Joululahjat! ¨*vko22*¨

Tätä listaa päivittää Kamomilla-81

Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri------------/esikoinen/---------------TYKS
Kamomilla-81--------/esikoinen/----------------KOKS
Caffee81--------------/toinen/-------------------K-SKS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------/viides/--------------------LUAS
Viivi76-----------------/toinen/
Ineli--------------------/esikoinen/
Sikuriina1987
Sammal---------------/toinen/-------------------K-SKS

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------/esikoinen/
Kathrinelle------------/toinen/
Aubrieta---------------/neljäs/-------------------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin------------------/viides/

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä-----------/neljäs/
syysusva05----------/toinen/-------------------LPKS
Pinkkinen-------------/toinen/
Sikuriina1987--------/esikoinen/---------------SeKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74---------------/toinen/-------------------PHKS
Petite-te
Horrorpops-----------/esikoinen/
Valas77---------------/neljäs/-------------------K-HKS
Tsigu------------------/toinen/-------------------TYKS
Melissa-83------------/kolmas/-----------------K-SKS
Lisbethh--------------/esikoinen/---------------NKL

Joulukuun 7.pv:
Neitim-----------------/neljäs/

Joulukuun 8.päivä:
briendli----------------/esikoinen/
Pikatsu----------------/esikoinen/
Laurelias--------------/toinen/------------------HYS
Nyty--------------------/neljäs/------------------HYS
Viipi--------------------/toinen/------------------OYS
vumpe-----------------/kolmas/
Aurinkomamma------/kolmas/-----------------K-HKS

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky

Joulukuun 10.päivä:
hutzel-----------------/esikoinen/
Saparo-81------------/esikoinen/--------------K-SKS

Joulukuun 11.päivä:
Härkänainen---------/viides/-------------------KYS
Nasu30-------------------------------------------NKL
taapero---------------/kolmas/-----------------OAS
itunen-----------------/toinen/------------------TYKS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79------------/kolmas/-----------------OAS
zaika------------------/toinen/------------------SKS

Joulukuun 13.päivä:
Boe
äittä-67

Joulukuun 14.päivä:

Äittä-67--------------/kolmas/------------------SAS
Millimenninkäinen--/toinen ja kolmas/------K-HKS
ViikinkiHelga---------/kolmas/------------------K-PKS
Valaskala------------/toinen/--------------------VKS

Joulukuun 15.päivä:
Sintzi---------------/toinen/
Annuli-81----------/esikoinen/------------------NKL
Terhikki------------/kolmas/---------------------PHKS

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84----------/toinen/---------------------TAYS
AnnClaire
joululahja-08-----/esikoinen/

Joulukuun 17.päivä:
Annukka84-------/esikoinen/------------------KYS

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88----------/esikoinen/------------------VAS
tyylilyyli-80---------------------------------------PS
Taikametsä-------/kolmas/

Joulukuun 19.päivä:
maria-08----------/esikoinen/------------------SKS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady------------/neljäs/-----------------------JS
Jasuliini-----------/toinen/-----------------------LKS
Aniida-------------/toinen/

Joulukuun 21.päivä:
April---------------/esikoinen/-------------------KOS

Joulukuun 22.päivä:
Nti Kesäheinä
Millukka-----------/viides/------------------------TAYS
Essu74------------/esikoinen/

Joulukuun 23.päivä:
Klara---------------/toinen (1.enkelivauva)/---PS
Äippä-75----------/toinen/-----------------------KOKS
kanella------------/esikoinen/
Vaapukka---------/viides/
kaisukka81-------/esikoinen/-------------------KOKS
Grynna------------/toinen/------------------------NKL
nevi----------------/viides/

Joulukuun 24.päivä:
Torey--------------/toinen/------------------------TAYS
pikku87----------------------------------------------PS
Minttumaininki
DaylightDancer-------------------------------------KOS
maarith-----------/kuudes/------------------------PS

Joulukuun 25.päivä:
petomamma
OLIVIA06---------/toinen/

Joulukuun 26.päivä:
maria-83----------/esikoinen/---------------------EKKS

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine---------/esikoinen/
Juli05--------------/esikoinen/---------------------KOS
jennae------------/toinen/-------------------------NKL

