***JOULUN ODOTTAJAT*** Lokakuu

Ulpu: Mulla on valmennus vasta kuun lopulla ja marraskuun alussa et siitä ei oo asiaa sen kummemmin mutta mua kiinnostais kans vammala ennemmin kun tays... saa nyt nähdä mihin sitten päädytään. Toisaalta matka arvelluttaa sen takia kun miehen ois helpompi tulla sit kotiin koiria hoitaan ym...kaikki ois helpompaa jos oisin tayssissa mut sit kuitenkin taas en haluis sinne... :)
 
Luulen, että perhevalmennus on sama kuin synnytysvalmennus. Tääl perhevalmennukseen kuuluu yks kerta sairaalassa, yks kerta fysio-osastolla hengitys/rentoutusharjotuksia ja sit neuvolassa on lastenhoitoo, loppuraskautta ja sen semmoista.
 
Heippa kaikki

3 työpäivää jäljellä ennen kuin aloitan rästivapaat ja talviloman ja niiden perään äippäloman :D. Kieltämättä motivaatio on aika kadoksissa töiden suhteen ja on tosi ihana päästä pois sieltä ainakin "hetkeksi". Ei oikein kantapäät kestä tuota seisomatyötä ja näin ollen joka kerta työvuoron jälkeen tihrustan lähes itkua, kun koskee niin kovin kantapäihin :( . Mutta jospa nämä viimeiset vuorot saisin vielä hoidettua kunnialla :whistle: . Ja tännekin sitten iski syysflunssa :( . Nenä vuotaa ja olen kovasti koettanut juoda lämmintä mustaherukkamehua.

Täällä päin perhevalmennus on sama kuin synnytysvalmennus. Vaikka meillä järjestetään neuvolassa vielä jotain luentoja ns. perhevalmennuksen nimellä.

Anteeksi en nyt muista yhtään kenelle piti kommentoida ja mitä :whistle: .

Neuvolassa kävin keskiviikkona ja kaikki hyvin :). SF-mitta oli kasvanut ja näin ollen suuren huolen aihe putosi sydämeltä :heart: . Heppu potkii ahkeraan ja puskee itseään äipän massua vasten kovasti :heart:

Nyt lähden vielä keittelee mehua ja sitten 4 tunniksi töihin...

Syksyistä viikonloppua kaikille!

Veeruska ja Heppu Huoleton 32+4
 
Moi!

Äsken kävin hakemas tutkintotodistuksen koululta ja nyt se ois virallisesti ohi. Huh. Ihan kohtuunumerotki olin todistukseen saanu vaikkei ne itelle niin kauheesti merkkaakaan. Kaikki oli vähintään kolmosia tai yli. Jes. =)


Kaatuilijoille tasapuolisesti tasapainoa (myös sätseenille jolle tiedokso myös että luettu on sunkin kaatumisjuttus kauhistellen, ei vaan aina muista kaikkea kommailla niinkus tiedätki ) ja varovaisuutta. Tänään oli aamulla sellanen ärsyttävä jäinen lumi peittäny auton katon ja vähä maataki ja heti tulee mieleen et kuin varovainen taas pitää olla ettei oo kumos kun tasapaino ei todellakaan oo entisensä. Ja sit ku mun kaikki kengät on sellasiaki kusiluistimia et en tiä tarttisko ostaa jotkut piikit kenkien pohjaan.
Just kuulin jutun yhestä tuttavasta joka oli kompuroinu vajaa 2veen lapsensa kans ja ilmeisesti kaatunut tms niin että lapsen pää oli osunut kaivon kanteen ja pahasti oli käynyt. Onneksi ei kuitenkaan kuoleman vakavasti. Mutta alkoi kyl pelottaa se et jos tuota tyttöä kanniskellessa sattuu jotain, paha yhdistelmä tää iso maha, liukas piha ja yli kymmen kiloinen lapsi sylissä keikkumassa.
Nooh mutta koitetaan kaikki pysyä pystyssä ja ehjinä :)

Joo oli vaikka mitä kommailtavaa mutta kun ajatus nyt karkas ku intaannuin tuosta kaatumisjutusta kirjoitteleen. Jospa palaan myöhemmin uusista, nyt pakko hetki levätä ennen ku esikko tulee eskarista. :wave:

Maukkis ja jorma tj 50 :whistle:
 
