***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** maaliskuussa

Heipsan! :wave:

Saanko liittyä joukkoon? Tänään aamulla tein raskaustestin (clearblue) ja oikein vahva plussa tuli. Viikot ovat vasta 4+1. Ikää tällä äitiehdokkaalla on 27 v, synnytyssairaala olisi TAYS, LA ei siis vielä tiedossa. Ja ensimmäinen silmäterä olisi tiedossa.

Kovasti jännittää ja vähän pelottaa, koko ajan on tunne että vuoto alkaa, alavatsa on niin oudon tuntuinen. Ei ole kipua mutta sellaista kaikerrusta.

mä soittelin tänään neuvolaan, oma terkka oli lomalla, sijainen kuitenki otti tiedot vastaan ja sen laskujen mukaan (ed. menkoista) tänään rv 4+6, la 1.12 (äippäliini, voit päivitellä, katotaan sit miks muuttuu ajan myötä ), anto ajan ultraan, mut VASTA 4.5, rv 9+6 !!!!! tuolla kuulema sellaset vehkeet etteivät aiemmin nää ja eivät tällaisesta syystä (huoli!!) laita lähetettä oyssiin... :/ en mä kyl sinne asti saata odottaa.. ajattelin et jo parin viikon päähän oisin saanu ton ajan, et ois päässy varmistaan et kaikki on kunnossa.. :/ pitänee varmaan yksityiselle hakeutua.. :/ mitä lie maksaa kelakorvauksen jälkeen? kokemuksia?

mä oon käynyt oulussa edellisissä raskauksissa gynekossa varhaisraskauden ultrassa ja oli ihan asiallisia ja hyviä lääkäreitä,suosittelen,oletan että oulusta yksityistä haet koska oyssin mainitsit. hintaa en korvauksen jälkeen muista mut ilman korvausta kuitenki alle 100e oli ultraus.

Me ollaan ihan samikset :) Mulla kans la 5-12 ja paikka nkl. Eikä mitään, siis YHTÄÄN MITÄÄN oireita ... Ja mulla kans rv 4+2 tänään. Mulla on kakkonen tulossa eikä esikoispojastakaan ollu alussa minkäännäköstä oiretta. Ois kiva et ois jotain, niin tuntis "oikeesti olevansa raskaana."

Heissan!

Pääsisikö mukaan joukkoon? Viime torstaina tein testin ja toisenkin ja tänään vielä kolmannen, kun ei meinaa millään uskoa, että plussaa näyttää! Laskureiden mukaan la olisi 27.11. Neuvolaan olin yhteydessä, sain ajan 29.4 ja sanoivat että voisin np-ultraan varailla jo aikaa. Tuntuu vaan hassulta, kun vaikuttaisi, että muualle menee neuvolan kauta varaukset. No, selvinneehän tuo kun aikaa varailee. Ikää minulla 23 ja esikoinen olisi tulossa. Nyt kun vaan uskoisi, että kaikki on totta!! :whistle:

Onnea sydämellisesti uusille! :)

Tuosta oireettomuudesta sen verran, että mullakin muistaakseni ekan aikana oireet alkoi vähän myöhemmin kuin nyt, n. 7-8 viikoilla.
Pööpötti, mulla myös alavatsa kipuilee; eilen tuntui jo sen verran paljon, että olin lähes varma menkkojen alkamisesta! Tänään kipu on muuttunut enemmän paineentunteeksi ja vähän ylemmäs.
Kellopeliappelsiini, onko tuo 4.5. sitten se eka neuvolakäynti? Täällä päin taitaa olla ihan normikäytäntö, että suunnilleen noille viikoille saa ekan ajan. Mulla oli ekasta rv 9+4 muistaakseni. Ja meillä ei edes neuvolassa oo ultraa, joku ikivanha dobbleri :D Pitääkin kans tällä viikolla soitella aikaa.
Kattiina, mä ainakin sain viime raskaudessa neuvolasta jonkun lappusen, joka piti esitäyttää, ja sitten samat tiedot annettiin nt-aikaa varattaessa. Ja siinä lapussa oli joku tietty viikonpäivä ja kellonaika tyyliin 11-13, jolloin ajan sai varattua. Mutta ehkä tästä on sitten eri käytäntöjä eri puolilla.

Pööpötti: mullakin kipuili alavatsa monta päivää ja muutenkin ollut menkkaoireita kiitettävästi, nyt alkaa jo helpottaa pikku hiljaa. Tosin tänään kuvotti ensimmäistä kertaa.

Yön Musta Ninjapinja
: Vissiin on aika paljon eroja. Juttelin tuttavani kanssa, joka saa lapsen elokuussa, niin heille tulee ultrakutsut sairaalalta. Ei tarvitse itse varailla mitään. Mutta sittenpä tuo selviää, kun aikaa rupea varailemaan. En tiedä oliko tässä sekin taustalla, että rv on 10+jtn kun menen neuvolaan. Mene ja tiedä. Ehkä pitäisi keskittyä vaan olemiseen ja asian sulatteluun :D (tosin luultavasti unohdan soittaa ultraan aikaa ja saan neuvolassa satikutia)

Taas on tullut uusia! Kivaa! :D Tervetuloa ja onnea! :heart:

vatsakivuista täällä kans menkkamaisia kipuja ja pientä hassua nipistelyä. Tuntuu että ne yltyy aina iltaa kohden kun alkaa lepäämään. Toivottavasti ovat sitten ihan vaarattomia.

