**Joulun odottajat** TOUKOKUU

vieras puskasta
Hyvää perjantaiaamua joulukuiset! :flower: Ihanaa, kun on viikonloppu edessä, saa taas vähän rennommin ottaa.

Muutamia juttuja kommentoin:

Tuitsulle ensinnäkin, mä olen samanlainen neurootikko noiden oireiden tarkkailun suhteen. Mullahan on kahdestoista viikko alkanut ja ihan normaaliahan se on, että alkuraskauden oireet alkavat väistyä. Silti, kokoajan kuulostelen. Ja vaikka toissapäivänä dopplerilla saatiin Tiitiäisen sydänäänetkin kuuluviin, niin silti taas pelottaa ja jännittää. Ei taida loppua tämä jännittäminen kuin vasta sitten kun Tiitiäinen on sylissäni. :'(

Mauahtavaa, kyselit kuka olikaan valmistunut. Meikäläinenhän tuo valmistunut, jepjep, kiitos onnitteluista! Viimeinen opiskeluvuosi on ollut aika työntäyteinen ja nyt on tosi tyytyväinen olo. :D

Soleil , Onnittelut ja tervetuloa pinoomme mukaan! Joskohan mutkin sais vihdoin ja viimein ens viikon np-ultran jälkeen päivittää tonne etusivun listaan? :D

Itselle ei tosiaan sen kummempia. Eilisessä koulutustilaisuudessa söin kovakantista leipää ja tuntui kuin yhdestä hampaasta olisi lohjennut pala :( Ei millään hauaisi mitään hammasoperaatioita nyt raskausaikana läpikäydä... Vähän oudontuntuinen on purenta nyt, ei onneksi kipuja. Toivottavasti menis näin, eikä tarttis tehdä mitään.

Ihanaa, kun ens viikolla on se np-ultra, näkee taas Tiitiäisen (joka toivottavasti on hyvässä kunnossa ja kasvanut pavunnäköisesti enemmän ihmisennäköiseksi :heart: ).

- minä ja tiitiäinen rv11+1 -
 
Terppari
Pahoittelut huonoja uutisia saaneille :hug:

Onnea valmistumisesta, hyviä uutisia saaneille jne. :hug:

Tuitsu kyseli oireettomuudesta; tällä tosi vaihtelevaa, muttei mitään oikein kunnon oireita ole kyllä ollut koko aikana. Kyllä täälläkin vähän jännätään onko kaikki ok, np ultra 2 viikon päästä. Tuntuu pitkältä ajalta, mutta toisaalta eipä itse voi kuitenkaan mitään sille, jos jotain menee mönkään... Musta aika on mennyt yllättävänkin nopeesti, ehkä siksi ettei olla salattu asiaa lähimmiltä. On helpompi olla, kuin esikosta josta ei kerrottu kenellekään. Ja toisaalta esikko pitää ajatukset pois omasta navasta aika tehokkaasti touhuillaan...

Seksistä oli puhetta. Täällä on sillä saralla toooooosi hiljaista. Ei jaksa kiinnostaa sitten vähääkään! Toivottavasti menee ohi tämän alun myötä.

Jaiks, kenen lapsella oli parvorokkoa?? Millaiset oireet? Meillä esikolla luultavasti kyllä vauvarokko. Oli useamman päivän kova kuume ja eilen tuli näpyt.

Lapsellisista kavereista oli puhetta... Meillä on sekä lapsellisia että lapsettomia kavereita, osalla jo pari kolmekin lasta. Ollaan siis hitusen päälle kolmenkympin. Ketään tuttua ei näillä tietämin ole jäämässä mammailemaan samaan aikaan, toivottavasti joku kotona olevista sitten edes pysyy kotona ;)

HYVÄÄ ÄITIENPÄIVÄVIIKONLOPPUA KAIKILLE!

-Terppari 9+5

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 16:42 Mötkylä kirjoitti:
Joo siis meidän sairaalan papruissa selvitetään, että "seerumiseulonnan tarkoitus on arvioida sikiön 21-trisomiariskiä. Seerumiseulontatutkimuksessa äidistä otetaan jo terv. keskuksen labrassa ennen ultraäänitutkimusta pieni määrä laskimoverta, mistä määritellään kahden istukkahormonin pitoisuudet." Elikkäs kaitpa tämä sitten yhdessä np-ultran kanssa antaa sen vastauksen, onko sikiö ns. normaali.

Etkö Schänzen oikeesti aio kertoa vanhemmillesi vielä äitienpäivänä, koska et ole käynyt np-ultrassa? Nyt mäkin alan epäröidä onko viisasta kertoa vielä...mitä jos just siks kun kertookin, jotain tapahtuu vielä..? Voi hitsi! Ollaan kyl kokoajan aateltu et sit äitienpäivänä kerrotaan!
Kiitos kaikille noista seerumiseulavastauksista =) ! Toivottavasti täälläkin tehtäis ne, niin taas olisi rauhallisempi ja parempi mieli :saint: .

