***Joulun Odottajat*** KESÄKUU

Olipa taas tullu paljon luettavaa! Harmittaa kun pääsee niin harvon lukemaan kaikkien uutisia..

Katherinen uutiset sai täälläkin vakavaks.. kurjaa tässä vaiheessa!
Meillä oli tänään vihdoista ja viimein se EKA ultra, jännitti ensinnäkin niin että en pysynyt koko päivänä paikallani. Ensin oli normi lääkärintarkastus jossa kuunneltiin sydänäänet ja se oli kun mun pahimmasta painajasiesta NIITÄ EI KUULUNU! No ensikertalaisena sain hirveen paniikin päälle. Onneks ultra oli siitä tunnin päästä ja selvis että istukka oli vaan edessä ja kaikki oli hyvin. Voi sitä ilon porun määrää.. No eiköhän se lääkäri ole sellaseen tottunut =)

La pysyi samana.

Kyseltiin neuvoloista niin mulla on ollu yks ja nyt siis oli tää lääkärintarkastus (rv 13+4)

Mun oli pakko käydä kanssa jo osteleen isompia vaatteita, oli nuo "normaalit" niin sopivia että ei kestäny yhtään lihomista.

Mä koitan saada pidettyä talouden kurissa ja kävin H&M:llä ja löysin vaikka mitä ihania kesäreleitä! Olin tosi yllättyny kun yleensä lähden sieltä aina tyhjin käsin pois. ostin jo yhet mama-malliston pökätkin jotka sit kyl mahtuu pitkälle syksyyn..

Muita hankintoja ei oo tullu vielä tehtyä ja tuskin tehdäänkään kovin paljon aikasemmin.

Toivottavasti kaikki voi hyvin ja todella toivon että suru-uutiset olis jo takanapäin..

Tää tuleva äippä lähtee työmaalta kotia kohti.. Väsyttää kauheesti jo |O

Ulpu
 
Lilleriina kyseli kuinka usein neuvola... Mä olen ollut kerran, eka jotain rv 8+, ja toinen on ensi viikolla eli 14+. Harvakseen on näin alkuun, mutta ehtiihän siellä sitten lopussa juosta. ;) Vaikka kivahan se olis useammin mennä, tulisi jotenkin konkreettisemmaksi tämä odotus. :)

Mauahtavaa mulla on samanlainen fiilis kuin sulla, että poika ois tulossa. Saas sitten nähdä... Tosiaan, ihan sama kumpi on kunhan ois ihminen ;) (esikko sanoo aina ultrakuvat nähdessään "koira" :kieh: ), mutta oishan se poika kiva... :heart: Tosin tyttö ihan yhtä rakas. Mut me oltais sitten melkeen keskivertoperhe, jos tää ois poika: mies insinööri, nainen hoitoalalla, kaksi lasta; tyttö ja poika, farmariauto. :D Koira puuttuis. :LOL:

Tervetuloa Nora79 :flower: Kiva saada lisää porukkaa, ja pysytäänhän nyt sitten kaikki jo mukana... ;)

Kummaa, että olen jo nyt hereillä. :D Yleensä kun mies on lähtenyt töihin olen jatkanut torkkumista kunnes neiti nousee siinä 7 jälkeen. No, kohta ois tarkoitus mennä tyttö herättämään... Hänellä on tänään vapaapäivä, ja lähdetään käymään kaupungilla... Neidille varattu kampaaja, pääsee tosta lätkätukasta eroon. :D Se alkaa olla aikamoinen hapsutukka, kun itse näppäränä sitä viimeksi olen lyhentänyt. :D Hyvinhän se menee itsekin leikaten vaikka vähän vinoon menisikin. :LOL: Nyt mennään käymään ammattilaisen luona, koska huomenna mennään 70 v päiville ja viikon päästä on siskonpojan ripijuhlat. On sitten siistimpi. :)

Mies lähtee tänään työporukan kanssa "ulkoilemaan" jokilaivoille, ja mun ystävä tulee kai tänne mun ja tytön kanssa. Tyttöjen ilta siis tiedossa. :D Jaaha, neiti heräs letti pystyssä, taidan mennä mein sänkyyn vielä hetkeks köllimään tytön kanssa. :heart: On tuo vaan niin ihana, etten mihinkään vaihtais vaikka välillä kiukutteleekin. :heart:

Hyvää viikonloppua kaikille ja voikaa hyvin. :flower:

Shamandalie ja Histamiini 13+4

Muoks.

