**Joulun odottajat** JOULUKUUSSA

hula onnea synnytykseen.. Olisin varmaan itse seonnut jos olisi verta tullut, mutta onneksi kaikki hyvin siellä :)

Mulle neuvolatäti sanoi myös, että alkaa varmaan sitten kerrallan syntymään kun nyt näin pitkään ollut ilman mitään tuntemuksia.. Toivottavasti..

Täällä kans ässäilty, mutta tuloksetta.. Mieskin aina niin väsynyt, että saa ihan tosissaan houkutella hommiin :eek:
Kyllähän nämä ajat pistää myöhemmin hymyilyttämään, mutta tällä hetkellä hymy on kyllä aika tiukassa..

vesseli en osaa sanoa tuohon periytymis juttuun.. Toivottavasti minun kohdalla ei pidä paikkaansa kun olen syntynyt rv 42+0 ja synnytys 2h..

täytyy mennä lahjoja paketoimaan..

rillukka
 
Hurjasti onnea sinne Hulan synnytykseen, ja onneksi sitten oli tosiaan jotain harmitonta eiköhän se siitä nyt sitten pian ala syntymään, toivomme kovin=)

Mä kävin pienelle lävelyllä ja pesin saunan ja pesuhuoneen oikein kunnolla, ihan kuin yhdessä vaiheessa ois sillai pienesti nipistänyt tuolla vatsassa jossain....tai sitte kuvittelin :LOL:

Muuten...kun kauheesti tuota "viimisen ässän" merkitystä mietitään ja myös kehutaan että se olisi hyvä keino(ainakin rentouttaa ja tekee näin hyvää vaikkei synn alkaisikaan...), niin jos siis myös rajuhko sisätutkimus voi aiheuttaa jotainmuutoksia alapäässä niin eikös silloin ihan itsetyydytyskin(jos siis käyttää jotain..) voi tuon "aiheuttaa"...????
:ashamed: :p

Meillä annettiin painoarvioksi 36+1 2950 ja laskettuna aikana oisi n 3600g.
Kuulemma alle nelikiloinen mahtuu vielä alakautta joten itse haluaisin siksi vauvan tulevan viimeistään tuolloin laskettuna koska haluaisin alakautta synnyttää...jottei vauva vaan kasvaisi sitten kuitenkin meinaan isommaksi jos menisi paljolti ylitse.....
No, turha murehtia huomisen murheita
=)

Eikö Tuitsu ole kuitenkin loppuviimeksi aika helpottunut olo, kun tietää, että viimeistään ma alkaa jotain tapahtua...sinä melkeinpä pääset aatoksi kotiinkin jos kaikki vaan sujuu kuten lasketaan eikös...??
Kuitenkin just su-ma välisenä yönä alkaa ihan spontaanisti.......se ois sitä luonnon jekuttelua ;)
 
Miten aika menee näin nopeasti? Viikko sitten tähän aikaan odottelin leikkaussaliin pääsyä, poitsu oli syntynyt muutamaa tuntia aiemmin. Tulinpahan vaan tänne ihmetelemään.

Poika on tosi kiltti, ei juurikaan itkeskele. Mulla vain ongelmana nyt maidonnousu/heruminen, poika viettää tissillä aikaa useita tunteja päivässä (kerralla :eek: ), ja eilen mä jo itkin sitä, miten riittämätön mä olen, kun en saa ruokittua lastani :/ No, tänään on tullut taas enemmän maitoa, vieläkään se ei ihan valumalla asti heru, mutta päivä kerrallaan edistytään. Yöt nukutaan nyt perhepedissä ja poika saa tankata tissiä aina kun haluaa, sekin kuulemma auttaa maidonnousuun ja herumiseen.

