taistelee :kieh:

Omaan napaan:

Eilen tuli taas käytyä neuvolassa
viikkoja 38+2
paino noussut +200 g/vk
turvotus +/-
RR 139/86
B-HB 145 (en syö rautaa :) )
kohdunpohjan korkeus 31,0 (laskenut viikossa -2 cm)
tarjonta RT
Hepun syke 150
liikkeet ++
Pissa puhdas

eli kaikki oli hyvin :D. Heppu ei tykännyt kyllä yhtään, kun th-opiskelija kuunteli sydänääniä vaan koetti aina poistua paikalta :).

Viime yönä sitten heräsin ns. menkkakipuihin, jonka vuoksi pyörinkin sängyssä hereillä reilun tunnin. Aamulla ei sitten ollut mitään, mutta nyt on taas pientä jomotusta ja hiukan huono olo :whistle: Mitähän lie?! Supistuksia ei ole edelleenkään ollut :/ Se nyt ainakin tiedetään, että meidän pienokaisesta tulee jousimies ellei nyt tee tosi syöksytuloa tämän päivän aikana :D. Meillä onkin sitten kunnon jousimiestenkerho kasassa, kun äitini, veljeni avovaimo ja itse olen jousimies :D

Nyt etsimään imuria kaapista ja ajamaan villakoiria takaa..

Hyviä vointeja kaikille :heart:

Veeruska & Heppu Huoleton




 
Alkuperäinen kirjoittaja Shamandalie:
Niin kertokaas nyt oonko mä sekaisin päivämäärissä vai ootteko te muut. :D Mun mielestä tohon MM:n sektioon ois vielä viikko aikaa... :whistle:
Joo siis mä olen sekaisin... :headwall: :D

Ymmärsin et se aika ois 30.11, mut senhän tuo lahjoitti Asraille... :whistle:

*poistuu häpeissään sinne suihkun alle kokoamaan itseään.*

:LOL: :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 
Shamandalie: ihan huippu loru :LOL: :LOL: Onhan toi pakko tallentaa kirjanmerkkeihin!

Oli pakko tulla vilkuileen kuulumisia pikana; oon kohta lähdössä viimeiseen lääkärineuvolaan. Tuun vaikka ilmoitteleen kuulumisia kun saavun takas kotiin ja koneen ääreen :) Mutta kyllä piristi tätä harmaata aamua kummasti toi Shamandlien laittama linkki! Suosittelen :D

Jeps, tää poistuis taka vasemmalle. Ettei mene ihan juoksuks toi neuvola-matka...

Nora ja Vilma 36+3
 
Aamupäivää!

Neuvolassa käyty jo 3 tuntia sitten. Viime viikolla sanoin neuvolantädille, että saa nähdä tulenko vielä tällä viikolla, kun viime viikolla mulla oli niin kovasti suppareita, selkäkipua ym. Ja nyt ei tietenkään oo ollu melkein koko viikkoon yhtään mitään. No, eihän mulla nyt ookaan vasta kuin 38+4, mutta jotenkin olen ollut niin varma, että tämä muka syntyisi hyvissä ajoin ennen laskettua. Meidän kakkonen syntyi tismalleen näillä raskausviikoilla ja nyt tästä kolmosesta mun maha on niin jättikokoinen, että minusta tää ei voi tästä enää edes venyä, kun kohta napakin poksahtaa. Kaiken lisäksi aloin nyt pelkäämään, että tämä tyyppi kasvaa täällä kohta liian isoksi mun lantioon nähden. Ekassa raskaudessa sanottiin, että mun lantio on hieman ahdas, että ehkä n. 3,5 kiloinen vauva mahtuu alakautta. No juu, esikko oli 3700g ja kyllä se alakautta tuli, nippa nappa. Kakkosen kanssa ei ollut ongelmia, kun poitsu oli pieni tirrikkä. Mutta mitä jos tämä on nyt vaikka sitten joku 4kg ja juuttuu kiinni... Ei saisi maalailla piruja seinille, mutta kai tässä pitää nyt viikonlopun aikana taas vaihteeksi reippailla, saunoa ja pitäisikö noita sänkypuuhiakin kokeilla, jos alkais paikat niillä avautua. Hitsi, kun ei oo oikein kunnon painoarviota tälle vauvalle nyt lainkaan. Kolme viikkoa sitten arvioitiin kyllä tavallisella ultralla, mutta esikon kohdalla mulla heitti arvio kivasti 700g! No, nyt tuli vaan omasta asiasta höpistyä, mutta onhan se ihanaa, että voi johonkin purkaa näitä huoliaan. Ja jos vaikka joku jaksaa tänkin plörinän lukea :D Muuten mulla tosiaan neuvolassa kaikki ihan ok. Tämä vauvan koko vaan nyt alkoi pelottaa, ja varsinkin jos menee paljon lasketun ajan yli...

