**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

Alkuperäinen kirjoittaja Lumienkeli:
Minähän nora sanoin tuossa muutama päivä sit että minäki olin kaupungilla ja olo oli sen jälkeen ihan huippu!! ei mitään kipuja saati sit suppareita.. :/
Ja lämmintä suihkua en enää ikinä ota jos supistaa!! :headwall:
ja just sama homma täälläki että tuon pask.. tai pierun suhteen!! :LOL: Siis prikulleen sama olotila!!!
Olis pitänyt uskoa että sinne kaupungille on aivan turha mennä, ainakaan suppareitten toivossa :/ Ja kun nyt teidän muiden juttuja lukee, ei siis ole mitään asiaa suihkuunkaan :D Sillä saa varmasti tapettua ne vaivalla hommatut, onnettomatkin supistukset!

Jos vaikka seuraavaks kokeilis nälkälakkoa
! Oon tullut siihen tulokseen että oon pitänyt lapsosta mahassa niin hyvissä eväissä ettei sillä oo mitään kiirettä pois sieltä :D Ehkä nämä 23 kertynyttä kiloa puhuu puolestaan... :ashamed: Toistaiseksi nälkälakko pitää, olo on niin etova ettei tulis ees mieleen syödä mitään. Eka kerta koko raskauden aikana :whistle:

En muuten päässytkään koneelta mihinkään: otin pari erää Mahjongia ja tulin vielä kurkkaan onko uusia juttuja luettavissa! Ja olihan täällä, kiva, kiva :)
Mut nyt vois mennä hetkeksi vaakatasoon ja nostaa tukit eli jalat ylös.
 
:wave: Snuupikin ilmoittautuu kärvistelijöihin. Tän illan saldo kokonaiset 2 kipeetä supistusta ja that's it. Ei siis asiaa laitokselle ensi yönä(kään). Lämmitin saunan, meen kökkimään loppuillaksi lauteille. Onnea uusille vauvautuneille! :heart: :flower:
 
Nora, mun miehen mummo sano mulle et jos on pari pv syömättä niin vauva syntyy. Tollanen vanhan kansan uskomus. Saattais jopa tepsiäkin, mutta ei varmaan oo niin kauheen terveellinen. Mulla kans tullu toi 23 kg ja luulen että vauva viihtyy vähän liiankin hyvin...
 
No mä kyllä sain supistuksia kaupunkilta.. ;)
En oo sen aamuviiden jälkeen nukkunu ja olo on sen mukanen. Päivällä yritin nukkua mut heräilin taas koko ajan..sitten lähettiin joululahjoja kattelee ja muutenkin kaupoille. Kivat liitoskivut ja supistukset tuli palkaks..enkä löytäny yhtään joululahjaa :/ Mut me oltiinkin koko perheen voimin ja siitähän hyvin harvoin meinaa mitään tulla..koko ajan joku kiukuttelee(miehestä lähtien). Kinkku sentään ostettiin sulamaan
Huomenna uus yritys..JOS olen yhessä koossa vielä. Kohta mennään saunaan..meinaa olla edelleen flunssanen olo,jos sauna veis pois.
Supistukset ainakin loppuu..tiettävästi. :kieh:

Onnea taas uusille vauvutuneille muuten :heart:
Ja Nora79: toi nälkälakko olis hyvä idea!!!! Täytyyki kokeilla..itseasiassa en ole tänään paljoa syöny niin jos se sitten ulostautuis. Tosin suklaalevy oottaa mua kaapissa,kunhan lapset nukkuu niin ovi narahtaa.

