**Joulun odottajat** Huhtikuu

Huomenta!

Taitaa olla liikkeelä huonounista porukkaa, mistäköhän se johtuu että tulee nukuttua niin huonosti?? Mielessä ei pyöri mitenkään erityisesti mikään stressaava.. Alkuillasta saa nukuttua pari tuntia mut sit alkaa wc:ssä ravaaminen ja pyöriminen, siinä menee pari runtia ja sit kun kello soi ei jaksa millään nousta ylös. TÄNÄÄNKIN NUKUIN SIIS POMMIIN!! Vanhempi likka meinas myöhästyä koulusta ja minä hyppäsin yöpaita päällä autoon viemään sitä että kerkee :headwall:

Pahoinvointi on selvästi lisääntynyt, eilen aamulla olin työpaikan vessassa kakimassa lavuaariin :$ Oli siis niin kauhee olo.. Tänään ei mitään.. :whistle:

Tsemppiä kaikille ultraan Ja TUITSU, kuulumisia odotellaan..
Sama juttu mullakin sairasloman suhteen ei millään voi olla pois töistä joten parempi pysyä terveenä.

Harrastuksista kyseltiin mä kanssa lenkkeilen ja olen jatkanut ihan samaan malliin mitä nyt väsymys pistää sillontällön jäämään sohvalle.

Ratsastus ois makee juttu, sehän vahvistaa lantiopohjan lihaksia ja ryhtiä. Mä en ole ikinä ratsastanut ja se kuuluu mun tulevaisuuden haaveisiin.

 
Seitsemäs viikko alkoi tänään, ja sain ekan neuvola-ajan 10.05. Jännää! Tietääkö joku tehdäänkö Helsingissä ultra ekalla käynnillä? Mulla oli ihan sama kuin Schetzenillä - odotin innolla et pahoinvointi alkais tänään (oppikirjan mukaan siis pitäisi alkaa 7. viikolla) ja olin TOSI pettynyt kun aamulla oli vaan lievää kuvotusta niin kuin tähänkin asti :\|

Harrastuksista: mä olen kanssa jatkanut lenkkeilyä, tosin jäänyt nyt vähemmälle kun iltaisin ei jaksa muuta ku möllöttää sohvalla. Kuntosalilla käyn kerran viikossa ja lisäksi teen pilatesta ja käyn Hot Joogassa (Bikram Yoga). Kaikki nämä tuntuu hyvältä, ja olen pitänyt periaatteena että lopetan heti jos joku tuntuu pahalta.
 
Nonni, pomo laitto sit ensi viikolle kehityskeskustelun :eek: Sanokaas, pitäskö mun sillon kertoa hänelle tästä raskaudesta? Olin kyllä ajatellut etten missään nimessä kerro töissä, ellei tuu ilmi, ennenku oon käyny ees kerran neuvolassa. Ja neuvola on ensi viikon perjantaina, siis just kehityskeskustelun jälkeen. Kertokaa mitä mä teen!! Valehtelenko, jos kierrän asian keskustelussa silleen, etten kerro aikeistani? Ajattelin kyllä et voisin kertoa sit joskus aikanaan silleen, etten sulle siittiny viel kehityskeskustelussa puhua mitään kun en ollut itekkään varma koko asiasta.... (mikä on kuitenkin aivan totta!)

En yhtään jaksais enää tänään mennä töihin. Tää viikko on menny pelkässä työnteossa. Kotona en tee mitään muuta kuin makaa tai istu tässä. En jaksa mitään. Syönytkin oon todella huonosti, en mitään lihaa viikkoon! Paino oli pudonnut 1,5 kg. Tänä aamuna on kurkku tuntunut kipeältä, saas nähdä oonko taas tulossa flunssaan. Onko muuten raskaudella tapana aiheuttaa flunssaa useinkin? Tuntuu et mulla on nyt kokoajan nenä vähän turissut.

Ja sitten valmistautumaan töihin lähtöön... \|O
 
Ja se lyö! :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:


Voi mikä tunne, ja itkukin tuli! siellä se katkarapa puksutti hirveetä kyytiä.
Viikkoja melkeen samat, ehkä pari pvää vähemmän kun olin luullut. eli n. 7+0.

Järkyttävän ihanaa!

Palaan kun kykenen kertomaan jotain järkevää!