Tämmöstä meillä, huomenna tulee ukki ja mummi käymään, näkevät varmaan pojanpoikansa vierailun aikana vaan mun tissillä roikkumassa :D

Mä jännäilen täällä taustalla teidän kaikkien puolesta! Tiedätte, että mun sympatiat on erityisestä teidän luona, jotka yli lasketunajan kärvistelette! :hug:

Asrai ja poitsu 1 vko
 
mä luulen kanssa, että tuitsu pääsee hommiin just su-ma yönä. Eikös aika monelle oo käyny niin, että vauva on säikähtäny ja päättäny syntyä just käynnistystä edeltävänä yönä?

Oliko sulla Tuitsu ihan sovittu käynnistys, eli ei mitään äitiyspoli aikaa? Vähänkö oon kateellinen. Mua pelottaa, että ne pistää sieltä vielä kotiin ens viikolla.. Mutta kai sitä ees voi yrittää valitella oloaan?


Muoks. Asrai, mä just ite tossa mietin, että mitäköhän sitä sit alkaa kärvisteleen kun vauva syntyy.. Jotenkin sitä on niin peruspöhkö, että aina on joku huolenaihe ja sithän niitä riittää kun vauva on syntynyt. Huih. Ite kun en oo vielä ikinä imettänyt niin toi kuulostaa hirmusen ihanalta.. Ja eikös sitä sanota, että vauva voi olla aluks tositosi paljon tissillä? Mähän en siis näistä mitään tiedä, kunhan oon lukenu. Tsemppiä sullekin ja oikeessa olit, nää ylipäivät tuntuu viikkojen mittasilta.
 
Pikaseen käväsemässä...

Menninkäinen ja pipare: saisko teiltä vielä sellasen lyhyen version jonka saisin kopsattua etusivulle? :D

Ja jos joku muu puuttuu, pyydän anteeksi, ja toivon et laitat joko yy viestiä tai sie isolla ostikolla mulle viestin minkä saa kopioitua. Tahallani ketään en ole unohtanut, mut tulin pikaseen käymään...

Joku oli kaipaillutkin...

Tuli tosiaan äkkilähtö, kun tiistai aamuna lääkäri soitti että aamupäivän aikana pitää mennä verikokeelle ja sieltä synnärille, maanantaina otetuissa verikokeissa häikkää ja toksemian alku.

Klo 12 oltiin jo salissa, ja kalvot puhkaistiin. Supistuksia tuli 10 min välein, ja reilun 2h odottelun jälkeen laitettiin vielä tippa. Supistukset säännöllistyi ja voimistui ja tiheni heti. Ilokaasua halusin kun kohdun suu oli reilu 4cm auki. Siinä mentiin ja alkoi tuntua et haluan jotain vahvempaa, ja kätilö tarkisti tilanteen: kohdunsuu 7-8cm auki ja reunaa(?) jäljellä. Meinasi, ettei ihan heti vielä synny, joten epiduraali on hyvä kun kestää kauemmin. Anestesiahoitaja ehti pestä selän ja kutsua lääkärin, niin sitten tuli kova ponnistamisen tarve. Lääkäri tuli, ja sanottiin et mene vaan, tää syntyy nyt... :whistle: Ponnistusvaihe kesti n. 15 min. Vauva oli veltto ja sininen, kiireellä lähti lääkärin ja hoitajan kanssa, isukki pyydettiin mukaan. Jo salin ovella kuului rääkäisy ja kätilöt lohdutteli mua että kaikki ok. Apgarit oli 4/9/9, ja kuulemma ei ole mitään hapenpuutteeseen viittaavaa, napanuora oli kaulan ympäri mut ei tiukassa. Tyttö tuli rinnalle, ja rassukka ihan sininen kun niin vauhdilla lopun matkaa tuli. :heart: Pituutta neidillä oli 52 cm ja painoa huimat 4735g. :D Itse voin hyvin, neljä tikkiä laitettiin eikä istuminen tuota tuskaa... Ihana yöllä kääntää unissaan kylkeä heräämättä siihen. :D

Hyvin syö ja nukkuu, viime yönä nukkui klo 01-07, söi ja nukkui vielä lisää. :heart: Nyt nukkumassa isännän vieressä, ja esikoinenkin vielä päiväunilla. Ne kun venähti myöhäseen kun tulivat meitä hakemaan... :heart:

Nyt vois mennä kans pötköttelemään, niin joku sitten varmaan jo herääkin. :D

Niin, tänään kotiuduttiin... Ihanaa olla kotona. :heart:

Onnea vauvan saaneille, ja kovasti tsemppiä teille jotka vielä odottelette... :hug:
 
Niin, kiitos tosiaan synnytyskertomuksista, lueskelen ne paremmalla ajalla, nyt ei oikein malta kun pitää pitkästä aikaa kierrellä kotona kun tänne taas pääsi. :D

Kuvat käyn vielä kurkkaamassa, ja omani laitan kunhan joskus ehdin... :whistle:
 
Meidän pojulla oli myöskin napanuora 2 kertaa kaulan ympärillä ja vielä solmussa. Onneksi kätilö oli ripeä ja sai vauvan nopeasti hengittämään. Napanuoran pituus jäi askarruttamaan, mutta kuvista päätellen oli kyllä metrin pituinen. TYKSissä kätilö joutuu tarjoamaan kakkukahvit työkavereille metrin mittaisista napanuorista ;)
 
Hurjia nuo synnytykset joissa vauva sininen tms, varmasti pelästyttää! Mutta ONNEKSI täällä on kaikilla lopulta hommat kääntyneet parhain päin!

Kiiuska: täällä uskotaan kovasti menevän tammikuun puolelle (la 24.12.). Ihan viime päivinä vasta alkanut laskeutumaan, toissapäivänä oli kävellessä viiltelyjä ja jalat yhtäkkiä toisella puolella kun ennen, mutta eilen taas jalat "omalla paikallaan" oikeassa kyljessä, eikä enää sattunut kävelykään. Painetta kyllä enemmän alhaalla. Eilen neuvolassa th oli sitä mieltä että selvästi tullut alaspäin, ei kuitenkaan kiinnittynyt vielä. Sitäpaitsi mun on pakko saada tää räkätauti pois ennen synnytystä, ei kai elimistö aloita sellaista rääkkiä jos ei henki kunnolla kulje ja jokatoinen päivä on ihan totaaliväsynyt?!

Joku niistä synnytystä edeltävistä merkeistä mainitsi että valkovuoto ja sikiön liikkeet vähenisi, niidenkään mukaan täällä siis ei kiire mihinkään.
Järjestelyintoa on väsymyksestä huolimatta ollut, tänään olen koko päivän järjestellyt paperipinoja - tiedättehän niitä joita kertyy sinne tänne ja joita sitten siirtelee edestakas kun ei voi poiskaan heittää- mapitettu suurin osa, vielä pitäisi erinäisiä kansioita ja lehtikoteloita siivota. Ja kaappeja; aiemmin ei ole tullut mieleenkään että koskisin niihin, nyt tuli "pakko saada tuo laitettua"-tauti.

Joulusta ja synnytyksestä, mua ei haittaisi vaikka synnärillä oltais joulu koska ei ole muita lapsia = ei mitään joulunviettofiilistä. Jos ei synnytetä, mennään vanhempien luo syöpöttelemään, itse en ala joulua tekemään sen kummemmin, kuten ennenkään.
Lähettääkö kaikki muut joulukortteja? Mä luovuin niistä jo monta vuotta sitten.

hei ja vielä niitä merkkejä ennen synnytystä, kaveri kertoi että molempien muksujen kanssa hiki alkanut haista kummalliselle pari pv ennen synnytystä, siis haistelemisiin!

minimi 38+4
 
Joka päivä tulee jotain jota haluaisi jakaa muiden kanssa, mutta ei kehtaa tätä odottajien ketjua pukata täyteen ihmettelyitä mm. manaaja- oksennuksista ja ilmavaivoista!

