JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA!

JOULUNODOTTAJAT HEINÄKUUSSA! :xmas:



23.11
Asrai...................29v................KYS.........................1.

28.11
*papana03............24v...............TAYS.....................2.

30.11.
*SnowTiger.............25v..........................................1. P

?.12.
*kirsi.......................................................................2.
*Jaanuska.............31v...............OYS......................3.
*Sirkussakki..........33v................Satks...................6.


1.12.
*Sue.....................30v..............K-HKS.....................3.
*Pi pa re...............26v............................................3. P
*Tiia...........................................SKS.......................5.
*MM-.......................................................................
*Mauahtavaa..........28v...............SeKs...................3.P
*Kuukiitäjä.............27v................SeKs...................3.

2.12.
*anis....................24v................HYAS....................2.
*Polka..................35v................KYS......................3.
*Karamel...............33v...........................................3.

3.12.
*peppi..................27v...............TYKS......................1.
*Veeruska-81........25v...........................................1.

4.12.
*mila-80................27v..............Satks.....................3.
*Saralia.................22v..............Phks......................2.
*Tiitiäinen..............20v...........................................1.
*moksa..................30v.........Kätilöopisto.............. .1.

5.12.
*Nanna..................................................................1 .
*SariS......................................Pori........................1.
*Mötkylä................24v...............SeKs....................1. P
*Tuitsu...................27v...............Kättäri................1. T

6.12.
*Jookis...................21v...............TAYS....................1.
*Terppari................31v..........................................2 .
*menninkäinen87....20v.........tammisaari...............2.

7.12.
*Porsche...............29v.............Kättäri....................3. T


8.12.
*pupsi81.................25v..............ekks.....................2.
*apa.......................36v..........K-S-sairaala..............2.
*Kiira1981...............26v..........................................4.
*mcm.......................35v...............Satks..................5.

9.12.
*jukujuku................27v..........................................3 .
*Mirsu......................23v...........TAYS.......................1.
*Ulpu23....................23v..........Vammala.................1.
*mmiilia...................19v..............VKS.......................1.
*Jajepoo..................28v..........................................4 .
*Riikkuli....................29v............TYKS......................2 .
*elviiratar..................................Kättäri....................2.
*Riikkuli.....................29v..................................... ...2.
*Äitika......................................................................2.

10.12.
*Shamandalie.........25v.............TYKS.......................2.
*emppunen..............................................................2 .
*Kengurumeininki....29v.............TAYS......................3.
*pmmj....................27v............TAYS.........................1.
*Elmeri...................26v.............Kättäri.................... 1.
*unskis...................26v..............KYKS......................1 .
*Riinuska81..............25v..............HYS......................1.
*tk82........................................................................2.
11.12.
*Hätähousu.............23v............K-PKS................. ....1.
*Viivero..................27v...........PKKS............................
*ma78.................28v................KYSS........................3.

12.12.
*pomo......................................................................3.
*Jempu.....................................................................1. P

13.12.
*Schätzen...............28v.......................................... 1.
*mammu................23v.............................................1.
*Katjuzka...............31v........................................... 1.
*Tracy75................32v............................................ 1.
*Nadja81................25v................OYS......................4.
*Haasuhöpö78.........29v................Seks............. .....1.
*Hippula.................32v...................................... ......1.
*Amppari................25v............Tammisaari...............1.
*Ummali.................23v..................Jorvi.................. .2.
*siilip.........................................TYKS.......................2. P

14.12.
*Jennipenni.............30v...............OYS......................1.
*Karvinen84............22v........................................... 2.
*Äitiliini75...............32v................OYS.............. ..... ..4.

15.12.
*liplap............................................................... .......2.


16.12.
*Maikka79...............27v..................OYS................... 4.
*emmaa....................................................................1.
17.12.
*Nora79.................28v.................TAYS................... .1.

18.12.
*Mrs Nobody.............28v...................Seks................2.
*päpis............................................Kättäri.................3.

19.12.
*Lila.........................27v...................TAYS.................1.
*Minky.....................22v.................VKS.................... 1.

20.12.
*timantti.....................................Jorvi.................. ....4.
*Kiekura.................23v.............................................1.
*Liinuli84.................................OYS.............................