Tuitsu rv 7+


Mauahtava, vaihda la vaikka 6.12!
 
Tuitsu: Upeetaa mahtavaa upeetaaa mahtavaaa!!!
Itku siinä kyl tulee kun se pikku olennon näkee jne.. Korjailen LA:si. Onnea!!

Tuota tupakkaketjua hilpeydellä olen seurannut.. itsellä on aika vahva mielipide asiasta enkä millään haluaisi lusikkaani tuohon soppaan laittaa mutta pakko kai se kohta on.
Täällä väsyttää ja laiskottaa...
 
Haaveilijalle sen verran että mulla oli viime ma just kehityskeskustelu ja pähkäilin ihan samaa asiaa. Mulla on tosi kiva nuori mies pomona, mutta en kuitenkaan kertonu. Olen pienessä yksikössä töissä ja on todella kohteliasta kertoa ajoissa, mutta yritän pitää salassa ekaan ultraan asti. Ja kyllä toi kasvava pallo sen muutenkin näyttää aika pian...

Ja kun ihmettelit nuhaista oloa, niin esikoisesta mulla oli koko alkuraskaus tosi tukkoinen olo ja niistelin niin että verta tuli. Flunssaa se ei kuitenkaan ollu vaan jostain luinkine että lisääntyvä verimäärä aiheuttaa sen. Eli kuuluu taudin kuvaan...

Täälläkään ei siis pahoinvointia, ei ollut kahdesta edellisestäkään eli en sitä nytkään odottanu. Väsymys on järkkyä, en jaksa kotona edes koneellista pyykkiä viikata kun pitää mennä huiliin. Eilen menin yöunille puol ysi ja heräsin todella levänneenä kuudelta ennen kellonsoittoa. Reippaana tyttönä viikkailin pyykkiä aamusta kun kerrankin löytyi puhtia. Ja miten voi koko ajan olla nälkä....

Vointeja siskot!

Suski
 
sanoppa muuta suski... ihmettelen myös että miten voi olla kokoajan nälkä. siis oikeesti. kun syömisestä on kulunut parisen tuntia, tunnen itseni taas nälkäiseksi. . huomaan askeleeni suuntautuvan vähänväliä jääkaapille. :ashamed:
Tänään ei ole vielä ainakaan oksettanu kovasti, ehkäpä just tuon syömisen takia.. lievää kuvotusta on silti havaittavissa.
Ihanaa tuitsu että sait nähdä pienokaisesi. :heart:
Onnea elmeri ja tervetulloo joukkoomme! :flower:
Ihanaa kun meitä on täällä tällanen iso porukka naisia samassa tilanteessa. Ilman teitä en pystyis pitää tätä salaisuutta enää sisällä, kiitos siitä.
Voimia ja jaksuja teille kaikille ihanille nettikamuille!

-Pi pa re ja kidneypapu 7+6-
 
Kylläpä on leijaileva olo!
Oikeen leveetä hymyä on koko akka!

Miten yksi pieni sentin kokoinen papu voi saada maailman näin sekaisin.

Mulla on oikeen kuviakin mun vauvasta. siellä se molskii ja kyttään niitä kokoajan.
Sillä on ruskuaispussi ja oikeen iso sydänkin ja tuolla se lillii kuplassaan.
Ja ultrakertomuksessa lukee useeseen otteeseen että sydän lyö ja kaikki sikiön elonmerkit näkyy.

Tuli muuten hassu tunne kun katteli sitä monitoria siellä seinällä ja kun pavun sydän panppaili niin tuli ihan selvä tunne että toi on tyttö.
Onneksi lääkäri ei ollut moksiskaan kun itkeä tihrutin, tarjosi vaan nenäliinaa ja naureskeli, että eikö ookki ihanaa!

Onneksi on vapis, eihän tästä muuten tulis taas yhtään mitään.

Muuten ällötysolo jatkuu ja on kuin jatkuva krapula vaivaisi.
Mutta tänään se ei haittaa!

