Joululahjat #vko 25#

Hieman hidas listan päivittäjä tässä hei :ashamed:
Tässä siis päivitettyä listaa ja uusi viikkopinon aloitus. Seuraava päivitys juhannuksen jälkeen, muutostoiveita voi laitella mm. yksityisviestitse.

Joulukuun 1.päivä:
pikkutiikeri------------/esikoinen/----------------TYKS
Kamomilla-81---------/esikoinen/---------------KOKS
Caffee81--------------/toinen/-------------------K-SKS

Joulukuun 2.päivä:
Aluna------------------/viides/--------------------LUAS
Viivi76-----------------/toinen/
Sikuriina1987
Sammal---------------/toinen/-------------------K-SKS
Maamuskainen------/kolmas/

Joulukuun 3.päivä:
DoB--------------------/esikoinen/
Kathrinelle------------/toinen/
Aubrieta---------------/neljäs/-------------------PHKS

Joulukuun 4.päivä:
Rintin-------------------/viides/

Joulukuun 5.päivä:
Nooraska
Käpylehmä------------/neljäs/
syysusva05-----------/toinen/------------------LPKS
Pinkkinen--------------/toinen/
Sikuriina1987---------/esikoinen/--------------SeKS
Valas77----------------/neljäs/------------------K-HKS

Jolukuun 6.päivä:
Nasu74-----------------/toinen/-----------------PHKS
Petite-te---------------/seitsemäs/-------------TYKS
Horrorpops------------/esikoinen/
Tsigu-------------------/toinen/------------------TYKS
Melissa-83------------/kolmas/------------------K-SKS
Lisbethh---------------/esikoinen/--------------NKL
käppyrämallut--------/toinen/------------------OYS

Joulukuun 7.pv:
Ineli---------------------/esikoinen/

Joulukuun 8.päivä:
briendli-----------------/esikoinen/
Pikatsu-----------------/esikoinen/
Laurelias--------------/toinen/------------------HYS
Nyty--------------------/neljäs/-------------------HYS
vumpe-----------------/kolmas/
Aurinkomamma------/kolmas/-----------------K-HKS
neitim------------------/neljäs/

Joulukuun 9.päivä:
Cheeky

Joulukuun 10.päivä:
hutzel-----------------/esikoinen/
Saparo-81------------/esikoinen/---------------K-SKS

Joulukuun 11.päivä:
Härkänainen---------/viides/-------------------KYS
Nasu30--------------------------------------------NKL
itunen-----------------/toinen/-------------------TYKS
merkkari--------------/esikoinen/---------------K-SKS
Findgirl----------------/toinen/-------------------KOS

Joulukuun 12.päivä:
Nonna-79-------------/kolmas/-----------------OAS
zaika-------------------/toinen/------------------SKS

Joulukuun 13.päivä:
Boe
äittä-67
Millimenninkäinen---/toinen ja kolmas/------K-HKS

Joulukuun 14.päivä:

Äittä-67---------------/kolmas/------------------SAS
ViikinkiHelga----------/kolmas/-----------------K-PKS
Valaskala-------------/toinen/-------------------VKS

Joulukuun 15.päivä:
Sintzi--------------/toinen/
Annuli-81---------/esikoinen/-------------------NKL
Terhikki-----------/kolmas/----------------------PHKS
Annukka84-------/esikoinen/-------------------KYS
Divina-------------/esikoinen/-------------------NKL

Joulukuun 16.päivä:
Tuisku-84---------/toinen/-----------------------TAYS
AnnClaire---------/toinen/-----------------------JS
joululahja-08----/esikoinen/

Joulukuun 17.päivä:

Joulukuun 18.päivä:
Kukka88----------/esikoinen/-------------------VAS
tyylilyyli-80----------------------------------------PS
Taikametsä-------/kolmas/----------------------VAS
Tara84------------/esikoinen/--------------------EKKS
maria-08----------/esikoinen/-------------------SKS