21.12.
*Tivoli.....................29v...............KOKS................... .1.
*Saparo79..............27v................K-PKS...................2 . P

22.12.
*Tiitu83...................24v...............PHKS................... .1.
*Vilttitossu...............36v...............Tyks................... .2.
* Lumienkeli..............................................................3.
23.12.
*Lilleriina.................32v...............OYS..................... .2. T

24.12.
*neja.......................20v................HYS.................... .2.
*anna......................................................................
*Nipsuliina...............27v.................KSKS...................2 .
*Kinka....................28v...................OYS................... .3.
*Minimi........................33v..............Kättäri.......... ......1.
*Pinkeiju......................33v..............KHKS..................2.
-suurperheellinen.......................................................5.
*Minttuliina................23v............OYS....................... .2.

25.12.
*Nelma....................28v................Jorvi..................... .1.
*Piimäsuu............................................................. .....3.
*Vesseli80...............26v.................TYKS.....................1 .
*Soleil.....................28v...............Kättäri/NKL............. 1.
*Sumppi...................21v................LKS........................1 .
'Mafiamamma...........19v................p-kks?....................1.
26.12.
*lauriina87............................................................ .....2.
*Snoopy...................25v...............TYKS.................... .1.
*rautarusina............23v.................KYS..................... .1.

27.12.
*Pulleropallero........22v................TYKS......................2 .
*Nettu.....................25v................ksks.................. ...1.
*Maija80..................26v.................NKL.................... .1

28.12.
*Misse81..................25v............Kättäri..................... 1.
*Elina83...................24v............SKS......................... .1.
Estu...........................25v...........Jorvi.........................3.

29.12.
*Kiia........................31v...........Naikkari................. ....2.

30.12.
*Helkky....................23v............KOKS........................ 2.
*Mainiomamma.........24v.............pkks........................2.

31.12.
*TuhmaHauva...........24v.............MKS........................2.
*Milla................................................................ ............
*mirkkui.......................................................... ...........6.
*apa............................23v..........................................3.



Jos on jotain väärin tai haluatte muuttaa tietojanne niin laittakaahan Yksityisviestiä niin tulee perille varmasti tieto!!


Ja tästä kertaamaan huhtikuun höpinöitä:
http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=737704

Toukokuun juttuja pääsee selaamaan tästä:
http://keskustelu.kaksplus.fi/t761687

Kesäkuun turinat siinä:
http://keskustelu.kaksplus.fi/t785366,650#m7725927


:heart:
 
Minäpä reippaana :whistle: heti sitten kirjailen tänne uudelle sivulle :saint:

Tänne ei oikeestaan mitään uutta aamut edelleen oksentelen vaikka "kaiken jären" mukaan pitäis olla jo ohi :LOL: mutta jospa se joskus loppuu... lomaa jo odottelen mutta vielä olis ens viikkokin töitä ja sitten kolmeviikkoa lomaa, kun olin ajatellut jättää syksylle ja hiihtolomalle viikon molempiin... kunnes yks päivä tajusin että enhän enää tartte hiihtolomaa:kieh: , joten sen pidän jossain vaiheessa syksyllä.
Tänään pitäis esimiehelle kertoa että syksyllä tarttee jotain rueta kehittää mun tilalle kun äippäloma alkaa. Muille työkavereille ajattelin paljastaa vasta lomien jälkeen kun luulen etten enää saa piiloteltua tätä mahaa mihinkää...

Onko kukaan muu hakenut tai saanut tuettuja lomia? Meillä olis heinäkuun puolivälissä Lapin urheiluopistolle viikoksi... ja tenavat odottaa jo innolla.

En enää muista mitä kaikkea aioin kommentoida mutta tulen sitten uusiksi...


 
Heips pitkästä aikaa :wave:

Juhannus hurahti vauhdilla ohi.. Vietettiin kolme päivää rennosti mökkeilen ja lähes tulkoon muiden passattavana :) .

Tervetuloa mukaan Estu, pinkeiju & suurperheellinen :hug:

Voimia teille, jotka olette muuttamassa :hug: . Mehän muutimme ihan alkuraskauden aikaan ja voin sanoa, että oli rankkaa puuhaa. Johtui varmaan suurimmaksi osaksi siitä kauheasta väsymyksestä :ashamed: .

