***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** marraskuussa

Täälläkin tänään neuvola.
rr 134/92, toisen kerran mitattuna 129/90
pulssi (kahteen kertaan mitattuna 122
pissa -+
sf33cm
Turvotus+
Näillä eväillä tulikin lähtö sitten synnärille. Käyrillä puoltuntii, hirvittävän monta verikoetta.
Lääkäri tutki viimeseks ja katto tulokset: Pääsin kotiin joka päivä verenpaineet kotona.Sain mittarin terkalta. JOs alapaine yli 90 useampana kerralla lähtä synnärille.Tikkuja kotiin et voin seurata protskuja. Verikokeis muutama arvo yli viitearvojen, muttei vielä selkeästi raskausmyrkytys. Paino arvio n.3kg.Paikat pehmenneet ja sormelle auki,kohdunkanavaa vielä jäljellä. Viikko sitten oli kiinteä ja mitään ei ollu tapahtunnu.....josko tämä tästä pikkuhiljaa. Nyt siis vaan seuraillaan ja LEPo määräys.Ettei verenpaineet nouse...

Annmarii POKS* 37+0*poks*
 
Delfis: Toivon, että olis lähtö joo lähellä. Taisi tuo yksi S meillä avittaa tuota tilannetta ja tänään meen esikon kanssa vielä muskriin vähän tanssahtelemaan ja riehumaan, niin jospa se tästä parin viikon sisällä.... :D

Tintukka: Sinullahan veikeä tapaus on sieltä masusta tulossa =)

Jisse: Mieskätilöä en ole kyllä ajatellut, mutta ei kai siinä mitään. Sillon kun kävin taysissa tutkimuksissa siitä lapsiveestä, niin oli jotenkin hassua kun se opiskelija oli sellanen mun ikänen jätkä.... Vanhempi mies vois olla parempi... No onhan niitä gynejäkin paljon miehiä ja sellaisellä itsekin olen käynyt, että eipä siinä sitten. Todennäköisesti sitä ei sitten enää ajatele kun homma oikeesti käynnistyy.. :/
 
Onko muilla tullut pahoinvointi takas, tai onko aiemmin ollut enne synnärille lähtöö sellainen pahaolomeinnki???? ei kyllä ruokakaan ole maistunut tänään, et en tiedä onko joku muu tauti nyt sitten tän flunssan lisäksi tulossa...
 
Hei!

Meille syntyi pieni tyttö sunnuntaina 15.11 klo. 14.42 :heart:

Nopeasti meni ja alateitse tuli jalat edellä. Vedet meni kotona klo.10.15. Päästiin siis viikoille 36+4. koko homma neljässä tunnissa ohi ja parempaa synnytystä ei olisi voinut toivoa. Rakkaan mitat olivat 47cm ja 2645g. Tulen kertomaan paremmalla ajalla sitten enemmän!

Nyt aika menee imetystä harjotellessa ja pientä ihmettämme katsellessa.

Superonnellinen tuore äiti Leppis



 
Onnea Leppis!!!! :heart:

Ihanaa, nyt niitä vauvoja alkaa pikkuhiljaa tulemaan... Kun vaan omakin tajuaisi sen :LOL: pinnasänky laitettiin tänään valmiiksi lakanoita myöten, aamusekstailut ei aiheuttanut niinkuin yhtään mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan, tosin olikin sellai pika-akti että joopajoo :whistle: pitäis kai vissiin vähän useemmin harrastella, niin jos alkais jotain tapahtumaan. Tosin esikon vahdit, eli mun porukat lähtee viikoksi Lappiin tulevana viikonloppuna, joten sinä aikana tää ei sais kyllä tulla, joten kunnon häätö alkakoon 1,5 vkon päästä.

Flunssakin päällänsä :snotty:

ansku 36+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja leppäkerttu3:
Hei!

Meille syntyi pieni tyttö sunnuntaina 15.11 klo. 14.42 :heart:

Nopeasti meni ja alateitse tuli jalat edellä. Vedet meni kotona klo.10.15. Päästiin siis viikoille 36+4. koko homma neljässä tunnissa ohi ja parempaa synnytystä ei olisi voinut toivoa. Rakkaan mitat olivat 47cm ja 2645g. Tulen kertomaan paremmalla ajalla sitten enemmän!