Joka tapauksessa mukavaa päivää kaikille ja onnea kaikille synnytykseen! Monella oli jo vauvan synttäripäiväkin tiedossa, jännää...

Polka + "pikkuinen" rv 38+4
 
Veeruska -81, mä neuloin äitini mulle kirjoittamien ohjeiden perusteella, mutta sen verran pitkä teksti on, etten viitsi sitä tänne laittaa. Jouduin myös järkeilemään joissakin kohtaa ohjetta, kun silmukkamäärät eivät mielestäni pitäneet paikkaansa. Kuitenkin ihan tavallisen villasukkien ohje se oli, vain vauva-koossa.


Oon muuten älyttömän ylpee itestäni noitten sukkien valmiiksi saamisesta, sillä en todellakaan ymmärrä neulomisesta juuri mitään ja nuo olivat ekat villasukat, jotka olen tehnyt. Eka valmistui viime tammikuussa (jolloin en ollut edes vielä raskaana) ja toisen tein lokakuussa :D . Valmistuipa kuitenkin ennen vauvan syntymää :whistle: .

MM-:lle tsemppiä sektioon! Ihanaa, että meillä kaikilla on kohta vauvat sylissä :heart: .

Luin muuten sanomalehdestä, että sen eilisen kolarin nainen olisi loukannut vain kätensä, mutta vauvalle ei olisi käynyt kuinkaan. Huh, helpotus. Mä en uskalla lähteä autolla enää minnekään kauemmas, kun jostain syystä olen alkanut pelätä kolareita :| . Ensi viikolla saatan mennä Tampereella katsomaan veljen vauvaa, mutta tällä kertaa valitsen mieluummin junakyydin. Kunhan en joutuis synnyttämään junassa :p .

Shamandalie
, tuo Kelan touhu on kyllä niin raivostuttavaa. Mun mies on joutunut tappelemaan sen kanssa jo pitkän aikaa joistakin kummallisista opintotuista ja taas tuli 3000 euron lasku, jota on jo kerran karhuttu takaisin. Ei tarvitse miettiä, minne veronpalautuksen menevät :kieh: .

Mä valvoin taas yöllä neljän aikaan pari tuntia. Hitto vieköön, että väsyttää |O .

Puhuittekos eilen täällä jotain ruokahimoista? Mä olen viimeisen viikon alkanut himoita jouluruokia ja haluaisin laittaa jo joulun valmiiksi ruokineen kaikkineen. Meidän tapauksessa kun joulu saattaa mennä sairaalassa :xmas: . Miehelle jo sanoin, että jos jouluna ollaan kotona, aion juoda lasin punaviiniä ja syödä graavilohta ja ihan mitä vain mieli tekee. Tuossa vaiheessa ei voi mikään enää olla vaarallista, jos lapsi joka tapauksessa pian syntyy. Lipitän sen punaviinilasin sitten vaikka 12 tunnin aikana. Siiderihimoani olen taltuttanut viimeksi tällä viikolla Kopparbergin karpalo-siiderillä (holittomalla), joka oli aika hyvää :p . Ja sitten noista ruokajutuista vielä. Mun tekee nyt mieli vain kunnon kotiruokaa, herkkuja ei juuri ollenkaan. Kahvikaan ei maistu. Vielä kuukausi sitten mulla oli hirveä karkki- ja roskaruokahimo.
 