Oma napa: Tännekin ovat sitten tulleet aivan hurjat selkäkivut :kieh: . Töissä välillä tuntuu, että en voi olla jaloillani kun koskee niin kovasti ja yöt ovat menneet heräilen, kun tulee sellaisia kipupiikkejä selkään :'(.
Massu kasvaa ja nyt voin sanoa, että olen tuntenut jo Heppu Huolettoman liikkeetkin :). Viime viikolla kävin ostamassa ensimmäisen mammahousut, lappuhaalarit :). Samalla reissulla piti ostaa myös Hepulle yksi potkupuku, jota olemme työkamuni kanssa ihailleet varmaan puolivuotta :heart:
Monella näyttää loma alkavan tämän viikon jälkeen =) . Itse saan vielä odotella sitä ihanuutta reilu 5 viikkoa :| .

Nyt en muista mitä piti kommentoida tuolta kesäkuun ketjusta... :whistle:




 
Nostetaanpas tämä tuonne eka sivulle.Kiitokset uudesta ketjusta.

Kiiuska mulla on kans menossa tuo sama kuuri emätintulehdukseen kun kohdunsuu vuos sen verran kun papan otti niin varmuuden vuoks tuo sit.Onneks on jo yli puolen välin kuurist menos ku koko päivän sit valuu rasvaa yök.Monen päivän sul muuten on tuo kuuri?,kun mulle lääkäri sano että siinä tuubis sanotaan että 6 päivää ,mut lääkäri sano että kannaattee laittaa 10 päivää.

Täällä kans podetaan selkäsärystä,just tilasin huutonetistä tukivyön jos siittää olisi jotain apua.

Hassua kun joku sano en nyt muista kuka että oli neuvolassa sanottu että pitää vain jaksaa töissä vaikka on kipuja,kun mulle jo neuvolassa ehotti sairaslomaa kunnes sanoin että olen kotiäitinä niin perui sanansa.Vaikka ei mulla niin hirvee kipee ole että sairaslomaa tarvisin.

Mulla on alkanu ahistaan tämä maha kun se on kasvanu sen verran että ite kyllä huomaa ihan selvästi että sielä jotain on,mutta kuitenki se on semmonen viel että varmasti vastaan tulijat katsovat että jopas rouva on viihtyny ruokapöydässä.No ei voi mitään pitää vaan toivoa että se pian kasvaisi lisää.Mutta on tämä nyt jo semmonen mitä esikosta oli lähempänä rv20.

Mulla on kans hukassa nuo kuukaudet,mutta nyt tiedän että neljäs kuukausi siis on jo menossa.

Minttuliina ja joulutähti 14+2
 
Heippa akat!

Neuvola kuulumisia:
Paineet edelleen laskussa, ei ihme että vähän huimaa.
Painoa tullut edellisestä mittauksesta +1 kg (nytkö se alkaa... :eek: )
Pissa oli puhas ja sain kuulla että mulla ei oo mitään sukupuolitautejakaan.
Sydän äänet puksutti sitä samaa sataaviittäkymppiä ja kirveen paljon kovempaa kun viimeksi.
Seuraavalla neuvolakäynnillä kk päästä saakin sitten jo kaikki kelan paperit täytettäväksi. B)
Hurjaa!

Mulla on mahassa kanssa toi käärme-efekti. tai enemmänkin se tuntuu joltain alieniltä.Möngertää aina tossa kohdunpohjan tuntumassa, etsinee yksiöstään jotain takaovea...

Vielä viikko lomaan! menis jo äkkiä. Ja sitten ekalla loma viikolla on se odotettu r-ultra! argh...

Tui ja tyttö 17+1
 
:heart: Ihanaa! Tunsin tänään ensi kertaa tättärän potkut (2kpl) masun läpi! Olin aamun syömäti, ja kylvyssä makoilin puoleltapäivin, kun tättärä aloitti kovan möngerryksen. Se ei tuntunut kovin kivalle, koska oli niin järkky nälkä jo siinä vaiheessa. Sitten alko jympsytys ja ajattelin, että jos varovasti tosta kokeilen, jos vaikka vois jo tuntua kädelle. Sitten tuli töyksähdys kämmenelle menin ihan lukkoon :| ja odotin hetken ja tuli toinen melkein samaan kohtaan.. Otin tytön käden masun päälle, mutta siihen se sitten loppui, mutta oli kyllä monotus :heart: hih!