Ei kerrota äitille eikä anopille edes äitienpäivänä (ellen nyt sitten satu oksentamaan keskelle ruokapöytää, jolloin olis ehkä pakko...) koska etenkin äitini on onnesta soikea eikä kuitenkaan pysty pitämään asiaa salassa - ja sitten jos np-ultrassa jotain kävisikin ilmi tai vaikka lääkärineuvolassa ei sydänääniä kuuluisikaan, niin se suru olisi sitten niin suuri. Tosin jos menisi kesken, niin voipi olla, että pakko olisi kertoa siinä vaiheessa kuitenkin, mutta koska tässä koko sydämestäni toivon, että kaikki on hyvin ja yritän siihen uskoakin, niin säästetään ilouutiset sinne viikolle 14.

Tervetuloa joukkoon Soleil :flower: .
Katherinelle kiitos myötätunnosta pahoinvointini osalta :hug: !

Ihanaa kun on perjantai ja aurinko paistaa B) !
Mukavaa päivää kaikille!
 
Tervetuloa taas kaikki!

Soleil -> meilläkään ei ole kaveripiirissä KETÄÄN, jolla olisi lapsia. Ensimmäisiä ollaan ja tuntuu siltä että ainoina pysytään vielä aika kauan. Toisaalta tosi harmi, koska olisi kiva jakaa näitä kokemuksia ihan kasvokkain jonkun kanssa.

Katherine -> minä olen kanssa miettiny että voiko ihminen olla näin turvoksissa. Ei toivoakaan että vanhat farkut menisi jalkaan. Ei pienintäkään. Varmaan johtuu sekä syömisestä että muusta. Mieskin katto mun mahaa yks päivä ja ihmetteli että mikä kumma tuo on :D
Ei kun lenkille..
 
vieras puskasta
Ai niin, noista lapsellisista/lapsettomista lähipiirissä oli puhetta. Mulla on kahdella veljellä omia lapsia, toisella niitä on kolme (6- ja 4-vuotiaat sekä 7 kk ikäinen), toisella veljellä 2 v 7 kk ikäinen ja toinen tuloillaan (la syyskuussa). Heille kellekään en ole vielä omasta raskaudestani kertonut, mutta aika paljon olen jutellut tuon toisen veljeni avovaimon kanssa, joka tällä hetkellä siis raskaana. Saattaa kyllä arvailla jotain... :D Kellään läheisellä ystävällä ei vielä lapsia ole, mutta tiedän kahden ystäväni yrittävän raskautumista. Toinen näistä sai keskenmenon hiljattain ja olen todella surullinen hänen puolestaan :'( Parilla mieheni työkavereista on molemmilla alle 1-vuotiaat, sekä mieheni siskolla on pian vuoden täyttävä poika.

Joten sekä että, sekä lapsellisia että lapsettomia löytyy lähipiiristä.
 
Hyvää perjantai päivää kaikille! Täällä ollaan saikulla toista päivää, iski flunssa ja tää pahoinvointikin vie voimat aika lailla joten päätin jäädä lepäämään pariksi päiväksi kotiin. Aika on mennyt kyllä nopeasti nyt voi sanoa jo olevansa kahdeksannella viikolla, tänään rv 7+0 =)
Moni on menossa jo ensimmäiseen np-ultraan. Mä sain vasta eilen varattua neuvola-ajan. On vasta rv 10 joten pari viikkoa pitäis odotella. Pahaolo ei ainakaan täällä ole helpottanut, eilinen päivä meni vähän väliä pönttöä moikatessa. Tänään kokeilin syödä heti sängyssä herättyäni banaanin joka autto siihen että pahaolo ei vielä ole tullut. Kiitos jollekin tästä vinkistä(en muista kuka siitä jossakin vaiheessa mainitsi)
Tänään vielä löhöilyä sohvalla viltin alla ja huomenna täytyy lähteä keskustaan katselemaan euroviisuhulinaa
Mulla osalla kavereista on jo lapsia ja osa on vielä lapsettomia mutta vauvakuumetta on aika monella ilmassa

Hyvää viikonloppua kaikille joulumasuille =)

T: Misse81 7+0
 
Huomenta :wave: !

Mitä mä sanoinkaan, ettei muka turvota. Eilen olin ihan kevyellä ruoalla ja kävin illalla jumpassa ja tänä aamuna maha on kuin 4:llä kuulla raskaana. Sanoin miehelle aamulla, et "kato, ihan kuin mä olisin raskaana". Mut niinhän mä oonkin :LOL: .