Varasin viime viikolla kans ekan neuvolan ja sain ajan 21.4. Silloin olisi viikkoja 8+0. Tässä miehen kanssa ollaan kuitenkin mietitty josko varais yksityiselle varhaisultran viikolle 7+, kun eihän tuolla ekalla neuvolakäynnillä tapahdu vielä mitään. Tahtoisin vain nopeaan tietää, onko pikkuinen oikeassa paikassa ja sykkiikö sydän.
Oireiden kannalta tänään on ollu vähän helpompi päivä kun monena aiempana. Tänään oli vain vähän kuvotusta ja huimausta. Huimausta oli kyllä kaikkien muiden oireiden edestä. :D
Joku muukin tais täällä väläyttää tuon kaksosteorian oireiden perusteella.... Mä oon miettiny ihan samaa :LOL:

tervetuloa kattiina! mä oon ollu tänää aivan todella väsyny. kiva haukotella koko ajan, etenkii ruokkiksen jälkeen pahana... kiva haukotella ku asiakas istuu vieressä... mulla on nyt noi rinnat kipeemmät mut muuten oon ollu aikas lailla oireeton... toivottavast näiden oireiden lisäks ei hirveesti tuu lisää... ja nälkä on useammin.. esikoinen heräs viime yönä tunniksi huutamaan, joten tää mun väsymys saattaa johtua siitäkin... ota siitä sitten selvää...

Kiitos teretulo-toivottelijoille, mukava tulla tänne kun oon näitä sivuja seuraillut 5vuotta:) Nyt alko sitten niin kurja päänsärky ja kestänyt aamusta asti. Esikoisesta ei pää särkenyt koskaan mutta oksennus kyllä lensi niin että olin sairaalassa tiputuksessakin ja nyt ei pahoinvoinnista(vielä) tietoakaan, pysyiski poissa :x meikkä soitti tänään neuvola ajan ja sain 5.5 nooh pitkä aika mut jos tulee jotain hätää niin yksityiselle vaan.

nyt mun on ihan pakko hehkuttaa! mun ukko pyyhkii pölyjä oma-aloitteisesti! :D näin ei oo tapahtunu varmaan ikinä ja ollaa oltu yhes 8.5vuotta... hiottii ja kitattii ja taas hiottii tota seinää viikonloppuna ja nyt tuo huomas että kauheesti kittipölyä ja pyyhkii niitä pois! näin pitkän yhessä olon jälkeen osas todellakii yllättää!! kyl on aiemminkii pyyhkiny jos oon pyytäny, mut nyt en ees pyytäny! :heart:

Sori että tuun kuokkimaan tuolta marraskuisista:) Mutta kellopeliappelsiini tiedoksi että jos Oulun läheltä oot niin torinrannassa Rantakadulla on yksityinen neuvola, MeriOulun neuvola, joka tekee varhaisultria ja hinta vaan 45e, kela korvausta ei saa. Ultran tekee tosi kokenut kätilö ja kuviakin saa =) Itse kävin viime vkolla siellä. Sillä on myös kotisivut, kun googlettaa Merioulun neuvola niin lyötyy =)

Kiitos kun olette kirjoitelleet, ihanaa sinänsä kuulla että muillakin on ollut menkkatuntemuksia. =) Päivän aikana kuvotus on lisääntynyt ja kun kävin kävelemässä niin alkoi ikäänkuin munasarjan kohdalla tuntumaan pistävää kipua. Heti tietysti pelästyin, olen tällainen neuroottinen hermoheikko. :) Ja muutenkin kun juimii ja on niin sellainen "nyt se vuoto alkaa" -olo että heti pelkään pahinta. Mukavat viikot siis edessä. No, ihan mielelläni ne kärsin, kunhan vain masuasukki pysyisi hyvävointisena matkassa mukana. =)

peetruska ja onni kiitti vinkeistä! yks kaveriki suositteli tuota merioulun neuvolaa.. pitääpä varmaan alkaa soitteleen noi yksityiset läpi ja kysellä hintoja.. tuol merioululla ei ilmeisesti oo kuitenkaa sisäultraa? se ku ois tarkempi, gynekolla taas muistaakseni oli.. soittelin noihin sillon tuulimunan aikaan, mut en sit kuitenkaa käyny..

ninjapinja varmaan muussa tapauksessa malttasinki vartoa, mutta viime keväinen rv 12+ ehtinyt tuulimunaraskaus kummittelee takaraivossa, joten haluaisin mahd pian varmistua että kaikki on niinku pitääki..