:eek: Sillä aikaa ku kirjoittelin, niin ilmesty 9 sivu jossa vielä eilisiä juttuja. :eek:

Timantti kyseli miehen painonnoususta... Vielä tuolla ei ainakaan oo nousemaan alkanut, ja esikkoa odottaessa ei noussut. Tosin mullakaan ei paljon noussut. Kaverille painoa tuli melkeen 30kg ekassa odotuksessa (tosin oli alipainoinen elkuun) ja miehelle tuli 20kg. :D Ei käy kateeks... :whistle:

Vesseli kyseli kromosomiverikokeen ottajista... Mulle ei moisesta ole kukaan mitään ees puhunut. :eek:

Ummali sanoi et lapsi puhuu pikkuveljestä... Meillä tyttö taas puhuu "pikkukiskosta". :D Sisko siis ilmeisesti toiveessa. ;) Ei, kun se varmaan johtuu siitä, kun samassa hoitopaikassa yhdellä lapsella on pikkusisko. :)

Tivoli: Meillä otettiin pää-perämitta np-ultrassa. Ja eikö ne tytön ja pojan vehkeet tässä vaiheessa näytä vielä samalta? Mulle sanottiin esikkoa odottaessa, että näillä viikoilla vielä ei voi nähdä kumpi ois tulossa... :)

Mauahtavaa on tulkinnut mein listaa. :D Jesh, kakkospäivällä täällä sitten mennään. *bailailee* :D

Jeps, ja nyt hetkeks köllimään. :D
 
Kävin kurkkaamssa mun laskettua aikaa etusivulta ja siellä on vielä se netin laskurin la. Neuvolassa ja ultrassa laskettu aika on 13.12 eli se "ruuhka" päivä :D Ja synnytän jorvissa kun sekin oli jääny multa mainitsematta. Jos Mauahtavaa viittii korjata, kiiiitooos :flower:
 
Huomenta!
Tivolille piti tulla vaan huikkaamaan että en tokikaan mitenkää varma oo mistään muusta kuin siitä että sikiöllä on 9viikkoon asti kaksneuvoiset elimet. Ja aina on puhuttu ettei ennen ku 15-16 viikolla näy kumpiko on mahdollisesti tulossa kun muistuttaa niin pahasti toisiaan viel vauvan kinttujen väli tytöllä ja pojalla np ultran aikoihin.
4D:llä saattaa kyl toki näkyä jotain jos vauva sattuu oikein just levitteleen :D Ja korjata saa jos puhun ihan puuta ja heinää..

Jos ite tekisin diagnoosin niin varmaan melkein kaikki sikiöt näyttää ekas ultras pojalta. Tää on vaan "musta tuntuu"-tutkimus siis. Omakin tuleva pieni oli enemmän poika kuin tyttö, noin kuukausi enää ja utelen asiaa ultrassa.. Hui et alkoi ihan jännittää :whistle:

Niin ja jos ihan oikeesti en tiedä yhtää mistä puhun niin korjatkaa, tää sikiön kehitys on todella kiinnostava aihe, on se vaan niin uskomatonta..
 
