*Joulun odottajat LOKAKUUN sateissa!*

Lääkärissä käyty... Aamulla alko alaselkää vihlomaan ja kipu säteili kylkeen ja etupuolelle alavatsaan, kohtuun ja reiteen. En ollut kovin huolissaan, mutta sitten alkoi tuntua mahassa aika omituiselta.. Hirmuinen pyöriminen ja välillä tuntui tärinää ylhäällä, välillä ihan alhaalla. Yskiminen tuntui kamalalta, aivan kuin olisi maha irronnut. Olin aivan varma että nyt alko synnytys! No ei onneks ollu sellasesta kyse.. Lääkäri oli sitä mieltä että harjoitussuppareita vaan ja istumista pitää välttää. Saikkua anto, mutta pakko on koulussa käydä ainakin osa tunneista että saan kurssit läpi. Onneks sain jo yhden tehtävän valmiiks, nyt pitäs alkaa keksimään liikeideaa ja perustaa fiktiivinen yritys, jonka liikevaihto on väh. 15 000 vuodessa. Ideoita??

Härkänainen: Kummallako kirpparilla kävit? Kävin keskustan kirpparilla joku kuukausi sitten, mutta silloin ei ollut mitään vauvakamaa tarjolla...
 
Jospa itsekin taas kirjoittaisi rivin :)
En ole jaksanut kauaa istua koneen äärellä , tasaisesti oon kyllä käynyt lukemassa muiden kuulumisia ja sitä kaivattua synnytyskertomusta ! Kiitos kun jaksoit sen tänne kirjoittaa :)

Pahoitteluni sängyssä makaavalle/makaaville , muistaakseni jollain muullakin oli mainittu levosta jotain ...

Onnea myös muille onnitteluja kaipaaville ja muutenkin jaksuja kaikille odottaville !

On ...
terkkarilla olen nyt sitten rampannut 2 viikon välein kun tuo hemppakin on ollut niin matalalla , nyt oli viimeviikolla noussut uudella raudalla tupla-annoksella ,104:stä 107:ään ...
Edelleenkin syön tupla-annosta rautaa ja seurataan 2 viikon välein miten nousee ja sitten pienennetään jos nousee tarpeeksi ...
Vauva oli onneksi kääntynyt viimekerrasta raivotarjontaan , eikä alamaha ollut enään niin kosketusarka . Verenpaineet ovat edelleenkin alhaiset ... Painoa oli taas tullut ihan kiitettävän paljon ja pelottaakin että mihinkäs lukemiin oikein ehtii nousta ! :(
On kyllä tullut herkuteltuakin , mutta myös syötyä ihan terveellisesti ! Tosin mukaan autoon tarvii ottaa limpparia tms. kun alkaa huippaamaan niin makeaa naamariin ja hieman helpottaa , ajamisen jättäisi jo vallan ,mutta tyttö pitää viedä hoitopaikkaan aamuisin ja hakea iltapäivällä .. onneksi mies on sentään vienyt useana aamuna ! Katsotaan nyt miten pitkään jaksan ajella ... Vauva kääntelee ja vääntelee jo ihan mukavasti ja menoa riittää kyllä välillä liiankin kanssa ja potkut alkavat tuntua jo kiusallisilta tuolla kylkiluissa :x
Pari kuukautta vielä.. vaikka ajattelin kyllä että marraskuun lopussa alan tekemään kaikkea mitä nyt olen koittanut välttää ... eli liikun enemmän , siivoan enemmän ja muutto-touhutkin olisi tarkoitus ajoittaa tuohon joulukuuhun ... huoh ...

neitim + onni-irina rv31+1
 
MARTTAN pyysit vinkkejä levottomiin jalkoihin, minä kärsin niistä pari kertaa viikossa :kieh: . Minulla on auttanut jonkin verran kun on laittanut kylmää vettä vatiin ja uittanut jalkoja siellä jonkin aikaa, ja toinen on jalkavoide joka sisältää eukalyptusta ja mentholia viilentävä vaikutus, jos ei viitsi yöllä lähteä jalkoja liottelemaan. JA olen huomannut jos käyn saunassa takuu varmasti yöllä levottomat jalat, siihenkin olen konstin keksinyt, joka miestä kyllä hiukan naurattaa, pidän jalkoja kylmässä vedessä kun istun lauteilla =) . Jospa näistä löytyisi jotain apua sinullekin.
 