pööpöti mulla kans jos minkämoista jomottelua ja pistelyä pitkin päivää.. esikoisesta oli kans alkuraskaudessa, mut en kyl muista et näin varhain ois ollu.. kohtu siellä vaan valmistautuu tulevaan.. :) mulla ei onneks oo mitään pahoinvointia (ainakaan vielä, *koputtaa puuta*), esikoisesta ei ollu sitä oikeestaan ollenkaan, aavistus jotain ällötykseksi luokiteltavaa, esim jotku voimakkaat hajut etoi, mut ei mitään kovin suurta..

mulla myös kova päänsärky kaverina ja mahtava flunssa taas iski meidän perheeseen, 2 isompaa lasta kuumeessa tällä hetkellä.
Pööpötti mulla myös menkkajomotusta ja kokoajan tuntus et menkat alkaa,ei ennen oo tällasta ollut,pysys nyt vaan pois menkat mut mietin tos etten ala ressata sitä ja kuuluu asiaan. onko kellään välillä kylmä ja sit vaihtuu kuumaksi? mua alkaa ja naurattaa tämä kun eka palelee ja sit tuntuu et sulaa ku on niin kuuma :LOL:

pööpötti täälläkin herätty näin heti aamutuimaan pissahätään ja menkkajuilintaan. Mulla sitä juilintaa on vieläki ja vähän väliä täytyy rampata vessassa kurkkaamassa pöksyihin, että mitä sieltä on tullu :LOL: *hermoheikko*

Saa nähdä mitä tästä päivästä kehkeytyy. Hetken hereilläolon jälkeen on saanut jo 2 kertaa käydä kumartamassa idon istuinta. :x Kävin toissapäivänä ostamassa multivitan raskausajan vitamiinia. Siinä on sitä B-vitamiinia aika hyvin ja kuulin työkaverilta, että se auttaa myös pahoinvointiin. Toivotaan, että alkaa pian tepsiä! Muuten tätä ei kauaa voi salata töissäkään kun joutuu kesken työpäivänkin juosta kyökkäillen vessaan. :/

Tänään poksuukin! =)
RV 5+0

Nyt on iskenyt kauhea väsy. Menen nukkumaan viimestää ysiltä ja herään vasta kun kello soi 6.30. Ennen heräsin jo ennen kuutta. Nyt on ollut vaikeaa päästä kellonsoidessa ylös.
Muita oireita ei oikeastaan ole vielä. Neuvolaan en ole vielä soittanut.

tikruliini 5+1

Huomenta kanssasisaret! =)

kellopeliappelsiini, minäkin mietin että ehkä kanssa haluaisin varhaisraskauden ultraan. Tiedän kyllä että eihän se sinänsä mitään muuta jos jokin on hullusti mutta parhaassa tapauksessa voisi saada mielelle rauhaa.

peetruska, mulla on sellaisia vilunväristyksiä välillä ja palelen kovasti, mutta toisaalta olen aina ollut hirmuinen vilukissa. =)

delfis, täälläkin syödään raskausvitamiineja, itselläni taitaa olla multivitan "raskaus"-pillerit popsittavana. =)

Nyt aamulla ei ole vielä kovin huono olo, pientä juilintaa edelleen munasarjan kohdalla, samassa kohdassa kuin eilen. Osaatteko sanoa kuinka kauan nuo menkkatuntemukset keskimäärin kestävät? Hankala kysymys sinänsä, tiedän. Ja kovin yksilöllistähän tuo varmasti myös on. Mutta jos jollakulla on kokemusta aiemmasta tai tutuilla ollut samanmoista tms.

Nyt yritän saada luettua tenttiin, jospa saisi ajatukset vähäksi aikaa pois peloista ja postiivista mieltä =)

huomenia B)

julia orvokki! huojentavaa kuulla että jollain toisellakin on oireetonta eloa näillä viikoilla =)
eilen tosiaan soittelin jo neuvolaan ja varasin ekaa aikaa, joka on sitten jo rv 7. siinä samalla sitten kysyin neuvolan tädiltä että pitääkö olla huolestunut oireettomuudesta niin sanoi vaan että kun oikein kuuntelee itseään niin pitäisi merkkejä jo olla :eek: noh, siinäpä sitten illan "kuuntelin" itseäni ,mutta ei mitään, ei sitten pienintäkään nippaisua tms tullut. tai noh ehkä kuitenkin jotain on koska eilen huomasin että naamassa oli kauheasti pieniä finnejä, kun aina on yleensä hyvä iho niin ehkäpä noi nyt sit on mun "oireet".

Tavallinen Tallaaja, minun kaksi ystävääni jotka ovat nyt raskaana, toinen rv 8 ja toisella LA jo toukokuussa, ovat olleet myös täysin oireettomia. Eli älä huolestu, kaikilla vain ei oireita tule, toiset ovat ehkä herkempiä hormonien vaikutuksille. Ja voihan se olla että sinulla oireet ovat vasta tuloillaan. =)

Yhteistyössä