**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

snoopy oon pikkuhiljaa näemmä herännyt. Taidan pakottaa tuon mun kuorsaavan miehen aamuseksiin jos saisin sillä edes yhden supistuksen aikaiseksi. se olisi se ensimmäinen :D ukolle taitaa taas tulla hyväksikäytetty olo mutta varmaan jollain kieroutuneella tavalla pitää siitä ;) ja jos mulle ei anneta, meen taas shoppaamaan. tekisi mieli jotain nättiä vaatetta mutta kun ei tiedä mihin kokoon nää mun tissitkin jää...
 
Mä kans lasken päiviä että vaihtuis vuosi ja et tää pysyttelis masussa ens vuoden puolelle. Eipä tosin mitään kummempia oireita ole joten luulen että pysyy. Eilen yks kipeä supistus ja vähän jomotteli siinä kaikki. Yö meni melko hyvin, muutamia vessareissuja tietysti oli mut enpä osaa enää kuvitellakkaan yötä ilman niitä...heh

Mut tää tylsyys saa kyllä kohta pään hajoamaan. Sanoin miehelle että tänään on pakko lähtee käymään jossain et en kestä enää yhtään päivää kotona. Toisaalta sitä koko ajan odottaa että tapahtuuko tänään jotain mut sit toivon että pysyis vielä pari päivää. Mul on uudenvuoden aattona aika synnärille melkein toivon että alkaisivat käynnistelemään kun toi uraattiarvo oli vähän koholla, toisaalta en kyl toivo mitään raskausmyrkytystä mut kun muitakin oireita on jotka siihen viittaavat. Turvotus, painonnousu, korkea verenpaine, päänsärkyä ajoittain jne. No katsotaan miten käy...

Snoopy täällä kans melko pirteä ja energinen olo eikä satu mihinkään. Jos vaikka lähtis tänään alennusmyyntejä katsastaa...

Yritetään vielä jaksaa kärvistellä, kun ei muutakaan vaihtoehtoa ole :LOL:

Misse81 40+1
 
Täällä myös olo hyvä, vaikkakin tylsää on ja unet on huonot...
Jus laitoin kaverille viestin et tänään tuun käymään, mitään en tarvii tarjoiluja vaan aikaa
:D
Käyn kävelyllä tässä ennen ja sitten värjään hiukseni..

Selkää poltteli eilen vähän taas mutta ei mitää ihmeempiä....luulen että tää antaa odotuttaa ittensä ensi vuoteen, jollei jopa siihen käynnistykseen asti..
Noihin aleihin ois joo kiva mennä, mutta ku itelle ei voi ostaa mitää ku ei voi oikee testata vaatteita ja vauvan sukupuolta ei tiiet joten hällekään ei voi ostella...säästyy rahat=)

Vauva on ollu päivät rauhallinen mutta iltasin kauhee möykkä..eilenkin oikeesti meinas loppuu keinot mutta kun söin leipää ja join maitoa, hän sitte nukahti=)

Jep...ei siis mitään uutta...
Koitetaan saada taas päivä kulumaan

=)
 
Vesseli sitä mäkin mietin etten itselleni uskalla ostaa mitään vaatteita kun tota painoa tullut niin paljon enkä sit tiedä miten sitä palautuu entisiin mittoihin :kieh: vauvakaan ei tarvitse mitään mutta pakko päästä vähän pyörähtää jossain. Onneks äippä soitti äsken ja pyys syömään huomenna joten on sitten ohjelmaa huomiseksi. Kyllä on tylsäksi käynyt tää mun elämä :headwall:
 
mcm
Meille syntyi 13.12. klo 9.41 viides tyttö. Oireilut alkoi jo 11.12 illalla ei kunnon supistuksia vain kova paine ala selässä ja mahassa ne kuitenkin loppuivat yöksi. Seuraavana päivänä kävin hakemassa matot pesulasta, kinkun kaupasta ja saunassa tietenkin kun keskiviikko. Seuraavana yönä heräsin ensin tunnin välein ja sitten puolen tunnin välein kovaan paineen tunteeseen. Kello seuraavana aamuna 6:00 nousin ylös ja kärvistelin vielä kotona kello 8:00 sanoin miehelle että nyt parempi lähteä kohti Satks:aa, meiltä kun vielä ajaa sinne vajaa puoli tunti ja kun päästiin tuli kätilöille kiire viedä saliin kun paikat auki 8cm. Ylilääkäri ehti puhkaista kalvot ja antaa puudutteen niin neiti syntyi klo 9:41 48cm ja 3210g viikkoja oli 40+4. Seuraavana aamuna olisi ollut käynnistys koska lääkäri kyseli toiveita ja sanoin haluavani olla kotona jouluaaton joten sain viettää aaton kotona.
 