Moikka.Mä täällää seurailen teijänkin pinoa...itse kuulun tuonne tammikuisiin...mut uhkana on että mulla tää käynnistetään vkoill 35-36 elikkä joulukuun alussa.Ja sen myötä oon seurannu teijänkin pinoa aina sillon tällön.

Noihin levottomiin jalkoihin auttaa kylmä.Juu.Niinkun aikasemminkin on jo mainittu.Mä itse tepastelen tuolla jäisellä nurmikolla iltasin just ennen nukkumaan menoa ja se on kyllä auttanut isäntä tosin huvittuneena virnuilee et auttaaks toi tosissaan.Kyl se vaan auttaa.Sauna ei mulle niinkää aiheuta niitä kun meillä on ulko sauna ja jalat jäähtyy nopeesti saunan jälkeen ku kipittelee sisälle...Niin ja se auttaa kun iltasin on ilman sukkia eikä päästä jalkoja ylilämpöisiksi.Sen oon kans huomannu.Siin mu kikat mitä käytä...tuo tunne on ihan mahottoman inhottava sytkytys.

Daizz ja ihmelapsi-sydänkäpynen mötkyn pötkylä...26+4
 
maarith
Omaa napaa ja siitäkin vaan narinaa :|
Olin sitten eilen lasten kanssa uimassa ilman pienintä ja siitä riemastuneena oikeen innostuin kauhomaan kunnolla..ja nyt sitten todella jumissa kaikki paikat.Masu tuntuu todella raskaalta ja olo on todella väsyny.vauvakin tuntuu tekevän voltteja mahassa ja masu nahka sen kun paukkuu.
Toisaalta oon päässy todella pienillä ja vähillä vaivoilla tän raskauden,joten tällänen on pientä verrattuna monen vaivoihin.
Joten ei muuta,kun aurinkoista päivää kaikille odottajille..

29+3
 
Voi että mikä tilanne Hiipillä :hug: . Koita jaksaa.. voin uskoa, että harmittaa vain levätä ja vieläpä sairaalassa! Rankka paikka se olisi ainakin mulle, vaikka toki vauvan hyvinvoinnin takia on tehtävä niin kuin määrätään. MUTTA ainakin saa levätä, jos jotain positiivista pitää etsiä :).

Kävin tänään ylimääräisessä ultrassa yksityisellä, kun halusin tietää enemmän vauvan voinnista. Mitat vastasi hyvin aikaa ja nyt rv 28+5 painoarvio oli 1300 grammaa, eli hyvin on kasvanut! Ja myös tämä toinen lääkäri sanoi että poika se on ja näin itsekin kivekset :) . Poika kölli pää alaspäin ja kaikki oli varsin hyvin. Istukka oli lääkärin sanojen mukaan "kaunis" :D . Huomenna on tutustuminen synnäriin, jännää!
 
maarith
Voi kumpa mäkin olisin saanut jossain ultrassa(niitä takana 2 "pakollista" ja kaksi neuvolalääkärin tekemää) tietää vauvan sukupuolen,kun ensimmäistä kertaa elämässä(raskauksia takana jo 5) haluaisin tietää kumpi on tulossa,jotta voisin luopua esim.tyttöjen vaatteista,jos se sattuis olemaan poika.Ja voisin sitten hankkia kivoja vaatteita oikealle sukupuolelle.Nyt vaan joutuu säästämään kaikki vanhat vaatteet eikä oikein voi ostaa uusia,kun ei halua kaikki vaatteita niin neutraaleix.Pidän meinaan väreistä vaatteissa.
No ehkä se vielä jossain ultrassa ennen synnytystä selviää,kun edessä ainakin viikolla 33 koko ultra ja ehkä voipi olla joku muukin ultra,mutta sen näkee sitten.