Tui rv 7+
 
Heipsis kaikki

Tuitsu Ihanaa, että sait hyviä uutisia :). On varmasti aivan mahtava fiilis :)

Elmeri: Tervetuloa :flower:

mmiilialle ja Jaanalle toivotaan, että kaikki menee hyvin :hug:

Haaveilija83: Minulla oli viikko sitten kehityskeskustelu ja en kertonut esimiehelleni mitään vielä tästä pienestä oliosta. Ollaan miehen kanssa päätetty, että kerrotaan vasta ultran jälkeen kaikille, paitsi tuleville isovanhemmille ajateltiin kertoa äitienpäiväkorteissa =) . Onko kellään muuten mitään kivaa runoa, jolla voisi tulevasta tontusta kortissa kertoa? Yksi tosi kultainen ystävä tietää jo kyllä nyt tästä :heart:

kävin eilen ostamassa niitä Multi Tabsin inkivääripillereitä ja liekö sitten ollut niiden vaikutus vai mikä, mutta tämä aamu/päivä ei ole ollut yhtään niin paha kuin edelliset :). Minä en ole vielä joutunut kertaakaan oksentamaan, mutta pönttöä on välillä tiuhaankin halailtu. Etova olo on kyllä ollut jo reilun viikon ajan lähes koko ajan... Väsymyskin on olut ihan uskomatonta ja palelu \|O Eilen nauroin miehelleni, että jos minä mätän ruokaa naamaan tällä tahdilla pidemmän aikaa, mitä nyt on tullut syötyä niin kohta en mahdu ovista ja ikkunoista :LOL: Mutta pakko syödä, kun muuten tulee heti tosi heikko ja kuvottava olo :whistle:

Mutta nyt lähden lappamaan keittoa lautaselle :).
 
Heipsis kaikki

Tuitsu Ihanaa, että sait hyviä uutisia :). On varmasti aivan mahtava fiilis :)

Elmeri: Tervetuloa :flower:

mmiilialle ja Jaanalle toivotaan, että kaikki menee hyvin :hug:

Haaveilija83: Minulla oli viikko sitten kehityskeskustelu ja en kertonut esimiehelleni mitään vielä tästä pienestä oliosta. Ollaan miehen kanssa päätetty, että kerrotaan vasta ultran jälkeen kaikille, paitsi tuleville isovanhemmille ajateltiin kertoa äitienpäiväkorteissa =) . Onko kellään muuten mitään kivaa runoa, jolla voisi tulevasta tontusta kortissa kertoa? Yksi tosi kultainen ystävä tietää jo kyllä nyt tästä :heart:

kävin eilen ostamassa niitä Multi Tabsin inkivääripillereitä ja liekö sitten ollut niiden vaikutus vai mikä, mutta tämä aamu/päivä ei ole ollut yhtään niin paha kuin edelliset :). Minä en ole vielä joutunut kertaakaan oksentamaan, mutta pönttöä on välillä tiuhaankin halailtu. Etova olo on kyllä ollut jo reilun viikon ajan lähes koko ajan... Väsymyskin on olut ihan uskomatonta ja palelu \|O Eilen nauroin miehelleni, että jos minä mätän ruokaa naamaan tällä tahdilla pidemmän aikaa, mitä nyt on tullut syötyä niin kohta en mahdu ovista ja ikkunoista :LOL: Mutta pakko syödä, kun muuten tulee heti tosi heikko ja kuvottava olo :whistle:

Mutta nyt lähden lappamaan keittoa lautaselle :).
 
Mauahtavaa pikana
Veeruska tällainen ihana oli ainakin positiivarien sivuilla:

Toive suuri toteutuu,
kunhan koittaa joulukuu.
Salaisuus ei pysy kauaa,
meillä odotetaan vauvaa!


Palaan päivityspuuhiin myöhemmin, tulin vaan pikana kurkkaamaan kuulumiset.. Tervetuloa elmeri!
 
pikaisesti Katherine
Moikka!

Toi on niin totta, että KOKO AJAN melkein nälkä...ja siis ei mitään herkuttelua vaan ihan kurisee maha jo kahen tunnin jälkeen syömisestä.. no ei auta kun syödä riittävän usein.. ;)

muuten voin kyllä tosi hyvin, ei mitään oireita tänään. vähän pinna kyllä pikkuasioista kiristyy täällä kotona.. no toivottavasti saan sympatiaa vaikka kaikkea ei tietenkään voi laittaa raskauden piikkiin.. kai.. ;)

IHANA UUTINEN TUITSU! voi siellä pikkuista.. hih varmaan mahtia;)

jaksamisia, nyt ...SYÖMÄÄN =)

 
Voi Tuitsu, ONNEA - ihanaa!!!!