Eli nyt siis 17+4 (18+0) TÄTTÄRÄ
 
Do dii juhannus oli ja meni. Ja nyt ollaan jo pompsahdettu heinäkuun pinoon! Kauheeta ku toi aika juoksee!!!

Ariel on alkanut vallata masuani ihan tosissaan eikä sitä sit juurikaan enää piiloon saa.. :) Vaikka eihän mun viikot oo vielä ku ööö 15+5 ?? tai ainakin sinne päin.. en ole saanut vielä noita kuvia tuosta kamerasta koneelle niin ei kykenen laittaa masua esille.

Noista liikkeistä.. Mullakin on alien muljahduksia ollut ja viime lauantaina tunsin jo kädelle liikkeet ihan selvästi! Harmi vain kun mies ei ollut likimainkaan ja sit on ollutkin hiljaista tuolla masussa. Mutta eikös se ollut ihan normaalia että liikkeet voivat olla poissa useamman päivänki??
Ihmettelin itsekkin tosissaan ku näin aikasin tnsin mutta kun onhan mulle jo kolmas ipana tulossa ja kun tuota vararavintoa ei mulla ole ympärillä pehmittämässä.. :p
 
Nyt se sitten alkoi, 17. viikko! Hurjaa vauhtia tässä kyllä edetään! :eek: Ja että kesäkuussa jo heinäkuun pinokin! :eek:

Olin tänään alennusmyynneissä ja ostin kahdet puolipotkuhousut, 62 cm ja yhen bodyn 62 cm myöskin. Anoppi sano ettei 50 cm vaatteita ees kande ostaa. Saappa nähä millanen mötkylä sieltä tulee :D Mun ei saa enää ostaa kyl noita body/puolipotkariyhdistelmiä lisää varmaankaan, ku laskin et 60 senttisiä sellasia on äitiyspakkaus mukaan laskettuna sit 7 kpl. Luulis riittävän. Ja nyt eletään vasta kesäkuun loppua :whistle: Ootteko mut shoppailleet vielä vauvanvaatteita?

Viime yönä en herännyt enää liikkeisiin. Nyt on ollu ihan hiljasta. Mutta niin neuvolassakin sanottiin ettei pidä huolestua vaikka menisi useampikin päivä väliä ettei niitä tunne.

Minä sitkuttelen vielä tavallisilla housuilla, nyt kun tuli taas kylmät ilmat, pakko käyttää tavallisia, kun muutama hame ja caprit ovat mulla ainoastaan mammamallisia. Toisinaan kyllä epäilyttää, että mitä maha-asukki mahtaa tykätä kun mamman housut puristaa sen asuntoa?? Pelkään jos siitä on jotain haittaa! Aattelin ostaa mammafarkut vata syksymmällä, jos olis vaikka sit vähän enemmän valikoimaa sellasista "talvi"vaatteista. Tää alkais nyt siivota paikkoja. Hiphei!

Mötkylä 17+0
 
Nyt mä sekoilen ihan täysin. Masukuvaani linkki siis ihan tuplana ja vielä profiilissakin näkyy yksi kuva. Jos vedän mahan sisään, pystyn vielä hyvin esittämään etten odota! Ihmeen pieni masu vaikka läskiä on omasta takaa!
 
Hei kaikille pitkästä aikaa... tai no kirjoitellut en ole pitkään aikaan vaikka viestejä olen kyllä käynyt lukemassa.