Joulukuun 19.päivä:
pikku87---------------------------------------------PS

Joulukuun 20.päivä:
Pinlady------------/neljäs/------------------------JS
Jasuliini-----------/toinen/------------------------LKS
Aniida-------------/toinen/
Skye85-----------/toinen/------------------------RAS
maarith-----------/kuudes/-----------------------PS

Joulukuun 21.päivä:
April---------------/esikoinen/---------------------KOS
DaylightDancer------------------------------------KOS

Joulukuun 22.päivä:
Essu74-----------/esikoinen/
taapero-----------/kolmas/-----------------------OAS
katherine---------/esikoinen/
kaisukka81------/esikoinen/---------------------KOKS

Joulukuun 23.päivä:
Klara--------------/toinen (1.enkelivauva)/-----PS
Äippä-75---------/toinen/--------------------------KOKS
Vaapukka--------/viides/
Grynna-----------/toinen/--------------------------NKL
nevi---------------/viides/
Viivi82------------/esikoinen/

Joulukuun 24.päivä:
Milja-85----------/esikoinen/----------------------K-SKS
Torey-------------/toinen/--------------------------TAYS
Minttumaininki

Joulukuun 25.päivä:
petomamma
OLIVIA06---------/toinen/
Jive- -------------------------------------------------K-SKS

Joulukuun 26.päivä:
maria-83---------/esikoinen/----------------------EKKS
Basilicum---------/esikoinen/----------------------NKL

Joulukuun 27.päivä:
hömppö
katherine---------/esikoinen/
Juli05--------------/esikoinen/----------------------KOS
jennae------------/toinen/--------------------------NKL

Joulukuun 28.päivä:
Emppu87---------/esikoinen/
Gisele-------------/esikoinen/
aiaifi---------------/toinen ja kolmas/

Joulukuun 29.päivä:
vauvahaaveita--/esikoinen/----------------------OYS

Joulukuun 30.päivä:

Joulukuun 31.päivä:
sisar puoliQ
Florence----------/toinen/

Laskettu aika ei vielä selvillä:
Tiiwi
Salkku30
hiipi----------------/esikoinen/
jonniina-----------/esikoinen/

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS = Kätilöopisto
KOS/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUAS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

Iltaa. Lomalta on palattu. Rankka reissu oli, mutta kyllä oli hyvä reissu. Saatiin ukon kanssa pulistua autossa monia asioita ja kummasti se puhuminen selvitti tilannetta, kaikin puolin. Tietysti ikävä tyttöjä oli iso, mutta onneksi ne pärjää loistavasti mummolassa ja siellä jaksetaan keksiä niille kaikkee mahdollista tekemistä.

En oo tässä aikoihin ajatellut sitä lapsivesipunktiota, mutta nyt taas tuli mieleen.. vähän jännittää, se on tasan viikon päästä.

Ostin muuten Biltemalta sellasen stetoskoopin, jolla kuunnellaan autojen vikaääniä.. :LOL: Mutta oikeesti kuulin sillä ne sydänäänet! Eihän ne yhtä selkeitä ole kuin dobblerilla, mutta kuulin ne silti. Parhaiten sillä vehkeellä kuuli liikkeet, kunhan keskittyi kuuntelemaan kunnolla ja piti olla täysi hiljaisuus. Ukko vähän naureskeli, mutta kummasti vakavoitui, kun sekin kuuli elämää...!

Mulle tuli kutsu viime viikolla rakenneultraan, se ois 30.7. mutta jotenkin en usko, että se on siinä. Ihan vaan sen takia en usko, kun arpoovat sitä laskettua aikaa miten huvittaa. Mutta kaikki aikanaan.

