*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

Tulinpa minäkin korkkaamaan tämän lokakuun pinon, kiitos tekijälle.
Ensin hiipille ja nepsukselle :wave: - koittakaa molemmat jaksaa, vaikka vähän eri tilanteissa olettekin.

Tää täällä jäi nyt sitten sairaslomalle..arvottiin lääkärin kanssa vähän "oikeeta" koodia oireille..jotain epämääräistä siellä supisteluista taitaa paperissa olla, mutta huimauksen takia lienee parasta jättää työt (ja erityisesti työmatkat) nyt taka-alalle. Muuten oli kaikki hienosti, numerot näyttää ihan hyviltä mun kohdalla, mitä se verenpaine nyt vähän matalana on edelleen. Painoa oli tullut kahdessa vkossa 550 g/vko, hb 114. Sf-mitta oli tullut kahdessa vkossa 25,5 cm:stä 28 cm:iin ja mittaaja on ollut sama koko ajan. :eek: Edellisen kerran oli tullut kk:n aikana 1,5 cm lisää ja nyt kahdessa viikossa noin paljon. Vatsa on aivan toispuoleinen kyllä, asukas on asettunut oikeaan kylkeen ja on vahvasti pää kylkiluissa kiinni.

Pikaterveiset täältä kaikille, koittakaa jaksaa sadetta!

Ainiin, se piti vielä kysyä, että onko joku jo aloittanut D-vitamiinilisän? Kesällä sanottiin nlassa että sitten lokakuun alusta olis hyvä aloittaa, mutta nyt ei th maininnut mitään, enkä itse muistanut koko asiaa enää kysyä.

Moimoi!

Ente + vauva 30+5



 
Voi Nepsus, sun suorastaan täytyy tulla kertomaan välillä pienokaisen voinnista, ja ehdottomasti ainakin allekirjoittanut haluaa jossain vaiheessa kuulla sen koko tarinan!

Ja Ente, ihan samassa asennossa majailee mullakin (ja jollen ihan väärin muista, niin Aubrietallakin?) tämä vekara, pää oikealla kylkikaaressa ja selkä tiukasti oikeaa kuvetta vasten. Nytkin polkee tuolla lantion luissa taas niin että rutisee :x ...
 
joo kyllä minunkin mielestä Nepsus: in täytyy ehdottomasti tulla kertomaan koko tarina ja muutenkin kuulumisia aina kun vain kerkee/ jaksaa =) =)

tuntuu vieläkin niin uskomattomalle että yksi on jo syntynyt :p paljon vain voimia pikkuselle että jaksaa kasvaa isoks tytöks :heart:

maria & pikkuinen 29+0
 
Vieläkö mahtuu mukaan? Täällä iloittautuu yksi joulukuun odottaja!! =)



Laskettuaika pikkuisella on 12.12 ja synnytyssairaala hyvinkää.. :) Toinen lapseni.
Raskausaika sujunut leppoisasti masua kasvatellessa ja ilman ylimääräisiä häslinkejä...
=)

Niin ja pikkuveljeä ovat meidän Nellille lupailleet... :heart: ;)
 
Tervehdys!

Pitkään aikaan en ole kirjoitellut, kun mitään ihmeempiä ei ole tapahtunut. Seuraillut olen kovastikin pinoa. Nyt kun luin hiipin jutun, niin pakko oli tulla kertomaan kuulumisia.

Tähän asti mennyt kaikki loistavasti ja menee vieläkin, mutta huoli on välillä kova. Viime viikolla lääkärikäynnillä kohdunkaula oli huvennut 1 cm. Lääkäri ei oikein osannut päättää, että lähdenkö jatkotutkimuksiin vai en. Nyt seurailen supistuksia, jos ne muuttuu kivuliaiksi.. tai tulee muuta.. Supistuksia on paljon, mutta kivuttomia. Töissä vielä olen, mutta otan rauhallisemmin.