Ulpu23: Me ollaan tulossa samaan valmennukseen. Siis 18pvä ja sit viikon päästä?
Ite pääsin jo Taysin toimintaan tutustuun kun ajoin toissapäivänä kolarin.. Pelästyin ihan sairaasti kun aloin sit vuotaan ambulanssissa. Siitä mut sit kiidätettiin kauheeta vauhtia Taysiin, leikkaussalit ja muut jo varailtiin matkalla. Onneks kuitenkin selvittiin säikähdyksellä, istukka ei ollu revenny ja vauvalla kaikki hyvin. Olin sit yön oli osastolla tarkkailussa. Oli kyllä tosi kiva osasto ja ihanat kätilöt. Nyt pitää vauvan liikkeitä seurailla tarkkaan ja jos tulee jotain niin mennä heti sit synnytyspäivystykseen. Mua alko ainakin tuleva lakko pelottaan, toivotaan että siihen ei tarvis ryhtyä. Kuka meitä sit oikeesti hoitaa??
 
Mirsu: Ihan kauheeta :eek: Onneksi kaikki on hyvin!! Kolari on ehkä mun pahin pelko tällä hetkellä - sen jälkeen kun luin viimeistä edellisestä Vauvalehdestä siitä äidistä jonka vauva oli kuollut kolarissa pari viikkoa ennen synnytystä :snotty:

Ootteko huomanneet että aivot käy jotenkin vähän tahmealla vaihteella, vai oonko ainoa...? Musta on tuntunut nyt pari viikkoa että en oikein hiffaa asioita entiseen mailliin - onkohan se tuo alhainen Hb vai onko tää masun kasvattaminen niin rankkaa että aivoille ei riitä happea :p
 
aivot tahmealla vaihteella, tuttua.. Eilen piti sekoittaa kynsilakanpoistoainetta kynsilakan loppuun että ois vähän löysempää niin meikäläinen lorottaa haavanpuhistusainetta sekaan.. :kieh: sitä kynsilakkaa ei sit käytetty sen jälkeen.. :p
 
Hui Mirsu! Tota mäkin pelkään jatkuvasti, en anna ton miehen ajaa juuri mitään vauhtia, puristan penkkiä rystyset valkosina ja huutelen koko ajan et "varo varo varo tuolt tulee auto!!" tms. Ja sehän onki sit tosi turvallista, kun mies luulee et on oikeesti jotain kamalaa tapahtumassa ja rupee ihan turhaan jarruttelee keskellä liikennettä...

Joku kysyi kestovaippojen teko-ohjeista. Kestovaippayhdistyksen sivujen kautta löytyy tosi paljon erilaisia ohjeita. Ite oon noita hahtuvapöksyjä tehny sellasen ohjeen mukaan, joka tulee mukana kun ostaa ruskovillan hahtuvalankaa (Myydään ainaki ruskovillan liikkeessä ja helsingissä ruohonjuuressa, varmaan aika monessa muussakin paikassa). Siinä on tosi helppoja ohjeita myös mm. siksakpipon ja tossujen tekoon! Jostain suuri käsityö- lehdestä mun äiti bongas kans kaavoja sellasten kangasvaippojen tekoon, jotka siis tulee kuorivaipan alle. On niillä joku nimikin...:)

Eilen pääsin kattomaan sairaalaan samana aamuna syntynyttä vauvaa. Oli hieman pidättelemistä, etten ruvennu itkee kun se oli niin ihana! Ei millään jaksais odottaa että saa sen oman käärön syliin... On niin täynnä hellyyttä ja rakkautta sitä kohtaan että meinaa räjähtää!

Sit koiraihmisille kysymys: Onks teidän koirat käyttäytyny kummallisesti nyt kun ootte raskaana? Toi meidän toinen on muutenkin vähän herkkis reppana, mut nyt se on välillä tosi kummallinen. Se reagoi tosi voimakkaasti kaikkeen mitä mä teen. Jos mä itken ni se alkaa täristä ja vinkua ja sen hampaat kalisee. Se koko ajan seurailee ja kattoo silmiin ihan kysymysmerkkinä. Ja sit jostain syystä se tekee ittelleen pesää mitä kummallisimpiin paikkoihin...eikä sillä nyt pitäis mitään valeraskauttakaan olla kun juoksuista on jo monta kuukautta.
 
Hirvitys Mirsu!!! :eek: Onneksi pikkuisella ja sulla on nyt kaikki hyvin!!!