Heissan!

:hug: teille kaikille täällä pinossa kirjoitteleville! Minä käyn lukemassa teidän kirjoitukset joka päivä. En ole osannut vielä siirtyä tuonne vauvaantuneiden pinoon! Pitäisi kai sielläkin alkaa jo vierailee mutta jotensakkii se vain aina tää joulukuisten odottajien pino avautuu. :)

Tosiaan sain laitettua meidän neidistä kuvaa profiiliin jos haluatte kurkata! ;)

Lumienkeli ja prinsessa väärässä pinossa mutta haitanneeko tuo? =)
 
Täälä Saaru tammikuisten pinosta kurkkimassa...
Mulla itellä kylläki laskettu aika oli eilen siis 28.12, mutta aikasemmat synnytykset menneet nii yli niin pinouduin silloin aikoinani suoraan tammikuisiin:D
Tulin tänne katteleen kuulumisia, ku täälä oli muutamia joilla samaan aikaa laskettu aika ku minulla..Ainakin misse ja enkuli tai olla listalla:) Millaiset olot ja voinnit teillä? Onko arvioita tulokkaan koosta? Ja joko enteileen synnytystä.
Mulla ei siis mitää, ei yhtää mitään "Aatto" möllöttelee tosi ylhäällä, lantio luiden yläpuolella ja painoarvio ois ainakin se 4kg.. Tässä maanantaina neuvolaan käymään ja mietitään milloinkas laitetaan lähettä oyssiin käynnistykseen. Edellinen raskauskin käynnistettii ku vielä 17pvä yli lasketun ei näkynyt mitään merkkejä et ois käynnistymässä itekseen. Toivottavasti nyt ei tarvis niin pitkää odottaa, ku on tiedossa ettei itekseen käynnisty välttämätikään..
Tsemppiä vielä kaikille odottaville.. ja tietenkin onnea kaikille vauvautuneille.
Mä täällä väliin käyn taas kurkkimassa.. :saint:

Saaru ja Aattomiäs 40+1
 
Onnea mcm viidennestä tytöstä, teillä varmasti vilinää riittää =)

Kiva lumienkeli ettet ole meitä hyljännyt. Täällä viel kärvistellään. Aivan ihana pikkuprinsessa teillä kuvassa =)

Eipä mitään saaru kiva että käyt kurkkimassa, mä käyn kans päivittäin lukemassa teidän pinoa. Olen myös seuraillut sun tekstejä kun huomasin että sama laskettuaika sulla. Painoarvioksi veikkasivat laskettunapäivänä n 3700g eli aika isohko, eilen terkka sanoi että on lähellä neljää kiloa. Täällä supistuksia ollut jo pitkään, niiden takia olenkin ollut sairaslomalla. Paikat pehmeät, auki pari senttiä ja kohdunkaula lyhentynyt, tämä tapahtunut kolmessa viikossa joten jotain etenemistä on sattunut. Päivittäin supistelee ja jomottelee alavatsalla tai selässä mut silti kunnon synnytyssupistuksia ei oo tullut. Eli tosi vaikea sanoa millon tää haluaa oikeen tulla pois.Ja on kiinnittynyt ja lasketunut. Itsellä raskausmyrkytys oireita joita nyt seurailtu, uuden vuoden aattona taas synnärille kontrolliin. Pieni toive olis et alettais jo käynnistelee kun on toi lapsi jo aika isohko ja sit kun mulla noita raskausmyrkytykseen viittaavia oireitakin on ollut. Mut en tiedä miten helposti alkavat käynnistää. Tsemppiä myös sulle odotukseen =)

