JOULUN odottajat nyt on joulukuu !!!

merkkari, mä taas luulen että mä täälä kärvistelen kotona ties kuinka pitkään ennen ku suostun sairaalaan lähtemään! Mulla on niin epäuskonen olo, että ei nää kuitenkaan mitään paikkoja tuola aukase ja sitten makoilen turhaan sairaalassa.... Huomasin myös sellasen epämukavan seikan, että vessassa käynti on kivuliasta! Pissiessä tuntuu semmonen melko kova supistuskipu... ja myös painetta tuntuu tuola b-rapussa :LOL: Tämmöstä mukavan yksityiskohtasta tietoa!
 
Milja-85 :D noniin! Sielä on ryysis sitten! Kisataan kuka päästää kovimmat karjahdukset :LOL:

Täälä suppareita tulee ja menee.. enpä oo kellottanut kun niin epäsäännöllisesti tulevat... Mielenkiintonen yö edessä... Nyt vähän närästyksen estoon vaniljiajätskiä :)
 
Onnea taas vauvansa saaneille :heart: Ja kiitos synnytyskertomuksista!
Täällä pe ja la supisteli niin vietävästi usean tunnin ajan, mutta tänään ei mitään!Vaavikin ollut tänään tavallista hiljaisempi. Ei ole mattojen pesulla, kävelylenkillä tai saunalla ollut mitään vaikutusta mihinkään.
Mua on alkanut nyt toden teolla pelottaa tuo lähestyvä synnytys :eek: Esikoisesta meni silloin vedet ja synnytystä käynnisteltiin 3vrk:a ja todella ikävät ja kipeät muistot jäi siitä :( Silloin ei edes ollut mahdollisuutta epiduraaliin tms. kivunlievitykseen. Pystyisköhän tämän projektin vielä perumaan?
Minttu ja Pirpana 37+4
 
Hui! Ei todellakaan ollut tarkoitus loukata ketään, auttaa vaan... :ashamed: Toivottavasti kukaan ei ottanut itteensä. Mitä mä nyt mistään tiedän, ensisynnyttäjä ja kaikkee. Päänsärky helpotti shoppailujen ajan, mutta nyt taas jomottaa...
Koittakaa jaksaa! Täältä tsempit kaikille tasapuolisesti!

Aino & "Lumi" 3 vko
 
Höpsis Mussupussu, et sinä ole ketään loukannut =). Kerroin, kuten muutkin, vain omista kokemuksista, kuten sinä omista :). Mielipiteitä ja kokemuksiahan täällä on tarkoituskin vaihtaa :wave:.

Vau miten monilla jo tulee vuotoa/limatulppaa ja suppailee... meitä ei totisesti kauan ole täällä enää monta! Minä kyllä uskon vakaasti olevani täällä vielä tammikuussakin... :kieh:

(.) Tänään kokeiltu 4 "ässää", seksi, siivous, "skumppa" eli lasi olutta ja kävely, eikä sitten aamupäivän ole tullut ainuttakaan supparia - hulluksihan tässä tulee! En nyt kuvittelekaan, että tässä synnyttämään olisin tuosta noin vain päässyt, mutta sitä alakerran kypsymistä toivon. Että jos ja kun sinne 43. viikolle ja käynnistykseen mennään, niin ei ainakaan lähdettäisi yhtä epäkypsästä tilanteesta kuin esikon kanssa. Akupisteet vielä kehiin...

"Sokeritoveri" Vaapukalle vielä vilkutukset, ja sitten petiin.
 
Mussupussu ei kai täällä kukaan suuttunut??? En ainakaan minä huomannut. :ashamed: Kaikkien mielipiteet ovat yhtä arvokkaita oli asia mikä tahansa. ;) Eli älä pode pahaa mieltä jostain mitä ei tapahtunut. :wave:
Naputtaja Mul ei kädet ees ylety sinne, joten peilin kans ei ois ees onnistunut. Olisin tunaroinut varmastikin puolet värkistä pois. :LOL: Sitä paitsi mies tais digata hommasta. :kieh: No pienestä on vissiin ilot revittävä. :x
Minttu Taitaa olla "pikkasen" myöhäistä peruu tää homma.
:whistle:
(.) Tuli talo siivottua taas. On varmaankin huomenna taas sen näköinen et kukaan ei olis koskaan mitään tääl tehny. :headwall: Pitää ainakin mut kiireisenä. :|
 