 
^Tuota mäkin olin tulossa utelemaan.

Mutta siis kävinhän mä tänään myös neuvolassa ja nyt on syksyn aikataulu aika pitkälle tiedossa =) .
21.10. seuraava neuvolakäynti
22.10. tutustumiskäynti synnärille
28.10. 4.11. ja 11.11. perhevalmennukset
ja tuon jälkeenhän ei ole enää kuin kolme viikkoa laskettuun aikaan!

Tosin vauvahan on edelleen perätilassa, ja etenemissuunnitelma on nyt semmoinen, että ellei ole omineen kääntynyt ennen seuraavaa neuvolaa, sitten tehdään lähete äitiyspolille ultraan ja mahdolliseen kääntöyritykseen.

Muuten tuolla neuvolakäynnillä ei ollut erityistä, mitattavat arvot kaikki ok ja painokin jo hieman noussut, nyt muutosta edelliseen oli 400g/vko. Palkitsin itseni mäkkiaterialla :LOL: . SF-mitta oli 31 ja hienosti mahtui normikäyrälle. Kaikki niin hyvin kuin on tähänkin asti ollut ja sehän on vaan hyvä.
 
Tulin vaan märisemään tänne, ei edes mitään erityistä kuulu. On vaan taas metrin mittainen leka otsassa, töissä ei yhtään jaksaisi olla mutta ei kyllä kotonakaan, joten saikku ei ole vaihtoehto vaikka sitä jollain selityksillä onnistuisinkin saamaan.

Olen yrittänyt dieetata vimmatusti nyt sen paastoarvon kohoamisen vuoksi, mutta on tämä yhtä tuskaa. Ei niinkään herkuista erossa olo, se kyllä luonnistuu, mutta ongelma on siinä että pitäisi syödä pieniä aterioita, ja mulla on koko ajan törkeä nälkä. Siis todellakin nälkä eikä vain jotain napostelunhimoa. Tuntuu että tulen kohta hulluksi ja annan piutpaut koko helkkarin ruokavaliolle, leikatkoot sitten vaikka jo joulukuun alussa... Ääh!

Ei pitäis kyllä marista, kun toisilla on paljon hurjemmin asiat (esim. Hiipin sairaalalepo) mutta nyt on vaan mieli maassa. Olen ollut niin möh viime ajat. Sinänsä odotuksessa kaikki ihan hyvin, siis lukemien valossa: verenpaineet, hempat ok jne. Ainoa harmi on ollut tämä epäily mahdollisesta isosta vauvasta (paastosokeri rajalla, ultrassa painoarvio hieman keskikäyrän päällä, sf-mitta isohko, ja edellinen vauvakin iso - tosin ei sokerivauva! meillä vaan suvussa on isoja veikkosia). Kun toivoisin tällä kertaa "pääseväni" synnyttämään alateitse. Saa nähdä.

Jahas, täytyy tästä lähteä hipsimään kotiin päin, eiköhän ne ole tunnit täynnä (tulin vaan loppuillaksi tänne kurkkimaan kun ei oikein olisi mitään uutta hommaakaan enää ehtinyt aloittaa).
t. Grynna tasan 29+0
 
Voimia Hiipi

:hug:

Koita kestää, välillä vaikka itkemällä ja raivoamalla :headwall: , sitte jaksaa taas olla ihmisten lailla :saint: -Makoilin ite tuolta nuorimmalta 18-34, pääsin kyllä välillä kotiin ku niin lyhyt matka sairaalaan. Mutta piiiitkä aika se oli silti. Tässä raskauessa vaan kolme viikkoa, 20 vk.n tienoilla. Toistaiseksi ei oo lepo-komentoja enää tullu. Kai tässä on muori niin hiipunu etten jaksa liikaa liikuskella, ni ei oo e-a ongelmaakaan.