Huomiseen! 14+4

Tuli mieleen kysästä, että missä kerho-palstalla te suurperheelliset olette? Otti silmään tuolta viikon 24 pinosta, että joku sellainen on olemassa.. ja pisti muutenkin silmään, että meitä isoja perheitä on nykyään jo jonkin verran.. en tiedä onko teillä uskonnollista suuntaa tms. eikä se minusta edes ole oleellista, iso perhe on vaan iso perhe, joskus suunniteltu ja joskus ei. Meillä on vain oma halu ja se siitä. Ihan mielelläni vaihtaisin ajatuksia isojen perheiden arjesta, jos kerta sellainen sivusto on.

B-7
Härkänainen tässä sulle linkki ! http://www.phpbbplanet.com/suurperhe/index.php?sid=0a03e7326f3d135fdfdb95e9ff9466a0&mforum=suurperhe

Meidän "suurperhe"on tullut ikäänkuin vahingossa
:LOL: Nuorena tyttönä vannoin ettei koskaan lapsia,yhtään!
Kun tapasin rakkaan mieheni,mentiin naimisiin,tiesin että tämän kanssa haluan lapsia,ainakin 2!
Vuosien ja lasten varrella,ajatus on kasvanut ja lapsia on saanut tulla,ilman uskonnollista syytä.
ne vaan on niin ihania!!Nyt ollaan sovittu että tämä olisi viimeinen mutta kyllä haaveilen siitä kasista,miehen pään jos saan myöhemmin käännettyä :LOL:

Huomenta!

Kiitos kommenteista sydänääniin!
Perjantaina olin neuvolassa ja sydänäänet kuului :heart:
Neuvolatäti tuumas että "hän on niin oman arvonsa tuntuva ettei halua että häiritään ja haluaa pitää äidin jännityksessä".
Kyllä mulla tuli tippa silmään kun kuulin ne äänet..

Meillä on ollut raskas viikon loppu; esikoisen marsu oli tosi kipee käytettiin sitä eläinlääkärissä
perjantaina. Sillä oli c-vitamiinin puutostila (tosi raju) , keuhkotulehdus ja sit vielä väiveitä.
Ehdotti viimeistä piikkiä mutta esikoinen halusi vielä yrittää hoitaa sen kuntoon vaikka mitään takeita parantumiseen ei annettu, olin itsekin sitä mieltä että armo olisi ollut paras mutta...
Sittenhän se marsu kuoli la-su välisenä yönä klo:02.03, heräsin kamalaan itkuun..
Joo, kyllä sitä nyt on sitten tullut itkettyä oikein urakalla, eilen vietiin marsu eläinlääkäriin että lähettävät sen tuhkaukseen, esikoinen halus ehdottomasti niin ja makso itse koko homman.
Tulee sit jossain vaiheessa takaisin uurnassa.

Omaa massua: Kaikki on ennallaan. Liikkeitä olen tuntenut aina silloin tällöin.
Näistä rv;koista, laitan nyt jatkossa sen mitä neuvolassa kirjoitetaan. En ymmärrä kuinka neuvolan ja äippäpolin rv:t heittää päivällä!?
Mut mennään nyt sit näillä rv:llä 14+4 ja LA on 12.12!
Mulla on kanssa alkanut alaselkä oireilee, pyysin neuvolalääkäriä laittamaan lähetteen tk:n kuntoutukseen jossa tehdään mulle oma kuntosali ohjelma ja sit saan siellä käydä tekemässä sen 2-3kertaa vkossa, näin tehtiin myös tuota pikkuneitiä odottaessa ja se kyllä helpotti oloa!
Joo, nyt pitää laitaa pyykkikone päälle.

äittä-67 &"minicooper" 14+4

Onko teissä ketään maatilan emäntiä tai lomittajia? Miten on mennyt lehmien, tms kanssa ja miten navettakissojen? Oma lääkäri kun sanoi että ei saisi edes sylissä pitää mutta tuntuu liioittelulta, eikös se listeria tartu ulosteesta ja eihän kukaan kissa omassa ulosteessaan pyöri, nehän on niin siistejä!!

