JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

Heipat täältä!

Ei, juma, mihin mun kaikki aika on menny, ku en oo kerinny tänne niitä kuulumisia laitteleen. Juu, täällä ei oo viä tapahtunu yhtää mitää. Ens keskiviikkona olis se laskettu ja sit terkka laitto 22.pvä neuvola-ajan ja silloin laittaa sit lähetteen Tampereelle, jos ei oo mitää tapahtunu, eli ilmeisesti ajatteli, et jouluksi kotiin, mut kattotaan nyt, villein veikkaus siskon appiukolta oli, et nyt vkl olis vauvelin aika syntyä, mut kattotaan.

Nyt täytyy mennä leikkaan ukon hiuksia ennen saunaa :wave:

Ps. Onnitteluja kaikille jakautuneille, jos teitä täs on sattunu tuleen sitten edellisten kirjotusten, en jaksanu kahlata 20 sivua läpi :wave:
 
Helou everybody! :wave:
Täälä jumalattoman tympee päivä!! Ei kiinnosta yhtään mikään!
Vauva on liikkunu koko päivän ihan tauotta! Ja ei tunnu mukavalta..
Lisäksi on jotakin ihmeellistä repivää kipua sisäreisissä ja nivusissa??? Se kestää kerrallaan ihan vaan sekunnin ajan, mutta on erittäin ilkeen tuntusta.. Mistähän se nyt sitten johtuu?? Muilla samanmoista? Kenties vaan jotain hermoja jumissa tms...

Ruokahalu on kaikonnut täysin! Vähän niinku nälkä olis, mut mitään ei tee mieli syödä.. jotakin hedelmiä sitten survoo väkisin alas...

Maha napsuu taas kuuluvasti :)

Tais kostautua se eilinen siivous- & leipomissessio, ku tänään on selkä kyllä ollu tosi kipee! Kävelemään hankaluuksia lähteä kun on ollut vähänkin kauempaa paikoillaan! Mutta nukuin sentään pitkästä aikaa suhteellisen hyvin!

Nää päivät on niiiiiin pitkiä!

:hug: kaikille kanssakärvistelijöille! :)

Sapis ja kinkku 40+3
 
Yhtenä edelleen tulin vaan lukee jutut...tänää shoppailtu reilu 3 tuntia ja kohta saunaa,jospa saisi muutakin ku tuota selkäsärkyä!
alkaa ketuttaa ihan hulluna ihmisten joko joko puhelut :kieh: onko muita?
nyt saunakamat kasaan, mut hauskaa viikonloppua kaikille ja katotaa jos nyt viikonloppuna pääsis ku laskettukki huomenna...

sini ja elsa 39+6
 
NullPointsille :hug: , miehet... ne vaan ei tajuu.... Aikamoisia möllejä osaavat välillä olla! Mä olen kanssa niin herkässä mielentilassa, että yksikin väärä ele, sana tms saa mut raiteiltaan! Tai oikeastaan, miehen ei tarvitse sanoa tai tehdä yhtään mitään niin olen täysin kyrpiintyny siihen!!! Ja vedän siitäkin johtopäätöksen että se ei välitä musta tai vauvasta yhtään! *huoh* Nyt ei tosiaan ole kovin helppo miellyttää tätä mammaa! :kieh:
 
Terve!

Pikaisesti ilmotan:

NEITI NÄKI PÄIVÄN VALON 11.12.2008 klo. 07.26 ja mitat 3410g ja 50cm.

Luen nyt teidän tarinat läpi ja kirjotan toivottavasti huomenna lisää. On tuossa luettavaa ja sit tätä arkea alotellaan.. tultiin tänään kotia.
 
Saparo Näin on. Sain ton seinän ainakin maalattua, enkä häipynyt paikalta. Taitaa minun mykkäkoulu jatkua kuitenkin. Sen verran vähän on mies yrittänyt mua lepytellä kun takas saapui.
Kivuista taas. En tiiä noista ollenkaan. :ashamed: Mitä lie? Ainoon minkä tiedän on ne menkkamaiset jomotukset ja kohdunsuunsupparit......... Niin ja vitutuksen. Siihen on mun tieto rajoittunut. :whistle:
 
Voi te kanssamammat!!! Oikeassa olitte!!! Minä lähin synnärille purnaamaan, kun en ilenny enää teitä kiduttaa! :LOL:

ONNITTELUT PRINSESSOISTA: syysusva, DD ja Ineli!!! :heart: :heart: :heart:

ONNITTELUT PRINSSEISTÄ: Boe ja vanilija!!! :heart: :heart: :heart:

neville peukut sektioon ja Findylle onnea matkaan!!!