Heippa! Te joilla synnytys todellakin käynnistymässä sellanen vinkki jonka eräs ruotsalainen kätilö oli antanu veljen vaimolle :) Nostaa jalat ylös vaikka kylpyhuoneessa altaan päälle kun itse makaa lattialla. Mä kokeilin tätä lakanoiden pölyyttämisen jälkeen, nostin jalat ylös sängyn päätyä vasten ja se sai aikaan säännölliset supistukset jotka kestikin jonku aikaa. Mulla kuitenkin tilanne vielä niin epäkypsä (olettaisin näin) ettei ne supparit jatkuneet kun otin paramaxin. Kahden päivän päästä en ota enää paramaxia :wave: vaan vauva saa mun puolesta syntyä kun viikot on tasan 37! Ja sano kuka täällä mitä tahansa niin nuo viikot on jo ihan riittävät. Ja vauvahan ei sieltä tule jos ei ole tullakseen mutta ainahan voi vähän anella :LOL:
Äsken miehen serkku joka tuli meille lasten hoitajaksi, teki mulle jalka hieronnan ja mulle tarjoiltiin lämppäreitä ja olutta (1 lasi) ja tunsin itseni kuningattareksi :p Olipa niin ihanaa, ai että!! Tämähän loppuu tämä hemmottelu sitten kun vauva on syntynyt ja saan alkaa taas emännäksi talossa :LOL:
 
Minäkin mietin että missä Pikku87 on, kun suht aktiivisesti kirjoitteli eikä ole pitkiin aikoihin kuulunut. Grynna, toivottavasti ässät sai jotain aikaan alaosastolla! Saparon paineen tunteet kuulostaa kyllä siltä että vauva olis kohta tulossa :)!

Täällä tullut harkkareita ihan hirveästi. Normaalisti tullut pari päivässä mutta nyt on tullut klo 19 alkaen vähän väliä (n. 10 min. välein, välillä parinkin minsan välein). Eivät ole vielä selkeästi kipeitä, mutta epämukavia kuitenkin. Katotaan vaan niin huomenna kun herään niin onkin ihan normaali olo ja supparit tiessään..
 
Huomenta :wave:

Minttu:Mulla kanssa vähän väliä sellanen olo että voisko tän perua. :D Mä muistelen että joskus jaettiin kamun kanssa raskausaika että se ottaa loppukolmanneksen ja synnytyksen ja meikä alun ja keskiraskauden ja vauva ajan, ja silleen oltaisiin saatu yksi vauva maailmaan. =)

Tuli mieleen että neuvolassa viime viikolla pähkäilin että millon pitää lähteä sairaalaan niin terveydenhoitaja oppilas antoi vinkin että siinä vaiheessa supisteluja kun menee kuumaan suihkuun puoleksi tunniksi ja ne ei siitä laimene niin synnytys olisi käynnissä, en sitten tiedä onko ton mukaan mulla ikinä synnytys käynnissä tulevaisuudessa. :LOL:

Grynna:Onko sulla ollut tarkistusta nyt loppuraskaudesta siis alakerran tilanteesta?Kun ne sanoi mulle että uudelleen synnyttäjällä on aika usein hyvällä mallilla toi tilanne ennen loppu raskautta kun kudokset on kuitenkin antaneet periksi riippumatta ajasta, ja olikos se sulla että kuitenkin synnytys ei edennyt ennen kuin päädyttiin sektioon.Eli luulisi että loppuaika on nyt jotain kypsyttelyä siellä joka tapauksessa tehnyt.Tsemppiä ja :hug: kuitenkin toivottelen sinne.Valan siis toivoa ja uskoa sinne. =)

Tänne ei uutta, nukuin jopa 6,5h putkeen joka alkaa vissiin 10 viimesen viikon aikana olemaan jonkin sortin ihme. ;)

Punahattu 38+2 :heart:

Ai niin ja Entelle extra :hug: , mä veikkaan että meikäkin alkaa olee aika persiiseen ammuttu karhu, kun 41+1 viikot menossa.Toivottavasti pika puoliin lähtisi käyntiin synnytys siellä.Tsemppiä.
 
Huomenta!
Täällä herätty aikaisin, kun mies lähti töihin. Pyykkiä on jo pesty ja aamupala syöty. Vielä vähän ajattelin touhuilla ja sitten meen takas sänkyyn kokeilemaan, joskohan se uni tulis vielä.. Täytyy koittaa levätä joka välissä ja kerätä voimia synnytykseen. Huomenna olis laksettu aika, mutta merkkejä tulevasta synnytyksestä ei näy eikä kuulu! Toki ne voi alkaa kuin salama kirkkaalta taivaalta, mutta tuskin tänään kuitenkaan...
Täällä on puhuttu imetyksestä. Meidän suvun vitsaus on, ettei kellään tunnu tulevan kunnolla maitoa. Voihan olla, että mun tisseihin pakkautuu koko suvun maito, mutta jos näin ei käy, niin en siitä itseäni aio syyllistää. Joillain mustavalkoisilla tyypeillä tahtoo olla semmoisia mielipiteitä, että on huono äiti, jos ei pysty imettämään tai ei oo oikeesti ees synnyttänyt, jos joudutaan tekemään sektio... :kieh: Ärsyttää tommonen mustavalkoisuus.. :kieh:
Mut eiköhän meistä jokainen tee parhaansa oman lapsensa eteen, enempään ei kukaan pysty!
Tsemppiä teille kohta synnyttään meneville ja onnittelut vauvautuneille! :heart: :flower:
-Joululahja 39+6-
 
