JOULUMURUT-05 SYYSKUUN PINOON

Torstaita!

Täällä tuli varsin hieno ilma, aurinko paistaa, vaikka vähän viileää onkin. Vaikeaa aina aamulla miettiä Lotalle kouluun vaatetta päälle, kun aamuisin on kuitenkin +2-+4 astetta lämmintä ja päivällä saattaa olla jopa +16. Eilen saivat neonkeltaiset heijastinliivit ja käteen tai jalkaan laitettavan heijastinpannan, ennestään oli jo neonkelt. heijastinlippis, missä lukee "Keltanokka liikenteessä". Täälläpäin on nyt joku liikennevko meneillään heillä, miten teillä Tinttamooses ja Uneton? Onko teillä siis nyt moinen? Innokkaasti kouluun mennään edelleen :D Ystäviä on tytöissä ja pojissa, tyttöjen kanssa koulussa on, mutta tiistaina oli kolmen luokkakaverinsa (kaikki poikia) kanssa eväsretkellä :D Lotalla ei tosin ollut eväitä mukana, et hyvä eväsretki.

Peppi; voi noita teidän öitä :( toivottavasti saat kunnon päikkärit otettua :hug: Ihmettelen kyllä, miten jaksat, *nostaa hattua*. Mulla just se on pahinta, jos en saa nukuttua. Yövuorot menee hyvin, mutta niiden jälkeen on nukuttava kunnolla ja onneksi myös mieheni tietää sen. Se onni on kahden vuorotyöläisen perheessä.

Lumikarpalo; jaksamista muuttoon! Silloin, kun me muutettiin tänne, oli Lotta 1v5kk; pakatessani hän selkäni takana tyhjensi pahvilaatikoita :whistle: Muutossa on kyllä positiivista se, että kaikki tavarat tulee katsottua ja laitettua tarpeetonta pois. Pitäiskö sen takia muuttaa? Muuten olen kyllä niin huono miettimään, että jos jotain pois laittaisi. Nyt onneksi olen Lotan vanhoista vaatteista päässyt hyvin eroon myymällä niitä työkaverin tytölle. Heillä myös Ottoa nuorempi poika, mutta Otto on niin kirppu, että he käyttää jo samankokoisia vaatteita :D
Mistä tulikin mieleen galluppia, että mitä te teette lastenne vanhoille vaatteille?

Smirgelaine; hienoa, että kaikki oli hyvin Samilla =) Mutta olipa tosiaan päivä teillä!

Tanskuliinille jaksamista noihin pitkiin työpäiviin :hug: ja murrosikäisten kanssa eloon! Mullakin on kokemusta sellaisesta, miehen veli asui meidän kanssa 14-vuotiaasta parikymppiseksi. Hänellä kyllä oli jälkikäteen ajatellen helpohko murrosikä, vaikka mahdollisuuksia olis ollu vaikka mihin, ihan elämäntilanteesta johtuen. Pientä esimakua on siis jo omien lasten murkkuikää ajatellen :whistle: Toivottavasti teillä jo helpottais :hug:

Koivunkäpy; huhhuh tuota Villen juttua :( ei sitä näin ei-allergisten lasten äitiä osaa edes kuvitella, mitä vaikeuksia teillä on, jaksamista :hug: Ihana tuo hampparijuttu! Otto on myös kerran saanu oman hampparin Hesellä ja lähinnä söi sitä pihviä sieltä välistä. Ja ranskalaisia.

Nyt lenkille mars :wave:

Siru: mä hankkiudun vaatteista eroon, niin lasten ku aikuistenki kierrättämällä, lastenvaatteet menee sopivasti kun kaikki on eri-ikäisiä ni kiertää ja jossai vaiheessa päätyyvät roskiin, meidän autotallin räteiks tms kun aika on kypsä..
Tai jos ei kaverit tarvii niin sitten etsin jonku joka tarvii, postareitten hinnalla yleensä vaihtaa tavara omistajaa..

Pepille jaksamista, tiedän mitä on ku molemmat sairastaa, onneks noilla on se 3v ikäero..

ukko läks töihin, ite ootan neitiä kotiin kerhosta et pääsee nukkuu ja sit pitääki kiitää sinne muskariin.