Moi vaan kaikille tasapuolisesti täältäkin

Aamun säikahdyksestä selvitty :eek: lähdin hakeen aamun kalevaa että luen samalla kun syön ennen neuvolaan lähtöä niin kaaduin heti tuohon porraspäähän ihan selälleen kun oli satanut vettä ja tuommonen epätasanen jäätikkö alla ja vielä pimeää ettei nähny kunnolla :whistle:
no onneks oli muutenkin neuvola aika tunninpäästä ja mitään vuotoa ei ole näkynyt ja supistuksia kyllä on tullut normaaliin tapaan mutta ovat kivuttomian ;)

(.) neuvolasta muuten elikkä viikkoja on tänään 36+6
painoa tullut 2450g/vk :eek: :eek:, apua
paineet 130/90
turvotusta ++
sf 35 ja rt
pissa ok
liikkeet ja sydänäänet ok
kohdunsuu pehmenny entisestään ja sormelle auki ja päätuntui jo
;)
tuosta painosta ja turvotuksesta vissiin osasyyllinen kun oli viikonloppuna vieraita ja tehtiin pitsaa ja tortilloja sekä naposteltiin suolapähkinöitä, sipsejä, suolatikkuja ja runoita&pähkinöitä... joten nyt sitten kuuri ananasta ja mansikoita että saa nesteet kiertään ja suolasta pitäis välttää... mutta ei onneksi tullut mitään hirveää noottia ja liikkua ei tartte vaan ennemmin levätä ja olla kuulemma "työnjohto" puolella :LOL:
ja noita verenpaineitahan olen tarkkaillut muutenkin päivittäin(apteekista mittari lainassa) ja mikäli alapaineet nousee yli 95 niin yhteyttä heti terkkaan.

Lääkärineuvolan olisin saanut halutessa maanataille mutta kun ei mitään sellaista ole että tarttis niin en edes sitä ottanut kun kuitenkin jo neljäs tulossa :kieh: :LOL: ja täällä on se että ekasynnyttäjät käy sen kolme kertaa ja uudelleen synnyttäjät kaksi tai tarvittaessa kolme kertaa...

tuossa neuvolasta tullessa mietin että pitäis vissiin pakkailla valmiiksi sairaalakassikin jos tulee pikalähtöä, kun terkkakin siittä varotti että usein näillä viikoilla tuollaiset kaatumiset monesti käynnistää synnytyksen :eek: joskin viikkoja on niin ettei se enää haittaa. ja pitäis vissiin laittaa varavaatteet kassiin tuolle meidän 4v poitsulle kans jos tarttee se jonnekkin pikana viedä hoitoo;)

mitäs muuta olikaan mitä piti kertoa/kommentoida... tuli niin paljon tuota omaanapaa taas että muuta unohtu....

huomenna meillä olis ammattiosaston jouluruokailu niin pääsee ensimmäiset laatikot ja rosollit maisteleen tivolille :p läl lällää, joskin tunnustan että yhden kaupan porkkanalaatikon olen jo syönyt :p ja lauantaina lupasin lähteä tyttäjen kans jouluostoksille zeppeliiniin saas nähä miten jaksaa kierrellä, no onneks voin tehdä jo sen että istun jonnekkin kahville ja tytöt saa itsekseen kierrellä. Ja isäntä saa samalla reissulla hakea poitsun kans serkuilta suvussa kiertäneen vauvan kehdon niin saa senkin lpuhdistettua ja pettailtua valmiiksi.
 