Melkee voisin leuhoti leuhoti että nyt jaksan jopa hengittää, lapset ollu kuun alusta hoidossa. Ja kun saan olla vaan, niin illalla on oikee huippu fiilinki väliin ku tuntuu et jaksaa olla olemasa.

Kipulääkkeet on taas vaihtunu, ja eka öitten jälkeen, ku muutaman tunnin sain unta kuulaan, ei enää vaikuta minkään vertaa. Edelleen menee yöt pääasiassa valvoen, siis kokonaan valvoen. Jos tätä vielä pari kuukautta jaksais, kun puoli vuotta on jo takana. Paineet on jotain kamalaa, ja pienistäki ponnistuksista tuntuu et sydän räjähtää.

Lekurineuvola olis ollu ma, vaan tuntia ennen ihanstuttava terkka soittaa iloisena että kaikki lääkäri-ajat peruttu, sullahan on jo yli kolkyt viikkoa ja tämä ois keskiraskauden käynti, kannattaako sulle enää varata aikaa ollenkaan? -Sullaha on menny nytki ihan ok normaalisti niinku tähänki asti, eikö niin? |O |O

Minä ku olin oottanu et ois se lääkäri-aika et kuulis ehkä jotain järkevää, ja tietäis vähä tuosta vauvan voinnista. Vissii sitte on täysin normaalia valvoa näin pitkä aika, koko raskauen ajan, syyhän on tiedossa, nuo viheliäiset sairauet ja niitten tekemät kivut. Mutta sais suhtautua asioihin asioina eikä löpöttää noin paksua, kai se akka kuvittelee et siinä taas yks raskaus-on-sairaus-tyyppi joka suurentelee joka ripsauksen, ja viis yöheräämistä tarkottaa koko yön valvomista. Tajuaispa seki totuuden että ne esmerkin viis heräämistä yössä on juhlallisimmat unet puolen vuoden aikana, kipupiikki ja unilääkkeet eka kerran vaikutti niinkin tehokkaasti että nukuin useita tunteja yön aikana, heräilin välillä, mutta kuitenki onnessaa et minä nukun!! huippua!

Pittää sitte ootella uutta aikaa, enkä aio totisesti mennä sen terkan luo ollenkaan. Äitipolille ois loppuraskauessa aika muutenki, mutta en oo sieläkää viittiny kovin juosta, ku minkä ne tälle voi. Hankala vähä ku on nii kehno olo itellä ettei oikee osaa tunnistaakkaa että jos ois joku enempiki hämminki. -Kuinkaha korkealle paineet voi "turvallisesti" nousta, ja voiko lie hillitä verenpainelääkkeillä jos ne pelkästää nukkumattomuuen ja uupumuksen takia kipuaa ylöspäin.... tietäiskö kukaa?

Minä en noista mitoista tiedä oikeen ku multa on mitattu sf- mitta kahdesti ja seon ollu 20 ja 22 cm. Näyttää aika vähältä, muttei mittaajaan juuri ole luottamista. Lätäs mitan pikkusen tuohon pötsin päälle eikä tunnustellu kohdun reunoja olleskaa. Painoa oon seuraillu omalla vaakalla ja kyllä se seittämän kiloa on tullu. Kolmea enempää ei enää tarttis.

Buffet-mättäjäiset aateltii itellemme sallia miekkosen kans, jos jos jos, suuret suunnitelmat yhtäkkiä vaikka alkais saada tuulta purjeisii. Torppa pistettii myyntiin, ku työt loppuu eikä alan töitä ole näillä main. Vähä niinku ennakointina tämän laskusuhdanteen eellä.. Oispaha rahnahuolten verran vähemmän mietittävää vaikka työttömänä joutuiski olee jonku aikaa.