Huomenta!
Mä olen kanssa miettiny noita suppareita. Harkkareita tuli täälläkin eilen illalla ja yöllä aika taajaan, mutta ne ei ollu mitenkään kipeitä. Elikkä kysymys lieneekin että mikäli noita tollasia suppareita tulee niin alanko laskee niitä ja niiden kestoja vai odotanko vaan kiltisti kovempia ennenkun edes päästän päähäni ajatuksen että joko tää on sitä itteensä? Mitä tulee tän hetkiseen tilaan, ei supista mutta mahalihakset (tai siis jotkut lihakset) on kipeet :LOL:

KeuKeu ja 40+4
 
Laitan taas vain merkin itsestäni, että still going strong! Huomenaamulla kontrolliin polille ja otan kaikki näyttelijänlahjani käyttöön, että siltä reissulta ei tarttis kotiin tulla. Saparolta viisauksia oppineena, ei olla kerrottu tästä reissusta mitään kellekään, joten jos kotiinlähtö vielä tuleekin, niin on ehkä kaksi selitystä vähemmän kerrottavana. Kiitos! :D

Ente 41+2
 
Täällä nukuttu yö todella huonosti.Ei vaan tullut uni silmään.Sit on tää kaamee kurkkukipu ja päänsärky.
Supistuksia tuli aika vähän eilen ja nekin kivuttomia.Limatulpasta ei oo mitään tietoa...
Huomista neuvolaa taas oottelen...
 
Huomenta...
En meinannu illalla saada unta, Masi sai jonku hepulin ja pyötitti itteensä tonne alas pari tuntia, vihlo oikein mukavasti :LOL: Sit tuli pari niin s****nan kipeetä supparia ettei tosikaan. Ja siinä se sitten taas oli... :kieh: Nyt on kaiken aikaa sitä menkkajomotusta. Aamulla näin unta että meille tuli poika, sillä oli tukkaa sillain toispuoleisesti paksultikin :D Josko sitä jaksais saunan pestä, eikä oikeesti tarttis mennä sinne neuvolaan.
Täällä on ihanasti yöllä tullu lunta sen verran että kaikki on kuurassa :heart:
Nyt luen teidän jutut....

Viivi ja Masi 38+6
 
Huomenta!

Täällä taas nukuin kuin tukki. En ees vessaan joutunut nousee. :D
sarabi sinä voitkin olla seuraava tammikuinen sitten! Siellä oli yks arvio et se tuun olee minä, mut mun arvio on et varmasti pari kerkee mua ennen. Eli nyt sulle supparituulia sinne :whistle: etten tuu olee väärässä!

joululahja tuo on totta et on monilla mustavalkoisii ajatuksia. Tääl mis mä majailen imetys ei oo niin suosittua. Puolet on varmaankin pullolla jo heti aluksi. Outona sellaista pidetään joka imettää yli puoli vuotta. :headwall:
Sit sektiosta. Sata kertaa oon joutunut selittelee miks mulle tuli sektio ekalla kerralla ja miks nyt tulee kans. Onneks nyt ei kukaan oo typerii kommentteja sanonut, etten ole kiehahtanut... :x
KeuKeu Kyllä ne kunnon supparit tietää kun ne tulee. Mulla oli ainakin niin karmeita, et oksat pois... Esikoisen kans ja mun ekan km:n kanssa. Esikoisen kans mul oli selkään sattuvia aika paljon. Ekan km:n kanssa (ilman mitään särkylääkkeitä kotona rv12) kohtu puristeli silleen et vaan huusin ja itkin. Eli ainakin omalla kohdalla oli selkeetä mikä on todellista. Jos nyt tulee karmeita 10min välein luulis et on menoo...
(.)Hoh hoijjaa....... Täytyy kai tänään mennä ettii lisää lahjoja ja jos sais taas kotiakin lisää laitettua niin kiva...
:ashamed:

NP ja Tirri :xmas: 37+4
 
Punahattu, mä oon ihan kateellinen sun yöunista. Pisin aika, minkä olen nukkunut putkeen viimeseen kuukauteen on 2h.

