JOULUN odottajat MARRASkuussa!*jo korkattu!!*

Sammal suuret onnittelut prinsessasta :flower:

Milja ja Härkis:Tota mä just niin pelkään huomisen kohalta että lääkäri sanoo ettei mitään ole tapahtunut... :headwall:
Vaikka kyllähän ne jossain vaiheessa ulkoistuu, mutta olisi niin hienoa vaikka olla sillee huomaamatta 3-4cm auki niin saisi epiduraalinkin samantien, kun kunnon supparit alkaisi, toivossa ja unelmissa on mun hyvä elää :LOL:
Kai tää sitten taas menee jos mitään ei ole tapahtunut taas pitkän kaavan mukaan.
Jaksamista kuitenkin kaikille tapahtui se miten vaan :hug:
 
Pikaisesti tervehdin täältä!
Onnea Sammal ja Orvokki!!! :flower: Taitaa vieläkin olla tytöt voiton puolella nuissa syntyneissä? :)

Neuvola oli tänään
Kaikki ihan ok, vauvan pää kiinnittynyt! Jee!
Sain kuitenkin ajan lääkärille ensi torstaiksi , koska sf oli nyt 36, eli yläkäyrillä mennään.... Katsotaan lähettääkö lääkäri sitten ultraan painoarvioon, vai mitä... Pelottaa että on tulossa jättivauva!!!! Ihan kiva kyllä tuo lääkäriaika, kun näitä kipuja on ollut, niin hyvä tietää onko ne saaneet mitään aikaiseksi tuolla kohdunsuulla!! Jänskättää!!

Olo on kyllä niin tukala ja vauva täyttää kyllä ihan kaiken tilan mitä tuolla kohdussa on! Jatkuvasti jalka töröttää kyljessä ja tekee kipeetä ja peppu puskee ihan heti tuossa rinnan alapuolella ja alapäässä painon tunne ja hankala varsinkin kävellä! uh huh!! Kyllä tää mamma on todellakin kypsä jo synnyttämään tän!!!! Voi pieni kun tajuaisit tulla jo!

Närästys vaan pahenee! Yöt on ihan hirveitä... nukun tunnin-parin pätkiä ja melkein jatkuvasti tulee vatsahappoja suuhun :( Ei jaksa enää!!!! Mies oli saanut työkaverilta vinkin että vaniljajätski auttaa närästykseen, joten ostimma sitä paketin :) kokeillaan illalla onko mitään tehoa! Paremmalta se ainakin maistuu ku Rennie!

Hei muutes, piti kysyä että onko lakritsilla vatsaa kovettava vai löysäävä vaikutus??? Olis kiva saada suolta toimimaan vähän paremmin... tosin viime yönä tyhjeni aika liukkaasti suoli...olipa sekin pitkästä aikaa mukavaa!! (varmasti KAIKKIA kiinnostaa ) Pienessä on ilot! :LOL:

No mutta, nyt lepäilemään... ahdistaa, sattuu, tuskastuttaa... HUOH!

Sapis ja jättivauva??? 37+6
 
Ihania Härkiksen pienet :D

Mulle on tullut tavaksi nukkua joka päivä melkein parin tunnin päikkärit kun tuntuu olevan ihan väsy muutaman tunnin siivouksista. Mietin vaan että miten sitä jaksaa monen tunnin synnytyksen jos parin tunnin siivouksen jälkeen tarvii mennä nukkuun :eek:

 
Lääkärissä käyty...ja yllätys, yllätys, mitään ollut vielä tapahtunut tuolla kohdun suulla ....ainoastaan ehkä vähän lyhentynyt, viimeksi oli 4,5cm ja nyt 3,6cm.. hö!

Painoarvioksi sain 2300g eli alakäyrillä mennään vielä, onneksi ei ole mitään jättiläistä tiedossa, tosin noi arviothan voi heitellä miten sattuu... :/ Vauva oli raivotarjonnassa ja ihan alhaalla jo. :)
 
Sammaleelle paljon onnitteluja! :flower:

Mun mielestä lakritsi kovettaa vatsaa, ei ainakaan löysennä. Kuivattuja luumuja kannattaa kokeilla, myös niin että liottaa niitä ja juo myös sen veden. Ja kuidulla on myös hyvä vaikutus, testaa esim. venhänleseitä (Elovena leseissä 49 % kuitua) vaikka mehun tai mustikkakeiton kanssa. Kuitu ei tosin vaikuta heti vaan säännöllisellä käytöllä. Sitten on tietty Levolacit ja vastaavat, tosin mulla viime odotuksessa ei edes niistä ollut siinä lopussa apua :(
 
B-7
Onnea taas kaikille vauvautuneille :flower: Ihanaa!