Ompaha jotaki mietittävää jos täsä muutto tärähtää vielä ennen vauvan syntymää :D

Jatkan haaveilu-linjalla että sitteku jaksan, ompelen vauvalle vaippoja ja vaatteita, isommillekki tarttis vaatetta. Tänää olin kyllä niin hurrrjan reipas että leikkasin vähä isommille vaatteita ja mummeli lupas ne ommella kasaan. Kirppiskierrokset on ikävä kyllä jääny, mutta sitteku jaksan ;) Kauppaan en oikee osaa mennä vaatteita osteleen, enkä raskikkaan, ku vielä ei oo kaupasta niin hyvää kohtuuhinnalla löytyny että kannattais maksaa. Muutaman harhaostoksen jälkee jääny ne vähätki lastenvaateostokset. Sarjassamme ruskealla painettu body, joka oli pohjaväriltään l.valk. oli eka pesun jälkeen kokonaan likaisen ruskea, ja yhtä leveä kuin oli alkujaan pitkä... On tietenki pieniä muitaki vaikuttimia siihen että tahtois tehdä ite, inhoan tyttöjen kokovaaleanpunasta ja poikien monsterimörköpainatuksia, tummanpuhuvalla pohjalla. Onneksi nykyään näyttää olevan valikoimaa vähä enemmän, laadusta vaan en tiiä.

Vointeja kaikille, kyllä se joulukuu sieltä joskus tulee ;)

Omituinen ja Pate 30+risat
 
Voimia Hiiipiller sairaalaan! :hug: Pitkästä aikaa pääsen kirjoittelemaan,kun saatiin netti pelaamaan muuton jälkeen.Olo on ylläättävän hyvä.Eilen tuo pikkunen kyllä potki tosi kipeesti vatsaan.Viime viikolla oltiin ekassa valmennuksessa eikä siellä tullu juuri mitään uutta asiaa esille.Huomenna jatkuis valmennus.
Joku puhu tuosta d-vitamiinista.Mulle neuvolan täti sano et riittää,kun ottaa kaks raskausvitamiinia niin saa tarpeeksi tuota d-vitamiinia.Niin oon myös tehnyt.

Juli+nuppu 28+3
 
Täälläkin aloitettu d-vitaminiini terkkarin käskystä ja tänään päätti terkkari, että pitäs vielä rautaakin suuhun nakata. Tietää taas kivaa ripulia tai ainakin esikon odotusaikana rautatabut pisti kyllä mahan ihan sekaisin.

Sf-mitta oli tänään rv 32 28,5cm eli kulkee ihan keskikäyrällä. Vauvan sydänäänet oli tosi hyvät ja pikkusydän sykki 135-140 välillä. Ja mikä parasta vauva oli kääntynyt raivotarjontaan ja mä niin toivon, että pikkuinen kestäisi siellä nyt loppuun saakka. Olo on ollut välillä niin tukala, kun toinen on ollut ihan poikittain masussa ja muutenkin kun on niin likkuvainen tapaus niin vähän helpottais oloa, jos kiinnittyis jo tonne pää alaspäin keikkumaan. Painoa oli tullut kuukaudessa 1,2kg lisää. Kohta ollaan samoissa lukemissa kuin esikon odotusaikana.

Mitäs muuta...Olo on ollut tosi väsynyt, sillä herään yöllä ravaamaan vessassa enkä saa sit enää unta ja sit kun just olis aamusta nukastamassa niin esikko herää :/ Koiran kanssa on jouduttu lenkkejen vauhtia hidastamaan tai muuten on massu ihan kivikova illalla ja supistelee. Vielä olis 2kk melkein aikaa voida paksusti *huokaus*...

caffee ja ikiliikkuja rv 32
 
Heips!

Tänään oli sit vaihteeks neuvolakäynti ja nyt oli vaari lapsenvahtina :D Se oli perhana saanu kakarat siivoon huonettaan, sanoinki sille, et saa tulla useemmin, ku koskaa ei äitin aikana siivota suosiolla/sovussa :D

