**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

iltaa. jouduin sit neuvolasta suoraan polille. paineet koholla ja proteenia pissassa 4+. vauvan painoarvio 3.2 kiloa. paikat auki 3cm ja riekaleet kanavasta. lääkäri venytteli. nyt supistelee aina silloin tällöin. sain lääkettä tohon verenpaineeseen ja aamulla meen käynnistykseen jos nyt ei luonto hoida yöllä.

tosta tihkuilusta ei sit ehitty edes puhumaan.

en uskalla kauaa täs koneella istua et päästäs tää yö ilman oireita tuosta paineiden noususta.

liplap tsemppiä
 
Onnea taasen vauvautuneille!!!!!! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Lilleriina: jokos oot lähteny käynnistykseen...???

Liplap: mitenkäs sun vointi......joko säkin lähdit...???

ON: juuri neuvolasta tullut...painoa oli tullut melkein 2 kg viikossa :ashamed:
Turvotusta on mutta myös tuotasuklaata toki on syöty...nyt päätin että vaikken ihmeitä voikaan tehä ni vettä paljon, haen tuota ananasta ja sitte tuo suklaa pitää jättää.....
Mulla on tullu jotain kirkasta vuotoa ja siitä juttelin,otettiin testi niin ei ollutlapsivettä...värjäytyi hiukan tikku mutta kun mulla oli jostain syystä vertavähän valkovuodon seassa ni se teki ne parit siniset pallot siihen..
Neuvolatäti snaoi ettei osaa oikein tuota kohdunsuun tilannetta tarkkaan katsoa mutta kaulaa oli viellä jälellä,pehmeä....
Mua kuulemma supisti ku otettiin sydän ääniä :eek:

Mä ite olin iha et ok, odotetaan ensi viikon pe jolloin kai käynnistetään samalla ku on kontrollikäynti, mutta hän meinas et ei se nyt tänäänsynny mutta voi kuulemmayllättääettä joillekin supparit alkaa yhtäkkiä ja ne ekat kivuliaat onkin jo niitä oikeita....no, katsotaan...
mikäs hätä tässä enää on.....

Vähän oli paineet koholla, muttei siis paljon eikä niille mitään tehä...

nyt asennoidun siihen ettei vauva synny vielä ja koin oikeesti nauttia loppuajasta..jotenkin...kyllä se sieltä sit tulee..

No, nyt juomaan vettä ;)

Kärvistelijöille voimia!!!!!!
 
Huomenta!

Täältähän on kaikki lähteneet =) Liplap ja Lilleriina taisivat päästä tositoimiin tsemppiä vain molemmille :flower:

Vesseli täällä kans hirveä vesikuuri päällä turvotuksen takia painoa oli eilen tullut neuolassa 2400g. Tuntuu vain ettei hirveesti auta toi veden litkiminen mut yritettävä on ja mä kans yritän vähentää tota suklaan syömistä mut ei oo helppoa kun sitä on niin paljon kotona :kieh:

Yö meni täällä suht hyvin, oon muuten huomannut että kaikkien menkkajomotusten ja vihlontojen lisäksi vatsa vetää pinkeeksi heti kun vähänkin liikun. On supistellut näin jo pitkään mut selkeesti loppua kohden on lisääntynyt et pienikin liike saa sen ihan pingispalloks...tosin se kunnon synnytysupistuskipu vain puuttuu

Tänään olis mulla laskettuaika, saapa nähdä miten käy =)

Kärvistellään vielä vähän aikaa!!!!!!!!

Misse81 40+0
 
Ok, mä vein voiton kyseenalaisessa kisassa... Mulla painonlisäys viikossa 2,6 kiloa... Että repikääs siitä... :ashamed: Kävin kotimatkalla hakemassa purkkitolkulla ananasta, en arvannut että näin tolkuttomasti voi joku pieni joulumässäily vaikuttaa. Huhhuh.

Mites muut "kärvistelijät", missä vauvojen sykkeet huitelee? Täällä oli laskenut 125:en, mutta kuulemma ei mitään vakavaa vaan enteilee lähestyvää synnytystä. Olisikin noin! Ei vieläkään MITÄÄN tuntoja suuntaan eikä toiseen.
 
onnea Tiitu83 :heart:
snuuppari, meillä pyörii sykkeet 120-130 välillä, laskeneet ovat, ennen 140-150. ai onko se lähestyvän synnytyksen merkki! =) hyvä juttu!

ei mullakaan mitään tuntoja missään, välillä tuo alakerta viiltelee kun viipottaa kaupoissa. sain nukuttua tosi hyvin viime yönä, ihanaa. 2 edellistä yötä olleet liskojen sellaisia.
 