Tänään jouduin käymään sokerirasituksessa, kun oli tullut uudet käypä hoito ohjeet 3 vko sitten. Yhdessä yössä muutuin riskitapaukseksi, vaikka suvussa vain 1 aikuisiän diabetes(elintasosairaus). Painon, iän tain muun takia en olisi sinne joutunut.. Painoa kertynyt vasta 62kg.. Kiva oli aamusella yrittää lähteä liikkeelle syömättä, palautui mieleen vaihteeksi aamupahoinvointi.

No kuitenkin 1 vko etelän lämmössä on takana, äitiyspakkaus saapui tänään ja odotus jatkuu =)

Tsemppiä kaikille!
 
Nepsus Edelleen olen/olemme sitä mieltä , että haluamme kuulla koko tarinan ,kunhan jaksat siitä kirjoitella ! Hyvä että nyt tytöllä kuitenkin kaikki hyvin ja tuo painokin on ihan hyvin jo lähtenyt nousuun :)
Ja tottakai saat edelleen kirjoitella joukkoomme , olithan sinä samassa joulukuun poppoossa odottamassa vauvaasi ja pikkuhiljaahan meitä kuitenkin alkaa sitten synnyttelemään (toivottavasti ei nyt urakalla kuitenkaan ihan vielä) ja haluan itse ainakin kuulla muiden kertomukset ja kertoa aikanaan omanikin , kun joku toinen vielä odottaa omaansa syntyväksi , itselläni kun on la joulukuun alussa :)

neitim + onni-irina 30+3 (la 8.12)
 
Moi!

Nepsus tottakai haluamme kuulla miten tarinasi meni, innolla täällä odotellaan ;).

Onpas nyt tullu monta tapausta tänne jotka ovat supistelujen ja kohdunkaulan lyhenemisen takia levossa, minä myös. Koetetaan kestää :x .

Ja ilmoittaudun myös mukaan tähän "oikean kyljen alapuolella pää"- olevaan ryhmään. Toisaalta on kiva kuulla että ei ole yksin näiden ongelmien kanssa vaan saa vertaistukea, kiitos siitä =)

Kävin juuri kattoo työporukan kaa chigago-musikaalin, kun alku musiikit alkoi, mun nakki säikähti kovin ja alkoi mahdoton potku ralli, yksinään hymyilin sit ku joku vähäjärkinen :heart:. Siitä tulikin mieleen oleteko huomanneet jo rytmin omassa mahassa? Milloin on vilkkain aika?

Meillä se sijoittuu tähän klo 22-24 tienoille ja aamulla 7-8 aikaan, muuten "pienempiä" potkuja tuntuu kyllä ympäri päivän mut noina kellon aikoina eniten.

Nyt taidan mennä suihkuun ihan rauhassa kun esikko on tod pitkästä aikaa ukin luona yötä niin saan nauttia omasta seurasta :) . Sekin tuntuu niin ihanalle, eikä nyt nukuta yhtään. Olo on kuin karkki varkaissa, saa valvoa ja pitää vain huolen omasta navasta eikä tarvii mitään normaaleja velvotteita tehdä. Kunnes taas huomenna, mut sit se tuntuu taas ihan erilaiselle..

Vointeja..

MARTTAN +nakki 28+4 (kai)
 
Nyt kun kotona olen käymässä niin yritän kirjottaa tarinaamme edes pääpiirteittäin.

Mullahan oli lääkärineuvola 12.9 ja sillon todettiin että kohdunkaula lyhentyny 2.5cm ja hieman pehmeä. Määräsi kontrollin kolmen viikon päähän ja sanoi että katsotaan sitten tilanne uudelleen josko joudun täyslepoon että vielä ei tarvitse.

Otin kuitenkin rauhallisesti tuon viikonlopun ja alkuviikon koska en halunnut ottaa riskejä. Tiistai-keskiviikon välisenä yönä 17.9 menin normaalisti nukkumaan siinä puolenyön maissa ja en saanut millään unta. Yhden maissa nousin nopsasti sängystä komentamaan koiraa ja kun takaisin sänkyyn pääsin niin tuntui että nyt tuli pissat housuun. Lapsivettähän tuo oli. Eikun herättämään mies ja soitto hämeenlinnaan. Ihan itsekin jälkeenpäin olen miettinyt että ihme kun en mennyt totaaliseen paniikkiin tuolloin yöllä. Vesi oli kuitenkin kirkasta eikä siinä ollut mukana verta yms.