Huomenna olisi lapsivesipunktio aika edessä. Viimeiset muutamat päivän on taas mietityttänyt teenkö oikein kun menen punktioon. Pelottaa vain se keskenmenon riski. Taitaa ensi yö mennä valvoessa ja miettiessä :(

Vauvahankinnoista juttelitte... mä en ole hankkinut mitään vielä, varmaan sen takia kun kaikki on vielä niin epävarmaa meidän kohdalla. Esikoiselle oli tässä vaiheessa oli jo monta vaatetta hankittuna, toisaalta nyt ei paljon hankintoja tarvi tehdä kun esikoiselta on kaikki säästetty. Tai jos tulis poika niin pääsis vaateostoksille :)

Joku kesäkuun ketjussa kyseli Panadolista. Niin mä sain migreeniin reseptillä 1g Panadolia ja niitä saa ottaa kolme päivässä tarpeen vaatiessa. Onneks tuo migreeni on nyt pysynyt pari viikkoa poissa. Huomenna tai perjantaina se iskee kun tää stressi väistyy toimenpiteen jälkeen. Mä reagoin kaikkeen migreenillä.

Mammavaatteista sen verran että esikoisen odotusaikana en käyttänyt yhtään mammavaatetta. Esikoinen on syntynyt helmikuussa niin syksyllä ja talvella sai vatsan kätkettyä huppareihin ja verkkareihin. Ja muutenkin mulla oli aika pieni vatsa, ei näkynyt odotus toppatakin alta. Monelle oli yllätys kun ilmestyin jalkapallohalliin maaliskuussa nyytti kainalossa. Nyt olen jo yhden topin joutunut ostaan ja housujen osto on pikaisesti edessä. Ja tää vatsa on jo niin iso ja silti yritän sitä kätkeä vielä jotta kaikki selviäis, toivottavasti ensi kuun aikana :|

Liikkeistä sen verran että tuossa juhannuksen aikaan vakuutuin että kyllä ne on vauvelin liikkeet jotka tuntuu eikä mitään ilmakuplia :)

Että sellaista täällä, keskiviikko illan jatkoja :wave:
 
No niin täällä yksi äityli rv14 ja laskettu aika 26.12. Tossa olisiko n.4pvä sitten pientä hentoa kuplintaa alkoi tuntumaan vatsassa(3lapsi) vauvan liikkeistä mutta odotellaan, että tämä vauveli kasvaa jotta liikkeet vahvistuvat ja voimistuvat potkuiksi.
Muuten vointi tasaantunut mukavasti kaameasta alku pahoinvoinnista ja pitkittyneestä flunssasta ja lomaa odotellaan kärsivällisesti sellaiset 5vkoa vielä.
:/
 
Juu juhannuskin meni töissä sitten, onneksi oli ihan rauhallista. Paitsi sunnuntaina sai olla 24h hommissa :whistle: .. No nyt vapaapäivät ollaan nukuttu ja levätty =) ..

Onnea kaikille liikkeitä tunteneille. Itsestä tuntuu, että siihen vielä ikuisuus kun saan tuntea noita liikkeitä, kun mahaakaan ei vielä huomaa :| ..

Mulla on tullu aikamoinen himo salmiakkiin, onnekki RR on matala, että sillä on vara vaikka kohotakin.

Joku kyseli vauvan vaatteista, itse olen ostanut muutaman 56 cm bodyn ja sukkia. Ei jotenkaan malta olla ostamatta, kun on kaikkia ihania vaatteita.
Meillä olisi 2 vk:n päästä muutto isompaan kämppää. Ukkokin sopivasti töissä, että saa sitten yksin muutella. No onneksi saatiin kämppä näin aikaisin, että jaksaa sisustella rauhassa..

Ihmeellistä, kohta heinäkuu =)

Rillukka 14+3 & mahakaveri
 
Kiitti, Sue kun valaisit mua viikkoasioissa :hug:

voi hitsit kun komeita mahoja, mun on vielä pieni tuohon verrattuna
mut olenkin vasta jotain 13+5 (ilmeisesti jos nyt lasken oikein) ja alun turvotus-isomaha on lähtenyt veks. Vaavi kyllä kasvaa, maha pienenee ja painoa senkun tulee lisää B)
 
Siirretäänpä tämäkin heinäkuulle....
Kiiuskapari kolme päivää tiputteli, välillä enemmän välillä vähemmän, pikkuhousunsuojaa pidin. Neuvolaan otti heti 2h sisään soitosta, kuunteli sydänäänet, jotka kuului hyvin, eli vauvalla kaikki hyvin. Neuvolan täti käski ottaa rauhallisesti, jos olisin töissä enkä kesälomalla niin olisi kirjoittanut saikkua. Sanoi, että tiputtelu on merkki minulle, että ota rauhallisemmin. Pahoinvoinnista oli edelleen huolissaan, kun välillä ei pysy mikään sisällä. Pitää kuulema syödä vähän kokoajan. Napsia, olenkin laittanut keittiöön pöydälle kuppeja joissa on mansikoita, herneitä, rusinoita, milloin mitäkin et tulis ees jotain vähän syötyä... "salaa"... ettei tulis heti ylös.