Semppei täältä!

Vitsi kun varmasti haluatte kaikki kuulla että Kyllä ne sieltä syntyy! :LOL: :LOL:

Meillä vauva arki alkanut, enemmän tai vähemmän nukkuessa. tyttö on kasvanut kauheesti ja eilen neuvolatäti totesi että viikossa lisää tullut fylliä pyllyyn lapselle jo 500 g! Multakin on jo lähtenyt 13 kiloa!!!

Jaksuja!

Tuitsu J a Ella Olivia, 11 päivää!
 
Tonttu-tyttö syntyi Jouluyönä klo 4.23. Neidillä pituutta huimat 53cm ja painoa 3260g. Pipomitta 33cm. Viikkoja oli syntymähetkellä 42+1.

Jouluaatto aamuna heräsin supisteluihin ennen kuutta. Supparit tuntuivat aikaisempaa kipeämmille ja olivat heti alusta asti 10-15 min välein. Jännättiin sitten miehen kanssa ehdimmekö paistaa kinkun. Illemmalla supistelut vaan tuntuivat kovenevan, mutta en uskonut, että lähtöä kuitenkaan vielä aattona tulisi. Meille oli varattu aika käynnistykseen jouluaamuksi, kun viikkoja oli jo niin paljon. Illalla menimme kuuden maissa saunaan ja rentouduin siellä kunnolla. Supistelut eivät kuitenkaan rauhoittuneet vaan kiihtyivät entisestään, joten joulupukki tuli sitten heti saunan jälkeen. Suppareita tuli viiden minuutin välein ja olin jo aika varma, että aamuun asti ei kotona ehkä pärjätä. Kymmenen maissa soitin sairaalalle ja siellä kuulosti sille, että voihan tänne nyt näytille tulla jos ei pärjää, mutta tuskin vielä mitään kiirettä on. Yritin pärjäillä puolen yön yli, ettei tarvitsisi maksaa turhasta vuorokaudesta, mutta lopulta olimme sairaalassa ennen yhtätoista. Olin jo tosi tuskainen ja käyrillä makoilu tuntui kidutukselle. Olin auki 4 senttiä ekassa tarkastuksessa. Siitä sitten pääsin altaaseen ja köllinkin siellä pari tuntia, jotka menivät aika mukavasti. Järkytys oli vaan kamala, kun nousi pois vedestä, supistelut sattuivat nimittäin tosi paljon enemmän maalla kuin vedessä. Sain sitten heti epiduraalin, josta aukeni taivas kaikki kivut katosivat ja supparit näkyivät vaan käyrillä. Kätilö kehui, miten hienosti pärjäämme, kun olin auki jo 7 senttiä ammeen jälkeen. Kolmen aikoihin olin kokonaan auki ja ponnistamisen tarvetta odoteltiin vielä tunnin verran, jotta lapsi pääsi laskeutumaan alaspäin, koska ei ollut kiinnittynyt ollenkaan ennen synnytystä. Ponnistaminen kesti puolisen tuntia ja oli lopuksi varsin inhottavan tuntuista, mutta jostain sain sisua puskea sen kakaran pihalle. Emättimeen tuli repeämä, kätilö leikkasi epparin ja lääkäri kursi kokoon. Ompelu oli oikeastaan kaikista inhottavinta, mutta ilokaasupöhnässä siitäkin selvittiin. Isä pesi tyttärensä salissa ja osastolle pääsimme jo ennen seitsemää. Verta menetin 900 ml, joten olo oli joulupäivänä aika tokkurainen, enkä päässyt vessaankaan ilman apua ennen iltaa.

Osastolla kaikki sujui kuitenkin hyvin ja maito nousi rintoihin kunnolla jo eilen. Eilen päääsimme myös kotiin. Olin onnellinen, että jouluyönä ei juuri muita synnyttäjiä ollut. Osastolla oli nimittäin todella ruuhkaista ja välillä osa joutui synnyttämään jopa potilashuoneissa. Kotona neiti nukkuu tuollaisia 2-6 tunnin unia, syö ja kakkaa. Kaikki lienee siis kunnossa.