Kiva Kiia, että tulit takaisin omalla nimelläsi :hug: .

Ja Soleil, me mennään samoissa päivissä ja lasketussa ajassa, eikö vain? Tänään 7+4, muistaakseni.

Tänään ei muuten ole ollut vielä minkäänlaista pahaa oloa, jipii. Rinnat on kipeet, ruoka ei maistu ja mahaa turvottaa, mut siinäpä ne. Niin, ja seksi ei voisi vähempää kiinnostaa.

Te, jotka ootte ostaneet noita ummetuslääkkeitä, saako niitä muka käyttää? Kun mä olen ymmärtänyt, että ne on kiellettyjä, kuten pellavansiemenetkin. Et ummetus pitäisi hoitaa kuiduilla ja luumujen syönnillä. Laxoberonin ohjelappusessa sanottiin, että raskausaikana lääkärin kanssa neuvoteltava ennen käyttöä.

Raskausviikoista. Miten te tulkitsette raskausviikot, kun joissakin kirjoissa ja nettisivuilla sanotaan, että yhdeksännellä viikolla kehittyy "se ja se"? Siis tarkoittaako, että 8+0 - 8+6 viikolla, vai 9+0 - 9+6 viikolla tapahtuu tuo kehitysvaihe? Tiedän kyllä, että mä olen nyt 8.vkolla, kun rv on 7+4, mutta nuo kehitysvaiheita selostavat tekstit ovat mun mielestä joskus epäselviä. Mä olen käyttänyt tekay:n sivua, missä tuo ongelma mm. ilmenee.

Mun lähiystävillä eikä opiskelututuilla ole kellään lapsia, mutta joillakin kavereilla tai vähemmän tutuilla jo on. Miehen puolen kavereilla usealla on jo lapsia. Oma vauvakuumeeni yllätti mut itsenikin, sillä olen täysin vakuuttunut, että se oli biologinen tarve. Mä kun en aiemmin ole ollut lainkaan kiinnostunut vauvoista, mutta kummasti on parissa vuodessa ajatukset muuttuneet.

Ja taaskaan mä en muista, mistä kaikesta täällä on puhuttu, mutta senhän te jo tiesittekin.
 
vieras puskasta
tivoli, Ennenkuin tiesin olevani raskaana (eli todennäköisesti kiinnittymisen aikoihin), oli maha tosi pahasti ummella ja otin Laxoberonia aika ravakasti. Samoin muutama viikko sitten, ja ihan tietoisena raskaudesta otin. Käsittääkseni noita ummetuslääkkeitä pyritään välttämään ihan sen takia, että ne voivat lisätä supistelutaipumusta, ei niistä mielestäni mitään teratogeenisuutta ole. Ja esim. Levolacia voi käyttää suht huoletta. Kysy toki lääkäriltä asiaa, jos se sua huolettaa. Paras tietenkin olis että sais luonnollisin konstein suoliston toimimaan - ja tämähän koskee itseasiassa myös ei-raskaana olevia, pitkäaikainen vatsanpehmikkeiden käyttö ei ole hyväksi.
 
MM-
Laktuloosivalmisteita, kuten esim. levolac, Duphalac jne voi käyttää aivan hyvin vaikka koko ajan. Laktuloosi on iso sokerimolekyyli joka ei elimistöön imeydy. Laktuloosi kerää suoleen kosteutta joka edistää suolen toimintaa.
Raskaana tosiaan suolen toiminta hidastuu ja kaikki nestekin otetaan takaisin elimistön käyttöön-> suolen sisältö kuivuu-> ummetus
 
Moikka pitkästä aikaa,
olen seuraillut listaa taustalta päivittäin mutta en ole saanut aikaiseksi kirjoitella mitään.

Omaa napaa: Olin ajatellut että ultran jälkeen asian voisi kertoa jo kaikille, meillä kyllä tietää jo vanhemmat, mutta nyt mulla on täysi työ että asia pysyy salassa kaikilta kylänmiehiltä vielä viikon. Viikon päästä siis ultra. Maha pömpöttää selvästi, ei todellakaan täynnä vauvaa vaan jotain epämääräistä turvotusta. Ikävin puoli tässä on se, että mulle mahtuu tasan yhdet housut ja yksi hame, joka on nyt päällä ja lounaan jälkeen kiristää jo ihan pirusti...