Lähdimme kohti hämeenlinnaa ja siellä alkututkimusten jälkeen todettiin että kaulaa on jäljellä mutta pehmeä. Papereissa lukee epäkypsä tilanne. Hämeenlinnassa tuo synnyttämisen raja kai on 32 viikkoa joten lääkäri kertoi että matka jatkuu varmuuden vuoksi tampereelle. Sain kortisonipiikin hämeenlinnassa vauvan keuhkoja kypsyttämään. Tampereella olimme yöllä joskus viiden maissa ja siellä lääkäri tutki ja ultras uudelleen. Vauvan painoarvio 1200-1300g. Määräsi vuodelepoon ja ainoastaan vessaan sai mennä.

Päivä maattiin osastolla ja mies lähti neljän maissa kotiin. Kuuden jälkeen alkoi valtava selkäkipu jota jatkui yhdeksään saakka. Valitin asiasta hoitajille mutta asiasta ei oikeastaan välitetty. Oli kuulemaa huono sänky ja asento :( Olin saanut hieman kohonneiden tulehdusarvojen takia antibioottia kahdesti päivän aikana.

Yhdeksän jälkeen tuntui että taas tuli enemmän vettä ja asian tarkistettuani huomasin mukana olevan verta ja eikun kelloa soittamaan. Lääkäri totesi kohdunkaulan olevan 5 cm auki ja eikun menoksi. Mies soitettiin tässä vaiheessa takaisin sairaalaan. Matkaa tampereelle meiltä kotoa 100km. Salissa alkoivat vasta kunnon poltot ja melko pian sainkin epiduraalin joka auttoi kipuihin (ei selkäkipuun). Supistusten voimistuessa vauvan sydänäänet laskivat todella alas ja niistä oltiin huolissaan. Sain oksitosiinia mutta jo vartti sen aloittamisesta tehtiin leikkauspäätös koska vauva ei olisi todennäköisesti kestänyt ponnistusvaihetta. Kyseessä oli ns. kiireellinen sektio joten isä pääsi mukaan olin itse koko ajan hereillä. Jännitimme ihan tajuttomasti että itkeekö vauva yms. Tyttö päästi komeat itkut ja vaikka emme pientä nähneetkään tuntui ihanalta kuulla että vauva itki ja hengitti siis alusta alkaen itse. Pieni tyttö syntyi siis 18.9 klo 01.23.

Tyttö vietiin vastasyntyneiden teholle. Aluksi tytölle laitettiiin hengitysputki jotta hengitys ei rasittaisi vielä epäkypsiä keuhkoja. (sain salissa toisen kortisonipiikin vauvan keuhkoja kypsyttämään). Lauantaina tyttö jo pääsi hengityskoneesta ja siirrettiin ns. nasaaliin joka pitää keuhkot paineen avulla auki ja hengitys on helpompaa. Paino laski alussa melko hurjasti ja alimmillaan se oli 1050g ja nyt tänään painoa oli jo 1549g. (Taisin aikasempaan viestiin laittaa väärin painon).

Nyt tyttö siis voi hyvin, kasvaa ja vahvistuu päivä päivältä. Jossain vaiheessa edessä siirto hämeenlinnaan. Toivottavasti kirjotin ymmärrettävästi ja joku jaksoi tarinan lukea
:) Nyt nukkumaan
 
B-7
Nepsukselle :hug: ja kiitos synnytyskertomuksesta.Onneksi kaikki meni hyvin lopulta ja pieni tyttö nosti ilmoille terveen huudon :heart:
Se on vaan jännä miten sunkin tapauksessa ei asiaa otettu "todesta"->selkäkipua kun valittelit.Miksi monesti äidille jää lääkärissä tms olo ettei omia tuntemuksia kuunnella ja oteta huomioon?
Itselläni ainakin monta kertaa olo ettei tule kuulluksi vaan omavaltaisesti päättävät,piste,näin.
Kun kuitenkin monesti sanotaan että "äiti kyllä tietää itse"...

Mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja reipasta kasvua ja vahvistumista tyttärelle! :flower:

Petite ja seiska olisko se rv 30+6
 
Nepsus Onnea vielä kertaalleen!
Hurjan nopeasti siis kaikki siellä eteni. Tosi kovia taistelijoita noi pienet on, muutaman tiedän jotka ovat samoilla viikoilla syntyneet ja hienosti ovat selviytyneet. Toivotaan et saisitte pikkuisen pian kotiin ja arki alkaa sujumaan hienosti. Onko niillä muuten joku paino raja (sellainen on täällä) et pääsee kotiin?
Pikkasen todellisemmaksihan tää tämän omalle kohdallekin vetää: h-hetki & joulu lähenee....


(.)Taitaa olla joulutontut aikamoista perätila porukkaa.
Täällä on Tirrillä kans pää ylhäällä. Tossa keskellä se napottaa ja mun pissakoneistoa potkitaan kovasti. :x Niin siellä ollaan majailtu jo kauan, koska siellä ne potkut vaan tuntuu..........No se voi vielä vaihtaa asentoaan, joten ei hätää.
Oli tiistaina tarkastuskin ja vihaiseksi se mut vain sai. :headwall: Ei ultrattu eikä muutakaan kummempaa, mutta se lääkäri rupes puhuu mulle alatiesynnytyksestä. Siis oli aivan erilainen mielipide kuin edellisellä lääkärillä.

Toi tyyppi aloitti et "tällä kertaa sinä siis aiot kokeilla alatiesynnytystä eikö niin?" Tosiasiahan on et viimeks KOKEILTIIN sitä ja meni pieleen............ Enkä ollut kertaakaan anonut sektiota. :x Kun oli vaan liikaa pieleen meneviä juttuja ja ei suksi luistanut, niin oli pakko.
Nyt sen naisen mielestä kun mulla ei oo noita ongelmia niin on hullua ottaa sektio... No ei oo vielä tullu diabetesta (just on rajojen alapuolella), raskausmyrkytyskin tuli viimeks viimeisillä viikoilla ja ne käynnistys lääkkeet mistä niistä tietää tehooko ne nyt.
Sf mitta menee pikkasen yläkäyrällä (pitkä olen) ja varmasti on isopäinen vaavi kun toi esikoinenkin on ja iso muuten...
Onneksi sanoin sille naiselle et EI tuu normisynnytystä mulle. Jotenkin vaan mulla on sellainen fiilis et kaiken hienosti menneen alku raskauden jälkeen varmasti pian alkaa alamäki..... :/
Tässä ei siis auta muu kuin odottaa vaan mitä ne keksii/päättää ja seurailla oman kropan menoa. :xmas:

NullPoints ja Tirri 27+1
 
NepsusOnnea vielä :flower: ja kiitos kertomuksesta. On se ollu todellinen yllätys, ei voi kuvitellakaan. Mut kuitenkin jaksuja tytölle ja vanhemmille, tule kertomaan sit kun jaksat lisää elämästänne nyytin kanssa. :)

Nullpoints Aivan ihania nuo sun hymiöt :heart: saako kysyä miten ne saat tänne? En ole mikään tietokonenero :ashamed:

marttan+nakki
 
Hei kaikille !
Nepsukselle kiitos, että jaksoit kokemuksesi meille kirjoitella. Ihana kuulla että kaikki on olosuhteisiin nähden hyvin. Vielä tulee päivä, että tyttö on tarpeeksi vahva ja pääsette kaikki kotiin :)
Itse kävin eilen siellä ultrassa. Ajat olivat hirveesti myöhässä ja sairaalan ohjelmistot ilmoittautumisessa takkusivat. Oma aikani oli hieman reilun tunnin myöhässä. No, sitten kuitenkin koitti vuoro ja päästiin kurkkaamaan masuun. Käynnin varsinainen tarkoitus selvitti, että istukka oli kohdun kasvun myötä siirtynyt ylemmäs kohdunsuulta, joten ei tarvitse alkaa suunnittelemaan sektiota. Loppuun asti jännityksellä, koska vauva haluaa itse maailmaan :) Vauvalla kaikki oli hyvin, vastasi kooltaan viikkoja. Hengitysliikkeet näkyivät selvästi ja vahvoina ja lääkäri sanoikin sen olevan hyvä merkki, että vauvalla kaikki hyvin. Kaikkia mittoja lääkäri ei saanut, kun pikkuinen ei suostunut kääntyilemään sopiviin asentoihin. Sukupuolesta epäili, kuten kätilö viime kerralla, että tyttö olisi tulossa, joten kai sitä nyt sit vois jo siihen alkaa uskoon.
Ihanaa et on perjantai ja viikonloppu edessä. Sitten vielä viikko töitä ja pääsee viikon lomalle, jonka jälkeen vielä vajaat kaksi viikkoa niin alkaa äippäloma ! Olen yrittänyt laittaa vauvalle kaikkee tässä jo ennen äippälomaa valmiiks, jotta voisi sitten mahdollisimman paljon vaan nauttia siitä lomasta, ennen vauvan syntymää. Nuorimmainen jää kanssani kotiin päivähoidosta ja tokaluokkalaisenkaan ei tarvitse mennä koulun jälkeen iltapäiväkerhoon.
Mutta nyt vielä töitä muutama tunti ja sitten kotiin. Hauskaa viikonloppua kaikille !

Aurinkomamma ja Tipu 30+4
 
MARTTAN mene tälle sivustolle: http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=0&ziel=froehlich
Sitten vaan valitse kuva (paina kohdalla), alhaalle tulee sit toi img- logo sinisellä. Sen kopioit tekstiin vaan sit mukaan.

Hitaampaa sen on kirjoittaa, mut ainakin piristää tekstiä.


NP
 
Heissan =)
Kiitos synnytyskertomuksesta, Nepsus! Ja jaksamista vielä pikkuruiselle!


Ja Kamomillalle kiitokset toki uudesta pinosta.

Kylläpäs täällä nyt ollaan levossa ja perätilassa! Meillä neuvolantäti sanoi juuri viime viikolla että jopas vauvat nyt perätilailee. Että jos sitä on laajemminkin liikkeellä? Johtuisko sitten vaikka auringonpilkuista? Jaksamista vaan kaikille petiin laitetuille :hug:

Kauheeta vauhtia se joulukuu kuulkaas tytöt vaan lähenee.. Mä otin eilen itseäni niskasta kiinni ja kävin jouluostoksilla lokakuun sateessa :xmas: Tuntui kyllä hölmöltä! Mutta Sokkarilla on 3+1 päivää -päivät ja paikallisessa kauppakeskuksessakin oli jotkut alehulinat, oli siitä nyt joku pieni ilo sentään. Ja "jouduin" ostaan eskarilaiselle ihanan talvitakin Benettonilta.. "Hippatakiksi", niin kuin tyttö itse sanoi. Kiva tummanruskea pitkä takki. Siihen kun sit jotkut kivat pipon, kaulaliinan ja lapaset keksii, niin kelpaa kyläillä ja kaupungissa kulkea =) No joo, eiköhän me oikeesti hautauduta tänne kinosten keskelle (no ei niitä onneks VIELÄ oo!!!) sit koko talveks vauvan kanssa.