vauvan sukista
Tein itse seitsemän veljestä langasta. Loin puikoille 10s eli yht. 40s. Sit kudoin 1 oikein 1 nurin neuletta 10cm, kantapäätä 6s, jonka jälkeen kavennukset puikolle 5s. Sit sivusta 9s ja kavennukset jotta puikoilla 9s. Kun kantapäästä (takaa) mitattuna 6cm niin aloitin kärkikavennukset. Eli jalkaterän kokonaispituudeksi tuli 9cm. Vastaa kokoa 15-17, eli on ihan vastasyntyneelle.
Toivottavasti ohjeesta tajuaa jotakin.
Pinkeiju
 
MM: Huisia saat huomenna vauvan syliisi... Ihanaa :heart:

Täällä kärvisteltiin yöllä suppareiden kanssa, mutta kyllä ne niin ihania on, kun ne loppui tunnin päästä kuin seinään... :kieh: Mä olin jo ihan varma, ett nyt tuli lähtö, kun heräsin niihin. Nyt jomotteli selkääkin ja alamassua tosi kurjasti... Kesto oli semmoiset 30-50sekkaa ja väliä noin 10 minsaa... Menin sitten olkkariin makoilemaan ja join lasin vettä, niin kaikki katos samantien... Eli valmistelee, valmistelee, mutta valmista ei tuu. :LOL: Nyt onkin ihan rättipoikki-väsynyt, kun valvoin muutenkin yöllä, kun koko ajan hikoiluttaa... Kuka se siitä jalkahiestä puhuikaan? Mulla samainen ongelma todella. Yleensä käytän villasukkia kotona iltasin, niin nyt ei kyl tartte. Jalkapohjat ja varpaat hikoo ihan hirveesti... :ashamed: Nytkään ei ole edes sukkia jalassa, kun on niin hikiset varpaat... Teitä kaikkia se varmaan kiinnostaa... :LOL:

Naiset, olisittepa nähneet mun jalat eilen saunassa... Mun jälkapöytäkin on niin nesteen turvottama, ett mieskin sitä kauhunsekaisin tuntein katseli... Mulla ei mene kunnolla omat kengät jalkaan, mut kun en viitsis miehenkään kenkiä alkaa käyttämään... Mutta tää turvotus on jotain järkkyä. Ei auta ananastuoremehut, ei ananasmurskat, ei mitkään... Tosi nastaa...

Nyt tää lähtee täältä valittamasta...

Riikkuli 37+4
 
Taas on meillä täällä vauhtia ja vaarallisia tilanteita,
Äitiliini75, hui.. ei enää mitään tollasta kun ollaan niin lähellä maaliviivaa. :D
Mä taidan olla ainoo sitten melkeen jolla ei supistele,
ei mitään sellasta joka viittaisi synnytyksen alkamiseen.
Hyvä niin kun kuitenkin se ma 3 päivä on etappina.

Tuitsu, oliko kättärillä ruuhkaa? Kun sinnehän munkin piti mennä alkujen
aluksi mutta neuvolassa sanottiin ettei kannata, kun käännyttävät
herkästi ovelta toiseen sairaalaan.
Mut kiva kuulla että oli mukavan tuntuinen paikka, siellähän
mäkin olen piruvie syntynyt! Olisin niin haölunnu sinne, mutta
toivottavasti toi Hyvinkää antaa nyt itsestään positiivisen jälkimaun.

Onko kellään hyviä ideoita mistä löytyisi kauniita, hyvänmallisia,
imetyspaitoja? Mä haluaisin muutaman käydä ostamassa jostain.

Jajepoolle piti vielä sanoa että mulla oli noussu paino vajaa viikossa,
+2380gr!! Turvotuksesta ja nesteistä. Paineet on kyllä olleet hyvät.
Ananasta mäkin joka ilta temmon naamaan karkin sijasta.
 