Tosi isot :hug: teille kaikille kärvistelijöille!!!! Voi vitsi kun saisin teidät ihan noin niinku täältä käsin sinne synnärille! Hirveesti supparituulia sinne!!!!!

Nyt pitää lähtee vajuttamaan näitä ulokkeita.. meni jo korkit rikki ni imetys on mitä on...
 
Eipä neiti halunnutkaan syödä. :headwall:

No mutta.

Keskiviikkona avustin vielä illan sitä kaveriani, kun hän päätti lähtee osastolle nukkumaan ja muutenkin. Onneksi päätti.. En ois voinutkaan olla kaverina enää..
Yöllä sitten yheltä heräsin suppariin, karkeesti vaan vedin peiton korviin ja jatkoin unia. No, heräsin sit kohta uudestaan ja taas aattelin vaan, että piru kun kiusaa äitiä ja vedin vaan peittoa korviin.

Kahelta nousin ylös ja kävelin suihkuun, pakkasin laukun loppuun ja herätin ukon. Sanoin vaan, että "käyppä tupakilla, hörppää kahvia ja heräile, soita sitten ambulanssi, minä käyn uudestaan suihkussa" Ukko ihan pöllähtäneenä, että TÄH? Tuumasin vaan, että näillä kivuilla keretään vielä sairaalaan, mutta jos haluat toimia kätilönä ni mee sit takasi nukkumaan.

Ambulanssi tuli klo. 03.10 ja Kysissä oltiin 04.05, joten arvaatte varmaan millasta kyytiä se äijä veti!!! Sanoin sille, että "aja perkele formulaa joskus muulloin, multa lentää kohta yrjö!!! Ei tää tähän synny, joten ei kuule ole kiirettä." No.. eipä auttanut. Mulla oli ihan tajuttoman paha olla, kun päästiin osastolle. Kätilö siellä kysyi vaan tympeesti, onko vedet menny. No, kun ei ollu ni käski vielä tympeemmin seisomaan. Minä nousin viimeinkin ambulanssisängyltä ylös riemusta hihkuen ja ykäsin lattialle. :headwall: Vitsi, että oli tyytyväinen kätilö.. :kieh:

Saliin siitä siirryttiin ja auki peräti 3cm!!! Sillon otti aivoon.. :headwall: Käyrille siitä sitten ja supparit loppui lähes seinään. Ja taas tympi. Kiukuttelin sit siinä, että ottakaa irti nuo piuhat, kun ei tää etene. (Minäkö kärsimätön???) :LOL: No, eipä ottaneet... jostain syystä kätilö vaihtui lennosta, vaikka vuoro ei vaihtunut.. en tainnu olla sille ekalle harpulle mieleinen. :LOL: Tää toinen kätilö oli tosi huippu, jaksoi vitsaillakin minun kanssa.

Sain sit kohdunkaulan puudutteen ja härkkäsvät käsin paikkoja auki, kun synnytys oli kuitenkin käynnissä. Puudute lopetti tehoomasta ja lääkäri tuli tökkimään toista satsia, mutta se puudutti enää vain vasemman kankun, kun kaula oli kadonnut. No jee jee.. ei siis spinaalia, eikä mitään muutakaan enää vaan ilokaasua, koska neidin tukan väri oli jo selvillä. Käsky kävi, että PONNISTA OMAAN TAHTIIN!!! Oujeee!!!! Sitähän sitä oltiin jo ootettu. No, mutta milläs ponnistat, kun takapuoli toimi vaan puoliksi.. Oli muuten tympeetä ja kävi kipeesti. KIPEESTI!!!

Salissa oli sillä hetkellä vuoronvaihto... 2 kätilöopiskelijaa, 1 lääkäriopiskelija, yökätilö (joka jäi avuksi) ja aamukätilö. Mun kävi niin sääliksi sitä lääkäriopiskelijaa, että jarrutin ponnistamista.. se raukka oli niiiiiin väsynyt ja kiukkuinen.. oli valvonut jo 2 yötä putkeen ja käynyt päivät koulua ja oli menossa vielä kouluun ja tulossa seuraavaksi yöksi taas valvomaan.. (tartti 4 synnytyksen seurantaa ja 2 ulosauttoa) ja nyt oli ollut hiljanen viikko ja aikaa oli annettu vain viikko!!! Järkyttävää!!! Kysyin kesken kaiken siltä, että saatko minusta ulosauton? Se sit myönti että saa, jos annan sen kokeilla. No, mitäpä minä en tekis auttaakseni, joten jurrasin niin kauan, että hän kerkesi kuunnella ohjeet ja pääsi tositoimiin.