Ja tadaa, ei menny ku 3,5v että keksi tuohon meidän kaoottiseen kääpiöeteiseen ratkasun mikä varmaan helpottas kaaosta, eli semmonen "iso" metallikorihäkkyrä, saa mammuttimarkkinoilta näkyy 23?.. oisha siel muutenki vaik mitä :p

Smirge: mites sami nyt voi? Eilen unohdin vastailla ku olin ite just ajelemassa kotio ku laitoit viestii ja lopu ilta oliki taas härdelliä :ashamed:

Peppi :hug:

Sami nukkui tossa aamulla tunnin, nyt vaan ootellaan koska se nukkumatti tulis toisen kerran.
Parka raukka huutelee välillä pipiä, kun tekee jotain vähän väärässä asennossa, että on poju kipeämpi nyt kuin silloin ekan leikkauksen jälkeen.

Tyttökin kenkkuilee :( Vaan pieniä nää mun murheet.

Terve vain pitkästä aikaa!
Meillä on kiirettä pitänyt. Mies perusti firman ja mull aon ollut hommia noissa papereissa. oman opiskelemaan lähtemisen lykkäsin hamaan tulevaisuuteen ja olen jo sopinut töihin lähdön marraskuun alkuun (Ylläkselle hiihtokeskuksen palvelukseen).
Catriina menee siis silloin hoitoon. Camilla on tykännyt ekaluokasta ja sitten kun mie aloitan työt Camilla alkaa iltapäiväkerhoon.
No minä olen löytänyt vanhoja ja uusia harrastuksia. Maalailen tauluja ja teen käsitöitä. Eilen ompelin sellaisen fleecehatun (missä on korvat) Catriinalle ja toista jo suunnittelen. Jos ne onnistuu hyvin alan myymään sellaisia. Laitan kuvan (kun saan aikaiseksi) irc-galleriaan ja linkitän tänne.
Tytöt on olleet jo yli kuukauden terveinä (koputtaa puuta :headwall: ) ja ainoa joka on kärsinyt flunssasta olen minä itse.
Eli tällaista meille! :wave:

:(

Eipä tullut mun nukkumisesta mitään :( Just, kun olin saanut hyvän asennon sohvalla niin Rasmuspa aloitti kitinän :/ Nukahti kyllä takaisin, mutta taas, kun olin saanut hyvän asennon niin aloitti uudestaan :eek: Kolmannen kerran jälkeen en enää edes viittinyt mennä kovinkaan hyvään asentoon :kieh: Nyt on nukkunut jo 10min, mutta minäpä olen valmiudessa tässä koneella :kieh:

Molemmat siis nukkuu edelleen. Kohta ne herää joka tapauksessa.

Siru:
Olipa kiva, kun kävit kirjoittelemassa! No, meillä menee tietenkin Joonatanin entiset vaatteet Rasmukselle. Rasmukselta on jäänyt pieneksi vasta 50, 56 ja jotkut 62-senttiset, ne ovat lainassa kaverilla. Aion säästää kaikkein kivoimmat, ehkä annan/myyn tai jotain ne, joita en halua säästää... Sen näkee sit :D Itteni tuntien haluan säästää kaikki :ashamed: :whistle:

Smirgelaine: Voi Samia :hug: Sanoivatko lääkärissä ollenkana, että kauan aristaa? Toivottavasti paranis pian! Jaksamisia isommankin kanssa!

Taivaanvuohi: Kiva, kun kävit pitkästä aikaa kirjoittelemassa! Jaksamisia kiireiden keskelle :wave:

Niiskuneiti: :attn: :D :whistle:

No, taidan mä mennä tohon sohvalle vielä Frendejä kattelemaan ja odottamaan, kun pojat heräävät... :wave:

Heipparallaa kamut :wave:

Käyn taas pyörähtämässä koneella, aamusella kävin lukemassa parin päivän takaiset jutut ja nyt jos kerkeisin jotakiin kirjottaakkii :D

Hyödynsin Wernerin ekat unet pesemällä vessan ja kylppärin ja nyt toiset hyödynsin imuroimalla :D Meillä on selkeä rytmi päivässä, eli kahdet unet nukkuu. Luulen, että siksi kahdet riittää, kun yöt nukkuu niin hyvin. Tosiaan vaan 1-2 x syö ja muun ajan nukkuu ihan hipihiljaa.

Jullekin on nukkunut taas tosi hyvin pitkän aikaa, mut viime yönä itki puolisen tuntia. Onneksi mies oli yötä kotona (lähti aamulennolla Helsinkiin) ja se rauhoitteli Julben takaisin nukkumaan. Julle näki kun mies pakkasi kamojaan eilen, niin siksi varmaan yöllä itkeskeli.