Katherine Voi olen niin pahoillani, tiedän mieltä sinusta tuntuu. Itselläni kaksi km takana. Minulla oli hirveä tarve tulla heti raskaaksi edellisen km jälkeen ja tulinkin heti toisten menkkojen jälkeen ja tähän saakka kaikki mennyt hyvin. Joten heti kun vain jaksatte ja kun surut on surtu niin yrittämään vain kyllä se vielä onnistuu :hug:

Tivoli Kyselit uimisesta, minua on myös askarruttanut asia. Lähinnä olen miettinyt rintatulehdusta tai virtsatulehdusta kun niin helposti olen virtsatulehduksia saanut. Meinaan kuitenkin mennä viikonloppuna kokeilemaan maalle järveen. Luulen ettei uimisessa mitään vaaraa ole, ottaa vain märät uikkarit heti uimisen jälkeen pois....

Täällä myös maha alkaa jo pömppöilemaan, kävin eilen ostamassa pitkiä paitoja, onneksi nyt on muodissa pitkät paidat joten niitä löytyy kaupoista, helppo tehdä vaateostoksia eikä tarvii välttämättä olla mammavaatteita.

Aurinkoista viikonloppua kaikille =)

Misse81 11+0
 
Huomenia kaikille ja tervetuloa uusille munkin puolesta :wave:

Veeruska-81, mä olen kanssa sieltä suunnalta kotoisin, opintojen ja töiden perässä ajauduin aikanaan tänne pk-seudulle (ja kadottanut mien ja sien :ashamed: )...mutta vesi kielellä luin kun kirjoitit että olit käynyt syömässä vedyn :p Edellisen kerran mä pääsin siitä nauttimaan kolmisen viikkoa sitten, ehkä seuraavan taas piakkoin kun lähdetään vanhemmilla käymään =)

vesseli-80, jaksamista sulle, toivottavasti se väsymys siitä helpottaa kun alkaa ensimmäinen kolmanneskin olla takana!

Mäkin olen myös jostain lukenut noista tapauksista, joissa sikiö on kuollut vain vähän ennen laskettua aikaa, mutta ne ovat tooooodella harvinaisia tapauksia, olikohan niitä muistaakseni vain muutama vuodessa tai jotain (?). Eli eikös me sovita että meille ei kenellekään niin käy eikä turhaan siitä edes murehdita? ;)

Ulpu23 ja Mrs Nobody, onnea ultrakuulumisista! Mrs Nobody, mä olen kade kun jaksat valvoa vielä Sinkkuelämään asti...mulla väsymys pitää huolen siitä että nukkumaanmenoaika on viimeistään yhdeksältä :|

tivoli, mä olen kuullut että listerian itämisaika on kuulemma kahdesta päivästä kahteen viikkoon (toisten mukaan jopa pariin kuukauteen), mutta älä turhaan huoli, en usko että sun syöpöttelyistä oli mitään haittaa. Eikös se maitokin rupea haisemaan ja ihan kunnolla sitten kun se menee pahaksi, joten varmasti se vielä oli hyvää :)

Mulla on ihmeellisiä himoja, vähän aikaa sitten halusin välttämättä makkaraa vaikka yleensä kierrän ne kaukaa (myös kesällä). Onneksi se meni ohi, ois aika ikävää jos koko ajan haikailisi makkaroiden perään. Mutta ylipäätään nykyään tuntuu tekevän aina mieli just jotain tiettyä ruokaa, ja se ei sitten mene ohi ennen kuin sitä sitten saa :LOL: Ja uimaan mä kanssa haluaisin vaikka vielä en ole käynyt, varmaan vietetään lomastakin paljon mökillä jossa luonnollisesti ei voi olla uimatta ;)

Voikaa hyvin! Nelma rv 11+3
 
Pitkästä, pitkästä aikaa täällä. Oma olo on ollut niin huono ja väsynyt ettei ole jaksanut ajatellakaan nettiin menoa. Tekstiä oli tullut ihan älyttömästi, lueskelin vanhoja juttuja varmaan toista tuntia! B)

Onpa mukava lukea mitä muille kuuluu ja kuinka on sujunut. Olisi vaan mukava jos pääsisi vähän useammin paikalle.