Haaveilija: Ei todellakaan tarvitse kertoa esimiehelle tässä vaiheessa. Etenkin, jos esimiehesi on nainen, hän kyllä ymmärtää, ettei näitä asioita tässä vaiheessa uskalla/halua kertoa edes lähimmilleen, saatikka sitten töissä.

ON: Ei mitään uutta auringon alla... :( Töissä lounaalta tullessa yökkäsin kerran, mutta ei oksennusta lähimainkaan :( .
Toivottavasti mullakin ens viikolla siellä ultrassa 6+5 näkyis jo jotain, kuten Tuitsulla 7+?. Tulisin niiiiiiiiiiiiiiiiiiin onnelliseksi :saint: :D .
 
Tuitsu: ihanaa että masussa oli kaikki kunnossa ja kaveri siellä onnellisesti köllötteli. Mulla tuli melkein itku kun luin sun hyviä uutisia.

Te tosiaan kirjottelette ihan mukavaan tahtiin ja sit kun mä luen putkeen kaikki jutut ja pitäis jotain kommentoida niin ei muistu nikit mieleen ja puolet asiastakin on jo unohtunu :LOL:

Oli ainakin puhetta että koko ajan on nälkä. täällä sama juttu :wave: vähän väliä pitää jotain popsia. Mies nauro tossa kun roikuin jääkääpilla meetvursti paketti kourassa et kyl huomaa et rouva on siunatussa tilassa.

Ootteko kaikki ihan kärryillä noista teidän viikoista? Mä tiedän sen verran et viikkoja on 5+jotain tai oliskohan jo vaihtunu 6. eli olen ihan pihalla. esikon aikaan tiesin tarkallee et missä mennään.

Sain tänään kirjeen neuvolasta. Siinä oli esitietolomake ja jotain muita lappuja mitä en ole vielä kattonu. Niin ja oli siinä ohjeet ultran varaukseen ja että pitäis ajoissa varata. Kait se riittää jos ekan neuvolan jälkeen sen tilaa? Siitä olis kuitenkin kuukauden verran aikaa niille viikoille kun eka ultra yleensä on. Kirjeessä oli myös joku kysely alkoholinkäytöstä mut laitoin sen heti roskiin kun mä en juo alkoholia ollenkaan.

Hei kertokaas nyt et paljon se ultra tulis noin maksamaan jos menis tässä ennen neuvolaa? ei malttais odottaa ja kun Tuitsu kerto noin ihania uutisia niin itsekkin haluisin jo päästä kurkkaamaan tiikerin yksiöön.

 
Schätzchen harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 18:24 Ummali kirjoitti:
Hei kertokaas nyt et paljon se ultra tulis noin maksamaan jos menis tässä ennen neuvolaa? ei malttais odottaa ja kun Tuitsu kerto noin ihania uutisia niin itsekkin haluisin jo päästä kurkkaamaan tiikerin yksiöön.
Ne hinnat vaihtelee. Täällä jää Kela-korvauksen jälkeen 70? ja joku tuolla jossain toisessa ketjussa kirjoitteli, että Oulussa jää hintaa vain 45?.
Ei mikään kauhean paha hinta siis B) .

Mulle tuli kans viime viikolla ne neuvolan esitietolomakkeet ja siinä oli kohta PELOISTA. Ihanaa, et saa etukäteen sielläkin niistä avautua \|O . Oli niin herttaisen kuuloinen neuvolan täti, että eiköhän se osaa rauhoittaa - on ehkä ennenkin tavannut joitain neuroottisia tapauksia :kieh: ...
 
UMMALI ultran hinnat tosiaan vaihtelevat niinkun Schätzen sanoi, pääkaupunkiseudulla 120-150? - kelakorvaukset. Rv selviää ekassa ultrassa tarkemmin. Mullekin tuli viikkoja ultrassa 6+1 syke näkyi selvästi.

Mä haluaisin tiedustella vähän noloa :ashamed: asiaa:
Minkälaista valkovuotoa teillä tulee? Mä en enää muista edellisistä raskauksista minkälaista sen pitäisi olla joten kysyn nyt teiltä?
Teen sen jälkeen johtopäätöksiä omastani.. sori ällö kysymys!! Mutta mulle nyt tärkeä.. :heart: Burberry 7+2
 
Terppari
Burberry: Mistäs muualta noita sit kyselis, jos ei kanssasisarilta? Olkoon ällöjä tai muita, niin hyvähän se on kysyä. Mulla valkovuoto on sellaista kirkasta, välillä sellaista venyvää. Vähemmän tuntuu ainakin tässä vaiheessa tulevan kuin ed. raskaudessa. Mäkin olen ihmetellyt tuota valkovuotoa...