Siru, meillä Werneri ainakin toistaiseksi käyttää Jullen pikkuruisia vaatteita, mut saas nähdä milloin kääntyy niin päin, että käyttävät samankokoisia vaatteita :D Werneri on kasvussaan samanlainen kuin Aleksi pienenä, Julle on taas tuommonen tirppuna :heart: :heart: :heart:
Pikkuruisia vaatteita en ole hävittänyt mihkään, toiveissa on, että mies piakkoin kääntää kelkkansa ja neljättä voitais alkaa yrittelemään tai edes harkitsemaan :D

Werneri on ollut niin tyytyväinen vauva ekan 4 viikon jälkeen, että helpolla olen päässyt. Siksi kait neljäskään lapsi ei mahdottomalta yhtälöltä kuulosta :D Pitäis vaan tosiaan mieskin hommaan saada mukaan :LOL:

Mun äiti tulee alkuviikoksi tänne meille. Pyysin sitä tänne, kun ei ole poikia nähnyt taas pitkään aikaan! Ja mies on koko ensiviikon poissa, ma-la, joten seura on tervetullutta.

Samille pikaista paranemista! Kuin myös Jontulle & Rasmukselle!

Nyt katsomaan tavarat valmiiksi, Aleksilla on tänään edareitten saunailta =)

Tanskuliini jaksuja sulle niin töihin kuin kotiinkin Santerin kanssa!! Meillä on taas ailahtelevainen kausi menossa Allun kanssa.. nyt on kaksi viikkoa kotiarestissa... ja voin sanoa, että on auttanut!

Nyt Werneri heräsi :heart:

Täälläpä taasen :whistle:

Gerbera; laitoin sulle yytä yhdestä jutskasta, mitä jo aiemminkin mietin =) Oijoi, neljäs lapsi :D Nostaa taasen hattua, varsinkin tietäen nämä teidän perheen "yh"-kuviot.

Peppi; harmi, ettet saanut nukuttua päikkyjä :|

Nyt antamaan ruokaa apinoille. Klo 17 alkaa Lotan tanssijumppa. Menen itse käymään CM:ssä Mammuttimarkkinoilla (Koivunkäpy :wave: ) sillä välin, Otto varmaan seuranani. Otto ei vain enää tykkäisi istua ostoskärryissä (niissä autoissa juuri ja juuri), sanoo vain, että "itte pävelee" eli siis itse kävelisi :D

Täällähän minä edelleen, kiitoksia vaan kaipailusta Uneton, Tinttamooses ja Peppi! :wave: :D Voinnissa ei edelleenkään minkäänlaista muutosta...ehkä vähän enemmän on alkanut alapäätä vihlomaan, mutta siihen se sitten jääkin ;)

Peppi: Voi teidän poikia :( ...pikaista paranemista ja kovasti jaksamista! :hug:

Smirgelaine: Hienoa että Samilla kaikki kunnossa, nyt vaan pikaista toipumista! :hug:

Siru: Meillä odottaa nyt kaikki Joonaksen vanhat vaatteet tulevaa vauvaa, sen jälkeen en vielä tiedä, että mitä vaatteille teen :) Mun luonteella varmaankin ainakin kaikki parhaimmat säästän edelleen ;)

Gerbera: Jaksamista Aleksin kanssa, hyvä että aresti on auttanut!

Taivaanvuohi: Kiva, kun olit käynyt kirjoittelemassa! =)

Lumikarpalo: Tsemppiä muuttoon! :)

Mä sain tänään uuden polkupyörän, jee! Pääsee sitten heti kuntoilemaan, kun pääsee tästä masusta eroon :D Tai onnistuuhan se nyttenkin jotenkin, kun tuossa pihalla vähän kokeilin :D

Joonaksen unet jäi tänään vähän myöhäiseksi, kun lähdettiin sitä pyörää hakemaan juuri Joonaksen normaaliin päiväuniaikaan, edelleenkin nukkuu... Saisi kyllä jo kohta herätä, kun varttia yli viisi pitäisi jo olla muskarissa, tänään eka kerta :)

Mitäs Kaizalle kuuluu? :whistle: Entä jemmalle! :wave:

Eipä nyt muuta, mukavaa iltaa kaikille! =)

-Niiskuneiti ja Helmi 38+6-

käpy osta myös pienille vaatteille semmoinen ios kori, jonne laitat ne ja sitten vielä se kori niin, ettei pennut pääse käsiks.