Minulla alkaa kesäloma tänään klo 14 ja voi tätä nautintoa! Kyllä on odotettu, pääsee päikkäreille esikoisen kanssa. =)

Oikein aurinkoista päivää teille ja jaksamista!
 
Maukkis, en mä oikein itsekään usko, että sukupuolesta saa selvää vielä tässä vaiheessa. Voihan olla, että kaverillani on käynyt vain hyvä tuuri arvailujen suhteen. Neuvolasta saadussa Odotus-kirjasessa sanottiin about 12. viikon kohdalla, että sukupuoliset erot alkavat tulla esiin, mutta niitä tuskin vielä ultrassa erottaa. Eli ainakin tonne rakenneultraan saa odotella, että jotain selvyyttä saisin. Ja sittenkään ei ole varmaa, että vastausta kerrotaan meidän sairaalassa.

Nelma, voihan kääk :| . Mun ekat vatsan vääntämiset ovat alkaneet keskiviikon jälkeen, joten tietenkin kuvittelen, että se johtuu syömistäni ruoista. Tosin kaikki maistuivat vielä ihan hyvälle, joten tuskin ne kovin pilaantuneita olivat. Mutta silti, neuroottisuus alkaa hiipiä paikalle :/ .

Pidetään silti siitä kiinni, että tässä porukassa menee loppu hyvin, kaikki hyvin.
 
tivoli, sen verran ajattelin vielä lisätä että voihan sitä saada vatsanväänteitä ruuasta vaikkei siinä mitään listeriaa olekaan. Luin jostain että listerian oireita raskaana olevilla ovat mm. korkea kuume ja voimakas oksentelu, joten kyllä sen varmaan erottaa normaaleista vatsanväänteistä, joita tulee jos on esim. tullut syötyä huonoksi mennyttä ruokaa :) Itse olin työreissulla Kiinassa joku aika sitten, ja reissun jälkeen oli vatsa aivan sekaisin, joten kävi kyllä itselläkin mielessä jos jonkinlaista ja sen takia etsin tietoa tuosta listeriasta. Suomessa se ruoka mitä saa kiinalaisista ravintoloista on aika kaukana autenttisesta kiinalaisesta ruuasta, siellä syötiin vaikka ja mitä peuran vatsalaukusta aina kanan jalkoihin (ne jalat jätin kyllä väliin...) ja vaikka itse olisi halunnutkin niin ei aina voinut varmistua siitä onko kaikki valmistettu ihan oppikirjan mukaan. No, tarpeeksi tietoa etsittyäni tulin siihen tulokseen että vatsa ei vain tykännyt erilaisesta ruokavaliosta, ja ne vatsavaivat menivätkin sitten ohi itsestään. Luulisin että sulla on ihan sama juttu ja kaikki hyvin =)
 
Joku aikaisemmin tällä sivulla kyseli aiheesta. Meiltä kätilö kysyi halutaanko tietää sukupuoli (viikkoja tuolloin 12+6) . Vähän ihmetytti koska olin luullut että ulkoiset merkit sukupuolielimistä tulee myöhemmin... Siellä (kättärillä) oli koekäytössä joku huippulaite joten ilmeisesti jotain näkyi. Ei kuitenkaan haluta tietää joten se siitä.. =)

Moksa&vauva 14+3
 
Niin tyttö vai poika veikkaukseen kommentoidakseni, alusta asti on ollu selvä poika olo, mies sanoo aina et "potkiiko poika jo", ultrassa sikiö oli musta ihan pojan näkönen. MAUAHTAVAA on kyl ihan oikeessa et ei sukupuolta voi vielä tässä vaiheessa erottaa, tytön häpyhuulet voi muistuttaa ihan pojan kiveksiä jne.. Mulla esikoistytön kohdalla veikattiin poikaa kahteen kertaan ja oli aikamoinen yllätys kun tyttö tuli! ainoa mihin uskon on 4d ultran kuva rv. 20 paikkeilla.