Sit siitä yksi ponnistus ja pää tuli ulos. Sit jurrasin taas, että kerkesi kuunnella ohjeet olkapäihin ja sit ponnistus (hidas) ja neiti syntyi!!! Täysin puhdas ja kaunis ja täydellinen!!! Ja ääntä riitti!!! Voi vitsi.. oli se sittenkin sen arvoista!!! Jäin tärisemään kivusta ja helpotuksesta pöydälle, neiti paidan alla. Kätilö toi buranaa ja keltasta jaffaa ja sit vaan ooteltiin ja tutustuttiin.

Soitin vartti synnytyksestä ukolle tulokset, että kerkee kertomaan tiedon isoille, ennenku meneevät kouluun. Sit ooteltiin vuodepaikkaa osastolta ja sillä välin kävin suihkussa ja söin aamupalan. Oikein olivat pitsiliinaakin käyttäneet. :LOL:

Osastolla lähin heti hiimailemaan portaisiin, että jälkisupparit sais vauhtia.. Käskivät minut sänkyyn.. ja minua kun ei käsketä!!! Käppäilin rauhassa sen minkä halusin ja sit sain puolilta päivin ruokaa ja sit uni maistui.

MUTTA TIEDÄTTEKÖ MITÄ!!! MULTA EI LÖYTYNYT SITÄ LISÄISTUKKAA!!!!!!!!!!! Se ultrattiinkin, mutta eipä vaan näkyny! Ja napanuora oli 2 kertaa kaulan ympäri (ei ihme sillä hillumisella) ja se napanuora oli 85cm pitkä!!!!!

Mutta siis. Kipeesti kävi, ei voi kieltää, mutta hienosti meni! Nyt kotona taivastellaan tulosta ja turhaan kammosin jälkisuppareita, ne oli tosi laimeet tällä kertaa. Siitä en kyllä ala valittaa. :LOL:

Mutta kuulkaas.. mulla hajos noi korkit..ja kumin avulla yritän imettää, kun neidin maha ei kestä vielä korviketta.. Joten nyt pitää lähtee kaivelemaan pumppu, kun neiti ei kerta herää. Nukkuu 4-5 tuntia putkeen ja sit syö tunnin ja jatkaa unia. Ei sitä hetkauta meteli eikä mikään, mutta hyvä niin. Oma sänky kutsuu minuakin, vaikka nyt hormoonimyrskyssä jaksais vaikka mitä.. tai siis luulee jaksavansa.. :whistle:

Huomiseen!!!
 
Nimra
Härkkis Onnea !!!! :flower: Ihana tarina ja ihanaa arkea teille :heart:
ja onnittelut myös muille vauvaantuneille :flower: :hug:

Kaikille synnytyksestä haaveileville oikein suuret supparituulet toivotaan, että nyytit löytää syliinne pian ja.. vauva-arki alkaa :heart:

Itsellä ei ole kunto oikein ollut tässä viime päivinä sellainen, että olisin jaksellut koneella olla.., kun jälkivuoto alkoi olemaan jo ihan älytöntä ja kauheet vihlonnat ja kivut alkoi pari päivää sitten :'( mä jo soittelin tk:seen ja synnärille, että onko mahdollista, että ois kohtutulehdus, mutta ei ottanu ollenkaan mua vakavasti ja eipä sit menty... kumpaakaan :whistle: No, vuoto on taas niukentunut ja olokin on parempi, joten...liekkö ihan normaalia, että olotilassa on tällaisia muutoksia ennen kuin keho kokonaan palautuu :snotty:

Tyttö on siis tosi kiltti ja ei tosiaan ole kyllä vaivaa... syö ja nukkuu... :heart: vaikka onkin kovikkeella syötetty, kun ei saada miehen kanssa maitoa nousemaan, vaikka kuinka pumppaillaan :LOL: Noh, selvitin sitten asiaa ja eipä ole oma äitini eikä hänen äitinsäkään pystynyt imettämään, joten...luulemme tämän johtuvan lähinnä suku"viasta" :( Noh, sille emme voi mitään ja menemme niillä eväillä mitä on :D eikä ole onneksi tyttö massuvaivaa valitellut, joten siitä saa olla kyllä onnellinen! Enkä koe olevani huono äiti, vaikka en imettämään pystykään... sillä se ei ole koko elämä eikä takaa sitä onko hyvä äiti - Elämässä on niin paljon muutakin B)