No tuossahan tuo poju nyt leikkii, että alkaa varmaan pikkuhiljaa hellittämän. Parista päivästä ne puhu.

Sirulle yytä takaisin!

Kaizaa ja Jemmaa minäkin kaipailen! Kaizalle pitää sanoa, että mies on menossa habitare-messuille. Firmalla on 5-vuotis juhlat ja sen tiimoilta käyvät sit tuolla. Harmittaa, kun avec-kutsu oli, mut enhän mä voi lähteä, kun Werneri on niin pieni ja kaiken lisäksi tisulla.

Moi!

Meillekkin tuo flunssa on nyt sitten saapunut :( :kieh: Veralla on vähän nenä valunut tänään ja yöllä itkeskeli jokusen kerran. Laitoin nenäsuihketta ja sitten sai paremmin nukuttua. Siitä tulikin mieleen Peppi oletko kokeillut esim. Nasolin nenätippoja Rasmukselle? Niitä kun voi antaa 3kk ikäisestä ja mun mielestä olivat tehokkaampia kuin keittosuola. Sitten yks hyvä rään irrotus keino on se kun laittaa suihkun päälle ja istuu siellä lämpimässä höyryssä. Yskään meillä auttoi kun aukaisi yöllä ikkunan hetkeksi että tuli vähän viileämpää ja annoin vettä sekä kylkiasento ja kirjoja sängyn jalkojen alla pääpuolen kohottamiseksi. Saatiin myös Ventoline mikstuuraa yskään. Nykyään onkin tehokkaat piiput käytössä (olivat hyvä ensiapu myös pojan kurkunpäätulehduksiin silloin kun hän oli pieni) Jostain myös luin että noi kurkunpäätulehdukset ovat yleisempiä juuri pojilla.

Nyt Vera tässä vieressä huutelee että haluaa piirtämään joten lyhyeksi ja vähän sekavaksi tää kirjoittaminen nyt jäi :wave:

heips

Peppi JAKSAMISTA ja toivottavasti saisit jossain vaiheessa levättyä väsyjä pois. Ja pojille pikaista paranemista!

Gerbera meikäkin nostaa hattua neljäs lapsi ajatuksistakin. Muistathan välillä huilatakin silloin kun pikkuiset nukkuu!
Kiva kun äitisi tulee käymään!

Koivunkäpy löytyikö mammuteiltä korin lisäksi muuta?

Niisku tsemppiä synnytykseen :)! Jänskättää...

Neven poppoolle paranemisia!

Samille Smirge nopeaa toipumista myös!

Siru meillä on Onnin vaatteet ollut ystävien/suvun lapsilla lainassa, säästelen niitä sitten vielä, jos meidänkin perheeseen tulisi vaikka se pikkukakkonen ;).

Kuusikonäiti, HUHUU? Kuinka olet jaksanut ja onhan kaikki ok? toivottavasti!!!

Meiltä tää flunssa ei lähde sit vissiin koskaan. Mies sairastanut pari viikkoa, kävi tänään lääkärissä saaden antibiootit. Mä oon ollut kipee viikon ja tänään sit Onnilta alkoi valua nenästä räkä kuin seula ja huomenna ois sit matkaamista 300km mummolaan et enpähän tiiä miten reissun käy. Harmittaa kuin pientäoravaa, me kun harvoin pitkän matkan takia mummoloidaan ja niin oltiin suunniteltu, mu äiti pyytänyt vapaita jne. Mennään jos kuumetta ei ole, eli pitäkäähän peukkuja!

Nyt sohvalle käy tie.

moi

jee sain tänään siivottua :D
saan huomenna tehdä koko loppu päivän mitä huvittaa..Tatu lähtee iskän kans mummolaan junalla.. ahistaa vaan tosin se ilta ja yö... muutenkin aina alakuloisuus ja kaikki tunteet+paha mieli tulee illalla kun on väsynyt.. ja nyt joudun yksin olemaan huomisen :| koirankin vien jo illalla hoitoon että ei aamulla tartte kukon pieremän aikaan mennä sitä viemään.. oikeestaan hiukan pelottaa :ashamed:

Smirgelaine: hyvä että Samilla kaikki ok. Pikaista toipumista!!

