JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!




Joulukuun 1.päivä:
ensimami----------------------------------------KOS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------viides--------------------LUAS
Viivi76-----------------toinen
Sikuriina1987
Maamuskainen------kolmas

Joulukuun 4.päivä:
Rintin-------------------viides

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------neljäs, tyttö
Pinkkinen--------------toinen
Sikuriina1987---------esikoinen--------------SeKS

Jolukuun 6.päivä:
Tsigu-------------------toinen------------------TYKS
Melissa-83------------kolmas-----------------K-SKS
Lisbethh---------------esikoinen--------------NKL
Ente--------------------esikoinen
Mama-Mii--------------kolmas-----------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Sydänkäpyset--------toinen , tyttö
ninuli83----------------toinen------------------SAS
oona1986--------------esikoinen, poika----TAYS

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------esikoinen
Pikatsu-----------------esikoinen
Laurelias---------------toinen------------------HYS
vumpe------------------kolmas
snö---------------------esikoinen---------------HYS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky
SONA-------------------kolmas

Joulukuun 10.päivä:
hutzel------------------esikoinen
Saparo-81-------------esikoinen, tyttö----K-SKS

Joulukuun 11.päivä:
Nasu30------------------------------------------NKL
itunen------------------toinen------------------TYKS
merkkari---------------esikoinen--------------K-SKS
KeuKeu----------------esikoinen--------------TAYS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79--------------kolmas-----------------OAS
zaika--------------------toinen------------------SKS
Maikki85---------------toinen, poika---------HYS

Joulukuun 13.päivä:
PipetiPoo--------------esikoinen---------------SeKS

Joulukuun 14.päivä:
ViikinkiHelga----------kolmas-------------------K-PKS
Valaskala--------------toinen-------------------VKS
Sintzi-------------------toinen, tyttö-----------KOS

Joulukuun 15.päivä:
Annuli-81--------------esikoinen---------------NKL
Terhikki----------------kolmas-------------------PHKS
Möhömaha------------esikoinen----------------NKL
lispe--------------------esikoinen----------------KAKS

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84--------------toinen , poika----------TAYS
AnnClaire--------------toinen--------------------JS
joululahja-08---------esikoinen
Gisele------------------esikoinen
sindi--------------------esikoinen
Äitikkäliini--------------toinen
MARTTAN--------toinen, tyttö-----------------KYS
- suunniteltu sektio, LA oli 22.12.

Joulukuun 17.päivä:
Nappi82----------------kolmas------------------TAYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88---------------esikoinen, tyttö-------VAS
tyylilyyli-80----------------------------------------PS
Taikametsä-----------kolmas--------------------VAS
Tara84----------------esikoinen-----------------EKKS
maria-08-------------esikoinen------------------SKS
RBB-------------------------------------------------PKKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87-------------- tyttö------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady---------------neljäs----------------------JS
Jasuliini--------------toinen----------------------LKS
Aniida----------------toinen
Skye85---------------toinen---------------------RAS
maarith--------------kuudes---------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April------------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74--------------esikoinen------------------KOS
taapero-------------kolmas---------------------OAS
katherine-----------esikoinen
kaisukka81---------esikoinen------------------KOKS
Sartsa32------------kolmas---------------------TAYS

Joulukuun 23.päivä:
Klara-----------------toinen (1.enkelivauva)--PS
Äippä-75------------toinen-----------------------KOKS
Grynna--------------toinen-----------------------NKL
nevi------------------viides
Viivi82---------------esikoinen
Naputtaja-----------toinen, poika------------Lontoo
kevät ja ruu---------kuudes--------------------K-SKS

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85--------------esikoinen------------------K-SKS
Torey-----------------toinen----------------------TAYS
Minttumaininki
OLIVIA06------------toinen----------------------KOS
Mrae------------------esikoinen------------------KOS
NullPoints---------toinen------------------------ulkomailla
- suunniteltu sektio! LA oli 1.1.