Nyt aika menee imetystä harjotellessa ja pientä ihmettämme katsellessa.

Superonnellinen tuore äiti Leppis
:flower: :hug: :heart: HURJAN PALJON ONNEA KOKO PERHEELLE

miulla tuli ihanan lämmin olo .. vähän niinku oisin tehnyt monta uunillista torttuja ja pipareita ja joka puolella ois pieniä kynttilöitä..ja mie vaan ajattelen että mitenkä pieni ihminen on niin ihanan söpö..

meidän *manfred* on vielä yksiössään ..mutta nämä muiden pienet..*huokaus*...lähempä hipsuttelemaan puolen tunnin lenkin..hitaasti hyvä tulee..

Dare ja manfred36+1
 
Leppikselle onnea kovasti! nopee oot ollu!

noista pisteistä, löysin tämmösen tuolta:
Vyöhyketerapiapisteet supistusten aikaansaamiseksi löytyvät seuraavasti:

1. Isovarpaan sisäsyrjällä, noin puolivälissä varvasta on luu, ja sen päällä on kipeä kohta kun painat. Sitä saa hieroa vain minuutin, ensin oikeasta sitten vasemmasta jalasta.

2. Nilkan sisäsyrjällä olevan luun kohdalla (mikäs luu se onkaan) on lähellä jalkapohjaa sellainen paisunut kohta raskaana olevilla, ja sitä tulee hieroa 10 min molemmista jaloista.

3. Em. luun aivan alapuolella (siis lähempänä luuta kuin edellinen piste) on seuraava kohta jota hierotaan myös 10 min molemmista jaloista.

4. Seuraa isovarpaan kohdalta sormella jalkapohjaa pitkin kohti kantapäätä. Kun kantapää alkaa, siinä on tää viimeinen kohta jota tulee hieroa myös 10 min molemmista jaloista.

5. Sama kuin 1. kohta, vain minuutin hieronta.

Kussakin kohdassa tuntuu selvä kipu, joten siitä tiedät, että paikka on oikea Hiero pyörivillä liikkeillä. Sarjaa voi tehdä useamman kerran peräkkäin, välissä tunnin tauko.

Mää oottelen että poika sais syötyä ni lähdetään käpsimään pellolle hetkeksi. Mä en tajua miten tuota tulppaa voi tulla noin paljon???? siis sitä vaan tulee ja tulee.. :kieh: eikä mikään pikkulo kerrallaan.. :ashamed: anteeksi.
Täällä on kaameet menkkakivut, ja supistaa, mut noi supparit ei oo säännöllisiä.. jos se tuo isäntä tännäänkin antais.. :snotty:
 
Leppis :D :heart: OIKEIN PALJON ONNEA PIKKURUISESTA PRINSESSASTA!! niin se vain tontutki alkaa kurkistelemaan yksiöittensä ulkopuolelle =)

Tääl on tapahtunu (siis palstalla) niin hurjasti kaikkea et huh huh.. ei meinaa hitaampi perässä pysyä. Monella alkaa olla jo sellasia tuntemuksia et saa kohta vaavin sylliin :heart:

Ite kävin eilen neuvolassa, siel oli kaikki ok. prot +, mut meinas terkkari et mikäli viel ens kerralla + ni sit taas kerran näyte labraan.. ei kyl antanu kotiin tikkuja (vaik esikosta tikuttelinki loppuajan), oli muutenki sellanen rutini käynti joka kesti ehkä 10min.. hirveellä kiireellä ja viikonpäähän uus aika.

Oon täs illalla lähössä naisten jouluaskartelu iltaa viettämään siskon anopinluo. Ei kyl ole hirveesti fiiliksiä lähteä, mut kyl mä menen, sitä ei taas tiedä et millon sitä PÄÄSEE yksin koko illaksi johonki.. :saint:

hb oli 131 ja terkkari meinas et todella hyvä (en ole syöny mitään rautaa, vain hajanaisesti multitabsia).

