***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** maaliskuussa

Zuh
Marraskuisiakin taustalta seuranneena rohkaistuin kirjoittamaan! Ei minulla vielä ole mitään varmaan tietoa mistään muusta kuin että kuukautiset on jo muutaman päivän myöhässä ja yritys on ollut kova ;) Lauantaina testaillaan jos tarvista, yritän pitää itselläni järjen päässä ja olla hötkyilemättä asian suhteen.. :D
Mutta JOS sieltä plussa läjähtäisi niin laskettu aika olisi 1.12. Vielä ainakin vaikuttaa erittäin lupaavalta, hih!

Zuh toivotaan että pääset nopsaan liittymään meijän seuraan! mulla on ollu kiiruspäivä. käytiin siskon ja esikoisen kanssa syömässä. sen jälkeen sorruin ostamaa kirpparilta mammavaatteita, 1housut ja 2paitaa... vaikka eihän niitä nyt tarvita piiiiiitkäään aikaan... sit kävin kaverilla kahvilla ja sen jälkeen meille tuli yks kaveri kahville... mutta tuleepahan uni ainakii hyvin! :D

äippäliini mä oon ostanu kans kirpparilta mammavaatetta.. silloin täytyy ostaa kun sieltä löytyy. Ostin farkut 2? ja paitoja 1-2?. Ja ihan yhen käyttämiltä vaatteilta näytti.

Meillä ollu kans kiireinen päivä ja jos jaksais viel satuhäät kattoa ja sit pehkuihin. Oon kyl joka ilta ollu unilla ennen kymppiä. Tosin esikko herää jo kuudelta aamulla |O

zuh toivottavasti plussa tulee testiin ja pienokainen on matkassa mukana.

huh mikä päivä. hiukan masua nippaa, mutta muuten ei ole oireita paitsi tämä kuolettava väsymys. mies oli tuonut mulle mäkistä hampparin, ihanaa. Jäin vain jälkeen päin pohtimaan, että mitäs ton cheddarin kanssa. Söin hyvällä ruokahalulla, mutta onkos tuo ihan raskaana oleville sallittua ruokaa?(Nyt nämä ruoka-aine hysteriat jo alkaa... :LOL: )

ei kannata olla ylihysteerinen noiden ruokien kanssa. kaikki hampparit kyl varmaan suomessa pitäs olla sellassii että saa syödä! :D pastoroituja tuorejuustoja voi myös syödä. myös suomalaiset homejuustot(pastoroidut) on sallittuja. verituotteet (veriletut) on kiellettyjä, maksa suurina määrinä (esikkoa odottaessa söin erittäin hyvällä ruokahalulla kerran maksakastiketta jaa pari kertaa maksalaatikkoa)... sit foolihappoa pitää syödä, saa esim vihreistä salaateista tai multitabs vitskupillereistä, ehkäisee selkärankahalkiota, joka on tärkeää ensimmäisel kolmanneksel. ammatin puolesta tiedän vähä noist ruokavaliojutuist..

huomenta..

ei vieläkään pahoinvointia.. olo on normaali, ihan ku ei raskaana oliskaan- Mut eihän raskaus ole sairaus ja toisaaltaan mitä vähemmän oiretta niin helpommalla pääsee. Oireeton/oireellinen raskaus ei kerro tuulimunasta tai keskenmenosta (yritän pitää tän päässäni) Tosin viikkoja niin vähän et kyl niitä oireita kerkii tulemaan.

en sitten nähnyt satuhäitä kun olin nukahtanu sohvalle melkeen het ku siihen menin..

Äippäliini ja katrinainen täällä mietitty myös tuota mitä voi syödä ja mitä ei. Mutta taidan mennä samalla asenteella ku viimex et maalaisjärkeä kun käyttää ni eiköhän se oo ihan hyvä. Ettei ihan hysteerisesti mieti kokoajan mitä saa suuhus laittaa. Söin muuten eilen levyllisen suklaata ( ja mä en pysty siihen kyllä yleensä), mut nyt näyttää makea maistuvan :D

Zuh
Järki lipsahti pois paikoiltaan aamulla ja testin tuloksen oli vain pitkä viiva.. (meinasin kirjottaa että pitkä viina :D ). Taidan kuitenkin roikkua mukana kunnes tulee jotain todistetta johonkin suuntaan, ei nimittäin ole oikein kunnon merkkiä kuukautisistakaan.. Olisi nyt himskatti vieköön jotakin selkeästi edes :kieh:

hyvin hyvin varovaisesti kysäisisin mahtuisiko mukaan juuri plussannut pikkukakkosen odottaja?

tänä aamuna sain selkeän plussan kp31/28 dpo 15.. esikoinen synt. 10/06, lasketuksi ajaksi laskureitten mukaan sain 2.12, joten nyt rv4+2

takana yritystä melkein puoltoista vuotta ja viime keväänä 04/08 jo rv12+ ehtinyt raskaus, joka sai sitten tuulimunadiagnoosin..

joten pelko takaraivossa odotan ensimmäistä neuvolakäyntiä ja sitä että saisin sykkeet nähdä.. :/

mutta nyt siis yk11 tuosta tuulimunasta laskettuna, jo tutkimuksiin aikakin varattuna, saikin pikku natiainen alkunsa ihan luomusti.. :heart:

eli riviksi tulis ilmeisesti

kellopeliappelsiini 25v toinen oys

Tervetuloa uudet! Ja onnea :flower: :heart:

Ihan nopeeta nyt, palaan myöhemmin ajan kans; ei hyvältä näytä tämä odotus: tänä aamuna tein testin eikä vieläkään viiva vahvempi (tummeni kyllä kun testiaika meni umpeen ja nyt ihan selkeä viiva) että aika pessimistisenä nyt olen... :'(
No, menkat ei oo alkaneet ja kp:t kai jo 40....onko kenelläkään kokemusta että viiva vahvistuu hitaasti ja silti kaikki ok?

kellopeliaappelsiini onnea ihan hirmuisesti. :hug:
sohvi olen kyllä kuullut, että kaikilla ei hormoni nousisi niin kovin nopeaan. Ei munkaan viivat viime raskaudesta ollut niin hirmuisen vahvoja, mutta terve tyttö lopulta syntyi. :hug:

täälläkin oireettomuutta muuten, paitsi että väsymys on ihan valtava koko ajan. oire kuitenkin. varasin varhaisultran 14.3. pakko tarkistaa, että kaikki kunnossa.

Tervetuloa uusille! Ihanaa kun porukka täällä kasvaa! =) :flower:

Täällä on oireita ilmestyny ja pelkäänki, etä tästä tulee vaikea raskaus.... Eilen ja tänään onkin oksennettu pariin otteeseen... :x Lisämausteena löytyy päänsärky, loputon väsy, turvotus ja ummetus.... Siistiiiiii!!! :D

Sohvi77 Mä oon myös kuullut tapauksista, että olisi se vahvempi viiva antanut odotuttaa itseään. Eiköhän se siitä vahvistu ja kaikki on hyvin! :heart:

Huomenta ja kiitos kannustavista kommenteista!

Äitiysvaatteista; ehdin ostaa km raskaudesta äitiysfarkut, masutuubin ja yhden paidan. Mulla vatsa ehti kasvaa tosi nopeeta vaikka raskaus ei ehtinyt kuin 8vkolle kunnes jouduttiin lääkkeillä keskeyttämään (syke ei enää löytynyt :'(

Huomenna aamulla luulis jo viivan vahvistuneen? En millään uskaltais testata mutta "pakko" on, en ollenkaan vielä luota tulokseen. Oireista; tänään kun heräsin, oli tosi krapulainen olo ja etoo. Väkisin sain aamupalan syötyä. Mutta sehän voi olla mitä vaan paitsi krapulaa tässä tapauksessa. ;)

Mukavaa päivää kaikille!

Tänä aamuna plussasin ja LA olis näillä näkymin 5.12- Pikkukakkonen on meille tulossa. (esikoinen 07/08) Olen siis 31-vuotias ja NKL olis synnytyspaikkana. On tää kyllä jännää!
Mulla ei mitään oireita, mutta ei kyllä ollu viimekskään.

Heippa kaikki te onnelliset odottajat! Täällä olis kans yks onnellinen odottaja. Saanko liittyä joukkoonne? Olen 29 vuotias, ensimmäistä odottelen ja LA olis marraskuun lopussa. En ole vielä käyny neuvolassa, mutta laskureiden mukaan se olis 30. marraskuuta. Eli viidettä viikkoa viedään! Kohta vaihtuuki jo kuudes.. Aikasemmin 3 km takana :'( joten nyt jos menis loppuun asti. Toivoa en oo menettäny!

Onnellista odotusta kaikille!!

tuntuu et mä edelleen odotan et menkat alkaa.. aina ku vähäkää lirahtaa jotain ni vauhdilla vessaan tarkistaan, ihan vaan valkovuotoahan tuo on ollu, mut pelottaa silti.. soittelen maanantaina neuvolaan ja pyydän päästä mahd pian sit ultraan.. vau.fi:n laskettuaikalaskurin mukaan kyytiläisen sydän alkaa sykkiä 5.4 et jos vaikka parin viikon päähän sen ajan sais ni ei tarvis jännäillä kovin kauheen kauaa.. :/

alamahassa tuntuu semmosta tosi lievää jomottelua.. vähän ku menkkatuntemuksia, muttei kuitenkaan.. samanlaista oli esikoisesta alkuraskaudessa.. kohtu siellä vaan taitaa alkaa valmistautuun urakkaansa varten.. hope so..

onnellista odotusta täältäkin kaikille toivotellen :heart:

Mulla varhaisultra 6.4. ja neuvola sit 8. pvä. Odotan todella jännityksellä, että näkyykö pienen sydämen syke. Kaks aikasempaa keskenmenoa oli kohdunulkoista ja yks tavallinen km.. Ne oli kamalat. Vähän nytkin pelottaa, että mikähän tilanne masussa on. Ei onneksi ole niitä kamalia kipuja, jotka oli noissa ulkoisissa raskauksissa. Olen oikeastaan yllättävän kivuton! Mahaa välistä nipistelee ja selkää jomottaa, mutta siinäpä ne. Ai niin, ja rinnat on kipeät.

Kirjottelen ekaa kertaa tämmöiselle keskustelupalstalle. On tosi hienoa lukea teidän muiden kokemuksia.

Haluan sua hirveästi rohkaista ja tukea kellopeliappelsiini! :hug: Tiedän mistä puhut.

Viikonloppuja kaikille! :flower: B)

tervetuloa uudet! =) kiva että porukka kasvaa!

tänään on väsyttäny kunnolla ja nännit tullu kipeämmäks. aamul heräsin 7.15 ja siitä lähtien joutunu tekemään töitä, jotta pysyis hereil. tänää lähtee esikoinen ukon äidille, saatais vähä rempattuu kämppää... mä ajattelin ottaa makkarist tapetit pois... ehkä... jos jaksan...

Yhteistyössä