Tiedättekö tunteen jolloin tuntuu että yhtä "onnettomuutta"seuraa toinen ja taas toinen jne
Nyt kun ollaan sairastettu,niin pitipä sitten vielä astianpesukoneen hajota ja huoltomies vei sen mennessään(onneksi oli vielä takuu)mutta 8 hengen astiat käsin pestävä :eek:
Ja wc lamppujen muunnin pimahti...
Ja nuorin poltti eilen kätensä hellalla....Onneksi ei pahasti,mutta pelästyin kovasti

Jälkisupistukset Mä en kyllä muista niitä vielä kakkosestakaan,mutta kolmannesta eteenpäin olleet kyllä mojovia.Muttei pitkään.Ehkä sen ajan kun olen osastolla ollut.
Mutta kyllä ne on joka kerta koventuneet...

Uusi outo vaiva,kellään kokemusta?
Mulla vatsan pinta kuumottaa,ikään kuin olisi tulessa? :eek: Mitä se nyt sitten meinaa?
Ei siinä mitään repeymiä näy....


Ja tottahan toki mun pitäisi tietää että odottavan aika on piiiiiitkä,mutta kuinka aina unohdankin että näin pitkä ja toivon jotain tapahtuvaksi jo ennen aikaani(kiitos kuuluu myös lääkäreille jotka niin lupailevat ettei mene täyteen aikaa ja mä hölmö olen kuunnellut)
Anteeksi siis valitukseni,jotenkin vaan niin loppu tähän odotukseen.
Ja silti saatan puhua miehelle miten sitten vielä joskus ,muutaman vuoden päästä,se yksi :ashamed:
 
Terkkuja täältä Kysistä... Eli tulin tänne tuossa päiväsellä, proteiinit edelleen plussalla. Ultrassa kaikki ok, painoarvio noin 3,2 kg. Turvotukset kovat, aamulla alkaa valkuaisten seuranta 1 vrk ja myös sokeriseuranta. SItten ehkä tiedän enemmän kun kuulee mitä ne kertovat...
 
Nimra
Onnea sammal :flower:

Mä toivon kaikille avaavia ja paikkoja pehmentäviä suppareita :wave: :wave:

Mä kävelin tänään piiitkästä aikaa ja miten oli IHANAA, kun pitkästä aikaa pystyi kävelemään ja mä ihan ihmettelinkin, kun kävelin melkein kuin ei mahasta ois ollut tietoakaan :eek: :eek: :eek: Mitenhän se niin helposti kävikin :snotty: ? Mä olen niin pitkään tuskaillut järkyttävän Iskias-vaivan kanssa niin että oli ihanaa oikeasti kävellä kunnolla :D

Kävin katsomassa myös työkaverini poikaa (2 kk ) ja meinas melkein tippa tulla linssiin, kun hänellä niin kuin minulla on aiempia menetyksiä niin jotenkin oli vieläkin ihanampaa nähdä hänen poikansa terveenä ja hänet onnellisena äitinä :heart: Minäkin haluun jo sen nyytin :headwall: :heart: No, hän kertoi sit synnyksestä ja sain ihan hyvät neuvot, vaikka synnytys on aina vähän erilainen kaikilla.. mutta eräs asia minkä hän sanoi niin jäi elävästi mun mieleen... Sanoi suoraan, että Itkua sitten tulee ja ihan silkasti ILOSTA :heart: Mä varmaan rääyn ihan naama punasena... Kyllä sitä niin odottaa ja odottaa!! Johan tässä on mennyt yli 3 v ja kaksi menetystä...ja nyt ollaan tässä tilanteessa :p IHANAA! Sain häneltä myös nuo äippäpaketin kestovaipat ja ihana apu sekin, kun tulemme niitä vauvalla käyttämään niin auttaa tosi paljon !!

Mulla on viimeisen 3 päivän aikana (ainakin ) tullut ihanan kipeitä suppareita ja eilinen ilta meni sit kärvistellessä ja niitä tuli jo ihan mukavalla vauhdilla, mut loppui sit... |O aamupäivällä.. ja nyt ei ole vielä oikeastaan tullut mitään tuntemuksia (tänään ) ,mut jos taas illalla :whistle: Ihana juttu kuitenkin, että niitä tulee kun mulla on tosiaan olleet supparit niin availleet paikkoja :LOL: niin mä haluun niitä runsaasti lisää :p :wave:

Nyt makoilemaan..