Annukka84 Käsittääkseni kissoista tuota listeriaa ei voi saada vaan toksoplasmoosin ja senkin yleensä kissan ulosteen kautta. Listeriahan on noista juustoista yms. mahdollisesti saatava juttu.
Meillä on viisi kissaa, enkä koskaan ole välttänyt niiden sylissäpitoa. Ne ovat pääsääntöisesti ulkona, mutta niillä on myös hiekkalaatikko sisällä. Siitä neuvolatätini sanoi, että suosittelee mieheni hoitavan tuon laatikon putsauksen, muttei ole ikinä kieltänyt pitämästä kissoja sylissä. Ja niinkuin sanoit, kissathan ovat siisteyden perikuvia pitävät itsensä puhtaina, eivätkä ulosteissaan pyöri. Syliin vaan ! Samoinhan tuon tokson voi saada esim. lemmikkikanien ulosteista. Mutta kukapa meistä nyt yleensäkään minkään ulosteita paljain käsin koskettelee.
Tänne on iskenyt joku lämpöaalto. Ulkona on 23 lämmintä (varjossa), aurinko ei suoranaisesti paista, eikä näin lämmintä edes 20 luvattu säätiedoissakaan. No, kunhan työpäivä vaan menis pian loppuun, pääsee ulos nauttimaan säästä =)
Mulla on jo ihan hirveen iso masu. Aikaisemmissa raskauksissani ei näillä viikoilla oo viel näkynyt mitään ja nyt tuossa on jo ihan selkee kumpu :) No, eipä tuo haittaa, onhan todellisempaa.

Tänään oli np-ultra. Kaikki kunnossa molempien vauvojen osalta.
Vauva A turvotus 1,2 pääperämitta 6,2 cm
Vauva B turvotus 1,0 pääperämitta 6,0 cm

Lääkäri sanoi että näyttäisi olevan identtiset (yhteinen istukka mutta omat vesipussit).

Onnea kaikille iloisten ultrakuulumisien johdosta!
Tara84 Mäkin tosissaan ihmettelen jos joku vähättelee tuulimunaraskautta "ettei se ois oikea keskenmeno kun vauvaa ei edes ollut"! Todellakin iloitsin ja odotin onnellisena sen 11 viikkoa ja 4 päivää ja me oltiin jo kerrottu kaikille tutuille ja tuntemattomille että vauva on tulossa! Tavallaan oli kyllä helpottavaa ettei tarvinnut nähdä ultrassa kuollutta vauvaa, mutta silti olin kyllä 100% raskaana!

Sitten muuta asiaa.. Kun mulla oli perjantaina neuvola ja seuraavaksi on tiedossa rakenne ultra heinäkuussa. Neuvolatäti sanoi, että Kättärillä on nykyään niin hyvät laitteet, että ne kertoo kaikille jotka haluaa vauvan sukupuolen. Ja mun ongelma onkin siinä,että haluisin ihan hirveesti tietää kumpi on tulossa ja mies taas on ehdottomasti sitä mieltä että sen pitää olla yllätys! Niin meillä on tässä tämmönen pattitilanne.. Ärsyttää, kun voishan sen tehdä niin, että mä vaan kuulen kumpi tulee, mutta heh heh, miten se muka pysyisi sitten mieheltä salassa =)

Findy 14+5

B-7
Äittä osanottoni marsun johdosta!Rakkaan eläimen menetys on aina yhtä surullista :hug:

Mulla rakenne ultra 25 heinäkuuta.Jännän myöhään,päivän vajaa 21 viikkoa.
Mä ainakin aijon kysyä kumpainen on tuloillaan.Jos on poika niin saan ruveta ettiin vaunuja.Viimeksi olin niin fiksu että ostin kuutoselle,tytölle,vaaleanpunaiset rattaat :whistle:

Tänään kertoa pamautin raskaus uutisen anopille"muuten meille tulee joulukuussa seiska"
Huomaapa näiden isoäitien eron hyvin.Omani ensi ehkä hieman hämillään mutta nyt jo hössöttää ja höpöttää seuraavasta lapsenlapsestaan(on hänelle jo 10.s)Onnitteli ja halasi minua ja miestä.
Anoppini sitten vain huokaisi syvään ja asia oli sillä kuitattu :headwall:
Nyt en kyllä enää peittele,oikeen korostan varmaan vatsaa jotta kaikki loputkin huomaa.
Hyvin kyllä saisin vielä peiteltyä,kun ei kuumoistakaan kasvua vielä ole :whistle:

Findgirl: Vai niin sulle oli sanottu neuvolassa.Hyvä se vaan on jos kertovat.Luulin et eivät kerro niin mielellään sukupuolta tuolla kättärillä.

Täällä taas jatkuu aamuinen pahoinvointi. :x Iltapäiväivästä ja illasta kyllä on hyvä olo.

Juli + nuppu 12+3

Mulla on muutenkin hidas aineenvaihdunta ja laiska suoli, mutta nyt se on hidastunut entisestään. Siis ummetusta podetaan, kyllä. Mulla ei luumut tai rusinat toimi yhtään, ilkeitä ja kipeää tekeviä ilmavaivoja saan vaan aikaiseksi. Laksatiiveihin ja etenkin suoliston toimintaa kiihdyttäviin sellaisiin suhtaudun vähän varauksella kun mulla oli tuossa jokin vuosi sitten tapana kontrolloida painoani niillä :ashamed: . Työkaverit käskivät sitten kokeilla Movicol-jauhetta joka sotketaan esim. laimeaan mehuun tai ihan veteen, ja joka vaikutta ihan siihen suolen sisällön koostumukseen itseensä. Maku nyt voisi olla vähän neutraalimpi kuin se hivenen äitelähkö sitruuna, mutta mielummin tuota juo kuin Duphalac/Levolac-siirappia. Puoli pussia joka toinen päivä riittää mulla ylläpitoannokseksi eli riittoisaakin on.
Peräpukamia, suonikohjuja ja muita ihania vaivoja odotellessa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Kamomilla-81:
Mulla on muutenkin hidas aineenvaihdunta ja laiska suoli, mutta nyt se on hidastunut entisestään. Siis ummetusta podetaan, kyllä. Mulla ei luumut tai rusinat toimi yhtään, ilkeitä ja kipeää tekeviä ilmavaivoja saan vaan aikaiseksi. Laksatiiveihin ja etenkin suoliston toimintaa kiihdyttäviin sellaisiin suhtaudun vähän varauksella kun mulla oli tuossa jokin vuosi sitten tapana kontrolloida painoani niillä :ashamed: . Työkaverit käskivät sitten kokeilla Movicol-jauhetta joka sotketaan esim. laimeaan mehuun tai ihan veteen, ja joka vaikutta ihan siihen suolen sisällön koostumukseen itseensä. Maku nyt voisi olla vähän neutraalimpi kuin se hivenen äitelähkö sitruuna, mutta mielummin tuota juo kuin Duphalac/Levolac-siirappia. Puoli pussia joka toinen päivä riittää mulla ylläpitoannokseksi eli riittoisaakin on.
Peräpukamia, suonikohjuja ja muita ihania vaivoja odotellessa ;)
Samalla vastaan aiempaankin ummetusviestiin :whistle:

Olen itse kokeillut Activiaa, luumuja ja rusinoita - ei auta :(. Nyt vatsa toimii ehkä kerran viikkoon jos hyvä säkä, silloinkaan ei mitenkään hyvin. Eli pääosin olo on kokoajan aika tukala ja inhottava :ashamed: .

Täytynee kokeilla tuota Movicol-jauhetta, kohta taas valmis ottamaan mitä vain - vaikken vieläkään noita laksatiivi-siirappeja :x . Ne todellakin tekee paitsi kipeät ilmavaivat niin muutenkin oksettavan olo.