:hug: kaikille kipuilijoille ja muuten kärvisteliöille.

sukkis 37+1 max 5vk
 
Onnea Leppikselle!

Lks:ssa on kaksi mies kätilöä. Veljeni vaimo tästä mainitsi kun saivat maaliskuussa vauvan että näin on ja ei tule yllärinä jos jalkopäässä häärii mies =)
Viikko sitten käytiin synnytystapa-arviossa ja 2700g oli asukin arvio. Normaali alatiesynnytys on tiedossa, esikon sektion jälkeen.
Turvotusta on tullu ja eilen kävin extra reissun neuvolassa, mutta ei mitään hälyttävää. Pissa puhdas, verenpaineet normaalit neuvola paineet. Kotona mittaillaan ja tikutetaan. Mitään oireita synnytyksen suhteen ei vielä ole ollut joten eikun ootetaan...

Kuurakeiju + :xmas: 37+5
 
Oi oikein paljon onnea leppikselle :flower: Ihanaa, pienen pieni tyttö :heart:

Koivunkäpy ootko varma et se tulppaa? Ettei oo vaan spermat valu.. :|

Omat neukkakuulumiset rv 36+5
paino +950g
turvotus +/-
RR 110/62 pulssi 76
pissa puhdas
Hb 128
sf 27,5 cm
rt
130-140

Vauvan pulssia mittaili vaikka kuin kauan. Selälläni ku makasin siinä tutkimuspöydällä niin pulssi oli 113 vauvalla jonki aikaa. Käännyin sit kyljelleni ku itelleki tuli huono olo, niin nous vauvallaki pulssi 130-140 välille. Tosin matalalla oli vieläki, kun koko raskausajan ollu 150 pintaan.

Juttelin siinä sit tädin kans eilisistä tuntemuksista (jotka nyt palanneet) supistuksista yms. Niin oli täti mieltä että jos tulee pidemmän aikaa vaikka vain kerran tunnissa supistus, niin voi hyvillä mielin lähteä Rovaniemelle :eek: Melkein jo sanoin et sit mun olis pitäny mennä joka päivä viimesen parin kuukauden ajan..
Et enpä nyt ihan noilla ohjeilla taida mihinkään lähteä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kuurakeiju:
Onnea Leppikselle!

Lks:ssa on kaksi mies kätilöä. Veljeni vaimo tästä mainitsi kun saivat maaliskuussa vauvan että näin on ja ei tule yllärinä jos jalkopäässä häärii mies =)
Viikko sitten käytiin synnytystapa-arviossa ja 2700g oli asukin arvio. Normaali alatiesynnytys on tiedossa, esikon sektion jälkeen.
Turvotusta on tullu ja eilen kävin extra reissun neuvolassa, mutta ei mitään hälyttävää. Pissa puhdas, verenpaineet normaalit neuvola paineet. Kotona mittaillaan ja tikutetaan. Mitään oireita synnytyksen suhteen ei vielä ole ollut joten eikun ootetaan...

Kuurakeiju + :xmas: 37+5
Juu pitää paikkansa. Siis ite tiiän ainaki yhden mieskätilön LKS:ässä. Oli osastolla sillon ku mä siellä makasin kk takaperin. Oli oikein erikoinen tapaus, mukava mut hassu. Sellanen vähän hösö.. Toivottavasti ei satu oleen mun synnytyksessä, oli se niin sellanen tapaus.. ;)
 
ONNEA LEPPIKSELLE :flower:
Synnyit tähdenlennosta, horsman nukasta hennosta, taivaan sateenkaaresta, isän ja äidin haaveesta!
Meinaan pakahtua onnesta teidän puolesta, vaikka en edes tunne teitä!
Miehän ratkeen ku saan omani :heart: :heart:

Meillä ultrassa tohtori sano et nyt koko on noin 3kg 600g ja et pääalaspäin on ja valmiina lähtöön. Et tervetuloa poikanen, älä kasva enää sisällä
:x
 
Koivunkäpy kiitos noista ohjeista! :heart: Pistän ne kokeiluun. Täällä kans nuo supparit kipeitä ja on tosiaan sitä menkkajomoa, mut liian harvaan ja epäsäännöllisesti niitä tulee...