Äsken ajattelin että ei auta itku vaatteiden kanssa ja lähdin ruokiksella käymään Lindexillä ja siellä oli resorivyötäröisiä mamafarkkuja 12,90! Malli oli tosi kapoinen lahkeita myöten, mutta sovitin yksiä ja ensi viikolla käyn sovittaa isompaa kokoa. Kai se jotku täytyy hankkia. Sen verran tiedän että nämä ekat äitiysvaatteet ei mahdu mulle loppuraskaudessa, maha on silloin jättisuuri. Nyt onneksi vielä paitoja löytyy pariksi kuukaudeksi. Täytyy varmaan piipahtaa H&M katsomassa housuja.

Monet täällä panikoi vauvelin vointia, mutta mun olo on niiiiin raskaana etten osaa edes murehtia. Ja tietty työt ja pojat kotona pitää ajatukset aika hyvin aisoissa. Kiva silti päästä lopultakin ultraan katsomaan mitä masusta löytyy. Välillä jopa luulen tuntevani liikkeet vaikka kysessä on kuitenkin vaan omat mahankurinat, heh

Joku kyseli kestovaipoista... minä ainakin käytän ja itse asiassa heti plussan jälkeen tilasin yhden nettikirppiksen kautta pieniä kuoria vastasyntyneelle. Vaippoja on kyllä kotonakin jo valmiina, en ehtinyt kaikkia myydä. Mulle tää on jo itsestään selvää, olen muutenkin aika innokas kierrättäjä... Ja nythän vaippailu on jo edullista, esikolle ostin paljon uutena, toinen käytti niitä samoja ja nyt kolmas. Kyllä maailma nyt varmasti pelastuu!

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Suski ja vauveli 10+6
 
Eilen käytiin ekassa ultrassa.Vauva oli oikeassa paikassa, ja sikiö siellä näkyi. Siis kaksi pelkoa,kohdunulkoinen ja tuulimuna on nyt poisluettuja...ihanaa. Lääkäri vielä nosti mun kohtua ja käski kokeilemaan mahan läpi kuinka se tuntui.
Sykettä vähän aikaan etsittiin, kuun ultralaitteessa sykkeen pitäisi näkyä värähtelynä,kyllä sieltä sit pieni piste sikiön keskeltä löydettiin jossa värähteli.

Ensi maanantaina eka neuvola...

Varhaisultran hinnasta voisin sanoa yhden asian,asun Lahdessa ja kävin hemolla. Sanoin aikaa varatessani et haluan halvimmalle, ja se maksoi 42e+toimistomaksu 9,50 eli 51.50 yhteensä.
Mun mielestä oli halpa ja kuvankin sain mukaan. Se oli semmoinen eläkkeellä oleva mies, joka sen teki.
 
Moi.

Mietin täs et uskaltaako jo su kertoa vanhemmille raskaudesta. Kun ei viel oo käynyt ultrassa ni joteskin epävarma olo et onko kaikkihyvin ja olenko edes ylipäätänsä raskaana. ultra vasta 22 pvä. Töissä joudun valitettavasti ensi viikolla yhdelle kertomaan, kun en saa työskennellä yhden asiakkaan kanssa, sitten mietin et onko reilua et työkaveri tietää ennen omia vanhempia. Apua mitä mieltä olette kertoakko vaiko ei. Nyt 10+6
 
morjensta!

niistä np-ultran verikokeista vielä.. mulle sanottiin neuvolassa että nykyään ne verikokeet kuuluu siihen np-ultraan automaattisesti kun ennen sen on saanut itse valita haluaako vai ei. Mulla on ultra 22.5. odotan sitä kuin kuuta nousevaa.

Onnittelut vieras puskasta valmistumisesta ja tiitiäisen :heart:-äänistä. Ja onnea myös muille hyvien uutisten saaneille!!:flower:

joko lilleriina kävit ultrassa miten meni?

kiitos elviiratar vinkistä.. mulle ei annettu mitään kirjaa neuvolasta, ei ees mitään lappuja. soitin heti sinne vau-kirja kerhoon, ja ne lupas lähettää.

Päänsärkyä oli joillakin,.. täällä kans ollu päänsärkyä, ja olen ihan ihmeissäni että mitä tää on.. ei johdu ainakaan kahvista, sen lopetin jo aikaa sitten. Ehkä pitäis lisätä tuota veden juomista.

Shamandalie kiitos vesirokko tiedosta, Minä en muista sairastaneeni vesirokkoa koskaan..meninkin heti ottaan ne verikokeet, vastaukset tulee viikon päästä. Jos minusta ei löydy vasta-aineita, niin pitää kyllä olla sit varovainen missä liikkuu. täällä päin on nimittäin vesirokkoa liikkeellä.

katherine ja muut turvonneet täällä kans yksi sellainen :wave:
ihan säikähdin kun aloin vetämään farkkuja jalkaan, ja ne otti kiinni jo reisistä..:eek: . mutta pieni murhehan tämä tosiaan on. eikä tämä ole pysyvää. onneksi.

