***JOULUKUUN VAUVAMASUT 2009*** maaliskuussa

Uskaltaisinkohan tänne kans vähitellen liittyä.. Tein siis iloiseksi yllätyksekseni keskiviikkoiltana positiivisen raskaustestin :heart: Olen 28v ja la on jossain marras-joulukuun vaihteessa. Kierto on ollut vaihteleva, joten tarkkaa aikaa ei voi sanoa. Neuvolaan soittelen varmaan ensi viikon aikana. Jos kaikki menee niinkuin pitääkin, synnytyssairaala tulee olemaan SEKS. Tää on toinen lapsi, ennestään on kohta 3v tyttö.

Oireina tällä hetkellä järkky väsymys, kipeät tissit ja kans nuo menkkaoireet. Välillä tuntuu että menkat alkaa ihan just! Samaisia oireita oli kyllä esikoisen aikanakin.

Tupakanpolton päätin lopettaa heti, tänään on eka täysin savuton päivä :) Nyt vaan pitäis myös pystyä korvaamaan se jollain muulla kuin suklaalla ja muilla herkuilla! Viime raskaudessa painoa tuli järkyttävät 20kg ja päätin että nyt ei paino todellakaan nouse niin paljon :D Toki nyt lähtöpaino on -10kg viime kertaan verrattuna, mutta silti. No onneksi kevät tulee, niin lenkkeilymotivaatiokin taas nousee ;)

Oi! Oli pakko tulla tänne fiilistelemään, vaikken odottaja olekaan. Mulla oli LA 23.12.08 ja tyttö syntyi 4.1.09. Ihanaa odotusta kaikille :heart: ja hirmuisesti niitä kuuluisia tarrasukkia!

Tikruliinille vielä erikseen :wave:, muistan sut kuumeilupinosta!

Tervetuloa Yön Musta Ninjapinja! Mä heräsin tänää puoli seitsemält taas! Onneks yöllä on siirretty kelloi eteenpäin, niin kello olikii JO puol kaheksan todellisuudes... Liekö tää herääminen hormoneist johtuvaa??? yleensä nukun vapaapäivinä tohon puol yheksää, mut nyt oon heränny koko sl-viikon viimeistään seittemält... en tiedä... tääl on tullu rinnat kipeämmiks ja eilisestä alkanu kunnolla väsyttämään... muita oireit ei vielä oo... esikoisest alko tulla jossain viikon 5 hujakoil, että jos ei syöny aamul hyvin, niin alko kuvottamaan. ja muutenkin piti syödä säännöllisin väliajoin...

Moikka! Ilmottaudun joukkoonne naiset! Ehkä hieman liian aikaista hehkuttaa raskautta, mutta pitäähän sitä jollekkin saada kertoa. Mulla ei ole vielä tarkkaa LA:aa tiedossa, mutta taitaa olla joulukuun alussa. Kävin jo ultrassa puolitoista viikkoa sitten vatsakipujen takia ja lääkäri näki vain pienen sikiöpussinhaamun. Plussan tein 14.3. Menkkoja ei ole kierukan poiston jälkeen ollut ollenkaan. Kierukka poistettiin 30.1. Eli vaikea tietää vielä laskettua aikaa. Ens viikon lopulla menen uudelleen ultraan, josko siellä sitten näkyisi jo jotain. Pois suljetaan samalla kohdunulkoinen raskaus. Tosin nyt ovat vatsakivutkin hävinneet ja jos olisi ulkoinen raskaus niin eiköhän kivut olisi lisääntyneet. Lääkäri sanoi että on niin alussa, että sanotaan kemialliseksi raskaudeksi. Viikkoja oli korkeintaan 4 ens viikolla sitten 6 ja mahdollisesti näkyy jo jotain:) Mulle raskaus on jo neljäs ja synnytyssairaala tulisi olemaan Hyvinkään sairaala. Ja oireita siis on kuvotus, palelu, väsyminen (tosin yöllä heräilen, mitä en ennen ole tehnyt)valkovuodon lisääntyminen ja hiivatulehdus, joka tuntuu tulevan aina raskauden aikana mulle eikä lähde helpolla pois :headwall: - Jännittää ihan kauheesti, että meneekö kaikki hyvin...Ikää on jo 32v.