Ihanan paljon vauvoja tullut taas! Rauhallista odotusta odottaville äideille!

m ja tyttö 3 viikkoa
 
Täälläkin yksi, joka ilmoittautuu tammikuussa synnyttäviin.. Kaikista ilmassa olevista merkeistä päätelle tämä lapsi ei halua laskeutua maan kamaralle kuin ensi vuonna :/ ..
Ja jos tässä kovin alkaa miettimään synnytystä, niin pälli hajoaa :eek:

Onnea Shamandalia ja kiitos synnytyskertomuksesta .. Sitä ei tosiaankaan kannata kovin tarkkaa suunnitelmaa tehdä, kun koskaan ei tiedä mitä tulevan pitää..

hikkailu tuntuu täälläkin nivusissa asti..

Vatsa on tyhjentynyt tänään kyllä kertaa kymmenen, mutta en ala elättelemään mitään toiveita synnytyksen suhteen.. :| Tuossa ruokaa kun laittelin niin tuli kunnon supistuskin, jonka jälkeen äkki hoppu P--askalle, jonka jälkeen ei supistuksista tietoakaan.. Ei tainnut olla edes supistus, mutta toivon kuitenkin ;)

Rillukka
 
10 sivua tullu kun oon ollu nyytiä hakemassa :eek: en millään kerkee niitä lukemaan...luen kuhan alku hässäkkä alkaa rauhottua...
onnittelut nyytin saaneille :flower: en nyt lukenu kelle syntyny...mutta kaikille tasapuolisesti! :flower: :hug:

"hiukkasista elämän,
on suuret ihmeet luotu.
Lahja kaikkein ihanin
on iloksemme suotu."

poikamme päätti syntyä 11.12 kello 00:54
painoo aarteella 3305g ja pittuutta 50cm.
synnytyksen kestoksi oli laitettu 4h.

synnytys oli nopia kun alkoi tapahtua.supisteli koko päivän säännöllisen epäsäännöllisesti :whistle: kahesti käytiin synnärillä samana päivänä kun oli jo säännöllisiä mutta aina lopahti :headwall: sano kätilö että meenkö osastolle vai kotia, mutta osasto ei siinä vaiheessa viehättäny.käski lähtä ostoksille ja jos ei lopu supistukset ni tulla takas...no,illalla käytiin "jouluostoksilla" ja toiseen kauppaan en enää päässy käveleen kun oli alapää jo niin kipiä niin sanoin miehelle että meen osastolle etten uskalla kotia ennää mennä...en ehtiny kätilölle asiaa kertoo kun sanoi että kyllä he nyt mua uskoo (3.kerran samana päivänä siellä käytiin :whistle: :ashamed: :kieh: )ja käskiki salliin :eek: no siellä annoin suppareille kyytiä kävelemällä ja ne kimpaantuki siitä...menin sitte pitkälleen että jos sais nukuttua.mutta kiihtyki entisestään...3h supisteli säännöllisesti 10-15 min välein ja sitte alko 1-10min välein.kohunkaula hävisi äkkiä, mutta paikkoja ei aukassu...supparit alko olla jo niin kippeitä että käskin kätilön käskee spinaalin laittajan.3 KUNNON supparia tuli ja sain spinaalin josta meni puoli tuntia kun poika parkasi ensi parkasun... :heart: sydän äänet siinä välillä katosi että kätilö aivan tärisi mutta ite tunsin vauvan liikkeet ja oli jotenki turvallinen olo että kyllä se sieltä selviää...IHANA kokemus oli ja kätilö oli mahtava. :heart: ja kaikista kallein aarre tuhisee nyt sitterissä :heart: eilen päästiin kotia. vielä tässä on kvoasti otipilas kun selkä oikkuilee mutta se ajan kans tokenee.tukivyötä oon käyttäny.
esikoiselta leikattiin samana päivänä nielu/kitarisat kun minä kottiutuin että hommaa tässä tällä hetkellä piisaa mutta vkon päästä on jo tyttöki paremissa voinneissa.mun äiti ja sisko olleet korvaamaton hoitoapu mulla. :flower: ja miehen vanhemmat kun olin sairaalassa...
mutta
oikein paljon jaksuja kärvistelijöille :hug: jospa teilläki kohta nyytit ois kainalossa! :heart: nyt ruoka kutsuu...
 