Pepille
kovasti voimia lähettelen!! :hug:

Siru: Meillä on suurin osa vatteista tuolla laatikossa vintillä.. odotin jo että pääsis pian ne sieltä kaivamaan :'(
osan olen sitten antanut serkun pojalle joka Tatua vähän vajaan vuoden nuorempi. Sinne annettiin lainaks myös sitteri jne..
Tatukaan ei muuten tätä nykyä tahdo ostoskärryissä viihtyä :eek: ei enää edes autokärryssä.. haluaa pikkukärryt tai sitten yrittää huidella millon missäkin :whistle:

Taivaanvuohi:Hienoa että olet harrastuksia löytänyt =) Mukava kuulla että teillä ollaan terveinä pysytty.

Gerbera:Mites asunto asia edistyy??
Toivottavasti saat miehen mukaan vauva projektiin =)

Neven Veralle
paranemista! Toivottavasti ei kauhean ärhäkkänä tauti iskisi.

Myös Lillukan poppoolle voimia taudin selätykseen!

Tatu nukkui (ihme kyllä) viime yön heräämättä.. vähän ennen kellon soittoa heräsi eikä tietenkään enää nukahatanut kun kuuli että minä lähden alas.. huomenna olisiki taas mulla nousu 5.15 ja pojalla tuntia myöhemmin.. Mies ehtii nippa nappa tulla kotiin kun me lähdetään.

Mulle on iskenyt ihan mieletön makean himo :ashamed: siis suklaan.. sen lyhyen ajan minkä raskaana olin niin ei tehnyt tippaakaan mieli imelää.. ja nyt tuntuu että haluasin syödä vaikka kuinka ja paljon kaikkea herkkua :whistle:

nyt huomiset eväät tekemään ja kahtelemaan kaikki kamppeet valmiiksi.

Huomenta.

Viime yönä valvoin sitten monta tuntia kuunnellen Rasmuksen yskimistä :( Tuli kuitenkin edes vähän enemmän nukuttua kuin toissa yönä. Pelottaa vaan, kun univelkaa kertyy ja kertyy, eikä sitä pääse koskaan nukkumaan takaisin :ashamed: Mulle kyllä riittäis semmoset yöunet, mitä meillä joskus oli. Rasmus heräili usein, mutta nukahti nopesti aina takaisin. Eikä aamulla ollut herätys ennen klo 6, kuten oli tänään taas :eek: Joonatan heräs kyllä vasta 8.

Eilen kävin spinningissa ja siitä menin käymään äitillä, piti päästä edes vähän johonki täältä sairastuvasta :whistle:

Gerbera: Kiitos paranemistoivotuksista! Kuten myös kiitokset Niiskuneidillekin!

Neve: Paranemisia teillekin! Nasolin-tippoja ollaan nyt laitettu kans Rasmukselle, ollaan yritetty myös tuuletella makkareita, pinnasängyn jalkojen alle on kirjoja laitettu, mut tuntuu vaan, että poika liukuu sinne jalkopäätyyn... Kiitos vinkeistä :hug:

Lillukka: Kiitos :hug: Toivottavasti pääsisitte Onnin kanssa reissuun ja paranisitte kaikki pian!!

Danjuska:
Kiitos :hug: Mitäs aiot tänään puuhata?

Koivunkäpy: Tarkoittikohan Smirgelaine ios:llä isoa? :whistle: :D :D Niin mä ainakin ymmärsin ;)

Mut nyt lähdetään vähän ajelemaan, Rasmuksen on parempi nukkua kaukalossa, kun se on pystyasennossa.

Mitä suunnitelmia muilla on viikonlopuksi?

Morotus :wave:

Peppi, luin monta kertaa, että tuulettelit makkaroita :D Sitten piti ihan yksinään hihitellä, kun tajusin, että luin sen niiiiiin monta kertaa väärin :D
Jaksuja sulle!! Vkl-suunnitelmat on sellaiset, että mies tulee huomenna puolen päivän aikaan Hesasta ja sit onkin jo kiirus ystäväpariskunnan häihin! Mummo ja ukki tulevat hoitamaan Jullea ja Allua, otetaan vaan Werneri mukaan juhlimaan. Sunnuntaina ollaan vaan, ulkoillaan ja minä valmistaudun henkisesti ensi viikkoon.
Onko Rasmuksella kuumetta? Voisitko laittaa kaukalon rattaisiin ja siinä sitten ulos nukkumaan?