Nyt v...ttaa ja kunnolla. Tämän aamuinen testi nega (kotitestin liuska).........oireet jatkuu vaikka yritän olla kuvittelematta mitään. Lämpö lähes 37. Niin ja menkat myöhässä tietysti. En tiedä enää mutta raskaana en taida ENÄÄ olla. Menkkoja odotellessa. Mut vois laittaa vaikka taustalle niin katselen miten käy. Anteeks oma napa.

Kiitos äippäliini :)

Nyt vääntää vatsaa sillai että vuoto alkaa ihan varmasti tämän päivän aikana. Voisin jäädä listoilta kokonaan pois, jos voisit vielä korjata äippäliini. Taidan jättää kaikenlaisen palstailun nyt seuraavalta kierrolta ja keskittyä muihin juttuihin. Onnea matkaan teille muille!!!! :hug: :heart: :wave:

sohvi77 :hug:

tervetuloa uudet mukaan ja onnittelut plussasta :heart:

(.) juu, u! Meille rantautui oksennustauti, jippii!!! En sitten tiiä onko tää mun pahoinvointi enteilyä tulevasta oksennustaudista vai raskauspahoinvointia vai myötätuntoa kipeitä kohtaan :D Olo muuten ihan hyvä, väsyttää ja selkää särkee ajoittain.

äippäliini täällä myös herätään aamulla pirteenä ja uni ei vaan enää tule. Tosin menen nukkumaankin jo ysin pintaan..

RV 5+2

Voi hurja täällä on jo joulukuisia :D

Tuntuu niinku ite olisin plussan saanu testiin ja nyt jo joulukuisiaki :D
Paljon onnea ja tarrasukkia jokaiselle matkaan :wave:

*Talvicci ja Uuno rv.12+4 tuolta lokakuisista* :wave:

Jaksamista sohville :heart:

Mä oon ihan hermona kun täälä sataa LUNTA!! Vähiten sitä tässä nyt olisi enää kaivannut! Muutenkin oon kiukkuinen ku ampiainen. Johtunee varmaan tuosta tupakoinnin lopettamisesta.. tulee tiuskittua pienistäkin asioista miehelle ja tytölle :ashamed:

Onko teillä muilla maha turvonnut? Musta tuntuu niinkuin olis ihan hirveä pallo :eek:

Niin ja vielä semmonen kysymys että mikäs kahvin juonnissa olikaan suositus? 2-3 kuppia/päivä?

Voi sohvi :hug: oon tosi pahoillani! :ashamed: Paljon voimia ja jaksamisia sinne! :flower:

Ja uusille onnea plussasta ja tervetuloa joukkoon masuja kasvattamaan! :heart:

Yon Musta Ninjapinja mulla on maha ihan sairaan turvonnu ja kun muutenkin oon tosi laiha, nayttaa niinku viikkoja ois jo 20! :LOL: Kaikki housut ahdistaa ja kiristaa eika mee kiinni.

aityli30 tervetuloa! :flower: :heart:

Yon Musta Ninjapinja taalla kans kaikki vaatteet ahdistaa... oonki miettiny, etta onko tama sellasta turvotusta joka pian laantuu vai jatkuuko tama koko ajan. :| Kavin asken kaupassa ja jouduin jattamaan napin housuista auki kun ei mee kiinni! :LOL:

Kiitos kaikille.

Nyt sitten olen itse kipeänä. Mahaa polttanut koko päivän nyt sitten istun vähän väliä pytyllä kun maha on täysin löysäl. Muuten kuuluu ihan hyvää.
Koskakoos sitä tarvis neuvolaan ottaa yhteys?

tikruliini 4+6

Alkuperäinen kirjoittaja Grynna:
Oi! Oli pakko tulla tänne fiilistelemään, vaikken odottaja olekaan. Mulla oli LA 23.12.08 ja tyttö syntyi 4.1.09. Ihanaa odotusta kaikille :heart: ja hirmuisesti niitä kuuluisia tarrasukkia!

Tikruliinille vielä erikseen :wave:, muistan sut kuumeilupinosta!
Kiitos. Onneksi olkoon tytöstä.