Täällä käyty vähän pyörähtää ostoskeskuksessa, käytiin kiinalaisessa ravintolassa syömässä ja sit pitikin lähteä kotiin kun tuli niin ähky olo eikä enää jaksanut kävellä. Mut olipahan jotain muuta tekemistä kun möllöttää kotona. Illalla saunaan. Tänään ei oo supistellut eikä jomotellut yhtään, muutenkin olo yllättävän hyvä.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Misse81 40+1
 
Parin tunnin päikkärit tuli vedettyä... no yö menikin niin ja näin, kun pentu ei antanu yörauhaa ja sai alvariinsa vessassa ravata. Viime yön jälkeen on vaan tota turvotusta pukannu yhtäkkii hirmusesti, hui...

Kuus viikkoo ennen äitiysloman alkua jäin saikulle ennenaikasten supistusten vuoks. Viis viikkoo sitte paikat pehmentyneet ja sormelle auki, jolloin tuumattiin, että voi syntyä ihan millon vaan ja asiat sillai mallillaan, ettei oo syytä jarrutella synnytystä. Vajaa kolme viikkoa sitte lähettivät jo neuvolasta Kyssille, koska neuvolatädin mukaan ois synnytys jo alkanu! (perusteet: edellisen yön supisteli tasasesti 10min välein kello 00-05.30, sydänäänet laskenu huomattavasti 115-120 ja virtsanäytteessä verta). Tulos: tässä vielä kärvistellään ja se maaginen la oli ja meni.

Eipä oo nyt pariin vuorokauteen edes erityisemmin supistellu. Pentu liikkuu kokoaika kuin mikäkin AD/HD-tapaus eikä mitään tuntemusta, että syntyis. Vaikka mistäs minä ensikertalaisena ne tuntemukset tiedän...

Painoarviosta: sillon viis viikkoo sitte oli ultram mukaan 2100grammaa (lääkäri ennusti tuolloin, että jos laskettuun aikaan asti menee, mitä piti epätodennäkösenä, ni hyvä jos just ja just kolmekilonen ois), vajaa kolme viikkoo sitte ultran mukaan 2780grammaa ja eilen neuvolatäti tuumaili, että ku loppuajan tommosta vauhtia kasvanu, ni on tuo varmaan joku kolmepuolkilonen!! Pisti hiukka miettimään, että miten hitossa minä, muuten pienikokonen nainen semmosen sisältäni pois pusken....

Täällä tuoksuu ruoka! Pitkästä aikaa toi pahempi puolisko laittaa jotain, mikä tuoksuuki hyvälle... :)

enkuli ja pentu 40 + 1
 
Voi että enkuli ja misse, teillon sentään jo selkeeet merkit että synnytys ois lähellä ja saatte odotella vain että millon.. :'( Mulla ku ei mitään. Mä vaan odottelen milloin ne neuvolasta "armahtaa" ja laittaa lähetteen käynnistykseen sekä et oys on lähetteestä ja mun mielipiteestä käynnisyksen suhteen yhtä mieltä. Eli kaikki on vain terkkareista sekä lääkäreistä kiinni. Mulla halkee pian maha täältä ylhäältä ku poju vaa kasvaa ja pusertaa ylös päin. Mitää kiirusta ei oo pois.

Mutta jospa maanantaina sit taas viisaampi neukkakäynnin jälkeen.. Mä käyn väliin teitä täällä seurailee, milloin teillä kutsu käy synnärille! Peukkuja!

Saaru
 
Mä sain sittenkin toivomani jouluvauvan :xmas: . Jouluaatto vietettiin sairaalassa ja tummatukkainen tyttäremme syntyi jouluyönä 25.12.2007 klo 04.00. Pituutta ihanuudella oli 55 cm ja painoa 3675 g. Koko viikko on mennyt hienosti ja eilen pääsimme sairaalasta kotiin. Olen niin onnellinen tuosta ihanasta kullannupusta :heart: :snotty: :heart: .
 