(.) nakottaa edelleen perätilassa. Eilen miehen kättä ohjailin, että "tässä on sen pää", ja tää totes että "no onpas sillä pieni pää" :D Hah. No kai nyt, jos pikkarainen painaa vasta pari kiloa. Saanähdämiten käy, viikkoja on jo tuon verran eikä se vieläkään osoita minkäänlaista halukkuutta kääntymiseen. Jotenkin mulla on sellainen "sisäinen varmuus" ettei se käännykään ja taas tulee puukosta. No, sopii mulle. Oon jo nauhoittanut ohjelmia joita katon sitten "sohvalla kun oon kotiutunu kun ei mitään vielä jaksa tehdä". Hah hah haa, sen kun näkis. Mielenkiintoista mitä mulle sit sanotaan kun parin viikon päästä on lääkäri.. Nimen omaan paikkojen kypsymisestäja levosta. Mä varasin 33. viikolle"ylimääräisen" gynen, kun vähän mietitytti se kohdunsuun tilanne (pehmeä, sormelle auki, 1,5cm) siellä jossain 28. viikolla. Silloin ei käsketty lepoon eikä mitään muutakaan välttämään. Edes yhdyntäkieltoa ei tullut vaikka erikseen kysyin. Oon sit ite sitä harvakseltaan seurannut (oon lääk.kand, ä-neuvolaakin joskus pitänyt) ja mun mielestä se tilanne on kyllä edennyt jonkun verran. Tiettyjo ihan se asento missä tutkitaan vaikuttaa tuntumaan, ja taatusti tuntuu erilaiselta (pehmeemmältä pössöltä
) kokeilla istuallaan kuin selällään makaavalta ihmiseltä. Että sikäli en välttämättä ihan siihen omaan arviooni luota, kun en tokikaan ylety selälläni itseäni niin luotettavasti tutkimaan. Mitään kipuja tai suppareita ei oo ollut, joten en nyt sinänsä niin kovin huolissani oo. Mutta vältän kyllä kantamasta poneille vesiämpäreitä tai muuten kummemmin ponnistelemasta.

Marttan voin vastata sulle NullPointsin puolesta. Osoitteesta http://www.cosgan.de/smilie.php?wahl=1&ziel=muede löytyy noita hymiöitä. Kun klikkaa haluamaansa, niin siihen "hymiökentän" alapuolelle tulee tekstilaatikko jossa sen hymiön osoite on. Ja sen kun kopioi tänne tekstin joukkoon niin kuva näkyy sit valmiissa tekstissä siinä kohdassa. Oliko tarpeeks hankalasti selitetty? =)


NullPoints
Mietin tota sun synnytystapajuttua, sinuna kyselisin tarkkaan siitäkin että voitko yleensä synnyttää perätilaa alateitse jos oot aiemminkin tarvinnut tippaa vauhdituksena ja sulla on vanha sektioarpi. Tiettyjos sun synnytyssairaala sattuu oleen joku yliopistosairaala niin saattavat pitää sitä ihan käytäntönään, mutta mulle ainakin sanottiin että vanhan arven kanssa ei mielellään tippaa käytettäisi. Kohdun repeämisen riski on kuulemma silloin suurempi. Mulla vielä istukka on siinä etualhaalla, ja gyne arveli ettei vauvaa sitten mielellään edes yritetä kääntää. Enkä kyllä annakaan kääntää, se ei vaan mun hermorakenteelle jotenkin sovi. Tiedän että on tavallaan hölmö ajatus, onhan sektiossakin riskinsä. Mutta se kääntämisajatuskin ahdistaa mua niin paljon, että ei kiitos. Viimeksikin synnytystapa-arvioon (johon oli suunniteltu myös kääntöyritystä) mennessä söin aamulla kunnon aamupalan, joten ei voitu edes yrittää kääntää. Kun kääntöyrityshän pitää tehdä sektiovalmiudessa eli olla ravinnotta ennen sitä. Ei kovin ammattimainen asenne ehkä, mutta ei kai sitä voi omaan vartaloon ja elämään välttämättä niin ammattimaisesti suhtautuakaan. Tiedä sit jos olisin vaikka mallikouluttaja :D Kammottava ajatuskin...