Vetiver: Yhden kaverin koiruus ainaki oli ihan hassu kun kävin heillä odottaessani kakkosta. Yleensä tää koira ei vieraista pahemmin tykkää mut mun syliin oli heti tunkemas ja nuoli mun käsiä ihan hulluna melkein koko sen ajan mitä siellä olin. Ei kuulemma harrasta yleensä moista. Ja tää koiran emäntä kertoi joku aika sitten että koira harrasti samaa nuolemista kun hän ootti vauvaa.

Itellä silloin kun esikko syntyi, alkoi kissa olla tosi hassu, se vinkui aina kun vauva vähän äänehti nälkäänsä tai muuta ja pyöri vaunujen ympärillä aina ja ois halunnu hoitaakkin (nuolla yms) pikkuista mut siihen en nyt sen tään suostunu.
 
Aijuu Tracy: Joo todellakin aivot toimii miinuksella tai sit on se toinen vaihde (valitettavasti harvemmin pääsee valloilleen.. ) et oon ihan yliaktiivinen kaikki nyt heti tyyliä. Mut unohtelen asioita ja joitain juttuja ei vaan niinku jaksa tajuta.. :D
 
Kauheeta että monella on ollut surkeita sattumuksia, kaatumisia ja kolareita.. On varmasti tosi pelottava tunne itselle jos vahingossa katuu niinkuin Schätzen tai saatikka sitten kolari!

Tuitsu, mä olen kanssa vähän friikki. Mua inhottaa jos vieraat ihmiset koskee mun mahaan tai tuijottaa jotenkin oudosti. Mulla on sellainen olo etää haluan suojella mahaani ja saatan jopa jossain missä on paljon ihmisiä peitellä vatsaani ikäänkuin suojellakseni sitä. Mun yhdelle tutulle kävi aikoinaan niin että helsingissä joku tuntematon mies oli tullut ja potkaissut raskaana olevaa tuttavaani mahaan! Ihan sairasta, kesällä keskellä päivää vielä. tuttava kertoi että se oli järkyttynyt niin pahasti että oli alkanut itkemään keskellä katua ihan hysteerisenä että joku ohikulkija oli jäänyt sitä lohduttamaan. Potkaisu ei ollut sattunut kovaa eikä ollut edes osunut ihan vatsan seudulle mutta se oli loukannut tän ihmisen yksityisyyttä tosi kovaa.

Tracy, aivot on ihan puoliteholla täälläkin. Tuntuu että toinen aivolohko on varattu jo vauvalle ja toinen sitten on vaan käytössä muihin asioihin.

Vetiver, noi koirat on sitten ihania, mulla itellä ei ole mutta rakastan koiria ja kaikki jutut niistä saa mulle aina hymyn huulille.
Ne on niin vilpittömiä. :heart:

Mulla tuli äitiyspakkaus tosi noppaa, viimeviikolla vein hakemuksen ja tänään oli tullut pakkaus postiin! Kohta alankin penkomaan sitä :D
Muuta ei tänne kuulu, mä voin hyvin ei ole valittamista mistään.

Porsche hevityttö 32+jotain =)
 
mä unohtelen ihan jatkuvalla soitolla asioita.. tällä viikolla en muistanu minkä ikänen oon!!! =) Jouduin ihan tosissaan pähkäileen asian tiimoilta. Viime viikolla päästä hävis pankkikortin tunnusluku..
Meille tuli äp jo joskus syyskuu alussa, tai siinä joskus, tuli kyl tosi nopsaan kun mä laitoin malttamattomana heti ne laput postiin ni seuraavalla viikolla tuli sit se paketti.

Mirsulle, joo ollaan sitten samassa valmennuksessa, meikäläisen tunnistaa ainaki 2 metrisestä puolisosta... :) Sulla on kyl ollu pieni suojelusenkeli matkassa. hui..