Joulukuun 25.päivä:
Sisar puoliQ---------------------------------------KOS
miu07----------------toinen-----------------------K-SKS
Jive- ----------------esikoinen, poika-----------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
Basilicum-------------esikoinen------------------NKL
leijona-86------------esikoinen------------------KOS

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine------------esikoinen
Juli05-----------------esikoinen------------------KOS
jennae---------------toinen----------------------NKL
Vaapukka------------viides
akkamänty----------esikoinen------------------TAYS
Punahattu-----------toinen----------------------NKL

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87------------esikoinen
aiaifi------------------toinen ja kolmas---------TYKS
vauvahaaveita-----esikoinen, tyttö----------OYS

Joulukuun 29.päivä:
Liina-71-------------kolmas , poika--------------PS

Joulukuun 30.päivä:
nasu1208

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence------------toinen
Minttu75-----------toinen------------------------K-HKS


*********************************************
SYNTYNEET:

38 vauvaa:
22 Tyttöä ja
16 Poikaa


18.09 Nepsus.............tyttö...(LA 07.12)...........................
11.11 Hiipi....................poika..(LA 05.12).....2720g....47cm
15.11 Valas77..............tyttö...(LA 05.12).....3850g....51cm
18.11 pikkutiikeri.........tyttö...(LA 01.12).....3770g....51,5cm
20.11 nmp....................poika..(LA 07.12).....3300g....49cm
20.11 sammal...............tyttö...(LA 02.12).....2830g....46cm
21.11 Orvokki80...........poika..(LA 02.12).....3340g....49cm
22.11 caffee81..............tyttö...(LA 01.12).....3635g....52cm
23.11 Mussupussu........tyttö...(LA 02.12).....2500g....47cm
23.11 OmituinenOtus....poika..(LA 13.12)..........................
24.11 Auris80...............poika..(LA 06.12).....3120g....50cm
27.11 Aubrieta..............tyttö...(LA 03.12).....4315g....50cm
27.11 pulla75...............poika..(LA 02.12).....3710g...48,5cm
29.11 Aurinkomamma...tyttö...(LA 08.12).....3390g....50cm
29.11 millimenninkäinen.A-tyttö....................2850g....47cm
..........(LA 13.12).............B-tyttö....................2790g....46cm
01.12 TooQT2BSTR8......tyttö...(LA 06.12).....3490g....51cm
01.12 käppyrämallut......poika..(LA 06.12).....3476g....49cm
01.12 Annukka84..........poika..(LA 15.12)......3700g...........
01.12 neitim..................tyttö...(LA 08.12).....3510g....50cm
02.12 nyty....................poika..(LA 08.12).....3740g....49cm
05.12 Nimra.................tyttö....(LA 01.12).....3780g....51cm
03.12 nasu24..............tyttö....(LA 06.12).....3245g...49,5cm
03.12 babyseven.........tyttö....(LA 06.12).....3410g....50cm
05.12 DoB.....................tyttö...(LA 03.12).....3260g....51cm
06.12 Katherinelle.......poika...(LA 03.12).....4030g....54cm
06.12 Iittala.................poika...(LA 10.12).....3730g....51cm
06.12 Kamomilla-81......tyttö...(LA 01.12).....3244g....50cm
07.12 syysusva05.........tyttö...(LA 05.12)...........................
07.12 maria-83.............poika...(LA 26.12).....2720g....48cm
08.12 Boe.....................poika...(LA 13.12).....4030g....52cm
08.12 Divina..................tyttö...(LA 15.12)......3730g....50cm
10.12 Ineli.....................tyttö...(LA 07.12)......3860g....50cm
10.12 Vennu..................poika...(LA 21.12).....3900g....52cm
11.12 DaylightDancer....tyttö...(LA 21.12)......3380g....50cm
11.12 vanilija-77...........poika...(LA 01.12).....2530g....44cm
11.12 Härkänainen........tyttö...(LA 10.12)......3410g....50cm
13.12 Findgirl................poika...(LA 11.12).....3190g....48cm



*************************************************


 
:wave: :wave:

Ei erikoisempmaa....neuvolaan taas menossa parin tunnin päästä :kieh:
Kylläpä vihlas/kouristeli aamulla hetken verran tosta häpyluun kohdalta...ihan lamaannutti, ei pystynyt liikkumaan...ei onneksi kestäny ku hetken.... :/

Tuun taas sitte rähiseen, ku oon neuvolasta tuomioni saanu :LOL:

vauvis neiti 38+3
 
Moi,

Odotan kolmatta lasta viikoilla 39+2 ja LA 22.12 eli ensi ma ja sairaala TAYS.
Pääsenkö vielä joukkoonne?

