JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Saparo Mä oon 173cm ja normi 70kg. Niin ja leveempi yläosa....... Tuo neiti on suvun isoin vauva ja suvun naisilla on ollut hel...siä synnytyksiä. Vaikka luut ovat vissiin tarpeeks leveet (niitä ei olla ees koskaan tutkittu), niin paikat vaan ei aukee helposti. Eihän ne ees auenneet mulla neidin kans vaikka annettiin ne 4 tabuu ja päivän olin tipassa....
Taapero sulla on ollut mojovan kokoinen vauva ja hattua nostan todellakin! ;) Tuosta vielä et jos nyt on iso pää, niin sit on varmasti rankempaa. Muuhan kroppa sit vaan tulee perässä...
Saparolle oikein paljon suppareita. Mä lähetän omani sinne sulle kans. :heart:
Heh, pakko sanoo vielä et olisitte nähneet mun miehen naaman kun sain noi supparit. :kieh: Se vissiin luuli et tulee lähtö just nyt..... :LOL:
 
Kiitos Grynna ja NullPoints. Mä taidan nyt vaan yrittää unohtaa koko jutun ( ihan ku onnistuiskin ) ja koittaa saada päivät jotenkin kulumaan! Tänään heräsin aikaisin ja aloin raivolla siivoomaan ja leivoin pipareita, torttuja, pasteijoita ja sämpylöitä :D Puhelin on visusti kiinni, ei huvita kenellekään vastata! Pitää yrittää pysyä positiivisella fiiliksellä, vaikka tällä hetkellä se ei niin kovin helpolta tunnukaan... Inhottavaa ku ei ite voi vaikuttaa asiaan mitenkään!!! Mun kroppa vaan ei tajua ruveta toimimaan!!!! Ja pelottavaa kun ei voi yhtään tietää mitä tapahtuu! Mutta kyllä tästä selvitään! Tavalla tai toisella!

Voimia kaikille ja kiitos paljon tuesta!!!! Se tuntuu hyvältä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja NullPoints:
Saparo Mä oon 173cm ja normi 70kg. Niin ja leveempi yläosa....... Tuo neiti on suvun isoin vauva ja suvun naisilla on ollut hel...siä synnytyksiä. Vaikka luut ovat vissiin tarpeeks leveet (niitä ei olla ees koskaan tutkittu), niin paikat vaan ei aukee helposti. Eihän ne ees auenneet mulla neidin kans vaikka annettiin ne 4 tabuu ja päivän olin tipassa....
Taapero sulla on ollut mojovan kokoinen vauva ja hattua nostan todellakin! ;) Tuosta vielä et jos nyt on iso pää, niin sit on varmasti rankempaa. Muuhan kroppa sit vaan tulee perässä...
Saparolle oikein paljon suppareita. Mä lähetän omani sinne sulle kans. :heart:
Heh, pakko sanoo vielä et olisitte nähneet mun miehen naaman kun sain noi supparit. :kieh: Se vissiin luuli et tulee lähtö just nyt..... :LOL:
Nullpoints:no meijän poika piti repiä ulos kun hän oli ihan jumissa siellä eikä muuten ois tullu jos kätilöt ei ois häntä kova kourasesti ulos ottaneet,ei kyllä tuntunut kivalle yhtään.Ja sen takia tuo oikean puoleinen olkapää meni sijoiltaan mut nyt on jo ihan korjaantunut,onneksi:)

 
Täällä 170/75 ennen synnytystä ja malli on lähinnä tasapaksu. :eek: Ei tissejä, ei persettä vaan tasasta pötköä. Kukaan ei oo missään vaiheessa ottanut mitään kantaa siihen, että minkäkokoinen vaavi kentiesmahdollisesti minusta vielä ulos mahtuu..ehkäpä tästä saadaan jotain vihiä sitten tiistaina.

Täällolis sauna nyt kuumana ja lähden hautomaan itseäni sinne. Ei se mitään tee, sen olen jo huomannut, mutta saapa ainakin hien päälle!