Onko täällä muuten joku muu mainonnan sulattama.. mä oon ihan velttona kapphalin richard gere mainoksesta.. harmi et se ei oo pariin päivään vaan enää pyöriny. En kyllä tajua että miten sellanen vanha ukko saa tälläsen "teinin" lämpeneen.. johtuisko hormoneista ;)

tai sit mä vaan alan oleen puutteessa :LOL:

kauhee tuo mahaan potkasu juttu, olin ihan et mitä helv! onko ihmiset ihan sairaita!!

mua on kans toi lakko alkanu mietityttään.., mut uskon että siinä saatais sopu ennen joulukuuta. Toivotaan ainaki.

mutta tälläsiä tänään.. taidan mennä laittaan saunan päälle ja tuikkuihin tulet..
 
oon potenut useana päivänä migreeniä. tuntui välillä ettei tarvi kuin katsoa konetta päin niin johan alkoi. ehkä ressi laukes viime viikkoiselta osasto jaksolta. eli olin tuon meidän lapsen kans osastolla viikon. ja taas saatiin uusi diagnoosi. :eek:

torstaina oli neuvola. pissasta löytyi verta ja valkuaista. muuten kaikki oli ok. paitsi supistelee jo jopa yskiessä. mut määrättiin sit labraan viemään näyte. alustavissa oli löytynyt valkuaista ja jotain erity. ++. odotellaan maanantai aamuun että saadaan viljelyn tulokset. onko kenelläkään tietoa mitä toi vastaus tarkoittaa????? neuvola täti vain varoitteli että heti sairaalaan jos olo huononee, pääkipiä, näköharhoja tai ylävatsa kipiä. täällä nyt pähkään mitä se on???

täällä ainakin muisti tökkii. ja välillä tosi pahasti.

mut tuun kohta takas. tää on tällaista siedätys hoitoa tätä konetta kohtaan. jos vaikka nyt pysyis tuo migreeni pois :LOL:

lilleriina ja tyttö 29+6
 
Eiiih!!! Kaikki katos mitä kirjotin!! :eek:

Lilleriina: eka tuli mieleen raskausmyrkytys???

Porsche: Kauhee tuo potkasuhomma, voin vain kuvitella itteni samaan tilanteeseen ja olis kyl sellanen loukkaus et ei enää pahemmin vois loukata raskaana olevaa naista. Tai vois mut anyway, tiedätte mitä tarkotan. Joskus oon lukenu jostain lehdestä tms et oli joku nainen potkassu oikein kunnolla raskaana olevaa naista mahaan. Ihmiset osaa olla niin v*tun idiootteja!!!

Joo pikana poikkesin etten tipun keskustelusta kärryiltä.. :wave:
 
Karmeita tollaset mahaanpotkijat! Tuntuu että suurin osa suhtautuu odottaviin äiteihin tosi positiivisesti, antaa paikan ratikassa ja kassajonossa haluu välttämättä päästää ohi ym. Mut sit on näitä joilla selkeesti on jotain ihmiskunnan lisääntymistä vastaan. Pari kertaa on tullu lähinnä vanhemmilta (tod. näk. lapsettomilta) naisilta sellasta kommenttia et on vaan samantien ruvennu itkee...
Ja alkoholisoituneilla miehillä on aina jotain asiaa, tosin tähän mennessä positiivista. Mut oli hieman ällöä kun ykskin joka rupes kaupassa ylistää lasten saannin ihanuutta anto oikeen märän viinanhöyrysen pusun kädenselälle...
 
ja taas oli tullu läjä tekstiä...
silittämisestä mä en edes omista silitysrautaa, vaikka oliskin ni en kyllä silittäis vauvan kamoista mitään. kun en omiakaan vaatteita tai lakanoita silitä.
kestovaipat tulee meillä käyttöön. kertiksiä aion käyttää vain ja ainoastaan jos ollaan kylässä jossain. hula löytyy ainakin kahdesta käsityökerho lehdestä kaavoja ja ohjeita noihin vaippoihin.
seksiä meillä on nyt ollu ihan normisti, tosin mä teen nykysin alotteen useammin.
vetiver meidän koiraneiti tekee ihan samaa. käyttäytyy kun sillä ois paha valeraskaus menossa vaikka juoksua ei oo ollu ku keväällä ja seuraavaa odotan tulevaksi vasta reilun kuukauden kuluttua.