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87---------/esikoinen/
Gisele-------------/esikoinen/
Jive- -----------------------------------------------K-SKS
aiaifi---------------/toinen ja kolmas/

Joulukuun 29.päivä:
vauvahaaveita--/esikoinen/--------------------OYS

Joulukuun 30.päivä:

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence----------/toinen/

Laskettu aika ei vielä selvillä:
Tiiwi
Salkku30
hiipi---------------/esikoinen/
jonniina----------/esikoinen/

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS = Kätilöopisto
KOS/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUAS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus
Seuraava päivitys aikaisintaan 1.6. Ilmoitathan muutostarpeista mieluiten yksityisviestitse!

Aurinkoista sunnuntaita kaikille ! Nuorimmainen on päikkäreillä ja isäntä vanhemman kanssa futisturnauksessa. Minä täällä kuistilla nautin säästä ja linnunlaulusta =)
Viime kerrasta on taas aikaa ja sillä välin täällä oli ainakin kyselty ikää ja lemmikkejä. Ikää on 34, miehellä 37, pari koiraa ja kissaa löytyy. Kolmatta lasta siis odotellaan ja ensi viikolla pääsee ekaan ultraan. Jippii ! En ole siis käynyt varhaisultrassa ollenkaan, vaan nyt menen tuohon kaupungin tarjoamaan. En aikaisemmissa raskauksissanikaan käynyt muissa kuin noissa kahdessa tarjotussa.
Olo on ollut pääasiassa hyvä, välillä on sellasta etovaa taas vaihteeks. Joku ruoka ei maita tai ei tee makeaa mieli. Oikeestaa kaikki ylimääräinen napostelu on jäänyt pois, kun ei vaan tee mieli. Aamupalan lisäksi maistuu lounas ( sekään ei mielellään lämmin ateria, salaattia tai jotain ) ja sit jotain pientä illemmalla kun tulee töistä kotiin ja sit viel joku leipä iltapalaks. Siks ei kai tässä oo tullut painoakaan lisää, taitaa olla samoissa lukemissa kuin alussakin, ellei jo hieman allekin. En tiiä, ei tätä kai oikein pahoinvoinniks voi sanoo, ruoka vaan etoo. Sit jos väkisin syö jotain, niin sit jo voi olla pientä pahoinvointiakin.
Mä haluisin kans uudet vaunut tälle tulokkaalle. Meillä on päällisin puolin ihan hyvät, kahta lasta palvelleet yhdistelmät ja kuosikin sopii kummalle vaan, mut ne on alkaneet natista ja nitistä ja kuomu ei kunnolla meinaa pysyä halutussa asennossa. Muuten kaikkee muuta sit jo löytyykin valmiina, hoitopöytä, pinnasänky, turvakaukalo, monta laatikollista vaatteita, joita kyllä sitten tarttee hieman uusia jos tyttö tulee =)
Taidanpa ruveta kastelemaan näitä kuistin kukkia, näyttävät hieman janoisilta, aurinkoista viikkoa kaikille ! =)

Täällä ikää 28 v ja mies 30 v.Ekaa odotellaan.
Tuossa perjantaina oli todella huono olo et olis tehny mieli hakea saikkua sille päivälle.Lähin pois töistä aikaisin ja kun kotiin pääsin niin oksensin.Kyllä helpotti!
Oltiin miehen vanhempien luona käymässä tuossa viikonloppuna.Piti pitää monta taukoa,kun tuli nuo pohkeet niin kipeäksi.Nyt olo onkin sitten väsynyt.

Juli + nuppu 9+1

heissan !
itsekin olen pitänyt hieman hiljaisuutta . en ole jaksanut availla konetta päivittäin ja olokin on ollut todella kurja , remppaa pitäisi tehdä , mutta ei ole oikein saanut aikaan . Huomenna meinaan kyllä mennä tapetoimaan ja koitan saada valmiiksi ainakin yhden huoneen ... olisi sekin aina eteenpäin ... muuten olen kyllä ollut saikulla , en oo jaksanut tehdä oikein mitään ja sen on kyllä huomannut ! väsymyskin on mukan edelleenkin , ei ehkä niin kovana , mutta puuduttavana kyllä vieläkin .
Mulla on ke ultra jota odottelen innolla...

neitim

Boe
Sunnuntai ehtoota!