MM:lle tsemppiä huomiselle!!!
Ja Asrain tilannekin kuullostaa jo siltä et synnytys tosi lähellä =)

Olikos se Pinkeiju joka ei tykänny nykyisistä poikien vaatteista? Sama homma!En voi sietää niitä pääkalloja, hämähäkkimiehiä ym. jo vauvojen vaatteissa!!!Oonkin kaikille tutuille varoittanut ostamasta meijän pojulle(1v11kk) mitään sen aiheisia vaatteita. Kyllä se kerkiää niitä pääkalloja ripustaan sitten murrosiässäkin :D
Mäkin tykkään kaikesta retrosta varsinkin niistä aidoista. Muutama potkupuku+vanupussi onkin ollut meijänkin tenavilla vielä käytössä mun ja veljien äippäpakkauksista 70-luvulta.

Oonkohan mää ainut joka ei halua vielä synnyttää???Kaikki tuntuu haluavan jo laitokselle :) Mä haluaisin et vauveli pysys ainakin sen 3vkoa vielä masussa :saint:

Mulla auttaa tohon nesteenkertymiseen mansikat, vetelen niitä joka päivä!Mikään ananas ym. ei auta.

Maikka+nelonen 36+4
 
Maikka: poistaako mansikatkin nestettä? en ole koskaan kuullutkaan... Onneksi mulla on niitäkin tuolla pakkasessa, niin taidan vähän laittaa lautaselle jäisiä mansikoita ja pikkasen sokeria päälle... Nam.. :p Ja maikka, en mäkään sitä synnytystä hirveesti odota... Vaan sitä, ett saisin pikkuisen jo syliin. Ei millään jaksaisi enää odottaa sitä vastasyntyneen ihanaa tuoksua... :heart:

Ai, että painaa tohon nivuseen istualtaankin... :kieh: Nyt on alkanut sattumaan tonne vasempaankin nivuseen... ja varsinkin silloin, kun pikkuinen on hereillä, kuten nyt... Tuli muuten eilen tohon alavatsaan semmoinen sarja nyrkiniskuja pikkuiselta... ihan kuin olis nyrkkeilysäkkiin lyönyt... Tuntui tosi hassulta... Mua rupes ihan naurattamaan ja mietityttämään, ett kumpikohan siellä köllii???

Riikkuli taas...
 
Porsche: Täällä toinen joka tuskin tietää mikä on supistus! :wave: Kivuttomia mahan kovettumiia kyllä on, mutta siinä ne sit onkin. Tänään kuiteskin jo 38+1. JOulukuun 5. päivään silti tähdätään :heart: .

MM:lle hurjasti onnea huomiselle!

Muuta tänne ei sit kuulukkaan, teidän juttuja käyn lukees vähän väliä mut itelle ei kuulu mitään mistä tarttis kirjottaa. Mies tulee kohta töistä, sit ruokaa ja ehkäpä joululahjoja katteleen...on se niin vaikeeta mutta pakko yrittää hankkia ne jo nyt hyvissä ajoin. Mitä ootte hankkineet omille vanhemmillenne sekä anopille ja apille??
 
Asrai kiitos. :flower: Oishan se paremminkin voinut mennä, ärsyttää nyt se lääkäri vielä enemmän kuin aamulla... :(

Eli siis terveisiä vikasta lääkärineuvolasta:
rv 37+3
paino +2kg (kolmessa viikossa :ashamed: yhteensä nyt +17kg :ashamed: )
turvotus +
RR ensimmäinen mittaus 141/83, toinen 130/76 (th totes et johtuu lääkärikäynnistä... :whistle: )
Pissassa U-prot +
Kohdunpohjankorkeus 42cm
Sykettä ei sanottu, on vaan + :|
Kaulaa jäljella 3cm
Sormelle auki (et on ne kivuttomat jotain auttanut... ) ja pää tuntui käsiin. :eek:

Joo, ja huomenna sit kokoarvioon ultraan. :headwall: On kuulemma ihan kauheet mitat, joten pitää katsoa. Mies sitten kysyi et mitä sitten jos on iso, niin käynnistetäänkö aikaisemmin vai mitä meinaa. Lääkäri tähän ettei sano mitään, et hän ei lämpimikseen puhu. :headwall: :headwall: Kävin sitten vielä th:lla joka laittoi mut jonoon (ei oo aikoja, joten 9 jälkeen aamulla sinne istumaan ja odottelemaan...) ja sanoi et älä ressaa... Esikoisesta menty samoilla käyrillä ja ihan normaalin kokoinen ollut vaikka ollut yliaikainen... Ja sanoi että tuo lääkäri on tottunut hosumaan ultran kanssa, niin ei oo käsissä oikeestaan "mitään tuntoa" sen vauvan koon suhteen (tosin ei sitä ees koittanut...). No, hyvähän se on katsoa, mut se vaan on niin se lääkäri sellanen, et mä en oo kertaakaan sen luota hyvillä mielin lähtenyt... :| Ehkä oon sit turhan herkkä... :ashamed:

Mötkylä kyseli joululahja suunnitelmista... Meillä on sovittuna, että ainoastaan alle 18v saa lahjoja, joten ei onneks tarvii miettiä mitä keksis. :D Kummipojalle ostetaan ne mitä vanhemmat ovat toivoneet, mun siskonpojalle vaatelahjakortti niin saa sit ainakin sellaista mistä tykkää ja omalle tytölle onkin muumitalo jo valmiina. :) Niin no, isännälle jotain pientä ajattelin hommata, mut muiden sukulaisten kanssa on sovittu että joulukortti ja kukkanen jouluksi jos haluaa, mut ei sen enempää... :)

Mutta nyt lukemaan huomiseen kokeeseen, kun huomenna ei sit ookkaan sitä aamupäivää siihen käyttää kokonaan... No, lueskelen sitten kun odottelen sinne Ultraan... :whistle:
 
MM:lle tsemppiä huomiseen!! Ja onnea jo etukäteen :)

Ja sama täällä, eli liityn 2kiloa viikossa seuraan. Eilen neuvolan vaaka tosiaan kertoi sellaisen lukeman. huhhuh..

Porsche: tiedä sitte onko hyviä tai kauniita mutta halpoja imetyspaitoja oli H&m:n nettikaupas, vähä vajaa 10e kappale.

Tääl on jotain vissiin tapahtumas ku pongasin pikkareista sellast rusehtavaa tököttiä. Samaa mitä tuli kakkosen aikan kovakouraisen alakerran tutkimisen jälkeen, josta ei mennykkää ku pari päivää synnytykseen. No, eipä kyl supista tai muutakaa sellasta yhtää joten tuskin ihan just on lähtö lähellä mutta toivo nosti päätään et jos tän kuukauden aikana sit kuitenki. ja lisäksi mietitytti kun eilen verenpaineet oli korkeemmat ku koko odotuksen aikana on ollu, että sellasta tänne. Nyt ei aivokapasiteetti piisaa ku omaan napaan joten pakenen paikalta.. :wave:
 
|O väsyttää.. neuvola reissu takana kaikki oikein mukavasti, painoo tosin tullu 1kg/viikko :eek: Oli kiva ku hyppäsin siihen vaaalle niin näytti aluks 172,8 kg, vähänkö repesin... syy tuohon sevisi pian nimittäin joku muksu oli leikkiny sillä vaaalla ja se ilmoitti lukemat sitten nauloina :LOL: onneks totuus oli kuitenki se "vain" 77kg! nla:n jälkeen supistusten toivossa kävin vähän jouluostoksilla bongaa pojalle pari pientä lahjaa. Ainut vaan ettei edelleenkään MINKÄÄNLAISIA tuntemuksia synnytyksesta :headwall: No nyt on 39+1 joten 100% varmuudella yli menee iha heittämällä!!
 
MM: Paljon tsemppiä ja onnea matkaan! :)

Äitiliini: Onneks et pahemmin kaatunu... Pirullisia nää alkutalven kelit kun tulee lunta ja vettä vuoronperään ja on niin kamalan liukasta!