Olen silloin tällöin lukenut ketjuanne mutten saanut aikaiseksi kirjoittaa.

Onnittelut kaikille vauvansa synnyttäneille.
Luulen että mulla menee yli kuten kahden ekan kanssakin mennyt .

Vauva hiljentynyt varsinkin öisin ja päivisin ja iltaisin liikkuu sohvalla makaessani kunnolla sekä nukkumaan mennessäni. Muistan että aiemmissa raskauksissa myös näin. Tietenkin välillä huolettaa mutta ehkä tilaakin alkaa olla vähemmän.

Harjoitussupistuksia tulee päivittäin muttei niitä oikeita synnytyssuppareita vielä.
Öisin alapää kipeä ja luut naksuu ja kylkeää tulee vaihdeltua....
Välillä närästää mutta hirveä makeanhimo koko ajan...

Tsemppiä kaikille! Huomenna neuvolaan.


:xmas:
 
eilen oli sit ukko kotona ku sain jonku aivan kaameen migreenikohtauksen toissa aamuyönä ja eilen vasta pääsin sägystä ylös neljän aikaa...oli se ku pää nii kipee et ei pystyny liikkuu ja äänet ja valot sattu ja samal supisti,huuh :x
päätin et jos se pääkipu tulee takas ni soitan synnärille mut ei onneksi ole tullu,mul oli niit pissatikkujakin kotona ni testasin pissan ja oli puhdas..tuli vaa ekana mieleen raskausmyrkytys mut en usko kyl et sitä on!
itkua mä tääl eilen väänsin ku oon jo aika väsy kipuun muutenki ja nyt oli viel toi ja tuntu ettei panadol auta,mä haluan synnyttää jo, tää alkaa olla liika rankkaa mun päälle jo!
sori valitus,pakko vaan purkaa pahaa oloa :ashamed:

sini ja elsa 40+3
 
sartsalle tervetuloa! :flower: ja sintzille :hug: :hug: ...toivottavasti pääset piakkoin toimiin, niin olokin sitte helpottaa! :heart:

missäs muuten Jive on?? :/ :whistle: ....En omasta mielestä oo kuullu siitä pitkään aikaan, tai sit oon soke, ja en oo hoksinu sen kirjotuksia :D ....
 
Täällä takana itkuinen aamu :ashamed: :ashamed:

Menin eilen illalla aikaisin nukkumaan, illalla kun ei yhtään supistellut ja ajattelin että kunnon lepo tekee hyvää. No, vessaravailuja tietysti yöllä muutama mutta muuten nukuin hyvin... kunnes viiden jälkeen havahduin supisteluihin. En malttanut enää pötkötellä, vaan siirryin olkkariin katselemaan Discoverylta kalastusohjelmaa ilman ääntä :whistle: . Todella vaihtelevin välein supisteli ja kipeästikin, olo oli henkisesti erittäin hyvä kun ajattelin että vihdoin.

Seiskalta kömmin takaisin miehen viereen, ja kun kellonsa soi pyysin josko voisi ainakin venyttää töihin lähtöä - ei kannattaisi vielä lähteä kun tässä näyttäis jotain tapahtuvan.

Köllin siinä ja supparit jatkui. Nousin lopulta keittämään kahvia ja tytötkin heräsi, ja siinä sitten aamupalaa syödessä supparit tajusin loppuneen kuin seinään. Pari täysin kivutonta vielä ja siinä se :( .

Mie olin niin turhautunut että vaan itketti, käskin miehen lähtemään töihin mutta jäi vielä hetkeksi lohduttamaan. Hoki että kyllä se sieltä piankin tulee mutta mua vaan itketti, otti niin päähän :/ .