Nyt olen ollut tosi energinen ja siivonnut, maalannut pari seinää pohjamaalilla, huomenna pääsen leikkiin väreillä =)
Pahoivointi jatkuu, mutta vuoto on loppunut. Vaikka pelkäsin, et alkaa taas, kun "riehuin" rätin, imurin ja telan kanssa. Onkohan tää jotain pesänrakenus hömppää...?

Mulla ei ole vauvalle mitään työnimeä, mutta nimet on tytölle ja pojalle mietitty. Onko joku muu miettinyt?

Entä kuka tulee synnytykseen mukaan? Mulla kun isukki poistu taka vasemmalle niin ei taida olla ketään. Kuka haluaa joulun viettää sairaalassa. :eek: Eikä täällä ole doula palveluakaan, pääkaupunkiseudulla olis ja isommissa kaupungeissa. Mutta täytyy toivoo, että kaikki sujuu nopsaa niin ei tule tylsää yksin ähistä.

Oletteko kertonut raskaudesta monelle ihmiselle? Minun odotuksesta tietää 6 ihmistä + neuvola yms... kohta ei tarvi ite kertoa.. alkaa toi maha pömpöttää painon putoamisesta huolimatta sen verran, että ei ole epäilystä... Esikoisesta kerroin/-mme vasta vko:lla 20, silloin olin niin pieni, että ei ollut tarve edes peitellä tai mitään. Siinä oli oma viehätyksensä - salaisuus, joka oli vain meidän tiedossa. :heart:
Nyt kerroin esikoiselle, koska jännitin vähän miten suhtautuu, ja halusin, että kuulee asian minulta eikä muualta. Hän olikin aivan innoissaan, nyt puhuu vain pikkusiskosta- veljestä. Miettii kuka istuu missäkin autossa, ruokapöydässä jne.. Oli huolissaan myös pikkusisaruksen syntymäpäivistä, kun on ihan epäreilua hänen mielestään, että jonkun synttäreitä juhlittaisiin jouluna, saisi vain yhdet lahjat. (hän itse on syntynyt toukokuussa) On ihanan helpottavaa, ettei nostanut mitään hässäkkää.

Vaunut on ostettu, tosin en vielä ottanut niitä kaupasta mukaan, haen ensi viikolla. Takuu kuulemma lähtee vasta 2008 tammikuusta, kun on talvi vauva, ettei kuulema heti voi ottaa käyttöön - ulkona. Aika fiksua!
Kirpparilta oli ihan pakko ostaa 56cm farkkuhame, pehmeää ihanaa materiaalia. Hurahtanut mamma! :LOL: Esikoinen käytti 3kk 50-56cm vaatteita, että terveisiä Mötkylän anopille...
Olen varmaan pahemmin hurahtanut, kuin esikoisten odottajat... vaikka melkein se siltä tuntuu, kun edellisestä on 8 vuotta! Nautin tästä onnen tunteesta! :heart:

Ihanaa odotusta kaikille!

Pinkeiju 14+2[/quote]
 
huomenta

täällä remppa alkoi eilen, kun putki vissiin vuotaa. illalla saadaan lisää tietoa. eli oltais vasta perjantaina aloitettu toi keittiö remppa, mut nyt tuon putken takia piti aikaistaa. olipa vaikeasti selitetty

pinkeiju oliko vaunut jossain alessa? itse kytännyt tuleeko vaunut aleen, mut en ole vielä löytänyt

kuka se puhui ettei tykkää broiskusta. :wave: täällä toinen. en syö lainkaan sitä.