TIVOLI kysyi himoista.. makean ja suolaisen himo peräkanaa täällä. Edellisillä kerroilla hapan veti puoleensa nyt ei ollenkaan.

SHAMANDALIE mua naurattaa toi et sun tyttö sanoo et "koira" :D
Eikös se tullut siitä kun oli sun mukana neuvolassa ja kuuli sykkeet jotka hänestä kuulosti koiran haukkumiselta.. suloinen.

Kyllä mä uskon että jos NELMA EI saanu listeriaa kiinassa niistä ruoista, niin tuskimpa meillä täällä suomessa hätää on! :) (peuran vatsalaukkua.. hui kauheeta.. :p )

Mulla olisi toivomus! Ei puhuta täällä noista kohtukuolemista... Niistä voi lukea tuolta km puolelta jos jotain kiinnostaa, mulle ainakin tulee paha
mieli. Ei siitä sen enempää..

Me oltiin eiln miehen kanssa kahestaan lintsillä, oli kivaa! Vuoristorata
oli pahin laite mihin uskalsin ja sekin tärähteli niin paljon et alkoi kaduttaa et menin koko härveliin :/ Sit käytiin ihailemassa Stockalla vauvan tarvikkeita ja rattaita. Meidän talossa on yksi tyhjä huone joka pitäisi sisustaa ja kalustaa uudelle asukkaalle. Mä olen heivannut jo monta vuotta sitten kaikki tyttöjen rattaat sunmuut pois.

 
Jäi vähän kesken vielä.
Eilisessä neuvolassa hemppa oli laskenu 145, 120. Sykkeet kuului hienosti. Nyt on kyllä ihana neuvolatäti, siitä luomenpoistosta se sanoi että riskejä ei ole kunhan muistaa sanoa että on raskaana niin puudutusaine valitaan sen mukaan.

Kivaa perjantaita Porsche (Burberry) 14+2
 
Mukavata perjantaita! Tulin taas häiriköimään vähäksi aikaa. Luin tarkemmin noita kirjoituksia vielä, eilen en illalla jaksanut. Oli ehtinyt tulla niiiin paljon luettavaa.

Nelma Kyllä mä tonne 22.30-23.00 asti valvon suurinpiirtein joka päivä. Vaikka väsyttää ja aamulla kiroan, miksen mene ajoissa nukkumaan. Poika nukahtaa 21.00 paikkeilla ja jotenkin haluan annoksen omaa aikaa, luen ja katon teeveetä. Se onkin ainut hetki päivässä, kun saan olla itekseni.

Jajepoo toi on niin kauheeta, toi pahoinvointi. Eiköhän se kohta helpota, tai sitten ei. Tiedän kyllä tunteen. Esikoiselta oksensin 21 viikolle asti ja lopulta Heksavit auttoi, tai sitten olis jo tuossa vaiheessa mennyt muutenkin ohi. Uudelleen aloitin oksentamisen vasta synnytyssalissa.

Oma napani: no joo eipä oo eilis illasta mitään ihmeempää tapahtunut. Nyt miehen vanhemmatkin tietää. Olo suht hyvä, oikeestaan välillä ei edes muista olevansa raskaana. Muisti palaa, kun tulee liian nälkä ja huono olo. Musta tuntuu, että oon nyt jo ihan valaan kokoinen. Kiva mennä neuvolaan juhannuksen alla, kun paino nousee ja nousee. Sitten saa pelätä sitä sokerirasitusta, että jos siinä on jotain. Pitäis senkin takia vähän ajatella, mitä syö.

Lähden tästä pyykkien pariin. Tsau!