Lisää rutistuksia sulle Saparo, koita jaksaa siellä..niin määkin täällä. :)
 
Ente Mä saunon joka ilta, eikä se tosiaan mitään tee, mutta rentouttaa ees vähän :D ja lakanoiden heiluttelu ei vois vähempää kiinnostaa noitten lääkäreiden ronkkimisien jälkeen, joten silläkään ei nyt vauhditeta hommia.... Huomena jos kävis pitkällä lenkillä! Koitetaan jaksaa :hug:
 
Punahattu: Mun eka oli 49 cm ja 3580 g - ja syntyi viikoilla 41+1. Eli poika on jo selvasti isompi kuin siskonsa syntyessaan. :'(

Saparo: Voi sinua, iso hali vain sinne! :hug: Mikaan ei ole niin turhauttavaa kuin olla valmistautunut synnyttamaan ja odottaa etta vauva syntyy ja sitten ne hemmetin laakarit alkaa hankaliksi. :kieh: Ja varsinkin kun tuntuu etta jokainen paiva kasvattaa vauvaa lisaa, ihan kuin oltais kelloa vastaan. Ja pituudesta kyselit - ma olen aikas lyhyt 163 cm, mutta lantio on kylla levea etta eikohan se sielta sovi tuleen. Jotenkin vain olen alusta asti ajatellut etta en halua etta vauva olis hirvean iso.

NullPoints: Taisit varmasti kertoakin etta tuo oli syyna siihen suunniteltuun sektioon. Mita ne tekee jos noi sun supparit tosta oikein innostuu - sen hatasektionko mista mainitsit? Hihi, olisinpa ollut sun miehen ilmeen nakemassa. =) Voin vain kuvitella kun taalla ainakaan mies ei vielakaan ole oikein tajunnut (en kylla minakaan) etta kylla tassa on vauva tulossa aikas pian.

Grynna: :wave: Viikkokaverille! Milla ihmeella me naista vauvoista ollaan tallaisia mohkaleita haudottu??? Luuleeko ne olevansa jotain hemmetin joulukinkkuja - bigger is better??? :/

Toimintasuunnitelma on meikalaisella nyt tama: seksia (ei nappaa), orgasmeita (koska seksi ei nappaa niin taytyy varmaankin itse kehitella jotain), kyykkyliikkeita, lenkkeja, tulista ruokaa ja napakoita keskusteluita mahan kanssa.
 
Mä kanssa luulen että huomisen tulisen ruuan lisäksi vois pistää suunnitelmaan kyykyt ja saunan. Ehkä sillä lähtee? Päivällä käyn vielä siskon kanssa hiukan ostoksilla joten mun mielestäni oon tehny jo aika paljon sitte tän käynnistyksen eteen :kieh: . Seksihän mulla ei oo auttanu yhtään mitään, ei vaikka kuinka hinkuttais! Tosin mies taitaa olla aika tyytyväinen :LOL:
 
Huomenta kaikille :flower:

Saparolle Extra :hug: mulle kanssa meni maku koko juttuun sillon 35+ kun sain paino arvion, jotenkin kelasin että mitähän ihmettä siitä tulee jos tää tyyppi on puoltoista kiloa suurempi kuin edellinen ja ei siinä muuten mitään mutta se hemmetin ponnistusvaihe. :whistle:
Edellinen oli sen 23 minuuttia ja oikeasti kesti varmana pidempään kun kätilöt ei ollut paikalla ja istuin pöntöllä osan aikaan luullen sitä joksikin ihan muuksi kuin ponnistusvaiheeksi. :ashamed:

Kamulla oli samoihin aikoihin se 4,5kg ja se punnersi puoltoista tuntia sitä ulos joten saa nähdä että miten nyt tulee mulla käymään.
Meikä ite 174cm ja kaipa mä oon harteikkaampi kuin lantiokkaampi joten en edes tiedä minkä kokoisia vauvoja mä pystyn punnertaa ulos.Tietenkin jännä ettei lääkäri ottanut mitään kantaa siihen missään vaiheessa että jos tyyppi on 3kg 35+ viikoilla niin sehän voi olla lähes 5kg 42+ viikoilla tai vieläkin isompi. :eek:

Voihan se tietty olla lääkäri oli väärässä ja jotenkin yrittänyt lohduttautua sen varaan, ei tästä muuten mitään tule.
Tsemppiä ja haleja kaikille päivä kerrallaan. :heart: :hug:

Punahattu ja Tonttu 38+0 :xmas:
 
Huomenia :wave:

Liekö kukaan tunnistaa nimimerkkiäni :ashamed:

Muutaman kerran olen käynyt kirjoittelemassa, mutta lukenut sitäkin ahkerammin. Lähinnä pyörin tuolla 35v+ pinossa.