Onnittelut myös kaikille muille vauvan saaneille ja tsemppiä vielä odotteleville. Kyllä sitä hyvää kannattaakin odotella =) Supistuskivutkin ovat muuten ihan kivoja verrattuna näohon jälkikipuihin, koska supparit menevät kuitenkin ohi. Nämä haavakivut tuntuvat jatkuvasti, eikä istumista pysty ajattelemaankaan... Mutta parissa viikossa tilanteen pitäisi kätilöiden mukaan korjautua kivuttomaksi. Sitä odotellessa

Riinuska ja Ruttunen 3 päivää
 
Unohdin aamulla onnitella vauvautuneita, eli onneksi olkoon Tiitu :heart:

Tais lähteä liplap synnyttämään kun ei oo mitään kirjoitellut ja lilleriinakin taitaa olla työntouhussa ellei oo jo syntynyt =)

Snoopy taisit vetästä voiton joulukiloissa =) Täällä vedelty kans ananasta, selleriä ruoan sekaan ja vettä litkitty. Mä luulen että mä en syö ananasta enää tän raskauden jälkeen ihan heti, sen verran paljon sitä on tullut syötyä.

Vauvan syke on koko ajan ollut 140-150. Siihen en osaa sanoa että enteileekö sykkeen lasku synnytystä, mulla ei taida sitten vielä pariin viikkon syntyä :headwall:

Mä soitin tänään mun verikokeista synnärille, kun oon juossut siellä toksemiakokeissa. Uraatti oli edelleen vähän kohonnut, eli maanantaina mennään taas kontrolliin sinne ellei oo sitä ennen syntynyt. Osaako kukaan sanoa että voiko raskausmyrkytys muka näkyä ensin verikokeissa, kun pissa mul on joka kerta ollut puhdas, just eilen katottiin.

Tuitsu kiva kuulla et kaikki on mennyt hyvin. Ja ihana kuulla että toi paino voi tosissaan itseltäänkin tippua noin nopeasti. Tänne kun sitä on jo kertynyt 20kg niin vähän hirvittää et miten kauan kestää et lähtee pois...

Täällä käy päivät jo ihan tylsäksi, ei jaksa lähteä mihinkään ja miehen kanssa vaan kotona nyhjötetään ja odotellaan

Misse81 40+0
 
Neuvolasta kotiuduttu. Sydänäänet kuulu hyvästi. Reilussa parissa viikossa painoa tullu kilo! Turvotusta hieman... kaikki muuten ok.
Täti neuvolan veikkaili, että liekö tässä nyt sitten kotikuntani ensimmäinen lapsi tulevalle vuodelle... tuskin kuitenkaan tänään syntyy, vaikka laskettuaika olisikin.
Olo vain melkoisen vaivanen...

enkuli ja pentu, tänään tasan 40 viikkoa
 
sul on Tuitsu taito lohduttaa :D :LOL: ja tiedoksi että olin varannut tuon Olivia-nimen ittelleni mutta tää palli-Santeri saanee vähän miehekkäämmän nimen jos nyt ei paljastu tytöksi synnyttyään! mahtavasti on typy imenyt sulta kaloreita kropasta..kai mullakin sit toivoa on palautua joskus entisiin mittoihin.
onnee Riinuskalle! :heart: oon myös kuullu että toi vesi voi toimia yllättävän hyvänä kivunlievittäjänä!
 
Meille syntyi ihana pieni poika 18.12. klo 12:10 (rv 40+5). Strategiset mitat 3550g ja 53cm. Synnytys oli dramaattinen ja pienokainen vietti elämänsä ensimmäiset 5 pv lastenklinikan teholla, missä pieni sisupussi piti hoitajille jöötä ja ehjäsi itsensä entistä ehommaksi :heart: Saatiin Pieni Hylkeenpoika jouluaattona kotiin, ja vauva-arki on pyörähtänyt onnellisesti käyntiin. Päivät kuluu röhkiessä, tuhistessa ja söpöillessä. Tätä rakkauden määrää en olisi osannut etukäteen aavistaa. O-ou, nyt taas itkettää...onneksi nenäliinapaketti on tuossa vieressä :snotty:

Laitan synnytyskertomusta tulemaan piakkoin! Onnea myös kaikille muille vauvautuneille ja leppoisia halipäiviä uusien perheenjäsenien kanssa :flower:
 
Onnea Riinuska ja Tracy75! Senverta voin Riinuskalle kertoa että mulle tehtiin eppari ja reilu 3vk synnytyksestä pystyn istuun jo kunnolla ja käveleen kunnolla. Että kyllä se siinä 3-4 viikon kuluessa varmaan paranee,riippuu tietty kuinka iso eppari sulle tehtiin. Mulla ei kuulemma kauheen iso ollu. Mutta mulle kävi niin että sairaalassa lähti yks tikki pois ja haava repes vähän...sille ei sit kuitenkaan voinu enään tehdä mitään ja se arpeutuu omia aikojaan...nyt ei enää vaivaa ja on varmaan aika hyvin arpeutunu,toivottavasti ei myöhemmin oo siitä haittaa... ;)