Kyllä mie oikeasti tiedän ettei tämä ole vielä edes pitkällä, ja niin monta kertaa olen itselleni hokenut etten anna turhautumisen vallata. Hoin aamuyöstäkin että Nyt en hermostu vaikka ne loppuisikin :headwall: .

Anteeksi taas kerran vain ja ainoastaan omanapaisesta viestistä, mun olisi varmaan parempi kadota kokonaan taka-alalle.

- Terhikki 40+2 -
 
Hei Sartsa! Tervetuloa mukaan! Laitan sut tohon listaan heti ennen kuin mun RADE puree.....
:kieh:
Kommentoin juttuihin myöhemmin... Käytin neitii hammaslääkärissä ja tuli nyt väsy. Neidillä on myöhemmin joulunäytelmä ja se tulee olemaan enkeli siinä. Eilinen ilta meni sen siipiä näprätessä....
Päikkäreille siis tieni viepi........ =)
 
Terhikille :hug: Etkä katoa mihinkään, sitä varten täällä ollaan että voi purkaa tuntojaan :heart:

Mulla menee hermot... Nyt on tännekin alkanut tulla joko-joko-kyselyitä :kieh: Ihan kun ei v*tuttais tää olotila muutenkin...

Sartsalle tervetuloa :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Viivi82:
Terhikille :hug: Etkä katoa mihinkään, sitä varten täällä ollaan että voi purkaa tuntojaan :heart:

Mulla menee hermot... Nyt on tännekin alkanut tulla joko-joko-kyselyitä :kieh: Ihan kun ei v*tuttais tää olotila muutenkin...

Sartsalle tervetuloa :flower:
Kiitos :hug:

Tää on kyllä ainoa paikka jossa oikeasti viitsii purnata, ja uskaltaa kertoa että supistaa ilman että heti soi sata puhelinta 'joko, joko??'...

Täällä onneksi muut sukulaiset osaa olla kysymättä, mutta rakas (lapseton) siskoni soittaa vähintään kerran päivässä... ihan kun ei hälle kerrottaisi ensimmäisten joukossa! Ja tosiaan hälle nyt kaikkein viimeiseksi viitsii purnata oloaan kun ei ole mitään kokemusta aiheesta.. :ashamed: :ashamed:
 
Terhikille paljon :hug: , muistelen itsekin viimeksi turhautuneeni todella pahasti yli meneviin päiviin ja veikkaan että sama edessä nytkin.Tänne kannattaa purkaa tuntojaan koska me jaetaan kuitenkin samat fiilikset.
Meillä kanssa puhelin soi koko ajan, mä sanoin miehelle, että tästä päivästä lähtien mä ilmotan kaikille kyselijöille että:"Sehän synty jo viikko sitten, enkö ole muistanut ilmottaa,Oho". =)
 
Mä tosiaan niin kovin kovasti lupasin itselleni että nyt en turhaudu :ashamed: :ashamed:

On vaan niin monta monessa, se että Joulu lähenee kokoajan + tosiaan nää supparit juoksuttaa kokoajan luulemaan että Nyt päästään.

Kiitos kun jaksatte tukea, sitä tosissaan näyttää tarvitsevan :hug:
 
Taalla on iskenyt todelliset raskausaivot... Luin niita laittamiani vinkkeja eilen mutta en selvastikaan oikein ajatuksella... Olin lukevinani etta ne miehen simpat toimii parhaiten kun ne lataa vatsan paalle... Pistin sitten miehen illalla toimiin ja olikin kivaa kun itse ei paljon tarvinnut touhuta... Vasta kun tuli valmista niin tajusin etta hetkinen seis... Se artikkelihan puhui etta ne toimii parhaiten kun ne simpat (prostaglandiinit) nauttii SISAISESTI!! :LOL: Joopa, mitahan se mahtais tahan narastykseen tehda?.. :$

Katherine - Tiedan tunteen, tosi kamalaa kun nain viime metreilla vaihtuu neuvolatati ja sitten viela sellaiseen johon ei luota. Nyt kun tarvisi enemman kuin koskaan "luottohenkilon" ja sita paitsi se auttaa kun sama ihminen on nahnyt sut joka kerta eli tietaa jos joku on muuttunut... Ma olen nyt paattanyt vain luottaa omiin tuntemuksiin kun seuraava neuvolakin on vasta 6 paivaa la:n jalkeen!!!