Mä oon ihan hermona tiistain ultran vuoksi. Ihmettelen kovasti mistä hermoilu johtuu. Mulla on koko ajan sellainen tunne, että kaikki ei oo niin kuin pitäis.Ykkösen kanssa ei ollut tällaisia fiiliksiä.

Onhan tässä ollut vihlomista ja "sukkapuikko" kipuja aina välillä. Ja väsymys on taas ihan kammottava. Nukuin eilen kolmen tunnin päikkärit ja herättyäni alkoi päänsärky. Että sellaista kivaa. Yöt on rauhattomia ja töissä pitäis jaksaa.

Mukavaa että on luvattu jo lämpenevää säätä. Olis kiva alkaa jo heittää kesärelettä niskaan. Palaillaan ultra-uutisten merkeissä

B)

Alkuperäinen kirjoittaja Boe:
Sunnuntai ehtoota!

Mä oon ihan hermona tiistain ultran vuoksi. Ihmettelen kovasti mistä hermoilu johtuu. Mulla on koko ajan sellainen tunne, että kaikki ei oo niin kuin pitäis.Ykkösen kanssa ei ollut tällaisia fiiliksiä.

Onhan tässä ollut vihlomista ja "sukkapuikko" kipuja aina välillä.
Sympatiat sulle :flower:

Mä oon täysin samoissa fiiliksissä. Kipuja on muille asti jakaa, mutta syykin taitaa olla endometrioosissa.
Tiistaina np-ultra sitten :)

B-7
Alkuperäinen kirjoittaja AnnClaire:
Alkuperäinen kirjoittaja Boe:
Sunnuntai ehtoota!

Onhan tässä ollut vihlomista ja "sukkapuikko" kipuja aina välillä.
Sympatiat sulle :flower:

Mä oon täysin samoissa fiiliksissä. Kipuja on muille asti jakaa, mutta syykin taitaa olla endometrioosissa.
Tiistaina np-ultra sitten :)

Peesaten aivan molempia^^.Yöt valvon miettien onkohan kaikki hyvin masussa.Hermoilen ja pelkään myöskin ultraa.Mitä jos tuleekin huonoja uutisia?

Mulla huomenna aamulla ultra,hui hui ja hui...
Palailen myös sitten kuulumisin.
Pelottaa!!!!!!!!
Petite-te ja bèbè rv 12+2 (toivootavasti)

Nyt on ollu 2 parempaa päivää oireiden kannalta. Oon pystyny käymää kaupassa vaan tosi lievän kuvotuksen kera ja laitoin eilen ruokaa ja söin innolla. Pahoinvointi on siis selvästi ollu ihan minimaalista pari päivää! Ja tissitkää ei tunnu melkee yhtää aroilta! :eek:

Oireina on oikeestaa ollu hetkittäinen pieni kuvotus, väsyttää välillä. Apua jos masuasukki ei ookkaan kunnossa!! Pitäisköhän soittaa neuvolaa jos pääsis ultrattavaks???

niin ja tänään siis rv 9+2! Voiko ne oireet muka nyt jo loppua?? Minkä takia tää raskaus pitää olla näin huolestuttavaa ja hermostuttavaa aikaa?? Ku on oireita ni kärsii niistä hirveesti, ja sitte ku niitä ei oo ni kärsii viel enemmän ku ei tiedä onks kaikki hyvin!?

Turhaan sä pikku87 hermoilet! =) 10. viikolla pahoinvointi alkaa yleensä muutenkin lievittymään. Näin mullakin, oksensin aluksi todella monta kertaa päivässä enkä voinut tehdä muuta kuin maata. Nyt taas olo ihan hyvä, just tollasta ajoittaista kuvotusta. Ja eilen, rv 9+6, löyty hurjan kova sydämensyke kohdusta kotidopplerilla :D :heart: Ei oo epäilystäkään etteikö pikkuinen siellä elossa olisi! En usko siis että sullakaan aihetta huoleen :)

Tänään tuli täyteen 10+0 ! Aika uskomatonta, et aika menee näi nopeesti vaik päiviä laskeekin :D Mulla toka neuvola 2.6 ja np-ultra 5.6, eli ensi viikolla sitten. Ihanaa :) Mut yllätyin siitä että ne on maksullisia! Kun aina puhutaan siitä et raskauden seuranta ois ilmasta, mut yhtäkää ilmasta ultraa ei näköjään espoolaisille odottajille ole.