Papana03 missä olet oikein piileskellyt kun ei ole sinustakaan vähään aikaan kuulunut aloin jo ihmetteleen. mutta hyvät voinnit myös sulle!

meidän lähipiirissä on kaikilla melkein jo lapsia.. ja mun kaks kaveria raskaana. mutta silti vaikka mulla on ystäviä raskaana, niin on mukava jutella täällä teidän kans. kun ollaan kaikki joulukuisia. ja soleil älä ajattele että olet ihan yksiksesi raskauden kans.. mehän ollaan täällä sitä varten ;)

onnea tiitu83 hyvistä ultra uutisista. :flower:

Onko teillä mammat muilla jo ihme hajamielisyyttä? mulla on.. esim. yhtenä päivänä laitoin juuston mikroon jääkaapin sijasta. ja kun olin laittanut oven kiinni, hoksasin sen. no onneksi en kerennyt laittaa tehoja päälle.
:LOL: ja muitakin hassuja kömmähdyksiä on sattunut, mutta en nyt satu muistamaan mitä. Onko teillä muilla tällaista havattavissa?

Tein muuten äsken kinkkukiusausta johon laitoin koskenlaskija tuorejuustoa. ajattelin että ei oo vaarallista kun se oli kuitenki 175 asteen kuumudessa tunnin. vai mitä te luulette? ja oli muuten hyvää:p


sonmoro!


Pipare ja kidneypapu 11+0




<br><br>
 
niin ja peppi, jos susta tuntuu että haluat kertoa niin kerro ihmeessä, olishan se kiva uutinen äitienpäivänä. Ja toisaalta vaikka kaikki ei meniskään hyvin, niin ymmärtävät sitten miksi olet surullinen. Ja antavat tukea. on turha surra etukäteen sellaista mitä ei edes välttämättä tapahdu. vai mitä? onnea odotukseen! :heart:
 
Peppi: Mulle alkuraskauden ultran tehnyt lääkäri antoi hyvän neuvon - voi kertoa niille joille voi kertoa myös mahdollisesta keskenmenosta. Itse järkeilin niin, etttä jos tää menisi kesken (*kop kop* * sylkee olan yli*) niin olisin NIIN romuna että läheisimmät ystävät ei voisi olla huomaamatta. Meillä tietää vanhemmat, kaksi lähintä ystäväpariskuntaa ja mun kaksi superihanaa ystävää. Esim. töissä en halua kertoa ennenkuin on pakko - vaikka mukavia tyyppejä täälläkin on, mutta ehkä on kuitenkin helpompi olla kun ei vielä kerro.
Pi pa re: :wave: Täällä on toinen tyhjäpää! On tosi vaikea keskittyä mihinkään, ja olen usein ihan omissa maailmoissani ja herään suunnilleen siihen että joku napsuttaa sormia edessä ja huhuilee palaamaan maan pinnalle :D
 
Onnea Tiitu83 iloisista ultrakuulumisista :flower: =) !

Meillä lähes kaikki ystäväpariskunnat saa tänä vuonna lapsen. Tää on siis todellakin täydellinen ajoitus :saint: . Heistäkään kukaan ei tiedä, että olen raskaana. Kuulevat sitten kesäkuussa.
Monilla ystävillä on nyt toinen jo tulossa, mutta muutamalle läheiselle myös esikoinen. Eli siis samassa jamassa ollaan ja innolla odotan että pääsen jakamaan tämän asian.
Tosi rakas ystävä sai eilen kuulla tästä, koska hän kysyi suoraan, enkä halunnut valehdella :whistle: . Hän oli tosi onnellinen, vaikka ei itse vielä ole saanut mitään vauvakuumetta. Hänkin vaan tiesi, kuinka huolissani joskus olin siitä saanko koskaan lapsia, koska olen aina niitä niin kovasti halunnut :heart: :heart: :heart: . Eipä olisi hänkään uskonut, että tärppäsi sitten heti tokassa kierrossa :D .

Periaatteessa ajattelen samalla tavalla kuin Tracy75:n neuvolatäti (vai kukas se olikaan), että kerron niille, joille kertoisin keskenmenostakin. MUtta vanhempien kohdalla teen poikkeuksen, koska kyseessä on tosiaan molempien ensimmäinen lapsenlapsi, enkä halua heille vielä mitään liikaa toivoa antaa. Samoin yksi tosi rakas ystävä saa kuulla vasta kesäkuussa, koska hän on itse raskaana ja nyt jo pian synnyttävänä kokisi ehkä nämä mun ajatukset np-ultrasta yms. aika raskaina eikä pystyisi ymmärtämään mielipiteitäni. Monihan kommentoi, että kyllä sinäkin sitten muutat mielesi tai ajattlet eri tavalla kun olet itse raskaana, kun eivät tiedä että olen jo...
Mutta Peppi: jos tuntuu, että on tarve kertoa, niin kannattaahan se sitten kertoa. Mulla ei nyt edes varsinaisesti ole ollut sellaista suurta tarvetta. Ollaan miehen kanssa niin paljon joka päivä hehkutettu asiaa, että hyvin on suu pysynyt supussa :x .
 