Eilen tuli yks supistus ja siinä viikonlopun saldo :kieh:

Nyt täytyis raahautua neuvolaan toiseksi viimeistä kertaa. Kuulemma jos menee ensi viikkoon, niin ei ole neuvolaa vaan yliaikaiskontrolli.

Keu Keu voimia sinne. Lohduttaa ajatella, että joku on ihan samoilla viikoilla ja vielä kotona. Ja Entelle vielä enemmän voimia, kun olet pidemmällä kuin me.

Nasu 40+4
 
Tosi pikainen ilmoitus, yhdessä kasassa ollaan vielä :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Jokaisena viikonlopun päivänä luulin että lähtö tulee, niin kovia supistuksia - viimeksi eilen iltamyöhään kun paketoitiin urakalla loput lahjat. Menin nukkumaan vaikka supisteli, ajattelin että saan levättyä edes hetken - niin toki heräsin aamulla kokonaisena :kieh:

Onnea ihan hirveästi härkis ja muut vauvautuneet :flower: :flower: :flower:

...nyt poistun takavasemmalle etsimään kadonnutta hyvän odotuksen fiilistä etten pilaa muidenkin päivää :headwall:

- Terhikki ja POKS 40+0 -

ps. kertoo jotain tilanteesta että raskauskiekkokin näyttää vaan viivaa tänään... 'päiviä synnytykseen: -, raskausviikot: -, ...'
 
Hei vaan kaikille! Paljon onnea vauvan jo saaneille!! Täällä tuli taustaillua monta kertaa päivässä, Tapahtumaa omassa vatsassa olisi ollut romaaniksi asti. Ei vaan jaksanut kirjoitella..

Kuitenkin Meille syntyi Pieni Poika 7.12.2008 käynnistyksellä, kun oma crp oli koholla. RV 37+3 Pojan mitat: 2720g, 48cm ja päänymp.33cm. Pieni on, mutta pojalla kaikki hyvin. Kotiuduimme normaalisti, ei tarvinut jäädä sairaalaan seurantaa. Nyt vaan tiheästi käymme neuvolassa.

Tsemppiä synnytykseen, itselläni ei hymy hyytynyt missään vaiheessa ja synnytys oli tosi helppo. Salissa olimme 4h10min, kun ensi parkaisu kuului ja 1/2h lyhyempi synnytyksen kesto. Jälkeenpäin ei mitään tietoa kropassa, että olisi edes synnyttänyt..
 
Onnea Maria-83! :flower:
Voipi olla että tammikuisissa olisin ekojen joukossa. Tuo naapureiden remontti on niin uskomaton! Aamulla pitää aloittaa ennen sian pieremää ja sitten kun väki on ylhäällä niin paukutuspa loppuu siihen :kieh: Mun mies sanoi jo että mennä sanomaan sinne että järki käteen pojat, eikö ne paukutushommat voi ajoittaa päivään ja aloittaa aamulla jollain muilla hommilla mitkä ois vähemmän äänekkäitä!!
Pakko oli ottaa aamupäiväunet kun herättiin tytön kanssa niin aikasin.
Eilen tuli taas jonku verran tulppaa, mutta ihan nimeksi vaan. Muuten ei oo paljoakaan supistellu ja kaveri on äärimmäisen hiljainen. Tuntuu että täytyy aloittaa liikelaskenta.
Näin unta että meidän vauvalla oli vanhan miehen naama kun se syntyi... Hui kauheeta. Kannan kait huonoa omaatuntoa kun oon joutunu käyttään nenäsuihketta joka ilta melkeenpä koko raskauden ajan. Vaikka lääkäri on sanonu että se on turvallista, niin silti on sellanen tunne välillä että oon tehny väärin ja vauvalle on saattanut tulla jotain vikoja sen takia.... :ashamed: Toivotaan että kaikki menee hyvin!
sarabi rv 36+6
 
Heipä Hei!

Onnea Härkis :flower:

Tulin vain pikaisesti kertomaan että sairaalaan lähdössä tunnin sisään ja huomenna se leikkaus, voi video kun jännittää :p Toivottavasti kaikki sujuu hyvin.

Kaikille muillekin jaksamisia supistelujen kaa, ei sinne vielä yksikään ole jääny.. Laiha lohtu mut kumminkin. Tulen teille sit ilmoittaa heti kun pääsen koneelle. Pärjäilkää! :wave:

Marttan +nakki 39+0 POKS
 

Yhteistyössä