Teidän odotuksissa, tunnelmissa ja synnytyksissä olen kyllä ollut mukana koko ajan. Ei vaan aika ole aina antanut periksi kirjoitella :/
Meillä kun löytyy niin täysi-ikäistä, lukiolaista, yläkoululaista, lainalasta kuin pikkuistakin leikkijää. Siihen kun lisää miehen, koiran ja vanhan omakotitalon, tietää jo mihin kaikki aika menee ;)

Tsemppiä kovasti kaikille teille jotka odottelette h-hetkeä. Etenkin voimia teille joita askarruttaa vauvojen koot ja mahdolliset ongelmat synnytyksessä :hug:

Minulla on la 23. päivä, mutta olen jo loppusuoralla, sillä menen sektioon tiistaina. Takana minulla on yksi alasynnytys ja kolme leikkausta, joten siksi tämäkin leikataan.
Minulla onkin siinä mielessä ihan erilainen tilanne, että sain tiukan käskyn olla tekemättä mitään, jottei suunniteltu leikkaus vaihtuisi näinä viimeisinä päivinä kiireelliseen. Sen verran oli polin kontrollissa jo tilanne edennyt tuolla alhaalla.

Kaikille jo synnyttäneille suuret onnittelut pienistä kääröistä :heart:





Nevi ja Vilttitossu rv 38+4 (syntymään 3 päivää :heart: )
 
Huomentapäivää!
Meille taitaa olla tulossa Lucianpäivänvauva! :heart:
Yöllä meni lapsivedet vähän ennen kahta ja kohta varmaan lähdetään sairaalaan. Kipeitä suppareita tulee muutama tunnissa, mut 12h saa oottaa kotona ku vedet on menny.. Oon tosi rauhallisella mielellä. Eiköhän tää iltaan mennessä oo ulkona =)

Se meidän neuvolatäti oli siis oikeassa kun veikkas että viikonloppuna syntyy! :LOL:

Findy :heart: 40+2
 
Findylle onnea matkaan :heart:

Täällä suppaili illalla tunnin verran 4-6 min välein, ja sit ne hävis. Sit tuli muutamia kymmenen minuutin välein ja hävis :kieh: Mä en oo mikään maailman kärsivällisin ihminen joten ottaa pottuun :LOL: Tänään ajattelin siivoilla perusteellisemmin, tehdä sen perunalaatikon pakkaseen ja saunoa (vaikka se ei täälläkään saa mitään aikaseksi..). Kovasti oon koittanut tsempata itteeni siihen kolmanteenkin S:ään... :ashamed:

Viivi ja Masi 38+4
 
Huomenta! Eilinen ilta meni taas kärvistelyksi. Olo oli viittä vaille valmis laitokselle, mutta tänä aamuna ei mitään. Yön nukuin niin hyvin etten uskonut silmiä kun katoin aamulla kelloa joka oli puoli kahdeksan kun olin ihan varma että keskiyö vielä ja saa nukkua vielä monta tuntia... Kuopus herätteli ja halus kattoo lasten ohjelmat, menin sitte hetkeksi vielä nukkumaan. Eikai kaamoksen aikana tiedä kelloa katsomatta mikä vuorokauden aika on...
Mä luulen että jätän saunan tänään väliin kun ne kaksi muuta S:ää ainakin teettää melkoisia supistuksia. Olen niin supistusherkkä ettei tarvi kun ajatella jotain vastenmielistä niin johan supistaa ja kunnolla.
Mitäs muuten sanotte näistä merkeistä?? Eilen alko illalla kuumottaan ja pakottaan rinnanpäitä ihan samoin kun raskauden alussa ja sillon kun on menkat. Samaan aikaan alaselässä kauheet menkkasäryt. Mulla tulee nyt jo maitoa ihan ruutaamalla jos puristelee, mutta ei kannata niitä ekoja tippoja tuhlailla. Että oisko tuo tissisärky maidon noususta johtuvaa vai enteileekö synnytystä? Vielä pitäis 3 päivää vaavin jaksaa kypsyä. Aika uskomatonta että todella muutamalla päivällä voi olla merkitystä, mutta niin se vain on!
Hyvää lauantai päivää kaikille ja oikeen paljon supistuksia niitä tarvitseville ja onnea synnytykseen sinne lähtijöille!!
sarabi rv 36+4
 
Täällä vauva on hirveän hiljainen :( .. jos ei iltapäivään mennessä liiku normaalisti niin pitää soittaa äpolille.. Illallakin oli aika hiljaista, nyt aamulla jo itku kurkussa tökin vauvaa, eikä se meinannut hievahtaa. Sitten tuli muutama liike, josta tiesin, että hengissä ollaan.. Täytyy yrittää vielä liikelaskentaa.
 