Heips

Ihanaa vapaa viikonloppu edessä :).

Tivoli tais onnitella uudesta asunnosta, KIITOS =) . Alkaa asunto näyttämäänkin pikku hiljaa kodilta :). Huomenna lähdetään ostelee viimeiset huonekalut :D .

Meillä sitten sai äiti ja anoppi eilen tietää tulevasta joululahjasta :p . Äitini oli sitten kerennyt soittaa illan aikana 3 kertaa ennen kuin pääsin töistä :) . Oli aivan innoissaan ja kuulosti tosi onnelliselta :heart: . Haluttiin kertoa asiasta , vaikka en vielä ultrassa ole käynytkään, mutta jos sieltä tulisikin huonoja uutisia niin kertoisin ne kuitenkin äidilleni..

Meillä on ystäväpiirissä pari vauvakuumeilijaa sekä muutama tuttava, joilla on jo lapsia. Rakas ystäväni kuumeilee kovasti ja kovasti nyt jännäilen ja odotan, että he saisivat pian plussan :heart: .

Mutta nyt ei anteeksi järki oikein luista, joten taidan lähteä hetkeksi takapihalle nauttimaan auringosta ja sitten ruokakauppaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Veeruska ja Heppu huoleton 10+3
 
Aika moni aikoo kertoa raskaudesta sunnuntaina, niin myös täällä, harkinnan tuloksena. Ehkä sitä joka tapauksessa kertois niille jos menisi kesken.

Miltä ultraaminen kuulkaas tuntuu emättimen kautta? Onko se kamera iso?? Entä onko teiän miehet ollu yleensä vaivautuneita tilanteessa? Missä mies tällöin seisoo? Laitetaanko jotain liukastetta? Sattuuko se?
 
Mötkylä, emättimen kautta ultratessa homma tuntuu vähemmän, kuin normi gynen tutkimus. Se ultrasauva pannaan kortsun sisälle ja liukastetta päälle ja sitten sauva sisälle :D . Kepukka itsessään on sen verran ohut, että sen sisällä liikuttelu ei juuri tunnu. Mitä nyt silloin, kun lapsettomuustutkimuksissa ultralla yritettiin kalastaa kuvaa munasarjoista. Mun mies tuli maanantaina viereen katsomaan, kun lääkärisetä kehoitti. Kaipa se miehellekin hiukan kiusallista on, kun vieras mies on rouvan jalkovälissä :D . Mut ei siinä mitään, musta on vain superihanaa nähdä ultrassa muutakin, kuin rakkulaiset munasarjat. Pikkuisen sykkeen kuullessa tuli vähän alien-olo, tosi outo fiilis, että joku elävä on mun sisällä. Enpäs nyt muista, kuinka iso se ultran kuvaruutu on. Oisko sellanen matkatelkkarin kokoinen.

Kertomisesta (joko mä oon vastannu tähän, lahopää täälläkin). Mun vanhemmat ja veli, miehen vanhemmat, pari mun (työ)kaveria ja muutama hyvä ystävä tietävät raskaudesta. Sama periaate siis, kuin km:sta kertoessa. Paras ystäväni sai tietää tiistaina, kun kysyi suoraan, enkä halunnut valehdella. Pikkuhiljaa kerron muillekin ystäville, kunhan viikot tästä kuluvat. Nyt on jo paljon luottavaisempi fiilis =) .

Kävin eilen siellä pumpissa jälleen kerran. Tänään on taas kävellessä tuntunut outo kiristäminen nivusessa. Onko muilla ollut samanlaista? Tuo tunne oli aikaisemmillakin viikoilla, siis askeleita ottaessa ja samalla kun jalkaa venyttää eteen/taaksepäin, kiristää nivusten/häpyluun tienoilta. Inhottavaa. Ja liikunta ei tunnu enää yhtään energiseltä ja reippaalta :( .