Tervetuloa Sartsalle!! Ihan samoilla tuntemuksilla taalla mennaan. Liikkeet on vahentynyt huomattavasti mutta kunhan niita tulee niin koitan olla huolestumatta. Eikos se ole ihan normaalia varsinkin jos vauva on laskeutunut?? Ja se makenhimo!! Apua! Suklaata kuluu taalla ihan jarkyttavasti! :ashamed:

Sintzi - Toivottavasti sun olos on jo parempi. Ehka taa odottaminen sai tuollaisen kohtauksen aikaiseksi, sita kun kumminkin huomaamattaan vahan stressaa koko aika.

Terhikki - :hug: Turhauttavaa!!! Mutta toivotaan etta ne supparit mitka sulla oli alkoi jo aukoon paikkoja ja kohta olis sitten menoa.

(.) - Taallakin ketuttaa oireettomuus. Muuten varmaan pystyiskin odottaan mutta mulla on kauhea paniikki siita etta vauva kasvaa paiva paivalta suuremmaksi ja suuremmaksi... :( Ennenkuin sain kuulla etta pojalla on kokoa, mua ei ollenkaan pelottanut synnytys - itse asiassa en malttanut odottaa. Nyt on sitten mieleen hipsinyt epailyksia... Ja tuntuu etta pinna on hirmu kirealla koko ajan....

Kai se tasta...

Naputtaja ja Sean (rv. 39+1)
 
Heissan!
Täällä auringon alla ei uutta. Masussa ollut useampi päivä jo rauhallisempaa, vaavi ei liiku niin hirveästi kuin aiemmin eikä niin kipeitä suppareitakaan ole tullut. Sain viime yönä nukuttua vähän paremmin kuin moneen yöhön, joten mieliala parempi :) Odotellaan..
Tervetuloa Sartsa! Muille ketutuksesta tai muusta mielipahasta kärsiville isoja halauksia :hug: Loppusuoralla kaikki ollaan, vaikka kärvistelyähän nämä viimeset päivät ja viikot ovat. Mutta kyllä me tytöt yhdessä selvitään! :heart:
Mullakin oli alku- ja keskiraskaudessa hirveästi migreenejä, mutta ei onneksi enää nyt loppuraskaudesta. Tätä raskautta ennen migreeni ollut viimeksi joskus 5v sitten ja terkka sanoikin näiden hormonien aiheuttavan sitä joillekkin. Toivotaan, että Sintzillä jää tuohon kertaan.
Katherine, meilläkin taas vaihteeksi täällä vaihe, että mua tosissaan riepoo tuo äijä. Vaikka tosiaan hän onkin vkot muualla töissä eikä nähdä kuin kerran vkossa. Mut jotenkin tuntuu, että tuo on ihan ulkona kaikesta, tästä raskaudesta ja mitä siihen liittyy ja mitä tulee tapahtumaan. Hellyyttä(hyvänä pitoa, hierontaa, pusuttelua..)saan lähes kerjätä ja silti aika usein koen sen olevan tosi hätäistä ja epämieluisaa :'( Seksiä on tosi vähän aiempaan verrattuna. No aina kertaalleen heilutellaan pikasesti peittoa, kun mies tulee kotiin, mut vaan just sen verta, että mies saa paineet purettua. Sit lupailee, että hoitelee mutkin myöhemmin, mut eipä sitä lupausta useinkaan tule täyttäneeksi. Välillä tuntuu, että mun muuttunut keho ällöttää sitä :ashamed: Kommentoi (ehkä ajattelemattomuuttaan)mun muotoja(kamalan kokoset hinkit, hirveen isot nännit, miten noi nännit voi olla noin tummat, tissit roikkuu kohta navassa, kohta on kuin patonkia heiluttelis porttikongissa ym.)Ei tunnu kivalta :( Harvoin on mitään mukavaa tai positiivista sanottavaa. Välillä mietin, onko tullut tehtyä elämänsä moka, kun on lapsen mennyt tekemään tuon kanssa. Vaikka toki tätä vaavia en mistään hinnasta antaisi pois :heart: Ehkä mieskin on hämillään tästä uudesta tilanteesta, koska kyllä mä tiedän hänen mua rakastavan ja tätä vauvaa haluavan. Ja kyllä hän muuten tosi kivasti koittaa autella kotitöissä ym. Mut sellaista! Tulihan purkaus taas.
Niin ja Nullpoints kiitos päivityksistä!!
 