 
Minä se jos joku täällä pidän häntäpäätä kasassa :) Suunniteltu sektio olis 28.12. Enkä usko että tää sen aikasempaa ulostautuu täältä. Paitsi mun tuurilla oon synnyttämässä aaton aattona ja oon sairaalassa joulun, sitä pelkään eniten |O Ja siitäkin sain aikaseks masennuksen että joudun olla varmaankin vuodenvaihteen sairaalassa sektion jälkeen.
Mulla ei oo ku välillä vähän menkkamaista jomotusta, siihen se jääki. Mun rytmit on menny iha sekasin, en saa unta yöllä ja päivällä posottelisin puoleen päivään yöunilla. Mä olen vaan niin väsynyt jo, tule jo kiltti ulos :heart:

Maija ja rääpäle 38+2
 
Täällä minäkin :/ . ***ttaaa.

Ja kyselijöitä ja jokottelijoita riittää, menee hermot |O . Prkl sanoin miehelle, että kyselkööt suoraan tuolta mahanahkan alla olevalta vauvalta, koska neiti malttaa saapua maailmaan. Mulla ei ole siihen mitään vastausta.

Käytiin tänään miehen ja kaveripariskunnan kanssa lounaalla kiinalaisessa, se olikin ainut kiva hetki tänään. Vedin navan täyteen ruokaa, että olo tuli vielä hiukan tukalammaksi. Ei muuten tukaluutta, mutta kun vauva on muuttanut taas kylkiluiden väliin ja yöllä koskee niin pirusti selkään, kun ei missään asennossa ole hyvä olla. Ipana taitaa oikeasti meinata tulla ulos suun kautta.

bored tivoli 39+4
 
Onpa kiva ku te kaikki ootte vielä täällä!! =) :hug:

Joo vetiver..Tarttis keksiä jotain.. minäki olisin vähän tälle päivää sellaista suunnitelmaa kehitelly et vois synnytellä ku kerran se eilinen meni supistellessa.. mutta nyt sitte odotellaan sitä tammikuuta.. ;)
Kiiuska ainaki aiko peesata mua sinne.. =)

Mulla varmaan toi vauva on kuulkaa eksyny reitistä.. Vähän niinku se olis tulollaan ihan väärästä reiästä.. :x :ashamed:

T.ei lasta ei kakkaa...
 
Ihanaa ihanaa onnea kaikille Joulukuisille keitä en ole ehtinyt onnitella! :flower:

... Ja se miksi en ole kerennyt, olen ollu viimeviikon sairaalassa kun
mun tuurilla sektio haava tulehtui pahasti, haava jouduttiin avaamaan
ja olen ollut antibioottitipassa ja vaikka missä hoidoissa.
Raskasta on ollu mutta nyt ei ole tietä kun parantumaan päin!
Vauvamme on nyt ihana kaksiviikkoinen tytöntyllerö, tyytyväinen,
reipas pikkuihminen :heart:
 
Onnea Apa :heart: :heart: :heart:

Täällä ollaan, tänään käynyt pari kaveria piristämässä mua joten kerrankin olen tehnyt muuta kuin hillunut tällä palstalla :kieh:

En ole tehnyt tänään muuta kuin istuskellut ja seurustellut kavereiden kanssa ja yhtään kivuliasta supistusta ei ole tullut, eikä juurikaan ole jomotellut alavatsaan...mut tää turvotus jalkapöydissä on jotain ihan karmivaa, mies lähti just kauppaan pyysin tuomaan ananasta ja tota vihreetä teetä täytyy kans koettaa...

Kyllä mä luulen kans että mä tulen ihan häntäpäässä kun teillä muilla noita viikkoja jo enemmän. Mulla la 28.12 eli voi olla että tammikuussa vielä kärvistelen yksikseni täällä. Ellei tää sit päätä tulla aikasemmin.

Mulla on huomenna neuvola ja 23.12 meen taas päivystykseen toksemiakokeisiin rupes vain mietityttää et toivottavasti ei oo silloin mitään häikkää sillä muutenhan ne ottaa mut jouluks osastolle.

Porschella ollut vähän hankaluuksia, toivottavasti voit jo paremmin :flower:

Nyt tää lähtee syömään jotain

Misse81 38+3
 
Kaikille joita en ole ehtinyt onnitella vielä niin vauvoista onnea :heart:
Aina plekää että joidenkin onnenpäivä jää huomioimatta..