Marttan Meillä Siirillä on kans ihan selkee rytmi jo olemassa. Iltaisi tuo sama 22-24 ja aamupäivisin 9-11 on sellaista jumppa-aikaa. Muuten tuntuu aina silloin tällöin muistutustöytäisyjä tyyliin "hei täällä olen". Nyt neiti askartelee tuolla ylävatsan tuntumassa käsillään jotain, sellaista pientä ropellusta tuntuu :heart:

Kivaa päivää kaikille =)
 
Nepsus Kivaa kun tulit kertomaan mitä pienokaiselle kuuluu! =) Oonki miettiny monesti, että mitenköhän teillä siellä menee ja miten pikku-neiti sitten lähti syntymään ym! Hassua, että miettiikin niin paljon toista vaikka ei tunneta muuta kuin palstan kautta! :D Mutta siis ihanaa, että kaikki on siellä niin mallikkaasti! :heart:

Tänne ei erikoisempia..Joku loppuraskauden pahoinvointi on kai tänne rantautunu, ollu jo viikkoja.. Välillä parempi ja välillä huonompi olo. Vauveli potkii varsinki iltasin ja öisin ihan hirveesti ja tekee oikeesti kipeää välillä. Varsinki sillon ku lataa tonne kylkiin tai mahalaukkuun päin.

pikku ja potku-iita 29+0
 
Sateista päivää mammat!
Täälä vartutaan lääkärille aikaa.... On taas ollut niin kurja olo koko viikon että ajattelin taas lääkärille painella ja sairaslomaa pyytää.. Eilen oli niin järkyttävät liitoskivut että käveleminen ja istuminenkin oli ihan tuskaa ja housujen päälle pukeminen toi vedet silmiin! Yö oli myös yhtä tuskaa kipujen kanssa.. Lisäksi vielä alaselkä jumii ja särkee... valivalivali :(

Tara84 pitäsköhän sunkin suosiolla varata aika ihan omalle tk lääkärille, jos ne neuvolassa eivät tajua sairaslomaa antaa? Kurjaa :( ... mä myös välillä olen niin yliväsynyt että illat menee itkeskellessä... koita jaksaa ja pidä puolias neuvolassa/lääkärissä!

Näin muutes unta että KeuKeu ja Merkkari lähtivät synnyttämään!!! :LOL: Mistäköhän syystä juuri teidän nimimerkit on jääneet alitajuntaan... Toivottavasti ei kuitenkaan ihan vielä ollut enneuni :)

Uh, ei pysty tässä koneella istumaan tän selän ja alapään kanssa! Pitää ruveta laittamaan naamaa kuntoon että kehtaa ihmisten ilmoille lähteä! Hyviä vointeja kaikille!!!

Sapis ja tirri 30+2

 
Vitsi ku on jännää käydä lukemassa syysmassukoiden ja lokamassujen juttuja ku synnytykset on käsillä.. :D Sit tulee tunne et apua kohta toi jännäys ja suppareiden toivominen on meillä joulukuisillakin edessä!! Saa nähä ketkä meistä on sitte ne viimeset kärvistelijät!! :xmas:
 
Moikka kaikille! :wave:
Olen pitkään jo lueskellu teitin juttuja mut en oo saanu aikaseksi kirjoittaa mitään.
No josko ny... Elikkäs minulla on LA 1.12 eli oisko viikkoja ny 31+4??
Kaksi lasta on jo ennestään poika 8v. ja tyttö 6v. Aviomieskin löytyy.

Odotus on menny kohtalaisen hyvin mitä nyt liitoskipujen takia koko
syyskuun oon ollut jo saikulla ja eilen sit alkoi äitiysloma, otin sen varhennettuna.
Yöt oon saanu nukuttua TÄHÄN asti, viime yö oli jo semmoista vääntämistä
ja kääntämistä et ei meinannu saada nukuttua.
Öistä vielä sen verran että onko muilla yö hikoilua?
Minä ainakin hikoilen kun pieni/suuri possu... tyyny on liko märkä ja
pohkeet taas on niin jäässä et suonta yritää vetää vähän väliä.
Pohkeen suonen vetoon muuten mulla on auttanut säärystimet!

Tänä aamuna oli sokerirasitus koska terkka täti oli sen onnellisesti unohtanu viikolta 26.
Oli se taas kamalaa pää pökissä istua sielä |O

Hyviä vointeja teille kaikille :heart:
Toivotteleepi Vanilija-77 ja masu 31+4
 
Tuohon hikoiluun kommentoin, että minä en niinkään yöllä hikoile, mutta päivisin tulee sellasia kuumia aaltoja että ihan ku olis vaihdevuodet!!! :LOL: Yht´äkkiä tulee julmetun kuuma ja naama punasena ja hikisenä pänötän vähän aikaan kunnes menee ohi! inhottava vaiva! Toivottavasti menee ohi synnytyksen jälkeen!
 