Maha on ollut tänään myös jättiturvoksissa, turvotus alkaa heti rintsikoitten alta. Yksi työkaveri jo vilkuilikin mun mahaa muutamaan otteeseen :eek: .
 
b]Mötkylä[/b], emättimen kautta ultratessa homma tuntuu vähemmän, kuin normi gynen tutkimus. Se ultrasauva pannaan kortsun sisälle ja liukastetta päälle ja sitten sauva sisälle :D . Kepukka itsessään on sen verran ohut, että sen sisällä liikuttelu ei juuri tunnu. Mitä nyt silloin, kun lapsettomuustutkimuksissa ultralla yritettiin kalastaa kuvaa munasarjoista. Mun mies tuli maanantaina viereen katsomaan, kun lääkärisetä kehoitti. Kaipa se miehellekin hiukan kiusallista on, kun vieras mies on rouvan jalkovälissä :D . Mut ei siinä mitään, musta on vain superihanaa nähdä ultrassa muutakin, kuin rakkulaiset munasarjat. Pikkuisen sykkeen kuullessa tuli vähän alien-olo, tosi outo fiilis, että joku elävä on mun sisällä. Enpäs nyt muista, kuinka iso se ultran kuvaruutu on. Oisko sellanen matkatelkkarin kokoinen.

Kertomisesta (joko mä oon vastannu tähän, lahopää täälläkin). Mun vanhemmat ja veli, miehen vanhemmat, pari mun (työ)kaveria ja muutama hyvä ystävä tietävät raskaudesta. Sama periaate siis, kuin km:sta kertoessa. Paras ystäväni sai tietää tiistaina, kun kysyi suoraan, enkä halunnut valehdella. Pikkuhiljaa kerron muillekin ystäville, kunhan viikot tästä kuluvat. Nyt on jo paljon luottavaisempi fiilis =) .

Kävin eilen siellä pumpissa jälleen kerran. Tänään on taas kävellessä tuntunut outo kiristäminen nivusessa. Onko muilla ollut samanlaista? Tuo tunne oli aikaisemmillakin viikoilla, siis askeleita ottaessa ja samalla kun jalkaa venyttää eteen/taaksepäin, kiristää nivusten/häpyluun tienoilta. Inhottavaa. Ja liikunta ei tunnu enää yhtään energiseltä ja reippaalta :( .

Maha on ollut tänään myös jättiturvoksissa, turvotus alkaa heti rintsikoitten alta. Yksi työkaveri jo vilkuilikin mun mahaa muutamaan otteeseen :eek: .
 
b]Mötkylä[/b], emättimen kautta ultratessa homma tuntuu vähemmän, kuin normi gynen tutkimus. Se ultrasauva pannaan kortsun sisälle ja liukastetta päälle ja sitten sauva sisälle :D . Kepukka itsessään on sen verran ohut, että sen sisällä liikuttelu ei juuri tunnu. Mitä nyt silloin, kun lapsettomuustutkimuksissa ultralla yritettiin kalastaa kuvaa munasarjoista. Mun mies tuli maanantaina viereen katsomaan, kun lääkärisetä kehoitti. Kaipa se miehellekin hiukan kiusallista on, kun vieras mies on rouvan jalkovälissä :D . Mut ei siinä mitään, musta on vain superihanaa nähdä ultrassa muutakin, kuin rakkulaiset munasarjat. Pikkuisen sykkeen kuullessa tuli vähän alien-olo, tosi outo fiilis, että joku elävä on mun sisällä. Enpäs nyt muista, kuinka iso se ultran kuvaruutu on. Oisko sellanen matkatelkkarin kokoinen.

Kertomisesta (joko mä oon vastannu tähän, lahopää täälläkin). Mun vanhemmat ja veli, miehen vanhemmat, pari mun (työ)kaveria ja muutama hyvä ystävä tietävät raskaudesta. Sama periaate siis, kuin km:sta kertoessa. Paras ystäväni sai tietää tiistaina, kun kysyi suoraan, enkä halunnut valehdella. Pikkuhiljaa kerron muillekin ystäville, kunhan viikot tästä kuluvat. Nyt on jo paljon luottavaisempi fiilis =) .

Kävin eilen siellä pumpissa jälleen kerran. Tänään on taas kävellessä tuntunut outo kiristäminen nivusessa. Onko muilla ollut samanlaista? Tuo tunne oli aikaisemmillakin viikoilla, siis askeleita ottaessa ja samalla kun jalkaa venyttää eteen/taaksepäin, kiristää nivusten/häpyluun tienoilta. Inhottavaa. Ja liikunta ei tunnu enää yhtään energiseltä ja reippaalta :( .