Niin, eipä siellä neuvolassa kauheen kummosta ollu, hemppa oli noussu jo 120, paineet 121/60, kiloja 68.2 (+700g/vko), Sf 28 (nyt oltiin tiputtu käyrien väliin, mutta vieläkin ylärajalla), että semmosia. Muuten tässä kärvistellään flunssan kourissa minä ja lapset, ukko ei taaskaa oo moksiskaa, IHME |O Vanhemmalla likalla todettiin eilen korvatulehdus, ku sain sen melkein väkipakolla raahattua lääkäriin, pelkäs reppana, mut en yhtää ihmettele, ku koko elämänsä aikana oli neljäs kerta, ku kävi lääkärissä ja eka korvatulehdus meidän lapsilla (pienempi likoista ei oo ikinä käyny lääkärissä, normaaleja neuvolalääkäreitä lukuunottamatta). Joten flunssan takia oma vointi on vähä niin ja näin, mutta eiköhän tästä pikkuhiljaa aleta selviään.

Nappi82 29+6
 
B-7
Mun puolstani tämä raskaus sais jo loppua,ainut vaan ettei viikkoja ole riittävästi!Mutta vaivoja senkin edestä.Olen ihan kypsä ja tässä mietin mitä teen,soitanko neuvolaan/polille vai en!!!!En haluaisi olla ruikuttava odottaja mutta kun on paha olla...
Supistelee ja vatsaa pingottaa,kohdunsuulla vihloo,selkää polttelee!
Pelkkää valitusta!
ja kaiken lisäksi mä pelkään ihan kamalasti että pistävät mut pakkolepoon :ashamed: :eek: :( :ashamed:
 
petite-te: samoja fiiliksiä täällä.. ja yöt menee niin unettomasti/katkonaisesti et oon päivisin ihan naatti. Ja lisäks vaikka toivon sitä joulukuun saapumista ihan hirveesti, ni samaan aikaan pelkään kokoajan et tää syntyis ennen aikojaan..varmaa just noitten harkkasuppareiden takia ja ihme pistelyjen sun muiden.. :/ Voi vitsi ku vois vaan nukkua jonnekki viikolle 36, se etappi ku saavutetaan ni oon kyllä niin onnellinen!!
 
B-7
Pikku87 :hug: Enpä muuta osaa sanoa kun itsekin ihan maassa.Kello on just 8 ja neuvolassa alkaa lääkärin vastaan otto.Mulla puhelin tässä nenän edessä jos soittaisin ja kysyisin perutusaikaa mutta kun ei millään tee mieli :p
 
Voe naiset, koittakaa kestää
:hug:

Tämmöstä tämä ihanamahtavaraskausaika saattaa olla, hehkuti hehkuti :LOL: -Miten ne julkkikset muka aina niin hehkuu viimeisillään plaa plaa.. Tai no, jos on jotain pikkasen vaivaa niin sitte myydään isolla rahalla VAIKEA RASKAUS -juttuja joka turkasen lehteen :LOL:

Ei huono aamu ei, ei suinkaan. Jälleen kerran kokonainen yö takana, tuskasena vääntelehin sängyssä. Ei oikee viittiny ees nousta ylös, ettei keskellä yötä rysähä jonnekki lattialle rojottaan, ja jouvu ukkelia kiljumaan avuksi. Kääntyileminen ei taho onnistua, ja siihenki pittää jo apuja pyytää, jotta potkaseha vähä että pääsisin toiselle kylelle. Se on ku näin risalla ropalla koitetaa lisääntyä, ni sanon minä aika haasteellista :/

Miekkonen koittaa tehä kaikkia mahd töitä sen mitä nyt saa ja nyt keikkaa raksalle, ja mun pittää viiä lapset hoitoon. Märyhän siinä pääs äitilläki ku kumpiki itkusi ja autossa jo alko vaikerrus, en mee hoitoon, älä käänny sinne, ei sinne saa mennä. -Mää tuun sun kans kottiin. Voi pieniä. Sitä tuntee ittesä niiiiiin petturiksi ku olla ja saattaa, vaikka järki kyllä muistuttaa että parempi kotona yhesä illat, ku kaiket päivät sairaalasa.