maarith
minttu75 :hug: noista sun miehen kommenteista.Miehet ei juurikaan ajattele mitä suustaan päästää..ainakin välillä siltä tuntuu eikä ne kyllä ymmärrä,että tollaset kommentit voi tuntua todella pahalta.

(.) Kiva oli tänään ajella autolla,kun alko jo pihalla iskias kivut..ja tuntu kyllä välillä että peffa repee :LOL: koita siinä sitten painella kaasua ja jarrua,kun tuntu että sattuu niin että irvistin.On siinä ollu ihmisillä katottavaa,kun muija irvistää ratin takana,kun sattuu niin paljon.Kyllä pari kertaa joutu lepäämään,kun ei meinannu pystyä ajamaan.
Huomenna pitäis taas ajella Kelassa käymään,kun ne saa selvittää päätöstään vielä tässä vaiheessa ihan suoralla suomen kielellä,kun eivät osanneet selittää sitä puhelimessa.Ja muutenkin siellä oli joku sekoileva pikkutyttö :LOL: .Selitti ihan pokkana,että kun sä saat tätä hoitolisää niin et voi saada tätä..kun en edes saa hoitolisää,kun se riippuu tuloista ja nuo laskee meille jotkut mega tulot vaikka ei olekaan sellasia tuloja.Vaan saan hoitorahaa,joka on kyllä eri asia...no huomenna sinne vänkäämään kerhon joulujuhlien jälkeen.

Lapset on kyllä ihania..ne kyselee kokoajan,että milloin me kaikki lähdetään sinne sairaalaan,kun satuin joskus mainitsemaan,että jos tulee kiireinen lähtö vaikka yöllä niin ehkä voidaan joutua ottamaan ne mukaan.Nyt ainakin yks niistä haluais lähteä :LOL: koita siinä selittää ettei me lähdetä,kun perjantaina varmaankin äiti ja isi menee kahdestaan ja isoäiti tulee vahtimaan teitä.Eipä sitä toivo lapsia mukaan vaikka voishan se kummasti lievittää kipuja,kun sais kirmata niiden perässä ja komentaa kokoajan :LOL: Veisivät kyllä huomion hyvinkin tehokkaasti :LOL:
No juu.Viime yönä pelästyin todella,kun tajusin ettei vaavi ollu riehunu illalla niinkun on viime aikoina tehny todella tehokkaasti.Nyt ollu muutenkin todella rauhallinen vaikka onkin liikkunu vähän.Mutta selvästi vähemmän,kun mitä aikasemmin.
Eikun pesemään kuopuksen pyllyä :x

39+4
 
Täällä on päästy nauttimaan ihka ensimmäisistä kivuliaista suppareista! :) Yö meni tosiaan ihan miten sattui, lieko ennakoinut tulevaa. Sitte kävin aamusta puolen tunnin kävelyllä ja siellä alko tuntuun että alapäähän tökittäis pitkällä tikulla. Ja kun menin veskiin, ihan pikkasen verta pöksyissä ja sitte alkokin supistella. Verentulo lakkas heti sen jälkeen mutta suppareita on tullu nyt kolmisen tuntia ja sen n. 10 min välein. Kesto noilla on kyllä vielä niin miniluokkaa että mies lähti iltatuuriin ja soittelen sitte jos lähtö tulee.. Itelle vaan tuli enemmän uskoa siihen että ehkä tää vielä tällä viikolla tulee :LOL: :heart:
 
Tsemia Keu Keu!