Kiitos vinkistä! Lisää vastaanotetaan edelleen :wave:

Kannattaisi yrittää ennaltaehkäistä ummetusta, se kun on helpompaa kuin sen hoitaminen (ja ei niin kivuliasta). Ruuansulatus kun alkaa nyt meillä kaikilla hidastumaan, niin veden juonti on ensiarvoisen tärkeää! Samoin kannattaa syödä paljon kuituja heti aamusta alkaen, kaurapuuro jos ei maistu niin sitten leseitä vaikkapa jugurtissa. Ja kukaanhan meistä ei syö niitä vehnäisiä paahtoleipähöttöjä, vaan ruisleipää?!

B-7
Kesäflunssaa pukkaa ja olo on ikävä :(
Ummetukseen mulla auttaa piltti tai bona vauvansoseet =) Luumua ja päärynää.Tullut ihan himo niihin.Lemppariksi tullut piltin aurinkoinenjossa persikkaa ja ananasta.Itseasiassa voisin nyt vaikka elää niillä!!
Ja paljon paljon vettä,juon varmaan 3 litraa päivässä,jos riittää!

Aurinko paistaa vaihteeksi,ihanaa!

Leipää en tapaa syödä, viljatuotteita ei mulla ole juurikaan ruokavaliossa. Kuitua saan kyllä mutta se tulee kaikki hedelmistä ja kasviksista. Tarvii varmaan jotain kasviperäistä kuitulisää alkaa syömään jos ei tää Movicol nyt auta. Tänään oon ottanu jo kahteen kertaan puolikkaan pussin, eikä ainakaan vielä tuloksia. Maha senkun paisuu ja sen tiedän nyt että se ei ole vauva joka sitä paisuttaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Annukka84:
Kannattaisi yrittää ennaltaehkäistä ummetusta, se kun on helpompaa kuin sen hoitaminen (ja ei niin kivuliasta). Ruuansulatus kun alkaa nyt meillä kaikilla hidastumaan, niin veden juonti on ensiarvoisen tärkeää! Samoin kannattaa syödä paljon kuituja heti aamusta alkaen, kaurapuuro jos ei maistu niin sitten leseitä vaikkapa jugurtissa. Ja kukaanhan meistä ei syö niitä vehnäisiä paahtoleipähöttöjä, vaan ruisleipää?!
Juon todellakin vettä tarpeeksi, töissä kokoajan vesipullo esillä ja varmaan se 2-3 litraa menee kevyesti.

Kuituja syön mielestäni ihan kohtalaisesti, leipänä aina ruisleipä tai muu hyvinkin viljainen, lisää kuituja vihanneksista + hedelmistä ja kuitumuroista (All Bran + muut). Leseitä lisään viilin sekaan usein + puuroakin tulee syötyä.

Normaalielämässä vatsan toiminta on hyvinkin säännöllistä eikä ongelmaa ole, uskon että minulla se liittyy lähinnä raskausajan hormoneihin ja suolen laiskistumiseen.

Ainoa mitä näihin voisi lisätä luonnollisista konsteista on liikunta. Se on jäänyt huolestuttavan vähille viimeaikoina, työ ollut sen verran voimia vievää jo pidempään + muu väsymys päälle :ashamed: . Tässä täytyy koko odotusaikaa ajatellen ottaa taas kunnon kuntokuuri päälle, jospa se vatsantoimintakin sieltä joskus helpottuisi.

Muistan vain kuinka tuskainen oli olo kuopusta odottaessa viime viikoilla, kun vatsa oli ihan jumissa.

Taas on jäänyt pitkäksi aikaa kirjoittelu vähemmälle(jopa niin vähälle, että tuli kerhosta kenkää :LOL: ). Jotenkin sitä vaan tuntuu, ettei sitä asiaa niin kamalasti vielä ole.