Hiljaista juu on ollu palstalla aina välillä, itekin ihan "huolestunut" mutta kyllä sitte ku malttaa hetken olla pois itekin ni tulee jotain=)

Vai että nälkälakkoon täällä meinataan......tietysti jos se toimii niin ei muuta ku aloittamaan, mut mä oon taas ajatellu tässä viimiset päivät niin että pitäisi syödä hyvin jotta sitten tosi paikan tullen jaksaa painaa pitkää päivää...

Mä iteasiassa kuulin taas ku juttelin yhen vanhemman työkaverini kanssa siitä että miten vauvan tuloa voisi" avittaa" niin että oikean korvan lehdessä(näytti paikan mutten voi sitä teille nyt näyttää....)ylhäällä, on sellainen paikka mikä raskaaa olevilla naisilla on turpeena vähän...sitä kun hieroo, se auttaa kohdunkaulaa kypsymään.
Koitelkaahan korvalehtiänne sillä mulla ainakin on kipeä kohta siinä minkä hän näytti.
Tuntuisi vaivattomammalta kuin noi monien tuntien jalkahieronnat...
Sitten kun paljon on puhetta että lenkille vaan, siellä supistukset tulevat..tämä ei kuulemma pidä paikkaansa jos on muutenkin urheilullinen koska kroppa on tottunut rasitukseen..joten ota näistä nyt sitte selvää..pitääkö tosiaan ihan vaan odottaa että vauva itse ulostautuu, hehe..

Maija: Saako olla tiedonhaluinen..minkä takia sulla on määrätty sektio?
Äläkä huoli jos menee yksi joulu tai uusivuosi sairaalassa..hyvän takiahan siellä ja tuleehan niitä sitten uusia! Jos ei sitte mahdolliset uudet tulevat lapset halua kaikki tulla samaan aikaan ;) =)

Porche:hyvä että kaikki loppujen lopuksi hyvin :flower:

Tänään on pipareita leivottu,koristeltu, siivottu ja äsken kävin kävelyllä..kyllä mulla alkaa vatsa välillä kiristää lenkillä mutta en tiedä liikkuuko vauva just sellaiseen asentoon vai onko se supistus..
Huomenna päivällä neuvola taas..
nyt suihkuun ja katsoon pakoa ja taidanpa ottaa jätskiä :p

Vesseli tasan rv 39
 
Meille syntyi 8.12 klo 14.36 poika. Rv 39+3. 3445g, 49,5cm ja pipo 36cm. Edellisiltana myöhään alkoi tulla ruskehtavaa vuotoa, joka ilmeisesti oli limatulppaa, yöllä alkoi supistella 7min välein ja sitten seuraavana päivänä poika syntyi.
Kotona ollaan oltu reilu viikko ja kaikki sujuu hienosti!
 
Heti alkuun onnittelut uusille vanhemmille ja vauvoille :flower: :flower:

Älkää pelätkö täällä ollaan kans edelleen... päivällä oltiin pojan kaa perhekerhossa ja just tulin joulukonsertista, oli aivan ihana sellanen tunnelmallinen joulukonsertti ja itkuksihan se meni kun tuli muutama ihana laulu :'( :'(

Huomiselle olen suunnitellut tekeväni laatikot ja illalle olis kaks kokousta peräjälkeen joten jos torstaina yrittäis imuroida ja laitella vähän paikkoja kuntoon että saa sitten kuusen mahtumaan tuohon olohuoneen nurkkaan... ja muutenkin olen ohjelmoinut kaikki päiväni niin täyteen ettei ehdi miettiä että millon millon pikkanen suvaitsee tulla äiskän luo :eek:

Suppareita täällä on aina jokunen havaittavissa, ovat ihan sellasia että tuntuu mutta ei mitään hullun kipeitä... mutta kun rupeat oottaan että tulis kolmas peräkkäin niin eipäs vaan tulekkaa kun vasta muutaman tunnin päästä :eek: ja pettymys taas sen mukainen :whistle: :whistle:

Malttamaton Äitiliini ja Vertti
 
Vesseli: tämä lapsonen on perätilassa, linkkuveitsenä vielä. Paljon oon saanu nuhteita siiitä että en suostu synnyttämään alakautta. en vain uskalla ottaa sitä riskiä. Yritin tossa just lohduttaa itteäni että on täällä muillaki sama tilanne että voi joutua olla joulun/uudenvuoden sairaalassa. Kun en nyt vain tollasella murehtisi.
 
noniin, tän siitä saa kun käytettynä haalii tavaroita. Ostettiin vanhat Emmaljungat ja innoissani pistin koneeseen vaunukopan reunoilla olevan irroitettavan kankaan, muun pyykin sekaan (mm. ainoat uutena itse ostetut 50-56cm:n retrovaatteet), kun siistin näköinen oli mutta halusin silti pestä. Sitten huomasin että kopan puupohjassa ja patjan alapinnalla on homelaikkuja. Seuraavaan koneelliseen pelkkä patja ja tavallista pesuainetta, vasta pesun jälkeen aloin miettimään että tarvitsisi varmaan jonkun hometta poistavan aineen eli netistä selattuani esim kloriten. Riittäisiköhän vai pitäisikö vaihtaa koko patja?
Ja miten tuo eka koneellinen, onko se reunakangas voinut saastuttaa koko koneellisen muuta pyykkiä, vaikka hometta näkyvissä vain siellä pohjan ja patjan välissä? Mä en kestä... Ei meinaan ne vaatteet kestä kloritea ainakaan. Mitä tekisitte?
Se kopan puupohjakin pitäisi jollain käsitellä. Helvata kun meni hankalaksi!
 
minimi, muistan tuolta mitäsnyttän puolelta aloituksen vastaavasta aiheesta, ja hakutoiminnolla sen löysinkin: http://keskustelu.kaksplus.fi/t904623 Veneliikkeestä löytyy homeenpoistoainetta, jolla voisit yrittää sitä puupohjan hometta pois. En usko, että tuotit pesulla vahinkoa noille vaatteille, korjatkaa jos olen väärässä.

Eilen supisteli tooosi kipeästi myöhään illalla ja menin nukkumaankin sillä mielellä että saisin yöllä tehdä jo lähtöä laitokselle. Ja pah. Aamulla heräsin kun tuli pari napakkaa kovettumista jotka säteili melkoisen kivuliaasti tuonne alaselkään, mutta nyt ei enää mitään(?). höh. :/ Voisko ne supistelut kuitenkin alkaa näin epäsäännöllisen säännöllisesti...? :whistle:
Kyselee nimim. malttamaton
 
Onnea apa ja tiia-marianne :flower: :heart: ! Jäi eilen onnittelematta, kun otti niin päähän, etten jaksanut keskittyä kirjoittamiseen.

Minkylle myös tsemppiä ja onnea matkaan! Kohta sullakin on pikkuinen sylissä :heart: .

Mä ajattelin huomennna kysyä neuvolassa, saisko tän ipanan tilattua sektiolla ulos tällä viikolla :whistle: . Mun maha tuntuu olevan täynnä vauvaa, ihan kova möykky koko vatsa ja tuntuu ikävälle, kun ipanan peppu on taas nii ylhäällä. Sama kuin vesselillä, etten tiiä, puskeeko vauva vai onko päällä joku supistus. Pari päivää ollu tosi ärsy olo, kun maha tuntuu pinkeältä ja raskaalta, lapsivettä ei varmaan paljon oo, kun on niin kiinteä pötsi.

Porcshelle voimia toipumiseen :hug: .