Heipä hei kaikille!!! Täällä 24v rouvaihminen ilmottautuu tähän pinoon. La olis 2.12 ja ihme vauvaa tässä odoteltais miehen kanssa. Meille ei paljon toivoa annettu kun simpat oli niin huonot.reilu 3v vauvaa yritetty ja tuomio saatiin että vain rankin hoito olis mahdollisuutena. En lähtenyt siihen ja luovutettiin kokonaan. Otettiin koiranpentu 3viikkoa sitten:D ja nyt perjantaina menkat myöhässä 4pvää enkä tie miks testin ees menin hakemaan, mutta moinen shokki oli kun kaksi viivaa siihen tuli. Nyt vain toivon että pysyy siten siellä kans :heart: Mulla entisen kanssa poika, täyttää 7vuotta kesäkuussa olisipa tuo ihanaa hänellekkin suoda sisko tai veli

tervetuloa smesmira!

mä oon just lähdössä töihin tän viikon saitsun jälkeen, onneks selkä on parempi! mut ei se vielä oo entisensä... mut pikkuhiljaa... mä oon ihan räjähtäneen näkönen, esikoinen heräs joskus tossa 1:30 vaan huutamaan. ois halun vaik mitä ja kun ei saanu, niin sai itkupotkuraivarit... mä oon melkein unessa! noh, mut tästä se työpäivä lähtee taas käyntiin...

täällä ois myös laskettu aika joulukuussa, 4.12 eli viikkoja tällä hetkellä ois hurjat 4+3 :) ennestää meillä on 3 lasta,6v,4,5v ja 2v. joku kyseli mahan turvotuksesta,täällä kans niinku potkupallo ois nielty,sanoinki miehellä että kauaa tätä raskautta ei peitellä pysty,palelu on valtavaa ja ihan järkky väsymys. niin oys ois sairaala.

tervetuloa uudet..smesmira olipa aivan ihana yllätys :heart:

(.) koko eilinen päivä meni maatessa, ihan hirvee olo. Edelleen lämpöä ja huimaa todella kovin. Olo on ku jyrän alle jäänyt..

RV 5+3

Zuh
Kyllä ne kuukautiset sitten kai yritti olla?!? Ei niitä kyllä normaaleiksi voi sanoa mutta sen verran kuitenkin ettei voi raskaaksikaan sanoa :D Eli siirryn tuonne haaveilijoiden puolelle, onnea kaikille joulua ja vauvoja odotteleville!
Ja pahoillaan ei tarvitse minun puolestani olla, tämä oli ensimmäinen "saa tulla jos on tullakseen kuukausi", eli aikaa ja yritysenergiaa on vielä vaikka muille jakaa!

Zuh Toivottavasti kuitenkin pian tärppää. :D

Uusille onnea plussasta ja lämpimästi tervetuloa! :flower: :heart:

Täällä on aivan järkyttäviä oireita. Pelottaa oikein kuinka vaikea raskaus tästä voi tulla :eek:
Oksentelua, tajuton väsy, huimaa, päätä särkee..... Ihanaa! Mutta ei pidä valittaa, kun vihdoin ja viimein on se plussa saatu! :heart:

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :flower:

RV 4+6

delfis mua pelottaa kans et kuinka vaikea raskaus on tulossa. kaksi ekaa kun on menny tosi hienosti ilman suurempia vaivoja. Kävipä jopa ajatus päässä että jospa onkin kaksoset tulossa :D mut ei kait sentään,, meillä kyllä suvussa kaksosia löytyy.

kaikille jotka kärsii pahoinvoinnista ym. niin :hug: yritetään kestää..

heips kaikille :wave:

täällä uusi ilmoittautuu mukaan! olen aivan sekaisin onnesta sillä viime keskiviikkona tein elämäni ensimmäisen plussa testin. 3 vuotta takana vaikeaa lapsettomuutta ja nyt tikussa yllärinä 2 viivaa :heart: elikkäs, nyt olis menossa rv 4+2 ja laskettuaika 5.12 ja nkl. muuta tuossa kun nyt lueskelin teidän muiden kuulumisia niin kaikilla tuntuu olevan aiaksilla viikoilla paljon oireita? mutta mulla ei mitään :eek:ei siis yhtään kipeät tissit eikä mitään pahaaoloa tms.. tämä on asia mikä pelottaa kauheasti. onko teilä kaiklla todella jo nyt oireita?

Yhteistyössä