jaahas.meni mustaus mite sattuu :eek:
ja pojjasta että rauhallinen on ollut ja maitoo mulla riittäs vaikka naapurinki vauvalle :whistle: :D (esittäytyy yksi pamela ;) ) kiloista "kärsiville" lohukkeeksi että mulla jäi laitokselle huikeat 3kg :whistle: mutta uskon että karisee tässä ajan mittaan pois...
peräpukamat sain "lahjaksi" laitokselta :headwall: mutta se on pieni vaiva kun aattelee mistä "aiheutunu" :heart:
 
Onnea Shamandalie ja hulivili :flower: :heart: !

Ja Hulalle tsemppihali :hug: ! Pelottavan kuuloinen yö sulla :( .

Mä varmaan saan nyt sen maanantaisynnytyksen, kun aamulla piittkän tauon jälkeen houkuttelin miehen seksiin, päivällä riideltiin raivokkaasti, käytiin reippaalla lenkillä ja koko päivän on supistellut paljon ja alapäätä jomottanut. Valkkari ja vauvan liikkeet on tuntuvasti vähentyneet, närästää ja mieli on masentunut ja herkkä. Illalla kun vielä saunon ja huomenna voisin vaihteeksi siivota, niin takuuvarmasti se on sitten ensi viikon aikana menoa. On kyllä aamun hyvästä alusta seurannut niin paska fiiliksinen päivä, ettei tosikaan. Siksipä en jaksa kirjoitella enempiä...

Hyvää viikonloppua itse kullekin.

tivoli 39+0
 
Onnea shamandalie ja hulivili!! :flower:
shamandalie, tässä lyhyesti: meille syntyi poika 3.12. klo:06.24 painoa pienokaisella oli 3775g ja pituutta 51cm. Aikaisemmat pelkoni olivat turhia..synnytys sujui hienosti.
 
Onnea Shamandalie ja Hulivili!! :flower:

Joo mun päivä on ollut väsyttävä. Kaikille kiitokset tsempeistä! Niitä tullaan tarviimaan synnytykseen, mut ei vielä :kieh: Menin siis takaisin ä-polille sovitusti. Otettiin käyrää ja lääkäri tsekkas ultralla. vauva liikkuu ja voi hyvin. ja mä olen itse myös tosi hyvässä voinnissa, joten käynnistykselle ei tarvetta. Seuraavan kerran lääkäri aika 18.12. :kieh: , Mutta toivottavasti syntyis ennen sitä.....eli luultavasti en etuile jonossa ;)
 
Onnea Lispet, Shamandalie ja Hulivili :heart: :heart: :heart:

Hulalla ollut hurja yö, toivottavasti synnytys alkaa käynnistyä pian :hug:

Tänne ei mitään uutta, turvottaa ja turvottaa ja turvottaa. Tänään saatu vähän enemmän aikaseks...eipä muuta ajattelin vain tulla onnittelemaan uusia vauvautuneita =)

Misse81 38+0
 
Onnea jakautuneille!

Joku kyseli että onko mulla maanantaina ä-poli vai mikä- Eli on äitipoli käynti ja lupailtiin että voivat käynnistää jo silloin. Ja en mä kotiin enään suostu kyllä lähtemään...
Neuvolantätikkin sanoi että ihmettelee jos ei silloin käynnistetä koska on kuitenkin 41+6 jo.

Toivottavasti taas suppailis yöllä!

Tuitsu ja Tirppa rv 41+3
 
Tuitsu: Mä kyselin mikä käynti sulla on. Ite kans toivon, että ens viikon lopulla käynnisteltäs, ens perjantaina tulee mullekin jo 41+5. Mähän siis en sieltä lähde. :D Sulle supistuksia, mutta aattele että maanantaihinkaan ei oo enää montaa yötä. Mutta kyllä sulla kans jo viikkoja ihan kohtuullinen määrä takana :LOL:
 

Yhteistyössä