Laskeskeltiin tuossa, että jos keskimäärin 200g/viikko nousee vauvan paino, niin meidän vilihän on sit jo lähemmäs 3,7kg :eek: Pihalle vaan jäppinen! :D
 
delfis Iskee vissiin ahdistus kaikesta päälle. Mies on kipeänä, minä olen kipeänä, synnytys on ruvennut pelottamaan, alkaa ärsyttää kun tonttu ei tule pihalle ja ja ja... Ja tämä olo tuli ihan yhtäkkiä, kun olin hyvällä tuulella vielä muutama tunti sitten.

Myräkkä Minua ärsyttää eniten tuon työmoraali, kun tuo saa omantunnon tuskia, kun ei voi olla töissä. Ja mulla on taas kammo, että joudun synnärille yksin, kun tuo ei sairasta ajoissa.

Nyt tuntuu jomottelevan, josko ne jatkus ja voimistus...
 
Kääntämisyritys takana ja eipä onnistunut. Lääkäri ei saanut vauvan pyllystä otetta että olisi saanut käännettyä. Ja mulle sanottiin, ettei se muka satu vaan tuntuu vain epämiellyttävältä, pöh. Sattui kyllä :( Nytkin on vatsanahka yhdestä kohdasta aivan hellänä.

Tiistaina on äitipolille aika kasvunseurantaan, niin samalla pitäisi ilmoittaa päätös synnytystavasta.
Sektio tai perätilasynnytys alateitse. Lääkäri ehdottomasti suositteli alatiesynnytystä, on luonnollisempi lapselle ja heillä on osaavat kädet.

Jos päädytään alakautta synnyttämään, magneettikuvataan lantio jotta nähdään onko vauvalla tarpeeksi tilaa tulla alakautta. Magneettikuvaan saan ajan tiistaina jos niin päätetään tehdä.

Voih kumpa osaisi taas päättää..

Niin ja Oysin tilanteesta varmaa tietoa: synnytyssaliin pääsee isä mukaan, mutta osastoilla kaikkien vieraiden käynti ehdottomasti kielletty, edes isä ei pääse vierailemaan osastolla ollenkaan.
Muutenkin inhottaa ja ahdistaa todella ajatus monesta päivästä sairaalassa synnytyksen jälkeen, olen niin kotihiiri, niin arvatkaa miltä tuntuu kun mies ei pääse sinne OLLENKAAN vierailemaan edes :'(

Tämmöstä ei niin happyhappy tekstiä tänään minulta.

Tetasha :heart: Milli 37+0, poksuukin tänään

Edit! Leppis, onnittelut pienen pienen tyttären syntymästä :heart: Hänkö sieltä tuli sitten jalat edellä ja kaikki meni kuitenkin hyvin?
 
kattiina voi ei.. :( Inhottava tunne kun mielialat heittelee... :hug: Sillä voi kuitenki lohduttautua, että normaaleja tunteita on. :) (Ainaki omasta puolestanikin toivon niin;) )

Me käytiin kaupassa ja itkua pidätellen ja hammasta purren se meni. Meni mönkään het ku piti lähteä. Puin vaatteita päälle, enkä meinannu saada kenkiä jalkaan. Raahauduin sohvalle pukemaan niitä jalkaan, niin ainoat housut mitä kehtaa pitää ihmisten ilmoilla ratkes perseestä!!! Eikä se pirskatin kenkä menny vieläkään jalkaan. Sit ukko hermoaa, että mitä mä kiukuttelen... Vaihtaisin vaan housut ja valitsisin toiset kengät... :kieh:

Täällä kans odotellaan noiden kipujen voimistumista... Supistuksia tulee kans, mutta niissä ei tunnu olevan tarpeeks voimaa ja säännöllisyyttä. Kaikki ois muuten valmista Viliä varten :D
 

Yhteistyössä