Mrs Nobody 12+3
 
Hei taas ja kiitos kun toivotitte tervetulleeksi! =)

Uh, kuulostaa melko tukalalta tuo Jajepoon tilanne. Otan osaa. Itse pelkäsin pahoinvointia ennen raskaaksi tulemista ja välillä herään yöllä nähtyäni "oksennus-unia", mutta tosi elämässä ei ole tarvinnut oksentaa kertaakaan. Etovaa pahaaoloa ollut etenkin aamuisin, mutta siihen se on jäänyt, onneksi. Ja nyt alkaa jo hiljalleen helpottaa. Ulkona on mahtava sää ja kohta loppuu työt ja pääsen viikonlopun viettoon. Leppoisaa ja lämmintä viikonloppua kaikille! :)
 
Nelma, kiitos lohdutuksesta. Soitin jo neuvolaan ja kysyin sieltäkin asiasta. Koko päivän on nipistänyt vatsaa, mutta toki se voi johtua eilisillan mussutuksistanikin, kun vatsa teki taas stopin. Ehkä mä unohdan huolehtimisen vähäksi aikaa. Ja alan heti perään huolehtia, onko appivanhempien mökillä riittävän puhtaat ruoanlaittovehkeet tänä iltana, kun siellä ei ole juoksevaa vettä ja safkat paistetaan parilalla grillissä :p .

moksa, kiitti kommentistasi. Varmaan ultralaitteesta ja kätilön pätevyydestä kiinni tuo sukupuolen tulkinta. Olen nähnyt kuvia tytön ja pojan sukuelimistä alkuraskaudessa, enkä tosiaan ole erottanut niistä mitään. Mun ultrakuvassa ei näy edes napanuora, joten voihan se olla se möykky mun ipanan jalkovälissä.

Porsche, kiitos kun selvitit luomenpoistoasian. Mä lykkään jälleen omaani viileämmille keleille, koska en voi viikkoa olla läträämättä vesissä ja varomatta hikoilua auringossa. Mulle sopii myös, ettei lietsota tänne enempää kauhujuttuja =) . Ja lintsille olisi tehnyt mieli viime viikonloppuna, mutta kukkapenkkiprojekti vei koko viikonlopun.

Jajepoo, voi kauheata tuota sun pahoinvointia. Vaikea kuvitella itselle tuollaista oloa viikko tolkulla, kun ei mitään ole ollut, mutta tunnen myötätuntoa toki kovasti. Mulla väsymyskin on hävinnyt ja juuri ja juuri pysyn hereillä Sinkkujen loppuun. Yleensä tosin nukahdan kesken ohjelman. Peukkuja, että elämä alkaa kohta voittaa :hug: .

Viikonlopun viettoon pääsee tunnin päästä. Nauttikaahan :wave: !

tivoli 12+0 (12+3) tai jotain
 
Pyydän heti anteeksi, että aion nyt vain puhua itsestäni :ashamed: .
Niskapoimu oli siis tänään puoliltapäivin. Kuten aiemmin kerroin, koko elämä tuntui viime viikkoina pysähtyneen, kun pelotti niin paljon. Itketti koko aamun töissä.
Ultrassa kuitenkin meni hyvin :heart: . Niskaturvotusta 1.3 mm ja molemmat nenäluut näkyi. Tuli aika monta kyyneltä vieritettyä takaisin töihin ajaessa. Nyt yhtäkkiä olo on pirteä ja energinen - kuin taikaiskusta :saint: .
Olen niin onnellinen :heart: .

Uusille tervetuloa! Luen kohta tarkemmin teidänkin jutut ja kommentoin sitten niitäkin, kun vihdoin taas pääsen vauhtiin tämän palstailun kanssa :LOL: .

Ai niin ja kiitos tuhannesti Mirsu, Tracy75 ja kaikki jotka olitte myötätuntoisia ahdistukseni kanssa muutama päivä takaperin :heart: .
 