nyt meen kattoo tv:tä ja neulon vauvalle hupparitakkia.
hyviä vointeja kaikille! =)
 
lilleriina: oli varmaan eryt ++ eli punasoluja (siis sama tulos kuin ekassa näytteessä ), valkuainen ja punasolut voi liittyä mm. tulehdukseen mutta odottele rauhassa viljelytulosta, vasta se kertoo varmasti! Niin paitsi tietty heti yhteys päivystykseen jos tosiaan jotain oireiluja tulee... (muokkailin vastausta kun luin kunnolla ja huomasin että tosiaan samat löydökset 2 näytteessä)

vetiver: meillä vanha (steriloitu) narttu ollut mun kanssa keväästä asti hermostuneempi kuin ennen mutten tiedä liittyykö mitenkään mun tilanteeseen vai onko vanhuusoireita/ kipuja tms, alkanut siis kyttäämään muita koiria ja tehnyt valehyökkäyksiä, ei kiva. Voin kuvitella kuinka paljon alkaa vahtimaan vaunuja. Ja toinen yhtyy älämölöön ihan vain huvikseen, se tuskin ymmärtää ainakaan yhtään mitään.
Oliko juoksu millon? 2kk juoksuistahan tuo valeraskaus yleensä tulee. Mutta ainakin vauvan synnyttyä voin hyvin kuvitella että toiset koirat kehittää valeraskauden samaan syssyyn. Oletpahan ainakin selvästi alfanaaras!
 
kiitti mauahtavaa ja minimi se tosiaan oli eryt. mut tää muisti tää muisti. säikähdin vaan ku täti kysyi ethän sä enää tee töitä. sanoin että kyllä teen. mut odotellaan rauhassa viljelyn tulosta. =)

kuinka moni on jo laittanut vaatteet valmiiksi? mä olen säästänyt kaikki laittamiset mamma lomalle. nyt alkoi vaan jännittään et jos täs lepoon joutuu niin kaikki laittamatta.
 
vetiver kyseli koirien käytöksestä...meillä tyttökoiralla kans pesänrakennus ja pehmolelujen hoivaaminen menossa. eikä liity juoksuun, siitä on jo niin pitkä. poikakoiralla rajaton kiinnostus keskittyy muhun ja kaikkeen mitä tulevassa vauvanhuoneessa tehdään. mua täytyy myös vahtia aina kun isäntä on pois. kun iskä paikalla, se ottaa rennommin. muutamaan kertaan on asettunut ä-pakkaukseen nukkumaan, sinne vaatteidein sekaan vaan, kun on kansi jäänyt raolleen niin et on ite saanut auki. meidän karvatit on siis kääpiömäyriksiä, ettei mitään mahottoman isoja otuksia. ja molemmat vissiin luulee että mua täytyy pestä päästä varpaisiin, nuolemista, nuolemista. poika asettuu aina tilaisuuden tullen mahan päälle nukkumaan ja painaa päänsä, kai se kuuntelee..
 
Ihana oli äitiyspakkaus! On ne niin kehittynyt siitä kun tytöt oli vauvoja, mut isojahan ne vaatteet oli, mulla on muutamia pieniä 50-60cm vaatteita
en osaa yhtään arvioida riittääkö ne. Ainakin pieni toppapuku tarvii hankkia.
Kukas se oli ketä halus niitä äp:n kestovaippoja?
 
Aika monella on koirat ollu outoja. Helpottavaa kuulla, kun sitä just pelkäsin et jos mun pikku reppanassa on jotain vikaa, kipuja tms. Mut kyllä se kuitenki syö, nukkuu ja leikkii ihan normaalisti päivittäin. Ja minimi, juoksuista on mun laskujen mukaan väh. 3kk, et ite ajattelin ainaki et se aika olis jo ohi... Toi mun koira ei edes oo mikään ihan pieni (säkä n. 50 cm) niin että on tosi ihanaa kun se haluu väkisin tunkea syliin...;)

Itekin sain äitiyspakkauksen just, oli tosi ihana! Laitoin heti pesuun kun haisivat niin "tehtaalta". Ja silittää en aio, kun en silitä ikinä mitään muutakaan, enkä edes omista silitysrautaa :whistle:

Toivottavasti lilleriinalla on kaikki hyvin! On ainaki viikkoja sen verran et tuskin mitään suurempaa hätää enää...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Porsche:
Ihana oli äitiyspakkaus! On ne niin kehittynyt siitä kun tytöt oli vauvoja, mut isojahan ne vaatteet oli, mulla on muutamia pieniä 50-60cm vaatteita
en osaa yhtään arvioida riittääkö ne. Ainakin pieni toppapuku tarvii hankkia.
Kukas se oli ketä halus niitä äp:n kestovaippoja?


Minä otan ainakin ilolla vastaan kestovaipat, jos jollain käyttämättä jää! :)
 

Yhteistyössä