Joku kysyi ultrista; asutaan pääkaupunkiseudun tuntumassa, viimeksi käynti taisi maksaa vain 50e luokkaa, lääkäri ei ottanut ultrasta eri maksua. Samalle mennään taas, toivottavasti samalla hinnalla. Tosin kyllä siitä lystistä on valmis maksamaa, että saa varmuuden siitä omasta pienestä. :heart: Tottakai keskenmeno voi senkin jälkeen tapahtua, mutta kyseessä ei ainakaan ole tuulimuna tms. joiden osuus keskenmenoihin oli jonkun lähteen mukaan n. 70%.

Oma napa edelleen oireeton, illalla välillä äklöttää, kun on oikein väsynyt duunin jälkeen. Huilaamalla ja jatkuvalla syömisellä menee ohi. Mitään ihmeitä lupauksia syömisistä en ole tehnyt. Esikon aikana söin mitä teki mieli, silloin kun sitä vähäistäkin krapulantyylistä oloa oli. Muun raskauden pyrin syömään suht monipuolisesti.

Mukavaa viikonlopun odotusta kaikille!!!

-Terppari 6+4
 
Schätzchen kuvailee
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2007 klo 19:16 Burberry kirjoitti:
Mä haluaisin tiedustella vähän noloa :ashamed: asiaa:
Minkälaista valkovuotoa teillä tulee? Mä en enää muista edellisistä raskauksista minkälaista sen pitäisi olla joten kysyn nyt teiltä?
Teen sen jälkeen johtopäätöksiä omastani.. sori ällö kysymys!! Mutta mulle nyt tärkeä.. :heart: Burberry 7+2
Olen samaa mieltä Terpparin kanssa, että keneltä muulta sitä nyt kysyisi, kuin meiltä virtuaalisiskoilta B) .
Väriä en pysty analysoimaan, koska käytän useimmiten muita kuin valkoisia alushousuja, mutta useinhan on ollut sellainen tunne, että housuun valahtaisi enemmänkin jotain (ja sitten juoksen paniikissa vessaan katsomaan alkoiko menkat :eek: ).
Mitään erityisen paksua se ei ole, ennemminkin voisi luulla jos ei tietäisi, että pissa olisi lirahtanut housuun :ashamed: .
 
Iltaa kaikille minunkin puolesta!

ONNEA paljon tuitsulle!!!!!!!!!!!! :heart: =) :flower:

muistan miten ihanalta tuntui kun kuulin ekan kerran vauvan sydänäänet esikoisen kanssa,tosin se oli sillä neuvolan mikä-onkaan-laitteella.ultra on vielä huikeempaa!

Kerroin että oli edellispvänä tuntunu ku ois supistus ollu ku selkää poltteli.ja mahaakin on tosiaan nipistelly vähän oudosti,rupes kummittelemaan tuo että jos on joku tulehdus tai virus tai jtn,ja soitin neuvolaan,mutta tätipä sanoi ettei voi tehdä muuta kun odottaa,ja että kun ei ole vuotoa niin voi olla normaalia.mutta mitn pissa/verikokeita ei suostunut ellei samanlaiset kivut jatku.


eli jatkan toivoen parasta ja peläten pahinta. :eek:

siskon perhe on tulossa kylään lähipäivinä,joten lepoa ei ole tiedossa....

ja tänään tapahtui myös minulle hassu juttu tämän raskauden suhteen,nimittäin tuttu kassatäti lähikaupassa rupesi juttelemaan että jos me saataisiin toinen tyttö niin hän kuuli kauniin nimen joka on samantyylinen kuin esikoisellakin! meinasin sanoa että no pojalle meillä jo olis nimi valmiina,mut sit muistin et eihä tuo täti tiedä et oon raskaana!!

vai tietääkö....? :kieh:


oireista .
täälläkin on alkanut väsymys.viime päivinä olen nukahtanut aina tytön ollessa päiväunilla. outoa oli,että kun eilen herättiin 7:ltä,niin minun oli pakko ottaa puolen tunnin tirsat sohvalla jo yhdeltätoista!