Ihanaa Schätzen :hug: Ihan mieletöntä!! Oon refressaillut palstaa koko päivän ja odotellut uutisia! Joo mulla oli kanssa ihan samanlainen tunne keskiviikkona - et nyt voi vihdoin olla täysillä siis NIIN raskaana, ja olo on pinkki ja pörröinen :D :D :D Miltäs pikkuinen näytti, ottiko rauhallisesti vai heittikö kärrynpyörää? Saitko kuvia mukaan :heart:
 
Palasin tänään koulutusreissulta, ja nyt on takki ihan tyhjä (vaikka nyt siis päinvastoin pitäisi olla tietotaitoa niiiiiiiiin paljon!) :) Tämä helle tyhmentää ainakin meikäläisen ihan totaalisesti. Ihanaa kuitenkin palata takaisin kotiin ja päästä omaan sänkyyn nukkumaan! :D

Hieno homma Schätzen!!! Oon myös omalta osaltani tosi iloinen sun puolesta :flower: Nyt täysillä nauttimaan olosta ja elosta!

Siitä on jo aikaa, kun olen viimeksi käynyt palstaa lukemassa ja kirjoituksia rustailemassa, joten onnittelut teille (usealle) np-ultrassa käyneille! Itsellä vielä reilu viikko aikaa moiseen, alkaa pikkuhiljaa vähäsen hermostuttamaan... :(

Vatsa alkaa pömpöttämään jo muulloinkin kuin iltaisin, aamusta asti pienellä kummulla. Sopivia housuja ei tahdo enää kaapista löytyä, nappi niistä on ainakin istuessa avattava (onneksi tosiaan kesämuoti suosii pitkiä paitoja!). Onko teillä konsteja tähän housuongelmaan? En halua vielä mitään mammahousuja mennä ostelemaan, enkä verskoissa alati kulkea.

Mulle tarjottiin sievää vauvankehtoa, kun ystävän tutulla olis ylimääräisenä nurkissa. En ajatellut, että hankkisin mitään vauvakamaa vielä piiiitkään aikaan. Se on muule myös vähän sellanen taikausko-juttu. Np-ulrtaakaan ei oo vielä ollut, eikä tää vielä oikein tunnu ihan todelta eikä mikään oo vielä varmaa... :| Kehtaako moisesta kieltäytyäkään... En ainakaan vielä sitä kehtoa meille haluaisi... :ashamed: Kuulostankohan edes yhtään täysipäiseltä...
 
Kiitos =) . Te ootte niin ihania, kun elätte niin täysillä mukana näissä jutuissa, että mua itkettää nyt sekin :hug: . Ilman tätä palstaa olisin kyllä ihmisraunio :headwall: .
Tracy75: Ihanaa toi sun refressailu ;) :heart: . Pikkuisella oli iso pää =) ja se potki kovasti koko ajan. Tai siis heilutteli jalkojaan vauhdikkaasti. Noin 8 cm se oli kokonaisuudessaan pitkä (pää-perämitta oli 63.7mm+jalat n.24 mm), liikkuvuus ++ ja sydänkin löi oikein mallikkaasti.
Mutta nyt vihdoinkin kelaan taaksepäin teidän viesteissäni, jotta en olisi näin itsekäs ja kertoisi vain omia kuulumisiani. Palataan kohta puoliin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jajepoo:
Mä olin viikolla 12+2 ja pää-perämitta oli 62.8mm ja sanoi, että olsi noin viikkoa edellä koon perusteella.
Mä olin kans rv 12+2 ja pää-perämitta oli 49.0 ja vastas rv 11+5. Ei kuitenkaan muuttanut laskettua aikaa kun siinä asiasta puhuttiin.