Meistä hieman, kun siitä on ollut puhetta: minä olen 19v (täytän 20 LA:n aikoihin, mulla nyt sama LA kun äidillänikin oli kun mua odotti), mies 24v. Ollaan seurusteltu 10kk, josta 4kk kihloissa ja 8kk saman katon alla, ja heinäkuussa mennään naimisiin. Ja kuten seurustelun kestosta voi päätellä, niin ihan esikoinen on ja molempien ensimmäinen :D Nopeaa toimintaa kyllä, mutta ikinä ei ole tuntunut näin oikealta. Ja meidän oma asia se vain on, vanhemmat ovat vain olleet oikein iloisia asiasta alusta asti. :) :heart:

DD ja pallokala 10+0 :heart:

Pikku87, älä huoli! Mulla loppui kannsa oireet lähes kokonaan noilla viikoilla! Nyt enää väsymyksestä vaivaa ja massussa on kaikki hienosti! Ultrassa köllötteli tyytyväisenä kovasti kasvanut ja eloisa toukka! :) Yritä nyt vaan nauttia oireiden helpottamisesta ja ihan varmasti sielä masussa on kaikki hyvin!!!

Kyllä se vaan sitten on menoa kun kolahtaa! :D Mies ois kovasti mua viemässä jo tänä kesänä alttarille, mutta sanoin etten nyt tämän kaiken keskellä jaksa stressata vielä siitäkin!! Hurjaa menoa jo muutenkin! :D Kyllähän se kieltämättä vähän pelottaa kun vauva tulossa ja näin vähän historiaa meillä takana...

B-7
Täällä myös joka löysi sen oikean ja se oli menoa se :heart: 7kk seurustelun jälkeen naimisiin ja vauva sai alkunsa heti häiden jälkeen.
Ja nyt 13v myöhemmin ratkaisu tuntuu enemmän kuin oikealta :heart: Päivääkään en vaihtaisi pois =)

Saparo-81: Heh, onhan nää häät "pieni" stressitekijä odotukseen =) Mut itse en ikinä voisi synnyttää lasta avioliiton ulkopuolella, joten mies tiesi kosia ennen kuin ehdotti vauvan yritystä :D Mie en niinkään pelkää vauvan tuloa meidän suhteen lyhyyden takia, kun ollaan kuitenkin se 8kk yhdessä arkea eletty ja saman katon alla asuttu täysin ongelmitta. Ja kaikesta ollaan aina pystytty keskustelemaan, vaikeistakin asioista. Meillä yksi isompi kriisi (ei siis parisuhdekriisi), ja siitäkin selvittiin entistä ehompina. :) Mut niin, eiköhän me molemmat tulla pärjäämään ihan hyvin :D Tsemppiä siis kaikkeen tulevaan ja toivottavasti pelot helpottaa!

DD, et ole ainoa nopealiikkeinen :whistle:
Meillä alotettiin raskautta yrittämään (taustalla endo) heti kuukauden päästä seurustelun alkamisesta. Kihloihin mentiin n. 3kk:n päästä :p Kosinta tuli silloin ja naimisiin kait tässä sitten jossain vaiheessa. Olen vaan sitä mieltä ettei tarvi mennä avioon :whistle:
Tässä on vastikää aloitettu uusperhe-elämäkin, että vauhtia riittää...
=)

Huomenna np-ultra. Eikä yhtään jännitä, ei |O

AC + tirppiäinen rv11

Hei taas pitkästä aikaa! Olen vähän taustaillut, kun ei juuri kummempia ole tässä tapahtunut. Iästä ja elämäntilanteesta on ollut puhetta jo jonkun aikaa. Minä olen 27, ja mies täyttää saman myöhemmin tänä vuonna. Ollaan yhdessä oltu pian 10 vuotta.