Onnea tuhannesti pikku-nyyteistä tivoli ja mcm!!! :heart: :flower:
Täällä ei mitään uutta. Päivän saldona yksi kipeä supistus. Ehdin siinä jo sanomaan miehelle, että lasketaas piruuttaan tiheys. Nyt äsken kun nousin "päikkäreiltä" kysäisi mies, että voiko ajanoton jo unohtaa, kun väli näyttää olevan yli viis tuntia vai mahtaako tällä tiheydellä päästä jo synnyttelemään... :LOL: No joo. Eli ei tullut tänään(kään) vauvaa.

Puhelin soi yhtä soittoa ja nyt aion olla niin törkeä, etten enää edes vastaa siihen. Jos mies haluaa niin vastatkoon hän. Mä en jaksa enää tänään :headwall:
 
Onnea uusille vauvautuneille. :flower: :heart:

Käyn maanantaina vielä kurkkaamassa josko ois päivitettävää, jos joku ei ennen sitä halua uutta listaa joulukuisille pystyttää. Siirrän vastuun vielä teille odottajille, ja siirryn vauva puolelle. Tosin käyn teidän juttuja tietysti kurkkimassa. :D

Huomenna en koneelle tule, huomenna vietellään ihan omissa oloissa kännykät äänettömällä 1-vuotis hääpäivää. :heart: Suunniteltiin että tilataan kotiin ruoka ravintolasta ja "juhlitaan" ihan perheen voimin. Illaksi isännän kanssa suunniteltiin suolakeksejä ja homejuustoja kun saadaan lapset nukkumaan, niin saadaan sitten kynttilän valossa nyhjätä ihan kaksistaan. :D :heart:
 
Onnea taas huisisti kaikille vauvan saaneille :heart: :heart: :heart:

Eilinen meni kivasti ku oli vähän jopa tekemistä ja kaverin luonkain viivyin tunteja;)
Mulla on valkovuotoa tosi paljon ja se on aivan vetistä..
perjantaina neuvolassa täti otti näyteen ja totesi ettei ollut lapsivettä joten uskottava se varmasti on vaikka koko ajan tuntuu pikkarit märiltä ja aamullaki herätessä oli kaksi suurehkoa läikkää(ei väriä, ei hajua)....no, kuulemma vuoto voi muuttua aiva vetiseksi lopussa joten..mielessä liikkuu silti että kun vaan ei olisi vettä jottyei vauvalla mitään hätää...meillä ä-polille reilu tunnin matka joten ihan "turhaan" ei viitti sinne ajella joten uskallanko nyt vaan luottaa neukakriin..?onko muilla näitä lorahduksia..?

Tänään on sitten jo sunnuntai.....saapi nähä vieläkö joku ehtii tänä vuonna synnyttelemään vai mennänkö ensi vuoteen ;)
Kyllä tässä vielä yhden yön voisi pinnistellä ja seuraavana sitte synnyttää, eiks hyvä suunnitelma?? =)

Kun nyt olen nämä kivuttomat supistelut oppinut tuntemaan, niin niitä on tullut, eilenkin..ja suht usein mutta kivuliaita ei niin ekaakaan..
vauvan möyrintä, lähinnä jalka satuttaa välillä kovin, auts..
No, pianhan tuo nähää millainen maradona sieltä oikein syntyy.....onkohan sillä jo nappulakengätki jalassa ku noin tuntuu :LOL:

Muakavaa päivän alkua kaikille!

Ja Shamandlielle ihanaa hääpäivää :heart:
 
Onnea Katjuzka ja Tivoli :heart: :heart:

Onnea Shamandalie hääpäivän kunniaksi :heart:

Saa nähdä haluuko tää syntyä vielä tän vuoden puolella. Yöllä heräsin neljän aikaa kamalaan menkkajomotukseen. Pari tuntia siinä valvoin. Kipu muuttui poltteluksi joka tuntui aluksi alavatsalla ja sit tuntui myös selän puolella. Kuitenkaan mitään selkeitä supistuksia ei tullut vaan jomotus/polttelu oli tasasta. Kuuden aikoihin nukahdin ja heräilin välillä ja koko ajan tasasta jomottelua jota nytkin tuntuu. Tässä nyt ihmettelen että alkaako tapahtua jotakin vai ei. Pitäis lähteä äidin luokse syömään mut täytyy nyt vähän katella et uskaltaako vai ei :eek:

Vesseli tosta valkovuodosta mulla kans samanlaista litkua, joka lisääntynyt selkeästi. Olen myös itse pähkäillyt asiaa mut en ole vielä asiasta huolissaan kun on ollut kirkasta. Voiskohan liittyä vain tähän loppuaikaan. Mä oon kuitenkin seuraillut vauvan liikkeitä vähän tarkemmin, kun on liikkunut ihan normaalisti niin en ole ollut niin huolissaan. Mulla huomennna synnärillä käynti siellä ne kattoo tilanteen, ellei sitten täydy jo tänään lähteä...