Lillukka, kyllä mä lepäilen =) Alkuviikon vedin vaan lonkkaa ja luin poikien nukkuma-ajat sisustuslehtiä ja lorvin netissä =)

Ahdistaa kun en saa serkkuani puhelimitse kiinni! Olen parin viikon ajan yrittänyt, jättänyt viestiä vastaajaan, mut mitään ei takaisin päin kuulu. Hänellä on kans kaksi pientä lasta, joten kiirettäkin voi olla, mut normaalisti ollaan soiteltu puolin ja toisin, jos sillä hetkellä jompikumpi ei ole kerennyt jutustelemaan... Asuu niin kaukanakin. Pelottaa, että jotakin on sattunut. Ei olla tädin kanssa niin läheisiä, että minulle soittelisivat, jos jotakin olisi sattunut.

Jaahas, täytyis kait katsoa omat ja miehen vaatteet valmiiksi huomista varten.

Palailemisiin!

Perjantaita siskot :D

Ihana ilma,kohta lähdetään pihalle siivoileen autoa ja koirien tarhoja B)
Eilen tosissaan kävi ne kaksostytöt,olipas ne pikkuisia.
Oli niin outoa kun se pienempi(syntyessään 700grammaa)oli niin terhakka,kova liikkumaan ja nostelemaan päätään,mutta se oli pieni,painoi vaan 4 kiloa ja oli 47 senttiä pitkä.
Ikää näillä tytöillä oli sit 5kk,mutta korjattua ikää kuitenkin vasta vähän yli 3kk =)
Oskari kun oli syntyessäänkin niin suuri mies :LOL:

Siru:Täällä sai tuon liivin ja lippiksen silloin kun koulu alkoi ja muistaakseni silloin oli jokin liikenneviikko,saivat jotkut kassitkin muistaakseni MLL:n ja IF:n kautta =)
Toi vaatteiden valinta tuottaa mulle aamuisin suuria vaikeuksia,taas tänään oli inhottavaa kun oli pakkasta mutta päivällä saattaa olla hyvinkin lämmintä.
vanhat vaatteet laitan säilytykseen varastoon ja sieltä sitten lahjoitan tahi myyn eteenpäin. Rikkinäiset viskaan roskikseen surutta =)
Neve:Kiva kuulla teistäkin,paranemisia sinne :hug:
Taivaanvuohi:Mukavaa että ehdit kuulumisia kertomaan ;)
Gerbera:Ai että neljäs lapsi =)
Nostan hattua sinulle,toivottavasti miehesikin innostuu,vauvat on niin ihania :)
Peppi:Paranemisia sinne taas,sille meidän kissalle tulee nimeksi Zilla :heart:
tai siis siksi sitä kutsutaan sitten.
Viikonlopuksi on täyteen buukattu suunnitelmia,tänään nimppareille ja illalla Oskarin kummeille. Huomenna kokopäiväksi äitin tykö ja kaupoille.
Sunnuntaina haen sitten sen kissani.

Onko muilla tähtösillä kovia uhmia?tai suuttumiskohtauksia?
Oskarille on nyt tullut sellaisia,ihan päivittäin suuttuu mulle silmittömästi ihan mitättömistä asioista ja huutaa lattialla vaikka miten kauan.
Yleensä nää tilanteet liittyvät ruokailuun,jos ei juuri haluamallaan sekunnilla saa ruokaa tai juomaa niin saa raivarin :D

Nyt pitää mennä taas...hauskaa viikonloppua kaikille :wave:

Miten ihmeessä toiset pulleita ovat?
Ja toisilla taas kädet luiset ja kovat?
Miks toinen on pitkä ja toinen pätkä,
miks tyttö on toinen ja toinen on jätkä?
Miksi toinen voi verrata rahojaan roskaan?
Miksei toisen taskussa pennejä koskaan?
Miksi toisella on leipää ja toisella vain muruja?
Miksi toisella on iloja ja toisella taas suruja?
Uppo-Nalle kysyi ja kysyi,
mutta vastaus salassa pysyi.
Vieraaksi saapui setä Jussi.
Nyt on nallella suuri rinkelipussi.
Ei nallen mieltä horjuta, heitä,
vaikka kaikilla ei ole rinkeleitä.

Ja täälläpä taas ;)

Sain levättyä ja jopa nukuttua :attn: :D Ihanaa! Nyt on Rasmus hereillä, Joonatan vielä nukkuu...