Mulla oli eilen ihan hirvee päivä, mä luulen että mulla on jonkinlaisia sappi vaivoja, muutamaan kertaan tässä ennen raskautta ja raskauden aikana tullu sellanen kohtaus, että alkaa lievällä ylävatsakivulla joka muutamassa tunnissa kovenee tosi pahaks ja sitten oksennetaan sellaset 10 kertaa ja vaan maataan kun mikään ei ole hyvä asento. Sitä kestää n.6h jonka jälkeen pikkuhiljaa helpottaa ja sen jälkeen on pari päivää maha sitten vähän arka. Se voi alkaa millon tahansa ja mikään närästyslääke tms ei auta. Myöskään millään syömisellä ei oo vaikutusta alkamiseen. Netistä oon lukenu oireista ja ne sopis sappikiviin tms. Lääkärissä oon käyny mutta ne epäili vaan närästystä, mä en siihen usko. Täytyy synnytyksen jälkeen sitten mennä taas. Nyt on jo vähän parempi vaikka kipee viä onkin.

Tilasin just netistä koiralle uudet valjaat! Itelle kun ei voi tilata mitään kivaa niin koirille sitten! :) On toi koiruus sen kyllä ansainnukkin kun oli lenkillä niin kauniisti kun tuli yllättäen takaa sellanen toinen uros koira vapaana luokse! Se pääsi yllättään meidät ihan täysin. Mulla kun oli viä toi 2,5kg painava miehen pikkukoira ja sitten oma isompi mukana. Huomasin ton karkulaisen vasta kun omistaja sitä huuteli ja se oli jo meidän takana sillon ja pääsi ton pienemmän luo...onneks ei ollu vihanen ja mä sain sen häädettyä senverta kauas että sain napattua pienen syliin.Sitten se äkkäskin mun isomman uroksen ja meni sen luo,sain ne jotenkin pidettyä erillään kunnes omistaja haki koiransa ja pyysi anteeks. Eipä siinä muuten mitään, mutta ikinä kun ei siitä toisesta tiedä että käykö se päälle,meille on usein käynyt niin. Ja sitten kun varsinkaan toi mun isompi koirista ei tule toimeen kaikkien vieraiden urosten kanssa...jos ne viä tulee tollain yllättäen luokse.Nytkin se kyllä pörhisteli vähän sille mutta ei sen pahempaa. Sanoinkin sille likalle sitten kun se sano et sen koira on kiltti, et ei se auta vaikka se ois tosi kiltti kun en mä sitä tiedä ja sitten jos mun koirat ei vaikka olekkaan kilttejä...ei oo mun vika jos mun koirat käy päälle jos sen koira vapaana täysin yllättäen tulee luokse. Siinä ei paljoa jää aikaa reagoimiseen ja nyt tän mahan kanssa ja viä liukkaalla se on entistäkin vaikeampaa. Nyt kävi tuuri että kaikki koirat oli suhteellisen kilttejä ja sieti toisiaan, seuraavallakertaa ei välttämättä niin ole. Ihmiset on vähän turhan sinisilmäsiä koiriensa kanssa..."ei meidän sesse.."

No nyt tuli purkauduttua vähän ohi vauva aiheen... :) :ashamed:
 
Moi vaan kaikille!
Pikkuhiljaa alkaa h-hetket lähestymään monilla..mulla tänään viikkoja 36 eli ooteltavaa vielä olis.
Viime viikolla kirjottelin että on synnytys-olo..yhtenä kappaleena vieläkin mutta hassu olo "vaivaa" edelleen. Välillä on niin jumalattoman pirtee olo,kauheesti haluis touhuta,kait se sitten on sitä pesänrakennus-viettiä. Ja välillä taas iskee kauhee väsymys niin että meinaa istaalteen nukahtaa.