Kovasti suppari tuulia niitä kaipaaville! :)
 
Ensinnäkin onnea tuhannesti Riinuska ja Tracy!!!! :heart: :heart:

Dodii, ja taas on tehty kaikki iltatraditiot. Eli piiitkä lenkki ja sauna päälle. Eikä taaskaan mitään vaikutusta. Ne pienetkin päiväiset jomotukset hävisi sen siliän tien :| Ei siis tänäänkään menoa mihinkään. Ei prkl... :kieh: Nyt vetäydyn ananaspurkkieni kanssa soffalle televisiota seuraamaan... *huoh*
 
snuuppari mihis se seksi unohtui niistä traditioista? :eek: :LOL: ;) Mä luulen, että mulle siitä on ollut eniten hyötyä. Limatulppakin irtosi siinä hyökytyksessä? ;) :wave:

Onnea tracylle :heart: :flower: ja hienoa kun suomessa on niin hyvä hoito sairaaloissa. pystyn hyvin kuvittelemaan mitä tunnet sitä pikkuistasi kohtaan. :'( :) =)
 
Snoopy: tiedän niin tuon turhautuneen tunteen....
ite tässä kärvistelen kans, kun mitään ei tapahdu. Mies maannu migreenissään sängyssä koko päivän, tää meiän kämppä on ku hävityksen kauhistus ja ite yrittäny edes hiukan siivoilla siinä sivussa kiroten, että jos nyt tulisi lähtö synnyttämään, ni eipä tuosta ukostakaan olis mitään iloa... ja ois se kiva tulla laitokselta kotiin edes hiukan siistiin kämppään. Kohta pyykätty kaikki reissussa rähjääntyneet vaatteet. Eiköhän tämä tästä. Istuminen tuntuu vaikealta, kun pentu potkinu tänään aktiivisesti ja painaa pahasti, makaaminen turhauttaa ja kävely taas sattuu ja vihloo nivusissa.
Sori tämä vuodatus, mutta johonkin tämä paska fiilis on kaadettava...
 
enkuli koitetaan kestää vielä vähän aikaa ja tähdätään vaikka siihen 1.1 vauvaan jos näyttää menevän ensi vuoden puolelle. Mun vaivat on suoraan yhteydessä siihen miten olen saanut nukuttua, huonosti nukutun yön kestän kaikkea kolotusta sata kertaa huonommin, shoppailu on piristänyt mutta lonkat kolottavat ihan suoraan verrannollisesti siihen miten paljon olen vinguttanut visaa kulloinkin. mulla alkoi äsken 'puskea alaspäin', ehkä paikat sitten vähän pehmiävät. Lohduttaudun sillä ajatuksella, että kyllä tää on ulos tullut viimeistään 15.1., toivon, että tammikuun ekalla viikolla jo saisin vauvan syliini, sitä kun haluaisi niin hirväesti nähdä kuka punkee mun mahassani ja viihtyy siellä noin hyvin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kiiuska:
snuuppari mihis se seksi unohtui niistä traditioista? :eek: :LOL: ;) Mä luulen, että mulle siitä on ollut eniten hyötyä. Limatulppakin irtosi siinä hyökytyksessä? ;) :wave:
Tsaijai, tärkein unohtui! :p Kyllä tuo mies on varmaan ihan pyörällä päästään tästä vonkaamisesta... ;)
 
enkuli veitpähän sanat suustani, odottavan aika on pitkä. sitä tarkkailee koko ajan liikkeitä ja omia tuntemuksiaan jne. :headwall:

mietin juuri herätessäni että on se lykky että on tää palsta. olisi muuten aivan hajalla.

t. vessassa yön rampannut
 
Aimitennii henkireikä tämä palsta...

Yö meni täällä hyvin, nukuin kuin tukki. Lepo tuli kyllä tarpeeseen. Edellisyönä oli todellinen liskojen yö ja sain nukuttua alle 4 tuntia. Olo oli illalla kuin zombiella. Onkos muilla mitään fiiliksiä tänään? Täällä (ärsyttävän) hyvä, pirteä ja energinen olo. Ei kipuja, kolotuksia, supistuksia, mitään!
 

Yhteistyössä