Kovasti tosiaan voimia ja tsemppiä kaikille :hug: Toivotaan, että kaikilla olisi ne nyytit jouluna :heart:

Ihanaa joulun odotusta kaikille :wave:

Nimra + Anni tytär :heart:
 
Onnea Härkänainen :flower: . Tänään onsitten testattu kaikki S:ät ja vielä päälle tulinen ruokakin mutta olo on mitä mainioin! Eli eipä suppareita lisänny mikään näistä... No mullapa ei oo paikat edes kypsät mutta ihmettelin ettei edes supistele yhtään enempää kun normaalistikaan. Mies lähti kavereiden luokse ja jäin lasten kanssa yksin viettämään lauantai iltaa. Meni kuitenkin autolla ja otti molemmat puhelimet mukaan jos täällä jotain tapahtuu. Empä usko. Mun tuurilla olen täällä kokonaisena vielä tammikuussakin, (tosin 6.1.09 on mun LA), mutta olen aikas varma että syntyy joulukuun puolella, siksi täällä teitä kiusaan.
Meidän lapsenlikka saapui tänään, joten nyt vaan relax ja odotetaan jotain tapahtuvaksi. Hän lupasi jopa hieroa mun jalat huomenna =) . Kohtapa tämä erikoishuomio loppuu, joten kaikki irti tästä :p
Moniko teistä on muuten menossa haikaranpesään? Me ollaan toivon mukaan menossa, ellei tässä loppusuoralla tapahdu mitään poikkeavaa. Voidaan olla miehen kanssa siellä perhehuoneessa kun kerran lasten kanssa on joku kotona yötä. Tosi kivaa!
Kävin taas vähän kattelemassa sairaalalaukkua ja järjestin sitä uudestaan :whistle: Onneksi en ole vielä syönyt niitä karkkeja mitkä sinne ostin.. :)
 
maarith
Iltaa tai lähes yötä kaikille.

Onnittelut härkikselle ja kaikille muillekin vauvautuneille :flower:

Mulla oli eilen neuvola ja kaikki siellä taas samalla lailla,kun aina ennenkin.Pissassa vähän proteiineja,mutta niinhän mulla aina.
No oli tuosta käynnistä se hyöty,että kun mainitsin tästä isosta turvonneesta patista kaulassa niin sain heti samalle päivälle lääkärille ajan(koskaan täällä ei ole saanu ellei ole suunnilleen pää kainalossa).No lekuri sitten katto mun kaulaa ja tunnusteli,jne.No kilpirauhanen tää on,mutta syytä ei vielä saatu selville,että minkä takia se näin pullotaa.Tietysti tuli kamala huoli,että mikä tän nyt aiheuttaa ja mitä tää on ja miten tää vaikuttaa vauvaan,jne.No maanantaina kokeisiin ja tiistaina tai keskiviikkona saan tietää mikä on.Tai ainakin pitäis saada tietää,mutta mistäs sitä koskaan tietää,jos ei olekaan niissä kokeissa näkyvä syy.
Tää kyllä saa oikeasti jäädä viimisex raskaudex ja samalla siis viimiseksi lapseksi.Onhan sitä sitten joskus sijaislapsia,jos haluaa tarjota kodin lapselle.En uskalla enää edes yrittää raskautta,kun tuntuu,että vaiat senkun lisääntyy ja sokerit pomppii,jne.Joten nyt keskitytään sitten tähän lapsilaumaan ja tulevaan vauvaan.Ja myös noihin karvasiin lapsiin joita niitäkin kuitenkin on 4kpl.
Täällä ei supistele mitenkään ihmeemmin vaikka aamusta harrastettiin pitkästä aikaa tuhmuuksia.Ja koko päivä meni kaupoilla niin ei silti.Sain vaan jalat kipeex ja turvoksiin,mutta eipä tässä muuta alkanu tuntumaan.
Hassua muuten,että oon alkanu ajattelemaan synnytystä todella reilusti.Jotenkin pelottaa toi käynnistys,kun ei tiedä edes että kuinka ne sen nyt aikoo tehdä ja kun se ei oo edes 100%varmaa niin tuntuu turhalta.Haluais jo oman vauvan syliin vaikka toi ponnistaminen jännittääkin...hassua,kun kuitenkin jo kuudes lapsi,mutta toisaalta tietää myös kaikki riskit,jne.Ja toinen mitä oon ajatellu paljon on se,että lapset tulee mukaan synnytykseen,jos syntyy ennen tuota perjantaita.Jotenkin se tuntuu luonnolliselta enkä enää stressaa siitä.
Haluais kuitenkin,että tää lähtis luonnollisesti käyntiin ennen käynnistystä,kun se etenee aina paremmin ja kivutkin siedettävämpiä.No sekavaa sekavaa..kumpi vaan on ihan ok kunhan saadaan vaavi jotenkin ulos :D

Jaksamista kaikille

*poks* 39
 
Paljon onnitteluja Härkikselle! :flower: Ja aivan hervoton synnytystarina, itkin ja nauroin täällä vuorotellen!