Misse81 40+2
 
Täällä kans valkovuoto ollu viime viikkojen ajan ajoittain tosi runsasta ja litkua. Kai sekin kuuluu asiaan...

Turvotusta alkanu tuleen ihan reippaasti... kai sitä tarvii tänään käyä kaupassa ja shoppailla kaikkii nesteitä, ananasta sun muuta, jotta tän homman vois ehkä saada ees jotenki aisoihin.
Ei tuolla pennulla tunnu olevan mikään kiire pois kohdusta. Lasketun ajan jälkeen ei yhen ainutta supistusta. Ei kivutonta eikä kivuliasta ja liikkuukin tosi aktiivisesti. Ja kyllä vain se osaa tehä kipiää noilla koivillaan ku potkii tai kun pyllyään punnertaa ylöspäin.

Mieheni tuossa herättyämme tuumasi, että "Vois toi kaveri jo syntyä ulos tuolta, niin hänkin saa nukuttua, kun heräilee nyt tämän tästä mun vessakäynteihin ja pyörimiseen kun vauva valvottaa tulevaa äitiä". Tuumasin vain takas, että niin joo... onhan sulla tosiaan ne pari yötä, mitkä mulla menee synnärillä, että saat univelat kuitattua, toisin kuin minä...
 
Onnea katjuzka. :flower:

Tulin sittenkin pikaseen päivittämään, nyt pitäs ensin väestöliiton sivuilla käydä tutkimassa montako sen nimistä tyttöä on tänä vuonna kastettu mikä ollaan omallemme oikeastaan jo valittu. :heart: Toivottavasti ei järjettömän montaa ole, kun haluttais kuitenkin sellanen nimi ettei sitten samalla luokalla aikanaan ole montaa saman nimistä. :) Sitten tilaillaankin sitä ruokaa netistä, siellä kun oli et toimitusaika on +- 60 min, ja ennen kuin ollaan ees päätetty mitä otetaan... :D

Ja kiitos Misse. :flower:
 
Heips!

Täällä ollaan vielä yhtenä kappaleena. Käytiin äidin luona syömässä ja olo on nyt ihan hyvä. Kyllähän tonne alavatsalle koko ajan jomottelee mut ei samalla tavalla mitä viime yönä. Täytyy nyt yrittää ottaa rauhassa että jaksais pysytelllä siellä vielä vähän aikaa.

Mä mietin tota päivitystä, onko ketään muita häntäpään odottajia halukkaita ottamaan tota päivittäjän hommaaa. Mä voin ottaa jos ketään muu ei halua.Tosin mulla vähän sellasia oireita että saattaa lähtö olla lähellä ja riski että huomenna ottavat mut sairaalaan sisään kun on se toksemiakontrolli, eli jos joku muu haluaa homman niin vois olla parempi. Tietysti kaikilla muillakin on riski että ens yönä tulee lähtö...Vai tehdäänkö niin että mä päivittelen mut jos mulla tulee lähtö tänään tai ottavat mut sairaalaan sisään huomenna niin joku muu ottaa homman, käviskö tällanen teille muille kärvistelijöille =) Toivottavasti ei mennyt ihan sekavaksi....
 