Maha on ollut tänään myös jättiturvoksissa, turvotus alkaa heti rintsikoitten alta. Yksi työkaveri jo vilkuilikin mun mahaa muutamaan otteeseen :eek: .
 
mikä täällä tökkii. olen eilis illasta asti yrittänyt päästä, mut ei.

vielä en ole saanut pojalta rokkoa, mut kahden viikon päästä selviää se toinen vastaus ja sen jälkeen voi vasta hengähtää. siis jos se on negatiivinen.

kävin eilen ultrassa ja siellä oli 6.3mm pienen ihmisen alku. sydän sykki. lääkäri ei oikein osannut sanoa joko keskenmenon riski olis ohi, mut jännätään vielä.

mulla ainakin hajamielisyyttä. nytkin varmaan parikin asiaa odottaa jossain hassussa paikassa.

lilleriina 7+5
 
Kuulostaapa hassulta, että kamera kortsun sisään, hmm... On siinä sitten pokassa pitelemistä. Noh, voipi olla sen verran jännittävä tilanne ettei paljoo ehdi hassuja juttuja ajatella.

Mulla on taas tullu sellanen epäluuloinen fiilis, mitä jos meneekin kesken, tai on jo mennyt. Rinnat aristaa ja pahoinvointikin ajoittain vaivaa, mut kuiteskin. Välillä yöllä herään siihen kun sattuu mahaan, kääntyilen jotenkin kummallisesti. Muilla samaa? Mitä jos omilla yöllisillä liikehdinnöillään saakin aikaan km:n?? Lisäks mua ottaa päähän, kun muut ei töissä tiedä tästä, ja siksi kukaan ei koskaan olekaan auttamassa mua kiipeilyjen ja laatikoiden kantamisen kanssa, ja sit kun oon semmonen tyyppi etten voi vain antaa töiden olla ja odottaa tekijäänsä, ni joudun yksin nosteleen kaikki. On tosi pas.ka juttu jos omalla tyhmyydelläni aiheutan km:n. Meillä on yksi työharjottelija tällä hetkellä töissä joka on melkoisen laiska. Ja mä taas sellanen etten osaa käskyttää muita, vaan teen ite. Ja sit sattuu mahaan ja selkään. :ashamed: Noh, ehkäpä tilanne muuttuu kun saavat töissä tietää. Menipä paatokselliseksi. Hellurei!
 
Perjantai-iltaa! Tiitulle onnea ultrakuulumisista :)

Ja olikos muita uutisia.. En oo vielä kerennyt lukea kunnolla kaikkia tän ja eilisen viestejä. Tulin vaan nopsaan koneelle kirjoittaan neuvolakuulumisia..

Elikkä tänään oli sitten eka neuvola. Oli tosi ihana se nainen siellä, onneksi :) Mies tosiaan oli mukana. Tosi hyvä juttu kun pääsi! No, te kaikki tiedättekin, eli kaikki perusasiat käytiin läpi, pissanäyte otettiin, hemoglobiini ja verinäytteet. Hb oli 122. Paino mulla oli noussut jo 3kg.. Ohoh. No mutta täti kyllä sanoi, että saa tullakkin painoa, kun painoindeksi oli 19. Sain ison kasan kaikkea kivaa luettavaa: tietoa np-ultrasta ja seerumiseulasta yms. Sitten sain sen Vau-kirjan ja Meille tulee vauva -vihkosen, tietoa raskausajan ravinnosta ym ym.. Sitten, kaikkein ihaninta oli kun ultrattiin ja kuunneltiin sydänäänet. Siellähän se pikkuinen kellui, ja kun dopplerilla alettiin kuuntelemaan, kuului aluksi vain mun syke, mutta sitten löytyi se toinenkin, ja lujaa kyllä sitten hakkasikin pieni sydän! Kyllä siinä tuli tippa silmänurkkaan :) Syke oli 180 :heart: Ihanaa, kun kuului jo nyt, vaikka mä varauduin siihen, ettei pakosti kuuluisi. Hyvin meni neuvolakäynti, ja seuraava olis sitten 31.5, eli mun valmistumis päivänä :)

Mutta mukavaa perjantain jatkoa vaan kaikille! :)

Tänään ihmepapu 9+1 (9+5?)
 
Pi pa re: Täällähän minä :D Ihana kun joku kaipaili :hug: Vointi on vieläkin sama, eli kuvottaa hulluna, mahassa on sydämen sykettä ja selkee tuntu jo, että tättärä on siellä. Ekaa (ja vikaa) ultraa joudun odotteleen vielä pari viikkoa ja silloin onkin jo 13+2. Mutta sykehän kuului jo 9+5 lääkärineuvolassa, että ihanaa oli ja vieläkin onnesta soikeana :heart:
Kävin kurkkaamassa meidän jännääjäporukkaa ja Lellukin on plussannut. (katotaan josko ilmestyis joulukuisiin myös)

mmiilia: Ihana että syke siullaki löyty näin ajoissa :) on se ihana tunne.

ON: Päätä on alkanut särkeä kovastikin, ja keskipäivällä iskee kova jysäri ja väsymys, joka on kurja juttu. Hormonit...
:LOL: <br><br>
 

Yhteistyössä