liikkeitä en ehkä ole vielä tuntenut. ultra olis 17.7. jotenkin alkoi jännittään kun kaikki oireet häipynyt. me ei olla vieläkään kerrottu kenellekään muille kuin muutamalle kaverille ja mun äiteelle. eilen ku oli pojan synttärit niin muutama vieras silmäili useasti mun mahan seutua.

mut ei se auta ku alkaa siivoon nuo sotkut. anoppi tulossa kylään

lilleriina ja tonttu-ukko
 
Huomenta

pinkeiju Meidän piti täyttää ennen np-ultraa sairaalaa varten paperi, jossa kysyttiin jo hätäkastelupaa ja nimiä. Eli täällä ainakin yhdet nimet on jo pähkäilty, katsotaan pitääkö ne paikkaansa :). Millaiset vaunut ostit?

Mötkylä kyseli kuinka paljon on hankittu vauvalle vaatteita.. Itse olen sortunut jo ostamaan muutaman potkupuvun ja mieheni osti viime viikolla hatun, kun hän ihastui siihen niin kovasti :D. Olen kuitenkin koettanut ottaa vielä rauhallisesti ja kauheasti emme ainakaan ihan pieniä vaatteita tarvitse, kun vanhempieni luona on yksi iso laatikollinen minun ja veljieni vanhoja vaatteita sekä mieheni sisko on vienyt heidän poikien vaatteita muutaman kassillisen vanhempiensa luokse.. Mutta katsotaan, kuinka hyvin saan pidettyä kaupoissa näpit irti ihanista asuista ;)

Ihanan moni on jo tuntenut liikkeet :heart: Täälläkin on päiviä, että ei tunnu mitään, mutta sitten kun Heppu pääsee taas vauhtiin niin liikkeet tuntuu selvästi :) . Tänään tajusin, että meillähän on kahden viikon päästä rakenneultrakin :heart: Aika menee kyllä tosi hurjaa vauhtia eteenpäin..

Nyt lähden heittämään pienen happihyppely lenkin, kun kerrankaan ei tule vettä taivaalta :)



 
Voi millaisia kauniita masuja täällä on. Mulla tuntuu, että vain läski lisääntyy eikä muuta :/ .

Kiitos Sue, että selvensit Kiiuskan kysymää asiaa =) . Mullakin nuo raskauskuukaudet on vähän hakusessa, olen ilmeisesti ennen laskenut niin, että 5. kuulla raskaana oleva on tosiaan ollut sen 5 kk raskaana, eli onkse sitten sen noin 20 viikkoa. Mä kai sitten olen 4. kuulla rv 15:ni kanssa? Vaikeaa on tämä matematiikka :whistle: .

Saparo79:lle hirveästi tsemppiä punktioon, pidän kaikki peukut ja varpaat pystyssä, ettei punktio keskeytä raskautta ja pikkuinenkin todettaisiin aikanaan terveeksi :hug: .

Noista vaatteista puheenollen, mietiskelin juuri aamulla, että tarviiko vastasyntyneellä olla niin hirveästi vaatteita, jos äitiyspakkausessa tulee osa ja muutaman olen hankkinut etukäteen? Millaisia vaatteita talvivauvalle kannattaa ostaa etukäteen? Näin aikaisessa vaiheessa raskautta tuntuu turhalta tehdä hankintoja, mutta jos jotain tiettyä oikeasti tarvitsee, niin onhan niitä kiva pikkuhiljaa ostella. Kokeneemmat siis, listatkaapa kaikki tärkeimmät ensivaatteet pienelle! Kiitos.

Nimiä mä olen mietiskellyt jo reilun vuoden ajan, mutta kun oikeasti pitäisi lapselle nimi päättää, niin en halua ajatella koko asiaa. Liian monta kivaa nimeä ja tyttönimet vaan pyörii päässä, vaikka tulokas on mielestäni poika. Miehelle sanoin eilen, että hän saa sanoa mielipiteensä nimiasiassa, mutta sillä ei ole merkitystä :saint: :D . Meillä on liian erilainen maku ja mä aion pitää puoleni nimiasiassa.