Mutta onpas sentään sen verran, että on alkanut liikkeet tuntua, vaikka olen ensisynnyttäjä ja viikkoja vasta 15+3 (kk-tisten mukaan tosin 16+1), ja on netuntuneet viime perjantaista asti. Eka potku oli niin selkeästi jotain ennenkokematonta, että meinas jäädä lause kesken töissä. Ja sen jälkeen niitä on tullu joka päivä ja parhaimmillaan kunnon muljahduksia. Ja ne potkut tulee vielä sellaisissa sarjoissa, että muutama selkeä ja sitten taas taukoa seuraavaan kertaan.

Ja ajatelkaa, olen nähny jopa painajaisia tän foorumin takia: yhdessä unessa esiintyi mystisiä härkänaisia] ja ne oli jotain kammottavaa, oikein aavemaisia :LOL:

Täällä on keskusteltu ainakin kommunikaatiotaidottomista lääkäreistä, aina saa hävetä välillä ammattikuntansa puolesta. Itse oon tosin vasta opiskelija, mutta l:n sijaisuuksia teen jo. Tässä vaiheessa ainakin on sillain, että mitä hatarampi tieto, sitä leveämpi hymy. No ei vaan, mutta ite nautin työssä just siitä vuorovaikutuksen mahdollisuudesta.

Ai niin, ja koin tänään Huutavan Vääryyden: oltiin pubivisassa ja siellä kysyttiin, kuka oli pääosassa elokuvassa Rainman. Me arvottiin siinä, että hakeeko ne Tom Cruisea vai Dustin Hoffmania ja laitettiin molemmat, mutta sitä ei hyväksytty, koska "Tom Cruise ei esiinny elokuvassa"!! :eek: Maailmassa on virhe! Kosminen oikeus ei ole voimassa!

Ineli 15+3

Hei,

eipä täälläkään niin valtavasti asiaa. Nyt kun alun vaivat ja huolet alkaa helpottaa, niin päivät rullaa melko tasaiseen tahtiin. Tänään oli toinen neuvolakäynti ja helpotuksekseni sydänäänet kuuluivat mainiosti (155). Hemoglobiini oli laskenut, mitä vähän arvelinkin kun ensimmäisellä käynnillä kiellettiin raudansyönti. Nyt suositeltiin siis aloittamaan uudelleen.

Tässäpä nämä, juhannusvapaata odotellessa!

Nasu 15+0

Boe
Heip pitkästä aikaa!

Kiva lueskella muiden kuulumisia. Mulla on töissä niin kiire etten ehdi muihin asioihin kiinnittämään huomiota... Aika menee hurjaa vauhtia eteenpäin.

Olin eilen neuvolassa. Sydänääniä ei saatu kuulumaan, mikä tietysti huolestutti minua enemmän kuin terkkaria. Ei ne välttämättä edes kuulu vielä (rv 14+5). Mutta laittoipahan taas mietityttämään. Liikkeitä kyllä tuntuu ja masu kasvaa.

Olen muuten valinnut sairaalaksi Naistenklinikan kun tuo Kättäri ei houkuttele ollenkaan ekan kokemuksen perusteella. Toivottavasti ei käy huono tuuri että sinne joutuisi.

Kesälomaa kovasti odottelen ja sitten saakin makoilla 5 viikkoa laakereilla. Onneksi on tullut tehtyä ylitöitä niin voi pitää viikon ylimääräistä vapaata. Se helpottaa ykkösen hoitojärjestelyjenkin suhteen.

Hauskaa juhannusta kaikille!

Heippa!
Täällä oli eilinen taas hyvä päivä, maanantai ja tiistai meni pönttöä halaillessa :ashamed: 7 kiloa on paino pudonnut, blääh. Josko se pikku hiljaa alkais nousemaan. Masu kyllä kasvaa, vähän jo kumpua näkyy :heart: Tänne ei oikeastaan mitään sen ihmeempää. Jään ens viikon jälkeen lomalle, enkä lomalla pääse kirjoittelemaan... Neuvola meillä on vasta 8.7 joten sitä ennen ei varmaan mitään kummempaa olekaan :) Hauskaa juhannusta :wave:

Yhteistyössä