Schätzchenilläkin ihania ultrakuulumisia. Eikös olekin kiva kun voi nauttia odotuksesta paljon enemmän nyt kun on pienokaisen nähnyt =)

ai joo, profiilista löytyy tontuntekele :heart:
 
Minä kävin tiistaina ja CRL(pääperämitta): 54,0mm, NT 1,5mm, pääperämitta vastasi 12vk 4pv varmentaen lasketuksi ajaksi 14.12.2007 eli pysyi samana kun neuvolassa terkan kuukautisista kattoma laskettuaika.
Profiiliin laittelinkin kuvan Vertistä :xmas:...

kiva kuulla että muillakin on tullut hyviä ultrakuulumisia ja jännitys että kaikki on hyvin laukeaa tia ainakin hellittää hetkeksi...;)
 
äitiliini75, sun vaavi näyttää ottavan tosi relasti siinä ultrakuvassa! niinkuin olisi ihanasti riippumatossa loikoilemassa, hyvin näyttää viihtyvän :wave:

snoopy, olen myös ihan raato kun palasin taas just kotiin pieneltä työmatkalta. Hotellin sänky oli kauhean pehmeä ja huone melko kuuma joten nukuin levottomasti eli heräilin pitkin yötä. Tuommoisen reissun jälkeen olen yleensä ihan kunnossa vaikka en olisi nukkunut pätkääkään (nukun yleensä äärettömän huonosti muualla kuin kotona) mutta nyt en meinannut jaksaa kantaa edes selkäreppua jossa seuraavan päivän vaihtovaatteet :whistle: , kuinkahan kauan tämän mahan kanssa jaksaa reissata, mun pitäisi läntisessä naapurimaassamme käydä elokuun lopulla työreissulla.

tivoli miten sun maha on voinut? tuo möyryäminen voi olla ihan panikoimisestakin johtuvaa jos reagoit vatsalla stressiin, nimittäin allekirjoittanut osti rautatieasemalta jonkun sämpylän eilen jossa ilmeisesti jotain unikon-tai pellavansiemeniä mitä nyt ei kannattaisi syödä rask.aikana, mahaa nipisteli aika lailla jälkikäteen kun mietin mitä syanideja meidän tyttö saa (alusta asti ollut tyttöolo vaikka mun kaveri näkikin unta että vaavillani oli pili :kieh: , kumpikin sukupuoli tietysti yhtä rakas mutta jostain syystä ajattelin heti että tämä eka on tyttö ja näin sanoi äitinikin). Listeriaa esiintyy kuitenkin aika harvoin ja silli säilyy kyllä tosi kauan jääkaapissa hyvänä, en usko, että syytä huoleen. Voit kokeilla mustikkaa vatsan rauhoittamiseen, toimii yleensä tosi hyvin mahataudeissa.

Viikko pitäisi vielä kärvistellä np-ultraan, voi olla ettei mies pääse mukaan jos on itse työmatkalla (insinöörinnörtti kun joku tässä kysyi miesten ammatteja).:( kiitos sulle Shamandalie lohdutuksen sanoista, en enää aktiiviisesti mieti sen mulkvistin negatiivisia kommentteja vaavini tilasta.

moksa ja muut jotka ette halua tietää vauvan sukupuolta, älkää lukeko tätä allaolevaa
kuulin justiinsa, että jos lekuri aloittaa näillä sanoilla että haluatko tietää sukupuolen noinkin varhaisessa vaiheessa kuin np-ultrassa tarkoittaisi sitä, että pippeli näkyy ultrassa. Silloin laitteitten on kyllä oltava jotain 3d-4d luokkaa että pystyy sanomaan tuommoisia.

Onko muilla sellaista oloa, että vatsa olisi PIENENTYNYT? :snotty:
 
Hello. Kiva sätseeni kuulla, et kaikki hyvin :)

Pitikin kysyä, että kuinka paljon teijän vauvelit on liikkunu ultrassa? Meijän vauveli hyppi niin paljon, että se lääkäri ei sillon meinannu saada mitattua niskapoimua, tosin sen näki silmälläkin että sitä riittää. Olin sillon 12+2 ja pääperämitta oli muistaakseni 46, vastas 11+3 viikkoja. Mä oon nyt ihan sekasin noista viikoista. Mutta huomenna taitaa alkaa 14vko :) Wow. Toivotaan että vaavilla kaikki hyvin.
 

Yhteistyössä