Mun ipana on alkanut olemaan hereillä nyt tosi paljon. Eilen tuntui, ettei se nuku lainkaan vaan möyrii koko ajan. Millä ihmeellä sille saisi viestitettyä, että nyt on viikot täynnä ja valmis olet syntymään. Eilisillalla olisin ollut niin valmis henkisesti ja fyysisesti, mut ilmeisesti multa ei kysytä, koska sopisi synnyttää.

tivoli 39+5
 
:wave: muitakin aamuvirkkuja :D !

tivoli, täysin samat fiilikset... Tuossa se synnärikassi eteisessä jököttää odottamassa lähtöä. Ei niin ei |O Ärsyttävintä on nää "lupaavat" supparit, jotka kuitenkin loppuu kuin seinään kun kerkeän jo innostumaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tivoli:
Mun ipana on alkanut olemaan hereillä nyt tosi paljon. Eilen tuntui, ettei se nuku lainkaan vaan möyrii koko ajan. Millä ihmeellä sille saisi viestitettyä, että nyt on viikot täynnä ja valmis olet syntymään. Eilisillalla olisin ollut niin valmis henkisesti ja fyysisesti, mut ilmeisesti multa ei kysytä, koska sopisi synnyttää.

tivoli 39+5
Samat sanat, ihan jo jännittää että mitenköhän neiti mahtaa nukkua sitten kun saan hänet mahan tälle puolelle :eek: Pelottaa ettei se nuku ikinä...

Ja täällä oltais myös eilen ollut henkisesti ja fyysisesti valmiita lähteen synnyttään, mulla oli illalla suorastaan levoton ja tosi toiveikas olo. Mutta ei mua kukaan kuunnellu eli tässä ollaan, yks huonosti nukuttu yö taas takana :/ Oli vaihteeks käytävä sata kertaa pissalla yön aikana. Mua sitten ketuttaa nykyään mennä nukkuun kun tietää että aamulla on taas pettynyt kun mitään ei tapahtunutkaan yön aikana.

Onnea apalle ja Tiia-Mariannelle! Minky se taitaa parhaillaan olla käynnistelyssä, onnea matkaan hänellekin!

Oon kohta lähdössä neuvolaan ja sata varmasti toteen sen jälkeen että "paska reissu mutta tulipahan tehtyä". Ei vais, saahan siellä ees jonkin asteisen yhteyden vauvaan kun saa kuunnella pienen sydänääniä :heart: Niin ja jos viime perjantain neuvola käyntiä muistelee niin ensimmäiset kipeet supistukset tuli sillon: terkka tais tahallaan ärsyttää kohtua painelemalla sitä vähän ronskimmin :D Jospa saisin tällä kertaa saman kohtelun!

Supistusten toivossa oon taas alkanut käymään yli-innokkaan koiramme kanssa useammin lenkillä: koira kun vetää remmi piukeena ja minä vedän takaisin ja kiroilen sille naama punaisena ja kiellän vetämästä --> sillä on saatu aikaan supistus! Mitä en tekisi niiden toivossa :)

Ajattelin lähteä neuvolan jälkeen kaupungille taas pyöriin, jos vaikka löytäisin miehelle kylpytakin! Alkaa olla hiukan tekemisen puutetta :/

Hups, tais tulla taas kirjoitettua romaani, mutta ajattelin näin heti aamusta tulla ilmoittamaan mikä täällä on tilanne!

Nyt poistun eli heipä hei :wave:

Nora ja Vilma 40+2
 
Huomenta vaan täältäkin ja kokonaisena ollaan edelleen ;) ;)

Yö meni suhteellisen hyvin vain kolmella vessareissulla :p ja aamulla sama pettymys kun jo muutaman viikon ;) ei sitten tullut lähtöä tänäkään yönä :( :(

No tälle aamulle jo pyykkikone on "laulaunut" ja porkkanalaatikkoa varten on puurot tulossa ja kohta saa laatikot uuniin.