Viime viikon torstaina oli sitten np-ultra, jota kovasti jännittelin - turhaan! Kaikki oli oikein hyvin. Niskaturvotuksen sai juuri ja juuri mitattua, lukemaksi tuli 0,4mm. Vartaloturvotusta (joka kaiketi viittaa sydänvikaan) ei ollut lainkaan, nenäluukin löytyi eli ei pitäisi olla huolta downin syndroomasta. Vaikka sydämen lohkot tarkistetaan vasta rakenneultrassa, lääkäri sanoi erottavansa jo kaikki neljä lohkoa.

Viikkoja piti olla 12+3, mutta vastasi 13+3. Laskettua aikaa ei kuitenkaan alettu muuttamaan. Kauhea meno ja meininki, pyöri siellä kuin hyrrä! Tosi kivoja kuvia saatiin viisi kappaletta, yhdessä on suu auki ja juuri nielaisemassa lapsivettä, yhdessä heiluttaa niin että sormet erottuvat, yhdessä on jalka melkein suorana ja näkyy koko pituus. Päästä peppuun oli 68,2mm, eli kera jalkojen alkaa olemaan sellainen kymmensenttinen kaveri, nyt varmaan jo ylikin.

Tosi huojentunut ja helpottunut olo tuli, muutama kyynelkin tirahti siinä ultratessa. Ihanan konkreettista, pieni näytti jo ihan oikealta ihmiseltä. Vatsassa näkyi tumma laikku, joka on vatsalaukku, sen yläpuolella jumputti sydän. Ja tosiaan, tässähän ollaan jo neljännellä kuulla, ja tänään alkoi neljästoista viikko! Hiphiphurraa! Vielä ihan just odotin, että tulis edes kymmenen viikkoa täyteen!

Kuvotus alkanut selvästi helpottamaan, on enää aika hetkittäistä. Päänsärky tullut uutena todella mukavana vaivana, onneksi on Panadolit! Selvästi on alamahaan pullahtanut sellainen pömppä. Vaikka en hoikka olekaan, niin kyllä näkyy jo. Tai kai sen vaatteilla saa hiukan piilotettua, mutta itse huomaan. Kivaa! Kasvais vaan äkkiä suuremmaksi!

Huomenna sitten toinen neuvolakäynti, ja sydänäänet kuunnellaan ensimmäistä kertaa. Voi miten odotan sitä!!!

Hyviä vointeja ja aurinkoista viikkoa kaikille joululahjojen odottajille! Nautitaan raskaudesta, joka lähiviikkoina alkaa kaikilla olemaan turvallisemmilla viikoilla!

Pikkutiikeri ja Toivo 13+0 :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

että hän yrittää kuunnella niitä sydänääniä tän mun stressitilanteen takia. :D Mutta sano että ne ei vielä välttämättä kuulu ku on niin pienet viikot vasta.. että ei sekään nyt mikään varma juttu ole. Eli meen sinne puol kaks..jännittää...... :eek:

moikka! en ole nyt pahemmin kirjoitellut ku on toi paha olo ollu aika karmeena.....kaipa tói olis vähän väistymässä mutta väsy on kova....päivä uniakaan ei saa nukkua ku on noi kaks isompaa jotka ei nuku päikkäreitä nuorin ku nukkuu olen huomaamattomasti torkunu sohvalla! :ashamed: :whistle: tänään kävin ultrassa ja kaikki oli hyvin vaikka jännitti ihan pirusti! siellä vauva liikku aika kivasti! niska poimu oli 0.6 eli ihan hyvät mitat! iästä ollu täällä puhetta itellä tulee 27v lokakuussa ja isännällä marrakuun lopussa 30v

Ne kuulu!!! :heart: :heart: :heart: Jonku aikaa terkkari niitä etti oikeelta puolelta ja sitt ku siirs sitä laitetta keskelle alavatsaa ni johan alko jumputus!! :heart: 170kertaa minuutissa! Oiii nyt voin huokasta helpotuksesta ja tuli niin rauha maassa olo! =) B)

Pikku87 : kiva kuulla et kaikki on hyvin.Täällä ei mitään uutta.On ollut taas yks huonompi päivä.Ei oikein tuo ruoka maistu,kun on oon vähän flunssanen ja kurkkukivussa.Huono olo tietysti jatkuu.
Ultra kutsua odottelen,kun kuuta nousevaa.Kunpa pääsis sinne pian.

Juli + nuppu 9+2

Yhteistyössä