Nimra + KultaMuru 39+0 POKS
 
Grynna Höh, mutku tekee mieli lakuja!!!! :D ... mä kyllä ostin niitä kuivattuja luumujakin, mutta hitto ku en tykkää niistä yhtään!!!! :$ yök... joten ne jää syömättä... Ruisleipää yritän vetää ja paljo vettä... Kaikesta huolimatta aijon silti syödä ne lakut!! Kärvistellään sitten... :snotty:
 
Meille syntyi TYTTÖ viikko sitten, 18.11. Pieni, mustatukkainen ja nappisilmäinen kaunotar painoi syntyessään 3770 g ja oli 51,5 cm pitkä. Synnytys käynnistettiin kolme päivää lapsiveden menon jälkeen, se oli rankka kokemus, mutta ehdottomasti kokemisen arvoinen! Se hetki, kun pieni ihme nostettiin paitani alle rinnalleni heti syntymänsä jälkeen, on parasta mitä minulle on koskaan tapahtunut. Vedet siis menivät 37+5 ja käynnistys oli 38+1.

Nyt kuuluu hyvää, ihanaa tytärtäni tuijottelen ja imetys sujuu ja alkuhuuma on mahtavaa!

-pikkutiikeri ja Toivo, joka olikin Toivotar! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Onnea pikkutiikurille :flower: =)

Ihana tuo Härkisten lasten kommentti, siinäpä saa taas kylän mummot puheenaiheita :LOL:

Lakritsi
ainakin mulla saa vatsan kyllä toimimaan, tosin vähän enemmän lisää ilmapuolta :whistle: :ashamed:

...alkoi muuten omakin vatsa taas toimia, kiitos rautakapseleiden oton tauon jälkeen + muutaman kiwin ;)

Närästykseen vaniljajäätelö
, auttaa juu! Olen jo muutaman viikon ajan sitä käyttänyt, tosiaan tehokkaampaa ainakin mulla kuin muut maitotuotteet. Ja eipä tuo nyt muutenkaan niin pahaa ole, voi hyvällä syyllä syödä pari litraa viikossa :whistle:
 
paljon onnea taas uusille nyyttinsä jo saaneille ...
Hieman on kyllä masentava oma olo , kun noita suppareita on useana päivänä tullut ihan laskemiseen asti , mutta loppuneet sitten viimeistään nukkumaan mentäessä ja tänään ei 2x pitkä lenkki koiran kanssa tuonut edes kunnon supistuskia !!!! Ja eilen taas tuli todella kauan ...

Lakritsi löysentää mahaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Mä käytän juuri kovaan mahaan lakuja ja luumuja ja paljon vettä ...
Syön 1/3 lakupussin lakuista ja juon samalla n. ½ litraa vettä kun janottaa noi lakut ja yleensä aamulla maha kyllä toimii ! :)

neitim + onni-irina rv 38+1
 
Terhikki Auttaako sulla se jätski juuri silloin ku närästää, vai voiko sillä olla ennaltaehkäisevää vaikutustakin? :D Nimittäin mulla yleensä närästys pahimmillaan yöllä, ajattelin että auttaako jos jädeä vetää näin illalla, vai pitääkö sitä sitten yöllä nousta syömään? Mä olen NIIIIIIIIIIIIN kyllästynyt noihin Rennieihin!!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saparo-81:
Terhikki Auttaako sulla se jätski juuri silloin ku närästää, vai voiko sillä olla ennaltaehkäisevää vaikutustakin? :D Nimittäin mulla yleensä närästys pahimmillaan yöllä, ajattelin että auttaako jos jädeä vetää näin illalla, vai pitääkö sitä sitten yöllä nousta syömään? Mä olen NIIIIIIIIIIIIN kyllästynyt noihin Rennieihin!!!
Sekä että :whistle: ..eli ei oo ainaskaan mulla yöllä närästänyt kun on illalla syönyt, mutta on auttanut kun närästys ihan päälläkin.

Parasta syödä siis päivällä, illalla - ja vielä silloin yölläkin jos kovasti närästyttää :D
 


Uusi outo vaiva,kellään kokemusta?
Mulla vatsan pinta kuumottaa,ikään kuin olisi tulessa? :eek: Mitä se nyt sitten meinaa?
Ei siinä mitään repeymiä näy....

Mullakin jo vkon päivät ylävatsan pinta niin kipeä ju kuumottava! oon kans aatellu, että onkohan nahka niin lujilla, että pian repeää..Jännä tunne tosiaan, välillä pelkkä paidan kosketus sattuu niin p...leesti!

Täällä eilinen ilta ja yö meni supistellessa ja tuntui kuin tuo värkki olisi ollut vkon yhtäjaksoisen "pupuilun" jäljiltä, vaikka siitä ei tod. ollutkaan kyse :LOL: Tänään taas ihan rauhallista ja vaavikin vissiin kerännyt voimia, kun liikuskellut niin laiskanlaisesti. Närästys on aivan järkkyä eikä siihen auta mikään :/ Se on myös alkanut vaivaan päivisinkin.

SUURET onnittelut muuten kaikille oman nyytin jo saaneille ja sitä lähtemään hakeneille tsemppiä!

Minttu+Pirpana 34+6
 

Yhteistyössä