Mutta jospa nyt lukasis ja vastailis sähköpostit ja sitten kotitöitten pariin...

Äitiliini75 ja Vertti 40+5
 
Kasassa vielä..

Voi täällähän on lisää porukkaa lähteny..
Mulla on paha aamu..heräsin taas kolmelta. Supisteli ja pyörin vaan. Loppuaamun nukuin huonosti.
Nyt on mies kuumeessa ja tekemistä piisais..kiva jos nyt tulee oikeen kipeeksi :/
Mulla kanssa vatsa pinkee ja tosi pieni. Eilinen saunareissu oli hirvee ja särki ja kolotti selkää ja vatsaa koko ilta. Mulla on taas niin surkee olo..päätä särkee,liitoskipuja ja vaan itkettää ja vituttaa.
Yöllä päätin että soitan ainakin neuvolaan tästä olosta ja siitä että vatsa vaan pienenee. Välillä tuntuu jotain lorahtavan mutta mitään suurta määrää vettä ei näy housuissa.
Nooh..mä sitten soitin tunti sitten ja sieltä neuvottiin äippäpolille soittamaan jos epäilen lapsivedenmenoa ja liikkeet vähentyny.
Soitin sitte sinne,sieltä vastas oikeen elämäänsä kyllästyneen kuulonen täti.
Kerroin olosta,suppareista,pienestä vatsasta ja kivuista,flunssasta. Täti eka sano että jaa-a,mene neuvolaan ja kattokaa paineet,ei se ole käynnistynyt.
Mä sanoin että en mä sitä meinaakkaan vaan ihmettelen kun vatsa vaan pienenee ja vähän märät housut välillä. Kerroin että edellisissä vähenty kanssa mutta ei näin paljon. Eka käynnistettiin SIKSI että lapsivesi oli valunu hiljalleen niin että sitä oli tippa vaan. Sanoin kanssa että vauva liikkuu tosi vähän..
Mutta tää täti sanoki sitte että Jaa-a seki kuuluu asiaan,synnytys ONKIN käynnistymässä,mene edelleen neuvolaan. Oli niin töykee ja ärsyttävä,ei antanu suunvuoroa mulle ollenkaan. Sai mut tuntemaan vaan itteni tyhmäks että hittoako tänne soittelet. Nyt vaan itken täällä hölmönä..kun asia on vaan niin että mä todennäkösesti tarviin avitusta tässäkin synnytyksessä kun mun kroppa ei sitä edellisissäkään jaksanu tehdä. En aio odottaa sitä että istukka kalkkeutuu tai että vauvalle käy jotain kun mun kroppa tekee tenän.
Muutaman kerran mulle on käyny tässä niinkin että supistelee hyvin ja kun mieleen juolahtaa ponnistusvaihe ja synnytyskivut niin ne supparit loppuu ku seinään. Uskomatonta mutta niin se vaan on..mun kroppa on tehny ennenkin mitä ihmeellisempiä temppuja. Kyllä se mieli ja tunteet vaikuttaa paljon..tai sit oon hullu :kieh:

Sori tää vuodatus mutta nyt mulle alkaa riittää tää raskaus ja nää olot. En jaksa enää särkyjä enkä valvoa yhtään. Oon mielestäni kuitenki aika reipas ollu tähän asti,valvonu ja ollu näitten kipujen kanssa. Ei tälläsiä edellisissä raskauksissa ollu..ei tod!! Tulis jo ulos perk...le!!
Mä meen nyt muualle itkee..morjens.
:wave:
 
Nyt itkut pois, odottelet pari tuntia ja soittelet uudelleen sinne ä-polille. Vaihtuuhan sen tympeän hoitajan vuoro joskus. Tiedän tunteen, kun pidetään ihan idioottina. Itse tiedät olosi parhaiten, jaksamisia myrskynmerkki äläkä anna periksi!
 

Yhteistyössä