Aubrieta
Nopeesti nyt kirjoitan kun kiire on duunissa............... :saint:
Siis toi kaikki riippuu todellakin sairaalan toiminnasta. Mulla on vähä eri systeemit kun ulkomailla majailen...
Ensinnäkin toi tippa ei toiminu mulle viimeks ja tosiaankin on sen arven repeemis mahdollisuus. Joten edellinen lääkäri sanoi ettei tippaa saa antaa........
Sit täälläpäin perätila on aina sektio. Oli ekaa kertaa synnyttävä vai ei. Ei ne edes rupee kääntää, koska se harvoin onnistuu. ;) Mun tuttu sai neljännen lapsen ja se oli pt. Vaikka muut synnytykset olivat olleet helppoja ja vaavit paljon isompia kuin toi vika, niin silti se oli sektio. Eli niin on toi. :ashamed:
Tuo olikin ylläri et se oli pt. Mun kätilöksi opiskeleva kaveri sen vahvisti, kun olin epäilly asiaa. Ei ne siellä tutkimuksissa tällä viikolla tohon sanoneet juuta eikä jaata. Ja syy on varmaankin et on liian aikaista siihen. :|
Ei tossa muuten mitään mut mua ärsytti sen naisen asenne ja se et oli noin ristiävät mielipiteet. Mielelläni menisin normaalisti, mut on se pikkaisen hullun hommaa kun tosiaankin esikoisen jälkeen olin sellaisessa kunnossa et mulla meni ekat päivät sumussa. Se tuossa mua pelottaa, ei muu... :ashamed:
NP
 
Heh, me ollaan niin samiksia vanilja-77:n kanssa mitä tulee näihin viikkoihin ja äitiyslomaan, eli kiva kun joku muukin jo virallisesti mun kanssa äitiyslomalla! Tosin mullehan ei ole vieläkään tullut sitä kelan päätöstä äitiyspäivärahan suuruudesta, soittelinkin sen perään jo tällä viikolla ja kyllä siellä on paperit kaikki ok, varttuivat vaan ihan viimehetken palkkatietoja (olivat itse pyytäneet mun palkkatoimistosta tarkennusta) että tuli nyt sitten todellakin viimeisen puolen vuoden tietojen mukaan. Vähä tyhmää etteivät ole mulle ilmoittaneet mitään, mä täällä jo ollut huolissa ties kui kauan! Mutta eiköhän se päätös nyt sitten ensiviikolla tule.
 
Pikaheit taas! Nepsuksesta oli kiva kuulla ja tosi hienoa, että teillä pikkuinen noin hienosti kasvaa! Kyynelehdin oikein kunnolla teidän syntymätarinaanne. Hiipille tervetuloa takaisin ja jaksuja tilanteeseen. Ja uusille eli Maikille ja Vanilijalle myös kovasti tervetuloa!

Meillä oli alkuviikosta ylimääräinen ultra, ihan yksityisellä käytiin kurkistelemassa. Sukupuolikin selvisi ;). Ja poikittain oli lapsonen, mutta näillä viikoilla se ei lääkärinkään mielestä tarkoita vielä mitään. Ja potkuja tuntuukin tulevan vaikka minne, usein myös mun navan kohdalle, joten hän selvästi menee siellä vielä joka suuntaan reippaasti.

Sokerituloksetkin sitten sain, ja muuten hyvät mutta paastoarvo just rajalla! Voi että otti pannuun. No, nyt sitten tiukka ruokavalio vain. Ihan käyrillä kasvoi vauva kuitenkin kun tiistaina katsottiin, hieman keskikäyrän päällä mutta ei mikään jättiläinen kuitenkaan. Tekayn sivujen mukaan jos tällä käyrällä pysyy, on 40+0 vähän alle nelikiloinen.

t. Grynna 28+3
 

Yhteistyössä