okseta ei taas juuri yhtään,aamula koitin josko tulisi jos en heti syö,join vain,eikä tullut mitn oloa,etova olo vain.erehdyin kattilasta,kun piti tytölle laittaa puuro,ja olin ottavinani eilisen mannapuuron mutta kattilan alla olikin eilinen valkokastike kesäkurpitsalla! silloin meinasi tulla! :x
ja kun tytön herkkua on kaupan yrttilevite leivän päällä,niin se haju on niiin kauhea kun se haisee hengityksessä pitkään!yöök....mehua tosiaan KYLMÄNÄ menee paljon,olen tavallisesti vesi-ihmisiä mutta nyt vesi saattaa tegdä yllätyksiä.

ja noista öistä.nukun tavallisesti huonosti,kestää kauan ennen kuin uni tulee,ja jos herään vessaan,menee helposti taas tunti. nyt kun pissattaa oikein kunnolla,niin onneksi nukun paremmin! :) oon vaan niin puhki.siis jos tyttö antaa nukkua.sillä tuo uhma on ihan kauhea jos se iskee uniaikaan,eilenkin pelkäsin jo "vellun" puolesta kun se riuhtoi ja potki... :(


oli muuten ihana tuo runo!!!!!
(luen itsekkin positiivarien juttuja,mutta näköjään liian pintapuolisesti).
täytyi oikein pistää ylös että voi sitten käyttää kun/jos tulee aika kertoa,harmi ettei äitienpäivänä sentään vielä uskalleta.


ja itsekkin kiittäisin tätä sivustoa ja kanssasisaria suuresti,on kyllä ihan mahtavaa että meillä on mahdollisuus tälläiseen!! =) =)

 
Juu eipä sitten tämän kauempaa luokkakavereilta salassa pysynyt tämä projekti... :kieh: Tänään kävin liikunta tunneilla parit kertaa halimassa pyttyä... Osa jo kauhuissaan oli et mahatautia! :eek: Sanoin sitten ettei tää mahatautia oo, etten nyt kuitenkaan niin tyhmä oo et kipeenä oisin sinne mennyt.. Nooh... :whistle:

Muillakin näkyy olevan ultra 3.5, sama meillä. :D Pian sekin sitten jo on... Nolottaa vaan, kun se on klo 16 naapurikaupungissa, niin pitää heti toiseksi työharjoittelupäiväksi pyytää aamuvuoro... :ashamed: No, ei sille mitään voi, se nyt on varattu ja se kuitenkin menee sen päivän harjoittelun ohi... Ja hintaa sille ultralle tulee 55e, on siis Kaarinassa. Turussa hinnat oli melko paljon kalliimmat. Tosta on jo KELA korvaus poissa. =)

Väsymys on kova, edelleen... Nukuin tossa 1,5h päikkärit, heräsin 19.30 ja nyt vois mennä jo nukkumaan... Jospa sitä jotain kävis haukkaamassa ennen nukkumaan menoa... Nälkä tuntuu vaivaavan vähän väliä, ja ihme kyllä siitä huolimatta paino on pudonnut yli 2kg...

Ootteko noita inkiväärikapseleita ostaneet luontaistuotekaupoista vai mistä? Entä kuinka pienissä erissä niitä myydään? Ajattelin jos kokeilisi, niin ei heti viitsis ostaa isoa annosta jos niistä ei apua olekaan... Alkaa vähän viedä voimia tämä pahoinvointi, ja kun kuitenkaan ei vielä haluis paljastaa tätä kaikille... Mut ei tämä näinkään salassa pysy... :\| Kun tämä on tänäänkin ollut ihan aamusta alkaen, ja jatkuu edelleen... Sen aikaa on hyvä olla kun nukkuu... ;)

Mut nyt jääkaapin kautta nukkumaan ja päästän isännän koneelle.

Tervetuloa uudet, ja onnea Tuitsulle ihanista uutisista. :heart:
 
se on nyt ku iski paniikki... huomenna kaikki selviää.. en tiiä oonko valmis..

ukko on portugalis ja mä tarttisin sitä täälä...

Tsempakkaa ny kaikki et siel olis kaikki hyvin..

voi kuinka mä saan nukuttua.. ei tästä itkusta meinaa loppua tulla..
 

Yhteistyössä