Kuinhan paljo kaks vee sitte käsittää, ollaan koitettu selittää asiat niinku ne on. Senverta yksinkertasesti kuiten että vois ees jotenki niin pieni tajuta. Mietin et kuinhan se syyttelee aikanaan vauvaa, ku nytki moitiskelee patea. Eilen just sanoin ettei se että on vauva mahassa tarkoita, ettei jaksais mitää tehä. Äitillä vaan on sairauksia jotka tekkee kovasti kipua, eikä äiti nuku ikinä yöllä ku te muut nukutta. Siksi äiti ei jaksa hommata, ethä sinäkää jaksa hommata jos kovin väsyttää. Ku on vauva mahassa ei voi syödä semmosta lääkettä joka auttais, mutta ku vauva syntyy ni sitte äiti saattaa voija nukkua ja jaksaa taas hommata ja paremmin olla teijän kans.

Huh, mahtaa olla hoitotäti kovassa tentissä, sanoinki nyt aamulla että on taas kysytty ja kysytty ja vastattu, että voi olla että keskustelu jatkuu täällä, mutta koita jaksaa vastata :ashamed:

Eipä siinä, jaksamisia olotilaan ja hajotukseen petite ja pikku ja muutki,

vingutaa välillä yhteistuumin.

Minä tein ipanan, siis tämän integroidun yksilön kanssa viime yönä sopimuksia, jotta eiköhä sitä kolmen neljän viikon päästä vois jo irtisanoa vuokrasopimuksen, tai oikeestaa nyt irtisanoa ja ulosheitto ois sitte kuukauden sisään. Pittää kai lähteä lenkkeilee sitte, ei vaa tiiä saako sydärin ennemmin ku synnytys käyntiin. :eek:

-Omituinen ja pate 30+++
 
Peukkuja petite-telle!!! :flower:

Minä kans ihan kypsä vaikkei sinänsä mitään syytä olisi..

Neiti myllää tuolla mahassa nyt ihan urakalla ja kylkiluut vaan paukkaa.. yöks.. Ukko lähtee ensi yönä ajelemaan pääkaupunkiseudulle koulutukseen ja minä lähen sit koko katraan kanssa huomenna koulujen jälkeen anoppilaan valmistumaan hautajaisiin. Siinähän sitä askaretta onkin. Oon saanu vaatteet kaiveltua kaikille valmiiksi, jopa itsellekin löysin housut, pitäis vielä pakata kaikille siis sekä ukolle, penskoille että itelle. Tytöt jää sit viikonlopuksi serkkujensa hellään hoitoon, että me saadaan välillä huokaista. Siis toivotaan.. ei ois eka kerta, kun ne peruis sen keikan viimehetkellä.

Kävin muuten siinä Kivirannan kirppiksellä vai mikä Pyöräpoikien kirppis se nyt onkaan. Tiedoksi siis Annukalle.

Huoh.. pakko mennä kävelemään, jospa tämä neiti jo pikkuhiljaa asettuis, ettei oksettais koko aamua.
 
Hei sitä pitää kysyä, kun kävin eilen siellä neuvolassa ja rupes ärsyttämään.. no, mikäs ylläri se taas on, että ärsyttää.. hmm..

No, kuitenkin. Onko teitä tentattu neuvolassa jaksamisesta? Minä sain ihan kunnon taivastelut ja pulinat siitä, että meillä on puutteellinen tukiverkosto, meillä on liian rankkaa koko elämä, lapsia on paljon ja se rasittaa minua ja vielä kun jaksan ystäviä jotenkuten kuunnella ni sekin on liikaa.. että tarvitaanko me ammattiapua!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja kun minä en oikeestaan ees koe tätä rankaksi tms. tämä on vaan meidän valinta elämälle ja piste. Nämä valitukset ja kitinät mitä kirjottelen, on vaan sitä satunnaisen v*tutuksen purkamista kohtalotovereille.. Minä kyllä tein selväksi, että eletään kuule täti ns. unelmaelämää tällä hetkellä ja kerron kyllä jos jotain menee pieleen.. Kysäsin sit kohteliaisuussyistä siltä listaa MLL:n hoitajista.. :whistle: En kyllä käytä niitä, kun tulee liian kalliiksi kaikki menot, kun hankkii tuntipalkkaisen hoitajan.