Kiitos Punahattu tosta sun kertomasta. Täytyy illalla katsoa tilanne. Edelleen supistelee siten ettei saa nukuttua mutta ei niin paljon etteikö kipua kestäisi, mutta eihän tässä kohta jaksa synnyttää kun päiväkaupalla näitä supisteluja kärvistelee.

Aivot niin mössönä nukkumattomuudesta että menen taas makuulle.

Nasu 40+6
 
Neuvola kuulumisia: Rv 38+3

Kaikki ok...painoa tullut nyt 350g/vko :D :D :D :D Pikkasenko oon mielissää...
Pissat ok, paineet heitteli (mutta mulla heittelee ne aina neuvolassa, kotimittauksessa ne on ok,joten sain vielä mittarin kotiin)
Sf: 33 (tippunu 0.5cm)
vauvanpää tuntuu kuulemma takana alhaalla...

Ainut mikä vähän tympäsee on se että TH anto kokonaiseksi 2 päiväksi sokerimittarin mukaan, ja nyt to-pe pitää mitata noi sokerit, sen yhen arvon takia. Polille laitto viestiä, ja nyt sit ootellaan pitääkö sielläki viel käyä, vai mitä meinaavat... :/

Tuntuu että tässä on ihan tarpeeksi hyppimistä laskettuaika viikolle, ja päälle viel tuo joulu *huoh*...synnytys vie puuttuu, nii johan ois tekemistä viikolle...
Luulen, että ei kai ne sinne polille enään käske, ku LA ensviikolla...ja pyhät tulee jne...

vauvis neiti 38+3
 
Täällä supistaa taas kokoajan, mut ennemminkin sellaista kestosupparia kokoajan :/ . Otin tossa vajaan tunnin unetkin kun tytötkin päivälevoillaan oli... Nasua mukaillen niin ei tässä hirveästi jää voimia tositoimiin jos kauan meinaa kiusata.

Ihmetyttää noi vauvahaaveen sokerijutut, jos nyt yhdessä arvossa oli hitusen mätää niin hassua että vielä seuraavat... vai meinaavatko että sitten pikana käynnistävät jos arvoissa vikaa?
 
En tiiä...jos tulee käsky käyä ä-polilla, nii ne tekee sen painoarvion...vissiin... :/ Vaikka 3 viikkoa sitte vauva arvioitiin tk:ssa ihan normaalikokoiseksi (rv 35+5 2664g)...pitää nyt nää pari päivää mittailla ja laittaa ylös. Ei mulle annettu edes mitää viitearvoja eikä mitään...
TH mittas multa sokerit tänää siinä neuvolassa ja näytti olevan 5.3 ja sano että hyvät arvot, ja silti pistää hirveen haloon nyt pystyyn....
Ymmärrän toki että tärkeä asia, mutta jos mulla on 1.5viikkoa LA nii onko tuo enään ihan välttämätöntä...
 
Moikka! Täällä kans mennään ihan oireettomana. Kävin kaupassa niin ei supistellut senkään vertaa mitä on aikasemmin supistellu. Mies sanoi että nyt ois hyvä päivä syntyä, tai oikeestaan tää koko loppuviikko. Mä oon samaa mieltä. Mies vie lapset uimaan niin mä varmaan lähden lenkille.
Noista supistuksia vauhdittavista konsteista, ollaan nyt kokeiltu sitä nännien hiplaamista ja norm. seksiä ja ihan vähän akupainantaa (se muuten sattuu ihan seppona :eek: )
Tämäkin vauva selvästi rauhoittunut niin että välillä hiipii huoli mutta kunhan tosiaan jotain merkkiä välillä antaa niin olen tyytyväinen.
Onko muilla tullu välillä sellasia tuntemuksia että voisko tän perua vielä?? Mulla viimeksi tänä aamuna kun herättiin lasten kanssa niin ajattelin että nää kaks lasta oikeestaan riittääkin mulle... Kyllä tää raskaana olevan mieli välillä heittelee niin ettei itekään pysy perässä, mitä mä nyt oikeestaan haluan.
Muillakin makean himo on huipussa. Arvatkaa ketuttiko mua kun huomasin että unohdin ostaa karkkia kaupasta :kieh: . Oli sellanen olo että alan kohta naputteleen sormia pöytään, ihan kun joku jolla ois tupakan himo. :LOL:
Mulla on huomenna neuvola, vaikka vähän uhosin että voipi olla etten tuu. Sillon nimittäin merkit viittas siihen että syntyy justiinsa. Katin häntä, nyt on oireet tipotiessään. Mutta oletteko ajatelleet että se oireettomuus ois yks oire?
Miten muuten onko joku tietoinen onko kättärillä ruuhkaa?? Meinasin jo että soittelen ja kyselen sieltä, mutta empä kehannu :ashamed: , jos kättärille ei pääse niin naistenklinikalle sitten, kunhan joku mua avustaa niin oon tyytyväinen.
Eipä muuta.
sarabi rv 37+1
 