Gerbera: Makkaroitapa hyvinkin :LOL: Kiitos jaksuista! Tänään en oo kuumetta mitannut, aamulla tuntui kyllä lämpimältä ja laitoin supon. Vois muuten hyvinkin kokeilla tota kaukalo rattaissa -nukkumista, siis sillon ku Jonttu ei parvekkeella nuku! Hauskoja häitä, tai juhlia siis :)

Tinttamooses: No mä muistelinkin, että ne kaksoset olivat suurinpiirtein Rasmuksen kanssa samanikäisiä :) Olipas pikkuruisia :heart: Kiitos taas paranemistoivotuksista :) Onko lapset innoissaan tulevasta kissasta? Joonatanilla ei nyt vähään aikaan ole mitään älyttömän suurta raivo/uhmakohtausta, kyllä päivittäin semmosta, että jos ei saa haluamaansa (kiellettyä) asiaa niin alkaa kiukku ja itku :| Oon jo aika tottunut siihen, vaikka ärsyttävää se toki edelleen on ;)

Pirre: Ihana Uppo-nalle -runo taas :) Kuinkas teillä jaksellaan?

Tänään pitäis taas mennä spinningiin... Aamulla olin ihan järkyttävän väsynyt, mut kummasti se kahvi taas piristi!

No, eipä muuta ku :wave:

ios=iso kirjotin nopeesti, enkä tarkistanut

Sami voi jo hyvin, suuttui mulle kun en antanut yhtä sellaista juomakoristetikkua. Joten meno entinen taas tässä huushollissa.

Aamulla ulkoiltiin ja annoin vissiin nukkua taas ylipitkät päikkärit, josta kärsin sitten illalla kun en saa pojua nukkumaan helposti, mutta mulla oli hyvä kirjanluku sessiio kesken... :ashamed:

moikka

täällä on hiljasta :eek:
äsken mies soitteli että perillä ovat..

Peppi: Luultavasti en tee mitään :whistle:
Tai no kävin kyllä ostamassa itelle farkut, sitten käytiin reipas lenkki Roopen kans ja uunin tuikkasin tulille.. Loppu illan vaan lorvailen jos maltan. Ehkäpä vien Roopen hoitopaikaan pyörällä niin tulee kummallekkin liikuntaa.

Gerbera: Mukavia juhlia!

Tinttamooses: Tatulla pahin kiukku kohtaus kausi (ainakin toistaiseksi) on mennyt ohi mutta edelleen aina välillä menee suu mutruun ja kitinä alkaa kun ei saa mitä haluaa.

nyt lyö pää taas tyhjää.. ehkäpä vaihdan petivaatteet sänkyihin.. ja vois tieten koneellisen pyykkiäkin pestä...

Smirge, mä ostan siis semmosen ISON kori systeemin missä on nelkä koria, olikohan mitat n.45cm*50cm*70cm, siihen saavat laittaa tumput ja hatut sit.. Mä arveln et se on jou tuomonen erikoiskori, noilla kun tuntuu olevan ihme nimiä, mulle ne kaikki on koreja, ja vastasin jo yyhynki!

Naapurin rakkikoira säikytteli kakarat puolikuoliaaksi pääsemällä irti liekasta ja syöksymällä kohti hampaat irtvessä äristen.. ukko käveli sakun kanssa edellä ja mulla oli kakarat, pienempi olalle ja isompi seläntaakse ja vtunmoinen karjunta **** pihaan siitä.. ihme kyllä totteli, mut keksi sit et menee sakun luo, päätti sit ekalla kerralla mennä päälle, toisella kerralla haisteli ja sit vast yritti purra, onnek oli rakin emäntä kotona ja huomas että rakkikoira on irrallaan, meinas viel emäntääki toksia ku tuli sen hakee pois, soitti sit naapuri ku kotio oltiin tultu et kävikö mitää, no eihä se sakua purru ku karvoista, yritti vissii alistaa ja kun molemmat ukkoja ja kun oltiin ns. sen reviirillä ni piti näön vuoks ärhennellä.. Annallehan se oli kova tikki kun pelkää muutenkin koiria..

Pitäs lähtee kauppaan ja migreeniä pukkaa, kiva. nappia naamaan siin.
Ja pakko on lesota.. Nolottaa kyllä tunnustaa, mutta nukuin viimeyönä 10h yhdellä herätyksellä, kylläpä piristi! :eek:
Ja ville kusi tänää ukon viikon vanhaan kenkään... :kieh: että oli ilonen ukko ku oikeestaan ainoot kengät mitä sillä on..