Yöt on täälläkin levottomia,kyllä ottaa välillä päähän kun monta kertaa tunnissakin heräilen ja unen saaminen kestää jonkin aikaa. Meiän 1 vee on jostain syystä kans heräilly,taitaa toi nuha vähän haitata unta. Mullekin se nuha tuli ja vähän oon räkänen ja ärsyttävä kutitusyskä vaivaa,tietenkin öisin eniten.
Viikonloppuna repi koko ajan jalkoväliä ja tuikki oikeen kunnolla niin että ei makuullakaan ollu hyvä. Aattelin että varmaan vauvelin pää kiinnittyy..ja olinkin oikeessa kun toissapäivänä oli neuvolalääkäri: paikat pehmenny,kohdunsuu lyhentyny ja pää tuntui selvästi tosi alhaalla :)
Totesinkin lääkärille että näillä supisteluilla ois parempikin olla pehmenny..sen verran on kärvistelty. Jos ei ois mitään tapahtunu siellä niin oisin varmaan pimahtanu..mutta onneks oli!!
Mulla muista poiketen oli toi paino laskenu..huimat 400 g mutta kuitenkin. Johtunee siitä että turvotus laskenu vähän..en kyllä tajua miks tai miten. Mutta mulla on on ylimäärästä "lämmikettä" jonkin verran tossa jo ennestään joten ei haittaa yhtään että paino ei nouse ;) nyt on sitten tullu sellaset 3 kg koko raskausaikana.
Viikonloppuna olis juhlat..mä täytän pyöreitä :/ Mun suunnitelmat isoista bileistä ei nyt sitten raskauden takia oikeen onnistunu..eikä kyllä jaksaiskaan mitään suurempia nyt järjestää. Mä olin kyllä päättäny että kolmekymppisiä juhlitaan ja kunnolla mutta..tavallaan vähän harmittaakin.
Me juhlitaan lähisukulaisten kanssa kakun kera,kavereiden kanssa oon alustavasti sopinu että keväällä juhlitaan tyttöporukalla,jos vaan saadaan sopiva päivä sovittua.
Hassua vaan että oon monta kertaa nyt raskausaikana ittekseen "vahingossa" aatellu että ennen kuin täytän 30 v. niin mun lapset on tehty..sitten oon säpsähtäny että hei la on vasta joulun tienoilla. Hmmm...jospa se vauva kuitenkin tulee sieltä!?? aikaa ei ole enää tosin kuin 3 pv!!
Jouluruoista joku puhui..mä bongasin pari päivää sitten imelletyn perunalaatikon ja joululimpun :p niitä oli pakko ostaa ja eilen kieli pitkällä odotin että pääsen syömään. Nooh...se laatikko maistu liikaa muskottipähkinälle ja leivässä oli liikaa kuminaa. Että se siitä herkkuhetkestä! Voi olla että mun super-makuaistilla ja hajuaistilla oli osuutta asiaan..tiedä tuosta!?
Onko muuten kellään muulla samanlaiset yliaistit?? Musta tuntuu että haistan ja maistan kaiken paljon selkeemmin ja haistan toisesta päästä taloakin hajuja,esim pojan kakat vaipoissa. Ja esim. ketsuppi mitä meillä on monesti ollu maistuu nyt TOSI pahalle,en pysty syömään sitä ollenkaan. Siinäkin maistuu joku mauste liikaa.
Jeps..omia kuulumisia vaan taas horisin,mutta jaksamisia kaikille hormoonien,kipujen ja kaiken muunkin kanssa
:wave:
 
Juuri kotiuduttiin sairaalasta maailman ihanimman nyytin kanssa!!! Lapsivettä alkoi tihkua 18.11 klo 22, aamulla sairaalaan kun supistukset alkoivat klo 05. Klo 12 alkoi olla kunnolla kivuliaita ja klo 16:30 syntyi ihana tyttäremme!
Viikkoja oli silloin 37+6, pituus 47,5cm ja paino 2790g.
Kaikki meni loistavasti, oikein positiivinen synnytyskokemus vaikkei tietenkään mikään kivuton.
Nyt haroitellaan imettämistä ja vauva-arkea, ollaan hävyttömän onnellisia!!!
Hyvää raskausaikaa kaikille, ihania ja jännittäviä hetkiä luvassa. Huomenna luen edellisten päivien jutut, niitä taas kertynyt paljon... =)

moksa ja tyttö 4pv :heart:
 

Yhteistyössä