Ei hitto, me ollaan kärvistelty Misse81:n kanssa täsmälleen samaan aikaan täsmälleen samojen vaivojen kanssa. Nousin viime yönä tosi kovaan juilintaan (menkkakivut x 10) ja sain vaivoin itseni ylös sängystä. Tallustelin tuskissani ympäri huushollia, otin panadolia ja sain itseni vaivoin takaisin nukkumaan. Koettelin vatsaa koko ajan, eikä siinä tuntunut supisteluun viittaavia kovettumisia, vaan kipu oli kokoaikaista. Päivällä kipua ei enää kovasti tuntunut, mutta nyt iltaa myöden alkaa taas polttelemaan alavatsalla ja ristiselässä. Katsotaas Misse, mitä näistä poltoista mahtaa seurata... :eek:

Shamandalielle onnittelut hääpäivän johdosta! :heart:

Päivityksestä; sekoitan vielä sen verran pakkaa, että käykö sellainen järjestely, että jaetaan missen kanssa se homma...? Eli tammikuun pinoon ekalle sivulle kaks nimipinoa kummankin nimimerkeillä...? Mä en myöskään lupaile pysyväni koossa kovin kauaa ( :whistle: ), mutta voin käydä sitä ehtiessäni päivittelemässä. Onko ihan pönttö idea...? Käydään sitten vuorotellen missen kanssa synnyttelemässä :p

Valkovuodosta, mulla myös lisääntynyt ihan mielettömästi. En voi kuvitellakaan olevani enää ollenkaan ilman pikkuhousunsuojia. Neuvolassa sanottiin minullekin, että lisääntyy todella paljon näin loppuvaiheessa ja on ihan normaalia. Vuoto tulee minullakin ihan vetenä. Mulla ei tosin edes testattu onko lapsivettä.
 
Tyttö syntyi 27.12. klo 8.15 käynnistyksellä, 13 tunnin pakertamisen ja 45min kestäneen rankan ja kivuliaan ponnistusvaiheen jälkeen. Nyt ollaan jo kotiuduttu ja molemmat voimme oikein hyvin. Vauva on syötävän suloinen ja kiltti. Tästä on hyvä aloittaa Uusi Vuosi! :D
 
Kukas se olikaan joka laittoi johonkin näistä meidän pinoista linkin vauvan hierontaohjeisiin masuvaivojen kanssa kamppaileville? En nyt muista oliko se ohjeistusta jonkinlaiseen kotivyöhyketerapiaan vai oliko se normi vauvahierontaa...
 
Onnea Anni76 :heart:

Snoopy aika huvittavaa että ollaan samaan aikaan kärsitty kotona. Meinasin avata yöllä koneen ja tulla kattoo onko kukaan kirjoittelemassa mut en sitten jaksanut. Vois sopia et jos ens yö menee samalla tavalla niin sovitaan treffit tänne niin voidaan kärvistellä yhdessä =) Mulla kans iltaa kohden alkoi jomottelu lisääntymään mut sit menin kuumaan kylpyyn lillumaan joka helpotti mulla ainakin toistaiseksi kipuja. Saa nähdä miten ens yö menee... :headwall:

Snoopy mulle sopii toi järjestely et päivitellään molemmat, toivottavasti ei mennä ihan sekasin mut kokeillaan jos kerran muita innokkaita ei ole löytynyt. Ja katotaan nyt sit kumpi lähtee ensin vai mennäänkö samaan aikaan =)
Mitäs jos mä väsään tänään tonne uuden palstan illan aikana ja lisäät sinne sitten oman listan sun tunnuksilla niin on sit valmiina uus lista jos vaikka lähtö tulee yöllä...

Misse81 40+2
 
Tuo järjestely kuulostaa hyvältä. Käyn illan aikana kurkkimassa täällä vähän väliä, niin tulen sitten päivittelemään uuden listan tammikuun pinoon :D

Vauva päätti alkaa riekaloimaan ihan urakalla ja mulla työ ja tuska että, pääsen hengähtämään noiden riehumiskohtausten välillä. Nää olemattomat supparit mitä illalla on tullut, johtuvat vain ja ainoastaan tuosta riehumisesta. Mut tosiaan, tehdään ihmeessä treffit tänne ensi yöksi jos menee samoissa merkeissä! :LOL: Tosiaan, tuo kipu mikä viime yönä tuli oli ihan ensimmäinen laatuaan. Josko sitä meilläkin olisi toivoa saada se nyytti syliin... :)

*muoks* Onnea Anni76!!!! :heart: :heart: :heart:
 

Yhteistyössä