Mullakin on vaihteeks joku pesänlaittovimma. Eilisen illan tein kotihommia ja kokkasin pari tuntia, ja koko kevään olen haalinut kasaan uutta maalipintaa kaipaavia huonekaluja, jotka hion ja maalaan jossain vaiheessa. Muutenkin sisustukseen ja kodinlaittoon liittyvät jutut kiinnostavat nyt, johtuisiko tosin siitä, että kerrankin mulla on tiedossa pitkä kesäloma ja aikaa tehdä kaikkea kivaa.

Tänään siirsin koiran ulkoilutusvuoron miehelle ja lähden tsekkaamaan alennusmyynnit, löytyisikö sielä esim. mitään henkkamaukan äitiysvaatteita tms.

Onnea potkut tunteneille!

tivoli 15+2
 
Huomenta.

Mä oon pikkaisen katellut vaunuja, meillä päin kun on vaunu-ale näköjään alkanut.Eilen oli paikallislehdessä eka mainos.Kauankohan noi alet kestää kun olis just nyt muutakin raha reikää kun etelään pitäisi lähteä.Mä oon aatellut ruveta tekemään hankintoja sitten r-ultran jälkeen.Sen jälkeen saa luvan olla sen verran varma mieli että siitä alkaa shoppaus.Pitää ostaa pinnis,hoitopöytä,vaatelipastoja lastenhuoneeseen,sitteri,turvakaukalo,vaunut ja vaatteita.Muut pyllyrasvat ja sälät kerkee varmaan sitten myöhemminkin.
Meinaatteko ostaa käytettynä vai kaikki uutta?
Meille taitaa tulla uutena kun oon niin kauheen ronkeli...

Hei!! ja vielä vaunuista, kun niitä on niin miljoonaa sorttia niin mimmoiset tarvii ei kauheesti ulkona kävellen liikkuva kaupunkilaisperhe?
Eli pitäis olla helpot autoon kasata ja ei mitään maastorenkaita tartte kun asfaltilla kävellään.(paitsi sillon on kyllä lunta... :whistle: )
Mä oon ihan ummikko. Ja mitkä on hyvät, yhdistelmät vai?

Onko muita joilla tuntuu että maha ei kasva yhtään? tuntuu että on jämähtänyt tohon kokoon, voi tietty olla että turvotus rupee katoomaan mut silti. Ei mulla oo maha yhtään noin korkeella kun siilipillä ja papanalla, mulla on semmonen levee ja pallomainen...( ns. tyttömaha :D )

Tää on tätä, oottelua.
Kivaa päivää!

Tui ja tyttö 17+2
 
Tervehdys!

Ihania masuja taas kuvissa, oma napa näyttää samalta taikinamöykyltä, ainoastaan isommalta :LOL: Liikkeitä en ole vielä varmaksi tuntenut, illalla viimeksi hiukan kupli, kaipa ne kohta selviksi muuttuu. Mulla on istukka edessä, siksi en edes odota liikkeitä tuntevani ihan vielä.

Eilen soittelin sokerirasituksen tuloksia. Paastoarvo oli yli sallitun :ashamed:
että silleen... Noh ruokavalio tiukalle, toivotaan ettei tilanne muutu huonompaan suuntaan. Mulla oli esikoisesta 1 tunnin arvo koholla ja sama ruokavaliohoito silloinkin.

Ollaan saatu uusiakin mukaan, tervetuloa vaan! :flower:

Muuttajiakin on porukassa. Meilläkin on muutto edessä tuossa syksymmällä. Kiva vaan sitten ison mahan kanssa rehkiä! Vaan päästäänpä omaan taloon, on se sen arvoista =)

Sade jatkuu, ulos ei oo asiaa, täytyy alkaa viihdyttämään poikaa legoilla.

:wave: päivänjatkoja!

liplap rv 15+5
 
Ai niin, Tivoli kyseli tärkeimpiä ensivaatteita. Mun mielestä pino bodyja ja puolipotkareita riittää sisävaatteiksi. Sitten myöhemmin voi käyttää kunnon housuja/hameita ja paitoja. Jotain lämmintä nuttua ja sukkia. Ulkoiluun sitten sisävaatteiden päälle villa-/fleecepuku, kypärämyssy, villamyssy, tumput ja villasukat ja toppahaalari ja koko komeus makuupussiin =) Näin me pärjättiin helmikuisen talvivauvan kanssa.
 

Yhteistyössä