Tere :wave:

Jes, pääsin lähtemään tänään jo puoli kaksi :eek: :D Nähtiin sitten poikien kanssa Itiksessä ja ostettiin niille syksytakit. Käytiin samalla Carrolsissa herkuttelemassa :ashamed: :p Nyt on työpäivät vähän helpottuneet, olen päässyt jopa 8 tunnin uurastuksen jälkeen kotiin. Tosin seuraava vapaapäivä on edessä vasta ehkä ensi torstaina eli viikonloppu ja alkuviikko menee töiden merkeissä...

Veera meni ihan sekaisin kun menin poikien kanssa hakemaan tyttöjä. Se hyppi ja pomppi ja käkätti kun näki pojat -suloista :heart: Saara oli enemmänkin hämmästynyt nähdessään poitsut. Nyt on lihamakaroonilaatikko uunissa, saavat tytöt ja mies syödä sitä tänään ja huomenna. Pojat menevätkin isälleen viikonloppuna.

Gerbera: laitoin yytä sulle :attn: :attn:

Samille paranemista :hug:

Voi Peppi, onpas sulla nyt raskasta... Yritä jaksaa ystäväiseni, lähetän sulle voimahalauksia :hug: :hug:

Koivunkäpy: jaksuja :hug: Mä nukahdin eilen jo varttia vaille yhdeksän... Väsytti niin kamalasti, meinasin eka lukea vähän sängyssä mutta silmät vaan meni kiinni :whistle: Heräsin neljältä ihan pirteänä mutta yritin vielä nukkua tunnin -ja onnistuinkin :)

Tinttamooses: Veera osaa uhmailla... Se mutrustelee alahuulta kun loukkaantuu jostain, sitten alkaa nyyhkiä ja lopulta karjuu ihan täysillä :heart: Jos "kohtaus" jatkuu niin sitten se alkaa lyömään ja raapimaan ja meinaa purra... Onneksi kohtauksia on nykyään aika harvoin, neiti on niin väsynyt iltaisin :D

Siru: mä en tiedä mitä tekisin tyttöjen vanhoille vaatteille. Jospa tuo Niiskis hakis meiltä ne piakkoin.... :whistle: ;)

Niiskikselle ihan hurjan paljon tsemppiä h-hetkeen!!! Mukana ollaan hengessä :D

Onpas muuten aivan ihanaa että molemmat tytöt nukkuvat toooodella hyvin! *koputtaa puuta* Tytöt simahtavat illalla klo 20.30 ja heräävät aamulla kun isi herättää ne klo 6.15. Yhtään inahdustakaan ei kuulu sillä välin :D Tai sitten mä olen vaan niin sikeässä unessa etten kuule mitään... :whistle:

Meillä on nyt Peppi Pitkätossu-leffat in, parhaillaan neidit tuijottavat sohvalla Peppiä suut auki :D Saa äiti olla hetken taas rauhassa :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Tansku & poppoo

Here agen!

Mentiin salin jälkeen Jontun kanssa mummun luo, iskä ja Rasmus sai jäädä kotiin. Samikin on nyt sit kipeä, mulla olo on aamuisin karmea, nyt ei niinkään.

Ihanaa kun Jonttu on alkanut nyt niin paljon sanomaan sanoja, osaa sanoa vaikka mitä! Ja kaksisanaisia lauseitakin ;) On kyllä söpö :heart: Joko kaikilla tähtösillä tulee juttua ja minkä verran?

Koivunkäpy: Miksi Anna pelkää koiria? Tai siis et onko siihen jotain syytä, jotain tapahtunut tms.? Miten tulee toimeen teidän koiran kanssa, ei varmaan sitä pelkää? Toivottavasti migreeni on jo häipynyt!!

Tansku: Vautsi, ootpa päässyt aikaisin. Harmi, kun on viikonloppukin töitä :( Kivalla tappotahdilla sun työt on alkaneet, ihmettelen vaan, että miten oot jaksanut :eek: Onneksi tytöt nukkuvat yöt hyvin!! Kiitos voimahaleista :hug: Niiskuneidillehän on tulossa toinen poika ;) Et saatte vielä vaatteita säästellä, ehkäpä joku meistä vielä (en ainakaan minä, vuosiin siis ainakaan) tytön, hehe :D

Jeps. Kyllä sitä on paaaaaaljon pirteempi olo nyt, kun sain päivällä nukuttua!!! Ihanaa :) Aiotaan varmaan kattoa jotain leffaa, kunhan pojat menee nukkumaan =)

Yhteistyössä