:heart: Onnea jälleen uusista vauvoista :heart:

Täällä tilanne meni ihan päälaelleen tänään. Mulla oli
poliaika niiden rd paastoarvojen vuoksi. Lähinnä syystä,
että vauvalle annetaan painoarvio. Sielläpä sitten
selvisi, että vauva onkin taas perätilassa... Pää
on oikean rinnan alla. Hikkaa ei ole pariin päivään
ollut, joten en ole kääntymistä tajunnut. No lääkäri
sitten selaamaan kalenteria ja kysymään, että
sopisiko sektio huomenna.
Vauvan painoarvio oli yllättävänkin alhainen meidän
vauvaksi eli 3,8 kg.
Valmistelut on siis tehty ja illalla hoidan suolentyhjen-
nyksen, karvojen ajelun, pesut ym. Aamulla pitää
olla sairaalassa klo 7 ja JOS HÄN ON EDELLEEN
PERÄTILASSA sektio tehdään. Jos taas on kääntynyt
oikein päin meidät laitetaan kotiin ja odotus
jatkuu. En tiedä millä mielellä olisin. Neljä aiempaa
on tullut alateitse, että olishan tämä kokemus näinkin
ja tietenkin takaraivossa soi, että huomenna meillä
voi olla vauva sylissä jo... ja jouluna jo kotona.
Leikkaus on tietenkin riski, mutta onneksi mulla
ei ole tässä valinnan paikkaa ollenkaan. Sekin mun
luonteelleni hyvä juttu tässä on, että varoitusaika
on niin lyhyt, etten ehdi mitään pelkoja tms. tässä
enää kehittelemään.
JOS niin nyt käy, että sektio tulee huomasin sellaisenkin
hauskan jutun, että tämä viides vauveli sitten viettää
pari tuntia ensin iskän kanssa ja sitten vasta on
äidin vuoro. Suon sen kyllä miehelleni mielelläni.
Asiasta on vaan paljon puhuttu tyyliin, että vauva
on ihan ensiksi äidin sylissä. Meidän vajaa 6-vuotiaan
neidin on ollut vaikea niellä sitä, että hän saa
sisaruksista viimeisenä vauvan syliinsä (pakko oli
sopia jo etukäteen, että ikäjärjestyksessä, kun
on vahvaa väkeä nämä meidän aarteet).

Mulla toi laskettu kuukautisten mukaan oli 22.12
ja ekan ultran perusteella 27.12. Jännää....
Vaapukka ja Bertta 38+4
 
Oho, Vaapukalla onkin jännät paikat =) :hug:

Toivottavasti kaikki järjestyy parhain päin, eli jos onkin huomenna kääntynyt niin ei sitten enää kääntyisi takaisin :whistle: . Itse leikkaus sujuu varmasti hyvin, ainahan tuo on turvallisempi vaihtoehto leikata suunnitellusti kuin hätäisesti - vaikka tietysti sulle itselle ei nyt jää hirveästi aikaa pohtia... mutta kuten sanoit se voi olla hyväkin juttu ;)
 

Yhteistyössä