Mutta siis oikeesti pisti ärsyttämään.. Ei meillä todellakaan sen kummemmin raskasta ole ja mielialat nyt on mitä on ja ne kuuluu hormonitoimintaan, ainakin tällä hetkellä. Ymmärrän kyllä, että toiset tarvii apua ja on ihan pirun hyvä, jos se neuvolassa huomataan ja sille tehhään jotain, mutta siis liika on liikaa! Jos sanotaan, ettei tarvita ni sit sitä ei tarvita ja piste.

Kertokaas omistanne! Vai onko teillä sellasta sit, että "kyllähän te jaksatte, normaaliahan tämä on" ? Ois jännä verrata miten neuvolat toimii.

Härkis & Neiti 31 tasan
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Heh, me ollaan niin samiksia vanilja-77:n kanssa mitä tulee näihin viikkoihin ja äitiyslomaan, eli kiva kun joku muukin jo virallisesti mun kanssa äitiyslomalla! Tosin mullehan ei ole vieläkään tullut sitä kelan päätöstä äitiyspäivärahan suuruudesta, soittelinkin sen perään jo tällä viikolla ja kyllä siellä on paperit kaikki ok, varttuivat vaan ihan viimehetken palkkatietoja (olivat itse pyytäneet mun palkkatoimistosta tarkennusta) että tuli nyt sitten todellakin viimeisen puolen vuoden tietojen mukaan. Vähä tyhmää etteivät ole mulle ilmoittaneet mitään, mä täällä jo ollut huolissa ties kui kauan! Mutta eiköhän se päätös nyt sitten ensiviikolla tule.
Hei Kamomilla me ollaan todellakin samiksia....koska mullakaan ei oo tullu viä virallisia päätöksiä kelasta. Neuvola oli laittanut raskaustodistukseen väärän(menkkojen mukaan 20.11.) LA:n vaikka mulla vaihettiin jo rv12 ultrassa LA 1.12. Nyt sit oottelen uutta Y17 lomaketta palkoista ja sit vasta saan vireille uuden äippärahan. Tän kuun lopussa pitäis olla jo eka maksu kelasta :whistle: saas nähdä ny.

Masussa Jäbällä (ei virallista tietoo) potkuvoimasta päätellen kaikki hyvin. Välillä tulee oikeen ällö olo potkuista. Muuten kohtuu hyvin menee mitä nyt lonkat paukkuu kun yöllä pitää kääntää kylkee.

Tääl Tampereella päin on IIIIHANA ilma. Pikku pakkanen, aurinko paistaa ja puissa on todella makeet värit.

Hiipille Voimia lepäämiseen ja tässä sulle kukkia :flower:

Syys terveisin Vanilija ja "Jäbä"
 
Härkis,

Niinku oot varmaan mun jutuista havainnu, jos oot jaksanu lukasta, niin meidän terkkatätösen silmien eessä sais varmaa veellä ranteita auki eikä se huomais mitää huolestuttavaa. Varmistelis varmaan että, sullahan menee ok normaalisti ?

No joo, aika roisi heitto :LOL: Se muuten rakastaa tuota ok normaalia .

Ite pärjäämme kyllä, ainakin toistaiseksi, koskaa en voi liikaa leuhottaa, mutta mitä oon muiden kokemuksia kuullu niin ei se tajua ensinnäkää raskauteen suoraan liittyviä huolia, saati sitte että niinki laajasti ajattelis että koko perhekunnan jaksamisesta huolehtis.

Sitä se tenttas onko tämä nyt suunniteltu suunniteltu suunniteltu, ja mitä niinku sun mies on mieltä ja miten suhtautuu näihin asioihin, siis raskauteen. -Haloo tätönen, munsta tää on kyllä yhteinen yritys ja yhteisiä asioita. Ja sitte ku laps ei ollu vahinko ni kaikki on sitä ok normaalia sitte.
 

Yhteistyössä