Hei, ilmoittaudun taas tänään vielä kokonaisena olevaksi (40+2). LA-samis Findykin pääsi jo lähtemään. Olo on totaalisen voimaton ja hieman huonovointinen, ihan niin kuin olis ollut bilettämässä koko edellisen yön. Kai sitä silti täytyis yrittää jotain ruokaa syödä...
 
Mullakin on vauva ollut todella hiljainen. Menee joskus pitkiäkin aikoja ettei tuu mitään liikkeitä. Oon ymmärtäny että se kuuluu loppuvaiheessa asiaan. Joskus saattaa sitten tunninkin jumpata putkeen. Yleensä aamulla ennen kun nousen sängystä. Mä en ole tehny liikelaskentaa vaikka todella on välillä hiljaista niin että tulee tunne ettei masussa ole ketään. Silti ne sanoo että 10 liikettä tunnissa pitäsi tulla aina.. Mulla ei kyllä varmaan tule..
 
Ilmoittaudun jonon jatkoksi edelleen paikallaolevaksi. Olo senkun paranee vaan! :headwall:

Joulusinapit sain aamulla keitettyä koko suvulle ja olis siitä konjakkipullosta mieli tehnyt ottaa itsekin pieni siivu...

Ente 41+0 pokspoks

 
merkkari täällä ilmottautuu yksi aivan täysin oireeton odottelija :wave: siis ei ole missään vaiheessa ollut yhtäkään minkäänlaista oiretta siihen suuntaan että tästä joskus pääsisi vielä synnyttämäänkin :/ yhen yhtä suppariakaan en ole kokenut ...mutta kyllähän niistä sitte kerkii varmaan ihan tarpeeks kärsimään kun synnytys viimein joskus alkaa :D
onhan tässä tietysti vielä aikaa laskettuun aikaan mutta olisin kyllä jo ihan valmis purkamaan tän vuokrasopimuksen pikkusen kanssa :LOL: tiistaina onneks äippäpolilla käynti ultrassa ja saapi samalla sitten tietää että onko tuolla alhaalla tapahtunu mitään muutoksia parempaan suuntaa =) viimeks (36+5) sormella auki ja kanavaa jälellä 2 cm..

maria & pikkuinen 39+2
 
Ilmoittaudunpa taas minäkin, joskin kohta takaisin sohvalle glögimukin kanssa. Oltiin aamulla esikoisen kanssa muskarissa ja sitten seurasi meillä erittäin harvinainen ylellisyys, eli anoppi Suomessa käymässä ja otti pojan nyt iltaan asti hoitoon :) :) :) Ah, omaa aikaa - sitäpä ei kohta taas sitten hyvin pitkään aikaan saakaan!

Merkkari - täällä myös oireeton odottaja! Harkkasuppareita on ollut pitkin raskautta, mutta ainakaan 36+1 sisätutkimukseen mennessä ne eivät olleet tehneet sanottavasti mitään. Kohdunkaula täysin jäljellä ja kiinni, pehmennyt oli sentään toisin kuin esikoisen kanssa niillä viikoilla. Supparini ovat yleensä myös vain niitä vatsan kiristymisiä, vain muutaman kerran on ollut sellainen joka on selässäkin jomotellut. Eli lienen yhdessä kasassa tiukasti vielä vuoden vaihtuessakin!