Kiva kuulla myös Nimran vauvakuulumisia! Ja jos yhtään lohduttaa, niin eipä tullut mullakaan esikoisen kanssa maitoa, tai tuli vähän muttei niin paljon että täysimetykseen olisi ikinä päästy. Ja hyvin kasvoi korvikkeella, varsin tervekin on ollut. Muista, että maidolle on korvike, äidille ei, eli imetys ei ole mikään äitiyden mittari! Tsemppiä!

Maarith:lle :hug:, sua on kyllä tässä odotuksessa koeteltu! Ja mä niin jaan sun kanssa tuon "tää on kyllä taatusti viimeinen raskaus" -tunteen.

Nyt nukkumaan, olen roikkunut taas koneella siitä asti kun poitsu meni nukkumaan, ja sen kyllä jaloista huomaa... Tuolilla istuminen tekee niistä ihan tukit.
 
Onnea Härkis!!! :flower:
Mulla suppaillu jonkin verran n.viiden minuutin välein parin tunnin ajan... nyt tosin näyttää jo vähän laantuvan... Päädyttiin sitten kuitenkin saunan jälkeen harrastamaan lakanoiden heilutusta ja näyttää se jotain saavan aikaseks :) Täytyy jatkaa hommailua huomena :whistle: Naureskeltiin vaan kun on niin romantiikka kaukana tuosta seksistä! :LOL: Mutta parempi fiilis tuli ja jospa noi pienoiset suppailutkin saivat jotain aikaan!!

Nimra Älä tuosta imetyksestä tosiaan itseäsi syyllistä ja koe olevasi jotenkin huonompi äiti! Eihän sille mitään mahda jos ei onnistu! Pääasia että vauva saa jotenkin sitä sapuskaa ja kasvaa :) Rakastettu se lapsi on yhtälailla, miten tahansa sitä syötetäänkin :) Voimia kipujen ja vuotojen kanssa!

Mä jään kuulostelemaan näitä suppareita, voi ku ne nyt vaan voimistuisi!!! :) Hassua miten sitä toivoo kipua itselleen!

 
Poksutaanpa tännekkin :wave:
Paljon suppareita kaikille...ja vähän mullekki :p ..Niitä ku ei ole ollut YHTÄÄN koko aikana :kieh: :ashamed:

vauvis neiti 38+0 :heart:

*muoks. Toivottavasti saparo pääset tosi toimiin tässä yön/aamun aikana :D :saint: ..pidetään peukkuja...
 
Härkikselle onnea prinsessasta :heart:

Huomenta :flower:
Täällä herätty taas puoli viiden aikaan... nukkumaan menin puol yks |O
Illalla supisteli aika pitkäänkin mut pitkillä väleillä. Nyt aamusta taas. Tuli vähän aika sitten yks semmonen että meinasin jo että jotain repee tuolla mahassa :eek: Mut emmä tänään kuitenkaan mihinkään pääse... ei jaksa uskoa. Mä en vaan olis enää huomenna jaksanu raahautua sinne neuvolaan, varsinkaan kun siellä on joku sijainen :/ No tänään olis vuorossa se siivous kun saatiin eilen matot pesulasta. Ja se saunakin jäi eiliseltä niin josko senkin lämmittäis. Tympii :/

Viivi ja Masi 38+5

Muoks. mies heräili tossa ja unenpöpperössä selittää että on ollu taitamaton lääkäri ultraamassa meitä, meille tuli yks poika ja kaks tyttöö :LOL:
 
Huomenta vaan täältäkin. Eilen tuli kokeiltua sitten se tulinen ruoka, sauna, lasi punkkua ja kyykyt ja tulos oli PYÖREE NOLLA!! Ja puhelin laulaa koko ajan että "joko joko?" Huomaa että ihan piskusen kiristyksen merkkejä on ilmassa.. :headwall:

Ai niin, nyt itse asiassa puhuin vähän kakkaa koska olihan noista kyykyistä se tulos että nyt on jalat ihan hapoilla, ihan ku olis isonkin reenin tehny :LOL:
 

Yhteistyössä