Muuten ei haittaa, sillä kuten olen ennenkin täällä pähkäillyt, tammikuu olisi mulle mieluisampi kuin joulukuun loppu lapsen syntymäajaksi. Tuo vauvan koko vaan arveluttaa, jotta mitenköhän jätti hän on sitten tammikuussa jos jo nyt neljää kiloa hätyytellään. Naputtaja, ei hajuakaan miten tästä on tämänkokoinen tullut, sen enempää kuin esikoisestakaan! Sokerirasituksessa mulla paastoarvo oli just rajalla, muut arvot ok, ja rasituksesta asti olen pitänyt todella tiukkaa kitudieettiä, paino vaan laskee. Ja kerran kuussa labrassa tehdyissä mittauksissa paastoarvo on ollut täysin priima. Lisäksi hankin ihan omalla rahalla itselleni kotiin sokerimittarin ja olen sillä seurannut niin paasto- kuin ruuanjälkeisiä arvoja, eikä ole koskaan ollut yli rajojen. Eli ruokailusta ei pitäisi mulla tämän johtua. Niin ja esikoisen aikaan vielä menin liput liehuen sokerirasituksesta läpi, ja hän myös oli syntyessään hoikka poika (vaikka olikin 4,4 kg niin pituuttakin oli 55 cm) eli ei missään nimessä sokerivauva. Mä luulen, että meillä vaan on tätä suvussa - poikani pikkuserkuistakin kolme tai neljä on ollut semmoisia nelikiloisia jötkäleitä, ja monet mun serkuistani siis ovat myös isoja (myös aikuisina). Omaa syntymäpainoani (3,6 kg) en ole miettinyt tässä yhteydessä (vaikka sitä aina neuvolassa kysytään), koska silloin elettiin 70-lukua ja mutsi sauhutti kuin korsteeni koko raskausajan.

Nevistä oli kiva kuulla tällä puolella pitkästä aikaa! Jivelle jaksuja, toivottavasti on vauva taas jo liikkunut enemmän! Ja voihan se hiljentyminen tosiaan enteillä synnytystä! Viivillä jo lupaavaa supistelua (äläs nyt viikkokaveri karkaa mihinkään!! :D ), eiköhän se siitä!

Nyt vaakatasoon :p
Grynna 38+4
 
Taapero Tuopa siinä just onkin et voi sattuu jotain ikävää kun sellaista punnertaa. :( Onneks lapsi on ok muuten. ;) Muutaman karmeen synnytyksen tiedän lähipiiristä, mut en viiti ruveta kertomaan, kun ei ne oikein kenenkään mieltä paremmaksi tee..... :ashamed:
Naputtajalle oikein makoisia orkkuja! :LOL:
Niin kiireelliseen sektioon kai se sit menee jos vedet humpsahtaisi. Toivotaan ettei, mieluummin rauhallisesti sinne synnärille haluaisin mennä.
neville oikein mukavaa loppu odotusta. Tuuthan sit kertoilee miten meni!

Oireellisille jaksamisia ja oireettomille supparituulia. Mä sain eilen tosiaankin ekat supparit.
Eli joo......
Liikkeistä sen verran et hiljaista on. Aina jos istahdan ja meen makuulleen alkaa vissiin kädet ja jalat heiluu. Muuten siel ei kauheesti liikuta. Ahdasta siel varmaankin on ettei edes pysty liikkuu.
(.) Yleinen vitutus sitten saapui tännekkin.
Se alkoi sillä et molemmat neiti ja mies olivat pahalla tuulella heti aamusta. Mies jaksoi vaan valittaa kaikesta.
Mulle riitti. Menin takaisin sänkyyn mököttää. Tuli vaan sellainen olo et ne ei välitä minusta miten mä voin. Yritän vaan tehdä kaikkee ja ei ees kiitosta tipu. Mieskin käy vaan nukkumassa, syömässä ja vaatteita vaihtamassa ja menee taas.
Niinpä sit olin puhumatta molemmille. Aloin sit maalaamaan olohuoneen seinää, jonka mies lupasi maalata. Nyt ovat molemmat menneet ostoksille jne. Mä luulen et kun saan ton seinän tehtyy häivyn kans paikalta. Siinä ihmettelevät kun takaisin tulevat missä mä oon. Tai jos ees huomaavat et oon kadonnut. Niin ja jos vedet menis nyt. En sille ilmoittelis sen verran nyppii nyt....
Hormooneistahan tää tietty johtuu, mut en voi mitään sille. Ainoota mitä mä molemmilta olisin toivonut, niin on hienovaraisempaa käytöstä. En vaan yksinkertaisesti jaksa olla vahva nyt. :'(
 
Findylle tsempit! ja Inelille vauva Onnittelut!
Täällä jatkuu suppailut.Saunassa käytiin eilen ja kyllä supisteli.Samoin noita menkkakipuja on ollu...Huoh!

:hug: Haleja ja jaksamista kaikille tarvitsijoille!
Juli+nuppu rv38
 

Yhteistyössä